ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:26
BerichtOnderwerp: invloed van Westers denken op christenen?

WILLEMIJN232 schreef:
Ahum, ik heb de nieuwste Apple gekocht die dat allemaal doet.....NEE DUS!

Gefeliciteerd want de Apple is het enige apparaat dat er bij mij echt nooit weer uitgaat.

Wat een genot, een computer die het altijd doet.

Thomas, soms materialistisch zonder enig schuldgevoel.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 22 januari 2012, 22:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:09

WILLEMIJN232 schreef:
Maar wat is er dan mis mee om wel mooie dingen te kopen als je je dat kan permitteren? Zo is inderdaad de wereld, nou en? Niets mis mee toch?
Zolang je het maar kan relativeren en het geen hebzucht wordt......

Heb verleden week een nieuwe telefoon gekocht en ben nu de helft van mijn nummers kwijt........ Boze smiley Je weet dus tegenwoordig geen nummer meer uit je hoofd.....

Neem een Apple, die synchroniseert automatisch alles in je iPhone, iPad en Apple zelf. Maar ja, zie boven.

Thomas, vindt het wel makkelijk allemaal en vergeet wel eens dat hij wat vergeet, oeps.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:49

LENYH959 schreef:
De westerse cultuur en de maatschappij van vandaag gaat naar mijn mening helaas heel veel over hebben (de nieuwe i-phone,een nieuwe led tv, een nieuw tablet enz).Mensen vullen liever de leegte van binnen met nieuwe spullen dan met de liefde die god ons kan geven. Er is nog niet goed en wel iets uit of er is alweer een nieuwe variant op. Ik vind dat heel jammer want ik ken mensen die veel hebben maar toch nooit genoeg.Ik heb niks en ik ben gezegend met dat kleine beetje.Ik kom niks tekort. Dat is volgens mij wat je bedoelt met invloed uit de westerse wereld.

Mooie bijdrage. Het principe zou moeten zijn dat we alleen nemen wat we nodig hebben maar ja, ik heb die dingen die je noemt ook allemaal, dus.......

Thomas, had ze niet nodig en kocht ze toch.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 22 januari 2012, 21:55
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:46
BerichtOnderwerp: ik zoek relatie in buurt ouddorp

STEENTJE178 schreef:
Volgens mij ging dit topic over iets heel anders: Vrouw gezocht in de buurt van Ouddorp.

En dan is Denemarken, België of wat ook toch weer veel te ver......snap dat dan Gefrustreerde smiley ..................Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
(zo, weer ff on-topic)

Dit onderwerp kan niet serieus zijn. Als alle 2300 leden een topic openen met als onderwerp waar ze hun partner zoeken en wat voor type, dan krijgen we een raar forum. En Friesland is net zover van Ouddorp als andersom, al denkt men daar in het Westen kennelijk anders over.

Thomas, hoezo denken?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:29
BerichtOnderwerp: ik zoek relatie in buurt ouddorp

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...heeft België al niet genoeg last met die Walen dat ze er nu ook nog eens ZH en Zeeland moeten bij nemen??? Waarom ook niet Friesland en Drenthe erbij doen dan??? Gefrustreerde smiley

Friesland gaat nog liever bij Denemarken dan, vrees ik. Engeltje smiley Nederland blijft wel wat het is, behalve de grote steden, dat is voor een groot deel derde wereld. Ten zuiden van de Maas in Rotterdam daar is geen Nederlands straatbeeld meer te zien maar buiten de stad wel en het bereikt Brabant echt niet. Ik mag Brabant wel, eigenlijk.

Thomas die vindt dat Friesland meer Nederland is dan Rotterdam-Zuid, de Bijlmer, Den Haag HS of het Kanaleneiland samen.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 12:41
BerichtOnderwerp: Christelijk nederland is een toneelgezelschap

PIETER649 schreef:
Slim plan LJ... gewoon net doen of de wet niet meer geldig is en je hebt er niks meer mee te maken Clown smileyWerkt goed joh, heb ik ook eens gedaan, maar de agenten waren niet onder de indruk toen ik vertelde dat de wet een vloek is...

Pieter, na met 180 km/u over de A-16 te rijden, bleek de wet toch WEL te gelden....

De Duitse snelwegen zijn een zegen wat dat betreft. Soms is geen verbod prettiger.

Der Thomas, 180 p/S ist zu teuer in Holland.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 21 januari 2012, 13:25
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:21
BerichtOnderwerp: vergeven

Vergeving is niet eens zozeer voor de ander. Het is goed voor jezelf. Als je vergeeft, leef je niet in wrok, ben je niet boos en haat je niet. Al die dingen zijn slecht voor je. Als je vergeeft leef je gelukkiger. En de ander ook als hij het weet.

De essentie van de opmerking van Djes lees ik ook anders. Als er iets te vergeven valt, gaat het ook wel ergens over en dat blijft in je geheugen hangen. Vertaal vergeten in dit geval met iets van dat je er geen last meer van hebt.

Thomas, wrok maakt ziek, vergeving heelt maar moet wel echt zijn.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 20 januari 2012, 16:36
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 11:29

MOMO697 schreef:
ik hou me buiten de discussie, t wordt me weer teveel beredeneren
en ik ben een harts mens, dus kan ik er niks mee ...

Het een sluit het ander niet uit, Momo.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 10:50

CHATULIEM619 schreef:
Het laatste wat je hier schrijft, bestrijd ik. Voor veel gelovigen is de gemeente belangrijker dan het individu. Ik ben het principieel met je eens, dat het zo zou moeten zijn, maar te vaak zie ik dat het andersom is. Zie discussie kinderdoop...

Prikkelende stelling en leuk om eens over na te denken. Op zich een boeiende vorm van gemeentezijn dan, dat is zeker zo. En zeker in het verlengde van de vroege gemeenten. Aan de andere kant zie je weer veel gelovigen of zoekenden aan het shoppen langs allerlei kerken en gemeenten. Het is dan toch weer de individuele mens die zoekt wat hij prettig vindt. Het probleem van wens en werkelijkheid is natuurlijk een eeuwig vraagstuk in de kerken. Mogelijk moet ik nog even toelichten dat mijn slotzin slaat op het verschil tussen het maken van een keuze voor Christus als individu tegenover de Oud--Testamentische visie van de keuze van God voor het volk en andersom. Het is wel uit de context te halen maar het staat er niet expliciet. Ik kan me haast niet voorstellen dat je dat bestrijdt.
Met je verwijzing naar de discussie over de kinderdoop kun je verschillende dingen bedoelen, dus dat wacht ik nog even af. Als je in de huidige tjd een gemeente of kerk hebt waar men de gemeente voor het individu stelt en dat niet als incident, dan vind ik dat wel bijzonder.

Thomas, behoorlijk geindividualiseerd.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 20 januari 2012, 11:38
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 21:23

Er was veelal sprake van een Romeinse overheersing maar van een Griekse cultuur. De taal van de ontwikkelde mensen in die tijd was Grieks, dat gold ook voor Paulus. De Griekse vertaling was er ook eerder dan de vertaling in het Latijn. Hoewel Griekenland al meer het individu zag dan de omringende volken, golden rechten voor een beperkte groep mensen. Het Romeinse recht kende al een soort becherming van burgers. Paulus beriep zich ook op het Romeinse burgerchap en had daarmee recht op een volledig proces. De essentie van het Christendom lag ook in het feit dat iedereen voor God gelijk was. De vele slaven en gewone mensen dus ook en dat was een belangrijk verschil. De praktijk was anders maar het principe was er toch. Het verliep en de Hervorming legde veel later opnieuw het accent op de individuele mens in relatie tot God. Ze lagen wel aan de basis van het onstaan van grondrechten maar het zijn de liberalen geweest die het fundament hebben gelegd voor het gegeven dat de mens voor de wet gelijk was. De regelgeving uit het Oude Verbond voorzag daar uiteraard ook niet in. Het Christendom heeft wel degelijk mede een basis gelegd voor het bestaan van mens als individu. Testament betekent Verbond en er is ook in dat opzicht zeker sprake van een nieuw Verbond. Het Christendom gaat uit van het individu in relatie tot God, de mensen die die relatie hebben, vormen samen Gods Volk. Het verschil met de tijd daarvoor is dus levensgroot.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 19 januari 2012, 22:09
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 21:07
BerichtOnderwerp: Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds

PIETER649 schreef:
.... pedo ook?
en niet stuiteren nu he... in HUN BELEVING is daar niks mis mee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Bij pedofilie is er sprake van een ongelijke machtsverhouding en veelal van misbruik. Het heeft evenveel met hetero- als homoseksualiteit te maken al zijn de aantallen in de heterowereld uiteraard groter. En hoe je dit soort ongelijkwaardigheid en misbruik beleeft, doet totaal niet ter zake. Dat pakken we aan en dat is maar goed ook.

Thomas, die therapie is noodzakelijk, wat het ook kost.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 18 januari 2012, 22:30
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:49

CHATULIEM619 schreef:
We hebben het er wel vaker over gehad, de homoscene staat bekend om haar promiscuiteit. En ik vind dat als je zoveel last hebt van die aandrang, dat therapie helemaal op zijn plaats is. Bij hetero's wordt het gezien als een probleem, bij homo's als cultuur...beiden hebben therapie nodig.

Vijftig procent van de homowereld bestaat uit vrouwen en de hang naar promiscuiteit is daar echt niet zo groot. Lesbiennes zijn veel meer gericht op een vertrouwens- en liefdesrelatie en ervaren doorgaans hun liefde graag bij één persoon. Bij homoseksuele mannen is die neiging minder dan bij lesbische vrouwen en daar komt meer puur op lichamelijkheid gerichte bevrediging voor. Bij lesbische vrouwen is deze darkroomscene en aanverwant nagenoeg te verwaarlozen. Als je het over homofielen hebt, plaats je met je opmerking hierboven de lesbische vrouwen niet alleen ten onrechte in de hoek van promiscuiteit maar je doet ze ook onrecht aan.

De aandrang die deze mannen en vrouwen hebben is niet anders dan de aandrang die jij en ik hebben, het is alleen op het eigen geslacht gericht en dat is aangeboren, geen keuze. Jij hoeft niet in therapie omdat je die aandrang hebt en zij ook niet. In een stad als Leeuwarden, hoofdstad en verzorgingscentrum van heel Friesland is één slecht lopende darkroom voor mannen. De hoerenbuurt van Leeuwarden kent 200 prostituees en dan ziin er verder in Friesland de nodige clubs. Ik ken de landelijke cijfers niet maar het beeld zal, afgezien van Amsterdam niet erg afwijken. Kun je dan stellen dat het cultuur bij homofielen is en dus ook bij de vrouwelijke? Ik vind eerlijk gezegd de wijdverspreide prostitutie in de heterocultuur een belangrijker teken aan de wand.

Zoals je weet kijk ik nogal graag naar maatschappelijke problematiek vanuit de geschiedenis. De tijd ligt nog niet zo ver achter ons dat lesbische vrouwen die de zelfde orale seksuele handelingen hadden gepraktizeerd zoals die nu in de heterowereld volkomen geaccepteerd zijn, in de gevangenis terecht kwamen en in de 16e eeuw nog ter dood werden veroordeeld. Het zou wat zijn als de mensen die orale sex hebben bedreven daarvoor bestraft zouden kunnen worden. ik vind het niet correct om al te zeer op de seksuele handelingen in te gaan maar ik vraag me wel af of de heteroseksuelen in hun techniek nu werkelijk de dingen zoveel anders doen. Technisch gezien lijken beide groepen meer op elkaar dan de meeste mensen willen toegeven. Ik wil het noemen maar vind het niet gepast er verder op in te gaan. Dat zal wel conservatisme zijn, het zij zo. Maar denk er wel eens eerlijk over na.

Het probleem dat ik met je standpunt heb, is de directe en bijna automatische koppeling van homoseksuelen aan perversiteit. Dat komt bij de lesbische variant nauwelijks voor, bij de mannelijke meer maar is ook niet algemeen en als we naar de heterokant kijken dan is de maatschappelijke problematiek daaromheen een veel groter vraagstuk. Prostitutie heeft op dit moment veel weg van slavinnenhandel uit Oost-Europa en waar al niet vandaan, al kunnen onze eigen 'Marokkanen en andere anen er ook wat van.

Wat mij betreft mag men de loverboys en pooiers aanpakken, deze moderne slavenhandelaren en uitbuiters doen veel meer kwaad dan lesbische vrouwen en homoseksuele mannen. En het is makkelijk te roepen dat homoseksuelen maar in therapie moeten want het maatschappelijke klimaat is er niet dat dit ooit zal gebeuren. Dan zal er toch ook een diagnose moeten zijn. Als je alle hoerenlopers en darkroombezoekers in therapie wilt brengen, ben je nogal even bezig.

Ik wijs dus met name je koppeling van homoseksualiteit en perversiteit af, zeker bij de lesbische vrouwenhelft. Ik kan weliswaar heel moeilijk navoelen om opgewonden te raken van een man, maar daarmee is iemand die dat wel zo voelt nog niet pervers. De heterowereld is net zo promiscue maar de schaal waarop het plaatsvindt is naar de aantallen gezien dus, uiteraard veel groter. Evenals de maatschappelijke problematiek van geslachtsziekten, vrouwenslavernij en wat het aanricht in relaties.

Thomas, therapie is niet aan de orde en wordt in het huidige neo-liberale klimaat zeker niet ingevoerd.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 18 januari 2012, 21:56
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 15:10

Toch is het voorstel van Hennis-Plasschaert(VVD) feitelijk inconsistent. Het lijkt anders maar het heeft toch met elkaar te maken: Het was een liberaal principe om het persoonsgebonden budget voor de zorg te verzinnen. Ok, het was gewoon een bezuinigingsmaatregel want het bracht een financieel plafond aan maar het werd anders verkocht. Het oogde s toch juist zo liberaal om de mensen ZELF te laten kiezen waar ze hun budget voor zorg aan uitgaven? Dan zou je toch zeggen dat wanneer je een homofiel bent uit een kring die je afwijst en veroordeelt, je hulp mag halen bij een organisatie die op, zoals ze zelf vinden christelijke grondslag, hulp biedt om van je van je gevoelens af te helpen? Maar nee, die vrijheid heb je dus getuige het VVD-voorstel dan weer niet. Eigenlijk is dat niet erg consequent. Niet dat ik op grond van bovenstaande vind dat die subsidie wel verstrekt moet worden, laat dat helder zijn. Voor het overige ben ik geen groot liefhebber van het PGB al heeft het ook wel wat posittieve kanten. Maar in de meeste gevallen komt de hulpbehoevende geld tekort, of wordt het ten onrechte besteed aan bedrijfjes en personen die wel een winstmogelijkheid zien op kosten van de gemeenschap. Toch, als je consequent bent als liberaal, zou het verstrekken van de zorg aan homofielen op deze 'therapeutische' grondslag ook moeten mogen.

Thomas, hoedt zich voor Hennis-Plaschaert als politica.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 18 januari 2012, 16:30
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 13:41

WILLEMIJN232 schreef:
Maar als jij iets hebt mag dat wel op kosten van de gemeenschap vergoed worden? Het is absoluut niet iedereen te vriend houden, dit heet met een brede blik kijken en niet alleen wat je zelf verafschuwt........
Je denkt gewoon een beetje kort door de bocht en dat moe tje helemaal zelf weten, maar ik ben het gewoon niet met je eens......
Dat homo's niet behandeld hoeven te worden van mij moge duidelijk zijn maar daar gaat de discussie niet over ....

Daar gaat de discussie gezien het openingstopic van Annette wel degeljk over. Ik stel nadrukkelijk dat het niet vergoed moet worden omdat het mensen die homofiel zijn ten onrechte als ziek neerzet. En vooral omdat het het imago van christenen nog verder verslechtert. Ik vind wel dat we moeten waken dat dit topic daar ook daadwerkelijk over gaat. Een (nieuwe) homodiscussie hoort in een ander topic. Ik kreeg wel een paar mailltjes dat mensen me veel feller vonden dan ze van me gewend waren en dat was ook wel zo. Ik maak me hier inderdaad kwaad over en heb voldoende beargumenteerd waarom. En of ik kort door de bocht reageer of niet dat laat ik toch echt voor jouw rekening. Persoonljk heb ik een beetje een hekel gekregen aan de term beleving. Omdat we in het onderwijs kenneljk steeds dommer worden, volgen we de zoveelste bijscholingscursus management waarbij ronduit wordt gesteld dat je van een probleem het beste een persoonlijke beleving kunt maken - want dan hoef je er niks mee te doen. Het gaat dan immers niet om feiten maar om een beleving en ja , die is persoonlijk he. Je stelt er gewoon een andere 'beleving' tegenover en kat in het bakkie. Om over verspilling van overheidsgeld maar vooral over dedain voor mensen te spreken. Het zou me niet verbazen als er CM-ers zijn die op die manier in hun beroepsleven zijn gepakt. Beetje offtopic maar mogelijk heeft iemand er wat aan.

Thomas, beleeft het zo, grrrrrr. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 18 januari 2012, 14:53
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 23:49

WILLEMIJN232 schreef:
Willemijn, die absoluut niets tegen homo's heeft maar ook niet met dat veroordelende vingertje wil wijzen wat ze zelf bij anderen verafschuwt......

Een andere mening is geen veroordeling. Ik beargumenteer waarom ik het vind en onderbouw dat, Geen standpunt innemen en daarmee iedereen te vriend houden, brengt ons ook niet verder. Dat er mensen op CM het met me oneens zijn, is redelijkerwijs wel te veronderstellen en dat is toch prima? Dan heb je tenminste een discussie die ergens over gaat. Als we kijken naar de houding van veel kerkmensen vroeger en soms nu ook nog, kennen we juist dat veroordelende vingertje nog goed genoeg. Met alle ellende voor homofielen van dien. En ik zal daar met overtuiging tegen in blijven gaan. Er is al genoeg leed aangericht door mijn geloofsgenotenop dit punt.

Thomas, die dus vindt dat er niet vergoed moet worden op kosten van de gemeenschap.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 17 januari 2012, 23:56
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 22:45

Dat komt voor net als bij veel hetero's. Op de Nieuwstad in Groningen, vlakbij je in je provinciehoofdstad, kun je er getuige van zijn en op veel andere plaatsen in mijn voormalige woonplaats Groningen zeker ook - en vaak nog veel meer verregaand.

Terecht wijs je er altijd op on-topic te blijven. Het topic is nu of dit soort zaken in het verzekeringspakket horen of niet.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 17 januari 2012, 23:29
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 22:21

WILLEMIJN232 schreef:
Jij vind het geen ziekte, maar wat ik probeer aan te geven is dat er mensen zijn die dat wel als een ziekte beleven...Het is dan niet zo interessant wat jij vind.....ALs je homo bent en je hebt de illusie dat je denkt dat het te genezen is is het toch fijn dat die mogelijkheid er is?
Het gaat er niet om wat je er persoonlijk van vind, het gaat om het totale plaatje.....
Wat je nu ziet is dat mensen hun eigen mening verkondigen over homofilie.....en ik denk dat je het wat breder moet zien en je eigen visie daarover even buiten beschouwing moet laten....

Dat kun je nooit los van elkaar zien. En je kunt ook niet alles relativeren met een term als hoe je iets beleeft, al geeft een dergelijke term wel rust. Het is aantoonbaar geen ziekte. Daarom is het ook onjuist dat het behandeld wordt, want dat suggereert dat het dat wel is. En daarom kun je niet ingaan op een beleving of zelfs een overtuiging dat het wel 'behandelbaar'zou zijn. Het is wel mijn beleving dat het erg is dat we als christenen in de hoek gedrukt worden door dit soort instellingen en daarom ben ik er ook heel kwaad over. De christelijke standpunten worden in dit land nauwelijks meer serieus genomen door dit soort zaken, ook gelet op de recente schandalen in de kerk. Dat is wel mijn beleving. De suggestie idie hierdoor ontstaat is wel dat alle christenen zo denken als deze homofoben met vermeende ziektebeelden. En dat is een fout beeld van gelovigen, miljoenen christenen in dit land denken helemaal niet zo. Gelukkig maar.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 21:54

Deze therapie is inderdaad onzin in mijn ogen maar als je naar het totale pakket wilt kijken dan is dat toch een ander topic. Dan krijg je vragen als: Waarom moet je kankerpatienten zonder medisch uitzicht nog gaan behandelen? Als mensen hun hele leven gerookt hebben en longkanker krijgen, wat doe je daarmee? Een diabeet die zich niet aan de voorschriften houdt, weet toch wat er kan gebeuren? Het is echter mijn denkwijze niet, Een zware roker die longkanker krijgt, moet je toch helpen en de diabeet ook. Dat mag nooit van de willekeur van de verzekeraar afhangen die alleen maar een geldelijk belang heeft. De fundamentele discussie is hier een andere, want homofilie is geen ziekte en daarmee ook niet iets wat je gesubidieerd mag 'behandelen'.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 20:42

Ik denk niet dat we een discussie moeten voeren over de inhoud van het hele verzekeringspakket. Er is inmiddels overduidelijk aangetoond dat homoseksualiteit een kwestie van aanleg is en veelal niet te beinvloeden. Een therapie die inspeelt op schuldgevoelens en het versterken van angst en een onterecht zondebesef is ook uiterst dubieus. De homoseksuele medemens heeft deze aanleg en zoals een volledige relatie goed is voor hetero's is die dat ook voor andersgeaarden. Het vervelende in de discussie is dat christenen weer worden neergezet als achterlijke wezens die echt menen dat dit zou helpen, dan wel nodig en zinvol zou zijn. Alsof christenen uitsluitend bestaan uit homofobe mensen die homofilie als een ziekte beschouwen. Het merendeel van de christenen ziet toch echt wel in dat homofilie een nauwelijks of niet veranderbaar gegeven is - als je het al zou willen. Het is geen ziekte, therapie is dus niet nodig en het subsidieren ervan plaatst ons als christenen in een negatief daglicht. Het CDA stelt zich tot nu toe goed op en stelt vragen naar de zinvolheid ervan. Ik vind het te gek voor woorden dat iedereen aan deze kwakzalverij, notabene nog onder christelijke vlag ook, moet meebetalen, net zo maf als de invulling van het PGB dat overigens vaak was. Het belangrijkste is natuurlijk het principe dat homofilie een ziekte zou zijn die je kunt genezen. Daar moeten we ons juist als nadenkende christenen hevig tegen verzetten. Deze homogenezers zouden zelf in therapie moeten om te leren dat liefde voor de medemens niet een kwestie van de letter maar van de geest is. Je kunt je medemens niet onthouden wat je zelf ook graag wilt, namelijk een passende en volledige relatie.

Thomas, die zich wel eens afvraagt wie er echt ziek is in deze en wat het kost om deze therapie te boven te komen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 17 januari 2012, 23:32
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 17:58
BerichtOnderwerp: Het weer

ANNETTE792 schreef:
En dat op de depressiefste dag van het jaar, moet een mooi jaar worden dus!

Het hoeft dus niet op te gaan, zo zie je maar weer. Er zijn altijd wel dingen om somber van te worden. Woody Allen keek altijd naar de bright side of life, maar ja dat is wel Engels en dat mag niet op CM.

Thomas, zonder Engels mis je wel dingen soms.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:43
BerichtOnderwerp: Engelse taal op het forum.

ANNETTE792 schreef:
Maar positieve discriminatie heeft altijd een negatieve bijwerking.

Positieve discriminatie is gewoon discriminatie.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:20
BerichtOnderwerp: Engelse taal op het forum.

In de jaren 50 emigreerde een man naar Canada en die kwam een paar jaar later terug om een vrouw uit Nederland te halen. Ze ging mee en vanaf dag1 in Canada sprak hij Engels met haar, terwijl hij echt het Nederlands wel beheerste. Canada is een land met mogelijkheden maar in die tijd was de enige sociale voorziening de kerk, waar je via relaties aan een baan kon komen. Wie geen Engels sprak, kwam niet ver. Hard? Zeker, maar je hand ophouden was zinloos want er kwam niks in. Als je uit een arm land komt, onderontwikkeld voor Nederland bent en je krijgt meteen het minimumloon zonder te werken tsja, dat moet wel mis gaan. De helft van de sociale bijstand gaat nu naar mensen met een derdewereldachtergrond. Zoals de meeste mensen weten, ben ik een voorstander van goede sociale voorzieningen maar deze politiek werkt nu eenmaal niet.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 15 januari 2012, 22:40
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:50
BerichtOnderwerp: voorwaarden

Pieter heeft wel een punt. Een huwelijk is een bevestiging van een liefdesrelatie maar ook een maatschappelijk contract. Als je trouwt in gemeenschap van goederen, trouw je ook in gemeenschap van schulden. De partner met schulden is met een huwelijk echt de helft van de schuld kwijt. Dat kan zich bij een volgende scheiding wel eens heel erg wreken. Je kunt ook van elkaar houden en de zakelijke kant goed regelen. Van de mensen die eerder gescheiden zijn, scheidt een aanzienlijk deel weer. Een roze bril mag - maar je verstand gebruiken ook. De financiele gevolgen van een scheiding kunnen aanzienlijk blijken. Geld maakt niet gelukkig maar geldzorgen ook niet en ik heb het laatste van die twee liever niet.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 15 januari 2012, 22:00
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 18:20
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Geniet zelf van je verjaardag en als je lekker uit eten gaat, verwen je jezelf en ook Pieter en de kids!

Thomas, 32 is wel een mooie leeftijd!

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 12 januari 2012, 21:50
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 00:56
BerichtOnderwerp: On-topic topic.

Wat doen we nog met dit forum? Droeviger dan nu kan haast niet. Een uitje? Binnen een paar reacties irritatie en daarna ruzie. Wie niet mee wil of graag wat anders doet, blijft toch gewoon thuis? Dan verzin je zelf wat leukers. Kijk hooguit van te voren wanneer de andere activiteiten zijn. Verder dezelfde mensen die continu op elkaar reageren uit wat kennelijk gezelligheidsoverwegingen zijn en het groepsgevoel moet versterken.
Ooit startte Imre hier het off-topic topic en dat was wel grappig binnen alle serieuze reacties.
In de huidige situatie is het omgekeerd, vandaar dit initiatief. En nu niet komen met: schrijf zelf zinnige dingen. Je kunt het met me in alles oneens zijn, maar je kunt me niet verwijten dat ik doorgaans onzin schrijf of schreef. Ik heb eerlijk gezegd ook niet zoveel zin meer om nog over serieuze dingen te schrijven, terwijl ik dat eigenlijk wel graag doe. Het is nog niet zo lang geleden dat je eerst naar de mail en vervolgens naar het forum keek. Daar was je nog wel even mee bezig ook. Ik vind het wel jammer dat dat nu niet meer zo is. CM verliest hierdoor toch aan waarde. Jammer.

Thomas, het waait hard in Friesland maar een storm van serieuze bijdragen op CM lijkt me pas echt wat.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 5 januari 2012, 19:37
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 december 2011, 00:19
BerichtOnderwerp: stapavondje

CHATULIEM619 schreef:
Het is duidelijk dat je niet doorhebt waarom deze vraag gesteld wordt. En wil jij je kids tot een uur of 12 in een cafe om je heen hebben?

In België is dat heel gewoon maar hier niet. Ik denk dat je hier maar beter niet al te diep op in kunt gaan. Marry, de vraag heeft wat een eeeeeh geschiedenis. Neem de Libelle ook maar niet mee.

Thomas, gaat de problemenrubriek van de Libelle verzinnen met CM als inspiratiebron Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 29 december 2011, 00:53
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 22:12
BerichtOnderwerp: vreemdgaan

MARRY942 schreef:
getsie wat een rot onderwerp voor een christelijie chat Verraste, verbaasde smiley

Nou Marry, de sociologische kant van het christendom bekijken, daar is echt niks onchristelijks aan hoor. Ik vraag naar een onderbouwing van de stelling dat weinig moslimvrouwen maagd zijn. En die vraag kwam naar aanleiding van eerdere bijdragen hier. Het past daar toch gewoon in? Met kennis van zaken en inzicht in gegevens is toch niks mis? Als je de feiten niet kent, kun je lastig conclusies trekken.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 21:46
BerichtOnderwerp: vreemdgaan

VIJFNUL285 schreef:
de moslimvrouw (volgens de statestieken... degene die hun haar bedekken ..etc.) zijn, over het algemeen, geen maagd meer.

Heb jij daar statistisch materiaal over?

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 00:26
BerichtOnderwerp: Storingen

COOTJE711 schreef:
Knipoog smiley

Chrome is van Google.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 24 december 2011, 00:28
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 december 2011, 18:53
BerichtOnderwerp: mooie, bijzondere uitspraken

Christianity has not been tried and found wanting; it has been found difficult and not tried." - G.K. Chesterton
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 ... 91 Volgende
Pagina 41 van 91