ChristianMatch

Forum

Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 47 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 18:10
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

CHATULIEM619 schreef:
De doop wordt bij ons nog meer als sacrament beleefd en een nieuwe gemeente betekent geen nieuwe doop. Herdopen doen we niet aan. Anders zou je ook nog hertrouwen kunnen, of her opdragen, een beetje vreemd vind je niet.
Als je eenmaal gedoopt bent zoals de bijbel van ons vraagt, is het voldoende. Let wel, geen besprenkeling, want dat is in mijn ogen geen doop...

Chat je zegt het heel goed. In jou ogen.....

Wat zegt de Heer dan? Het levend geworden woord????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 16:20

Het gaat niet om hoe iemand gedoopt is, wel om wat betekend het voor de Here Jezus zelf, in relatie welke iemand heeft met Hem.
Rationeel weten iedereen vanuit de bijbel wie je bent, maar hoe in samen werking met Hem??? Dat is op twee benen lopen met Hem samen!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 16:08

HANNAH810 schreef:
ik zie er ook juist een reddende en beschermende kracht in, chatuliem;
het volk van israel werd door Gods macht door de rode zee en woestijn geleid. (en ja, farao ontving een zee-graf. dit lag niet aan Gods neiging tot verwoesten, maar aan farao's eigen ongehoorzaamheid)

zo zijn er meer voorbeelden te noemen waar God zijn almacht gebruikt om Zijn volk te leiden en beschermen; heerlijk veilig toch, om zo'n God te hebben?

De visie die de Heer heeft voor Zijn Kerk, Bereid de Weg van de Heer, maak Zijn paden recht (Lukas 3:4), totdat wij allen komen tot de eenheid van het geloof (Efeze 4:13). Vele kerken en mensen denken dat ze moeten gaan evangeliseren. Maar, door te vertellen dat God liefde is en ook van een ieder houd in een drukke winkelstraat kom je niet tot opbouw van Gods gemeente. Nee snijd eerst het woord recht zo ook in lokale kerken. En ga volgens de methodieken die de bijbel geeft te werk. Niet zoals het vaak gaat: Ik zie een probleem -> ik voel een emotie -> ik ga te werk. Neen! Laat God het werk doen. Dien HEM eerst voordat je gaat BEDIENEN. God heeft leraren nodig. Zeker in deze tijd, die verder tikt......
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:36
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

CHATULIEM619 schreef:
He Mar, we verliezen elkaar niet uit het oog he.

We verliezen elkaar niet uit het oog Chatuliem..
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:57
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

CHATULIEM619 schreef:
Je kunt niet zomaar een uitleg verzinnen over een gelijkenis, terwijl die gelijkenis daar helemaal geen aanleiding voor geeft.

is het niet zo van " eerst de Jood dan de Griek en dan de heiden" voor de uitleg?

Of heb ik een verkeerde bijbel? Dan gooi ik hem uit het raam...

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 9 maart 2011, 19:57
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:37
BerichtOnderwerp: Rol vader na echtscheiding

CHATULIEM619 schreef:
Eigenlijk was het de bedoeling begrip op te brengen voor elkaar. Als een vrouw hoort hoe moeilijk het voor een man kan zijn en ook andersom...Vaak zit men maar één kant te belichten, terwijl er twee kanten aan alles zit. Ook hoor ik regelmatig geklaag in de chatbox, met name over het gedrag van mannen. Als mensen dat in de chatbox benoemen lijkt het me een kleine stap er over te praten op het forum. Het lijkt maar het beste dit topic te sluiten..

Ben ik mee eens...wij zijn ok....

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 9 maart 2011, 19:38
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:18
BerichtOnderwerp: wie is je vriend of vriendin

LORETTA033 schreef:
Knipoog smiley

Een goede relatie met je vriend en vriendin
daar bouw je dagelijks aan
ongedwongen
ontspannen
spontaan
door te investeren in die ander

En als er eens hobbels komen op je levenspad kan altijd gebeuren
keer dan terug naar de basis
naar het begin
dus blijf van bouwen houwen
en betrek altijd daar in de Derde Persoon
Het werkt vast en zeker

shalom

Je zegt het Lorretta...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:17

LEONARD480 schreef:
Dat zijn jouw woorden Mar ....trek het even in een breder verband

De appel valt niet ver de boom he.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:09

LEONARD480 schreef:
Even goed lezen Mar en laten we eerlijk zijn ...er lopen toch inderdaad van die mannen rond op deze aardbol en daar schaam ik me wel voor...

Ik ben niet van gisteren Leonard...
Ik weet ook wel wat voor mannen er rond lopen....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:07

WILLEMIJN232 schreef:
Niet zo kort door de bocht Mar........ Engeltje smiley

Mijn reactie was niet aan jou Willemijn... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:05

LEONARD480 schreef:
Klopt helemaal lisa ..maar een naaste kan ook ver weg zijn he ...of een eventuele toekomstige vriend of vriendin (kan ook partner worden) of al dan niet meer zij ....het is ALL IN THE GAME zeg maar...

Ben jij voor Lisa een "all in the game"..... Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 9 maart 2011, 19:06
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:02
BerichtOnderwerp: Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen

MARIJAN072 schreef:
Toch moet er soms een moment komen van 'haar het geluk gunnen' en de situatie accepteren, toch? Je moet wel beiden willen hè. 'k Denk dat meer mensen weleens het (sterke) gevoel gehad hebben, dat dé ware hem/haar is ontglipt. Ik in ieder geval wel, maar ik ben nu blij en dankbaar dat het zo gelopen is. Dus 'k zou het niet al teveel gaan idealiseren.

Marijan, kan 's morgens heel nuchter zijn. Knipoog smiley

Zo nuchter vind ik het niet, "de ware ontglipt je niet...."
Dat ligt aan jezelf....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 18:52

MARIJAN072 schreef:
...of zaten mensen 'gevangen' in een huwelijk. 'k Heb ooit een heel indrukwekkend boek gelezen (ben helaas de titel kwijt) over een vrouw die, vanwege de ellende in haar huwelijk, haar man vermoordde/vergiftigde. Ik begreep haar, maar ze kreeg uiteindelijk de doodstraf. Toen waren er minder echtscheidingen, maar of het toen (heb het nu niet over de tijd van de jagers) beter was? Twijfelende smiley

Tja, het huwelijk blijkt afhankelijk te zijn aan de man.
Geweldig zo,n boekje...
Je zou beter moeten weten...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 18:38

REBECCA893 schreef:
Ik word hier zo verdrietig van.... wat een letterneukerij allemaal!
Gefrustreerde smiley
Ik volg de discussies op de voet, heerlijk met een bakkie koffe erbij, en soms is het echt zeer to the point... maar waarom respecteren jullie zo weinig een anders mening?

Het lijkt een beetje op elkaar willen aftroeven op bijbelkennis!

Hele lappen tekst ter ondersteuning pfffffff

Toch ben ik blij met CM... en kijk elke dag ff wat jullie voor informatie uitwisselen.... zeer vermakelijk en soms zeer leerzaam!

Ga zo door... met alle respect naar de ander toe!

Ik geniet ervan!

Wat heeft het met mij te maken met " wat een letterneukerij allemaal " Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 9 maart 2011, 18:40
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 18:05

CHATULIEM619 schreef:
Dit artikel is al een paar week geleden behandeld. En toen heb ik mijn bezwaren er al tegenover geuit. Het is onzinnig om achter elk voorwerp een symbolische betekenis te zetten en daar gaat dit volledig de mist in. Jezus wijst nl. op de barmharige Samaritaan als zijnde de naaste. En wat jij hier beschrijft, nl. dat Jezus zelf de naaste is, is niet de oorspronkelijke bedoeling geweest van deze gelijkenis.
Bovendien die 2 schellingen weer te verheffen tot een symbolisch getal, dat gaat echt veel te ver.

De Here Jezus was de Samaritaan (de joden zagen een niet Jood als hun niet broeder(Samaritaan)), vandaar dat Here Jezus een Samaritaan was voor hun.....
Hij is gekomen voor de Joden maar ook de rest van deze wereld welke de Joden niet kon aksepteren als hun broeder...

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 9 maart 2011, 18:08
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 17:30
BerichtOnderwerp: wie is je vriend of vriendin

De bijbel leert ons hoe wij met onze vriend of/ vriendin, man of vrouw goed kunnen leven. Er is een groot verschil tussen man en vrouw. Men zegt vaak: "mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus."

De bijbel leert ons hoe wij een goede relatie kunnen hebben. Jezus zegt; "mannen heb je vrouw of vriendin lief", want vrouwen willen geliefd gevoeld worden.
Jezus zegt tegen de vrouwen , "eer uw man". Omdat mannen graag geëerd willen worden in de positieve zin van het woord. Een man voelt zich trots als hij een vriendin of vrouw heeft.

Maar in een relatie kunnen problemen ontstaan. De vraag is hoe horen wij ermee om te gaan, wanneer het niet goed gaat in de relatie? Als er problemen zijn horen we er wel over praten met onze partner en onze gevoelens tot elkaar uiten. Als wij het probleem hebben uitgesproken, dan samen in gebed gaan en Jezus om Zijn leiding vragen.

Jezus verlangt dat altijd dat als een man en vrouw een relatie hebben Hij centraal staat in die relatie (zowel in goede als in slechte tijden)...

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 9 maart 2011, 17:46
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 12:33
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel

Mooi stukje Lisa, ik herken daar dingen vanmezelf in.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 12:32
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

Vandaag voor het laatst...
Ik wens een ieder die ik ontmoet heb....."God bless you..."

doei doei zwaai zwaai...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 22:02
BerichtOnderwerp: Autisme

LISA610 schreef:
De stelling die chat inbracht was als volgt:
Autisme is een uiterste vorm van mannlijk gedrag.

Dus niet he....
Mijn vrouw dacht ook dat het voortkomt van mannelijk geslacht (gelezen)...
We hebben zelf een zoon met autisme waardoor ze wilde dat ik ook getest werd op autisme, helaas had ze ongelijk gekregen en keerde haar veroordeling (stempel) op onze zoon terug bij haar zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 21:36

Zou je jezelf beledigen als je voor de spiegel staat?
Zou je ongevoelig zijn tegenover jezelf?
Zou je slecht praten over jezelf?
Ik neem aan dat je niet elke dag tegen je zelf zegt, “Laat ik mezelf eens lekker slecht behandelen.”
Het koninkrijk van God is de plek waar vrede, rust en veiligheid heerst. Daar is geen plek al die zaken waar Paulus over schreef.
Daar gaat Gods tien geboden over en vooral de laatste 5, “Hou van je naaste net zo veel als jezelf”

In een andere brief van Paulus schrijft hij “Jij, man, vrouw van God, je moet alle slechte dingen uit de weg gaan. Streef naar gerechtigheid vroomheid, geloof, liefde en zachtmoedigheid.
Span je in voor de goede wedloop van het geloof en behaal de prijs van het eeuwige leven.”

Iedereen wil goed doen uit eigen kracht. En op het eerste gezicht LIJKT daar niet mis mee.
Maar schijn bedriegt: Veel mensen denken dat ze hun naaste maar goed genoeg helpen.. als je al hun tijd en energie steken in het helpen van mensen, zodat de slagbomen van de eeuwige koninkrijk vanzelf op zullen gaan.
En dan ze kun zeggen, “ kijk dit heb ik gedaan..” Wat de bijbel zegt van deze manier van handelen.
In matteus 6 vers 1 staat het volgende geschreven “Denk erom dat je Gods wil niet doe om op te vallen bij de mensen. Want dan kan je Vader in de hemel je er NIET voor belonen.
Als jij iemand in nood helpt, bazuin het niet rond in de kerken en op straat, zoals schijnheiligen dat doen om door anderen in het openbaar gezien te worden, want zo zegt Jezus later in mat 7:21
Niet iedereen die roept, Here, Here komt het hemelse Koninkrijk binnen, maar alleen wie de wil doet van God mijn Vader in de hemel. Op de dag van het oordeel, dat is dat wanneer Jezus terugkomt, zullen velen zeggen Here, Here, heb ik niet geprofeteerd in Uw naam, Heb ik niet demonen uitgedreven en vele wonderen gedaan in Uw naam en dan zal Jezus zeggen, Ik heb jullie nooit gekend jullie werkers der wetteloosheid, verdwijn uit mijn ogen.

Als wij zorg hebben voor ons naaste, als wij niet alleen naar onszelf kijken. Dan mogen wij een daad stellen.. dat mogen wij mensen helpen.. waar hulp nodig is... dan mogen wij bidden voor onze naaste en ter zijner tijd ons loon ontvangen.. Niet omdat wij gezien willen worden. Niet omdat wij het doen om in de hemel te komen.

Wij doen het omdat Jezus, zorg voor ons had.. Jezus de mensen op de wereld lief heeft en hij een daad heeft gesteld. Jezus heeft ons geholpen... daar door is de weg vrij... vrij naar het Hemels Koninkrijk. Is je paspoort voorzien van het wapen van Gods Koninkrijk. Echte normen en waarden vind je in dit boek.. Een levend Evangelie die redt.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 2 maart 2011, 21:39
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:45

DREMPEL163 schreef:
Die dingen gebeuren helaas ook Leonard...en als er geen allimentatie is waarom wordt het kind dan de dupe?
Kan een moeder niet goed voor haar kind zorgen zonder de centjes van vader?
Denk een moeder kan financieel ook prima voor haar kind zorgen.

Is dat zo???
Ik ken diverse bijstands moeders die niet toe in staat zijn om hun kinderen de opleiding te betalen. zelfs geen kleding.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:41
BerichtOnderwerp: verjaarswandeling

LORETTA033 schreef:
Nog genoeg herkansingen hoor

dus maak er wat van
is mijn onze ervaring
don,t worry

yeph... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:32
BerichtOnderwerp: Drachten

JASMYN704 schreef:
Dat is inderdaad de oorspronkelijke opzet van een Alpha-cursus Loretta. De ondertitel is ook: praktische kennismaking met het christelijk geloof.
Alleen is het zo dat in de praktijk heel vaak blijkt, dat mensen het gewoon fijn vinden om samen met andere christenen te praten over het christenzijn in iedere zin van dat woord. En aangezien de opzet van de Alphacursus daarnaast gezelligheid en saamhorigheid meebrengt, kiezen heel veel christenen dus voor deze cursus!

Jammer dat jij het zo eenzijdig bekijkt...

En nu weer back on topic!

Wie is de Alfa en de Omega???
Of is dat Billy Graham het..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:20

CHATULIEM619 schreef:
Toen ik van mijn vrouw ging scheiden is mijn zoon bij mij gaan wonen. Eigenlijk geen moment spijt van gehad. Ik heb nog steeds contact met de kids op een manier zoals bij een vader past. Ondanks mn echtscheiding zijn ze mn kids gebleven.
Het kan echter ook anders zijn, en heel vaak zijn de kids de dupe als ouders elkaar de kinderen niet gunnen...welke ervaringen hebben jullie op dit vlak. Wat vinden jullie dat de rol van de vader moet zijn als de kinderen bij de moeder blijven? Of andersom kan ook natuurlijk..

De vader en moederschap blijft altijd, zolang men leeft vind ik, ook daarin de verantwoordelijkheid naar de kinderen toe.
Ook het financiele verantwoordelijkheid blijft naar mijn inziens van kracht.
Helaas gebeurd het ook dat de ex niks van de man wil hebben waardoor de kinderen het financieel de dupe van worden..... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:13
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?

LISA610 schreef:
Inderdaad, een hoop relatieproblemen ontstaan doordat er sprake is van ongelijkwaardigheid. De vraag is dan wel waar die ongelijkwaardigheid vandaan is gekomen. Over het algemeen wordt je niet verliefd op iemand die jou vanaf het begin af aan het gevoel geeft dat jij jezelf volledig moet aanpassen aan hem of haar. Dus blijkbaar sluipt dit ergens de relatie binnen.

Persoonlijk denk ik dat het veel te maken heeft met het niet openlijk (durven) uitspreken van wat er in je omgaat, misschien uit de angst om de ander te verliezen. En dan is het nog maar de vraag of dit voldoende wordt onderkend en erkent en of daar iets mee gedaan wordt door jezelf en jouw partner. Er zijn immers ook mensen die het wel heel prettig vinden als zij hun eigen gang kunnen gaan, zonder rekening te hoeven houden met hun partner.. en er dan maar gemakshalve vanuit gaan dat hun partner zich daar wel naar schikt. Uiteindelijk heeft zo'n relatie weinig kans van slagen heeft, omdat je op een zeker moment opgebrand raakt. Juist daarom meen ik dat gelijkwaardigheid heel belangrijk is in een relatie. Volgens mij is ongelijkwaardigheid binnen een relatie echter wel te voorkomen. Het "toverwoordje" hierbij is communiceren.

Partners moeten leren om zo vertrouwd met elkaar te worden dat zij over alles kunnen praten, dat ze in openheid tegen elkaar kunnen zeggen wat ze leuk vinden, maar juist ook wat zij niet leuk vinden. In een goede relatie is immers geen plaats voor de angst om de ander te verliezen. Het vergt tijd om dat op te bouwen. Maar hoe beter je elkaar leert kennen, hoe meer je deelt met elkaar, hoe opener je bent, hoe groter het vertrouwen over en weer wordt, hoe groter de kans dat er dan juist wel een gelijkwaardige relatie ontstaat. En daarin kan de man nog altijd het hoofd van het gezin zijn (als de enige kapitein op het schip Knipoog smiley ), zonder dat er een situatie die voor de vrouw als ongelijkwaardig aanvoelt.

zeer wijs gesproken... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:08
BerichtOnderwerp: verjaarswandeling

MARIJAN072 schreef:
Tja, niet zo slim aangepakt dus....

Liefde maakt blind... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:06
BerichtOnderwerp: De juiste volgorde in de liefde.

LISA610 schreef:
Klopt helemaal Leonard, meer het ging dus even om de volgorde: moet je eerst jezelf liefhebben om vervolgens je naaste lief te hebben als jezelf? Ik denk het niet. Je mag jezelf aanvaarden, zoals God je aanvaard. Het is echter geen kwestie van eerst dit of eerst dat, maar juist een combinatie van. Daarom nogmaals de tekst uit Johannes 13:
34 Ik geef jullie een nieuw gebod: heb elkaar lief. Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben. 35 Aan jullie liefde voor elkaar zal iedereen zien dat jullie mijn leerlingen zijn.’

JEn de tekst uit Johannes 15: 9 Ik heb jullie liefgehad, zoals de Vader mij heeft liefgehad. Blijf in mijn liefde: 10 je blijft in mijn liefde als je je aan mijn geboden houdt, zoals ik me ook aan de geboden van mijn Vader gehouden heb en in zijn liefde blijf. 11 Dit zeg ik tegen jullie om je mijn vreugde te geven, dan zal je vreugde volkomen zijn. 12 Mijn gebod is dat jullie elkaar liefhebben zoals ik jullie heb liefgehad.

Jezus geeft ons de opdracht om elkaar lief te hebben zoals Hij ons heeft lief gehad. Als je dat doet, leef je automatisch de tien geboden na, niet zozeer omdat je vind dat je je aan die wetten moet houden, maar juist omdat je de ander liefhebt op de manier waarop Jezus jou heeft lief gehad, omdat je Zijn voorbeeld wilt volgen in jou dagelijks leven.

Helemaal amen Lisa.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 21:14
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM

CHATULIEM619 schreef:
Ja Henk, hierin geef ik je volkomen gelijk. Het OT en het NT hebben dezelfde boodschap. Mijn aversie tegen het gebruik van het woord verbond heeft te maken met het onpersoonlijke aspect ervan, zoals Cross ook al opmerkte. Het lijkt wel alsof je dan eerst bij een volk moet horen, voordat het verbond voor je geldt, terwijl het NT het evangelie juist eerst persoonlijk maakt en als je ja tegen God zegt, kun je zeggen, dat je bij zijn volk hoort. Het valt me op, dat als men het woord verbond gebruikt, er altijd een vergelijking is met het OT..

Een verbond werd met letterlijke Israel afgesloten, een belofte is ons (NT) gegeven... Wat doen we ermee?

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 28 februari 2011, 21:14
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 21:04

Waar gaat het nu nog over??? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 21:01
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM

HENK710 schreef:
Verbond is juist iets persoonlijks. Zie het als een huwelijk. Dat is ook een verbond...en niet bepaald onpersoonlijk Knipoog smiley

Het begint bij het verbond namelijk niet bij het bij het volk horen, maar bij het door God opgenomen worden in Zijn verbond, zoals een man zijn vrouw aanneemt in zijn 'huis'. Ook in het OT zie je dat er steeds een "ja" gevraagd wordt van het volk, niet omdat ze dan erbij horen, maar omdat ze dan werkelijk kiezen voor een relatie met God, Die eerst al voor jou kiest!

Waar haal jij dit onzin vandaan??? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 28 februari 2011, 21:01
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 47 Volgende
Pagina 5 van 47