Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 12:52
Onderwerp: Rol vader na echtscheiding
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dank je wel voor die reacties, maar als ik sommige mensen hoor, hoe ze de rol van de vader afkraken, vraag ik mezelf af of dit niet allemaal veel te braaf is.
Wie vindt dat als de vader weggaat omdat die een nieuwe vriendin heeft, hij de kinderen ook niet mag zien? Wie vindt, omdat hij de vrouw zo mishandeld heeft, hij geen recht meer op de kinderen heeft? Wie vindt dat het alleen maar voor onrust zorgt bij de kinderen als ze 2x per maand naar hem toe gaan? Wie doet zn best om de vader buitenspel te zetten, omdat het alleen maar aan een tijd herinnert dat jullie nog getrouwd waren??? Wie vindt dat de vader eigenlijk helemaal geen goede opvoeder is, de kinderen mogen alles bij hem.. Wie vindt dat de kids niet naar de vader mogen omdat hij geen alimentatie betaalt.
Dit zijn de vragen en opmerkingen die ik vaak hoor, waarom zie ik ze dan niet terug in de bijdragen hier op het forum? |
De emotie van een mens kan soms hoog oplopen Chat en weten nou eenmaal dat haat en liefde soms dicht bij elkaar liggen. In andere situaties waarin men soms spreekt van we blijven vrienden ??.....en op zich is dat mooi, maar aan de andere kant krijg je wel vaak het idee of er wel echte liefde was tussen beide seksen .....of was het misschien achteraf dan niet meer een broer/zus relatie. Zie in zoveel gevallen dat men, omdat er kinderen zijn vaak nog bij elkaar blijft, totdat de bom barst .....en vaak dan wordt de rol van de vader cruciaal en van alles verweten ...de opvoeding, alimentatie, schulden en wie zijn weer de dupe ......de kinderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 12:38
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Op tijd mijn bed in gegaan... 23:00 uur, want straks weer werken.... maar slapen ? vergeet het maar, telkens als ik in slaap was, werd ik weer wakker, en dat alles omdat de bovenbuurman zich (so to speak) 100 x omdraait in zijn krakende bed... pfff... en dat gaat maar door tot ik om 3:45 uur het zat was om voor de zoveelste keer weer wakker te 'schrikken' en ik er maar ff uit ben gegaan... grrr... Je kunt wel stellen dat dat mijn slechtste momenten waren... |
O Suus ga naar hem toe en vraag of hij een nieuw bed wil aanschaffen of de boel smeren....Als man kun je nooit gauw iets weigeren van een vrouw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:14
Onderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
|
|
|
LISA610 schreef: | Jezelf wegcijferen heeft in onze maatschappij een negatieve lading gekregen, omdat mensen hoe langer hoe meer op zichzelf gericht zijn. Maar als je nu eens kijkt naar het voorbeeld wat Jezus gegeven heeft, dan is dat een voorbeeld van totale zelfopoffering, want Hij heeft echt geen moment aan Zichzelf gedacht, maar juist Zijn hele leven het belang van anderen voor ogen gehad.
De juiste definitie van wegcijferen is dat je niet aan je eigen belang denkt, maar aan dat van de ander. Er staat overigens nergens in de Bijbel dat de vrouw zich zou moeten wegcijferen voor de man, dat zij alleen maar zijn belang voor ogen moet hebben. Zoals al eerder aangegeven: in hun verbondenheid tot de Heer is de man net zo afhankelijk van de vrouw als zij van de man. De man heeft net zo goed opdracht om zijn naaste en in het bijzonder zijn vrouw lief te hebben. En dan kom ik toch weer terug bij 1 Korinthiers 13, vers 4 tot en met 8:
4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze. 8 De liefde zal nooit vergaan.
Dat is liefde! En als man en vrouw elkaar op die manier liefhebben, dan betekent dit dat zij beiden niet zozeer vanuit hun eigen belang denken en handelen, maar vanuit het belang van de ander. Op die manier ontstaat er een goede balans. Als één van tweeën zichzelf steeds maar moet wegcijferen voor de ander, terwijl de ander alleen maar rekening houdt met zichzelf dan ontstaat er een ongelijkwaardige relatie en dat is in mijn ogen niet de relatie die God voor ogen had. |
De term ongelijkwaardige relatie is het geen wat er bij vele op dit moment de oorzaak is van een hoop relatie problemen. Hoorde onlangs van een maatschappelijk werker dat nu de macht na scheidingen voor diegene die blijkbaar als de zwakke wordt ervaren bij de ander zoveel angst bezorgd dat er op voorhand al zoiets bestaat van angst voor en tijdens een relatie en je moet concluderen dat er een hoop mis is gegaan en men niet meer uit Bijbels perspectief leeft met een relatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 21:47
Onderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
|
|
|
MAR907 schreef: | Een verbond werd met letterlijke Israel afgesloten, een belofte is ons (NT) gegeven... Wat doen we ermee? |
En gelden de regels van het oude verbond niet meer Mar???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 20:14
Onderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
|
|
|
HET OUDE EN HET NIEUWE VERBOND:
Er heerst bij zeer veel christenen een verkeerd begrip van de woorden „Het Oude Verbond", en „Het Nieuwe Verbond", zodat er op dit terrein vele fouten gemaakt worden. Men denkt dan dat men het Oude Verbond bedoeld wordt het gehele Oude Testament van de Bijbel en dat men onder de term Nieuw Verbond zonder meer het N. Testament moet verstaan. Men beschouwt het Oude Verbond als de tijd voor Christus, met al zijn ceremoniële offers en. priesterdiensten, terwijl men het Nieuwe Verbond aanziet als de tijd van Christus' komst naar deze aarde tot op onze tijd, de tijd van de evangelieverkondiging. Hoewel tot op zekere hoogte een deel waarheid is in beide beschouwingen, toch betekenen de beide uitdrukkingen meer dan dat. Dit blijkt wel uit het woord „Verbond".Een verbond. Immers is een overeenkomst tussen twee partijen. Zulk een verbond wordt gesloten over een bepaalde zaak of wet en daarin hebben èèn of meer voorwaarden hun plaats, waarvan het Verbond afhankelijk gesteld wordt. De betrokken partijen zijn aan deze voorwaarden of beloften gebonden. Zo is het ook met de verbonden die God maakte met de mensen. Het Oude zowel als het Nieuwe Verbond werden gemaakt over de Wet vin God. Exodus 34: 28. Van Mozes wordt gezegd: „Hij schreef de woorden op de tafelen, de woorden des verbonds, de tien woorden." De Wet der tien geboden is dus de grondslag van het verbond. Exodus 24: 7. De Here maakte Zijn wet bekend aan het volk,
waarop het volk antwoordde: „Al wat de Here gesproken heeft, zullen wij doen en gehoorzamen."Exodus 24: 8. Daarop bevestigde Mozes dit verbond op de volgende wijze: „Toen nam Mozes dat bloed en besprengde het op het volk, en hij zei: Zie dit is het bloed des verbonds, hetwelk de Here met U gemaakt heeft, over al die woorden." (De tien woorden.) 2. HET OUDE VERBOND.
Beschouwen` wij eerst het Oude Verbond. Dit Verbond stond in verbinding met het historische feit van de uittocht van Israel uit Egypte. Hebreën 8 : 9. „Niet naar het verbond, dat Ik met hun vaderen gemaakt hebt ten dage als Ik hen bij de hand nam, om hen uit Egypteland te leiden, want zij zijn in dit Mijn verbond niet gebleven en Ik heb op hen niet gewacht!"Van Gods zijde hield dit Verbond voor Israel zeer verstrekkende en grote beloften in, op voorwaarde van gehoorzaamheid. Exodus 19: 5-6. „Nu dan, indien gij naarstiglijk Mijn Stem zult gehoorzamen en Mijn verbond houden, zo zult gij Mijn eigendom zijn uit alle volken."Exodus 19: 8. „Al wat de Here gesproken heeft zullen wijdoen," was het antwoord van het volk.God maakte de tien geboden tot de grondslag van het Verbond dat hij met de mensen • maakte. Daarom kunnen deze tien geboden zelve niet het Verbond zijn. Gehoorzaamheid eraan was de door God gestelde voorwaarde van het Verbond. Het Verbond werd dus gemaakt over de Wet. Hebreën 9 : 19-20. „Want als al de geboden, naar de wet van Mozes, tot al het volk uitgesproken waren, nam hij het bloed van kalveren en bokken, met water en purperen wol en hysop, besprengende beide het wetboek zelf en al het volk zeggende: „Dit is het bloed des Testaments hetwelk God aan ulieden gegeven heeft". Dit was een volledig verslag van het maken van het Oude Verbond. Tot driemaal toe beloofde het volk dit Verbond te zullen houden. Het Oude Verbond bestond dus daarin, dat de Wet de grondslag ervan was. De voorwaarde was gehoorzaamheid aan die wet, waarop God zijn belofte toezegde.Het volk dat deze wet ontving aanvaardde deze voorwaarde en beloofde alles te zullen doen wat God gezegd had.Helaas weten we dat Israël zijn belofte niet gehouden heeft. Nog zijnde aan de voet van Sinai vervielen ze tot afgoderij door de oprichting van het gouden kalf. Exodus 32. - Hieruit blijkt dat de mens niet in staat is de geboden van God te houden in eigen kracht.3. HET NIEUWE VERBOND.Hebreën 8 : 6. „En nu heeft Hij zoveel uitnemender bediening gekregen, als Hij ook van een beter verbond Middelaar is, hetwelk in betere beloftenissen bevestigd is."Het verschil tussen het Oude en het Nieuwe Verbond bestaat dus in betere beloftenissen. Evenals het Oude Verbond, is het Nieuwe Verbond gemaakt over de Wet van God. In het Nieuwe Verbond echter staat de wet niet meer op tafelen van steen, maar is geschreven in de harten der gelovigen. Doch letten we er wel op: het Nieuwe Verbond brengt dus geen verandering van de wet zelve. Het Nieuwe Verbond ontslaat de mens dan ook niet van de gehoorzaamheid aan de Wet van God. Het Oude Verbond faalde door het falen van de mens die zijn beloften niet houden kon, omdat ze het in eigen kracht dachten te doen. Daarom wordt van het Nieuwe Verbond gezegd dat het in betere beloftenissen bevestigd is. Stellen we ons de vraag: „Wat zijn deze betere beloftenisssen en waarom wordt het Nieuwe Verbond een beter verbond genoemd"? Lees hierbij de volgende teksten: Jeremia 31 : 33-34 en Hebreën 8 : 8-12.In dit verbond is geen sprake van beloften van menselijke zijde. De Here zegt: „Ik zal Mijn wetten in hun hart geven en Ik zal maken dat ze Mij kennen. Omaat de wet van God onder het Nieuwe Verbond de kinderen Gods in het hart geschreven is, kunnen ze niet anders dan deze gehoorzamen. De voorwaarde is bekering, geloof en gehoorzaamheid, waarvoor in ruil Christus de kracht verleent, om i.n een leven van heiligmaking op te wassen.Hier is dus het verschil tussen deze twee verbonden.In het Oude Verbond stond de wet op tafelen van steen en konden de mensen het niet volbrengen omdat ze het in eigen kracht trachtten te doen, terwijl in het Nieuwe Verbond dezelfde wet geschreven staat in het hart en het bekeerde hart door het geloof in Christus de kracht ontvangt in Gods wegen te wandelen. Maar letten we er wel op: dit brengt geen verandering in de wet zelf. De wet van God is zowel in het Oude alsook in het Nieuwe Verbond de grondslag waarover het Verbond gemaakt werd. De Nieuwtestamentische gelovige weet, dat hij niet in eigen kracht Gods geboden houden kan. Deze wetenschap brengt hem er toe de toevlucht te nemen tot Jezus Christus de Middelaar van het Nieuwe Testament. Dan kan hij met de Apostel Paulus getuigen: „Ik vermag alle dingen door Christus die mij kracht geeft". 4. WAT EIST DE HERE OOK IN HET NIEUWE VERBOND?Hebreën 8 : 10. „Want dit is het Verbond dat Ik met het huis Israëls maken zal na die dagen, zegt de Here. Ik zal Mijn wetten in hun verstand geven en in hun harten zal Ik die inschrijven, en Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen MIJ tot een volk zijn, en zij zullen niet leren een iegelijk zijn ' naaste en een iegelijk zijn broeder zeggende: „Ken de Here - want zij zullen Mij allen kennen, van de kleine onder hen tot de grote onder hen".1 Johannes 2 : 3-5. „En hieraan onderkennen wij dat wij Hem gekend hebben, zo wij Zijn geboden bewaren. Wie daar zegt ik ken hem, en Zijn geboden niet bewaart, die is een leugenaar en in dien is de waarheid niet, maar zo wie zijn woord bewaart in dien is waarlijk de liefde Gods volmaakt geworden; hieraan onderkennen wij dat wij in Hem zijn. Wie zegt dat hij in Hem blijft, die moet zelf alzo wandelen gelijk Hij gewandeld heeft." En van al degenen, die eenmaal als deelgenoten van het Nieuwe Verbond als verlosten door het bloed van Christus zullen ingaan tot het eeuwige leven luidt het: „Zalig zijn zij die zijn geboden doen opdat hun macht zij aan de boom. des levens en zij door de .poorten mogen ingaan in de stad". Openbaring 22: 14.
5. OVEREENKOMST TUSSEN TWEE VERBONDEN. Beide werden gemaakt over de Wet. Beide werden door bloed bevestigd. Beide werden gemaakt met het volk van God. Beide waren gevestigd op beloften.
Punten van verschil Oude Verbond Nieuwe Verbond Het eerste Verbond genoemd Het tweede Verbond genoemd Een tijdelijk Verbond Een eeuwig Verbond Bevestigd door dierenbloed Door het bloed van Christus Beloften van het volk Betere beloften Had geen Middelaar Heeft een Middelaar De Wet op stenen tafelen De Wet in het hart geschreven Was een werkverbond Is een genadeverbond Voorwaarde gehoorzaamheid. Voorwaarde bekering er, daarna de werken.Samenvattend zien we dus dat er een wezenlijk verschil bestaat in deze twee Verbonden. Maar het verschil bestaat niet daarin, zoals sommigen menen, dat het genadeverbond de mens ontslaan zou van de gehoorzaamheid aan Gods geboden. In beide verbonden heeft de wet van God wel degelijk zijn plaats. De Nieuwtestamentische gelovige die de wet geschreven heeft in het hart, vindt zijn vreugde in het doen van de wil des Heren.
http://www.agp-internet.com/alive/00000096b312b3d03/00000096ff016000d.html
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op maandag 28 februari 2011, 20:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 20:03
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Carnaval in het zuiden |
Ha Ha Ha nou hier is het nog niet zuidelijk genoeg om te spreken van carnaval....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 17:14
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Overigens wel een top 5 gebaseerd op wetenschappelijk bewezen feiten! (zie reactie van Chatuliem over behoeftepiramide van Maslow) En ik denk niet dat Mariska het zo zwart/wit bedoelt, als dat er door sommigen aangenomen/geïnterpreteerd wordt.....?
Zullen we de reacties op de top 5, nu maar laten voor wat het is? |
Een wijs plan Yasmyn......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 17:03
Onderwerp: voorjaarswandeling
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat weet ik wel zeker, mij heeft ie er precies naar toe gereden. |
Is maar welk kaartmatriaal en of merk GPS (TOMTOM of een ander merk)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 16:03
Onderwerp: Echt of onecht???
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik ben het wel met je eens Chatuliem...... kunnen zijn. In de loop der jaren heb ik al veel mensen leren kennen, of kennisgemaakt met, en lang niet altijd klopte het met het beeld wat ik had van die persoon naar aanleiding van het forum of de chat(box). Vaak zijn de mensen als je ze ontmoet irl veel leuker, niet meer virtueel .... Wat me wel opvalt, de mensen waar je wat intensiever contact mee hebt op CM, door mail of eventueel telefoon, die blijken vaak wel aan dat beeld te voldoen. |
Zit er nog verschil Cross in de Noordelijken Nederlanden of de Zuidelijke Nederlanden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 16:00
Onderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Apart toch ook wel, lijkt mij
Marijan, begrijpt niet waarom een man of vrouw aan zichzelf zou moeten twijfelen. |
Ach is maar hoe je het bekijkt Marijan, want de rol man/vrouw is in vele opzichten natuurlijk positief verandert maar neemt niet weg dat er zo en dan een identiteitcrisis is ontstaan om vervolgens in de moderne samenleving van nu een kwetsbare taak voor de man is weggelegd, maar goed heeft natuurlijk op zich niets met uiteten te maken natuurlijk en dus weer on-topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:52
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
terug naar de heide.. wie gaat er nog meer mee?
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* dayspring826 caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 48 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Aatje057 47 jaar
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, o.v. evt met vriend Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 48 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar
35 dames en 33 heren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:48
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
EDITH773 schreef: | BzV is/was zelfs zo populair, dat wij vorige week na een optreden met ons gospelkoor niet wisten hoe snel er afgebouwd moest worden, om maar zo min mogelijk te missen. En dat dus niet alleen door de vrouwen, maar ook door de mannen. Het slaat nergens op, maar toch leuk om na te kijken. |
Op zich ook wel weer leuk dat zelfs de mannen er gek op zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:36
Onderwerp: Te laat op date / afspraak komen
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | vraag me af hoe je in die wasmachine terecht kwam .... |
Ach Cross als tie maar schoon is ha ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 14:24
|
|
|
IMKE917 schreef: | Jazeker Leonard...........je hebt heeeeel wat gemist.......waar was je nou??? |
Na hoor en wederhoor is de conclusie dat het met de boeren ook niet altijd rozengeur en maneschijn betreft.
De liefde is en was altijd toch een raar ding...is bij de boeren toch hetzelfde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 14:17
Onderwerp: Echt of onecht???
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | De contacten die ik in real life met mensen van CM heb, zijn totaal niet anders dan ik verwacht had....Maar kan me wel voorstellen dat het ook wel anders kan zijn....in positieve en negatieve zin........ |
De contacten hoeven per definitie niet anders te zijn in real life, maar de emotie ontbreekt natuurlijk op CM en daardoor kan een iets ander beeld ontstaan. Zelf denk ik dat het vaak positiever uitpakt in real life. De kennismaking via het internet is vaak wat éénzijdig en als de behoefte om een relatie te verkrijgen aanwezig is ...............kan je beter niet te lang te wachten met een ontmoeting.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op maandag 28 februari 2011, 14:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 13:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Niet zo bitter Leonard.......en staat ook een beetje haaks op je andere christelijke praatjes......... |
Ben niet bitter Willemijn, want de telefoonmaatschappij stuurde een nieuw exemplaar... maar wel een aparte ervaring.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 13:40
Onderwerp: Geen foto
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dus jij wil zeggen dat jij dat ben, wel stoer of stoer doen |
Is toch wel stoer Mario of niet soms....en we vliegen allemaal weleens door de lucht b.v. met wintersport
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 02:50
Onderwerp: voorjaarswandeling
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Leuk!!!! |
Yasmyn heeft er zin in ....ehh zullen we een half uurtje later komen haha
O misschien heeft Lisa ook wel zin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 00:23
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vond die stelletjes wel ontroerend die niet genoeg brieven hadden gehad..... Adriaan met zijn nieuwe liefde, helemaal blij en gelukkig... En dan die ene boer(weet zijn naam niet) maar hij mocht wel aan de beugel, die een leuke vrouw had ontmoet en er ontroerd van was zo gelukkig als hij was.....mooi om te zien.....
En dan de blik van Annemarie toen ze het verhaal van Richard hoorde |
O jongens heb ik wat gemist...ga morgen even kijken op internet..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 13:58
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | ach ja Marijan, is weer eens wat anders dan meedraaien in de wasmachine... |
Heb ik ook meegemaakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 13:55
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | snik.... Hannah (en Leanne) zijn weg... |
Ja Suus snik maar wij zijn er nog...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 02:56
|
|
|
KLAPROOS940 schreef: | Klopt, ben benieuwd naar wat ze morgen te melden te hebben! |
Ik ook Klaproos ...trouwens een mooie foto
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 02:50
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ach sommige mensen (vrouw waarvan ik de naam hier niet zal noemen) laat hem, opgeladen en wel, in een bak met water vallen .... heb je er dus ook niets aan (of niet jasmyn) .... |
Mijn exje in de wc Cross en doorspoelen dat ding
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 02:48
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Mariska...leuk om dit te lezen haha, ik voldoe overal aan.... dus?
Ik hou van mij zelf. |
Ja ik ook gelukkig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 00:10
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
VISSER278 schreef: | oke, die sorry's van je heb ik al genoeg gelezen , over vergeven heb je ook al genoeg geschreven. Hetgene wat ik wel heel mooi van je vond was in een ander topic: Leer ons als broeders en zusters te leven uit Uw Woord geleid door uw Geest. Handel daar dan ook naar en denk eerst na over wat je schrijft.
En wat betreft de bolussen : Ze waren weer goed te kanen vandaag
Maar goed, nu weer ontopic: Het ging hier over de picknick. |
Heb ook het als grapje bedoelde bijdrage verwijderd Visser
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:21
|
|
|
REBECCA667 schreef: | bij houden van jezelf in een niet egoistische vorm ben je in bezit van een (flinke? ) dosis respect en vergevingsgezindheid. Het kan niet anders zijn dan dat je van jezelf accepteert dat je niet volmaakt bent en fouten maakt en toch je zelf toch in de ogen durft te kijken. Dat is houden van op een liefde volle manier. onvoorwaardelijk.
als ik zo'n iemand mag vinden weet dan dat ik daar niet op af zou knappen. |
Mooier kan ik het niet verwoorden, Rebecca dank je wel voor de bijdrage
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:18
Onderwerp: Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen
|
|
|
LISA610 schreef: | In het kader van back on topic dan maar: Ik heb zelf ook niet veel met die knipoog-mailtjes van wildvreemden. Zeker niet als het daar dan bij blijft. Wat flirten middels een knipoog betreft. Waarom zou je op die manier flirten met iemand waar je alleen het profiel maar van hebt gelezen. Ik kan me voorstellen dat het profiel je aanspreekt, maar laat dan gewoon je interesse blijken door eerst eens een e-mail te sturen. Persoonlijk heb ik dat liever dan wanneer iemand meteen begint te chatten, zeker als diegene er dan ook nog vanuit gaat dat hij meteen een heel verhaal af kan steken zonder er bij stil te staan dat ik daar op dat moment misschien wel even niet op zit te wachten. Als je wel spontaan begint te chatten, vraag dan in ieder geval eerst even of het gelegen komt.
Wat het overwinnen van verlegenheid betreft: bedenk dat die ander jou niet kent en jou ook niet kan zien. Dus wat maakt het eigenlijk uit. Stel gewoon een vraag over iets wat je van diegene zou willen weten en met een beetje mazzel is diegene in ieder geval zo netjes om jou mail te beantwoorden... . Zo niet, dan weet je ook genoeg. En laat je dan niet meteen uit het veld slaan, maar ga gewoon lekker door met het mailen van personen waarvan het profiel jou aanspreekt. Met andere woorden: gewoon doen, onder het mom van "wie niet waagt.... ". Je hebt niets te verliezen, hooguit wat te winnen. |
Ooit begonnen als een serieus onderwerp en we dwalen soms wat af...gelet op het feit dat verlegenheid vaak zwaar onderschat wordt wil ik me hieraan toch een bijdrage leveren. Er was eens een leuk meisje die een jongen aantrekkelijk genoeg vond om te kunnen verkeren en dus vertelde zij aan direct betrokkene dit merkwaardig verschijnsel van het hevig verliefd zijn. Zij op hun beurt wilde best koppelen maar ja hoe doe je zoiets en dus stoute schoenen en de jongen in kwestie vertellen van joh dat meisje is behoorlijk gecharmeerd van je en ja daar komt het punt die jongen voelde wel wat voor dat meisje en dacht regel een bosje bloemen met de valentijn...beetje halve anonieme sfeer natuurlijk enz. enz. ....maar daar komt het doordat zij niet met vreemde om durfde gaan ging de hele pijl en boog actie verloren en dus gedoemd te mislukken...Nu jaren later is zij nog steeds alleen en dacht ze aan dat goede leuke moment van verliefd zijn en niet weten hoe te beginnen ....en daarom wordt dit soort verlegenheid zwaar onderschat en de omgeving kan roepen totdat je een ons weegt het helpt allemaal voor geen meter.
Daardoor is het belangrijk om te herkennen en te helpen eventueel om van die verlegenheid stukje bij stukje af te komen
|
|
Naar boven |
|
|