ChristianMatch

Forum

Berichten van MARISKA601
Ga naar pagina Vorige 1 ... 35 36 37 38 39 40 41 ... 158 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARISKA601
Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 11:28
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

JOSINA022 schreef:
Is het wel een hond dan? Knipoog smiley Clown smiley

Het zegt af en toe woef....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 10:59

JOSINA022 schreef:
Wat een stelletje Smiley met dichtgeplakte mond

Geef mij toch maar een hond hoor Clown smiley

Die hond van mij graast als een koe af en toe...

Maar ja ze is ook bruin gevlekt...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 10:46

JOSINA022 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Maar doen ze dat bij jou omdat ze last van hun maag hebben of vanuit ondeugd?

Ik heb het ze wel eens gevraagd, maar ze zitten me dan aan te kijken of ze het horen donderen in keulen..:

ikke? ikkes doet niks... zit naar buiten te kijken...
moet je maar geen planten in de vensterbank zetten...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 10:36

JOSINA022 schreef:
Haha, ik geloof van wel Twijfelende smiley Maar ze eet m'n planten op, waarom is mij een raadsel Smiley die vol vragen zit

De katten hier vreten ook iedere plant op die maar voor hun neus staan,
en een bakje kattengras vinden ze niks hier.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 00:31
BerichtOnderwerp: Is God aanbidden bijbels of niet?

CHATULIEM619 schreef:
'Tja, dit is ook weer zo'n grote onzin in mijn ogen. Mariska, ik bedoel het niet persoonlijk, maar een geestelijke waarde toekennen aan vlaggetjes zwaaien vind ik echt te ver gaan. In mijn ogen verhoogt het de vreugde om de Heer te prijzen, maar ik zie daar geen enkele meerwaarde in voor geestelijke strijd.

Het was dus een antwoord op een vraag over vlaggen.
En ik dacht laat ik maar meteen neerzetten welke waarde men er aan hecht.

Voor mij word op deze manier een kerkdienst meer een theater aangelegenheid en dat gaat voor mij veel te ver.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 1 oktober 2011, 00:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:02
BerichtOnderwerp: Het weer

tis donker buiten..
kan niet zien welk weer...

en nee de zonnebril heb ik niet op....
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 17:17
BerichtOnderwerp: Euthanasie

WILLEMIJN232 schreef:
De mens heeft ook de keuze natuurlijk voor actieve euthanasie. Wat is volgens jou dan het verschil? Waarom is het wel ok als je niet voor behandelen kiest maar niet ok als je voor een zelfgekozen levenseinde kiest? Want dat doe je ook als je voor niet behandelen kiest......maar dan zeg je, dat is zo verkeerd nog niet?

Bij actieve euthanasie,dan bepaalt de mens zelf
wanneer hij/zij overlijd.
Bepaald God niet wanneer het zover is?
Mogen wij mensen het wel zelf bepalen?

Bij passieve euthanasie laat je alles maar op zijn beloop.
Je wacht op het moment dat God je komt halen.

Mijn vader koos , op zijn ziekbed, niet voor levensverlengende behandeling.
Hij gebruikte alleen de medicijnen die hij nodig had voor zijn dagelijks functioneren.
Buiten die medicijnen om gebruikte hij morfine pleisters.

Mijn vader heeft gelukkig niet zwaar hoeven te lijden.
6 weken na dat bekend was dat mijn vader niet meer genezen kon worden is hij vredig gestorven.

Omdat ik dus vragen heb over actieve euthanasie, lijkt mij
passieve euthanasie een goede zaak.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 16:37

Passieve euthanasie is zo verkeerd nog niet.
Je ondergaat alleen geen behandeling meer.
Dat is de keus die de mensen hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 15:08

Waarom kiest iemand ervoor zijn leven te beëindigen?

Meestal is er sprake van een psychische aandoening zoals een (manische)depressie, borderline (dikwijls blijft het bij deze aandoening tot een poging, die soms onbedoeld slaagt) en schizofrenie. Er is sprake van vaak langdurig psychisch lijden met gevoelens van bijvoorbeeld: uitzichtloosheid, angst, leegte, eenzaamheid, radeloosheid, wantrouwen, woede en onmenselijk veel verdriet. Ieder mens heeft in zijn leven periodes, waarin bovengenoemde emoties ook voorkomen door bijvoorbeeld het verlies van een dierbare, een echtscheiding of lichamelijke pijnen. Mensen met een psychische aandoening voelen deze emoties vele malen dieper. Dag in dag uit, maand in maand uit en zelfs soms jaar in jaar uit het gevoel in een wereld te leven die hen zoveel onrecht aan doet. Het is echter niet de wereld die hen dit aan doet, maar de eigen gedachtes. Mensen kunnen soms zo perfectionistisch zijn dat ze vinden, ook al staat iedereen te juichen, dat ze het toch nog beter hadden kunnen doen. Mensen kunnen soms nog zoveel vrienden hebben, toch kunnen ze altijd van binnen een enorme leegte of eenzaamheid voelen. Psychisch intens lijden, dat zo ontzettend moeilijk valt uit te leggen, als je het zelf nooit hebt ervaren. Het kiezen voor het beëindigen van het eigen leven heeft tot doel het zelf stoppen van het eeuwig voelende psychisch lijden. De dood wordt daarbij gezien als het laatste 'redmiddel'.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:53

De betekenis van de kleuren

Hieronder proberen we een opsomming te geven over de betekenissen van verschillende kleuren. Hoewel we proberen een zo correct mogelijk overzicht te geven, dient men zich te realiseren dat verschilende kleuren voor verschillende personen een andere betekenis kunnen hebben. Voor het kleurgebruik van de juiste kleuren in bijvoorbeeld een eredienst kunt u zich het beste laten leiden door hetgeen de Heilige Geest u ingeeft.

Rood

- Vergeving, reiniging van zonde
- Genezing (bevrijding)
- Bescherming
- Gods liefde, Jezus offer
- Vrede (met God - geestelijk)
- Majesteit, Jezus is Koning en hogepriester
- Gods beloften
- Overwinning, redding
- Vuur

Wit

- Reiniging en heiliging
- Vergeving
- God als alwetende raadgever
- Vrede - overgave
- Brood (geestelijk en natuurlijk)
- Lichaam van Christus - de bruid

Paars/purper

- Jezus offer (onze redding),
- Zijn lijden - offer
- Macht en autoriteit (koningschap)
- Priesterschap, dienstbaarheid

Blauw

- Strijd in de hemelse gewesten
- De Heilige Geest, levend water
- Kracht (geestelijke)

Groen

- (Nieuw) leven
- Belofte
- Aanbidding (smaragd)
- Herstel - vernieuwing
- Hoop
- Genezing (lichamelijk en innerlijk (bevrijding)
- Genade Hosanna
- Vruchtbaarheid
Goud

- Heiligheid
- Gods aanwezigheid/tegenwoordigheid
- Gods voorziening
- Loutering/zuivering
- Wijst op het komende/nieuwe Jeruzalem
- Voorbede - lofprijzing

Zilver

- Gods voorziening (financieel)
- Loutering/zuivering
- Verlossing
- Onze gaven aan Hem
- Zijn gaven aan ons (talenten)

Geel

- Vreugde/blijdschap
- Jezus als licht der wereld (louter goedheid)
- Gods Woord
- In het licht brengen
- Roeping
- Kracht
- Wapen in geestelijke strijd
- Lofprijzing

Koper/brons

- Kracht
- Schuldbelijdenis
- Verootmoediging
- Bekering
- Reiniging
- Vergeving

Regenboog

- Verbondsteken
- Gods trouw
- Gods zorg en beloften voor ons
- In Gods nabijheid

Maar waarom men "vlagt" in de kerk is mij niet duidelijk..
In het oude testament word hier en daar gesproken over banieren.
(bij overwinning)
Exodus 17:15
Jesaja 13:2

Corine Lagwerweij:

Kortom, er gaat kracht vanuit als wij in de geestelijke
oorlogsvoering een banier opheffen.
Het zet satan – die reeds is overwonnen, maar
nog rondgaat als een brullende leeuw
– terug op zijn plek.
Door te dansen en te vlaggen, zeg je tegen hem: ‘Hier sta
ik als kind van God, blijf uit de buurt en verdwijn.’”

(zij is ontwerpster van de vlaggen/banieren)
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:51
BerichtOnderwerp: Het weer

zonnig en frisjes...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:10
BerichtOnderwerp: Wonderen en genezingen in de eindtijd.

kanttekening.. Ds. H.G. Koekoek is voorganger in een baptisten gemeente.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:50

CHATULIEM619 schreef:
Het verschil is, dat ik erken dat sommige mensen fout bezig zijn en ook afstand van die mensen durf te nemen. Jij houdt vol dat je kerk gelijk heeft, ook al slaan ze de plank volledig mis.

Ik beweer nergens dat mij kerk goed zit.
Ik wil alleen maar zeggen, dat er dwaalleraars onder de christenen kunnen zitten.

En ja hoe herken je ze?
Dat is vrij moelijk.
Dus pas ik er voor om dingen te gaan doen, die bij mij niet goed aanvoelen.

Lees ook het stuk maar: wonderen en genezingen in de eindtijd.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:33

CHATULIEM619 schreef:
Ik dacht dat we daar in een ander topic ook over hadden.....over misleiding.

Misleiding van satan.

Daar gaat dit stuk niet over.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:27

CHATULIEM619 schreef:
Ik dacht dat we daar in een ander topic ook over hadden.....over misleiding.

Klopt.

Uit iedere religieuze hoek kunnen misleidingen komen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:43
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan

BERT168 schreef:
geen heisa maken is ook een goede eigenschap lijkt me toch...

hier op het forum word wel een heisa gemaakt over het voorlezen van de 10 geboden.,
ik heb mijn standpunten bekend gemaakt.
verder ga ik niet mer in discussie.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:32

CHATULIEM619 schreef:
Dus jij vindt de kerkelijke leer belangrijker dan de bijbel zelf?

Ik haal niks weg uit de bijbel en ik voeg ook niks toe.
Als de bijbel de 10 geboden bevat, dan lees ik die.
Als de kerk ze voorleest, ik maak er geen heisa van.
Als de kerk ze niet voorleest, maak ik er ook geen heisa van.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:29

CHATULIEM619 schreef:
En wat wil je daarmee zeggen Mariska? Dat de pinksterbeweging uit de duivel is? Of dat ik een dwaalleer aanhang?

Er zijn kerken/gemeentes die een valse leer kunnen verkondigen.
En daar pas ik voor op.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:22
BerichtOnderwerp: Wonderen en genezingen in de eindtijd.

Wonderen en genezingen in de eindtijd

Geplaatst op 6 februari 2008.

Dit is een Bijbelstudie van Ds.H.G.Koekoek die met zijn toestemming is overgenomen.

De Here Jezus waarschuwde:
“Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. Let op, ik heb jullie dit van tevoren gezegd.” (Mattheus 24:24-25)

“Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!” (Mattheus 7:21-23)

“De komst van de wetteloze mens is het werk van Satan en gaat gepaard met groot machtsvertoon en valse tekenen en wonderen...” (2 Thessalonicenzen 2:9) De Bijbel waarschuwt, dat de wonderen, genezingen en allerlei krachten die de valse predikers zullen doen, zo geloofwaardig zullen overkomen, dat zelfs veel gelovigen het gevaar zullen lopen erdoor verleid te worden.

Wonderen en tekenen van God of van satan?

De duivel doet ook wonderen. Vroeger in de Gereformeerde kerk waar ik als kind naar toe ging, gingen mensen bij ziekte vaak naar een magnetiseur. Zij beweerden dat deze man gelovig was en zijn gaven van God ontvangen had. De man zelf zei dit ook. Hier deed de duivel wonderen zogenaamd in de naam van God. Hoe maken wij onderscheid tussen de wonderen en genezingen die God doet en die satan doet, waarbij hij ook zegt, dat God het doet! Er zijn mensen die een heel simpele redenering erop na houden: als er echt genezing plaats heeft, heeft God het gedaan. Als geen genezing plaats heeft, was satan aan het werk. Was het maar zo simpel! Satan kan echte wonderen verrichten en mensen echt genezen! De Bijbel leert nergens, dat de duivel geen echte genezing schenkt. De tovenaars in Egypte konden een aantal wonderen die Mozes deed, ook verrichten! Het gevaar zit hem er juist in, dat hij echte genezing schenkt! Vandaar dat er indertijd in de Gereformeerde kerk ook mensen waren die zeiden: wat kan het mij schelen of ik door God genezen wordt of door de duivel, als ik maar beter wordt!

De charismatische hoek

Hoewel ik geloof, dat onder de charismatische christenen veel oprechte gelovigen zijn, zie ik, dat juist onder hen ook de meeste excessen voorkomen. Zoals in de eerste jaren van de kerkgeschiedenis de meest absurde excessen voorkwamen onder de toenmalige charismatische christenen, zo is dat nu opnieuw het geval. Het zijn met name de charismatische christenen die vaak niet tevreden zijn met de geestelijke zegeningen die de Heer alle gelovigen gegeven heeft. Ze willen “meer” en streven daar ook naar, koste wat het kost...! Deze oorspronkelijke beweging leerde, dat God in alles is, dat zonde kwaad en ziekte het gevolg zijn van een verkeerd denken en dat de mens door zijn eigen denken en zijn eigen uitspraken zijn eigen werkelijkheid kan scheppen en regelen. In deze leer komt naar voren, dat het altijd Gods wil is dat Zijn kinderen het goed hebben, materiële voorspoed hebben en een absoluut goede gezondheid genieten. In de tweede plaats leert deze beweging, dat je deze zogenaamde zegeningen tot een realiteit kunt maken, door het gewenste uit te spreken, dat is te “belijden” en zo rijkdom en gezondheid e.d. te claimen. Zo zul je altijd ontvangen wat je maar “belijdt”.

Een ander “evangelie”

In de hoek van het welvaartsevangelie wordt duidelijk kritiek geleverd op de Bijbel en wordt de Bijbelse boodschap gewijzigd. Als Job alles kwijt is en dan zegt, dat de HERE gegeven heeft en dat de HERE genomen heeft en dat de Naam van de HERE geloofd is (Job 1:21), dan zeggen de welvaartsevangelisten, dat Job zich vergist heeft, omdat God alleen maar geeft en nooit iets neemt.

De bekende charismatische welvaartsevangelist Benny Hinn zei het als volgt: “Ik heb nieuws voor u. Wat Job hier zegt is niet Bijbels. De Heer geeft wel aan ons, maar Hij neemt nooit iets van ons. Dat Job erbij zegt, dat de Naam van God geloofd zij, betekent niet, dat hij gelijk heeft en dat het waar is wat hij zei. Het betekent alleen maar dat Job gewoon vroom deed.”

Waar komt de charismatische beweging vandaan?
Waar ligt de oorsprong?

Er blijken enkele groeperingen geestelijk heel dicht bij elkaar te liggen. Dat is de charismatische beweging en het zgn. welvaartsevangelie dat uit de charismatische beweging is voortgekomen. Kenmerkend van deze gezamenlijke beweging is, dat het als een kwaadaardige ziekte zich verspreidt en veel aanhangers heeft, dat er in feite nog maar weinig van het karakter van het Bijbelse evangelie in terug te vinden is en dat het eigen ideeën als een zogenaamde Bijbelse leer aan het evangelie toevoegt. In deze dwaalleer is vaak een duidelijke zucht naar rijkdom en materiële overvloed. De oorsprong van dit alles ligt al geruime tijd achter ons: in een beweging uit de negentiende eeuw, die “New Thought” (het nieuwe denken) heette. Deze beweging is een mengeling van oosters denken en christelijke elementen. Het is niet alleen de bakermat van de charismatische beweging en het welvaartsevangelie, maar ook van de leer van het positief denken, en zelfs van de Christian Science en van de New Age beweging! God Zelf dacht er echter anders over dan Benny Hinn. God zei: “In dit alles zondigde Job niet.” (Job 1:22)

Het charismatische evangelie belooft een gemakkelijk leven. Het leert, dat je niet meer hoeft te doen wat de Here Jezus gezegd heeft, namelijk je kruis op je nemen en achter Hem aankomen, want het kruis is al door de Here Jezus gedragen en dus hoeven wij ons kruis niet meer te dragen... Deze mensen zijn zo verzekerd van hun gelijk en van hun verhevenheid boven de gewone christenen, dat zij vaak geen eerbied meer hebben voor het heilige van God. Hun weg lijkt soms op het randje van het onheilige te bivakkeren. Een voorbeeld: De - charismatische - leadzanger van een Nederlandse Gospelgroep (Soul/R&B formatie Re-Play) werd gedoopt in Den Haag. Toen hij in het doopvont stond was hij blijkbaar zo weinig onder de indruk van de heiligheid van dat moment, dat hij een grap maakte en zei: “Had ik misschien mijn snorkel en duikbril moeten meenemen?” (Uitdaging)

De grote voorman van de charismatische beweging, Benny Hinn, die een boek schreef met de vreemde titel “Goede morgen, Heilige Geest”, heeft eens gezegd: “Vroeger predikten de voorgangers dat we eens in de hemel over de straten van goud zullen lopen. Ik heb daarboven geen goud nodig. Ik wil het hier en nu!” Daarom is het goed dat wij het volgende niet uit het oog verliezen:
De Bijbel leert niet, dat in de eindtijd er grote wonderen, tekenen, krachten en genezingen van Godswege bij de Christenen zullen plaats hebben.
De Bijbel leert niet, dat in de eindtijd er machtig werk van de Here Jezus of van de Heilige Geest op aarde gevonden zal worden.
De Bijbel leert, dat in de eindtijd er een massale afval van het Bijbelse geloof zal zijn en dat er een machtig werk van de antichrist, van de duivel gevonden zal worden.

Er is een valse leer, zoals die van Benny Hinn, die zichzelf een kleine messias noemt, en zegt dat je als gelovige in een heel groot huis mag wonen en een heel grote auto mag hebben.
Er is een valse beweging met een soort van hypnotische shows in de naam van de Heilige Geest, waar mensen in trance gebracht worden.
Er is een onbijbelse beweging op gang gebracht, die leert dat de zorgen, problemen of verdriet die mensen hebben, het gevolg is van demonisch werk in hun leven, waarvan zij bevrijd moeten worden.
Er is een valse leer, een onbijbelse leer die zegt, dat wij op grond van het kruis aanspraak mogen maken op lichamelijke gezondheid.
Er is een valse leer die zegt, dat Hij onze ziekten op Zich genomen heeft, zoals Jesaja 53 zegt. Mattheus 8:17 leert, dat Hij dat vóór het kruis en ten tijde van Zijn prediking temidden van het volk Israël en alleen voor het volk Israël gedaan heeft. Toen is deze belofte uit Jesaja 53 in vervulling gegaan en niet bij het kruis!
Er is een valse leer die zegt, dat omdat de Here Jezus gisteren en heden dezelfde is, Hij ook dezelfde wonderen bij ons kan doen. De wonderen die Hij deed, deed Hij alleen voor en bij Israël en niet voor en bij de heidenen. Hij verbood Zijn discipelen zelfs om genezingen bij niet-Joden te doen (Mattheus 10:5-8).
Er is een valse leer die zegt, dat als je maar gelooft, je van elke ziekte genezen wordt en dus - als je niet geneest, dit je eigen schuld is, omdat je niet genoeg geloof had.
Er is een valse leer die zegt, dat als je ziek bent, je moet ontkennen dat je ziek bent. Je moet gewoon zeggen dat je niet ziek bent en dan ben je meteen genezen.
Er is een valse leer die zegt, dat wij allemaal in een hemelse taal, in de taal van de engelen - zoals zij zeggen - zouden moeten bidden of spreken. Dit zogenaamde spreken in tongen geeft de mensen die het doen wel een geestelijk kick, maar het is onbijbels. In de Bijbel kennen wij het uit Handelingen 2, waar het niet een spreken is in een hemelse taal, maar in bestaande, aardse talen, zodat mensen in hun eigen taal de boodschap van de Here Jezus te horen krijgen.
Er is een valse leer die zegt, dat in de samenkomsten van de gemeente alle mensen gewoon door elkaar in tongen mogen spreken of bidden. Terwijl de Bijbel zegt, dat als er ergens in tongen gesproken zou worden, dit altijd vertaald moet worden, gebeurt dit meestal niet. Zo is er geen enkele controle van wat er gezegd wordt.
Er is een valse leer die zegt, dat mensen zich als idioten moeten gedragen, blaffen als honden, kraaien als een haan, enz. en dan zeggen dat dit het werk van de Heilige Geest is.
Er is een valse leer die zegt, dat door het werk van de Geest mensen op het commando van de sprekers zo maar achterover in zwijm moeten vallen.
Er is een valse leer die zegt, dat sprekers zogenaamd een soort van helderzienden zijn en precies weten wie welke ziekten hebben, terwijl ze in werkelijkheid vaak hun informatie via oortelefoontjes toegefluisterd krijgen.
Er is een valse leer die zegt, dat we ons moeten toeleggen op het zien en ontmoeten van engelen. Men beweert, dat, omdat wij in de Bijbel lezen over mensen die engelen gezien hebben, het heel normaal is als wij ook engelen gaan ontmoeten.
Er is een valse leer die zegt, dat wij moeten tonen dat God groter is dan de duivel en dat wij daarom de kunstjes die de duivel doet, ook kunnen doen. Zo wordt geleerd, dat wij ook glaasjes moeten laten draaien, net zoals in een spiritistische seance gebeurt.
Ja, er is zelfs een valse leer die zegt, dat we zelfs zouden moeten leren vliegen, want we zijn naar Gods beeld geschapen en God heeft ook vleugels, dus God kan ook vliegen. Dan moeten wij ook leren vliegen...
Er is een valse leer die zegt, dat mensen zich erop moeten toeleggen om te profeteren. Zo worden de meeste dwaze profetieën uitgesproken - profetieën die nooit uitkomen, maar die wel in de Naam van de Heer uitgesproken zijn.
Er is een valse leer die zegt, dat sprekers zich apostelen of profeten mogen noemen, ook niet zogenaamd gezalfde profeten en gezalfde apostelen.
Er is een valse leer die zegt, dat je alles kunt krijgen en bereiken als je je verlangens maar “belijdt”, omdat alles wat je belijdt, je zult ontvangen.

Het zijn allemaal tekenen van de eindtijd. Veel zogenaamde werkingen van de Heilige Geest die in een aantal charismatische gemeenten gevonden worden, hebben niets met de Heilige Geest van God, zoals wij Hem in de Bijbel leren kennen, te maken. Hoewel men veel spreekt over werkingen van Gods Geest zijn veel werkingen juist afkomstig van de geest waarvoor de Bijbel (in de eerder genoemde teksten) juist zo ernstig waarschuwt!

De charismatische beweging bevindt zich op een groot aantal terreinen op bijzonder gevaarlijk terrein. Terwijl beweerd wordt dat alles een werk van de Heilige Geest is - waardoor velen uit andere kerken en geloofsgemeenschappen menen, dat dit dus echt het geval moet zijn - terwijl deze charismatische mensen de niet-charismatische gelovigen beschuldigen dat deze mensen niets of te weinig van de Geest en van het werk van de Geest hebben, zijn zij zelf op een aantal terreinen aan het werk als handlangers van de duivel en doen zij de kunstjes die de satan hen laat doen. Nergens in de Bijbel lezen wij over de zogenaamde bijzondere tekenen die in een groot aantal charismatische gemeenten gedaan worden. Het is allemaal niet het werk van de Heilige Geest. Ze maken wel een hoop kabaal in hun samenkomsten - het gaat er vaak zeer luidruchtig aan toe - en ze beroemen zich op <zoals zij zeggen> de aanwezigheid van de Heilige Geest in hun midden, maar ze hebben niet de Bijbelse kenmerken van de aanwezigheid en van het werk van Gods Geest.

Er is vaak erg veel sensatie, fantasie en geestelijk bedrog, maar weinig diep geestelijk doorworstelde heiligheid. Het is opmerkelijk dat juist de Here Jezus in deze samenkomsten vaak ontbreekt. De Bijbel is er wel, maar hij gaat vaak niet eens open. Sprekers spreken vanuit hun eigen hart, maar niet vanuit Gods hart zoals dat in de Bijbel geopenbaard is. Natuurlijk zeggen zij dat ze wel uit Gods hart spreken. Satan zegt ook dat hij een engel des lichts is. Maar het is allemaal geen echt werk van de Heilige Geest.

Satan is op oorlogspad
Satan is erop uit om u geestelijk zand in de ogen te strooien, om u de echte weg naar de Here Jezus te versperren. Satan toont u een brede weg. Jezus wil u meenemen op de smalle weg.

Het leven met de Here Jezus
Hoe leefde Hij? Hoe was Hij?

1. Na Zijn geboorte was Hij niet rijk, maar arm en lag Hij in een geleende “wieg”, een voerbak.
2. Na Zijn geboorte was er al snel gevaar en moest Hij vluchten naar Egypte.
3. Na Zijn terugkeer was er weer gevaar en kon Hij niet in Judea blijven.
4. Zijn eigen broers minachten Hem.
5. Hij had een kort leven, slechts 33 jaar.
6. Hij leefde als de Man van smarten.
7. Geen invloed, geen macht, geen rijkdom, e.d. “De vossen hebben holen...”(Mattheus 8:20)
8. Hij werd gehaat door de leiders van het volk.
9. Regelmatig moest Hij Zich verbergen voor de leiders.
10. Mensen zeiden van Hem, dat Hij bezeten was door de duivel.
11. Sommigen zeiden zelfs, dat Hij de duivel zelf was.
12. Anderen noemden Hem een Samaritaan.
13. Bijna alleen de demonen erkenden Hem als de Zoon van God.
14. Hij stierf als een misdadiger.
15. Hij had een eenzame begrafenis.
16. Hij lag in een geleend graf.
17. Hij predikte geen voorspoed in je leven, maar leerde, dat je Zijn juk op je moest nemen, dat je je kruis achter Hem moest dragen.
18. Hij leerde dat de juiste weg was: de smalle weg.

Nooit heeft de Here Jezus beloofd, dat als Zijn volgelingen de Heilige Geest zouden ontvangen, zij de dwaze gevolgen zouden ontvangen zoals je die nu ziet in de charismatische beweging. Hij beloofde Zijn volgelingen, dat zij onderricht van Hem zouden ontvangen en dat zij in de Bijbelse waarheid geleid zouden worden.

Kiezen

Als prediker kan ik u deze dingen voorhouden. Toch zullen sommigen mogelijk kiezen voor het spectaculaire en gewoon blijven volhouden, dat het allemaal echt van de Heilige Geest is. Het volk Israël werd indertijd gewaarschuwd maar wilde ook niet luisteren. God zei: “Laat dit volk naar voren treden, een blind volk, ook al heeft het ogen, doof, ook al heeft het oren.” NBG: “Doet het volk uitgaan, dat blind is, al heeft het ook ogen, en dat doof is, al heeft het ook oren.” (Jesaja 43:8)

“Want al mijn wachters zijn blind, ze merken niets; ze zijn stom als waakhonden die niet kunnen blaffen: vadsig en hijgend liggen ze daar, ze willen alleen maar luieren.”NBG: “De wachters zijn blind, zij allen hebben geen kennis, zij zijn allen stomme honden, die niet kunnen blaffen; dromend liggen zij neer, zij hebben de sluimering lief.” (Jesaja 56:10) Helaas! In de eindtijd zien wij dat veel is teruggekeerd op het geestelijke erf. Hebt u open ogen en oren? Blijf dan heel dicht bij de Here Jezus!

www.hetlichtdeslevens.nl

Bron: http://www.franklinterhorst.nl/Wonderen%20en%20genezingen.htm
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:17

CHATULIEM619 schreef:
Ik laat me niet verleiden hier inhoudelijk op in te gaan. Wat betreft zonde tegen de Heilige Geest: Jezus deed wonderen en de mensen wezen het aan de duivel toe...stel dat je de werken van God van de duivel gaat noemen, dan is er geen verlossing meer mogelijk!!!

De Here Jezus waarschuwde:
“Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. Let op, ik heb jullie dit van tevoren gezegd.” (Mattheus 24:24-25)

“Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!” (Mattheus 7:21-23)

“De komst van de wetteloze mens is het werk van Satan en gaat gepaard met groot machtsvertoon en valse tekenen en wonderen...” (2 Thessalonicenzen 2:9) De Bijbel waarschuwt, dat de wonderen, genezingen en allerlei krachten die de valse predikers zullen doen, zo geloofwaardig zullen overkomen, dat zelfs veel gelovigen het gevaar zullen lopen erdoor verleid te worden.

Bron: http://www.franklinterhorst.nl/Wonderen%20en%20genezingen.htm

Laatst aangepast door
MARISKA601
op donderdag 29 september 2011, 21:20
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:10

Ik stop met deze discussie...
Het is hier een kwestie geworden van een wellus nietus gedoe.

De een interpreteerd de bijbel zus en de ander zo.

En het lijkt alsof we elkaar onderuit proberen te halen, dmv
bijbelteksten smijten.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:59

CHATULIEM619 schreef:
Het zou me niet verbazen als ze de grenzen zijn overschreden, zij lopen het gevaar te zondigen tegen de Heilige Geest.

Ik vind dat de opsteller van dit hele stuk, heel duidelijk is
met zijn argumenten hoe hij tegen het hele aanbidden kijkt.

En ik vind dat dat geen zonde tegen de Heilge Geest is.

Nergens roept Paulus op om God te aanbidden, wel om God te danken.
En er zijn zat bijbeteksten te vinden hoe men dat vroeger deed.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:43

En je hoeft ze geen azijn******* te noemen.

Ze hebben gewoon een andere kijk op aanbidding, dan dat de charismatischen hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:38

PIETER649 schreef:
zijn muggen ook geen schepsels van Onze-Lieve-Heer?? Smiley die vol vragen zit

Het 4de gebod? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:16

Wat is er mis met de ‘praise’ cultuur?

Laten we de praisebeweging naast de bijbel leggen. Dan vallen er direct enkele dingen op.

1. De grote nadruk op aanbidding is onbijbels

Tegenwoordig hebben we aanbiddingsleiders, scholen van aanbidding, aanbiddingsblokken, aanbiddingsdiensten, aanbiddingsliederen, een jaar van aanbidding. Er is een hele worship-cultuur ontstaan.

De brieven van het Nieuwe Testament zijn speciaal tot de gemeente gericht. In deze brieven vinden we het onderwijs van de apostelen.

Weet u hoeveel keer we, als christenen, in deze brieven, worden opgeroepen om te aanbidden? Precies nul keer. Niet één keer vinden we een directe oproep om te aanbidden. Een enkele keer wordt er een verwante term gebruikt, b.v. het brengen van een lofoffer.

Aanbidden is natuurlijk niet verkeerd, maar de apostelen leggen er absoluut geen nadruk op.

2. In de brieven aan de gemeente ligt de nadruk op dankzegging

In de brieven van het Nieuwe Testament ligt de nadruk niet op aanbidding maar op dankzegging. Daar wordt in de brieven wel herhaaldelijk toe opgeroepen.

"En weest dankbaar" (Kol. 3:15)

"Dankt ten allen tijd" (Efeze 5:20)

"Dankt onder alles" (1 Thess. 5:18)

"met dankzegging" (Filp. 4:6)

Een christen behoort over te vloeien (over te lopen) van dankzegging.

"zoals u geleerd is overvloeiende in dankzegging" (Kol. 2:7)

Als er al ergens een school voor opgericht zou moeten worden, dan zou het een school voor dankzegging moeten zijn en niet voor aanbidding.

Dertig jaar geleden lag in evangelische kring inderdaad de nadruk op dankzegging. Dit is veranderd doordat de evangelische wereld overspoeld is door de worship-golf. Zoals zoveel zaken uit de charismatische beweging heeft ook de worship-golf de christenen van de evenwichtige bijbelse oriëntatie afgehaald. Vroeger zongen we dankliederen. Nu zingen we 'emotionele' aanbiddingsliederen. Dat wordt gezien als het toppunt van "spiritualiteit".

3. Een misverstand over wat aanbidding is

31. Wat verstaat de bijbel onder aanbidding?

De kerngedachten van de bijbelse aanbidding zijn erkenning en onderwerping. Onderwerping aan en erkenning van God. Dit uitgedrukt in daden, houding en woorden.

Je ziet dat de aanbidders in de bijbel zich neerwerpen voor God, dat is een uiting van onderwerping en eerbied.

Het Hebreeuwse woord "sahah" is het voornaamste woord dat in het Oude Testament voor aanbidding wordt gebruikt, het betekent letterlijk "neerbuigen".

Als je kijkt naar de inhoud van de aanbidding, waar we in de bijbel voorbeelden van hebben, dan zie je dat het gaat om erkenning van God.

"zullen de .. oudsten zich neerwerpen voor Hem …en Hem aanbidden …. zeggende: Gij onze Here en God zijt waardig te ontvangen de heerlijkheid, de eer en de macht; want gij hebt alles geschapen en om uw wil was het en werd het geschapen" (Openbaring 4:10,11)

Zij spreken uit en erkennen dat God waardig is om de heerlijkheid, de eer en de macht te ontvangen. Dit vanwege het feit dat God de schepper is. Ze nemen hun plaats als schepsel in, ze werpen zich neer, een gebaar waarmee ze hun onderwerping aan God onderstrepen.

Het voornaamste Griekse woord voor aanbidding is proskuneia en dat betekent letterlijk "kussen in de richting van". Zoals een hond de hand van zijn meester likt, in een gebaar van erkenning en onderwerping. Zoals de mensen een knieval maken voor de Paus en dan zijn zegelring kussen. Zoals de onderdanen van de voormalige dictator Saddam Hoessein gewoon waren om zijn hand of de revers van zijn jas te kussen. Daaraan kun je zien hoe in het Midden Oosten deze gewoonte door de tijd heen heeft standgehouden. De Grieken gebruikten het woord voor het neerbuigen voor hun afgodsbeelden.

"opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden: Jezus Christus is Here, tot eer van God, den Vader" (Filp. 2:10,11)

In deze tekst zien we de elementen van ware aanbidding. Erkenning van en onderwerping aan God (de knie voor hem buigen) en belijden, erkennen, uitspreken dat Jezus Heer is.

"Groot en wonderbaar zijn uw werken, Here God, Almachtige, rechtvaardig en waarachtig zijn uw wegen, Gij Koning der volken. Wie zou niet vrezen, Here, en uw naam niet verheerlijken? Immers gij alleen zijt heilig. Want alle volken zullen komen en zullen voor U nedervallen in aanbidding, omdat uw gerichten openbaar zijn geworden." (Openbaring 15:3,4)

Neervallen in aanbidding. Waarom? In dit geval omdat Gods gerichten openbaar zijn geworden. De gerichten zijn de plagen die in de voorgaande hoofdstukken van het boek Openbaring zijn beschreven.

3.2. Wat de charismatische beweging onder aanbidding verstaat

De theorie is ook hier dat we aanbidden om God te eren. In de praktijk echter komt het er veelal op neer dat onder aanbidding wordt verstaan het 'in vervoering opgaan in God'.

Die leer en houding zijn niet uit de bijbel afkomstig maar uit de mystiek, speciaal de rooms-katholieke mystiek. Het doel is om, b.v. door het zingen van aanbiddingsliederen, te komen in een staat van vervoering, in een staat van directe godservaring. De rooms-katholieke mystici noemen dat de staat van contemplatie. Dan kom je in een staat waar je Gods liefde diep in je voelt stromen. Bij de huidige charismatische aanbiddingsgolf gaat het, bewust of onbewust, om het ervaren en beleven van God, onder meer door je passief mee te laten voeren op aanbiddingsmuziek.

Dit heeft niets meer met het bijbelse begrip aanbidding te maken.

Aanbidding is zeker ook niet het met een van emotieverstikte stem liefdesliederen tot God en tot Jezus zingen. Kijk naar de inhoud van de aanbidding en de lofprijzing in het Nieuwe Testament. Je zult tevergeefs een liefdeslied in de richting van Jezus zoeken. (Voor een bespreking van de bijbelse hoogliedmystiek met zijn verlangen, gemis, smachten, etc, zie punt 9 het artikel De bijbel over geloof, gevoel, ervaring en mystiek”)

In de popmuziek spreken de deskundigen wel over een zanger of zangeres die "the tear in the voice" heeft. Daar bedoelt men mee dat de zanger of zangeres instaat is om een bepaalde emotie (weemoed, onvervuld verlangen, etc) in zijn of haar stem te leggen. In veel van de huidige aanbiddingsliederen zit dezelfde weemoed, het onvervulde verlangen, als in de country muziek die ik vroeger beluisterde.

Zelfs een oud lied als "Als ik ooit u beminde dan is het Jezus nu" (Johannes de Heer, Opwekking) wordt tegenwoordig vaak bedorven door de opgelegde emotionele en slepende wijze van zingen. Zo werd het vroeger nooit gezongen.

4. De houding bij het aanbidden

Wat is de bijbelse houding. Is dat staande met gesloten ogen het in vervoering opheffen van de handen?

Als je de schriftgedeelten leest waarin wordt beschreven hoe wordt aanbeden dan zien we dat de aanbidders zich altijd en zonder uitzondering neerwerpen voor God. Jezelf neerwerpen voor God is een teken van erkenning en onderwerping. In de bijbel zien we dat de christenen vaak neer knielden als ze tot God baden. Knielen is een teken van onderwerping. Het is een daad van verootmoediging, van jezelf op een letterlijke manier klein maken voor God.

"boog zich in aanbidding neder" (Richteren 7:15)

"wierp zich op zijn aangezicht en aanbad" (Dan. 2:46)

"derhalve wierpen … zich ter aarde en aanbaden" (Daniel 3:7)

"Indien gij u nederwerpt en mij aanbidt" (Matth. 4:10)

"grepen zijn voeten en zij aanbaden" (Matth. 28:9)

"Hij zal zich ter aarde werpen en God aanbidden en belijden .." (1 Kor. 14:25)

"zich nederwerpen … en Hem aanbidden" (Openbaring 4:10)

"wierpen zich neder een aanbaden" (Openbaring 5:14)

"wierpen zich op hun aangezicht voor de troon en aanbaden" (Openbaring 7:11)

"wierpen zich op hun aangezicht en aanbaden God" (Openbaring 11:16)

"Want alle volken zullen komen en zullen voor u neder vallen in aanbidding" (Openbaring 15:4)

"wierp zich neder en aanbad (Openbaring 19:4)

"En ik wierp mij aan zijn voeten om hem te aanbidden" (Openbaring 19:10)

"en ik wierp mij voor de voeten om te aanbidden" (Openbaring 22:8)

"opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden: Jezus Christus is Here, tot eer van God, den Vader" (Filp. 2:10,11)

De knie voor de Heer buigen is een manier om je eerbied en ontzag uit te drukken.

In evangelische kring was het dertig jaar geleden nog gebruikelijk om te knielen als er gezamenlijk werd gebeden nu vaak niet meer. Onbegrijpelijk als je bedenkt dat men tegenwoordig zo op aanbidding is gericht.

Eerbied en ontzag voor God? Waarom eigenlijk? Omdat onze God de heilige God is. Omdat Hij "een verterend vuur" is. "Laten wij dankbaar zijn ….en hierdoor God vereren op een Hem welbehaaglijke wijze met eerbied en ontzag, want onze God is een verterend vuur" (Hebr. 12:28,29)

Het is niet verrassend dat de huidige, vooral charismatische, aanbidders ook op het gebied van de uitvoering (de houding) afwijken van de bijbel.

De charismatische wijze van aanbidden: staande, met een in vervoering opgeheven hoofd, jezelf, met gesloten ogen, in je gevoel mee laten voeren door de muziek. Passief, naar binnen gekeerd. Weg van de wereld. Deze houding past uitstekend bij de mystieke wijze van aanbidding (contemplatie), maar niet bij de bijbelse betekenis van aanbidding.

5. Het door elkaar gooien van de bedelingen

Men gooit de bedelingen, de bijbelse perioden, door elkaar.

Als christenen hebben wij ons in het bijzonder te concentreren op het onderwijs van de apostelen. Dat onderwijs vinden we in de brieven van het Nieuwe Testament.

De worship-beweging richt zich op de Oude Bedeling. Op de oudtestamentische eredienst, op de tempeldienst van Israël. Daar haalt men de aanbiddingleiders, voorzangers, prachtige combo's (vergelijk de tempelmuziek), etcetera, vandaan. De Oude bedeling was gericht op uiterlijke dingen.

Of men grijpt vooruit naar de hemelse situatie. Dan haalt men inspiratie uit het boek Openbaring. Maar, zoals gezegd, ook daar ontbreken de emotionele liefdesliederen richting Jezus. Bekijkt u eens de inhoud van de aanbidding zoals we die in het boek Openbaring vinden. Lees het boek door en kijk wat er concreet wordt gezegd in de aanbidding.

6. Geen kwestie van persoonlijke smaak

In vroeger jaren werd in evangelische gemeenten 'aanbidding in worship-stijl' ontmoedigd. Op de conferenties van Operatie Mobilisatie werd het b.v. ronduit verboden. De leiding wilde niet dat de mensen gingen ‘trippen’, omdat men toen nog inzag dat dit niets met bijbelse worship te maken heeft.

Bron: http://www.toetsalles.nl/htmldoc/aanbidding.htm
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:51
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

Ik zou graag willen weten wie "we" zijn die zich storen aan het lollig zijn.
Ik zie maar 1 reactie.

Ik zou liever zelf zien als men voor zich zelf spreekt en niet voor anderen.

En kom niet aanzetten met van ze durven niet, want ze zijn bang dat ze afgekraakt worden.
Ik ben per slot van rekening geen kanibaal.

Als men zich stoort aan het lollig zijn:
mail de redactie.
Zij kunnen misschien advies geven.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:17

CHATULIEM619 schreef:
Het onderwerp ging over slapeloosheid. De laatste pagina's is precies het zelfde gebeurd als ook met andere topics. En dat tegen de afspraken in. Het lijkt erop dat ik de enige ben die er zich aan stoort, maar de meeste mensen storen zich hieraan....

Hier krijg ik nou slapeloze nachten van...
Wat je niet zint op het forum, negeer dat.

Als een paar mensen lol hebben op een topic
laat ze lol hebben.

Een gezellige sfeer op het forum word op deze manier
verziekt.

En waarom niet spreken voor je zelf?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:12

CROSSROAD317 schreef:
Twee citaten uit een preek van Ds. Jaap Ophof (GKV) 26 november 2004

1ste citaat.
Conclusie: de wet mag niet in de kerkdienst gelezen worden met als doel, dat de gemeenteleden heiliger gaan leven. Uit de antwoorden in de mini-enquête blijkt, dat dit doel/argument wel genoemd wordt. Dat verwijt ik niemand, want die indruk wordt ook meer dan eens gewekt. En de liturgie waarin aan het begin van de dienst schuldbelijdenis en genadeverkondiging een plaats hebben, draagt er aan bij dat de wet de rol van veranderaar en heiligmaker krijgt. Volgens mij, ik sta open voor overtuigende argumenten, klopt daar niets van.

2de citaat.
Waarom krijgen we daar in onze kerken soms zo weinig van te zien? Waarom kunnen er scheuringen zijn? Om verschillende redenen, maar de volgende reden kom ik te weinig tegen: omdat de gemeente elke zondagmorgen na de groet van God bijna direct onder de wet wordt geplaatst. Onder het oordeel. Terug naar af! En omdat we elkaar te weinig zien in Christus. Waar het van letters, van de wet, van menselijke regels wordt verwacht, daar blijven mensen hangen Maar waar Christus met zijn macht en overwinning alle eer krijgt voor wie er wat wij door en in hem mogen zijn, daar gaat wat gebeuren. En dat zie ik ook in de kerk. Je kunt het zo aanwijzen: christenen die eigenlijk nog een bedekking op hebben en, daarom niet tot uitbundige bloei komen en christenen die vrij zijn in de Geest.

De hele preek is na te lezen op onderstaande link ... (naar onder scrollen en 26 november 2004 aanklikken)

http://www.kerkbode.nl/websites/scholma/hb.nsf/hb2003?Openframeset?OpenFrameset&Frame=f2&SRC=http://www.kerkbode.nl/websites/scholma/HB.nsf/KB2009%20Archief?OpenForm

..

Die link werkt niet:
No documents found.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:30

CHATULIEM619 schreef:
Als je jezelf zo wilt verlagen moet je het zelf weten. Maar op dit moment zijn er wel acht topics door jullie verziekt of Annette zou zeggen verzeikt.

Kijk eens naar jezelf chat...
en oordeel dan pas...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:29

CHATULIEM619 schreef:
Het heeft toch geen zin om in het oude te blijven hangen, terwijl er iets nieuws voor in de plaats is gekomen? Vooral omdat Paulus daar zo duidelijk bezwaar tegen maakt? Je zegt te leven in het NT, maar zo lijkt het erop dat het OT nog steeds een grotere invloed op je heeft.

Het NT kan niet los van het OT.
OT staan vol beloftes, die zijn vervuld in het NT.

En ja , nu we in het NT leven, zijn we geen haar beter dan
de mensen in de OT tijd.

Daarom vind ik dat je de 10 geboden niet aan de kant kan schuiven.

Gedenk den sabbatdag.. schaf de zondag maar af met zijn kerkdiensten...

Eer uw vader en moeder... wees maar ongehoorzaam aan een ieder die boven je staat.

Gij zult niet doodslaan... sla er maar op los...
O,nee heb uw naaste lief als u zelf...

Gij zult niet echtbreken... ach mijn partner houd van een ander laten we maar uitelkaar gaan...
O, kan niet de kerk verbied het...
Paulus zegt ook, het kan niet...

Wat is er dan in de plaats gekomen van de 10 geboden?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARISKA601
Ga naar pagina Vorige 1 ... 35 36 37 38 39 40 41 ... 158 Volgende
Pagina 38 van 158