Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:31
Onderwerp: stapavondje
|
|
|
HAAS141 schreef: | aer en ik melden ons af ... dus weer 2 plekjes vrij
aangezien ons abbo over een paar dagen afloopt en wij niet verlengen, wensen wij iedereen vast een gezellig cm avondje in amersfoort! | Zou je dat de volgende keer pv willen melden? Ik wil hier geen discussies meer over wie er nu wel of niet meegaat.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 30 januari 2012, 19:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:46
Onderwerp: "Dat vertel ik je later"
|
|
|
Ik wil hier toch even een kleine nuance aanbrengen, omdat ik denk dat die uitleg niet helemaal voldoet. Jezus gebruikt dit als een analogie. Zoals de kameel alles moest afleggen om de poort binnen te gaan, zo moeten wij al onze rijkdom afleggen om Hem te volgen. De tekst blijft dan namelijk staan, Zijn stelling ook: het is moeilijker dat een rijke man het koninkrijk binnengaat. Dat vormt de kern van Zijn betoog, niet die kameel.... Die kameel dient slechts als een analogie voor Zijn boodschap.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:04
Onderwerp: leven
|
|
|
LIEKE000 schreef: | Betuwe... ik las je gedicht...mooi...zelf bedacht/geschreven??
Petje af ...die gave heb ik niet !!
Maar wat me opviel is, dat je schreef............ .................................................................
Soms is het bij jezelf ook geen feest dan zijn er ook problemen...... en handel je ook niet als een beest.
Ik heb daar zoal mijn twijfels bij. Deden we dat maar iets meer......handelen als een beest.... We kunnen soms een voorbeeld aan de dieren nemen ...ze begaan geen zonden, liegen en bedriegen niet. Ze zijn zoals ze zijn ....ECHT zichzelf...zoeken geen rottigheid of problemen......Tenzij ze mishandeld, verwaarloosd of gepest zijn door de mens.
Maar desalnietemin toch een mooi gedicht. | Nou, daar heb ik mn twijfels bij hoe je over dieren denkt. Ga maar eens in een weiland staan bij een stier. Die hoeft nog niet eens wild te zijn. Of heb je wel eens gezien hoe katers poezen behandelen en de dank die ze krijgen als ze hun taak volbracht hebben? Nee de natuur is wreed voor elkaar. Mannetjesleeuwen doden de welpen van een vrouwtje om te zorgen dat ze weer snel zwanger wordt. Als mensen zich zouden gedragen zoals de dieren zouden de kranten nog meer gevuld zijn met verkrachtingen en moorden. Het enige wat ons ervan weerhoudt ons te gedragen als beesten is ons verantwoordelijkheidsgevoel en ons besef van goed en kwaad. Als wij ons zo zouden gedragen als dieren, hebben wij geen enkel excuus daarvoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:07
Onderwerp: Ezechiël
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Het zijn allemaal persiflage,s van het Christendom, en ontstaan uit jaloezie. De enige belofte die Imael heeft gehad is ook uitgekomen, het is een groot volk geworden. | Dat is maar de vraag Gerrit. Het probleem is dat we eigenlijjk niet weten wie de nakomelingen zijn van Ismael. Besef wel dat ten tijde van Abraham er al vele volkeren waren die in dat land woonden. De nakomelingen zijn waarschijnlijk opgegaan in die volkeren. Er is gewoon niet achter te komen wie de daadwerkelijke nakomelingen waren van Ismael. Mohammed heeft handig gebruik gemaakt van de toen heersende gedachtes en heeft zichzelf geplaatst in de stamboom van Mohammed, om de mensen te laten geloven dat die beloftes voor Abraham ook voor hem golden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 23:57
|
|
|
HARALD940 schreef: | Toch kun je ze wel zien als het nageslacht van Ismaël. Ismaël was een zoon van een slavin, Hagar kreeg geen vrijbrief mee, en werd dus niet van haar slavenbestaan vrijgemaakt toen ze door Abraham met Ismaël werd weggestuurd.
En zoals ik eerder al zei is de islam een slavengeloof. islam betekend onderwerping, en moslim betekend onderworpene, moslims zijn door hun geloof dus niet vrij zoals wij dat wel zijn in ons geloof. Ook in hoe vanuit de koran de moslims hun geloof moeten beleiden betekend dit een slaven bestaan. Omdat zij door hun geloof en uitoefening van hun geloof slaaf zijn, daarin zijn zij het nageslacht van Ismaël, buiten de onzin die mohammed er over gezegd heeft. | Ik zie het meer als een positie die opgeëist is door Mohammed, om zich gelijk te stellen aan Abraham. Maar die totaal geen enkele grond heeft.Ik ken nog wel iemand die zich even belangrijk vindt als God, maar of dat zo is is maar net de vraag. Het is toch schandalig dat ze zich het verhaal toeëigenen van Izaäk en zomaar stellen dat Abraham Ishmael moest offeren? Dat is een leugen en dat is kopieergedrag. En we weten allemaal wie God wil kopieren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 23:14
Onderwerp: fabeltjeskrant
|
|
|
Tjonge, lieve CM ertjes, dat was lang wachten he. Maar goed, de fabeltjeskrant is er weer hoor. Waar waren wij gebleven? Carla de kat stond te wachten op het station, te hopen dat ze opgehaald zou worden. Ze begon al een beetje te jammeren. Laten we eens lezen wat ze allemaal zegt: "Is er nu niemand die om me denkt? Is er niemand die me wil ophalen? Had ik dan toch maar mn Soebje moeten meenemen....als het nog lang duurt, ga ik gewoon terug, ik vind het niet eerlijk. Ik wou dat ik een helicopter had. Gelukkig zag ze daar een bekende. Meindert het paard, met zijn Saab. Misschien wil hij haar wel brengen. Meindert brieste erop los, ik naar dat etentje, nooit van mn leven. Maar ik wil je wel brengen hoor, dat is geen probleem. Dus samen in de auto, richting Duitsland. Carla dacht, het is toch wel een aardige vent, miaaauw. Ondertussen in het verre Duitsland, Lowieke de Vos voelde opeens iets kriebelen op zn neus. Hij probeerde haar weg te slaan, maar het bleek een oude bekende te zijn. Hannah busy bij was namelijk gekomen. Ze riep uit volle borst: helllep ze zitten achter me aan. Al die kerels, word ik zo moe van. En ze lijken ouder te worden met de dag. Arme ik, ik kan niet eens fatsoenlijk ergens zitten of ze komen eraan. Mag ik bij jullie schuilen? De Wolf keek de Uil aan, en hij zei: laat ik maar mn accordeon pakken...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 30 januari 2012, 00:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 20:58
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Chat, jij hebt een reserve-lijst...wil je mijn naam schrappen en vervangen, aub? Dank je wel... | Nee, bovendien zou je me pv moeten benaderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 18:53
|
|
|
ERIKA129 schreef: | JAmmer dat het zo moet gaan nu kunnen we ook niet meer zien wie er wel en niet mee gaan dat vind ik wel erg jammer! We zijn volwassenen en men kan nu stoppen met het hakken op elkaar en gewoon verder gaan met het topic! Kom op mensen!! | Het gaat me niet alleen om het hakken. Het gaat er vooral om, dat sommigen voortdurend lopen te speculeren en dat dat speculeren weer leidt tot ruzies en confrontaties. Die zgn. suggesties verwarren iedereen en die maken er de sfeer niet beter op. Wat wel zou helpen is wat meer vertrouwen hebben in de mensen die het organiseren en de organisatie bij ze laten, maar dat schijnt tegen dovemansoren gezegd te worden.Oftewel bemuist d'r nait mit...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 29 januari 2012, 18:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 12:30
|
|
|
Ik heb de redactie verzocht een slotje op dit topic te zetten. De avond gaat door, we hebben een goede indruk over de hoeveelheid mensen dat meegaat. Aan- of afmeldingen kunnen pv gedaan worden. Als we zo verder gaan wordt het alleen maar verwarrend, en ontstaat er ruzie. Persoonlijke vragen kunnen altijd aan mij pv gericht worden... Jammer dat voorpret voor de ene vervalt in ruzie en verwarring voor de ander. Begin maart volgt een update over wie er meegaan en waar we elkaar zullen ontmoeten.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 29 januari 2012, 12:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 00:03
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Het zijn net mensen hier op het forum..... Rustig aan allemaal.... Chat organiseert dit uitje èn die bepaald dus de regels
Mijn voorstel: organiseer een tweede stapavondje van mij part op dezelfde datum en in de zelfde plaats maar dan wel onafhankelijk van elkaar.... Weer 25 mensen die mee kunnen.... | Een tweede stapavondje komt er waarschijnlijk wel. Utrecht schijnt gezellige grachtjes te hebben...maar dat is dan in de zomer. Twee groepen werkt niet, dan kun je beter op een andere datum iets doen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 29 januari 2012, 00:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 23:41
|
|
|
De lijst van mensen die willen meegaan naar stapavondje Amersfoort:
Chatuliem Pieter Annette Willemijn Erika Bert Cootje Frank Ineke (als ik vrij ben) Hannah702 Marianne Herman Marsjg Tink Bommie Miekjes Marjan474 (o.v.) ANONIEMPJE Iesje369 ov Saskia (haas141) en Aer sluit dan later aan ovb. Visje (ov) Peertjes512 Trijnie (o.v) Anouska714
De lijst is vol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 15:29
|
|
|
HARALD940 schreef: | Zeer zeker niet. Het islam geloof is een slavengeloof Het Joodse geloof is een "kinderen"geloof Vanaf de uitstorting v/d Heilige Geest is het Christelijk geloof een "volwassen kinderen" geloof.
Het dichtste wat er in de buurt zou komen is dat je ze nageslacht van Ismaël zou kunnen noemen. Maar of dat zo is..... | Dat ze het nageslacht van Ismael zijn, is natuurlijk grote onzin. De islam is duizend jaar later ontstaan en niet elke Arabier is automatisch een afstammeling van Ismael. Het is weer een van die onzin theorieën die Mohammed de wereld in geholpen heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 11:17
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Hoi Chat,
In de lobby heb je gezegd dat je ook Amersfoort wilt bezichtigen. Wordt het nu dan van de ene kroeg naar de andere? | Het kenmerk van een stapavondje is juist, dat je helemaal vrij bent om ergens te zijn, ergens te blijven of weer weg te gaan. Dus het kan zijn dat de eerste tent ons zo bevalt, dat we daar blijven hangen, maar het kan ook zijn, dat we na 10 minuten al zeggen, we gaan verder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 10:52
|
|
|
De nieuwe lijst:
Chatuliem Pieter Annette Willemijn Erika Bert Cootje Frank Ineke (als ik vrij ben) Hannah702 Marianne Herman Marsjg Tink Bommie Miekjes Marjan474 (o.v.) Mariska (o.v.) Iesje369 ov saskia (haas141) en aer sluit dan later aan ovb. Visje (ov) peertjes512 Trijnie (o.v) Anouska714
Het volgende wil ik nog wel kwijt hier. Ik krijg de indruk, dat sommige mensen zich onder druk gezet voelen, en dat vind ik niet prettig. Wat voor de een een gewone opmerking is kan voor de ander als een verwijt overkomen. Ten tweede heb ik bewust de datum zo laat gepland, zodat de mensen die onregelmatige dienst hebben ruimschoots van tevoren aangeven dat ze die dag vrij willen hebben.. Een aantal heeft dat ook gedaan. Ten derde vind ik met 25 man de groep eigenlijk al te groot, dus groter kan gewoon niet. Dan verlies je snel het overzicht over iedereen. En idd, je kunt mensen niet verbieden te komen, maar mensen die zich niet opgeven, daar wordt ook geen rekening mee gehouden. Gezien het grote aantal, is het ook niet mogelijk zelf vrienden mee te nemen. Bovendien wat moeten die gasten er, poppetjes kijken ofzo? Geen introducé, geen kinderen en geen honden... Ik verwacht ook niet dat we voor die nare verrassingen komen te staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 12:35
|
|
|
XABIA794 schreef: | wat raar om iets te organiseren waar maar beperkt plaats voor is | Is dat nu werkelijk zo vreemd? Je kunt toch niet met 50 man van cafe naar cafe gaan zonder ze van tevoren in te lichten? Met 50 man zou je een zaaltje moeten afhuren en dan wordt het allemaal veel duurder en krijgt de activiteit meteen een heel ander karakter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 22:28
|
|
|
Hallo beste Cm ertjes. Daar zijn we weer. Waren jullie ook al zo in spanning wat daar nu gebeurde in het verre Duitsland? De vloer begon te bewegen, de borden begonnen te trillen op tafel, wat was daar nu aan de hand? Maar evenzo plotseling als het begon, hield het ook weer op. De dieren keken elkaar verschrikt aan, was dat een aardbeving? Gelukkig kwam er snel duidelijkheid. Want buiten even verderop, zagen ze dat De Mol boven gekomen was. Sorry, zei Mariska, ik was ff te vroeg naar boven gekomen. Hebben jullie een sigaartje voor mij? Ik ben die van mij vergeten. Mevrouw Ooievaar zei nog, kind wat ben je vies, je zit helemaal onder de aarde en de modder....Kom maar lekker bij mij zitten. Dat was nu wel weer aardig van haar. De telefoon van De Wolf ging, het was Carla, de kat. Zegge Wolf, kun je me ff van het station ophalen, ik heb de bus gemist. En mn oude krakkemikkige voetjes doen zo'n pijn. De Wolf keek De Uil aan en mevr. Uil zei: zeg kun je niet even wat spelen op je accordeon? En zo zaten ze daar allemaal, gezellig bij elkaar. Maar wat zou er nu met Carla de kat gebeuren? Zouden ze haar daar zomaar laten staan?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 26 januari 2012, 22:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 20:59
Onderwerp: vanavond gebedsroom
|
|
|
Zet dit dan gewoon onder Agenda, daar hoort het.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 20:12
|
|
|
ANOUSKA714 schreef: | Als er misschien een plaatsje vrij komt, mag ik dan mee? | Ik zet je op de wachtlijst, ok?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 20:09
|
|
|
BERT168 schreef: | ik denk niet dat chatuliem daar een probleem van maakt,marry... | Ach Bert, je hebt me eens verweten dat ik soms te consistent ben. In mijn geval maakt het niet veel uit, omdat ik geen dwaze exen achter me aan heb, maar ik vind wel, dat ik hier op de site chatuliem ben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 16:53
|
|
|
Even een opmerking tussendoor. Een fabel is één van de oudste stijlvormen in het NL. Op iedere lijst literatuur op school kon Van den Vos Reinaarde niet ontbreken. Dus onzin vertellen is heel wat anders, dan in een fabel vertellen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 00:58
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | beter dan het gezever van Chat in dit topic | Ja, joh. je komt echt wel aan de beurt hoor. Ik zit alleen maar te denken welke rol ik je zou moeten geven. Door je geklaag ben je natuurlijk een uitstekende Bor de Wolf, maar die rol is al vergeven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 januari 2012, 21:26
Onderwerp: eten in Duitsland 21 jan
|
|
|
Goed stapavondje in Duitsland, nog relevante reacties????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 januari 2012, 21:08
|
|
|
MARRY942 schreef: | Het lijkt net of je er alles van weet Jolan..van voorgaande periodes... Die verwijten....ennog wel meer dan dat.... Maar je was er niet bij....misschien beter om te zwijgen dan he? | ff on topic dames. Dit hoeft geen klaagtopic te worden hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 januari 2012, 11:41
|
|
|
Hallo, lieve Cmertjes, waar waren we alweer gebleven. De noordelingen waren veilig aangekomen en ze werden begroet door de Wolf, die meteen op zijn accordeon wilde spelen. Mevrouw de Uil stak daar een stokje voor en ze gingen allemaal rustig op hun plaats zitten. Rustig, nee integendeel. Als snel was er een kakofonie aan geluiden te horen. Laten we een lezen naar wat ze allemaal tegen elkaar vertelden.
Er schijnen wurgslangen opgedoken in het grote CM bos. Sommige dieren hebben er zelfs foto's van gemaakt. Veel stelletjes in een wurggreep en ze schijnen zelfs tegen elkaar op te bieden. Lowieke schudde meewarig zijn hoofd, een relatie, leuk ja, maar een verwurging????? Hans de slang is ook zeer actief. Deze slang doet zich voor als heel aardig, maar is eigenlijk op zoek naar onschuldige vrouwtjes, om ze te vangen en vast te houden....
En Carla de kat mocht ook niet ontbreken. Een lief poesje dat zomaar onverwacht van zich afkrabt en anderen verwondt als ze niet doen wat ze zegt. Maar goed, wat kun je van katten verwachten?? Vooral De Mier was nogal boos op haar, ze werd er nog drukker van dan anders. tuut tut tut tuuuut, tutt tuut tut tuuuuutttttt! Ze werd er helemaal zenuwachtig van. Ik had haar eens meegenomen in mijn auto, kreeg ik later te horen dat ze het helemaal niet fijn vond en deed ze heel lelijk tegen mij. Nou, zei Zoef, ik rij er binnen een kwartier naar toe....niks is mij te ver. Mijn Chrysler komt er altijd wel. Wheee ik moet weer plassen, klonk het opeens vanachter de tafel.
Het eten werd opgediend, De Wolf pakte zn accordeon, omdat hij wilde gaan zingen. De ogen van Mevr. de Uil waren al voldoende. Langzaam legde hij zijn accordeon weer aan de kant. Opeens klonk er een vreselijk gekraak. De vloer leek te bewegen, wat was dat? Was er een aardbevind? Stond het huis op instorten? Verschrikt keken de dieren elkaar aan, wat was er aan de hand? En dat lieve Cm ertjes vertellen we de volgende keer...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 25 januari 2012, 12:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:20
|
|
|
ERIKA129 schreef: | CHATULIEM619 schreef: De nieuwe lijst:
Chatuliem Pieter Annette Willemijn Josina (o.v) Erika (o.v) Bert Cootje Frank Ineke (als ik vrij ben) Hannah702 Marianne Herman Marsjg (ov) Tink (ov) Bommie Miekjes Marjan474 (o.v.) Mariska (o.v.) Iesje369 ov saskia (haas141) en aer sluit dan later aan ovb. Visje (ov) peertjes512 Trijnie (o.v)
En weer vol | Kunnen jullie zo snel mogelijk ov weghalen? Dan weten we ook waar we aan toe zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:32
Onderwerp: invloed van Westers denken op christenen?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | De vraag was niet of je je het kan permiteren maar of het nodig is dat je het hebt....... | Eigenlijk een vreselijk calvinistische vraag. Even terug op de vraag, invloed van het Westers denken. Ik zit in eerste instantie te denken aan het Epicurisme. Op een of andere manier willen wij zoveel mogelijk pijn en lijden uit ons leven bannen. We hebben moeite om ermee om te gaan. Was in het verleden het lijden en sterven een onderdeel van het leven, nu willen we het zo ver mogelijk wegstoppen... Lijden vormt een centraal onderdeel in de bijbel. Door het lijden van Jezus verkrijgen wij verlossing.
Een tweede aspect is wel het materialisme. Geld speelt een heel belangrijke rol, bezittingen zijn heel waardevol...
Een derde aspect is het individualisme. Schreef vroeger de kerk voor hoe we moesten leven, eerder zijn we nu zelf geneigd beslissingen te nemen. En als het de kerk niet bevalt zoeken we maar een andere op...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 januari 2012, 18:36
|
|
|
Daag lieve Cmertjes. Waar waren we gisteren gebleven? O ja, Zoef de Haas spoot in zijn chrysler over de weg om op tijd te komen in het cafeetje in het verre Duitsland. En dat was spannend. De weg leek kronkelig, het was aardedonker en ze wisten niet waar ze uit kwamen. Eindelijk kwamen ze in een stad aan, laat dat nu nog geen Kranenburg wezen, maar Kleve. Achterin de auto klonk het gejammer: zijn we er nog niet, ik moet zo nodig plassen..... Gelukkig wist Garmin hen veilig te manouvreren naar het cafeetje... Daar stonden De Wolf en De Uil al te wachten. Zenuwachtig kwam de Mier op ze af, tuut tuuut tut tuuuut, eindelijk zijn jullie er. Lowieke was al rustig gaan zitten, er was voetbal voor, hij voelde zich al meteen thuis. Met een sigaretje in de hand zat hij de laatste tijd te overdenken. Hij vond mevr. de Ooievaar wel heel vriendelijk te laatste tijd. Elke keer als hij naar zijn postbus ging, lag daar een anoniem briefje in. Dat kon toch niet, wat moest hij met een ooievaar... Nee, laten we dan gewoon maar smikkelen en smullen, want daar zijn we toch voor???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 23:28
|
|
|
Dag lieve CM ertjes. Hier komen de belevenissen uit het grote dierenbos van CM. En we hebben wat beleefd met elkaar. Maar om goed te kunnen vertellen, moeten we eerst de dieren aan jullie voorstellen. Zoef de Haas (Bert168) had er gisteren wel zin in. Hij reed zo lekker in zijn kleine Chrysler over de weg, het maakte hem niks uit dat Lowieke de Vos (Chat) naast hem zat. Geen wonder dat ie de afslag miste en de schuld gaf aan zijn Garmin. H702, mevr. Ooievaar, riep nog weliswaar drommels dat gaat verkeerd, maar Zoef wist van geen ophouden. Lowieke riep nog, ik wil wel smikkelen en smullen, dus ik hoop dat we op tijd zijn. Gaan we ook de polka dansen vroeg Trijnie, de spin? Want dan moet ik wel eerst naar de WC....
Ondertussen, in het cafeetje stond men al met spanning te wachten. Tuttutututtuuuut waar blijven ze nu, zei Erika de mier. Zullen ze wel op tijd komen? Whoe zei Pieter de Wolf, volgens mij rijdt Zoef de haas zo het cafe voorbij.... Zal ik maar wat gaan zingen op mijn accordeon? Gelukkig was daar de wijze uil, Annette, die hem heel slim erop wees, dat ze alvast een kopje koffie konden bestellen... Tja, Lieve Cm kijkbuiskinderen, zouden ze nog wel op tijd komen? Dat kunnen we morgen verder bekijken....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 22 januari 2012, 23:48
|
|
Naar boven |
|
|