ChristianMatch

Forum

On-topic topic.
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 00:56

Wat doen we nog met dit forum? Droeviger dan nu kan haast niet. Een uitje? Binnen een paar reacties irritatie en daarna ruzie. Wie niet mee wil of graag wat anders doet, blijft toch gewoon thuis? Dan verzin je zelf wat leukers. Kijk hooguit van te voren wanneer de andere activiteiten zijn. Verder dezelfde mensen die continu op elkaar reageren uit wat kennelijk gezelligheidsoverwegingen zijn en het groepsgevoel moet versterken.
Ooit startte Imre hier het off-topic topic en dat was wel grappig binnen alle serieuze reacties.
In de huidige situatie is het omgekeerd, vandaar dit initiatief. En nu niet komen met: schrijf zelf zinnige dingen. Je kunt het met me in alles oneens zijn, maar je kunt me niet verwijten dat ik doorgaans onzin schrijf of schreef. Ik heb eerlijk gezegd ook niet zoveel zin meer om nog over serieuze dingen te schrijven, terwijl ik dat eigenlijk wel graag doe. Het is nog niet zo lang geleden dat je eerst naar de mail en vervolgens naar het forum keek. Daar was je nog wel even mee bezig ook. Ik vind het wel jammer dat dat nu niet meer zo is. CM verliest hierdoor toch aan waarde. Jammer.

Thomas, het waait hard in Friesland maar een storm van serieuze bijdragen op CM lijkt me pas echt wat.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 5 januari 2012, 19:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 08:16

Ik kan het...gelukkig...helemaal eens zijn met je...
Ergens anders probeerde ik het ook al eens stilletjes aan te kaarten, maar niemand reageerde..
Nu zal ik niet zeggen...dat ik NOOIT reageer, maar er zijn verhalen die kant nog wal raken....of soms alleen bestaan uit een huilend of lachend poppetje!!!
Veel kinderachtige woorden...en gepraat over niks...en ja ruzie maken over uitjes....
Natuurlijk houd ook ik van een grap...maar laat het niet aanhouden....

Jammer...
Volgens mij moet het echt anders kunnen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 10:37

Thomas, hoewel ik je volledig steun, begin ik echt de moed te verliezen. We kunnen nu wel weer gaan praten over diepgang, maar sommigen willen het niet anders. En die zitten ons gewoon in de weg. Ik denk dat ik maar een andere site ga maken met alleen maar serieuze onderwerpen. Diepgang is gewoon niet meer mogelijk hier.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 10:54

Een hele tijd geleden was er ook sprake van het forum bezoedeld werd met nonsens.

Ik heb getracht toen veel serieuze onderwerpen op het
forum neer te zetten.
Er waren klachten over de inhoud.
Mensen voelden zich aangevallen.

Men zwijgt maar liever over serieuze onderwerpen, dan kan men ook niet aangevallen worden.

En nonsens op het forum, ach hoort erbij vind ik.
Laat zien dat ik ook maar een mens ben.

Je kan het niemand naar zijn zin maken op het forum.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 11:03

MARISKA601 schreef:
Een hele tijd geleden was er ook sprake van het forum bezoedeld werd met nonsens.

forum neer te zetten.

Men zwijgt maar liever over serieuze onderwerpen, dan kan men ook niet aangevallen worden.

Denk je echt dat ze zo diep nadenken hier? Ik denk gewoon dat ze te weinig inhoud hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 11:21

MARISKA601 schreef:

forum neer te zetten.

Dat was goed bedoelt van je hoor maris, maar ik denk dat het op menig mens overkwam als een tegenaanval op andere topics.
Je bent ook geen moderator dus het is ook niet aan jou om te proberen de boel recht te trekken, als iedereen gewoon zn eigen bijdrages in de gaten houd zijn we al een heel eind verder.

Het gaat er ook niet om om meer serieuze topics te openen, het gaat erom dat men niet elk serieus topic binnen 2 bladzijden om zeep moet helpen met lollige opmerkingen.
Het zou al een berg schelen als mensen niet perse bij elk topic een bijdragen achter moeten laten. Als een topic je niet interreseert, reageer dan gewoon niet, net als dat je als je niet hoeft te gaan melden dat je niet naar een bepaald uitje gaat bij het topic agenda, laat topics nou eens gaan over het onderwerp.
Als je nu de actieve topics van de laatste 2 weken doorleest zie je de laatste pagina vrijwel enkel slow-chatberichten van een groep mensen. Ik ben ook niet zo van de diepgaande virtuele discussies, dus je zult weinig bijdrages van mij terugvinden in de topics Bijbel en bijbelstudie en Christelijk leven.

Iedereen doet het per ongeluk wel eens, dat is niet zo erg, let er enkel een beetje op dat je er geen gewoonte van gaat maken.

Annette, ook schuldig Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 12:52

CHATULIEM619 schreef:
Denk je echt dat ze zo diep nadenken hier? Ik denk gewoon dat ze te weinig inhoud hebben.

Het feit is, Chat, dat we hier met allemaal verschillende karakters zitten. Tevens zijn er verschillende strekkingen die niet erg lief zijn voor een 'concurrentie', denkende hierbij hoe de katholieken aan afgoderij doen, zoals vermeld werd ergens in mei vorig jaar. Zo had ik eens een stukje geschreven over mijn ervaringen ivm Maria en heb dat aan enkele leden laten lezen. Ze zeiden dat ze het allemaal hadden gelezen, wat ik niet geloof, maar er waren er ook enkele bij die me hebben aangeraden het niet te plaatsen omdat het veel ophef zou geven. Dus, zo zie je maar.
Zelf kan ik niet tegen dat zweverige gedoe dat je hier ook wel eens leest, voor mij is dat ongezond geloof dat ver van de realiteit staat. Soms geef ik daar ook wel eens een stevige sneer op...ik ga dus ook niet vrijuit. Ik bedoel maar dat het niet altijd makkelijk is om wat te antwoorden. Dat heeft dus altijd niet iets met geen inhoud hebben te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 16:41

ANNETTE792 schreef:
Dat was goed bedoelt van je hoor maris, maar ik denk dat het op menig mens overkwam als een tegenaanval op andere topics.
Je bent ook geen moderator dus het is ook niet aan jou om te proberen de boel recht te trekken, als iedereen gewoon zn eigen bijdrages in de gaten houd zijn we al een heel eind verder.

Het gaat er ook niet om om meer serieuze topics te openen, het gaat erom dat men niet elk serieus topic binnen 2 bladzijden om zeep moet helpen met lollige opmerkingen.
Het zou al een berg schelen als mensen niet perse bij elk topic een bijdragen achter moeten laten. Als een topic je niet interreseert, reageer dan gewoon niet, net als dat je als je niet hoeft te gaan melden dat je niet naar een bepaald uitje gaat bij het topic agenda, laat topics nou eens gaan over het onderwerp.
Als je nu de actieve topics van de laatste 2 weken doorleest zie je de laatste pagina vrijwel enkel slow-chatberichten van een groep mensen. Ik ben ook niet zo van de diepgaande virtuele discussies, dus je zult weinig bijdrages van mij terugvinden in de topics Bijbel en bijbelstudie en Christelijk leven.

Iedereen doet het per ongeluk wel eens, dat is niet zo erg, let er enkel een beetje op dat je er geen gewoonte van gaat maken.

Annette, ook schuldig Verlegen lachende smiley

Je kunt je dan medeschuldig voelen, maar het is begrijpelijk taal en zo denk ik er precies hetzelfde over....
Ook is er zoveel kinderlijk gedrag.....ben ik de enigste die zich daar aan ergert???
We zijn toch volwassen????

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op donderdag 5 januari 2012, 16:43
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:00

ZEELAND736 schreef:
Je kunt je dan medeschuldig voelen, maar het is begrijpelijk taal en zo denk ik er precies hetzelfde over....
Ook is er zoveel kinderlijk gedrag.....ben ik de enigste die zich daar aan ergert???

Wat is kinderlijk gedrag? dat is heel persoonlijk natuurlijk en kan je voor de ander niet invullen....Wij zitten hier allemaal met een ander niveau, gedrag en gevoel voor humor, dus het blijft toch altijd een beetje schipperen.....De één komt voor de serieuze onderwerpen en de ander om even lekker te neuzelen....lijkt me wel handig om daar de desbetreffende topics voor te houden.....En wat het ruzie maken betreft, ach....mensen vatten het ook al gauw op als ruzie als je het een keer niet met iemand eens bent of wat te direct bent....De tenen zijn over het algemeen vrij lang op CM...... Knipoog smiley
En Zeeland wanneer praat je over volwassen gedrag? Daar is niet echt een definitie voor denk ik......We praten zoals we zijn en we zijn nu eenmaal vogels van diverse pluimages......Mij boeit het nu werkelijk niet wat de gemiddelde CMMer eet maar jij vind dat misschien wel weer leuk.....is dan dat topic onzin??? Nee, maar ik sla het over....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 5 januari 2012, 20:07
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:04

ZEELAND736 schreef:

Je bent zeker niet de enigste die er zich aan ergert en je bent ook niet die enigste die soms mee doet aan het kinderlijk gedrag en nadien er over klaagt...het is als mens niet altijd makkelijk om consequent te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:19

[quote=THOMAS968]Wat doen we nog met dit forum? Droeviger dan nu kan haast niet. Een uitje? Binnen een paar reacties irritatie en daarna ruzie. Wie niet mee wil of graag wat anders doet, blijft toch gewoon thuis? Dan verzin je zelf wat leukers. Kijk hooguit van te voren wanneer de andere activiteiten zijn. Verder dezelfde mensen die continu op elkaar reageren uit wat kennelijk gezelligheidsoverwegingen zijn en het groepsgevoel moet versterken.
Ooit startte Imre hier het off-topic topic en dat was wel grappig binnen alle serieuze reacties.
In de huidige situatie is het omgekeerd, vandaar dit initiatief. En nu niet komen met: schrijf zelf zinnige dingen. Je kunt het met me in alles oneens zijn, maar je kunt me niet verwijten dat ik doorgaans onzin schrijf of schreef. Ik heb eerlijk gezegd ook niet zoveel zin meer om nog over serieuze dingen te schrijven, terwijl ik dat eigenlijk wel graag doe. Het is nog niet zo lang geleden dat je eerst naar de mail en vervolgens naar het forum keek. Daar was je nog wel even mee bezig ook. Ik vind het wel jammer dat dat nu niet meer zo is. CM verliest hierdoor toch aan waarde. Jammer.

Thomas, het waait hard in Friesland maar een storm van serieuze bijdragen op CM lijkt me pas echt wat.[/quote]

Serieuze bijdragen, dat lijkt me inderdaad wel wat.. Knipoog smiley
Er zijn onderwrepen genoeg en er worden ook regelmatig nieuwe onderwerpen ( topics ) geopend.
Als we ons gewoon eens bij het onderwerp hielden?
Kan iedereen zijn mening/inbreng echt wel kwijt, volgens mij. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 08:36

Ik heb de hoop gewoon opgegeven dat het forum nog een beetje zinvolle tijdsbesteding word. Men schijnt het nu eenmaal geweldig te vinden om ieder topic te doorspekken met stomme opmerkingen etc. Als dit een keertje gebeurt is dat helemaal geen ramp, maar zoals de laatste maanden is er weinig meer aan op het forum.
Persoonlijk krijg ik ook steeds meer de neiging om alleen op feiten te reageren die men verteld, en verder niets.
Zinloos l*llen doe ik thuis wel, en de zinnige topics waren voor mij een aanvulling. Maar tegenwoordig moet dat andersom omdat het meer en deel blijkbaar niets of niemand anders meer heeft als CM tegen wie ze kunnen praten. Er is meer buiten CM!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 09:54

CHATULIEM619 schreef:

vanuit de privé-contacten die ik met de mensen heb, die lollige bijdrages leveren, weet ik dat er wel degelijk diepgang is, chatuliem.
ik denk dus dat je opmerking, dat mensen geen diepgang hebben, zeer onterecht is.
wanneer je de moeite zou nemen een stukje terug te bladeren in dit forum, kom je ook zeer duidelijk onderbouwde bijdragen tegen van de personen die ik nu bedoel.

ik denk dat de ene mens ook wat meer sociale contacten in het dagelijks leven heeft, dan de ander.
ook zijn er mensen die de hele dag door omstandigheden thuis zijn, en zo via christianmatch wat aanspraak zoeken.
dit heeft niet te maken met het missen van diepgang, maar met een stuk verveling of behoefte aan contact.

zelf vind ik het best wel wat tijd kosten om een goed onderbouwde, zinnige bijdrage te leveren op bijvoorbeeld een bijbels onderwerp, en die tijd ontbreekt me op dit moment gewoon.
wanneer die bijdrage dan slechts half gelezen lijkt te worden, en je om de paar pagina's de bijdrage opnieuw geplaatst dient te worden, om duidelijk te krijgen wat je geschreven en bedoeld hebt, dan ontbreekt mij daarin wel eens de moed.

dat neemt niet weg, dat ook ik soms denk; "pffff........kan men dit niet op een andere manier doen? privé-chatten wellicht?"
nadeel in deze is dat men beide dan online dient te zijn en chats dient te willen ontvangen; wellicht is dat de reden dat het forum als chat wordt gebruikt?

mijn ergernis bestaat vooral in het plaatsen van geirriteerde of confronterende reacties die mensen kwetsen en werkelijk kant nog wal raken. zoals wanneer iemand de moeite neemt om een gezellige activiteit te organiseren, (wat naar mijn ervaring toch best heel tijdrovend kan zijn,) en voorts alleen bakken commentaar over zich krijgt heengestort.

wellicht kan het helpen wanneer de redactie van christianmatch wat duidelijker merkbaar meekijkt?
dat leek in het verleden toch wel goed te werken.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 10:26

HANNAH810 schreef:
wellicht kan het helpen wanneer de redactie van christianmatch wat duidelijker merkbaar meekijkt?

Dat heb ik al een paar keer eerder gedacht. Het CM forum is er niet op vooruit gegaan sinds Chris is weggegaan.
Naar boven

Auteur Bericht
LIEKE000

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 22:59

Eerlijkheidshalve......(wat een woord)..... moet ik toegeven,
dat... als ik in-log, gelijk naar het Forum ga om het te lezen.

'k Vind het heel leuk, te zien hoe droog sommige van jullie uit de hoek komen. Soms even minder als er geen respect is naar elkaar toe.

Maar dat zegt meer over de persoon.....!!!

Want wat je schrijft en hoe je reageerd>>>dat ben jezelf>>> Toch !!

Laatst aangepast door
LIEKE000
op zaterdag 7 januari 2012, 00:56
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 09:52

HANNAH810 schreef:
vanuit de privé-contacten die ik met de mensen heb, die lollige bijdrages leveren, weet ik dat er wel degelijk diepgang is, chatuliem.
ik denk dus dat je opmerking, dat mensen geen diepgang hebben, zeer onterecht is.
wanneer je de moeite zou nemen een stukje terug te bladeren in dit forum, kom je ook zeer duidelijk onderbouwde bijdragen tegen van de personen die ik nu bedoel.

ik denk dat de ene mens ook wat meer sociale contacten in het dagelijks leven heeft, dan de ander.
ook zijn er mensen die de hele dag door omstandigheden thuis zijn, en zo via christianmatch wat aanspraak zoeken.
dit heeft niet te maken met het missen van diepgang, maar met een stuk verveling of behoefte aan contact.

zelf vind ik het best wel wat tijd kosten om een goed onderbouwde, zinnige bijdrage te leveren op bijvoorbeeld een bijbels onderwerp, en die tijd ontbreekt me op dit moment gewoon.
wanneer die bijdrage dan slechts half gelezen lijkt te worden, en je om de paar pagina's de bijdrage opnieuw geplaatst dient te worden, om duidelijk te krijgen wat je geschreven en bedoeld hebt, dan ontbreekt mij daarin wel eens de moed.

dat neemt niet weg, dat ook ik soms denk; "pffff........kan men dit niet op een andere manier doen? privé-chatten wellicht?"
nadeel in deze is dat men beide dan online dient te zijn en chats dient te willen ontvangen; wellicht is dat de reden dat het forum als chat wordt gebruikt?

mijn ergernis bestaat vooral in het plaatsen van geirriteerde of confronterende reacties die mensen kwetsen en werkelijk kant nog wal raken. zoals wanneer iemand de moeite neemt om een gezellige activiteit te organiseren, (wat naar mijn ervaring toch best heel tijdrovend kan zijn,) en voorts alleen bakken commentaar over zich krijgt heengestort.

Mooie reactie, Hannah, ik had het niet beter kunnen verwoorden!
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 18:29

JOSINA022 schreef:
Mooie reactie, Hannah, ik had het niet beter kunnen verwoorden!
idem vind Cootje
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 18:45

HANNAH810 schreef:

Een jaar geleden zou zulk geleuter niet voor komen,toe hadden we Chris nog die onzinreacties verwijderde,via mail een waarschuwing gaf en regelmatig leden tijdelijk de toegang weigerde die niet wilden luisteren(naar de redactie)............ik ben tegen censuur maar het gaf wel duidelijkheid.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op zaterdag 7 januari 2012, 18:45
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1