ChristianMatch

Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 00:03
BerichtOnderwerp: loveparade

PIETER649 schreef:
Als God geen mensen straft.... waarom zitten we dan zo moeilijk te doen over sex voor het huwelijk, stelen, roven, abortus, moord etc etc etc???

Jouw opmerking is nou ook niet echt bijster pienter.

Omdat als je God echt leert kennen de zonde helemaal niet meer wilt doen, net zoals dat als je getrouwd bent elkaar niet uit hoeft te leggen dat je elkaar geen pijn wilt doen misschien ? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 23:57
BerichtOnderwerp: naar de disco

MARIEKE897 schreef:
mannen:
anoniempje 40+

vrouwen:
anoniempje 35+
suus 44 jaar (yep Knipoog smiley )
carin 41 jaar (jij ook?)
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 22:42
BerichtOnderwerp: schrijf wat aardigs over je voorganger

CARIN303 schreef:
Mario,Mario.....snap het nu toch ook Gefrustreerde smiley , je moet iets leuks schrijven over je voorganger!Oh mannen, ze zijn soms zoooo traag van begrip,zucht

Carin, je bent een gezellige meid... echt de moeite waard om te ontmoeten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 22:39
BerichtOnderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland

CARIN303 schreef:
Dat kan ook , Erika gaf aan de 21 e toch niet te kunnen maar een anoniem iemand vroeg mij of het nog wel door kon gaan, maar dan moeten er wel meer mensen mee natuurlijk!
Anders gaan we het alsnog verzetten!

ow, chips... en ik heb me nu wel opgegeven voor de bbq... maar ja... is vast ook gezellig
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 22:28

CARIN303 schreef:
Zijn er nog mensen die wel zin en tijd hebben om op 21 augustus te gaan wokken in Veenendaal?

huh ? ik dacht dat dat in oktober ergens zou zijn ???
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 22:24
BerichtOnderwerp: loveparade

DAVID923 schreef:
vreselijk, zal maar familie wezen, 18 doden en bijna 400 gewonden.
bidden? ja. maar ik denk dan gelijk aan deze tekst....

luc 13:

2 Hij zei tegen hen: ‘Denken jullie dat die Galileeërs grotere zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat ze dat ondergaan hebben? 3 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal op dezelfde wijze omkomen. 4 Of die achttien die stierven doordat de Siloamtoren op hen viel – denken jullie dat zij schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen? 5 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal net zo sterven als zij.’

Weet je wat ik geloof David, dat God net zo hard mee zit te huilen als diegenen die afscheid moeten nemen van hun vriend, familie, moeder, vader of wie ook...
Ik geloof niet dat God mensen straft, immers daarvoor heeft Hij Jezus naar de aarde gestuurd, opdat Hij onze straf zou dragen !!

Kijk alsjeblieft uit wat je kunt aanrichten met dit soort opmerkingen !
Beetje inlevingsvermogen is wel op z'n plek; Jezus had een grote empathie voor mensen.
Deze vergelijking is niet op zijn plaats wat mij betreft !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 22:09
BerichtOnderwerp: naar de disco

MARIEKE897 schreef:
Ik hoorde van iemand dat het misschien een leuk idee zou zijn om eens met een groepje naar een disco te gaan...
Nu wil die persoon liever geen topic hierover openen(reden hiervoor bij mij bekend en voor de rest niet belangrijk)

maaaarrr omdat ik best een knuppeltje het CMkippetjes/ hanenhok in wil gooien Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt bij deze de vraag...

Wie heeft er zin om binnenkort eens lekker ouderwets te swingen in een discotheek??

o ja...zonder kids... Clown smiley

leuk idee Marieke, ben gek op dansen dus dat zit wel goed... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 23:45
BerichtOnderwerp: het nieuwe Jeruzalem...

Pas had ik het er met iemand over... over het nieuwe Jeruzalem.
Wat ik daar hoorde was compleet nieuw voor me... christenen die behouden worden zouden na dit leven gescheiden zijn en in aparte gedeeltes terechtkomen, scheiding d.m.v. een muur, maar wel een die toegankelijk is ?

Dat verbaasde mij en ik had 't nog nooit gehoord. Degene waar ik het mee deelde had het over dat je als je als heiden gelooft in Jezus Christus je niet op dezelfde plek komt als iemand van het volk Israel, beschreven in het O.T.
Zou dat dan betekenen dat ik niet bijv. met Mozes zou kunnen spreken daar ? (En met "daar" bedoel ik dan: '(De nieuwe hemel en) de nieuwe aarde' of 'het nieuwe Jeruzalem').

Ik vond dat een gekke gedachte, aangezien ik juist ergens in het N.T. gelezen heb dat er geen onderscheid (geen 'verschil') is tussen de jood van het volk Israel of de heiden die zich tot God bekeert.
De jood zal de wet tot rechtvaardigheid worden gerekend (terwijl ik tegelijkertijd denk dat God toen al uitzag naar de komst van Jezus Christus) en mij als 'heiden' het geloof in Jezus Christus.

Ik wilde hier meer van weten en kwam terecht op een site waar ik al eens eerder informatie van heb gelezen.
Daar werd ook verteld van een scheiding, maar niet tussen (a)het volk Israel en (b)de gemeente, maar tussen (a)degene die de 1e opname meemaken en (b)degene die erna komen.

Nu ben ik toch wel benieuwd welke mensen er bedoeld worden in Openb. 21

Hier een stukje van die site:

"Muur, poorten en fundamenten
"En zij had een grote en hoge MUUR en zij had twaalf POORTEN en op de twaalf poorten ... en namen op de poorten geschreven ... van de twaalf stammen der kinderen Israëls... En de muur der stad had twaalf FUNDAMENTEN en daarop de twaalf namen van de twaalf apostelen des Lams." (Openbaring 21:12-14)

De muur om het Nieuwe Jeruzalem heeft niets te maken met veiligheid, want alle vijanden zijn voorgoed verdwenen. Een muur maakt onderscheid tussen mensen aan weerskanten van die muur: je hoort er binnen of je hoort erbuiten. Er is onderscheid tussen Gods volk (Nieuw Jeruzalem) en de overige volken. De muur geeft ook een begrenzing aan, die aangeeft dat het aantal bewoners vast ligt. Na het neerdalen uit de hemel komen er dan ook geen bewoners meer bij. De muur is buitengewoon hoog. Dat kan duiden op de volmaakte heiligheid van de bewoners.

De poorten geven aan dat Gods volk openstaat naar de overige volken, dat Gods volk haar glorie niet voor zichzelf houdt, maar deelt met de andere bewoners van de nieuwe aarde. De poorten van de stad gaan nooit dicht. Ze staan open naar alle kanten (Op.21:13) en worden afgebeeld als bestaande uit een enkele parel (Op.21). De communicatie tussen Gods volk en de omliggende volken is belangrijk en kostbaar.

Zowel het aantal fundamenten van de muren als het aantal poorten is twaalf, het getal dat enerzijds voor de twaalf stammen van Israël geldt als ook voor de twaalf apostelen: oude en nieuwe verbond verenigd. Zoals al eerder gezegd: de twaalf apostelen zullen regeren over de twaalf stammen van Israël (Luc.22:30).

Tweedeling
De Bijbel laat zien dat er een soort tweedeling zal zijn op de nieuwe aarde. Er zal verschil zijn tussen Gods volk (=Nieuw Jeruzalem) en de overige volken. Het beeld dat Openbaring 21 oproept is dat van een stad en volken die er omheen wonen. Een samenvatting van de belangrijkste verschillen:

Gods volk:
-Opgestaan bij de eerste opstanding (Op.20:4-6)
-Niet beoordeeld bij het laatste oordeel (Op.20:6)
-Gods zegen verspreiden onder de volken

Overige volken op de nieuwe aarde:
-Opgestaan bij de tweede opstanding (Op.20:5,12-13)
-Beoordeeld en begenadigd bij het laatste oordeel
-Zegen ontvangen van God via Gods volk"

'k Ben benieuwd naar jullie reacties.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 24 juli 2010, 23:55
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 22:13
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

Ook al woon ik in de plaats zelf, ik zou graag met iemand mee willen rijden, heeft iemand nog een plek over in de auto ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 20:44
BerichtOnderwerp: Geloven we nog in God, of heb je je eigen geloof ?

DAVID923 schreef:
ja, maar zoals al is gezegd, is dat gnostiek, het zelf de mens op de troon.
er zijn wel sporen van de schepper in ons, we zijn immers naar Zijn evenbeeld gemaakt, maar we zijn volgens genesis 3 in een gevallen staat, en van God afgesneden. dus men kan zoeken wat hij wil, naar dat Goddelijke sprankje inzichzelf, maar zal regelrecht naar de hel gaan met die fopspeen.

Snap je mij wel David ? Of snap ik jou niet ?
Ik ben zelf iemand die daar niet in gelooft hoor, maar er zijn wel mensen in deze wereld en soms zelfs in onze (i.e.g. in mijn) omgeving die er zo over denken.
Ik geloof zelf in een persoonlijke God en dat Hij met de mens om wilt gaan... zoals Hij ook deed met Adam, Mozes, Elia, Maria enz. enz.
Als God alleen in jezelf zou zitten, wie heeft dan de hemel en aarde geschapen ?

Ik heb dat stukje geplaatst omdat ik me afvraag hoe je als christen met deze mensen communiceert, en daarbij of je wel in moet gaan op de vragen die je door die mensen gesteld worden... Ik kan een voorbeeld voor ze zijn, maar ze niet overtuigen... je 'ziet'(/weet) het of je 'ziet'(/weet) het niet.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 20:23

DAVID923 schreef:
en sus over het eerste stukje, de kerkverlating.
mijn mening is dat het allebelangrijkste is, om zelf je relatie met God te herstellen, zelf wedergeboren te zijn, gered te zijn, de Here echt te kennen. dat is punt 1 in prioriteit.

er zijn vele mensen in ''de kerk'' die naar de hel gaan, maar dat is geen excuus om niet naar de kerk te gaan, ik ga zelf ook niet momenteel, omdat ik eerst uit iets theologisch moet komen voor ik een locale kerk kan kiezen, maar dan ga ik zeker!

want paulus stichtte ook gemeentes, en in efeze 4 staat er ook dat God ook mensen gaven geeft om elkaar te dienen en opbouwen, zie ook het verhaal van paulus over het lichaam van Christus, en hoe een iedereen, een rol heeft (ledemaat is) , van de koffiedames , de stoelopruimers tot de voorganger.

in hebreeen word ook opgeroepen o de samenkomst niet te verzuimen.

De manier waarop kerkverlating in dit stukje naar voren komt is idd. niet de goede manier.
Wel maak ik een onderscheid tussen gelovigen die de bijbel serieus nemen, een hartsrelatie met God hebben en diegene die de kerk verlaten omdat ze God in zichzelf zoeken en de bijbel niet meer zo serieus nemen.
'k Hoop dat je mij hierin snapt.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 16:02

ERIKA129 schreef:
alle mensen nog an toe.
ik regel ook eens wat

goed effe serieus, een ieder is welkom om zich op te geven.Nee Brazz schonen kleren zijn niet nodig.

Enne... onze lieve Hannah heeft met tante Erika overleg gepleegd. dus....
zich aangemeld hebben nu:
Erika129
mariska601
Hannah810 met 1 klein
Grace585
Johanna598
Brazzeevel772
Bert168
angelique327
Imke917
Annette972 en
Pieter649
en een anoniempje
Billy 701
marianne 129 met kind
Crossroad317
Sandra206
Zivaatje309

Dus 17 volwassenen (nou ja de meeste dan )
en 2 kids.

Super!!!

't lijkt mij gezellig om te komen.
Zet je mij ook op de lijst, Erika ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 00:53
BerichtOnderwerp: Je gaat naar de hemel... en dan?

TESSYBEAR731 schreef:
Ik heb er nog es over nagedacht...(Ja, ook dat kan ik...)...en ik hoop in de hemel eindelijk eens die onvoorwaardelijke liefde te ervaren die we als mens hier op aarde niet kennen! Dat zou me zo geweldig lijken Verlegen lachende smiley

...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 23 juli 2010, 12:45
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 23:46
BerichtOnderwerp: Evangelisatie...

ANITA324 schreef:
Je vroeg om de ervaring dus die geef je dan ook mee en dat kan je niet algemeen doen want dan kan je ook geen ervaring meegeven he Knipoog smiley
Hoe dan ook ik hoop dat je wat ideeën hebt op kunnen doen.
Vooral alles in bidden houding voor leggen in het gene wat Hij wil dat we doen zal want hoevaak is het niet dat we de kar voorruit rennen en aan het eind erbij neervallen dat moet ook niet he het is een harte zaak en niet omdat het moet maar omdat het mag. Juist die gedachte dat de Here van ons houdt en je nabij wil zijn maar is het wel als we dit ook willen toelaten in ons leven zodat Hij ons kan kneden, vormen naar Zijn Beeld.
Want zou je onverwachts sterven of een ongeluk krijgen en je hebt geen keuze gemaakt in je leven dan is het einde verhaal. Geschokte, onthutste smiley Je gunt iedereen het mooie leven hierna wat van eeuwigheids waarde heeft alleen de keuze is persoonlijk aan de mens zelf van wel voor Jezus of tegen Jezus te zijn en helaas veel de rug toekeren dat breekt je hart Huilende smiley, smiley in tranen maar gelukkig ook nog mensen die hun hart open stellen voor Jezus dat is als feest in de hemel als er 1 persoonlijk Jezus Christus als Verlosser en Vriend ervaart. Natuurlijk blijft het storm waar het scheepje vaart maar de Stuurman houdt de koers om veilig de haven te bereiken Verliefde smiley

Shalom,

Ik bedoel te zeggen dat er vast nog wel iets over evangelisatie te zeggen is... wie daar geschikt voor is, wat het inhoudt enz.
Ikzelf ga het ff rustig 'afwachten' en ondertussen verder gaan met andere dingen... als het komt dan komt het wel...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 23:11
BerichtOnderwerp: forum

ARNOLD765 schreef:
hoi susann
ja dat ben ik ook jij toch ook??

klopt, maar nog steeds alleen proeflid... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 23:08
BerichtOnderwerp: forum

ARNOLD765 schreef:
Hoi allemaal.
Ik zit nu al een paar jaar op cm af en aan.Maar heb eigenlijk nog nooit op het forum gekeken.Vind het echt interresant moet ik zeggen.
Ik vind het trouwens wel jammer dat de afstanden vaak zo ver zijn.
En als ik dan es iemand een mail stuur,dat ze vaak niet eens reageren.
maar goed ik vind cm toch ok moet ik zeggen.
Heb er wel een hekel aan aan profielen zonder foto.
Nou groetjes allemaal
Arnold

Hoi Arnold...
Welkom hier op 't forum van C.M.
Als ik het goed heb ben je ook een ('oude vertrouwde')FFisher... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 22:43
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

CROSSROAD317 schreef:
Dat topic bestaat toch al ?? Smiley die vol vragen zit

rock & roll ja Cross... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 22:18
BerichtOnderwerp: ziekenhuis

MARIEKE897 schreef:
Morgen moet ik met mn oudste naar het ziekenhuis, hij moet weer geholpen worden aan oren, amandelen enz...
de ingreep is op zich niet zo bijzonder,maar hem achterlaten in de operatiekamer is voor deze mama niet makkelijk!!
Willen jullie morgen aan ons denken??

Sterkte Marieke met je oudste...
Ook ik ga aan jullie denken.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 22:14
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

CARIN303 schreef:
Ik zie best tegen de nacht op, geen trippelende pootjes, geen zacht lijfje aan mn voeteneind, niet om 03.00 wakker gemaakt worden door een katje dat NU naar buiten wil......
Willen jullie voor een rustige nacht bidden voor mij?
Dank je wel!

Zal ik doen Carin... sterkte... !
Dikke knuf
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:55

CARIN303 schreef:
Nee joh....avondje dansen op goede muziek natuurlijk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

hahaha... dit jaar nog ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:49
BerichtOnderwerp: Je gaat naar de hemel... en dan?

CARIN303 schreef:
Ik verlang ook naar de Hemel om dan te praten met Mozes, Ruth, Jacobus, te wandelen met Jezus, met alle dieren te knuffelen, leeuwen , beren ,met de vogels mee te rennen en dan in de avond ( als die nog bestaat dan ) naar de troon van God te gaan om daar Hem te aanbidden.
Misschien wel samen met de mensen die nu al in de Hemel zijn, mijn opa en oma, vader, ouders van vrienden en natuurlijk een ieder die ik nu al ken en van Jezus houd.
Eindelijk ga ik ook Tonny en Lixy zien, mijn sponsor kindjes uit Uganda en Honduras, heerlijk heb er al zin in.

Nooit meer iets fout doen, alles is volmaakt, de hele wereld kunnen zien en beleven met alleen maar mensen die van je houden , wat moet dat paradijselijk zijn.

Een zorgeloos leven... pfff wat een contrast met het hier en nu... Lachende smiley

ja ja, ik weet het, moet meer relaxen en genieten en leren vertrouwen... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 22 juli 2010, 21:52
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 20:27

CARIN303 schreef:
Klopt ook hoor Suus.....die discussie heb ik toen ook wel gehoord, maar we hadden het over jeugd sentiment en daar hoort dit nummer echt bij, voor mij dan!

a-ha, oke... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 20:26
BerichtOnderwerp: God schiep geen marionetten of robots

JONATHAN890 schreef:
Vermoedelijk is de waaromvraag de meest gestelde vraag onder gelovigen. Het is de deur naar de kenniswereld en hoort standaard bij het zich ontwikkelende kind.

Toch blijven we ook daarna vragen.

Marionetten
Het vraagteken achter deze vraag wordt soms een uitroepteken:
- Dan krijg je een aanklacht, een verwijt.
- Stellen we onszelf ook de waaromvraag?
- Voor hoeveel leed zorgt de mens?
- Hoe vaak sloegen we ons al niet voor het hoofd?
- Wie brachten martelwerktuigen en massavernietigingswapens deze wereld binnen?"

God schiep geen marionetten of robots. Hij schiep mensen die in verantwoordelijkheid en vrijheid kunnen handelen.
Het 'risico' dat we de richting inslaan van ongeloof en immoraliteit is de prijs der liefde.

Wie vraagt waarom God toen en daar niet ingreep, mag niet voorbij gaan aan eigen verantwoordelijkheid én de vraag hoe vaak Hij wel ingreep,

dikwijls zonder dat wij er op merkten. Getuigt Golgotha bovendien niet van Zijn genadig ingrijpen in de wereldgeschiedenis?"

Megafoon
We kunnen levensleed vanuit de Bijbel herleiden tot vier opties: De eerste drie staan duidelijk vermeld: zonde, satan en God.

Er is echter nog een vierde optie en dat is erkennen niet te weten wie er achter zit.

In de geschiedenis van de blindgeborene leggen de omstanders een verband met onbeleden zonde, maar Jezus laat de oorzaak van de oogziekte in het midden

De gedachte dat God Zijn hand heeft in dat wat wij als 'kwaad' ervaren, staat velen tegen.
Volgens Hebreeën 12 'tuchtigt' Hij Zijn kinderen, niet omdat Hij daar vermaak aan beleeft, maar 'opdat we Zijn heiligheid deelachtig zouden worden'.

Zo weet Hij uit iets kwaad iets goeds tevoorschijn te brengen.
C.S Lewis gebruikte de metafoor van een megafoon. Moeite, tegenslag en verdriet versterken het geluid waarmee God in de Bijbel tot ons spreekt.

God laat ons op wegen buiten Hem vastlopen omdat Hij niet verdraagt dat we ons ongeluk tegemoet reizen.
Zo komen ook gerichten en oordelen niet uit de lucht vallen, ze worden uitgelokt.
Waar humaniteit het bijvoorbeeld aflegt tegen marktdenken en 'halen, hebben, houden', daar wordt gespeeld met heilig vuur."

Waarom?
Toch moeten we erg voorzichtig zijn met het duiden van Gods vinger in de geschiedenis.
Laten we de waaromvraag niet te snel afdichten met het 'waartoe' er overheen te schuiven, hoe zinvol die vraag op zich ook is,

omdat ze dwingt naar voren te kijken in plaats van achter te zien en daardoor bevrijdend kan werken.
Maar was het niet juist Christus Zelf die Zijn 'waarom?' naar Zijn Vader riep?

Wil ik met mijn 'waarom?' niet de mist ingaan, dan moet ik bij Hem uitkomen, die mij niet met lege handen laat staan.
Hij is het antwoord op mijn vele, zo niet al mijn vragen.

Met het oog op Hem ga ik meezingen met Paulus 'dat het lijden van deze tegenwoordige wereld niet opweegt tegen de heerlijkheid die aan ons zal geopenbaard worden

'Hij is mijn vrede!"

Goed stukje !
Mijn angst voor God was precies de titel van dit topic !

Nu denk ik: God leidt ons, maar loopt ons niet voor de voeten.

Als je je levensloop bekijkt denk ik dat God ons de ruimte geeft voor mogelijkheden, keuzes...
Maar dan wel binnen Gods grenzen, maar ik geloof dat die ruimer zijn als sommige mensen denken.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 22 juli 2010, 20:55
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 20:17

CARIN303 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=Txrjv7Jhjgk

I just cant get enough van Depeche Mode,1 van mijn favo dans nummers vroeger

en natuurlijk;

http://www.youtube.com/watch?v=ZK-FRac7m58

Meatloaf met paradise by the dashbord light

deze nummers vroeg ik altijd aan om even uit mn dak te gaan

wilde ik even rustig aan doen dan was het;

http://www.youtube.com/watch?v=v4e0WrBsXbE

Jersey Girl van Bruce Springsteen ( zo`n goede zanger,zucht)

Ik heb gehoord dat die tekst van "Paradise by the dashbord light" eigenlijk niet kan/niet christelijk is...
Ik weet ook niet precies wat dan...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 22 juli 2010, 20:18
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 20:06

JONATHAN890 schreef:
daar gaat dit topic niet over

Sorry... Verlegen lachende smiley

JONATHAN890 schreef:
Ja om het eens heel dichtbij te houden, zoals jij ook doet door te zeggen, dat bij het aangaan van een huwelijk.....God dit heeft samengevoegd? Is dit wel zo....was het niet onze sturing die wij aan het leven gaven, dat we die richting opgegaan zijn?

Bij alles wat we doen hebben we een eigen verantwoording. De keuze om goed te doen of fout te doen. Dat vermogen heeft God ons gegeven...uit liefde voor de mensen. Het is de keuze zelf van de mens dat we voor het kwade kozen en nog steeds kiezen.

Toch gaat het er wel over dat sommige dingen onze sturing zijn en sommige Gods sturing...
Je bent denk ik als mens geneigd om je eigen ding te doen... op zich niks mis mee, maar als het ten koste gaat van je relatie met God stuurt God je misschien die andere kant op.
In die zin heeft het wel met het topic te maken dacht ik.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 22 juli 2010, 20:12
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 19:56

CARIN303 schreef:
Is goed maar dan wel op een zaterdag graag!
Had nog een aanmelding per mail gekregen maar zal die ook af gaan zeggen,wel jammer trouwens,had er zin in!

wokken wordt dus ergens in oktober ?

sorry Annette... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 22 juli 2010, 19:57
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 19:54

JONATHAN890 schreef:
mar 10:9

Oke, het staat dus in de bijbel... maar hoe is het dan bedoeld ?
Wanneer kun je zeggen dat God 2 mensen bij elkaar gebracht (samengevoegd) heeft ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 19:50

JONATHAN890 schreef:
Belangrijk is dat met alles wat we horen en lezen, moeten afvragen of dit God's stem is die we horen. Ook een dominee op t kansel kan onzin verkopen. Ook een theoloog kan onzin verkopen. Dat neemt niet weg dat we dan moeten weglopen van alles wat niet in de Bijbel staat.
sommige geschriften zijn opgesteld door mensen die wel heel degelijk door God's Geest geleid zijn.
Moeten we dan zeggen....dat lees ik niet? Dan moeten we ook elk boek in een evangelische boekhandel wegdoen. Ook de boeken van nu zijn het lezen waard, net zoals de boeken van mensen van toen.

Vraag je echter altijd af....wat wil de schrijver zeggen, van waaruit is zijn bron, welke kant denkt de schrijver zelf?
Het evangelie van Thomas bijvoorbeeld behoort waarschijnlijk tot de denktrend van het jaar 100-300 na christus, de gnostiek.

De gnostiek leerde dat de mens kon verdwalen in zijn eigen denken. En door daar de weg weer terug in te vinden kon men zichzelf vinden en het God's beeld in zichzelf.
De traditionele kerk van die tijd predikte het geloof en verlossing door Jezus verzoening. Dit dus in contrast met wat de gnostiek leerde.
Veel dingen in het thomas evangelie zijn hiernaar terug te herleiden.

Ik ben het met je eens dat je zo'n boek best kan lezen...
Het helpt denk ik wel als je beetje de geschiedenis kent van die tijd.
En ik vraag me ook af, hoe sterk moet je in je schoenen staan om bijv. het Thomas evangelie te lezen ? Of mag je erop vertrouwen dat de Heilige Geest je daarin leidt ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 19:45

SUSANNAH475 schreef:
Dilemma: God met of zonder religie?

Dat kerken leeglopen, komt wellicht ook doordat mensen meer en meer beseffen dat Jezus ooit gezegd heeft: ‘Het Koninkrijk is binnen jullie en buiten jullie. Als jullie jezelf kennen, zullen jullie ook gekend worden.’ Dit komt uit het evangelie van Thomas (Thomas 3.) Maar ook bij Lucas kan je in sommige vertalingen lezen: ‘Het Koninkrijk is in u’. (Lucas 17.20-21.) Dat doet weer denken aan het orakel van Delphi: ‘Ken u zelf.'

Zijn mensen intussen zo gegroeid dat zij zonder pastor of dominee kunnen? Hoeven ze niet meer naar hem te luisteren, maar slechts naar zichzelf? En als zij dat doen, bestaat God bestaat dan niet langer, maar ‘gebeurt hij’ gewoon?
Waarom dan nog vasthouden aan dogma’s, wetten, voorschriften en belijdenissen van welke godsdienst dan ook? Je bepaalt toch gewoon je eigen geloof, gekend vanuit dat ‘Koninkrijk dat in je zit’? Uiteindelijk leer je dan jezelf kennen, geloof je (eindelijk) zelfs in jezelf en dat is dan door niemand anders bepaald dan – uiteraard weer - jezelf. Een heel eenvoudige doch doeltreffende vorm van theologie.

Dan kunnen we gelijk ophouden met strijden om de beste God. God wordt dan meer dan ooit ècht ‘persoonlijk’, zonder dat we in één bepaalde, door religie voorgeschreven God hoeven te geloven? Dan kunnen alle kerken dicht en alle denominaties opgeheven. Dan kunnen we Jezus allemaal nazeggen: ‘Ik ben die Ik ben.’

Misschien heeft Jezus als geen ander dat Koninkrijk in zichzelf ontdekt; antwoordde hij daarom op de vraag van de apostelen op welke dag de rust van de doden tot stand zal komen en op welke dag de nieuwe wereld zal komen: ‘Wat jullie verwachten is gekomen maar jullie herkennen het niet.’ (Thomas 51). Jezus was al zover, maar de apostelen nog lang niet.

Tot dusver lijkt het erop dat weinigen dat Koninkrijk in zichzelf ontdekt hebben, of het moet de Boeddha zijn, of andere verlichten. Boeddha heeft ook jaren besteed aan het ontwikkelen van zelfkennis en vond het Koninkrijk uiteindelijk ook in zichzelf.

Misschien moeten we het allemaal zelf doen. Geloven doe je niet in de kerk, maar enkel in jezelf. Dan kom je uiteindelijk dat Koninkrijk tegen en snap je eindelijk wat Jezus, en de Boeddha, en al die andere verlichte geesten, bedoelden.

Kunnen we dat zonder kerk, zonder religie? Want dat Koninkrijk in jezelf, tot die conclusie kom je dan, is God. Ook al had Boeddha het niet over God, maar sprak hij wel over een soort Koninkrijk in zichzelf.

En als er dan geen religies meer bestaan, hoe leren we onze kinderen dan over dat Koninkrijk? Misschien door ze te helpen zichzelf te leren kennen, door ze de gelegenheid te geven zich volledig te ontplooien, zonder dat we onder dwang en drang volproppen met religie of andere ideologieën.

Misschien betekent religie in de grond ‘verbinding met jezelf’. En is deze eenvoudige theologie alles wat noodzakelijk is om ieder het Koninkrijk te laten bereiken. En is dat tevens wat ons met elkaar verbindt. Tenslotte willen we ‘ergens bij horen’, zoals socioloog en directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau, Paul Schnabel, onlangs zei: ‘Mensen zijn groepsdieren.’

Voor mijzelf is het erg belangrijk om vrienden in mijn omgeving te hebben (en dat kunnen ook mensen zijn uit de kerk, mocht het zover zijn) die in grote lijnen hetzelfde denken als ik en waar je elkaar kunt bemoedigen in het geloof.

Herkennen jullie dat er in de omgeving zo (als in bovenstaand stukje) over wordt gedacht ?
Ik probeer altijd maar dicht bij mezelf te blijven en er vooruit te komen hoe ik er over denk.
Hoe ga je zo'n gesprek aan ?

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 22 juli 2010, 19:46
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 19:35

JONATHAN890 schreef:
Ja om het eens heel dichtbij te houden, zoals jij ook doet door te zeggen, dat bij het aangaan van een huwelijk.....God dit heeft samengevoegd? Is dit wel zo....was het niet onze sturing die wij aan het leven gaven, dat we die richting opgegaan zijn?

Bij alles wat we doen hebben we een eigen verantwoording. De keuze om goed te doen of fout te doen. Dat vermogen heeft God ons gegeven...uit liefde voor de mensen. Het is de keuze zelf van de mens dat we voor het kwade kozen en nog steeds kiezen.

God laat echter een andere weg zien....terug naar Hem, terug door verlossing en genade. Dat is dan ook weer Zijn liefde voor ons.

Maar nog blijven we mensen die nog steeds kunnen falen. Hoe kunnen we dat voorkomen? Alleen door heel dicht bij God te blijven staan, open te staan voor Zijn stem in ons leven.
Alle stemmen in ons leven te onderzoeken of ze wel/niet van God komen.

Ja ons verlangen spreekt, onze IK spreekt, ook satan spreekt....maar al deze dingen moten we meten aan God's Woord en God's stem.

hmmm interessant stukje...
Staat dat trouwens ergens in de bijbel... "wat God samengevoegd heeft scheidde de mens niet" ?
En zo niet, waar komt dat dan vandaan ?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 ... 71 Volgende
Pagina 42 van 71