Auteur |
Bericht |
|
BETUWE775
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 13:00
|
|
|
Leven
leven alleen al is een geluk kijk eens in de wereld mensen maken elkaar stuk
honger, oorlog en pijn in veel landen op deze aarde zal vrede en hulp niet beter zijn
kan het niet alleen steun elkaar in alles geef de mens hoop die plots verdween
soms is het bij jezelf ook geen feest dan zijn er ook problemen en handel je ook niet als een beest
je praat met elkaar ook al lukt dat niet altijd vlieg elkaar niet gelijk in het haar
los het op zonder ruzie geen geweld of pijn vriendschap is echt geen illusie
het is realiteit mensen van vlees en bloed maak geen stommiteit
respecteer elkaar in elke vorm kleur of afkomt maakt niet uit het geeft je leven kracht het is enorm
laat een ieder genieten hier op aard help zelf mee om de vrede te bewaren dan is het leven voor een ieder de moeite waard
Betuwe Boy
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 13:04
|
|
|
BETUWE775 schreef: | Leven
honger, oorlog en pijn in veel landen op deze aarde zal vrede en hulp niet beter zijn
soms is het bij jezelf ook geen feest dan zijn er ook problemen en handel je ook niet als een beest
je praat met elkaar ook al lukt dat niet altijd vlieg elkaar niet gelijk in het haar
respecteer elkaar in elke vorm kleur of afkomt maakt niet uit het geeft je leven kracht het is enorm
laat een ieder genieten hier op aard help zelf mee om de vrede te bewaren dan is het leven voor een ieder de moeite waard
Betuwe Boy |
En zo is het Betuwe Boy....nix aan toe te voegen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 13:08
|
|
|
Betuwe Boy |
thnks moet ik erg genoeg wel eens aan herinnerd worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 14:53
|
|
|
Betuwe... ik las je gedicht...mooi...zelf bedacht/geschreven??
Petje af ...die gave heb ik niet !!
Maar wat me opviel is, dat je schreef............ .................................................................
Soms is het bij jezelf ook geen feest dan zijn er ook problemen...... en handel je ook niet als een beest.
Ik heb daar zoal mijn twijfels bij. Deden we dat maar iets meer......handelen als een beest.... We kunnen soms een voorbeeld aan de dieren nemen ...ze begaan geen zonden, liegen en bedriegen niet. Ze zijn zoals ze zijn ....ECHT zichzelf...zoeken geen rottigheid of problemen......Tenzij ze mishandeld, verwaarloosd of gepest zijn door de mens.
Maar desalnietemin toch een mooi gedicht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:04
|
|
|
LIEKE000 schreef: | Betuwe... ik las je gedicht...mooi...zelf bedacht/geschreven??
Petje af ...die gave heb ik niet !!
Maar wat me opviel is, dat je schreef............ .................................................................
Soms is het bij jezelf ook geen feest dan zijn er ook problemen...... en handel je ook niet als een beest.
Ik heb daar zoal mijn twijfels bij. Deden we dat maar iets meer......handelen als een beest.... We kunnen soms een voorbeeld aan de dieren nemen ...ze begaan geen zonden, liegen en bedriegen niet. Ze zijn zoals ze zijn ....ECHT zichzelf...zoeken geen rottigheid of problemen......Tenzij ze mishandeld, verwaarloosd of gepest zijn door de mens.
Maar desalnietemin toch een mooi gedicht. | Nou, daar heb ik mn twijfels bij hoe je over dieren denkt. Ga maar eens in een weiland staan bij een stier. Die hoeft nog niet eens wild te zijn. Of heb je wel eens gezien hoe katers poezen behandelen en de dank die ze krijgen als ze hun taak volbracht hebben? Nee de natuur is wreed voor elkaar. Mannetjesleeuwen doden de welpen van een vrouwtje om te zorgen dat ze weer snel zwanger wordt. Als mensen zich zouden gedragen zoals de dieren zouden de kranten nog meer gevuld zijn met verkrachtingen en moorden. Het enige wat ons ervan weerhoudt ons te gedragen als beesten is ons verantwoordelijkheidsgevoel en ons besef van goed en kwaad. Als wij ons zo zouden gedragen als dieren, hebben wij geen enkel excuus daarvoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nou, daar heb ik mn twijfels bij hoe je over dieren denkt. Ga maar eens in een weiland staan bij een stier. Die hoeft nog niet eens wild te zijn. Of heb je wel eens gezien hoe katers poezen behandelen en de dank die ze krijgen als ze hun taak volbracht hebben? Nee de natuur is wreed voor elkaar. Mannetjesleeuwen doden de welpen van een vrouwtje om te zorgen dat ze weer snel zwanger wordt. Als mensen zich zouden gedragen zoals de dieren zouden de kranten nog meer gevuld zijn met verkrachtingen en moorden. Het enige wat ons ervan weerhoudt ons te gedragen als beesten is ons verantwoordelijkheidsgevoel en ons besef van goed en kwaad. Als wij ons zo zouden gedragen als dieren, hebben wij geen enkel excuus daarvoor. |
laat dat nu exact de boodschap van het gedicht van betuwe-boy zijn, chatuliem...........
welkom op christianmatch, dichter!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:42
|
|
|
...
DESALNIETEMIN EEN PRACHTIG GEDICHT !
(Na 19 jaar vrijwilligerswerk bij een DierenBescherming/Ambulance/Dierenwelzijnsorganisatie. ben ik er achter dat ik liever met (gevaarlijke) dieren, dan met gevaarlijke mensen omga.)
Maar dat is een heel ander onderwerp/topic!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:45
|
|
|
LIEKE000 schreef: | ...
DESALNIETEMIN EEN PRACHTIG GEDICHT !
(Na 19 jaar vrijwilligerswerk bij een DierenBescherming/Ambulance/Dierenwelzijnsorganisatie. ben ik er achter dat ik liever met (gevaarlijke) dieren, dan met gevaarlijke mensen omga.)
Maar dat is een heel ander onderwerp/topic!!!! |
Sinds ik de mensen ken, heb ik de dieren lief! Lieke, maar al te waar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:14
|
|
|
Betuwe Boy |
<Mooi gedicht boy, dat wel. Maar uit eigen kracht, vergeet het filosoofje. Heb ook lang die droom gekoesterd.
Herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 30 januari 2012, 21:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:58
|
|
|
Betuwe Boy |
Mooie woorden, (zonder smaak en kleurstoffen) , mis wel "het zout der aarde" in het gedicht welke beschreven wordt. Want dat heeft het antwoord op deze woorden en wordt het smaakvol om te lezen en te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 22:16
|
|
|
nou dat gedicht met zout verwachten we dan bij deze van jou, mar!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 05:29
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nou dat gedicht met zout verwachten we dan bij deze van jou, mar!! |
hier komt het:
LEVEN
Het leven schets zich soms summier.
Had net op het toilet een goed begin een mooi zin.
maar weer geen: papier.
leven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 05:40
|
|
|
Er is één weg,die uit de diepte leidt, één hand,die u kan trekken uit het slik En van doffe wanhoop en van eenzaamheid: Die hand is Mijn hand en die Weg ben Ik.
Er is één waarheid,die niet wreed verwondt, en die genade gelden laat vóór recht: Ik ben de Waarheid,die de Vader zond, Ik heb de leugen ‘t zwijgen opgelegd.
Er is één leven,glanzend als de zon, waarin gij leven kunt verlost en blij: Ik ben het Leven,dat de dood overwon; en wie in Mij gelooft,- hij leeft met Mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 11:15
|
|
|
MAR907 schreef: | hier komt het:
LEVEN
Het leven schets zich soms summier.
Had net op het toilet een goed begin een mooi zin.
leven! |
.... .... ...Giechel !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 11:19
|
|
|
LIEKE000 schreef: | .... .... ...Giechel !! |
Lees je het Reformatorisch Dagblad dan niet Mar? Dan hoef je nooit geen toiletpapier te kopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 11:37
|
|
|
MARRY942 schreef: | Lees je het Reformatorisch Dagblad dan niet Mar? Dan hoef je nooit geen toiletpapier te kopen |
Ze is ineens weg?
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op dinsdag 31 januari 2012, 11:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 15:35
|
|
|
MAR907 schreef: | hier komt het:
LEVEN
Het leven schetst zich soms summier.
Had net op het toilet een goed begin een mooie zin.
leven! |
dat je de uitdaging aan zou gaan had ik wel gedacht, maar zo'n shit-gedicht had ik van jou toch niet verwacht en wat ik me misschien wel even af mag vragen is of er leven in je toiletpot te vinden is alle dagen?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 31 januari 2012, 15:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 15:37
|
|
|
MAR907 schreef: | Er is één weg,die uit de diepte leidt, één hand,die u kan trekken uit het slik En van doffe wanhoop en van eenzaamheid: Die hand is Mijn hand en die Weg ben Ik.
Er is één waarheid,die niet wreed verwondt, en die genade gelden laat vóór recht: Ik ben de Waarheid,die de Vader zond, Ik heb de leugen ‘t zwijgen opgelegd.
Er is één leven,glanzend als de zon, waarin gij leven kunt verlost en blij: Ik ben het Leven,dat de dood overwon; en wie in Mij gelooft,- hij leeft met Mij |
dan klinkt dit gedicht toch een stuk levenslustiger, mar!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:29
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dat je de uitdaging aan zou gaan had ik wel gedacht, maar zo'n shit-gedicht had ik van jou toch niet verwacht en wat ik me misschien wel even af mag vragen is of er leven in je toiletpot te vinden is alle dagen? |
Wel "geur stoffen"!!.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 31 januari 2012, 16:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:35
|
|
|
MAR907 schreef: | Er is één weg,die uit de diepte leidt, één hand,die u kan trekken uit het slik En van doffe wanhoop en van eenzaamheid: Die hand is Mijn hand en die Weg ben Ik.
Er is één leven,glanzend als de zon, waarin gij leven kunt verlost en blij: Ik ben het Leven,dat de dood overwon; en wie in Mij gelooft,- hij leeft met Mij | ook heel mooi
Laatst aangepast door
|
DJES101
|
op dinsdag 31 januari 2012, 16:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:39
|
|
|
Betuwe Boy |
heel mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLASINA788
|