Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 23:14
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | We zullen je missen Tess, heel veel geluk, en vast wel tot ziens hier of elders |
Soms is het goed Tes even tijd voor jezelf we zien je gauw weer Kom eerst in de rust.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 15:49
Onderwerp: we lopen tegen het einde....
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Sorry, de Img, werkt met geen mogelijkheid via mijn pc, dus geen foto |
Met de gebedsroom heb ik hier een heel mooi jaar gehad, helaas was ik even afwezig . Ook de huwelijken en geboorte van CM kindjes is prachtig. Wat mij erg treft is het overlijden van Wim, de ziekte van Pieki en vele anderen hier en dat er zoveel mensen hulpeloos zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 15:41
Onderwerp: Foto.s plaatsen
|
|
|
Op dit moment ben ik bij foto.s toevoegen, ik klik aan en kom op de homepagina van Chr. Ma. uit
Heb Chris nu gemaild.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op zondag 19 december 2010, 15:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 15:30
Onderwerp: Schepping (naar Gods beeld)
|
|
|
MAR907 schreef: | Niet mijn woorden verdraaien Henk.... Ik beweer dat regen en seizoenswerking oorspronkelijk niet was in het begin. Later wanneer de mens vervloekt werd door God, bij Noach toen kwam pas daarna de seizoenwerking. Zelf heb ik nog niet gelezen in de bijbel dat aangeeft dat in de tussen liggende periode geregend heeft....
In genesis wordt gemeld dat het nog niet geregend had. Pas bij de zondvloed.
Gen 2:5 En allen struik des velds, eer hij in de aarde was, en al het kruid des velds, eer het uitsproot; want de HEERE God had niet doen regenen op de aarde, en er was geen mens geweest, om den aardbodem te bouwen. Gen 2:6 Maar een damp was opgegaan uit de aarde, en bevochtigde den gansen aardbodem.
Gen 7:4 Want over nog zeven dagen zal Ik doen regenen op de aarde veertig dagen, en veertig nachten; en Ik zal van den aardbodem verdelgen al wat bestaat, dat Ik gemaakt heb. |
Eèn ding is zeker....niet al het goede komt van boven ik vind deze Bijbeltekst erg vijandig van zo.n liefdevollen God
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op zondag 19 december 2010, 15:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 15:27
|
|
|
HANNAH810 schreef: | oplossing; stuur hem via hotmail naar christianmatch, en vraag hen de foto voor je te plaatsen. dat kun je doen door bovenaan deze pagina op contact te klikken...... |
Jullie bedoelen het zo goed maar.....ik zie de foto dus niet, alleen de pagina waar ik voorheen zat dus Chris kan er ook niks mee helaas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 13:33
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk dat je dan iets verkeerd doet misschien, eva....... op je profiel klik je op "foto's beheren" dan op "foto toevoegen" dan zoek je op dat scherm naar de foto die je wilt plaatsen en dan op ok
en dan staat ie op je lijstje, als cm de foto heeft "gekeurd" is hij voor ieder zichtbaar |
Was het maar waar, dat dat er stond, maar ik ben weer terug op hotmail of andere pagina.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 12:59
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Eva; wil je een foto op je profiel plaatsen of op het forum?
GrZing! |
Op profiel, komt die vanzelf op forum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 12:59
|
|
|
IRENE200 schreef: | je ga naar toevoegen foto.en dan bladeren in je afbeeldingen en kies er een uit. |
Ik kom steeds uit op hotmail, denk een virus?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 00:14
|
|
|
Is er echt niemand van de duizend mensen die hier zitten, die hier verstand van heeft??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 20:47
Onderwerp: Gebedsroom donderdag 16 december
|
|
|
VANDAM845 schreef: | [i] hoi,ik denk dat dit wel goed is martin,wat je nu doet,ja ik ga ook wel naar de gebedsroom,samen met martha,en eva,ij bent er nu bij,wat wij elke week delen met elkaar is dat er zoveel nood is,en veel gebed nodig is,het is goed omelkaar te hebben,het is goed opgod te vertrouwen,soms goed om om een dokter erbij te hebben, vertrouwen op god is altijd goed. |
Dokter???Vandam ik snap je wel hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 20:00
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik begrijp heel goed je reactie, maar ben zelf geen vrouw... Ik kijk naar het mannelijke gedeelte ervan.... Dat je ermee geconfronteerd wordt begrijp ik.
Zoek naar een man die weet hoe het huwelijk door God bedoeld is... Sex is een uiting van 1 zijn in "Ware Liefde".... Ik wordt er ook mee geconfronteerd met vrouwen die na een scheiding diverse sexuele relatie hebben gehad... Ik geef toe dat ik daar niet mee over weg kan, vanuit mijn geloof...
Sex is voor mij een "echad" en dat wordt algemeen niet zo ervaren in het christelijk geloof... Veel vrouwen denken dat het zo hoort om sex te hebben bij een man, om hem te vreden te stellen, dan vol doe ik aan zijn verwachting omdat ik verliefd ben. Het kan ook een angst zijn om iemand te verliezen of iemand zijn eigen behoefte....
Een relatie bestaat niet uit sex, maar om een man en vrouw te zijn zoals God het bedoeld heeft. Het uitstellen van sex (gemeenschap) toont de ware partner die voor je bestemd is.... |
Wat jij zegt Mar herken ik, bang om een man te verliezen en dan maar seks? Het is toch te gek eigenlijk, is dat ware liefde? Nou als de ware kan wachten, kun je als vrouw heeeel lang wachten, totdat je die gevonden hebt en zeker op iets oudere leeftijd.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op zaterdag 18 december 2010, 20:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 19:49
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Eva,er is al heel veel gezegd in dit topic Als je nu eens bij de bron begint,de relatie op zich.Je hebt het over "weer" uit en ik denk dat daar,in dit geval,het probleem ligt,het steeds weer stuklopen van de relatie.Je zoekt niet zomaar iemand maar een partner voor het leven,waarom dan niet eerst rustig alles duidelijk op een rijtje krijgen?Er wordt veel te weinig met elkaar gepraat vind ik........ Seks en liefde zijn in een relatie onlosmakelijk met elkaar verbonden,als de relatie goed is en de intentie(je 100% willen geven) is bij elkaar te blijven tot......(vul maar in)dan zie ik niet hoe je zoiets hoererij kunt noemen. En ja,beslissingen neem je zelf,misschien is God daarom vrij onduidelijk in de Bijbel en wil hij dat je hierin je eigen verantwoordelijkheid neemt? |
Dat is het nu juist Leanne, vaak hoor je opmerking in een relatie, zekerheid heb je nooit, hoe kun je je dan volledig geven als toch niks zeker is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 19:40
Onderwerp: Wie wil met mij gebedsroom leiden?
|
|
|
VANDAM845 schreef: | waar martha,en we deden het met veel plezier, ja,het is heerlijk werk,elke week,weer. kom ook jongelui,soms zijn er jongeren,vaharte welkom. vriendelijke,groetjes. ps.bedankt martha,voor je woorden. |
Zeker weten van Dam en Zinga mijn complimenten hebben jullie al ontvangen super van jullie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 16:07
|
|
|
MAR907 schreef: | Het laatste daar heb ik heel veel moeite mee Eva. Het komt over als een vingerwijzing vanuit de christendom...
Tot nu toe vind ik nog geen duidelijke aanwijzing vanuit de bijbel, beter gezegd van God zelf wat betreft: SEX VOOR HET HUWELIJK...
De grondvraag is, wanneer ben je voor God aan elkaar verbonden (alszijnde "echad" (een))?????
Wordt dat bepaald door een boter briefje (waar trouwens velen een probleem mee hebben). Of door iets anders....??? |
Kan wel een vingerwijzing zijn, maar mij wordt door velen verteld, dat het pas in het huwelijk mag.
Wanneer ben je voor GOD aan elkaar verbonden, hoevelen gaan na een relatie uit elkaar, je kunt dan wel zeggen ik hou van je, maar ga er dan ook voor, denk ik, maar nee, als het even niet zint, relatie verbreken, dat is toch ook niet Gods bedoeling?
Ik denk ook dat God iemand aan je geeft, maar jij moet weten, hoe je daarmee omgaat toch? Maar als diegene waar je die relatie mee hebt, nu zondige dingen doet, kan God je dan uit elkaar halen of doet de mens dat zelf?
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op zaterdag 18 december 2010, 16:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 16:01
|
|
|
MAR907 schreef: | Denk niet van de boze....maar wel na de zondvloed..... Dat was toch ook dat van boven kwam van God??? |
Das waar ook, even goed tot me door laten dringen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:29
|
|
|
ROLAND867 schreef: | ok Mar heb het gevonden
groet |
Zou sneeuw van de boze zijn, al het goede komt van boven, dus ook de sneeuw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:25
|
|
|
ROLAND867 schreef: | Ja daar ging het over
Sex voor het huwelijk oftewel sex in een relatie. Ik denk dat het er vanzelf van komt.
en er is een verschil tussen lust en sex in een relatie imo
lust sex is hoereren maar in een relatie waar je met goede intentie bent ingegaan en het blijkt dat de ander alleen lust had .Waar ligt dan jou schuld ?
en degene die kwaad worden die het niet krijgen het alles of niets kan je stand te pede de deur wijzen dan maar niets totaal geen waarde dat soort mensen die zitten in het lagere denken en handelen (mijn mening) .en dat geeft zoveel ellende kan je het beste voor weg rennen . Wil ik bij opmerken maar dan ook geen geknuffel vooraf meteen ook zeggen wat je wil in een relatie.wil je alleen vriendschap duidelijk zijn .
maw er niet instappen ooh tis allemaal zo leuk verliefde signalen afgeven en als het er dan van komt nee... dat effe niet
duidelijkheid en niks verwachtten |
Roland, je zegt, het komt er vanzelf van, dat is het nu, het mag niet, staat toch in de Bijbel. Ik geloof ook wel, als je een fijne relatie hebt en niet toegeeft aan die gevoelens, er een spanning kan gaan ontstaan in de relatie, je wordt dan geremd, dus alle spontaniteit verdwijnt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:21
|
|
|
MAR907 schreef: | Roland ik heb onze reactie's verplaatst naar een ander topic (schepping (naar Gods beeld)).
Daar kunnen we verder reageren over deze onderwerp. |
Mooi topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 13:49
|
|
|
ROLAND867 schreef: | Mar God creeerde de hemel en de aarde toch?
Of is dit een andere aarde geworden ?
ik denk van niet we lopen dus rond in zijn creatie zijn wereld voor ons geschapen en daar hoor sneeuw ook bij, en stormen, en mooi weer, en dag en nacht. alles
Alle die zaken die in jezelf afspeelt die zie je ook om je heen je voelt God je ziet God
btw de duivel heeft nooit iets te doen gehad met gods creatie namelijk de aarde en de hemel zodoende kan wat je in de natuur ziet nooit duivels zijn .geen enkel dier geen enkele plant niets...
Maar goed voor jou is sneeuw niet goddelijk en of niet zo bedoeld .kan je mij een rijtje geven wat niet goddelijk is of niet bedoeld in de natuur ?
durf jij op die stoel te gaan zitten ?
ik niet ik ben slechts een korrel zand
groet |
Het ging hier toch over seks voor het huwelijk
Wil daar even wat over zeggen, na een telefoongesprek met een Katholieke manspersoon.
Hij zei, waarom staat GOD toe dat kinderen worden misbruikt door Priesters en nu weer door die man uit Amsterdam, ik zeg, dat is van de boze, hij werd kwaad, als er dan een GOD is moet hij dat niet toestaan, maar wel sexs voor het huwelijk tegenhouden en aan kinderen doet hij niks, pffffff, ik ben er naar van. Als je als vrouw zegt, ik wil het nu eens goed doen, in een andere relatie en geen seks, worden ze kwaad, dan is het alles of niks. Stel, je hebt een fijne relatie en seks komt er op een dag bij, het gaat weer niet, weer uit, dan ben je voor GOD toch een hoer? En een man een hoerenloper? Of ben ik nu gek? Ik ben erg onzeker over alles, geef jullie mening eens.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op zaterdag 18 december 2010, 13:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 13:26
Onderwerp: Themachat
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Voorstel:
Iedere 1e en 3e donderdag van de maand
THEMACHAT
in de euh... Jolijtbox (Wordt toch niet meer gebruikt?)
Vanaf 21.00 uur...
Wie lijkt dit een goed idee en is hier behoefte aan?
GrZing! |
Ben er helemaal voor , heb jammergenoeg al een thema gemist
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 13:22
|
|
|
Wie kan mij helpen met het plaatsen van foto.s?
Als ik ga naar toevoegen foto.s, kom ik uit bij m.n hotmail of outloock.
Bedankt alvast!
Groetjes van Eva.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 13:08
Onderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik wens alle feestgangers een goede en behouden reis toe. En verder een heel gezellig weekend. |
Ik bid jullie GODS bescherming toe op de verradelijke wegen en wens jullie een hele mooie dag toe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 18:00
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
dat is het jongste cm stelletje ooit |
Een knuffel voor die schatjesss
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 14:17
Onderwerp: Pieki en Gebedsroom
|
|
|
Hallo allemaal:
Door omstandigheden was ik een poosje niet op CM, kom terug en lees dat Pieki erg ziek is, het grijpt me enorm aan, laten we voor haar blijven bidden, want bij GOD is niets onmogelijk.
M.n exuces dat ik de gebedsroom heb verlaten, het was even nodig, om alles op een rijtje te zetten, maar in januari maak ik een nieuwe start met de gebedsroom en de dagelijkse bemoedigingen.
Bidden jullie allemaal voor Pieki en allen op deze site die ziek zijn, of in ernstige nood zitten? Gebed geeft zoveel kracht.
Warme groetjes van Eva685
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 23:24
Onderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties
|
|
|
JOLAN931 schreef: | lol... zou dat het zijn? |
Sommige mannen denken dat alles vanzelf gaat, vertikken het om voor een relatie te vechten
Vertel mij eens.....zijn dat echte mannen??
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op woensdag 3 november 2010, 23:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 22:52
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/Dinsdag 20 juli 2010
|
|
|
Zaterdag 23 oktober:
BERGEN VAN KWAAD!
Geloof en gehoorzaamheid zullen bergen verzetten, bergen van kwaad, bergen van moeilijkheden. Maar geloof en gehoorzaamheid moeten hand in hand gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 oktober 2010, 22:50
|
|
|
Vrijdag 22 oktober:
EEN LEVEN IN AFZONDERING!
IK beloon je zoeken in MIJN tegenwoordigheid, verheug je en wees blij. IK ben je GOD. Moed en blijdschap zullen alle moeilijkheden overwinnen. Wat het zwaarst is, moet het zwaarst wegen. Zoek MIJ, heb MIJ lief, verblijd je in MIJ, IK ben je Leidsman. Geen gevaren kunnen je vrees aanjagen. Je kan door dicipline niet uitgeput raken. Volhard, kun je in MIJN kracht volhouden? IK heb je meer nodig dan jij MIJ. Worstel je om Mijnentwil door deze tijd heen. Aan alle werkelijke arbeid voor MIJ en zijn welslagen gaat een tijd van voorbereiding vooraf. Ben je bereid om een leven te leiden in afzondering? In afzondering met MIJ? In de wereld en toch in afzondering met MIJ? Om vanuit je tijden van stille gemeenschap met MIJ voort te trekken om te verlossen en te redden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 23:17
|
|
|
Donderdag 21 oktober:
DE MOEILIJKSTE LES!
Wacht en je zult de vreugde kennen van iemand, die kalm kan zijn en kan wachten, wetend, dat alles wel is. De laatste en moeilijkste les is de les van het wachten, wacht dan! IK zou vanavond bijna zeggen: Vergeef MIJ, kinderen, dat IK toelaat, dat deze extra les op je rust, al is het maar voor even. IK zou wel willen, dat je wist, dat IK vanaf het moment, dat je alles in MIJN handen hebt gelegd en geen andere hulp meer zocht, de kortst mogelijke weg hebt genomen om je verlossing te bewerken en je vrij te maken. Er is zoveel, dat je moest leren - om in de toekomst onheil te voorkomen. Maar de VRIEND met wie je bij het graf van mislukking, van dode ambities, van opgegeven verlangens, staat, die vriend is een VRIEND voor eeuwig. Gebruik deze tijd van wachten om de vriendschapsband met MIJ te verstevigen en om MIJ nog beter te leren kennen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 oktober 2010, 23:21
Onderwerp: Gebedsroom donderdag 21 oktober/20.00 uur - 21.00 uur.
|
|
|
Hallo Christianmatchvrienden:
Wij bidden voor jou: Wij bidden voor jou, dat hoorde ik zeggen. Wij denken aan jou, de woorden soms zacht. Wij zullen gaan bidden, het waren de woorden, van mensen van wie ik het nooit had verwacht.
Dat zij zouden bidden voor andere mensen, Gods aangezicht zoeken, voor mensen in nood. Maar door hun gebed en simpele woorden, voel ik weer genade en liefde zo groot.
Ook ik kan weer bidden, weer bidden voor velen, die zitten in zorgen, verdrukking en pijn, want ik weet dat Jezus hen liefde wil geven. Dat Hij in het duister hun helper wil zijn.
Het is weer tijd voor de Gebedsroom, allemensen, wat is er veel achterdocht, jaloezie en roddels in de wereld, laten we elkaar eens wat meer respecteren en in eigenwaarde laten, daar gaan we zeker voor bidden en danken GOD ook dat HIJ ons daarvan gaat genezen.
We danken dat er een bruidspaar op deze site is, maar we vragen GOD ook of HIJ de juiste partner voor ons heeft, èèn die HEM dient, waarin wij verder in ons geloof mogen groeien, ons kleingeloof groot maken en alles wat gezaaid is, een mooie oogst mag worden.
Wil je eens meebidden kom gewoon naar de chat, even rechtsonderin klikken, dan zie je de Gebedsroom
We zijn er van 20.00 uur - tot 21.00 uur tot ziens!!
Warme groetjes van Martha en Eva.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op woensdag 20 oktober 2010, 23:43
|
|
Naar boven |
|
|
|