ChristianMatch

Forum

Berichten van HANNAH810
Ga naar pagina Vorige 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 ... 135 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HANNAH810
Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:54
BerichtOnderwerp: Strandwandeling met eventuele overnachting.

voorlopig hopen mee te gaan;
simsim368, 50 jaar, regio 0118, Walcheren MET overnachting
bert364, 42 jaar, regio 0321, MET overnachting en zoon van 10 jaar

tjoklat313, 51 jaar, regio 978 MET overnachting ov
susannah475, 46 jaar, regio 0318 MET overnachting
hannah810, 39 jaar, regio 073 MET overnachting en pleegdochter 6 jaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:26
BerichtOnderwerp: vergeven

MAR907 schreef:
Mariska, begrijp je gevoelens hierin.
Stel dat God dat ook zou vinden..... zou Hij dan Zijn Zoon gestuurd hebben uit liefde naar deze aarde?.......

antwoord; ja

wedervraag; en wanneer ontvang je die genade van de gestuurde Zoon van God?
als je VRAAGT OM VERGEVING.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 20:23
BerichtOnderwerp: Strandwandeling met eventuele overnachting.

SIMSIM368 schreef:
wie gaat er mee strandwandelen op vrijdag 10 februari ???

om 18:00 uur hopen we te verzamelen bij de brandweer kazerne van Oostkapelle.

de adresgegevens; (even noteren voor je in de auto stapt, voor alle zekerheid Knipoog smiley )

Brandweer Oostkapelle.
Domburgseweg 68d
4356 NB Oostkapelle

voor we gaan wandelen hopen we daar om 20:00 uur ook weer de laatkomers op te pikken die na het werk aan willen sluiten, voor we gaan wandelen.

Vanaf 18:00 uur kunnen we terecht in de acommodatie waar we eten slapen enz. We gaan s avonds een strandwandeling maken en hopen na afloop nog iets te drinken. er is een mogelijkheid om te overnachten voor degenen die willen blijven tot de zaterdag. we hopen dan rond 9 uur gezellig te ontbijten, en om 13 uur te lunchen, waarna ieder weer richting huis gaat. (of kiest voor een nachtje bijboeken met kosten rond de 10 á 12 euro)

We hebben een lokatie waarvan we gebruik mogen maken, waar ieder een eigen (twee-persoons-)kamer tot zijn/haar/hun beschikking heeft, en willen de kosten van E 25 per persoon all in, dan wel graag delen.
heb je interesse, wil je dan je naam invullen op onderstaand lijstje?

voorlopig hopen mee te gaan;
simsim368, 50 jaar, regio 0118, Walcheren MET overnachting

tjoklat313, 51 jaar, regio 978 MET overnachting ov
susannah475, 46 jaar, regio 0318 MET overnachting
hannah810, 39 jaar, regio 073 MET overnachting en pleegdochter

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 22 januari 2012, 21:56
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 19:53

MAR907 schreef:
Dus ook vergeving hoort bij ons, is een gave van God..... wel gezien vanuit de nieuwe verbond........

vergeving is een gave, maar slechts onder één voorwaarde, mar!!
en dat is nu net wat bijv mariska mist in het hele plaatje waarmee zij te maken heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:15

MAR907 schreef:
Ik denk juist wel uit eigen kracht. Waarom?
Omdat zij van de Heer geleerd hebben, uit de bijbel, om eerst een ander te vergeven zodat God de eigen zonde kan vergeven.
Hoe vertaald het zich? Lees de hogepriesterlijk gebed waar de Heer ons leert hoe te bidden.
Tevens leert de Apostellen het ons.
Juist om te voorkomen dat de satan ermee op de loop gaat in iemands leven.
Wat doet het bij jezelf? Het haalt de stress en de oorlog in je hoofd weg. Wat een rust dan.

Mat 6:12 En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onzen schuldenaren.
Luk_11:4 En vergeef ons onze zonden; want ook wij vergeven aan een iegelijk, die ons schuldig is.

2Co 2:10 Dien gij nu iets vergeeft, dien vergeef ik ook; want zo ik ook iets vergeven heb, dien ik vergeven heb, heb ik het vergeven om uwentwil, voor het aangezicht van Christus, opdat de satan over ons geen voordeel krijge;

nu ben ik het toch alwéér niet met je eens, mar!!
God vergeeft niet iedereen;
om er een tekst voor je bij te noemen, zodat je het na kunt kijken;

jeremia 7 ; 15, 16, 17;
En Ik zal ulieden van Mijn aangezicht wegwerpen
loop Mij niet aan; want Ik zal u niet horen.
Ziet gij niet, wat zij doen in de steden van Juda, en op de straten van Jeruzalem?

jeremia 11 ; 11
Daarom zegt de HEERE alzo: Ziet, Ik zal een kwaad over hen brengen, uit hetwelk zij niet zullen kunnen uitkomen; als zij dan tot Mij zullen roepen, zal Ik naar hen niet horen.

ezechiel 8 ; 18
Daarom zal Ik ook handelen in grimmigheid, Mijn oog zal niet verschonen, en Ik zal niet sparen; hoewel zij voor Mijn oren met luider stem roepen, nochtans zal Ik hen niet horen.

afijn, ik zou ook een kortere reactie kunnen geven;
mariska; ik ben het helemaal met je eens!!!

hannah.......vergeving is een gave, geen recht.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:45
BerichtOnderwerp: New Bible Study

MAR907 schreef:
Mar.....ook nog nooit gevallen in de geest, wel in liefde Knipoog smiley

hmmm.........zijn er ook link-jes van you-tube fimpjes om een cursus "falling-in-love" te volgen, mar? Engeltje smiley

wieweet komt het dan zélfs met mij nog eens een keer goed!! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:27

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 22 januari 2012, 14:47
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:41

MAR907 schreef:
Er is een oude gezegde die gaat als volgt; "Everybody who is talking about heaven ain't going there." Op de zelfde manier, geloof ik dat het veilig is om te zeggen dat iedereen die praat over de Heilige Geest Hem niet heeft.
Ik zeg dit omdat Jezus zelf zegt dat niet iedereen die zegt, "Here, Here", het koninkrijk der Hemelen zal binnenwandelen (Matt. 7:22,23)

Hij sprak zelfs een bijzondere tijd waarin sommige zouden zeggen, "Maar Heer, in uw naam deden wij alle soorten wonderen" en Jezus zou tegen u zeggen, "ga weg van mij, gij werkers der wetteloosheid, ik heb u niet gekend!"

oei oei mar; dat is een stellige uitspraak? er zijn immers wel meerdere gelovigen te vinden in de bijbel die spreken over de Heilige Geest?

ik denk dat het niet zozeer zit in het al dan niet praten over de Heilige Geest maar of je Hem daadwerkelijk erváárt.
dat niet iedereen daar uitgebreid over praat komt denk ik omdat deze ervaringen zó intiem persoonlijk zijn tussen God en de gelovige, dat het eenvoudigweg nauwelijks in woorden is te vangen, mocht je die behoefte al voelen.

wat ik wel denk, en waar ik persoonlijk huiverig voor ben, is dat er wel gemeenten / kerkstromingen zijn, waar je meer respect lijkt te ontvangen wanneer je meer "geest-ervaringen" hebt.
dit lijkt me gevaarlijk omdat het risico reeel aanwezig is dat mensen die geest-ervaring gaan zoeken in plaats dat zij God zelf zoeken.
het zou dus je geloofsleven op die manier kunnen vertroebelen, zeg maar.

wat God er zelf van zegt in de Bijbel is;
een ieder die gelooft ontvangt de Heilige Geest om hem/haar te leiden en leren. PUNT.

er staat dus niet dat iedere gelovige over de grond rolt van het vallen in de Geest, of in tongen begint te spreken of fantastische fantasieeen krijgt.
mocht je met God leven en wél byzondere ervaringen ontvangen, dan is dat genade, en zéker geen reclame-materiaal om te laten zien hoe groot je geloof wel is, om zodoende de erkenning binnen de groep gelovigen te ontvangen.

geloof is immers de band van liefde en het vertrouwen tussen God en jouw ziel?
en alle gelovigen bij elkaar heten een gemeente.
het zou wenselijk zijn wanneer we binnen een gemeente geen indruk hoeven maken op elkaar, maar naast elkaar gelijkwaardig deze liefde voor God (en medemens) mogen uiten.

hannah..........nog nooit gevallen in de Geest.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 11:46
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

MARISKA601 schreef:
... er ook een rode keuken was in het restaurant....

ga me niet vertellen dat het een BORDEAUX RODE keuken was mariska??? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 22:37
BerichtOnderwerp: ik zoek relatie in buurt ouddorp

TJOKLAT313 schreef:
Nou, brabant bij 010 is ook bedenkelijk....

niet als je weet, dat ik in regio 073 woon, en mijn ouders in regio 010 Knipoog smiley

hihi visser; is er iets????? Clown smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 21 januari 2012, 22:38
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 22:35
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

VISSER278 schreef:
Neeeeeee, je kan het toch nog wel volgen Marry?

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS .... oftewel , wat hebben we vandaag gegeten? Verlegen lachende smiley

en, wat was het visser?
bruine-bonen-soep met vis? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 22:20
BerichtOnderwerp: Conferentie 3, 4 en 5 februari thema Intiem met Jezus

grappig is dat toch, LJ,
eerst vraag je of dan werkelijk niemand belangstelling heeft voor je agenda-punt;
dan geeft leanne aan dat ze wel geinteresseerd WAS, en waarom ze toch niet reageerde op je topic,
en (hihi) dat heet dan topic-vervuiling (lees; of je even je mond zou willen houden, leanne!!) Clown smiley

neem daarnaast dat leanne een abonnement schijnt te hebben op cm, en dus vrij is in het al dan niet reageren op dit topic, en het humoristische plaatje is compleet..

hannah........vraagt zich af............................... hoe het toch komt dat mensen elkaar denken te kunnen / mogen begrenzen in hun vrijheden...ach, whatever.....

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 21 januari 2012, 22:21
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 22:16
BerichtOnderwerp: Jij...als dier

het eerste dat in me opkomt is een dartel kalf........ Geschokte, onthutste smiley

maar dat ga ik hier uiteraard niet vermelden, ik laat mijn gedachten er nog maar es over gaan........ Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 22:11
BerichtOnderwerp: ik zoek relatie in buurt ouddorp

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik denk dat wij eerder een probleem hebben met die rare Zeeuwen erbij...misschien is het toch maar beter alles naar 010 over te hevelen...

goed plan, frank.......
brabant bij zeeland lijkt me niet echt een heel goed plan!! Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 21 januari 2012, 22:11
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 16:41

MARISKA601 schreef:
Ik doe de mijne 1x per maand... Knipoog smiley

Ben ik zeker geen super huisvrouw?
O nee ik lig de hele dagen in bed werd mij laatst verteld.

misschien mag je het bed van marry wel overnemen dan voor een zacht prijsje;
ze bood het tenslotte aan bij visser, dus als je een beetje een bod doet, heb je twee bedden; verandering van bed doet slapen, haha

marry is toch uitgeslapen.............. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 14:00

MARRY942 schreef:
Ik eet vandaag ressies gegrilled......mijn diepvries moet leeg want hij moet nodig schoongemaakt...gewoon restjes vlees dus, uitje dr bij gesneden, vers champignonnetje.....laat mij maar schuiven! eh...eten....

doen we, marry;

beter dat je de diepvries niet weet leeg te krijgen, dan dat je niet weet hoe die te vullen, toch? Lachende smiley met blinkend witte tanden

eet met smaak!!

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 21 januari 2012, 14:01
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 09:46

MOMO697 schreef:
is 1 van de beginselen van het geloof
wat je zaait zul je oogstenwie Liefde zaait zal Liefde oogsten
wie haat zaait, zal haat oogsten
wie geloof zaait, zal geloof oogsten
wie ongeloof zaait, zal ongeloof oogsten

ik weet niet of ik dat helemaal eens ben met je momo;
wat doe je dan met een tekst als 1 petrus 2 vers 20?

Want dat is genade, indien iemand om het geweten voor God zwarigheid verdraagt, lijdende ten onrechte.
Want wat lof is het, indien gij verdraagt, als gij zondigt, en daarover geslagen wordt? Maar indien gij verdraagt, als gij weldoet, en daarover lijdt, dat is genade bij God.

daar lijkt juist het tegenovergestelde te staan van wat jij aangeeft, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 08:50
BerichtOnderwerp: Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds

PIETER649 schreef:
.... pedo ook?
en niet stuiteren nu he... in HUN BELEVING is daar niks mis mee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

FEITELIJK wel!!

hannah.........heeft een peutertje uit "een netwerk" verzorgd..... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 21:54
BerichtOnderwerp: Boom...plant...bloem....struik....heester.

.....

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 18 januari 2012, 22:41
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 18:37
BerichtOnderwerp: Boom...plant...bloem....struik....heester.

hmmm
de monarda denk ik Lachende smiley (bergamotplant)

altijd goed om gezellig een warme kop earl-grey thee van haar blad te trekken.......

monarda beauty of Cobham blijft gewoonweg de mooiste met haar purperen schutbladeren....... Engeltje smiley

http://www.google.nl/imgres?q=monarda+beauty+of+cobham&hl=nl&sa=X&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&rlz=1I7ADSA_nl&biw=892&bih=550&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=pHbDaHEZKuw96M:&imgrefurl=http://de.hortipedia.com/wiki/Hortipedia:Bilder_des_Tages/Januar_2011&docid=y1phbw61Eoi3CM&imgurl=http://de.hortipedia.com/images/thumb/Monarda_BEAUTY_OF_COBHAM_close-up_photo_file562KB.jpg/180px-Monarda_BEAUTY_OF_COBHAM_close-up_photo_file562KB.jpg&w=355&h=473&ei=IwEXT5_BI8S6-AaZqLyVBA&zoom=1&iact=hc&vpx=651&vpy=155&dur=2638&hovh=259&hovw=194&tx=98&ty=165&sig=105276735315218959758&page=4&tbnh=176&tbnw=131&start=40&ndsp=10&ved=1t:429,r:9,s:40

en ik dacht hier nog wel een tuintopic te vinden; pfffff; gaat het om vergelijkingen.............. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 14:22
BerichtOnderwerp: kreet van de week

ERIKA129 schreef:
Als je 's morgens met de kippen opstaat, overdag werkt als een paard en 's avonds zo moe bent als een hond, dan is de kans groot dat je een ezel bent! Knipoog smiley

hmm, Twijfelende smiley en hoe groot is precies die kans, erika?? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:24

wil ik ook eens leren hoe in tongen te spreken, zegt ie dat er een FOUT is opgetreden;
hoe "occult" kun je het krijgen, vraag ik me dan af Knipoog smiley

hoe was het ook weer willemijn? wat moet je dan ook al weer roepen??? Clown smiley

hannah..........in tongen spreken is "fout opgetreden"
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:19
BerichtOnderwerp: Engelse taal op het forum.

FRANKT627 schreef:
Ik vind het gesproken 'Engels (?)' door een Nederlander wel heel grappig. Net zoals hun 'Frans' trouwens...

auw!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 14:09
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk

CHATULIEM619 schreef:
De drie wegingen bij elkaar gevoegd. Mijn eerste conclusie is, dat een tweede huwelijk bijbels gezien mogelijk is. Hoewel het niet voldoet aan de uiterste norm van Jezus, geeft God mensen wel een tweede kans.

In de houding van de gemeente zou dit proces van vergeving vorm gegeven moeten worden. De schuld is vergeven, aan de andere kant zou je moeten kunnen laten zien wat die vergeving precies inhoudt.

In mijn ogen kun je dat het beste laten zien, door een andere vormgeving. Doen alsof er niks aan de hand is, is geen getuigenis. Dan geef je de boodschap af, van het geeft niet wat er gebeurd is, je krijgt de zegen toch wel… Dan is de volgende stap naar een stel dat jaren samenwoont, en naar homohuwelijken. Het is geen getuigenis van Gods genade in mijn ogen. Het is meer een getuigenis van: we laten alles toe in onze gemeente.
Die andere vormgeving, waar ik twee voorbeelden van gegeven heb, laat het getuigenis van de gemeente wel heel. En dat kan ook heel feestelijk zijn. Je zegt één huwelijk wordt ingezegend in de kerk. Voor het andere huwelijk is ruimte, maar het is wel anders: we zijn niet meer schuldeloos, maar we zijn wel vergeven.

Tenslotte nog dit. Er is geen volmaakte oplossing te vinden. Bij alles wat je doet, zegt of beslist, zal kritiek komen. Ik heb met mijn bijdrage weergegeven waar ik sta in deze. Je kunt het er niet mee eens zijn, dat verwacht ik ook niet. Maar in dit moeilijke proces van wikken en wegen, is er geen absoluut antwoord te geven.

ik ben het volledig met je eens, dat er, zeker na vergeving, alle ruimte is voor een nieuwe start voor gescheiden mensen.
ook ben ik het met je eens, dat het begrip vergeving uitgedragen wordt door hoe je omgaat met schuld en vergeving binnen een kerkelijke gemeente.
wat ik níét met je eens ben, is de vorm waarin je dat zou gieten.

ik zou je willen wijzen op de manier waarop God zelf omgaat met schuld en vergeving.
wanneer je dit volmaakte voorbeeld volgt binnen de kerkelijke gemeente doe je denk ik het meest recht aan onze Schepper en Verlosser, en aan de mensen die het betreft.

in de bijbel zegt de Heere God dat hij onze zonden werpt in de zee van vergetelheid, op de diepte van de zee.
dit betekend dus, dat ze nooit meer in aanmerking komen; ze zijn immers weggewassen door het bloed van de Heere Jezus zelf, en op die manier is aan Gods recht voldaan.
God ziet ons op die manier door de Heere Jezus aan; IN Christus.
hij ziet niet die armoedige mens, met alle fouten gebreken, verwondingen en vertroebelde emoties, maar Hij ziet de volmaakte mens; Christus Jezus, het volmaakte Lam van God.
wanneer we dus als volmaakt voor Hem mogen staan, dan mogen we, (na vergeving dus, he!!) ook als volmaakt voor het huwelijks-bankje staan, om de zegen van God onze Vader te ontvangen.

wanneer ik het helemaal duidelijk wil maken, mag ik er misschien nog wel iets bij vermelden?
adam en eva stonden minder dicht bij God vóór de zondeval, dan toen zij na de zondeval vergeving ontvangen hadden.
in de vorm waarop je de eredienst / trouwdienst zou willen gieten, mag je dit denk ik ook terug laten komen;
door de moeilijker situaties in het leven, zoals echtscheiding of het overlijden van je echtgenoot/echtgenote, kun je God van byzonder nabij hebben ervaren, en dit klinkt ook door in je geloofsleven, je relatie van vertrouwen met God.

zou het niet geweldig zijn, wanneer we als gemeenten van de Heere Jezus Christus uit mogen dragen, dat Hij ons aanziet in Zijn Zoon, ongeacht de omstandigheden waar we doorheen moesten; en dat Hij deze omstandigheden gebruikte om ons vertrouwen in Hem te vergroten?

ik denk dan aan de tekst; de verdrukking werkt lijdzaamheid, en de leidzaamheid bevinding, en de bevinding werkt de hoop; de hoop beschaamt niet omdat de liefde van God in onze harten is uitgestort.

romeinen 5
http://www.statenvertaling.net/bijbel/rome/5.html
naar aanleiding van jouw redenatie zou ik je willen vragen om vooral eens te kijken naar vers 20, chatuliem;
de genade is groter dan de misdaad; onze God vergeeft OVERVLOEDIG.....

wat geeft dat veel reden tot een juichend dankbare eredienst, bij een tweede huwelijks-inzegening, nietwaar?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 13:28
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk

CHATULIEM619 schreef:
wat ik wil zeggen, is, dat het niet om een onfatsoenlijke vrouw gaat. Als hij maar iets aan haar ontdekt wat hem niet bevalt, zij hoeft niet perse slechte dingen gedaan te hebben.
De man die haar trouwt pleegt ook geen overspel. Dat staat nergens.
Ze mag echter niet meer terugkeren naar haar eerste man, dat is een gruwel in de ogen van God.

ik ben dit dus niet met je eens, chatuliem;
er staat wel; die de verlatene trouwt, doet OOK overspel.
hoe je die tekst moet zien, is dan een andere discussie; het stáát er echter wel.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 15 januari 2012, 14:45
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 13:25

TINK100 schreef:
maar het feit is wel...er zijn ook buitenlandse leden en helaas hun taal is vaak het engels. Kunnen wij, sommigen althans, niet gastvrij genoeg zijn om hen te begroeten in het engels?
Zij zijn ook op zoek naar contact en dan kun je hen toch op zijn minst begroeten in het engels...of je dit nu wel of niet kunt, laat het dan over aan hen die het wel kunnen, maar doe er zelf niet moeilijk over.

I agree......... Lachende smiley met blinkend witte tanden
you're right, tinkelbel.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 11:40
BerichtOnderwerp: Lente

ERIKA129 schreef:
Geloof het of niet ik heb een hortensia in de bloei staan en er lopen er al een paar uit Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

bij mij staat er ook nog een hortensia met bloemen, en zelfs een witte stokroos, die normaal gesproken hoog zomer bloeit.

(dat ik hem verplant heb, vlak voor hij bloeien zou, zorgt er waarschijnlijk voor dat hij "een rondje achter loopt".)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 11:35

GRIFFIN748 schreef:
Te bewijzen:
discrepantie schrijf je met een -i-

Bewijs:
Ergens begrijp ik de twijfel bij Chatuliem met betrekking tot zijn wens van het wel of niet gebruiken van de letter -y- in het woord discrepantie.

Je zou namelijk denken dat het woord discrepantie iets te maken zou kunnen hebben met het woord dyslectie (ook wel geschreven als dyslexie).
Echter, een ander woord voor dyslectie is woordblindheid. Een ander woord voor discrepantie is ´wanverhouding´, of ´onderscheid makend´. Een ander woord voor ´wanverhouden´, of ´onderscheid maken´, is
discrimineren. Vandaar dan ook dat discrepantie met een -i- wordt geschreven. Zie ook het boekje 'Twijfelgevallen Nederlands' van dr. C.G.L. Apeldoorn.

conclusie:
discrepantie schrijf je met een -i-

Quod erad demonstrandum.

overigens moet men er wel voor oppassen niet hypercorrect te worden.

zommige mensen zein al hieper-korrekt, grrriffin............ Lachende smiley met blinkend witte tanden
(hoe komt het toch dat ik niet verbaast ben, dat je juist op déze reactie van chatuliem reageert?)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 20:08
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARRY942 schreef:
Sjongejonge Frankie, hoe oud ben jij? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

frank is 47 jaar, marry; je kunt dat zien staan achter iemands naam, het cijfer dat tussen de haakjes staat. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 19:59
BerichtOnderwerp: Je zou graag een relatie willen. Maar hoe?

SEAN748 schreef:
Misschien wordt het dan tijd om eens af te spreken....

Clown smiley en wat als je al een nachtmerrie krijgt van dat idee, sean? Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HANNAH810
Ga naar pagina Vorige 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 ... 135 Volgende
Pagina 40 van 135