ChristianMatch

Forum

Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 21:33
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??

SUSANNAH475 schreef:
Oke, maar is die keuze er ook van beide kanten ? Soms is die keuze er van 1 kant, en wat moet je dan ?
Ik vind dat je voorzichtig moet zijn in dingen die je niet zelf kent... als ik getrouwd zou zijn geweest en de ander wil er mee stoppen, heb ik dan bijvoorbeeld nog een keuze ? en wat als er een derde in het spel is ?
Dus ik vraag me af of de keuze bij een echtscheiding er in bepaalde gevallen wel is...

Nee die keuze is er in sommige gevallen niet.
Alhoewel ik zelf gezegd heb.... dat de scheiding er zo spoedig mogelijk moest komen ??
Maar heb ik dan een keuze gemaakt of niet anders kunnen kiezen ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 21:30
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

TESSYBEAR731 schreef:
Das heeeeelemaal geweldig...zou alleen wel je picknickmand meenemen, want wij laten de bbq thuis Knipoog smiley

eh.... bbq past idd niet in de taxi
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 21:28
BerichtOnderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen

GERALD265 schreef:
nou,nou! En dat in nog geen twee uur tijd! Lachende smiley En dan in tussentijd ook nog op het forum hier!

Het viel dus wel mee, zo te zien! Knipoog smiley

tja..... ik kan t wel zelf ja....eigenlijk best wel hel veel ja.

Heb ik wel een vrouw nodig...wil ik wel een vrouw in mijn leven??
Dat vraag ik me al een tijdje af.
En dan komen er -ja- en -nee- antwoorden.

Voor de strijk in ieder geval niet
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 21:26
BerichtOnderwerp: Deze film op dvd kan ik ècht aanraden om te zien

CARIN303 schreef:
Een paar weken terug heb ik deze indrukwekkende film

eh.....welke film

Un Amour a taire.......toch ???
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 21:18
BerichtOnderwerp: Wat een ander zegt..

CARIN303 schreef:
Hier spreekt een ervaringsdeskundige qua muren opbouwen en afbreken Verlegen lachende smiley .!

Muren bouwen ?? Ik word daar zo moe van, van muren bouwen

lijnen trekken is veel makkelijker
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 21:17
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

MIEKJES285 schreef:
Ik heb een open bakkersmand gekocht voor op zo'n transporter fiets....voor mn nicht die jarig is...pfff die dingen zijn best aan de prijs...
wijn krijg ik regelmatig cadeau van een collega dus dat heb ik nog zat...

cadeau....??? moet elke week een keer langs de shop om er weer 2 te halen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 21:15

CROSSROAD317 schreef:
Een setje gitaarsnaren, DVD box dl 2 "Sherlock Holmes" en nw cd van U2

nieuwe cd van U2 ????
heb ik wat gemist??....ik luister tegenwoordig te veel Delirious denk ik, dan denk ik niet zo aan U2
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 21:13

MARISKA601 schreef:
kunnen we niet ergens een strijkavondje gaan houden, dat iedereen zijn strijk meeneemt en toe behoren?

Nou mijn strijk is nu klaar....dus mij hoef je niet te verwachten.

k Ga zo wel een lekker wijntje drinken op mijn eigen succes.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 19:42

CARIN303 schreef:
Wow, wat een slimme man!
Ik ben voor Lachende smiley
Neem jij de sigaren mee of ik?

ja.....die rook ik ook af en toe

ik kan natuurlijk ook heel snel mijn strijk doen, dan ben ik er gewoon weer vanaf en heb plenty tijd.
En ik ga het zeker vanavond zelf dan maar doen...heb ik t weekend tenminste helemaal vrij
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 19:39

CARIN303 schreef:
Ik heb 2 flessen wijn gekocht voor de bouwvakkers die mijn balkon opnieuw "bestraat"hebben en daarbij al mn onkruid weggehaald hebben ( heerlijk!).
En een rvs afvalbak voor een hele goede vriend die binnenkort jarig wordt!

ik had gister 2 flessen wijn gekocht...maar dan voor mezelf
en vandaag wat spulletjes om van t weekend te gaan vissen
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 19:35

CARIN303 schreef:
tuurlijk ,niet geschoten is altijd mis.
Maar wil jij voor mij dan de ramen doen, vloer dweilen, badkamer schoonmaken en koken? Het is nu toch tè mooi weer om te gaan werken?
Coole smiley met zonnebril

als we nu al onze dingen op een hoop gooien....dan werken we alles samen weg en gaan dan genieten van t mooie weer
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 19:23

CARIN303 schreef:
Je zit op de verkeerde site, denk ik, Knipoog smiley hier zijn alleen maar slimme en zelfstandige vrouwen die hun eigen strijk doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar natuurlijk wil ik je wel succes wensen met deze enorme berg wegstrijken, zo ben ik ook wel weer Engeltje smiley

hahaha kan t altijd proberen toch Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 19:08

Wie biedt zich aan ??

Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 23:43
BerichtOnderwerp: vrijheid van meningsuiting?

ANNETTE792 schreef:
Klopt, maar in de duitse grondwet staat dat het duitse leger geen offensieve acties mag uitvoeren buiten de eigen landgrenzen, dus Afganistan ligt hier nogal gevoelig. Want van wederopbouw is nou niet echt sprake daar. Door deze uitspraak lijkt het een beetje op het voeren van een economisch oorlog. Niet zo'n handige uitspraak dus.

nou ik hoef niet meer te antwoorden.....zat t net te denken
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 20:09
BerichtOnderwerp: Waar bent U Heer?

CARIN303 schreef:
Of ik het herken? Pffff......echt wel !
Heb nu weer een hele periode achter mij ( eh...bijna achter mij Verlegen lachende smiley ) dat ik vond dat ik het best alleen kon zonder God.
Als ik er dan zelf niet uit kwam was het vroeg genoeg om Hem er bij te betrekken ( God heeft het toch al druk genoeg?).
Maar meer en meer kom ik er achter en besef ik dat zonder God ik niets ben en niets kan.
Hij geeft mij adem, geloof, liefde en al die lieve en mooie mensen om mij heen.
Wie of wat zou ik zijn zonder Hem?
En als ik dan weer eens een Alpha cursus mee draai dan zie ik pas echt goed hoe groot de wonderen van God zijn en wat Hij allemaal doet in onze levens!
God dank dat Hij mij niet en nooit niet vergeet!

God laat niet los...het werk waar Hij aan begonnen is !!!
En jij mag dat zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 17:22
BerichtOnderwerp: Het christendom en andere geloven

\"Moslims wachten op uw getuigenis\"

Onlangs bracht ik een bezoek aan Azerbeidzjan. Een prachtig land in de Kaukasus. Het is een land dat officieel seculier is maar waar de bevolking voor 90% islamitisch is. In sommige wijken van de hoofdstad Baku wordt je ’s morgens gewekt door de gebedsoproep die klinkt van een van de minaretten. Dit bezoek heeft mij verrijkt en mijn blik op onze islamitische medelanders veranderd.

Tijdens dit bezoek heb ik veel christenen ontmoet en met hen gesproken. Ze zijn allemaal opgegroeid in een islamitisch gezin. Als er één ding was wat vast stond in hun leven, dan was het wel de wetenschap dat er geen god is dan Allah en Mohammed zijn profeet is. Toch is dat in hun leven gaan wankelen. Jezus de blinkende Morgenster, is in hun harten opgegaan. Ze zijn gekomen tot de erkenning dat Hij de Zoon van God is.

Vanaf het moment dat ze dit openlijk gaan belijden barst er een geweldige strijd los. Ze worden geslagen, verstoten door hun familie en op allerlei manieren tegengewerkt. We kunnen ons voorstellen dat ze geen contact meer willen met hun familie. De werkelijkheid laat zien dat ze juist contact zoeken met hun relaties en familie.

Het is juist opvallend dat in twee getuigenissen die een broeder en een zuster gaven, de Azeri’s bewust vanuit het buitenland terug naar Azerbeidzjan zijn gegaan om hun familie en hun volk bekend te maken met Jezus. Hoewel ze wisten wat hen stond te wachten! In hun hart brandt een enorme liefde en compassie voor hun volk. Ze hebben hun leven verloren, hun kruis op zich genomen en volgen Jezus, de Zoon van God.

In gesprekken met moslims in Azerbeidzjan valt daarnaast op dat er een enorme opleving is. Ze lezen de koran en zoeken daarin de Waarheid. Ze denken die te vinden binnen radicale stromingen zoals het Salafisme. Tot het christendom bekeerde moslims geeft dat vrees, maar ze zien daarin ook een uitdaging. Ze weten dat Jezus Christus de weg, de waarheid en het leven is. Dat maakt dat ze vrijmoedig over Hem spreken, ook als ze daar zelf pijn en tegenwerking van ondervinden. En… dit draagt vrucht. De gemeente groeit en de Heere voegt toe tot de kring die behouden worden.

Zou dit in Nederland anders zijn? Vroeg ik me af. Kan het zo zijn dat onze Islamitische medelanders eveneens zoeken naar mensen die hun leven hebben verloren, hun kruis op zich hebben genomen en Jezus navolgen. En… als dat zo is, kunnen ze mij of u dan vinden?

In Azerbeidzjan is het zo dat de christenen op zoek gaan naar de moslims. Vrijmoedig spreken ze over Jezus. Zo werkt God en Hij brengt er toe tot de kring die behouden worden.

Wij zijn niet naar hen op zoek gegaan. Ze zijn 30 jaar geleden naar ons toe gekomen, in onze straten zijn ze komen wonen en er is nu nog één ding waar zij op wachten. Uw getuigenis dat Jezus, de Zoon van God, leeft.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 17:22
BerichtOnderwerp: Het christendom en andere geloven

"Moslims wachten op uw getuigenis"

Onlangs bracht ik een bezoek aan Azerbeidzjan. Een prachtig land in de Kaukasus. Het is een land dat officieel seculier is maar waar de bevolking voor 90% islamitisch is. In sommige wijken van de hoofdstad Baku wordt je ’s morgens gewekt door de gebedsoproep die klinkt van een van de minaretten. Dit bezoek heeft mij verrijkt en mijn blik op onze islamitische medelanders veranderd.

Tijdens dit bezoek heb ik veel christenen ontmoet en met hen gesproken. Ze zijn allemaal opgegroeid in een islamitisch gezin. Als er één ding was wat vast stond in hun leven, dan was het wel de wetenschap dat er geen god is dan Allah en Mohammed zijn profeet is. Toch is dat in hun leven gaan wankelen. Jezus de blinkende Morgenster, is in hun harten opgegaan. Ze zijn gekomen tot de erkenning dat Hij de Zoon van God is.

Vanaf het moment dat ze dit openlijk gaan belijden barst er een geweldige strijd los. Ze worden geslagen, verstoten door hun familie en op allerlei manieren tegengewerkt. We kunnen ons voorstellen dat ze geen contact meer willen met hun familie. De werkelijkheid laat zien dat ze juist contact zoeken met hun relaties en familie.

Het is juist opvallend dat in twee getuigenissen die een broeder en een zuster gaven, de Azeri’s bewust vanuit het buitenland terug naar Azerbeidzjan zijn gegaan om hun familie en hun volk bekend te maken met Jezus. Hoewel ze wisten wat hen stond te wachten! In hun hart brandt een enorme liefde en compassie voor hun volk. Ze hebben hun leven verloren, hun kruis op zich genomen en volgen Jezus, de Zoon van God.

In gesprekken met moslims in Azerbeidzjan valt daarnaast op dat er een enorme opleving is. Ze lezen de koran en zoeken daarin de Waarheid. Ze denken die te vinden binnen radicale stromingen zoals het Salafisme. Tot het christendom bekeerde moslims geeft dat vrees, maar ze zien daarin ook een uitdaging. Ze weten dat Jezus Christus de weg, de waarheid en het leven is. Dat maakt dat ze vrijmoedig over Hem spreken, ook als ze daar zelf pijn en tegenwerking van ondervinden. En… dit draagt vrucht. De gemeente groeit en de Heere voegt toe tot de kring die behouden worden.

Zou dit in Nederland anders zijn? Vroeg ik me af. Kan het zo zijn dat onze Islamitische medelanders eveneens zoeken naar mensen die hun leven hebben verloren, hun kruis op zich hebben genomen en Jezus navolgen. En… als dat zo is, kunnen ze mij of u dan vinden?

In Azerbeidzjan is het zo dat de christenen op zoek gaan naar de moslims. Vrijmoedig spreken ze over Jezus. Zo werkt God en Hij brengt er toe tot de kring die behouden worden.

Wij zijn niet naar hen op zoek gegaan. Ze zijn 30 jaar geleden naar ons toe gekomen, in onze straten zijn ze komen wonen en er is nu nog één ding waar zij op wachten. Uw getuigenis dat Jezus, de Zoon van God, leeft.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 19:22
BerichtOnderwerp: eerst maar mailen... (eindeloos?)

PIETER649 schreef:
goed te horen dat het ze geen trauma heeft opgeleverd Lachende smiley
tevens ben ik blij dat ze hun ideaalbeeld van hun droomman drastisch naar beneden hebben bijgesteld en nu met mannen als jij praten.
sommige vrouwen vinden hun man nu eenmaal niet in de eredivisie maar moeten genoegen nemen met iemand uit de grijze middenmoot of zelfs uit de kelders van de laagste divisie... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
ik hoop oprecht dat 1 van hen het geluk bij jou kan vinden Knipoog smiley

En even WEL serieus... ik wens jou en je kinderen deze week veel sterkte toe met het verwerken van oma's overlijden.

thanks..... voor je wens..

en t chatten met die dames was meer omdat ze mij zo'n hoog knuffel-gehalte-christen (jouw woorden) vonden. En mij als tegenpool van jou beschouwden. Smiley met dichtgeplakte mond Daarom dachten ze...toen was het zooooooo tegengevallen....die Jonathan moet wel een heeeel leuk iemand zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 19:03
BerichtOnderwerp: eerst maar mailen... (eindeloos?)

CARIEN982 schreef:
Pieter... wat zeg je mij nou????
dus je werd niet weg geroepen?

toene...... dat had ik echt nooit van jou gedacht! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik sprak afgelopen paar dames op chat...die mij dit verhaal ook al vertelden.
Ze waren zooooooooo blij dat die man opeens weg moest.
Alleen ze waren net niet zo bot om dat te zeggen.

Nou nu weten ze t dus dat het een wederzijdse ....geen bal aan date was
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:57
BerichtOnderwerp: Pinksteren en onze taal en woorden

MIEKJES285 schreef:
ik kan me wel vinden in dit stuk en deze uitleg,waarin stond dit stukje als ik vragen mag????

had t van de site www.cip.nl

lees ik dagelijks, via mail etc

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 31 mei 2010, 18:58
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:54

nu weer klaar ermee....beetje humor er overheen
en we pikken de draad weer op, zonder mekaar weer voor vanalles uit te maken.

laten we de opmerkingen en reacties eens goed over nagedacht en uit liefde brengen
het is een teer onderwerp, waar velen, heel wat verdriet en pijn hebben gehad en moeten verwerken.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:52

CHATULIEM619 schreef:
Wat een cactussen hier weer.....pff zou je ook niet oud mee willen worden.

reden voor een scheiding dan ????? Clown smiley

tjonge wat zijn we weer lekker bezig. We lijken wel een ''stelletje'' bij mekaar.

Maar ik bedoelde het goed...ja maar je zei t anders....je begrijpt met toch.....t klinkt anders echt anders......jij ook altijd met je gevoel......pfff wat ben je weer een @#$%%$#......en jij een cactus.......ik wil niet meer met jou oud worden.....ok we gaan scheiden.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:40

CARIN303 schreef:
Wel bijzonder dat je dit kan en wilt doen ( adressen bedoel ik dan).
Mooi dat je zo`n band hebt met je ex!
Veel sterkte nogmaals in de komende dagen en vrijdag als de begrafenis er is.

Nou die band is wel heel anders geweest hoor. echt heel anders.

Maar laatste jaar best goed eigenlijk voor exxen. Beter dan dat ie was tijdens huwelijk.

En dat ervaar ik allemaal ook als God's vergeving in mijn leven, en dat God mij die vergeving ook heeft gegeven naar haar toe.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:30

CARIN303 schreef:
Oh Jonathan wat erg !
Maar je weet niet of ze in haar laatste uren God heeft aangeroepen.
Ik bid voor jou en je gezin om dit verdriet te verwerken.
Moeilijk om dit mee te maken aan de zijlijn daar waar je eens er helemaal bij hoorde.
Dat doet pijn.
Veel sterkte!

Nou ik zit er soort van middenin hoor.
Mijn kinderen hebben er ook verdriet van. As vrijdag neem ik vrij, ga ook naar de begrafenis. Ook voor mijn ex en haar familie, maar ook voor mijn kinderen. Die kunnen niet de hele dag daar zijn, aanwezig bij de begrafenis vind ik goed en verstandig, maar de dingen erna en er omheen, is niet leuk voor kinderen, verdriet van opa en oom en tante en moeder etc...
Dan neem ik ze wel mee naar mijn huis.

Ex belde me vanmiddag ook op of ik kon komen helpen met adressen etc.
Ga ik zo meteen naar toe, is toch net ff makkelijker voor mij, ben er emotioneel niet direct bij betrokken.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:26
BerichtOnderwerp: Pinksteren en onze taal en woorden

ik las dit stukje vandaag

"We moeten als christenen de taal van de wereld spreken"

"Ik geloof niet dat God wil dat we als christenen een eigen taal hebben die alleen verstaanbaar is voor onszelf," zegt geestelijk verzorger Egbert Bos. "De missie van de kerk is de wereld. We zijn in de wereld en niet van de wereld. Christus heeft ons gezonden en als kinderen van God hebben we de Heilige Geest ontvangen, zodat we het werk van Christus in deze wereld kunnen voortzetten."

"God wil dat alle mensen ontdekken dat Hij de Schepper is, van hen houdt en wil vergeven. Vanuit het volbrachte werk van Jezus Christus is een nieuw en ander bestaan mogelijk. Daarom is het van belang dat we de taal van de wereld spreken. We zijn niet beter dan de mensen in de wereld, maar maken helaas dezelfde fouten. Het enige verschil in ons leven is Jezus Christus."

Niet moeilijker maken
"Het is belangrijk dat we woorden gebruiken die de ander begrijpt," vervolgt Bos. "Dan ontstaat er geen afstand maar tonen we juist aan: ‘we staan naast je. Ik houd van je, God houdt van je’. Wanneer we onze eigen taal spreken, de tale Kanaäns, stellen we mensen niet in staat om God te ontmoeten. We maken het dan veel moeilijker dan nodig is, waardoor ze het Evangelie niet begrijpen."

"Dan merken we dat alle mensen verlangen naar rust en vrede. God wil ik contact komen met alle mensen. Dat kan als wij laten zien dat het Evangelie voor elke dag is en niet alleen voor op zondagmorgen. Het is ook niet alleen voor een hele kleine groep mensen, maar voor iedereen. Of je ingenieur of huisvrouw bent maakt niet uit. De boodschap is universeel."

Bos: "Als je met een collega of medestudent praat, weet je welke taal ze gebruiken. Als we over Christus praten, moeten we in die taal verder gaan en niet opeens een andere taal gaan gebruiken. Als we het geloof alleen voor zondagmorgen laten, ga je vanzelf in die vreemde taal spreken. Als het geloof voor elke dag is, leer je ook die taal van de wereld te spreken. Dat is echt interesse hebben in de medemens."
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:14

MARY052 schreef:
He Jonathan, fijn dat je dit met ons wil delen.
Wens je heel veel sterkte toe.

Mary

Afgelopen jaar, na een paar jaar niet naar kerk te zijn gegaan (daar verder even niets over, lees mijn verdere berichten maar) toen ik weer in gemeente kwam, deed die tekst 'Geprezen zij de Heere, dag aan dag draagt Hij ons' zo veel verdriet nog.
Raar dat God het opeens als gebed gebruikt en ik er nu een zegen van voel.

Zo vaak heb ik geroepen, tijdens mijn huwelijk, na mijn huwelijk....waar bent U Heer??
Die tekst...dag aan dag draagt Hij ons.....deed zo veel pijn.

En nu..... God .. Hé...daar bent U, met dezelfde woorden !!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:09

CARIN303 schreef:
Jonathan,
Ik wens jou, je kinderen, je ex en je andere familie veel sterkte, kracht en rust toe!
Onderstaand gedicht kreeg ik toen mijn vader overleed en wil ik graag met je delen.
Carin

Niet sterven maar leven;

Zij wist; het zou niet lang meer duren,
dan zou ze naar haar Heiland gaan.
En tellende haar laatste uren,
leefde ze op haar afscheid aan.

Ze vroeg zich af, hoe zou dat wezen,
als straks haar laatste uur zou slaan,
Zij wist , toch heb ik niets te vrezen,
want Jezus Christus gaat vooraan.

Toen hebben engelen haar gedragen,
recht op Gods open huisdeur aan.
De dood is op de vlucht geslagen,
het leven is ze ingegaan.

Zij hoefde stervend niet te sterven,
ze overleed om op te staan.
Ze mocht de heerlijkheid beërven
en die al zingend binnengaan.

Dank je wel, Carin, voor dit mooie gedicht,

Jammer dat mijn ex-schoonmoeder dat nooit heeft willen inzien
Wel katholiek opgevoed, maar een soort anti gekregen.
Ik ben daar toch 15jr over de vloer geweest, maar ruimte om over te praten was er niet.
alleen met kerst, dan ging ze, omdat het hoorde bij de kerst, maar de enige goede christen was de pastoor en Toon Hermans. En de paus die had t fout, protestanten ook.

Vannacht is ze overleden.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 31 mei 2010, 18:11
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 17:30
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

whahaha.... zie opeens een 97 jarige Verraste, verbaasde smiley op mijn CM profiel kijken ( JUDA209 )
en weet je hij ziet er minstens pas halverwege uit. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 17:19
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

LIELIE304 schreef:
Ik heb kikker niet
Daar gaat mijn date..Huilende smiley, smiley in tranen

Die een lijntje op de weg van Jonathan is.Engeltje smiley

Taxi blijft Taxi
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 17:18

PIETER649 schreef:
Ik vind het vooral zonde dat mn 1e huwelijk nog zo lang geduurd heeft.

Zinga67 Vroeg het volgende:

ZINGA672 schreef:

Ik heb eigenlijk een vraag aan gescheiden mensen die ik nauwelijks durf te stellen, maar die toch regelmatig in mij opkomt. Maar hoe stel ik hem zonder dat ik mensen kwets of verdrietig of schuldig doe voelen... Smiley die vol vragen zit
Ik ga het voorzichtig proberen...

Iemand gaf ergens anders al aan met het (inmiddels verbroken) huwelijk destijds niet helemaal, of helemaal niet Gods weg te zijn gegaan. Zijn er meer mensen die achteraf denken; de keuze voor mijn huwelijk was mijn eigen keuze en ik heb God daar niet of niet voldoende bij betrokken?

Dit is wel een heel persoonlijke vraag misschien...

GrZing

Hoe zie jij dat dan Pieter?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 ... 54 Volgende
Pagina 35 van 54