Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 23:50
Onderwerp: Topics omhoog halen
|
|
|
VISSER278 schreef: | Oké Cross, zullen we hem dan laten kiezen? |
Nee, we laten hem zwemmen .... hij kan niet weigeren (een gegeven paard mag je niet in de ......)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 15:47
Onderwerp: Rol vader na echtscheiding
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Sorry, maar ik begrijp je niet. Het is overigens een historische roman, wat zich in Nederland afspeelt. Jammer dat ik de titel niet meer weet, maar misschien komt het nog boven. |
Misschien het boek "38 nachten" van Janne IJmker ?? (als je hebt over de gevolgen van een "verstandshuwelijk")
http://www.vergadering.nu/boekijmker38nachten.htm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 15:34
Onderwerp: Kom, zie en ervaar de kracht van de Levende God !
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | sluit misschien niet aan op het voorgaande, maar het gaat toch ook over de kracht van de Levende God,
en persoonlijk bedoel ik dan dat God aanwezig is waar twee of meer biddenden samen zijn, (dit vindt je wel terug in de Bijbel uiteraard)
Ik maakte het persoonlijk mee, een hele strijd, en na een samenkomst heeft dit mij volledig losgelaten, heb dus het gevoel : dat de satan van mij wegging door de kracht van de Levende God in een biddende gemeenschap.
Nergens vind ik een tekst of vers in de Bijbel waarnaar ik hiervoor zou kunnen verwijzen, weten jullie of er hiernaar kan verwezen worden? (vooral dat de satan van je wegvliedt) |
Hoi Marylien,
In Handelingen 4 gaat het over het "gebed van de gelovigen". Petrus en Johannes waren gevangen gezet en later weer vrijgelaten, daarna vertelden ze van hun bevindingen aan de leerlingen en eindigden met gebed. Het was dus waarschijnlijk een vrij grote groep christenen die gezamelijk aan het bidden waren. De kracht van het gezamelijke gebed vind je hieronder. Ik citeer maar vanaf vers 29: 29 Welnu, Heer, sla ook nu acht op hun dreigementen en stel ons, uw dienaren, in staat om vrijmoedig over uw boodschap te spreken 30 door ons bij te staan, zodat zieken genezing vinden en er tekenen en wonderen gebeuren in de naam van Jezus, uw heilige dienaar.’ 31 Toen ze hun gebed beëindigd hadden, begon de plaats waar ze bijeen waren te beven, en allen werden vervuld van de heilige Geest en spraken vrijmoedig over de boodschap van God. (gebruikte vertaling: NBV)
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 10 maart 2011, 15:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 15:16
Onderwerp: Topics omhoog halen
|
|
|
VISSER278 schreef: | En de prijs?.........Een gesponsorde voetreis naar Rome? Tis een watersporter .... laat hem lekker zwemmen Ik weet niet of je dat al weet, maar dat is meestal de hoofdprijs die op CM wordt uitgedeeld. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 21:10
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
MAR907 schreef: | Vandaag voor het laatst... Ik wens een ieder die ik ontmoet heb....."God bless you..."
doei doei zwaai zwaai... |
Jammer Mar, maar misschien nog een afspreken bij Chatuliem
Gods liedevolle zegen voor de toekomst !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 14:54
Onderwerp: Drachten
|
|
|
LISA610 schreef: | Wordt ik al aangekeken.. Ik zit in spanning al die lieve blikken af te wachten.. |
blikken in de vorm van hartjes zeker ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 02:08
Onderwerp: God heeft de zondaar lief, maar haat de zonde?
|
|
|
Spreuken 9
Wijsheid en Dwaasheid 9 1 Wijsheid heeft haar huis gebouwd, zeven zuilen heeft ze uitgekapt. 2 Ze heeft haar vee geslacht, haar wijn gemengd, haar tafel heeft ze gedekt. 3 Haar dienaressen heeft zij de stad in gestuurd, zelf roept zij vanaf de hoogste plaats: 4 ‘Onnozele mensen, kom toch deze kant op.’ Wie geen verstand heeft roept ze toe: 5 ‘Kom, eet het brood dat ik je geef, drink de wijn die ik heb gemengd. 6 Wees niet langer zo onnozel, leef, en betreed de weg van het inzicht.’
7 Wie een spotter terechtwijst, wordt bespot, wie een goddeloze de les leest, wordt belachelijk gemaakt. 8 Wijs een spotter niet terecht, hij zou je haten, berisp een wijze, en hij mag je graag. 9 Een wijze wordt nog wijzer als je hem berispt, een rechtvaardige vergroot zijn inzicht door wat je hem leert. 10 Wijsheid begint met ontzag voor de HEER, inzicht is vertrouwdheid met de Heilige. 11 Door mij, Wijsheid, vermeerderen de dagen van je leven, je levensjaren nemen door mij toe. 12 Als je wijs bent, heb je er zelf voordeel van, als je spot, benadeel je jezelf.
13 Vrouwe Dwaasheid bazelt maar, door haar domheid heeft ze nergens weet van. 14 Ze zit bij de deur van haar huis, in een zetel, hoog in de stad. 15 Ze roept naar de voorbijgangers, naar hen die rechtdoor willen gaan: 16 ‘Onnozele mensen, kom toch deze kant op.’ Wie geen verstand heeft roept ze toe: 17 ‘Gestolen water smaakt verrukkelijk, geroofd brood is een lekkernij.’ 18 Maar wie zij naar zich toe lokt weet niet dat hij afdaalt naar de schimmen, hij daalt af tot in het dodenrijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 01:52
Onderwerp: voorjaarswandeling
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Ok, de aanmeldingen!
1. Chatuliem619 2. Trijnie 3. Billy701 4. Jasmyn704 (o.v.!) | 5. Crossroad
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 maart 2011, 13:23
Onderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: de lijst: Pieter en Annette Henk 710 en Robbedoes Willemijn Chatuliem Siem Britte Rellok/WMG marianne en henduk maria576 en partner Sonja008+vriendin Crossroad (ov)
Lijst even aangevuld door mij
CROSSROAD317 schreef: Ik ga ook voor een zelf te bepalen menu. Er loopt al een onderzoek naar andere mogelijkheden met meer keuzeopties
CROSSROAD317 schreef: Gaan we na het eten nog ergens stappen ?? Daar is ieder natuurlijk vrij in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 maart 2011, 21:35
Onderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?
|
|
|
MARIA576 schreef: | Eehmmmm...ik ben ook geen grote eter! 4 gangen? gaat me NIET lukken, dat weet ik nu al, zelfs al zou ik de gehele dag niets eten. Ik zou het niet heel erg belangrijk, maar wel jammer vinden als ik het voedsel dat ik op m'n bord krijg, niet lust, alhoewel ik geen lastige eter ben. Ook is het fijn als ik zélf de prijs kan bepalen door zelf te kiezen wat ik op m'n bord wil hebben, dus als het kan? dan graag wat meer zelf kunnen kiezen...! Maarre..ik lig niet dwars hoor, pas me makkelijk aan! De gezelligheid vind ik belangrijker |
Ik ga ook voor een zelf te bepalen menu.
Gaan we na het eten nog ergens stappen ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 maart 2011, 21:25
Onderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Zou het
Nee, mijn tweelingzus zit hier niet. Dan zou 't zo verwarrend worden. |
Jammer, ik zou wel eens met jullie beide willen wandelen .... inhaken maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 16:08
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Nog meer????? Ik dacht uitverkocht?
Bij strandwandeling moeten wel meer aanmelders komen |
Tja, organiseren toch aan anderen overlaten Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 16:06
Onderwerp: Autisme
|
|
|
LISA610 schreef: | De stelling was: Autisme is een uiterste vorm van mannelijk gedrag.
Chat heeft hierbij de volgende nuanceringen aangebracht: Goed, nu de stelling. Ik heb toch de behoefte een aantal nuanceringen aan te passen. Autisme is een uiterste vorm van manlijk gedrag, door teveel testosteron, waardoor de verhouding tussen oestr. en test. uit evenwicht is.
Wat betekent het niet...Ten eerste autisme is geen mannenziekte. De discussie dat het alleen maar via het manlijke chromosoom doorgegeven wordt, is een andere en heeft niks te maken met deze stelling.
Ten tweede is er een verschil tussen manlijk gedrag en mannen. Je zou gemakkelijk kunnen concluderen dat autisme bij elke man aanwezig is, zoals geopperd in een andere bijdrage, maar zo werkt het dus niet. Op zichzelf is er niks verkeerds aan manlijk gedrag, zolang het maar niet extreem wordt.
Dit leidt natuurlijk tot een vraag: wat is manlijk gedrag, en wat is extreem? Bestaat er überhaupt wel manlijk of vrouwelijk gedrag en is het niet zo dat er zoveel schakeringen zijn in manlijk en vrouwlijk gedrag??
En wat is autisme? Vaak is het in elk leven anders, en komt men niet tot zuivere definities. PDD NOS eindigt niet voor niks met de woorden NOT OTHERWISE SPECIFIED. In elk leven komt autisme op een andere manier tot uitdrukking. Verder loopt men het gevaar de ander te stigmatiseren als men van tevoren al beoordeelt over autisme, vaak vanuit ervaring in het eigen leven. Maar iedereen zit anders in elkaar. Dat leidt automatisch tot de volgende vraag: wat heeft te maken met karakter en wat met autisme. Veel mensen kunnen dat onderscheid niet goed aanbrengen. |
Op zich is dat niet zo moeilijk te beantwoorden. Als de psychiater de diagnose heeft gesteld "autist aanverwante stoornis" hoef je alleen nog maar antwoord te geven op "wat is dan het karakter". Ik denk dat het voor de persoon die de diagnose "autist aanverwante stoornis" heeft meegekregen, belangrijk is om eens goed in de familie rond te kijken om te bepalen welke karaktertrekken hij/zij van hun heeft mee gekregen. Let wel, het is niet aan een ander om te bepalen wat jouw karaktertrekken zijn, jij hebt beter inzicht in je familie ..... Wat ook belangrijk is m.i. dat de persoon het bekend maakt dat hij/zij de diagnose "autist aanverwante stoornis" heeft. Dit maakt het vaak gemakkelijker voor beide partijen. Plak je jezelf dan een etiket op?? Ja, maar je bent wel eerlijk richting de ander, en vaak is dat beter dan later het verwijt te krijgen, "waarom heb je het me niet verteld" ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 23:46
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | sorry snap het dus niet, jammer dat je je niet nader verklaart.... |
Er werd (o.a. door mij) off-topic gereageerd, denk dat het daarmee te maken heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 23:44
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
HERMINA461 schreef: | Maak het eens duidelijker |
Lisa en Leonard zou een optie kunnen zijn ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 23:42
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
HENDUK927 schreef: | hoezo haantjes gedrag,daar is de picknick niet voor bedoelt,tis een gezellie samenkomen,geen gerommel,geen dates |
geen gerommel duckie ?? veroordeel ik jou tot een middagje handje loslaten en alleen zitten ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 13:30
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Wat ben ik blij dat ik heerlijk op het platteland woon, mn naaste buren 300 meter hier vandaan wonen. Ik word zomers weleens wakker van de vogeltjes die onder de rieten kap zitten. Dan kocht ik een kat ..... Daar geniet ik dan weer van. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:44
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik geloof niet zo in balans, mensen zijn niet zo vaak in balans, want in balans zijn betekent geen emoties hebben. Waar haal je die wijsheid vandaan?? Want om eerlijk te zijn, ik denk dat ik zelf aardig in balans ben en toch genoeg emoties toon. Dus ik verwijs jouw opmerking, wat mij aangaat, gelijk door naar het land der fabelen. Ik geloof ook niet in navelstaren of zelfonderzoek, dat geeft de neiging dat men stil blijft staan. Ook hier de vraag, waar haal je die wijsheid vandaan?? Navelstaren vind ik trouwens niet vergelijkbaar met zelfonderzoek, das zoiets als appels met peren vergelijken. Bij zelfonderzoek is het de bedoeling dat je datgene onderzoekt waarin je blijft stilstaan, het is dus juist het tegenovergestelde aan wat jij zegt. Als ik geen zicht heb op wie ik ben of waardoor ik geworden ben wie ik ben, dan blijf je stilstaan, en zal je niet makkelijk tot volledige ontplooing komen. En juist bij zelfonderzoek is het mogelijk om jezelf te accepteren, de negatieve ervaring te parkeren en door te gaan naar een volgend level. Ik geloof dat over het algemeen rouwverwerking een vrij natuurlijk proces is, waar we weinig invloed op kunnen uitoefenen. Je groeit er vanzelf doorheen. En littekens, wie heeft die niet? Ja, littekens wie heeft ze niet, tis de kunst om daar op de juiste manier mee om te gaan. Sommige mensen verdringen ze, en willen niet weten dat ze littekens hebben, of ontkennen bewust dat ze ze niet hebben. Maar wie hou je dan voor de gek, jezelf toch?? Je kunt me verwijten dat ik veralgemeniseer, een argument dat vaker gezegd wordt, wat naar mijn idee nergens op slaat. Als je het met me eens bent, veralgemeniseer ik niet... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 22:27
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Die 2 puntjes krijgen we vast nog te horen. Cross houdt de spanning erin, zo blijft dit topic in ieder geval levend(ig).
Marijan, moet eigenlijk ook weer naar de kapper en is blij dat niet heel Nederland een mening heeft over (de lengte van) haar haar. |
Ik hoorde dat jouw kapster 2 maand met vakantie is ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 22:24
Onderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
|
|
|
MAUREEN217 schreef: | Mannen zijn niet autistisch, naar mijn mening, er schuilt meer een klein jongetje in hun, in de meeste gevallen zijn mannen niet helemaal volwassen, de vrouw daarintegen is sneller volwassen en heeft ook een scoort ook hoger in het onthouden, van verschillende dingen. Misschien dat ze beter kunnen onthouden waar de leuke winkeltjes staan .... maar voor de verdere rest vind ik het grote onzin wat je hier schrijft. En wat betreft wat ik eerder zei dat een vrouw zich moet terughouden, achterstellen, ja ik heb misschien verkeerde woorden gebruikt, soms heb ik moeite met bepaalde woorden ik zeg dit, maar bedoel dat. Ik bedoelde eigenlijk doordat een vrouw meer tijd heeft dan een man( als ze tenminste niet werkt buitenshuis), deze tijd kan benutten om te bidden voor haar man, want als het hem goed gaat, is het in het belang oor het hele gezin, je ziet en merkt de uitwerking van het gebed. En waar blijf je zelf als vrouw in dit hele verhaal .... of valt dit onder de noemer jezelf "wegcijferen" ?? Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen, sorry dat ik jullie op een dwaalspoor hebt gebracht. Tuurlijk is op basis van samenwerking en gelijkwaardigheid, het hele gebeuren is samen, daar is het hele huwelijk op gebaseerd, dat weet ik ook wel. Basis voor een goed huwelijk is communicatie, samenspel een zijn en een goed sexueel beleving, zoals God het heeft bedoeld. | Vind het wel goed van je dat je je mengt in deze discussie, ook al kan ik me er niet zo in vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 22:12
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Heeft iemand ervaring met het energiebedrijf OXXIO, volgens eigen zeggen de goedkoopste van Nederland? |
Veel van die "goedkope" energie aanbieders vertellen alleen de energie-prijzen, maar "vergeten" gemakshalve dat je ook voor de transportkosten moet betalen. Dan krijg je later nog een aparte rekening voor het transport van gas en elektriciteit, en dat is gem. 30 euro per maand .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 00:40
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Dat zie je toch Marijan ....een man vol met vraagtekens |
BZV
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 2 maart 2011, 00:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 00:06
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 2 maart 2011, 00:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 23:48
Onderwerp: Echt of onecht???
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | wanneer ik 99 jaar zal zijn Cross, zullen de assertiviteitstrainingen hun gevolgen te zien zijn en misschien is die "te" dan ook verdwenen!
ja heb dit al gevolgd hoor, is ook al verbeterd, maar hangt af van de situatie en de personen,
en dat afleren gaat niet zo snel |
Wie zegt dan dat het snel moet gaan?? Of is dat juist iets menselijks "liever vandaag dan morgen" ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 16:05
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Is wel makkelijker gezgd dan gedaan Cross! Ik denk niet dat je een behoedzaamheid of gereserveerheid kan verstoppen. Net zo min als een tegoed van vertrouwen, dit laatste is volgens mij een beetje gekoppeld aan je karakter.
met het allerlaatste "geen klik: wees eerlijk..." volkomen mee eens! |
Hm, waarom gemakkelijker gezegd dan gedaan ?? Gedragspatronen zijn vaak aangeleerd, dat kun je ook weer afleren. Volg bijvoorbeeld eens een assertiviteits training. Je mag dan wel zeggen dat "te goed van vertrouwen" deels met je karakter te maken heeft, maar het is goed om dat stukje "te" er vanaf te halen. Het stukje "te" brengt de mensen vaak in de problemen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 15:22
|
|
|
@ Maria: Te goeder trouw...zó zou ik het willen omschrijven. Afgaande op een profiel en op de reakties op het forum, kreeg ik een beeld van iemand. Een beeld wat ik leuk en boeiend vond....tot in 'het echte leven dan', want de realiteit was behoorlijk ánders, de persoon was behoorlijk ánders dan hij zich voordeed op C.M. Dat was schrikken.
ZEELAND736 schreef: | Ter goeder trouw ja...ik ben veel te goed van vertrouwen...
Maar ook daar leer ik weer van... (hopelijk dat je je grenzen leert stellen)
Helaas wordt dan de toenadering tot een nieuwe relatie DAAR niet gemakkelijker op!!!
Gezien je(mijn) verleden....dus nu...HEEL behoedzaam...
Want al 3x...(en weer die twijfel bij mezelf) een kontakt(niet alles via CM) die het zonder opgaaf van redenen ineens aflaten weten... ZEG...eerlijk waarom je verder geen kontakt wil...daar kan ik mee leven!!!!
En ik kon me ook wel vinden in de volgende woorden...
Beter een goede vriendschap...dan een verkeerde relatie... Goede vriendschappen zijn waardevol ja... |
Te goed van vertrouwen, en dus .... stoot je je neus ..... gevolg nu HEEL behoedzaam. Er is niets mis met het feit dat je behoedzaam bent, maar laat dat niet teveel merken, m.i. ik zou daar op afknappen. Maar als je te goed van vertrouwen bent .... daar zou ik ook op afknappen. In een latere posting schrijf je "ik mag er zijn" .... Nou laat dat dan ook merken en laat die achterdocht (HEEL behoedzaam) maar achterwege. Als je duidelijk je eigen grens aangeeft, dan geef je ook HEEL duidelijk het signaal af "IK MAG ER ZIJN".
Ik denk trouwens dat dit voor zowel mannen als vrouwen geldt, stel duidelijk je grens en "Je Mag Er Zijn". Ben het wel met je eens, als er geen "klik" is, wees eerlijk naar elkaar, en ga niet zomaar alle contact uit de weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 15:00
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Zover als in bovenstaande link is het gelukkig nooit gekomen ....
Ik heb meer met instrumentaal dan met vocaal als het om klassiek gaat .... Verraste, verbaasde smiley
Nou Cross, dat kan ik me in het geval van je link wel voorstellen... Wel boeiend om de gezichten van de mannen te lezen, dat dan weer wel.
Thomas, hoezo klassiek.... |
Het stuk "liebes mädchen" is een klassiek stuk, de mannen echter die het zingen .... "antiek"
|
|
Naar boven |
|
|