ChristianMatch

Forum

Berichten van LEONARD480
Ga naar pagina Vorige 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 ... 56 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LEONARD480
Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:02
BerichtOnderwerp: De weg de waarheid en het leven

MAR907 schreef:
Kijk in ben niet babtist, daar was ik lid van (achtergrond)....
Ik heb ook al diverse keren gezegd op het forum, ik leef in het christendom maar ben er niet van...
Voor jou een raadsel...
Voor mij een onafhankelijkheid, waardoor ik niet besmet wordt door de babylonische denkwijze....
Ik ben daar niet van en wil er ook niet van zijn...... Knipoog smiley

Dit is nu helder Mar ...begrijp je wel hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:59
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

Hannah bedankt voor je bijdrage voor zover en dat je maar snel terug mag keren. Knipoog smiley

Zeker tot ziens op de Heide....
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:57

VISSER278 schreef:
Leonard, ik vind dat je hier wel heel wat neer durft te zetten .
Iemand die verwelkomt word hier op CM om die dan maar gelijk te vergelijken met prins carnaval.
Hoogstwaarschijnlijk ken je die persoon niet eens.
Probeer dan eerst die persoon te leren kennen en vraag naar zijn mening hoe ie er tegen over staat wb. carnaval .

Helemaal waar Visser en een beetje sorry aan de persoon in kwestie...begreep al van hannah dat het met vorig jaar te maken had en ja toen was ik er nog niet ...maar voor hannah eventjes vertrekt is het wel goed om dit even recht te zetten toch.
Was overigens nou niet echt serieus bedoeld en beetje humor....
maar even wat anders...gaat het nog wel goed komen met de bolussen Visser..
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:49
BerichtOnderwerp: BZV Topic

INEZ910 schreef:
Toch had ze aardig wat brieven toegestuurd gekregen.. dus ja.. smaken verschillen Clown smiley

Maar vond je niet dat ze naar haar jongens nou niet bepaald erg verliefd deed ....kreeg zelfs de indruk dat ze personeel in dienst had genomen i.p.v. geliefden.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:47

JASMYN704 schreef:
Inderdaad! In real life is Leonard net als hier op t forum! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Thanks Jasmyn was inderdaad super gezellig en moet eerlijk bekennen dat ik blij ben jullie te leren kennen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:43

MAR907 schreef:
Mijn achtergrond is babtist dat zegt niet dat ik babtist ben of dat het is...

Apart en wat dat betreft roept mij nog meer vraagtekens..je mag best een mening verkondigen, maar als je aan de ene kant roept ik ben baptist en vervolgens in dezelfde zin dit als het ware weer ontkent ...begrijp ik niet...je staat achter je geloofsovertuiging of niet en niet in de zin van een halve baptist. Maar als jij me kunt uitleggen waarop dit voornamelijk is gebaseerd ..of zit er in de baptisten onderling daarin zoveel ruimte met zoveel verschillende meningen. Leg mij maar eens nader uit......ben zeer benieuwd naar jouw opvattingen en of mening.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:34

THOMAS968 schreef:
En nu maar hopen dat we morgen het beeld van Annemarie en ook van Adriaan positief mogen bijstellen.

Thomas

Je zou zo'n vrouw als annemarie als vrouw toebedeeld krijgen ...krijg gewoon spontaan de koude rillingen Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:31
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

HANNAH810 schreef:
stel op kerkelijke prinsen géén vertrouwen herman; en vertrouw alleen op God.

en in je hart weet je het waarschijnlijk al.........

Uitstekend verwoord hannah ...hier gaat het uiteindelijk om
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:27
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

HANNAH810 schreef:
o, t was jouw foto? ik had je nog niet herkend joh.........
veel plezier met de carnaval!

Is daar een feestje Hannah ...hik ...allemaal verkleed Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:18
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

REBECCA667 schreef:
is dit stuk niet geheel geschreven met de vraag of iemand van zichzelf houd? zichzelf lief heeft. dus alleen kan zijn met zichzelf. zichzelf in de ogen durft te kijken??????????????? Verraste, verbaasde smiley

Er wordt wel eens beweerd dat je eerst van jezelf moet kunnen houden om van een ander te kunnen houden. Dit is een stelling die me nogal bezig houd en er is een onderliggende gedachte natuurlijk. Maar geld dat voor alle situaties. Soms bekruipt me wel eens de gedachte van het ik gerichte maatschappij en waarin het individu zo centraal staat, zodat een evenwichtige relatie op bouw bijna onmogelijk wordt. Gisteren in Ridderkerk haalde ik een man op van een activiteit in ook in Barendrecht wordt georganiseerd en volgde hier en daar de gesprekken in een speeddating achtige sfeer en wat mij opviel was dat er een vrouw letterlijk vertelde een man wilde hebben met veel geld en aanzien en zonder dit alles moest ze hem niet. Gelet op het feit dat ze nogal betrekkelijk moeizaam leven erop nahield met het verkrijgen van een relatie en zeker het onderhouden van een relatie. Blijkbaar geen lering getrokken van het stukje verleden, waarop het telkens mis ging.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op zaterdag 26 februari 2011, 21:22
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 19:46
BerichtOnderwerp: Geen foto

LISA610 schreef:
Je kunt je foto op het forum ook afschermen hoor. Dan kunnen alleen leden die ingelogd zijn jou foto op het forum zien. Knipoog smiley

Yep of je neemt een onherkenbare foto
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 19:44
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

HERMAN388 schreef:
Ik ben nogal in de war over de meningen van de verschillenden kerken
De ene zegt samenwonen is geen probleem, als ze maar veel elkaar houden dan is het voldoende.
Andere kerken zeggen weer wat anders, trouwen is noodzakelijk volgens Gods Woord.
2 worden 1 vlees (denk maar aan de achternamen) genoemd in het huwelijk en schiedde de mens niet.
Mijn vorige vriendin wilde liever samenwonen en huidige vriendin treedt liever in het huwelijk.
Ik wist zelf wel dat het huwelijk als een geschenk van God.
Welke kerk moet ik dan vertrouwen vanuit de wil van God?

Herman misschien een artikel voor jou

Veroordeelt de Bijbel ongehuwd samenwonen?

Nee, de Schrift wijst de weg op een positieve manier. Vlak nadat de eerste vrouw (Mannine, later Eva) uit Adam geformeerd is vinden we deze uitspraak:
Daarom zal EEN MAN zijn vader en moeder verlaten, ZIJN VROUW aanhangen en ZIJ zullen tot één vlees zijn (Genesis 2:24)
Dit is niet zozeer de instelling van het huwelijk, alswel de voorzegging ervan. De uiteindelijke verklaring van deze uitspraak geeft Paulus pas duizenden jaren later in Efeze 5 (:32). In Genesis 2:24 is sprake van: "zijn vrouw". Dus niet: "zijn vriendin" (en ook niet "zijn vriend" of "zijn man"...). Let er óók op dat deze uitspraak niet ontleend is aan de latere wetgeving van Israël. In dat geval zouden we ons terecht vragen kunnen stellen over de algemene geldigheid van zo'n uitspraak. Nee, Genesis 2:24 is een universeel statement, dat haar geldigheid heeft "vanaf den beginne". Vandaar, dat duizenden jaren later zowel Jezus (Matteüs 19:4,5) alsook Paulus (Efeze 5:31), zich nog op deze woorden kunnen beroepen. Het beleven van het "één vlees"-zijn (d.w.z. de sexuele gemeenschap; 1Korinthe 6:16) is exclusief voorbehouden aan een man en "zijn vrouw". Vandaar dat Paulus ongehuwden die van begeerte branden, adviseert: "laten zij trouwen" (1Korinthe 7:8,9). Het huwelijk is een verbond (=contract) waardoor een man "zijn vrouw" verwerft en deze beide vervolgens "één vlees" worden.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 19:39
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?

Een artikel uit refdag

Na een worsteling in geloof en gebed is H. Hageman ertoe gekomen de scheppingsorde van God te aanvaarden: de man is het hoofd van de vrouw. De vrouw is ondergeschikt, maar niet minderwaardig, schrijft ze in reactie op het artikel van prof. dr. Maarten Verkerk zaterdag.
Heel voorzichtig stelt prof. dr. Maarten J. Verkerk in zijn artikel over het SGP-rapport dat het denken van de SGP over de positie van man en vrouw onbedoeld en ongewild beïnvloed zou kunnen zijn door de tijdgeest van het verleden. De idee van een scheppingsorde -waarbij man en vrouw een verschillende roeping hebben en in een hiërarchische relatie tot elkaar staan- zou volgens Verkerk niet in de Bijbel terug te vinden zijn.
Is dat zo? vraag ik me af. Want daar zit ik dan, als vrouw van 58, drie jaar geleden bekeerd tot de Heere Jezus. Ik mag nu met nieuwe ogen naar mijn leven kijken en loskomen uit mijn oude manier van denken en zijn: lesbisch-feministisch. Waar ik vroeger de SGP of christelijke dagbladen geen blik of gedachte waardig keurde, heb ik nu een proefabonnement op het RD en lees ik met belangstelling artikelen over man/vrouw, verschillende roeping, de vrouw in het ambt en dergelijke. Want wat is de positie van de vrouw, mijn positie als vrouw in Bijbels perspectief? Pittig onderwerp. Ik heb mij van mijn oude leven afgekeerd, en dat kan alleen met de hulp van de Heere Jezus, omdat ik Zijn liefde en Zijn Woord heb leren kennen. Alleen met Zijn hulp is zoiets mogelijk.

Ook heb ik geleerd moeilijke onderwerpen of controversiële zaken, vaak zogenaamde achterhaalde teksten, niet weg te moffelen of weg te verklaren, maar Gods Woord serieus te nemen, als eeuwig en altijd gezaghebbend.

Ondergeschikt
Na een worsteling in geloof en gebed ben ik ertoe gekomen de scheppingsorde van God te aanvaarden, een gedachte die ik wel degelijk in de Bijbel tegen ben gekomen: de man is het hoofd van de vrouw, Christus is het Hoofd van de man, Christus is het Hoofd van Zijn gemeente/kerk, en het Hoofd van Christus is God. De vrouw is ondergeschikt, maar niet minderwaardig. In Christus is geen mannelijk of vrouwelijk, slaaf of meester, Griek of Jood: er is geen reden meer om elkaar te discrimineren op grond van afkomst, geslacht of maatschappelijke positie, laat staan te onderdrukken, te minachten of te marginaliseren. Zou God een sloofje als Bruid voor Zijn Zoon willen?

In zijn artikel stelt Verkerk „tussen haakjes”: „Net zoals Israël afhankelijk is van God, zo is de man afhankelijk van de vrouw. Het gaat in deze tekst niet over ondergeschiktheid van de vrouw, maar over afhankelijkheid van de man. Als deze tekst wel op een hiërarchische relatie zou duiden, zou dat betekenen dat de man de vrouw moet gehoorzamen, net zoals Israël zijn God moest gehoorzamen.” Mooi uitgelegd, nieuw voor mij. Waarom komt nu die zinsnede in me op over Abraham, dat hij Sara in alles moet gehoorzamen (Gen. 21:12)?

Afhankelijk, of misschien aanhankelijk: wat is mooier? „Daarom zal een man zijn vrouw aanhangen.” Net zoals Christus Zijn Bruid zal aanhangen. Dat vind ik het mooiste beeld waarmee ik nu de Bijbel mag lezen: de vrouw als beeld van de Bruid. Een prachtig voorbeeld van de Bruid zie ik in Maria, die zich aan de voeten van Jezus zette en koos voor het beste deel: luisteren naar haar Heer.

Wat moet Hij ons liefhebben! Al dat gekrakeel en ordinanties… En ik doe er zelf aan mee, op zoek naar mijn nieuwe identiteit in Christus als vrouw, als de vrouw zoals Hij mij geschapen en bedoeld heeft. Een zoektocht. Een worsteling soms, maar steeds is Hij daar, met Zijn liefde. En met Zijn Woord.

Daarom tot slot: Zou de kerngedachte van Efeze 5 echt alleen zijn dat de man zijn vrouw voorgaat in gehoorzaamheid? Graag! Maar ontbreekt er niet iets: namelijk in liefde?

Laten wij breken met de tijdgeest, zou ik met Verkerk willen roepen, en laat ons teruggaan naar het Woord, en het Woord bestuderen, ook, juist als het ons niet uitkomt. Laten wij in gebed gaan, en daar de vragen stellen die ons benauwen.

Zouden wij christenen, met name mijn mannenbroeders, niet veel meer moeten leren luisteren naar onze Heere, en elkaar liefhebben, en vrouwen in de gemeente serieus nemen in plaats van ze onder de duim te houden? Heersen in liefde, gehoorzamen aan liefde.

Heere, geef mij zulke mannenbroeders! Leer ons te erkennen dat wij in al Uw liefdesopdrachten tekortschieten. Leer ons ons gezamenlijk te verootmoedigen. Leer ons als broeders en zusters te leven uit Uw Woord, geleid door Uw Geest.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 15:00

MAR907 schreef:
Inhoudelijk moet het de drie eenheid bewijzen zoals dat in de vertalingen zijn geplaatst, alzijnde bijbelse waarheid.
De bijbel is naar de hand van het besluit vertaald, om daarmee
de drie eenheid er tussen te voegen 2000 jaar terug al.
en dat is wat jij leest en aantoont.
Het is een "evangelie" welke niet van God komt maar afkomstig is van de catholisme die geloven in een drie ene zonnegod....

Mijn God is JHWH en is een (echad).

In je profiel lees ik dat je baptist bent toch ....kwam het volgende tegen.
m.n. punt 6 .De Heilige Geest

http://www.baptistenpapendrecht.nl/files/brochures/deel3_verkortebelijdenis.pdf
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 12:29
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?

LISA610 schreef:
WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK !!!!!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Man en vrouw samen zijn super OK
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 11:17
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

DANIEL777 schreef:
wat hebben jullie toch met de m leanne? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
In ieder geval veel geluk samen

We gaan nu al haar missen ....snif ...Daniel
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 11:15
BerichtOnderwerp: CM setjes (de schone lei)

MARYLIEN613 schreef:
en dit betekent.........???

Verder gaan toch ....Marylien en over een week een feestje Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 11:12
BerichtOnderwerp: Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen

MARYLIEN613 schreef:
hola leuk nieuws is dat Mar,
hoop dat ik je heel veel geluk mag toewensen
en laat de vlindertjes maar doen Knipoog smiley

hoop nog meer dat je iemand mocht ontmoeten die God echt voor jou op je pad gebracht heeft!

Wat is er met Mar ...heb ik iets gemist ????
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 11:10

SUSANNAH475 schreef:
Ik snap niet Rebecca waarom je hier neerzet "dat de vrouw niets zou zijn zonder de man", dat staat namelijk helemaal niet in het gedeelte wat jij noemt.
Hoe zie jij dat dan als een vrouw alleenstaand is ?
Hoezo de vrouw is niets zonder de man ??? Alsof je geen leven zonder man kan hebben... Ik ben zelf van mening dat je als alleenstaande vrouw net zo goed waardevol bent voor God.
Ook een alleenstaande vrouw (of man) kan een leven leiden zoals God dat bedoeld heeft... sterker nog, zij heeft dan weliswaar geen man die haar leidt, zij heeft God !!

En natuurlijk is het in de meeste gevallen geen bewuste keuze geweest om als alleenstaande door het leven te gaan, maar ook als single hoef je niet te treuren, maar mag je weten dat God je leven leidt.

Ik ben een vrouw, God houdt van mij. Ik ben de gelijke van mannen en ook ik mag ontdekken (of dat nu zonder of met een man aan mijn zijde is) wie ik mag zijn voor God.

Als je meer wilt lezen hierover:
-Spreuken 31:10-31
-(boek) "De vrouw met zelfvertrouwen" door Joyce Meyer (voor mij een boek waar ik veel aan heb gehad).

1 Korintiërs 11:
2 Ik prijs het in u, dat gij in alles aan mij gedachtig blijft en aan de overleveringen zó vasthoudt, als ik ze u overgegeven heb.
3 Ik wil echter, dat gij dit weet: het hoofd van iedere man is Christus, het hoofd der vrouw is de man, en het hoofd van Christus is God. 4 Iedere man, die bidt of profeteert met gedekten hoofde, doet zijn hoofd schande aan. 5 Maar iedere vrouw, die blootshoofds bidt of profeteert, doet haar hoofd schande aan, want zij staat gelijk met ene, die kaalgeschoren is. 6 Want indien een vrouw zich het hoofd niet dekt, moet zij zich ook maar het haar laten afknippen. Doch indien het een schande is voor een vrouw, als zij zich het haar laat afknippen of zich kaal laat scheren, dan moet zij zich dekken. 7 Want een man moet het hoofd niet dekken: hij is het beeld en de heerlijkheid Gods, maar de vrouw is de heerlijkheid van de man. 8 Want de man is niet uit de vrouw, maar de vrouw uit de man. 9 De man is immers niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om de man. 10 Daarom moet de vrouw een macht op het hoofd hebben vanwege de engelen. 11 En toch, in de Here is evenmin de vrouw zonder man iets, als de man zonder vrouw. 12 Want gelijk de vrouw uit de man is, zo is ook de man door de vrouw; alles is echter uit God. 13 Oordeelt zelf: is het voegzaam, dat een vrouw met ongedekten hoofde tot God bidt? 14 Leert de natuur zelf u niet, dat, indien een man lang haar draagt, dit een schande voor hem is, 15 doch dat, indien een vrouw lang haar draagt, dit een eer voor haar is? Immers, het haar is haar tot een sluier gegeven.
16 Maar, indien het er iemand om te doen is gelijk te hebben, wij hebben zulk een gewoonte niet, en evenmin de gemeenten Gods.

Oeps Suzanah ehhh alleen wel opppassen hoor met Spreuken ....staan meer wijsheden in he

Loflied op de sterke vrouw
10 Een sterke vrouw, wie zal haar vinden?
Zij is meer waard dan edelstenen.
11 Haar man vertrouwt op haar
en zal daar rijkelijk bij winnen.
12 Ze brengt hem voorspoed, geen ellende,
alle dagen van haar leven.
13 Ze zoekt wol en linnen uit,
en spint en weeft met vreugde.
14 Zoals een koopmansschip naar verre streken vaart,
zo haalt zij van verre wat ze nodig heeft.
15 Ze staat al op als het nog donker is,
regelt het werk in huis, draagt haar slavinnen taken op.
16 Als zij haar zinnen op een akker zet, koopt ze hem,
van wat ze heeft verdiend, plant ze een wijngaard.
17 Zij is vol daadkracht,
onvermoeibaar is ze in de weer.
18 Handeldrijven gaat haar heel goed af,
’s nachts gaat haar lamp niet uit.
19 Haar handen zijn voortdurend aan het spinrok,
ze houdt altijd de weefspoel vast.
20 Haar handen strekt zij uit naar de behoeftigen,
ze geeft de armen hulp.
21 Niemand in haar huis hoeft sneeuw te vrezen,
zij heeft hen allen warm gekleed.
22 Ze maakt de mooiste dekens,
ze gaat gekleed in linnen en purperen wol.
23 Haar man geniet bekendheid in de stad,
hij vergadert met de oudsten in de poort.
24 Zij vervaardigt kleding en gordels,
en levert die aan kooplui.
25 Uit haar verschijning spreken kracht en waardigheid,
de dag van morgen ziet ze lachend tegemoet.
26 Ze spreekt wijze woorden,
wat ze zegt, zijn liefdevolle lessen.
27 Ze waakt over haar huishouding,
nietsdoen is haar onbekend.
28 Haar kinderen prijzen haar,
haar man bejubelt haar:
29 ‘Er zijn veel sterke vrouwen,
maar jij overtreft ze allemaal.’

30 Charme is bedrieglijk en schoonheid vergaat,
maar een vrouw met ontzag voor de HEER moet worden geprezen.
31 Moge zij de vruchten plukken van haar werk,
mogen haar daden worden geprezen in de poorten.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op zaterdag 26 februari 2011, 11:20
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 20:44

LISA610 schreef:
Mooi gezegd Mar. Wat mij dan vervolgens meteen nieuwsgierig maakt: hoe zou je als man invulling geven aan die priesterlijke taak?

Ja Mar je kon er op wachten..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 19:17

REBECCA667 schreef:
even ter aanvulling op.................

zie 1 korintiers 11 vers 2 tot en met 16.

en dan vooral dat de vrouw niets is zonder de man en de man niets is zonder de vrouw. (immers hij kan geen kinderen baren dus ook zijn zonen niet die weer mannen worden.......... wat ons weer brengt op respect voor je ouders en op dat mannen vrouwen moeten behandelen als broos aardewerk.). wij vrouwen zijn in het licht van de bijbel zeker niet onbeschermt tegen over de mannen.

is het niet heerlijk dat we "gewoon" vrouw mogen zijn. bovendien hoeven wij vrouwen echt niet afhankelijk te zijn van de man. want er is een prachtig stuk in de bijbel over dat de vrouw goed zou zijn in het bedrijven van handel. (er is vast wel iemand die weet waar dat staat). Verlegen lachende smiley

2 En ik prijs u, broeders, dat gij in alles mijner gedachtig zijt, en de inzettingen behoudt, gelijk ik die u overgegeven heb.

3 Doch ik wil, dat gij weet, dat Christus het Hoofd is eens iegelijken mans, en de man het hoofd der vrouw, en God het Hoofd van Christus.

4 Een iegelijk man, die bidt of profeteert, hebbende iets op het hoofd, die onteert zijn eigen hoofd;

5 Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.

6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.

7 Want de man moet het hoofd niet dekken, overmits hij het beeld en de heerlijkheid Gods is; maar de vrouw is de heerlijkheid des mans.

8 Want de man is uit de vrouw niet, maar de vrouw is uit den man.

9 Want ook is de man niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om den man.

10 Daarom moet de vrouw een macht op het hoofd hebben, om der engelen wil.

11 Nochtans is noch de man zonder de vrouw, noch de vrouw zonder den man, in den Heere.

12 Want gelijkerwijs de vrouw uit den man is, alzo is ook de man door de vrouw; doch alle dingen zijn uit God.

13 Oordeelt gij onder uzelven: is het betamelijk, dat de vrouw ongedekt God bidde?

14 Of leert u ook de natuur zelve niet, dat zo een man lang haar draagt, het hem een oneer is?

15 Maar zo een vrouw lang haar draagt, dat het haar een eer is; omdat het lange haar voor een deksel haar is gegeven?

16 Doch indien iemand schijnt twistgierig te zijn, wij hebben zulke gewoonten niet, noch de Gemeenten Gods.

De Bijbeltekst lijkt mij duidelijk
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 19:03

MAR907 schreef:
zet deze link er dan ook even bij.

http://www.gotquestions.org/nederlands/drieeenheid.html

Maar inhoudelijk Mar ?

Bedankt voor de link
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 18:51

[quote=MAR907]God is niet een drie eenheid (trinity) dat is een aanname.
De voorvaderen hebben dat nooit gekend.

"Wat zegt de Bijbel over de Drieëenheid?"

De grootste moeilijkheid van het Christelijke concept van de Drieëenheid is dat er geen enkele manier is om dit adequaat uit te leggen. De Drieëenheid is een concept dat onmogelijk volledig door een mens kan worden begrepen, laat staan uitgelegd. God is oneindig veel groter dan ons en we zouden daarom niet moeten verwachten dat we Hem volledig kunnen begrijpen. De Bijbel onderwijst ons dat de Vader God is, dat Jezus God is, en dat de Heilige Geest God is. De Bijbel onderwijst ons ook dat er maar één God is. Hoewel we wel enkele feiten over de relatie tussen de verschillende personen van de Drieëenheid onderling kunnen begrijpen, is deze uiteindelijk niet door het menselijk verstand te bevatten. Maar dit betekent niet dat het niet waar is of niet op de leerstellingen van de Bijbel gebaseerd zou zijn.

Wanneer je dit onderwerp bestudeert, moet je onthouden dat het woord “Drieëenheid” zelf niet in de Schriftteksten wordt gebruikt. Dit is een term wie wordt gebruikt in een poging om de drieledige God te beschrijven: het feit dat er drie personen zijn, die samen tegelijkertijd bestaan en die alle drie eeuwig samen bestaan, die samen God vormen. Je moet begrijpen dat dit op GEEN ENKELE manier suggereert dat er 3 Goden zijn. De Drieëenheid is 1 God die bestaat uit 3 personen. Er is niets mis met het gebruik van het woord “Drieëenheid” ondanks het feit dat dit niet in de Bijbel wordt aangetroffen. Het is namelijk eenvoudiger om “Drieëenheid” te zeggen dan om “3 personen, die samen tegelijkertijd bestaan en die alle drie eeuwig samen bestaan en die samen 1 God vormen” te zeggen. Als je dit als een probleem ziet, dan moet je het volgende eens overwegen: het woord grootvader werd oorspronkelijk ook niet in de Bijbel gebruikt (zie bijvoorbeeld de Statenvertaling die dit weerspiegelt). En toch weten we dat er grootvaders in de Bijbel voorkwamen. Abraham was de grootvader van Jakob. Dus je moet niet te veel gewicht aan de term “Drieëenheid” zelf toekennen. Wat werkelijk van belang is, is dat het concept dat door het woord “Drieëenheid” wordt GEREPRESENTEERD wel in de Schriftteksten voorkomt. Nu we deze introductie achter de rug hebben, zullen we enkele Bijbelverzen tonen waarmee we de Drieëenheid kunnen bespreken.

1) Er is één God: Deuteronomium 6:4; 1 Korintiërs 8:4; Galaten 3:20; 1 Timoteüs 2:5.

2) De Drieëenheid bestaat uit drie Personen: Genesis 1:1; 1:26; 3:22; 11:7; Jesaja 6:8; 48:16; 61:1; Matteüs 3:16-17; Matteüs 28:19; 2 Korintiërs 13:14. Voor de passages in het Oude Testament is kennis van het Hebreeuws nuttig. In Genesis 1:1 wordt het meervoudig zelfstandig naamwoord “Elohim” gebruikt. In Genesis 1:26; 3:22; 11:7 en Jesaja 6:8 wordt het meervoudige voornaamwoord voor “ons” gebruikt. Dat “Elohim” en “ons” aan meer dan twee refereren kan NIET in twijfel worden getrokken. In het Nederlands bestaan er maar twee vormen: enkelvoud en meervoud. In het Hebreeuws bestaan er echter drie vormen: enkelvoud, tweevoud en meervoud. Tweevoud wordt ALLEEN voor twee gebruikt. In het Hebreeuws wordt de tweevoudige vorm gebruikt voor dingen die in paren voorkomen, zoals ogen, oren en handen. De woorden "Elohim" en "ons" zijn meervoudsvormen – zeer zeker meer dan twee – en moeten dus aan drie of meer refereren (Vader, Zoon, Heilige Geest).

In Jesaja 48:16 en 61:1 spreekt de Zoon terwijl hij refereert aan de Vader en de Heilige Geest. Vergelijk Jesaja 61:1 met Lucas 4:14-19 om te zien dat het de Zoon is die hier het woord heeft. Matteüs 3:16-17 beschrijft de doop van Jezus. We zien in deze beschrijving hoe God de Heilige Geest neerdaalt op God de Zoon terwijl God de Vader Zijn vreugde over de Zoon uitspreekt. Matteüs 28:19 en 2 Korintiërs 13:14 zijn voorbeelden van 3 verschillende personen in de Drieëenheid.

3) Er wordt in verschillende passages een onderscheid gemaakt tussen de leden van de Drieëenheid: In het Oude Testament is “HEER” verschillend van “Heer” (Genesis 19:24; Hosea 1:4). De "HEER" heeft een "Zoon" (Psalm 2:7, 12; Spreuken 30:2-4). Er wordt een onderscheid gemaakt tussen de Geest en de “HEER” (Numeri 27:18) en "God" (Psalm 51:10-12). Er wordt een onderscheid gemaakt tussen God de Zoon en God de Vader (Psalm 45:6-7; Hebreeën 1:8-9). In het Nieuwe Testament spreekt Jezus in Johannes 14:16-17 tot de Vader over het sturen van een Helper, de Heilige Geest. Dit toont aan dat Jezus Zichzelf niet als Vader of als Heilige Geest ziet. Beschouw ook eens alle andere keren waar Jezus in de Evangelies tot de Vader spreekt. Sprak Hij tot Zichzelf? Nee. Hij sprak tot een andere persoon in de Drieëenheid – de Vader.

4) Elk lid van de Drieëenheid is God: De Vader is God: Johannes 6:27; Romeinen 1:7; 1 Petrus 1:2. De Zoon is God: Johannes 1:1, 14; Romeinen 9:5; Kolossenzen 2:9; Hebreeën 1:8; 1 Johannes 5:20. De Heilige Geest is God: Handelingen 5:3-4; 1 Korintiërs 3:16 (Degene die in mensen huist is de Heilige Geest - Romeinen 8:9; Johannes 14:16-17; Handelingen 2:1-4).

5) De ondergeschiktheid binnen de Drieëenheid: De Schriftteksten tonen dat de Heilige Geest ondergeschikt is aan de Vader en de Zoon, en dat de Zoon ondergeschikt is aan de Vader. Dit is een interne relatie die de godheid van geen van de personen van de Drieëenheid zou ontkennen. Dit is één van die zaken van de oneindige God die ons eindige verstand gewoonweg niet volledig kan bevatten. Zie Lucas 22:42; Johannes 5:36; Johannes 20:21; 1 Johannes 4:14 voor meer over de Zoon. Voor de Heilige Geest, zie: Johannes 14:16; 14:26; 15:26; 16:7 en vooral Johannes 16:13-14.

6) De taken van de individuele leden van de Drieëenheid: De Vader is de uiteindelijke bron of oorzaak van: 1) Het universum (1 Korintiërs 8:6; Openbaring 4:11); 2) goddelijke openbaringen (Openbaring 1:1); 3) verlossing (Johannes 3:16-17); en 4) De menselijke werken van Jezus (Johannes 5:17; 14:10). De Vader INITËERT al deze dingen.

De Zoon is de actor door wie de Vader de volgende werken verricht: 1) de schepping en het onderhoud van het universum (1 Korintiërs 8:6; Johannes 1:3; Kolossenzen 1:16-17); 2) goddelijke openbaringen (Johannes 1:1; Matteüs 11:27; Johannes 16:12-15; Openbaring 1:1); en 3) verlossing (2 Korintiërs 5:19; Matteüs 1:21; Johannes 4:42). De Vader doet al deze dingen door middel van de Zoon, die optreedt als Zijn vertegenwoordiger.

De Heilige Geest is het middel waarmee de Vader de volgende werken verricht: 1) schepping en onderhoud van het universum (Genesis 1:2; Job 26:13; Psalm 104:30); 2) goddelijke openbaringen (Johannes 16:12-15; Efeziërs 3:5; 2 Petrus 1:21); 3) verlossing (Johannes 3:6; Titus 3:5; 1 Petrus 1:2); en 4) de werken van Jezus (Jesaja 61:1; Handelingen 10:38). De Vader doet al deze dingen dus door middel van de macht van de Heilige Geest.

Geen enkele van de populaire illustraties zijn volledig nauwkeurige beschrijvingen van de Drieëenheid. Het ei (of de appel) voldoet niet omdat de schaal, het eiwit en het eigeel drie onderdelen van het ei zijn en niet het ei zelf. De Vader, de Zoon en de Heilige Geest zijn geen onderdelen van God, maar elk van hen is God. De voorstelling van het water is iets beter maar beschrijft de Drieëenheid nog steeds niet afdoende. Vloeistof, waterdamp en ijs zijn drie vormen waarin water voorkomt. De Vader, Zoon en de Heilige Geest zijn geen verschillende vormen waarin God voorkomt, maar elk van hen is God. Dus, hoewel deze illustraties ons wel een zeker beeld geven van de Drieëenheid, is dit beeld niet volledig accuraat. Een oneindige God kan niet volledig worden beschreven met behulp van een eindige voorstelling. In plaats van je te concentreren op de Drieëenheid, kun je proberen om je scherp te stellen op God’s grootsheid en het feit dat Zijn oneindige aard zo veel hoger is dan de onze. "Hoe onuitputtelijk zijn Gods rijkdom, wijsheid en kennis, hoe ondoorgrondelijk zijn oordelen en hoe onbegrijpelijk zijn wegen. ‘Wie kent de gedachten van de Heer, wie was ooit zijn raadsman?" (Romeinen 11:33-34)
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 18:36

HANNAH810 schreef:
haha, eloy, "de prins van de trampoline" terug op cm!!
leuk dat je ook weer mee hoopt te gaan.

....Lachende smiley

Laatst aangepast door
LEONARD480
op zondag 27 februari 2011, 00:08
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 18:34

LEANNE226 schreef:
De man is man,de vrouw is vrouw,elk met zijn/haar wijsheden,eigenaardigheden,kennis,liefde etc.........geen gelijkheid maar een uitdagend puzzeltje Knipoog smiley

Wat is gelijk Leanne ..en is in iedere gezinsleven weer anders
man/vrouw zoals God het heeft bedoeld vullen elkaar perfect aan
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 18:32

MAR907 schreef:
Ik denk dat de man meer de priestelijke taak heeft in het gezin.
Waardoor hij daarin de plek heeft die God bedoeld heeft voor de man in het gezin waardoor de zegen van God op het gezin terecht komt.

Goed dat je dit toevoegt Mar ...het is inderdaad zo
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 17:09
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

CHATULIEM619 schreef:
Vandaag in de krant gelezen dat een goede kennis uit het verleden voor de rechtbank staat: beschuldiging ontucht met minderjarige, bezit van kinderporno.
Terwijl hij een paar jaar geleden een getuigenis gaf, dat God hem daarvan bevrijd had. Ik voel me enorm belazerd en kwaad en ben blij dat ik op dit moment geen contact met hem heb.

Dan zie je Chat dat de Satan een grote macht heeft ....maar we moeten wel Bidden voor hem ...en ik begrijp wel je teleurstelling ...heel heftig om dit mee te maken en te horen
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 17:06
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?

CHATULIEM619 schreef:
WIJ ZIJN OK WIJ ZIJN OK WIJ ZIJN OK!!!!!

We waren het bijna vergeten he Chat.......ha ha ...misschien denken de vrouwen het nu ook wel over ons.. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 17:03

HERMAN388 schreef:
wat een topdrukte bij parkeerplaats of -garage
Opstapelen mogelijk Smiley die vol vragen zit
zoveel mogelijk carpolen

Misschien wel een briljant idee Herman.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 17:02
BerichtOnderwerp: strandwandeling voorjaar 2011

HERMAN388 schreef: