Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 23:14
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Komt wel goed hoor schatje |
Huh tegen wie???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 23:13
Onderwerp: Rol vader na echtscheiding
|
|
|
HENK710 schreef: | Met een ware Jakob is de angst nog niet meteen weg! De angst wordt overstemd door andere dingen...en je leert er vanuit dat andere mogelijk beter mee omgaan...maar weg?????? |
Ga heel ver met je mee Henk, maar geloof wel dat de ware liefde uiteindelijk overwint en dus ook de angst en pijn. Ook kun je meestal ervan uitgaan dat het eerste gevoel al veel zegt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 23:05
Onderwerp: verjaarswandeling
|
|
|
LORETTA033 schreef: | Nog genoeg herkansingen hoor
dus maak er wat van is mijn onze ervaring don,t worry |
ha ha inderdaad
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 23:04
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | dank je Lisa...
begrijp me niet verkeerd hé, ik trek jullie reden tot echtscheiding helemaal niet in twijfel hoor, je moet je absoluut niet verantwoorden!!! Ik vind het ergens tof dat jullie in een goede of betere verstandhouding met elkander overweg kunnen, vooral voor de kinderen ook!
of ik het kunnen vergeven heb? moeilijke vraag, heb hier al vaak over gedacht, en het al vaak geprobeerd, of ik er in gelukt ben? denk het niet...... weet het eigenlijk niet,
(ben er nog altijd bang van) |
Weet zeker marylien dat er genoeg leuke mannen op deze wereld rondlopen en die angst is te begrijpen en één ding die angst gaat pas weg als de ware Jakob is verschenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:59
|
|
|
MAR907 schreef: | Is dat zo??? Ik ken diverse bijstands moeders die niet toe in staat zijn om hun kinderen de opleiding te betalen. zelfs geen kleding. |
Er zijn altijd uitzonderingen Mar en dat heb je bij mannen ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:54
Onderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
|
|
|
ELSKE510 schreef: | Beetje vuur erbij.
Stelling: In verhouding met vrouwen is 75% van de mannen wat autistisch.
|
Dit is inderdaad met vuur spelen Elske en weet wel wat je bedoeld maar dat is een totaal andere discussie. Persoonlijk vond ik het nogal wat om over autistisch gedrag te spreken, want daarmee verhef je in zekere zin toch op een bepaalde hoogte. Misschien kun je afvragen wat je wilt van het mannelijk geslacht. Stel de verwachting is dat de man de vrouw veiligheid en geborgenheid bied en daarnaast op vele fronten haar tot steun is vind ik het een beetje een aparte stelling. Weet van vele mannen waar dit totaal niet op gaat en uitzonderingen daar gelaten maar die heb je ook onder de vrouwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:43
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Leonard, volgens mij bedoelt Thomas dat gelijkwaardigheid betekent dat vrouw en man gelijkwaardige wezens zijn. De een is niet belangrijker dan de ander wel anders. Als een vrouw zich geborgen en veilig voelt in haar relatie betekent dat niet dat zij zich minder voelt dan de man. Juist kan een vrouw goed tot haar recht komen in haar vrouwelijkheid als ze zich beschermd voelt door haar man. Daarin kan de man zich ook goed tot zijn recht voelen komen omdat de vrouw zich veilig en geborgen bij hem voelt. Hun intrinsieke waarde wordt daardoor niet aangetast. Eerder worden hun vrouwelijkheid en mannelijkheid bevestigd en daarmee hun gelijkwaardigheid. |
Bedankt Mieke leren doen we elke dag niet en door de discussie krijg je een beter beeld waar het werkelijk om draait. Ja ik kan heel ver mee met je stelling en is vanuit de vrouw geredeneerd en daar past het beeld van veiligheid en geborgenheid inderdaad volledig in dat beschermende factor.
Goed kijken we even terug wat de onderzoekers vaststelden van soms is een ongelijkwaardige relatie beter voor de vrouw en dus hoe verklaren we dat of stellen we bij voorbaat dat de onderzoekers er volledig naast zaten.
Tuurlijk als ik getrouwd zou zijn me volledig voor de partner gaan om haar gelukkig te maken. Je kunt pas zelf gelukkig worden wanneer je ziet en merkt dat zij ook heel gelukkig is in de relatie. Ook ik weet wat een vrouw nodig heeft en dan krijg je ook wisselwerking tussen beide seksen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:20
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik geloof niet dat ik dat stel maar ik zie dat ik het mogelijk wat ingewikkeld heb geformuleerd. Lees nog eens...
Thomas |
Nou zo ingewikkeld was het ook niet Thomas en na herlezen zie ik wel wat je bedoeld en rest mij de vraag dat veiligheid en geborgenheid in die zin meer de vrouwelijke aspecten zijn natuurlijk en in dat kader lees gauw iets anders vanwege de strekking om het over gelijkwaardig te hebben. Maar is natuurlijk een mooie aanvulling, want inderdaad wat jij schreef is voor vele vrouwen van essentieel belang.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 21:59
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is toch mijn indruk dat veel vrouwen streven naar veiligheid en geborgenheid in een relatie met een man. Als dat zo is dan wordt de relatie daarmee toch niet ongelijkwaardig?
Thomas, gelijkwaardig en gelijk is niet hetzelfde. |
Thomas bedankt voor je bijdrage hierin maar het is te kort door de bocht om te stellen dat veiligheid en geborgenheid de sleutel is van gelijkwaardigheid in een relatie...op zich mooi maar ten dele waar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 21:50
|
|
|
LISA610 schreef: | Hé Leonard. Klopt helemaal hoor. Overigens kan ik me wel iets indenken bij de stelling dat een ongelijkwaardige relatie soms goed kan zijn voor een vrouw. Persoonlijk denk ik dat een dan vrouw beter gedijd in een situatie waarin zij zich gesteund weet door haar partner, dan in een situatie waarin zij alleen maar steun geeft en weinig steun ontvangt. Daarom vind ik die tegenstrijdigheid dan ook zo opvallend. De eerste stelling ondersteund wat ik zelf had bedacht (kijk en dat vind ik natuurlijk altijd leuk om te zien ha ha ha), maar de tweede stelling is daarmee in tegenspraak. Je zou haast denken dat er een foutje in die rapportage is geslopen. Uiteraard wat betreft de tweede stelling
Rest me nog te vermelden dat naast het geven en ontvangen van steun er uiteraard veel meer aspecten zijn die ertoe leiden dat je de relatie al dan niet of gelijkwaardig ervaart. Ga ik nu even niet op in, want ik heb nu eerst ff andere plannen |
Dat kan een volgende goede bijdrage worden natuurlijk....je kunt in het algemeen wel stellen van gelijkwaardig maar wordt het ook zo ervaren. Kijk bv naar mensen met psychische klachten, hoe ervaren die dan de gelijkwaardigheid in een relatie. Als je in zo'n situatie verkeert dat je de partner als een leeg vat herkent dan rijst voor mij de vraag wanneer is zo'n vat dan wel gevuld. Neem een bv dat je steeds harder je best gaat doen om de partner te behagen en zij bv toch het gevoel kan geven dat je niks voor de relatie over hebt. Dit soort relaties bestaan er volop en je kunt stellen dat de tegen partner letterlijk op eieren loopt. Dan rest mij de vraag dat de oorspronkelijke bedoelde gedachten van gelijkwaardigheid er maar bar weinig van over blijft en doorschiet in een richting waar misschien beide totaal niet vrolijk van worden. Voor de rest streef ik zelf naar de gelijkwaardige relatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 21:25
|
|
|
LISA610 schreef: | Bijzonder verhaal maar wel even een paar kanttekeningen hierbij: Als een onderzoek plaats heeft gevonden in een bepaalde populatie zijn de resultaten hooguit generaliseerbaar in de richting van die populatie. Aangezien in dit onderzoek alleen Finse vrouwen zijn betrokken, mag je dit dus niet generaliseren naar alle vrouwen onder de gehele wereldbevolking.
Verder proef ik een tegenstrijdigheid in dit verhaal: Vrouwen die weinig steun ervaren van hun partner, hebben 1,3 maal meer kans op psychische klachten dan vrouwen die veel steun ontvangen van hun partner. = minder steun: grotere kans op psychische klachten... vrouwen die zelf steun geven binnen hun intieme relatie vaak een betere gezondheid ervaren, terwijl vrouwen die meer steun ontvangen binnen hun intieme relatie of steeds meer terecht komen in deze rol, het risico lopen om gezondheidsproblemen te krijgen. = minder steun ontvangen: kleinere kans op gezondheidsproblemen. Zijn psychische klachten geen gezondheidsproblemen volgens de onderzoekers
Juist op grond van het feit dat deze resultaten niet te generaliseren zijn naar alle vrouwen en op grond van die tegenstrijdigheid, blijf ik bij wat ik eerder heb geschreven. Had ik anders trouwens ook wel gedaan, want per slot van rekening geef ik gewoon lekker mijn eigen mening ongeacht de uitkomst van zo'n onderzoek. |
Nou je bijdrage was wederom van grote klasse Lisa en daar was mijn bijdrage ook niet om te doen om daar een soort van twijfel te strooien. Maar hetgeen waar het mij meer omging is wel dat we vaak in wat hokjes denken ………in bepaalde situaties stuit je weleens op een verrassende conclusie. Naar mate van plaatsing rest mij ook de vraag …het doel en directe nut van zo’n onderzoek. Bovenaan de kop staat is ook …. “soms kan een ongelijkwaardige relatie goed zijn voor een vrouw “ ….met de nadruk op soms. Als je een beetje nadenkt realiseer je dat een relatie tussen twee mensen ook voor mij de voorkeur geniet van gelijkwaardigheid ….en er kan altijd een kleine afwijking zijn, maar in grote lijnen moet dat in mijn beleving gewoon kloppen en daar sluit ik me dus aan in jouw verhaal .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 21:02
|
|
|
DREMPEL163 schreef: | En soms hebben die mensen daar een heel goede reden voor... |
Je kunt het inderdaad afvragen Drempel ..waarom de vrouw in kwestie niks van haar ex man in kwestie wil......dan moet er iets ernstig aan de hand zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:44
|
|
|
Ongelijkwaardige relatie soms goed voor vrouw
In het ideale geval is een relatie in balans en zijn partners gelijkwaardig aan elkaar. Denkt men. Psycholoog Ari Väänänen toont namelijk aan dat ongelijkwaardige relaties soms beter zijn.
GezondheidsnetZeker voor vrouwen is het in een relatie beter om steun te geven dan te krijgen. Väänänen promoveert 20 mei op dit onderwerp aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Mensen met sterke intieme relaties zijn over het algemeen gezonder en gelukkiger dan mensen zonder relaties of met een minder sterke relatie. Onderzoeker Ari Väänänen wilde weten hoe dit kan, en bracht in kaart welke aspecten van relaties gezondheid en geluk bepalen.
Hij analyseerde gegevens over sociale steun, wederkerigheid en gezondheid van tienduizenden Finse mannen en vrouwen uit de beroepsbevolking voor zijn onderzoek.
Eenzijdig
Uit het onderzoek blijkt dat gebrek aan steun van de partner en een eenzijdig samengesteld sociaal netwerk kunnen bijdragen aan gezondheidsproblemen.
Vrouwen die weinig steun ervaren van hun partner, hebben 1,3 maal meer kans op psychische klachten dan vrouwen die veel steun ontvangen van hun partner. De invloed van steun door familieleden en andere relaties is minder duidelijk en minder langdurig dan die van de partner.
Opvallender
Nog opvallender is echter dat vrouwen die zelf steun geven binnen hun intieme relatie vaak een betere gezondheid ervaren, terwijl vrouwen die meer steun ontvangen binnen hun intieme relatie of steeds meer terecht komen in deze rol, het risico lopen om gezondheidsproblemen te krijgen.
Väänänen: "We dachten dat het goed zou zijn evenveel steun te krijgen als te geven, maar dat blijkt dus niet zo te zijn."
Mannen lijken wat dit betreft minder beïnvloedbaar: de hoeveelheid steun heeft bij hen een minder duidelijk effect op de gezondheid.
Dit artikel stond op nu.nl mei 2010
De vraag rijst bij deze zitten we goed met onze gedachtegang of ten dele en behoeft het een kleine aanpassing... Hoe denken jullie over dit bovenstaande artikel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 17:18
Onderwerp: [color=darkblue]Mag de Heilige Geest met ons meekijken hier
|
|
|
LISA610 schreef: | Mar ik wil echt heel graag begrijpen wat je precies bedoeld.. maar op dit moment help je me niet echt verder.. |
Is niet eenvoudig te begrijpen Openbaringen toch Mar ..zelfs Calvijn had er moeite mee..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 17:13
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
DINI968 schreef: | Hebben jullie ze gister niet zien stralen dan bij de wereld draait door?????????????Superverlieft die Femke met haar Gijs hoor. |
Is toch fantastisch het boerenleven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 17:10
Onderwerp: Topics omhoog halen
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou..........je mag van mij wel alles eten , maar niet alles weten.
Beetje veel nieuwsgierig ben je wel he? |
Hoe zal dat komen Visser denk je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 17:08
Onderwerp: verjaarswandeling
|
|
|
LORETTA033 schreef: | En inderdaad hebben wij ook nog heel goede herinneringen aan de eerste wandeling van het jaar 15 januari dus op de zelfde plek
dus mensen gewoon komen aansluiten en meedoen
enne aan de plek ligt ligt het niet elk uitje gezellig uitstapje elke ontmoeting heeft wel iets en altijd super om elkaar te ontmoeten er is altijd wel iets te delen te bemoedigen te vertroosten op te bouwen |
Is inderdaad een mooi plekje ...ehh alleen niet alles kunnen zien vanwege het iets te laat komen ...dus bij een andere gelegenheid een nadere kennismaking met de groep en de omgeving
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 17:02
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik bedoelde het niet zo dramatisch Willemijn, maar met een |
Is wel stilletjes he Suus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 16:59
Onderwerp: Drachten
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Dat is inderdaad de oorspronkelijke opzet van een Alpha-cursus Loretta. De ondertitel is ook: praktische kennismaking met het christelijk geloof. Alleen is het zo dat in de praktijk heel vaak blijkt, dat mensen het gewoon fijn vinden om samen met andere christenen te praten over het christenzijn in iedere zin van dat woord. En aangezien de opzet van de Alphacursus daarnaast gezelligheid en saamhorigheid meebrengt, kiezen heel veel christenen dus voor deze cursus!
Jammer dat jij het zo eenzijdig bekijkt...
En nu weer back on topic! |
Je mag het nooit éénzijdig bekijken...zeg altijd maar soms kan een kind dat gelooft een diepere geloofsleven hebben dan menig volwassenen
Dit bovenstaande bedoel ik alleen symbolisch en niet persoonlijk
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op dinsdag 1 maart 2011, 17:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 16:54
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dat het met m'n enkel toch minder goed is dan ik hoopte Er zit een kleine breuk die veroorzaakt is doordat mn enkelband een stukje is afgescheurt., en er een botsplinter is zit. Zit nu flink ingetaped en mag er nu 4 dagen niet op lopen en dat terwijl ik er de agelopen week zo goed als ging op liep Lekker balen dus |
ja dat is balen Erika en misschien kun je een goed boek lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 16:45
Onderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Hier ben ik het eigenlijk volledig met je eens Mar, hoe goed men het ook bedoelt, hoe zeker men ook is dat men het bij het rechte eind heeft, ik geloof OOK dat GOD soms wel gewoon rechtstreeks tot jou spreekt, en dat dan dat antwoord voor jou de enige echte waarheid is! |
Merk nu dat de discussie over de kerk een merkwaardig beladen wending krijgt. Is en blijft wel Gods Huis natuurlijk en de Geest werkt ook door mensen. Je mag er toch vanuit gaan dat Dominees/Voorgangers en andere Kerkenraadsleden geleid worden door de Heilige Geest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 16:41
Onderwerp: Andere religie, andere God of niet?
|
|
|
LISA610 schreef: | Eigenlijk vind ik het telkens weer mooi om te horen hoe iemand die eerst behoorde tot de islam bekeerd wordt tot christen. Want inderdaad, je hoort hen vrijwel altijd vertellen dat de God die zij eerst kenden heel anders is dan onze Heer. De getuigenissen die deze mensen vertellen als zij zich laten dopen zijn vaak heel indrukwekkend. En idd vaak zijn het hele lieve mensen, die enorm veel achter zich laten door de keuze die zij maken. |
Het kan niet anders dan dat zoiets diepe indruk achter laat en ook de blijdschap in zijn ogen was ongekend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 16:32
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | hier sta ik dus echt van te kijken, fijn voor jullie dat dit kan, maar onbegrijpelijk voor mij, ik denk mocht ik kunnen zeggen dat mijn exman een leuke man is, dat wij nooit zouden gescheiden zijn....
en mijn ex als vader? als je huwelijk strandt omdat je zwanger bent, en één partner abortus verkiest boven een moeilijke zwangerschap, en je nadien nog een paar keer met de dood bedreigd wordt.......... zal maar hier stoppen met mijn verhaal, |
Er is altijd een moment geweest dat je hem wel leuk vond, anders was je niet getrouwd denk ik, dus de factor leuk kan ik wel begrijpen en hoe plaatst je dat in je huidige perspectief en ja je verhaal gelezen te hebben is het behoorlijk heftig...eigenlijk schrik ik daarvan..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 16:17
Onderwerp: Echt of onecht???
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hm, waarom gemakkelijker gezegd dan gedaan ?? Gedragspatronen zijn vaak aangeleerd, dat kun je ook weer afleren. Volg bijvoorbeeld eens een assertiviteits training. Je mag dan wel zeggen dat "te goed van vertrouwen" deels met je karakter te maken heeft, maar het is goed om dat stukje "te" er vanaf te halen. Het stukje "te" brengt de mensen vaak in de problemen...... |
Wat is er nuttig aan de assertiviteitstraining Cross ...karakter blijft toch karakter...er zijn ook wel boeken in omloop en wel leuk om daarover te praten maar of ik het nut daarvan in zie ...niet echt vrees ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 14:00
|
|
|
MARIA576 schreef: | omdat het niet meer samen-zijn gemaakt heeft dát we nu zo goed met elkaar overweg kunnen! heel simpel dus. En als je alle stadia van een gestrand huwelijk doorlopen hebt: ruzies, onbegrip, verwijdering..en dan therapie, gesprekken...enz? En je kunt niet meer verder samen? Waarom daarná dan ook nog doorgaan met die ellende? Wij zagen daar het nut niet van in. Nee, we hebben liefgehad, we hebben gestreden en ervan geleerd.....en met respect voor elkaar, zijn we apart verder gegaan. |
Ja in zo'n situatie wat je bovenstaande beschrijft moet ik ook bekennen dat je alle mogelijke moeite heb genomen om het huwelijk te redden Maria en het is ook vaak moeilijk om daar volledig zwart/wit in te staan. Weet ook uit eigen ervaring dat daar twee personen voor nodig zijn om uit dat diepe dal te komen. Goed van je om te reargeren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 13:09
|
|
|
MARIA576 schreef: | quote Leonard: "In andere situaties waarin men soms spreekt van we blijven vrienden ??.....en op zich is dat mooi, maar aan de andere kant krijg je wel vaak het idee of er wel echte liefde was tussen beide seksen .....of was het misschien achteraf dan niet meer een broer/zus relatie." Jij concludeert dat mensen, omdát ze met elkaar overweg kunnen, geen echte liefde tussen elkaar gekend hebben? Je durft nogal wat te stellen hier. Ik ben het dan ook óneens met jouw uitspraak. |
Ok Maria ga heel ver met je mee en natuurlijk is het beter voor de kinderen en etc. ...maar als je en bedoel niet in alle gevallen, want zo heb ik het niet omschreven ...zo goed met elkaar overweg kan ...waarom dan niet in een huwelijksverband???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 13:04
Onderwerp: De juiste volgorde in de liefde.
|
|
|
Heb Uw Naaste Lief - Wat is de oorsprong van deze populaire uitdrukking?
Heb Uw Naaste Lief - Het Antwoord van Christus op Religie "Heb Uw naaste lief" was gedeeltelijk het antwoord van Jezus toen de Farizeeën, de grootste religieuze groepering in die tijd, Hem vroegen wat het hoogste gebod in de Wet was (zie Matteüs 22:36-40). Deze religieuze leiders hadden het classificeren van de verschillende wetten en het aanbrengen van gradaties hierin bijna tot een kunst verheven, en toen zij deze vraag stelden was hun doel dus om Jezus op de proef te stellen. Zijn antwoord deed hen verstomd staan: Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.
|
|
Naar boven |
|
|