Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is duidelijk dat je de discussie niet gevolgd hebt, want dan zou je ook wel anders reageren... |
Domme opmerking en je doet Hannah ook tekort, zij heeft moeite gedaan om zich erin te verdiepen en niet zo maar een oordeel te geven...... Het is niet jouw mening en daar kan je niet tegen blijkbaar....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is duidelijk dat je de discussie niet gevolgd hebt, want dan zou je ook wel anders reageren... |
inderdaad Chat, als ze zou schrijven zoals in deze discussie "normaal" is, zou ze veel veroordelender en bevooroordelender moeten schrijven! Schaam je, Hannah!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:13
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | |
De familie Phelps was de afgelopen week weer voor de tv,die delen je mening maar hun plaatjes zijn een stuk heftiger........ze denken ook de waarheid te verkondigen.........wel interessant om naar te kijken trouwens...... http://www.godhatesfags.com/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:15
|
|
|
LEANNE226 schreef: | De familie Phelps was de afgelopen week weer voor de tv,die delen je mening maar hun plaatjes zijn een stuk heftiger........ze denken ook de waarheid te verkondigen.........wel interessant om naar te kijken trouwens...... http://www.godhatesfags.com/ |
Ik heb ook een stukje gezien, bizar he???? trieste constatering dat die meningen -iets minder heftig- ook om CM voorbij komen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:31
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jol, een klopjacht is te veel eer voor diegenen. Het heeft meer te maken met Farizeeërgedrag. Vooral weten wat goed is en maar zo veel mogelijk feiten uit de Bijbel verzamelen om je gelijk te krijgen. Ik vind het de kunst om juist geen farizeeër te worden. Als wij zelf weten dat wij voor God mogen bestaan en voor God goed genoeg zijn, dan kan geen mens (ook geen CMMers)verhinderen om zo te leven zoals je dat zelf wilt en niet zoals sommige mensen dat bijna van je eisen en daar ook heel ver (te) in gaan. De Bijbel bestaat uit feiten die een ieder anders interpreteert, daarom zijn er helaas ook zoveel kerken en huis gemeentes bijgekomen omdat een ieder denkt dat zijn woord, het woord is.... |
Pax melior est quam iustissimum bellem. ( Vrede is beter dan de rechtvaardigste oorlog. )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:52
|
|
|
Vanmorgen weer eens in de samenkomst geweest. Mijn hart opgehaald aan Job 38 vanaf vers 4...
Waar waren wij toen God in Zijn wijsheid de wereld bedacht. Wie denken wij te zijn als wij met de raadselen, de waaroms te maken krijgen. Wie zijn wij om in "onze wijsheid" te denken dat wij Zijn woord echt kunnen doorgronden, dit op mensen leggen en daarmee ook hun geloof en visie, hun leven die zij leven voor God kunnen beoordelen en veroordelen.
Een veroordelende God Chat? Ja, HIJ heeft het oordeel. En WIJ zijn elkaar niets anders verschuldigd dan elkaar lief te hebben. Dat is Zijn verordening. God is zoveel groter, Hij denkt Out of the Box en zo anders. Hij ziet ons en onze acties, en daarachter ziet Hij ons hart en heeft het overzicht over ons leven.
Het is ongelooflijk hoe hier met oordeel wordt geslingerd als zijnde van God en dan ook nog te denken dat je daarin een handje moet helpen.
Job 38... mooie samenvatting van God ten opzichte van ons kleine eigen-wijze mensjes...
By the way: charismatische samenkomst... verrassend out of the box.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:04
|
|
|
JOL252 schreef: | Vanmorgen weer eens in de samenkomst geweest. Mijn hart opgehaald aan Job 38 vanaf vers 4...
Waar waren wij toen God in Zijn wijsheid de wereld bedacht. Wie denken wij te zijn als wij met de raadselen, de waaroms te maken krijgen. Wie zijn wij om in "onze wijsheid" te denken dat wij Zijn woord echt kunnen doorgronden, dit op mensen leggen en daarmee ook hun geloof en visie, hun leven die zij leven voor God kunnen beoordelen en veroordelen.
Een veroordelende God Chat? Ja, HIJ heeft het oordeel. En WIJ zijn elkaar niets anders verschuldigd dan elkaar lief te hebben. Dat is Zijn verordening. God is zoveel groter, Hij denkt Out of the Box en zo anders. Hij ziet ons en onze acties, en daarachter ziet Hij ons hart en heeft het overzicht over ons leven.
Het is ongelooflijk hoe hier met oordeel wordt geslingerd als zijnde van God en dan ook nog te denken dat je daarin een handje moet helpen.
Job 38... mooie samenvatting van God ten opzichte van ons kleine eigen-wijze mensjes...
By the way: charismatische samenkomst... verrassend out of the box. |
Het is ongelooflijk hoe hier alle inhoudelijke argumenten worden genegeerd en direct grote woorden als "vooroordeel" en "veroordeel" de lucht in worden geslingerd.
Geeft te denken. Als alle tegenargumenten op zijn gaan we mensen bekladden en zwart maken. En op iedere gewenste of ongepaste wijze proberen het zwijgen op te leggen.
Ik mag hier ook mijn mening neerschrijven. Heb betaald.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:05
|
|
|
Geeft te denken. Als alle tegenargumenten op zijn gaan we mensen bekladden en zwart maken. En op iedere gewenste of ongepaste wijze proberen het zwijgen op te leggen.
Het was me al duidelijk dat je dat deed Carmen.....hoef je ook nog niet zo uit te leggen.... Ik begreep het al.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:06
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jol, een klopjacht is te veel eer voor diegenen. Het heeft meer te maken met Farizeeërgedrag. Vooral weten wat goed is en maar zo veel mogelijk feiten uit de Bijbel verzamelen om je gelijk te krijgen. Ik vind het de kunst om juist geen farizeeër te worden. Als wij zelf weten dat wij voor God mogen bestaan en voor God goed genoeg zijn, dan kan geen mens (ook geen CMMers)verhinderen om zo te leven zoals je dat zelf wilt en niet zoals sommige mensen dat bijna van je eisen en daar ook heel ver (te) in gaan. De Bijbel bestaat uit feiten die een ieder anders interpreteert, daarom zijn er helaas ook zoveel kerken en huis gemeentes bijgekomen omdat een ieder denkt dat zijn woord, het woord is.... | Ik begrijp niet goed waarom jij je zo veroordeeld voelt. Je kunt wel veroordeling lezen, maar je kunt ook wel eens ingaan op wat mensen zeggen en ook nog menen. Wat neem jij een slachtofferrol aan zeg. Wij worden even heerlijk neergezet als Farizeers, een stukje eerder hintte je erop, dat we eigenlijk geen christenen zijn...wie is er aan het veroordelen? Kijk, zoals ik eerder gesteld heb: je hebt je keuze gemaakt. En vanaf dat moment vind je alles wat wij zeggen benedenmaats, hypocriet, veroordelend. Als je een keuze maakt, moet je ook instaan voor de gevolgen. Wil ik daarmee zeggen wat er staat te gebeuren? Helemaal niet, maar ik zeg wel, dat God onze eigen keuzes ook serieus neemt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:07
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Het is ongelooflijk hoe hier alle inhoudelijke argumenten worden genegeerd en direct grote woorden als "vooroordeel" en "veroordeel" de lucht in worden geslingerd.
Ik mag hier ook mijn mening neerschrijven. Heb betaald. |
Me too. Maar neem me niet kwalijk, ik las ergens dat Chat aangeeft dat God een veroordelende God is. Vandaar mijn opmerking. En ik kan niet anders dan tot de conclusie komen, met alle urls van Zwaan en bijdragen van verschillende mensen, dat jullie iemand zwaar in de hoek van veroordeling neerzetten. Met Gods woord aan je zijde. Ja .. hoe wassie ook weer... in de naam van God sabelen we iemand kapot...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 9 september 2012, 14:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:11
|
|
|
JOL252 schreef: | Vanmorgen weer eens in de samenkomst geweest. Mijn hart opgehaald aan Job 38 vanaf vers 4...
By the way: charismatische samenkomst... verrassend out of the box. | Kijk; ik lees in de bijdrage van Willemijn het volgende:
Quote: | en gelukkig hebben wij geen veroordelende God, | Ik geef aan dat ik daar anders over denk. Geef ik dan aan dat ik haar veroordeel, nee, ik geef aan dat de bijbel echt wel spreekt over een oordeel en Laatste Oordeel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kijk; ik lees in de bijdrage van Willemijn het volgende:
Ik geef aan dat ik daar anders over denk. Geef ik dan aan dat ik haar veroordeel, nee, ik geef aan dat de bijbel echt wel spreekt over een oordeel en Laatste Oordeel. |
Laat dat dus ook bij Hem. En wijd je aan de belangrijkste opdracht: Heb God lief bovenal etc. en je naaste als je zelf.
Wanneer iemand met je van visie en wijsheid verschilt... aanvaardt elkaar. Willemijn heeft haar verantwoording en jij de jouwe. Jij hebt de jouw verdedigd en duidelijk gemaakt, Willemijn denkt er anders over.... voila.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 9 september 2012, 14:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:13
|
|
|
JOL252 schreef: | Me too. Maar neem me niet kwalijk, ik las ergens dat Chat aangeeft dat God een veroordelende God is. Vandaar mijn opmerking. En ik kan niet anders dan tot de conclusie komen, met alle urls van Zwaan en bijdragen van verschillende mensen, dat jullie iemand zwaar in de hoek van veroordeling neerzetten. Met Gods woord aan je zijde. Ja .. hoe wassie ook weer... in de naam van God sabelen we iemand kapot... | Je hebt toch wel echt een extreme kijk van zaken zeg. Ik denk dat ik de laatste pagina's meer verwijten om mn oren heb gekregen dan Willemijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik begrijp niet goed waarom jij je zo veroordeeld voelt. Je kunt wel veroordeling lezen, maar je kunt ook wel eens ingaan op wat mensen zeggen en ook nog menen. Wat neem jij een slachtofferrol aan zeg. Wij worden even heerlijk neergezet als Farizeers, een stukje eerder hintte je erop, dat we eigenlijk geen christenen zijn...wie is er aan het veroordelen? Kijk, zoals ik eerder gesteld heb: je hebt je keuze gemaakt. En vanaf dat moment vind je alles wat wij zeggen benedenmaats, hypocriet, veroordelend. Als je een keuze maakt, moet je ook instaan voor de gevolgen. Wil ik daarmee zeggen wat er staat te gebeuren? Helemaal niet, maar ik zeg wel, dat God onze eigen keuzes ook serieus neemt. |
Ik denk dat je de inhoud van mijn stukje niet begrijpt en er wel gelijk je eigen interpretatie aangeeft........Prima hoor.....maar voor jouw verantwoording, niet de mijne.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:15
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je hebt toch wel echt een extreme kijk van zaken zeg. Ik denk dat ik de laatste pagina's meer verwijten om mn oren heb gekregen dan Willemijn. |
Je telt ze??? Over kinderachtig en onvolwassen gedrag gesproken zeg.....pfff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:17
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat je de inhoud van mijn stukje niet begrijpt en er wel gelijk je eigen interpretatie aangeeft........Prima hoor.....maar voor jouw verantwoording, niet de mijne..... | Je houdt er niet van dat iemand je zegt, dat je vrijblijvendheid over is. Want zo lees ik wel de bijdragen hier. Je hebt gekozen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:25
|
|
|
1 En weet dit, dat in de laatste dagen ontstaan zullen zware tijden. 2 Want de mensen zullen zijn liefhebbers van zichzelven, geldgierig, laatdunkend, hovaardig, lasteraars, den ouderen ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig. 3 Zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, achterklappers, onmatig, wreed, zonder liefde tot de goeden, 4 Verraders, roekeloos, opgeblazen, meer liefhebbers der wellusten dan liefhebbers Gods; 5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben. Heb ook een afkeer van deze. 6 Want van dezen zijn het, die in de huizen insluipen, en nemen de vrouwkens gevangen, die met zonden geladen zijn, en door menigerlei begeerlijkheden gedreven worden; 7 Vrouwkens, die altijd leren, en nimmermeer tot kennis der waarheid kunnen komen. 8 Gelijkerwijs nu Jannes en Jambres Mozes tegenstonden, alzo staan ook deze de waarheid tegen; mensen, verdorven zijnde van verstand, verwerpelijk aangaande het geloof. 9 Maar zij zullen niet meerder toenemen; want hun uitzinnigheid zal allen openbaar worden, gelijk ook die van genen geworden is. 10 Maar gij hebt achtervolgd mijn leer, wijze van doen, voornemen, geloof, lankmoedigheid, liefde, lijdzaamheid. 11 Mijn vervolgingen, mijn lijden, zulks als mij overkomen is in Antiochië, in Ikonium en in Lystre; hoedanige vervolgingen ik geleden heb, en de Heere heeft mij uit alle verlost. 12 En ook allen, die godzaliglijk willen leven in Christus Jezus, die zullen vervolgd worden. 13 Doch de boze mensen en bedriegers zullen tot erger voortgaan, verleidende en wordende verleid. 14 Maar blijft gij in hetgeen gij geleerd hebt, en waarvan u verzekering gedaan is, wetende, van wien gij het geleerd hebt; 15 En dat gij van kinds af de heilige Schriften geweten hebt, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof, hetwelk in Christus Jezus is. 16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is; 17 Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust. 2 Tim. 3.
1 Ik betuig dan voor God en den Heere Jezus Christus, Die de levenden en doden oordelen zal in Zijn verschijning en in Zijn Koninkrijk: 2 Predik het woord; houd aan tijdelijk, ontijdelijk; wederleg, bestraf, vermaan in alle lankmoedigheid en leer. 3 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; 4 En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen. 5 Maar gij, wees wakker in alles, lijd verdrukkingen; doe het werk van een evangelist, maak, dat men van uw dienst ten volle verzekerd zij. 6 Want ik word nu tot een drankoffer geofferd, en de tijd mijner ontbinding is aanstaande. 7 Ik heb den goeden strijd gestreden, ik heb den loop geëindigd, ik heb het geloof behouden; 8 Voorts is mij weggelegd de kroon der rechtvaardigheid, welke mij de Heere, de rechtvaardige Rechter, in dien dag geven zal; en niet alleen mij, maar ook allen, die Zijn verschijning liefgehad hebben. 9 Benaarstig u haastelijk tot mij te komen. 2 Tim. 4:1-9.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je houdt er niet van dat iemand je zegt, dat je vrijblijvendheid over is. Want zo lees ik wel de bijdragen hier. Je hebt gekozen.... |
Dan lees je toch echt verkeerd Chatuliem.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:34
|
|
|
JOL252 schreef: | Laat dat dus ook bij Hem. En wijd je aan de belangrijkste opdracht: Heb God lief bovenal etc. en je naaste als je zelf.
Wanneer iemand met je van visie en wijsheid verschilt... aanvaardt elkaar. Willemijn heeft haar verantwoording en jij de jouwe. Jij hebt de jouw verdedigd en duidelijk gemaakt, Willemijn denkt er anders over.... voila. | Als iemand een feitelijke onjuistheid vermeldt, kan ik daar een opmerking over maken zonder dat daarmee meteen een waardeoordeel aan vastzit. Ga dan ook niet voor mij invullen hoe ik dat bedoel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 18:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als iemand een feitelijke onjuistheid vermeldt, kan ik daar een opmerking over maken zonder dat daarmee meteen een waardeoordeel aan vastzit. Ga dan ook niet voor mij invullen hoe ik dat bedoel. |
CHATULIEM619 schreef: | Je hebt toch wel echt een extreme kijk van zaken zeg. Ik denk dat ik de laatste pagina's meer verwijten om mn oren heb gekregen dan Willemijn. |
Dat is toch ook een waarde-oordeel?
Wat ik zie gebeuren is dat er een battle is ontstaan waarin het strijden is om het gelijk. Daarin zie ik de één een beweging maken van: Dit is het woord en die moet je rechtsnijden. Er is geen midden, er is alleen rechts of links, de schapen en de bokken. De ander zegt God op haar wijze te kennen en ook samen met Hem vanuit haar christenzijn denkt ze anders over bepaalde zaken en kan dit ook voor zichzelf en God verantwoorden. Ze verzet zich terecht tegen het feit dat aan bepaalde acties haar christen zijn wordt afgemeten. (Ja ik weet het, Willemijn heeft ook zo haar uitspraken hierin naar anderen toe... )
Vervolgens zie ik een strijd ontstaan van welles-nietes. Het verhaal over yoga wordt heel letterlijk genomen met ontstaansgeschiedenis (is goed om te weten en mee te nemen in het onderscheiden) en hoe dit zou uitwerken en wordt niet geluisterd naar hoe Willemijn het beleeft, zij gaat niet aan de slag met goden en demonen en andere geestigheden. In plaats van dit bij haar te laten wordt vervolgens een soort houdgreep (sorry is judo, I know) toegepast waarbij de ander laat weten nog steeds haar geloof en visie te hebben, getuigt meerdere malen over hoe zij God kent en yoga voor haar werkt (haal het woord even weg en je hebt: ontspanning/ademhalingstechnieken/bewust bezig zijn).
Waarde oordeel: nee gewoon, kijk en zie.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 9 september 2012, 18:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 18:44
|
|
|
JOL252 schreef: | Me too. Maar neem me niet kwalijk, ik las ergens dat Chat aangeeft dat God een veroordelende God is. Vandaar mijn opmerking. En ik kan niet anders dan tot de conclusie komen, met alle urls van Zwaan en bijdragen van verschillende mensen, dat jullie iemand zwaar in de hoek van veroordeling neerzetten. Met Gods woord aan je zijde. Ja .. hoe wassie ook weer... in de naam van God sabelen we iemand kapot... |
Ik heb bij mijn weten Willemijn in geen enkele bijdrage veroordeelt. Wel veroordeel ik yoga als zijnde een niet-christelijk godsdienstig ritueel. En in de bijbel staat dat je geen 2 heren kunt dienen. (Lees bijv. Jozua 24:15 "Maar indien het kwaad is in uw ogen, de HERE te dienen, kiest dan heden, wie gij dienen zult: òf de goden die uw vaderen aan de overzijde der Rivier gediend hebben, òf de goden der Amorieten, in wier land gij woont. Maar ik en mijn huis, wij zullen de HERE dienen!" Of: Lucas 16:13 "Geen slaaf kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben, òf zich aan de ene hechten en de andere minachten; gij kunt niet God dienen èn Mammon.")
Ik vind dat Willemijn hier de enige is die personen veroordeelt en zonder op inhoudelijke argumenten in te gaan weinig anders doet dan respectloos hatelijkheden ventileren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 18:53
|
|
|
JOL252 schreef: | Dat is toch ook een waarde-oordeel? | Dit was een reactie op jouw bijdrage waarin je vindt dat wij Wmijn te hard aanpakken. Ja, het is een waardeoordeel, maar niet over het leven van Wmijn of over hoe zij alles beleeft. Je hebt in mijn ogen een vreemde manier van citeren...
JOL252 schreef: | Wat ik zie gebeuren is dat er een battle is ontstaan waarin het strijden is om het gelijk. Daarin zie ik de één een beweging maken van: Dit is het woord en die moet je rechtsnijden. Er is geen midden, er is alleen rechts of links, de schapen en de bokken. De ander zegt God op haar wijze te kennen en ook samen met Hem vanuit haar christenzijn denkt ze anders over bepaalde zaken en kan dit ook voor zichzelf en God verantwoorden. Ze verzet zich terecht tegen het feit dat aan bepaalde acties haar christen zijn wordt afgemeten. (Ja ik weet het, Willemijn heeft ook zo haar uitspraken hierin naar anderen toe... )
Vervolgens zie ik een strijd ontstaan van welles-nietes. Het verhaal over yoga wordt heel letterlijk genomen met ontstaansgeschiedenis (is goed om te weten en mee te nemen in het onderscheiden) en hoe dit zou uitwerken en wordt niet geluisterd naar hoe Willemijn het beleeft, zij gaat niet aan de slag met goden en demonen en andere geestigheden. In plaats van dit bij haar te laten wordt vervolgens een soort houdgreep (sorry is judo, I know) toegepast waarbij de ander laat weten nog steeds haar geloof en visie te hebben, getuigt meerdere malen over hoe zij God kent en yoga voor haar werkt (haal het woord even weg en je hebt: ontspanning/ademhalingstechnieken/bewust bezig zijn).
Waarde oordeel: nee gewoon, kijk en zie. | Hoewel Willemijn steen en been klaagt over wat haar aangedaan is, zijn je ogen volledig gesloten over hoe zij met anderen omgaat. Mede door haar eigen uitdagende uitlatingen is deze situatie ontstaan. En ja, er is strijd. Maar dat gebeurt nu eenmaal als men Gods woord aan de kant wil zetten en de duisternis tot licht wil promoveren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 21:28
|
|
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 14:45 [quote=JANE410]Zoals beloofd hier nog een verdere reaktie van mij. Ik vind het altijd mooi om andermans getuigenis te horen/lezen. Zie wel overèènkomsten dus ook daarom leuk om te reageren. Om te beginnen, ik heb voor jaren terug ook een tijd last gehad van hyperventilatie, durfde nog wel naar buiten maar ook een paar weken niet naar de supermarkt geweest, als ik in de rij stond werd ik zo beroerd. Gelukkig met gewoon dingen te doen waar ik angstig voor was is het na een tijdje wel overgegaan.
Ik heb een goede christelijke opvoeding gehad van mijn ouders (waar ik ze nu erg dankbaar voor ben) maar ik had toen zelf niet zoveel op met de kerk en het geloof. Begreep er niet veel van, geloofde wel in God maar daar bleef het bij. De wereld trekt ook enorm, je bent jong en het uitgaansleven is dan toch ook heel aantrekkelijk.
Hoe kan je een goede christelijke opvoeding hebben gehad, waar je je ouders nu nog dankbaar voor bent, en dan hyperventileren, niet zoveel op hebben met kerk en geloof, er niet veel van begrijpen. De wereld die aan je trekt(als je een goede christelijke opvoeding hebt gehad? Hoe kan dat? wel geloven, maar daar bleef het bij,...Ja, 'geloof alleen' staat ergens in de bijbel...
Na mijn trouwen ben ik nog zo`n 3 jaar naar de kerk gegaan en mijn toenmalige echtgenoot ook. En toen heb ik de kerk/God de rug toegekeerd, niet heel erg bewust maar het verwaterde en opeens ga je helemaal niet meer.
Dit rijm ik niet met je christelijke goede opvoeding waar je je ouders nog steeds dankbaar voor bent..
Een aantal jaren na mijn scheiding ging ik steeds meer naar christelijke programma`s kijken van de eo. Ik keek toen naar het programma de verandering en op een dag gebeurde er ook iets bij mij. Een man die niet geloofde vertelde dat hij op zoek is gegaan, hij voelde dat er meer moest zijn en ging verschillende gemeentes af op zoek naar God. Toen hij bij een evangelische gemeente kwam en de oproep werd gedaan om naar voren te komen, ging hij naar voren. Hij vertelde dat er een bliksem door hem heen ging van z`n kruin tot zijn tenen voelde hij dat. Deze man werd op dat moment vervuld met de Heilige Geest. Dus net zo ongeveer als jij het hebt ervaren.
Nou, ik ben zelf gaan geloven na een ongelovige jeugd waar ik niet eens wist wat kerst betekende en wie Jezus was, maar zonder blikseminslagen enzo hoor... In de bijbel staat dat ieder die gelooft ook gevuld is met de heilige Geest.. En niet het ondescheid die wordt gemaakt in groepen, ja, je gelooft wel maar ben je al vervuld met de heilige Geest?
Ik was helemaal onder de indruk van hetgeen hij vertelde en ik kon er niet omheen, ik geloofde wat deze man vertelde.
Ik geloof er geen barst van, dat er een bliksem door hem heenging...
Mensen kunnen gewoon gaan geloven door getuigenissen van anderen, zonder bliksems die dan door ze heen gaan...
De volgende dag stond ik in mijn woonkamer en keek naar buiten en opeens, het ging heel rustig, geen blikseminslag maar wel dat God er opeens was, m`n ogen werden geopend, opeens wist ik het zeker:GOD BESTAAT ECHT, Wow wat een mooi moment was dat, het mooiste cadeau in je leven om te krijgen.
Ja, dat moment heeft iedereen die eerst niet gelovig was en dan ineens wel.
Ik ben toen op m`n kniëen gegaan en heb vergeving gevraagd voor al mijn zonden die ik in het verleden gedaan had en heb Jezus aangenomen als mijn redder en verlosser. En we blijven wel zondigen maar als we die zonden oprecht belijden is er altijd vergeving voor.
Ja, je kan op je knieen, das een houding. Belangrijker is, of je het meent, en dan niet op je knieen, gewoon tijdens rustig zitten of liggen of tijdens bezigheden die niet veel afleiden psychisch.
Ik ben toen net als die man in dat programma op zoek gegaan naar een gemeente en heb belijdenis gedaan toen ik vijftig jaar was.
Da's mooi om te horen (Dan heb je gelukkig denk ik niet discussies van eerst gelezen hier, waarin ruzie's over dat doop door onderdompeling alleen geldt Ja, ik denk God ziet het hart aan, maar daar waren de meningen over verdeeld...
Het is zeker goed om alles wat er in de bijbel staat serieus te nemen, Hij weet wat wij nodig hebben en de geboden geven ons bescherming, uit onszelf kunnen we niks, we zijn zo zwak en we hebben christus zo hard nodig. Mee eens! al zijn er zelfs! ook ongelovigen die van nature doen wat in de wet staat, Rom 2 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
De boze is er altijd op uit om ons te verleiden, daarom zo belangrijk om zijn woord te geloven.
Hier ben ik het voor een gedeelte mee eens. Je hoort zo vaak, ja 'de boze' dit, 'de boze' dat, te vaak naar mijn mening. en dan kan het gebeuren dat de eigen verantwoordelijkheid wordt afgeschoven. Dat men de boze de schuld geeft van dingen die niet goed gaan. Ik bedoel, je hebt natuurlijk ook het vlees, de oude zwakke natuur die trekt..Dat heeft dan met zelfdiscipline te maken om daar niet aan toe te geven. En niet, ja, de boze zorgde ervoor dat iemand dit en dat deed...Lekker makkelijk..
Ook een hele geruststelling dat Jezus de boze al heeft overwonnen, dat wij in Hem meer dan overwinnaar zijn. Dat geeft wel veel rust want zijn(de boze) aanvallen gaan wel door. We hoeven gelukkig geen angst te hebben, je hoeft JEZUS maar aan te roepen en HIJ is er. Ik had laatst een hele angstige droom en ik riep Jezus ik probeerde steeds harder te roepen, ik had geen geuid/stem in mijn droom, toen werd ik gelukkig wakker en wist dat Jezus er was.
Ik had ook een keer een angstige droom, me hart ging tekeer, toen ik wakker werd, nou had iemand in de andere kamer de radio met rustige mooie muziek aan, niet per se christelijk, wel EO, en toen ging ik daar naar liggen luisteren en werd ook zo rustig.
Bedankt voor de tip over biblianet, heel handig om teksten met uitleg zoeken.
Die gebruik ik ook vaak...
Filia, Gods zegen
Zegens!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 september 2012, 03:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 21:35
|
|
|
BERT168 schreef: | na even het een en ander weer doorgelezen te hebben hier,merk ik dus dat Filia110 onze oude vertrouwde Solafide is?
die kapt er wel flink door zie ik,hou ik wel van!
ik zou zeggen Tjakkaaaa Filia!
|
Quote: | ik zou zeggen Tjakkaaaa |
Welek idiote bekende nederlander zegt dat ook alweer steeds?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:30
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Er is absoluut een relatie tussen God en de zon. Voor mij althans. Lees elke tekst er maar over na, beide zijn de enigen in hun soort en geven een warmte af waar je niet omheen kunt. Alhoewel, van de ene word je bruin en van de andere niet. |
God heeft de zon gemaakt
Ps: Jammer dat je weg bent, Ijsje, kon veel van je leren, heerlijke en goede bijdrages, en gelachen met je...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 01:10
|
|
|
SHANITA130 schreef: |
Welek idiote bekende nederlander zegt dat ook alweer steeds? |
eh...Shanita ofzo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 03:05
|
|
|
WILLEMIJN232 haar reactie op CHATULIEM619 was geplaatst: woensdag 5 september 2012, 21:06
WILLEMIJN232 schreef aan CHATULIEM619, en SHANITA130 haar reacties zijn DONKERBLAUW: Ik zit dit topic en vooral jouw bijdragen met verbazing te lezen.....Jij hebt een mening maar verdraagt geen tegenspraak maar wilt met alle geweld in de naam van de Bijbel nog wel gelijk? Ja, en elke keer 'we' en 'bij ons'... Mijn ervaring is als iemand prediker, dominee of voorganger is, is tie bescheiden en loopt er niet mee te koop...en zegt zeker buiten zijn functie niet dát ie er een is.... Als hier linken en kritische kanttekeningen worden geplaatst over Jan Zijlstra en zijn gebedsdiensten en van praten in tongen en vallen in de Geest ben je diep beledigd en gaan diegene te ver... En dat, terwijl 'diegenen' gelijk hebben met wat ze zeggen...Dat ís massahypnose, beïnvloeding, brainwashing, hersenspoeling en wat Jan Zijlstra betreft geldzucht... mijns inziens...machtigingskaarten op je stoel, als je bekeert bent verplicht een bijbel en een serie boeken voor pas bekeerden kopen, voor en na de 'genezing' op de foto...schandalig gewoon... In het NT staat als er sprake is van genezen dat allen en iedereen werd genezen....élke keer, zie concordantie...
Maar wat zie ik nu: je doet hetzelfde met yoga.... Idd dat doet Chatuliem, terwijl de oefeningen van yoga gewoon gezond zijn voor je lichaam en dus ook geest, en de geleide meditatie of gewone meditatie goed is als oefening, om je gedachten te ordenen, dat dingen duidelijk worden. en ook al doet iemand twintig zonnegroeten per dag, dat jij jouw zaak niet, net zoals het niet de zaak is van iemand anders om jou steeds te confronteren met het spreken in tongen.
Ook dat, is iemand zijn eigen zaak. Een zonnegroet is een serie hele goede en hele moeilijke lichamelijke oefeningen. En masaal met een hele groep spreken in tongen (vreemde talen), is zo onbijbels...en dan nog durven zeggen dat als je niet in tongen spreekt(vreemde talen), je niet in de hemel komt, zoals veel groepen doen... Dus, ik blijf confronteren over dat in 'tongen' spreken, om pas gelovigen te waarschuwen. Idd, zo had ik het nog niet bekeken, 'niet stééds' doen....maar ja, krijg steeds nieuwe inzichten, wordt me steeds duidelijker...'tongen'=vreemde talen, in Korinthiers staat, maximaal drie, om de beurt, met uitleg, nou dát heb ik nog nooit meegemaakt die orde, nee, allemaal doormekaar, dat je denkt dat je bent in een mental institution bent beland....
En als jij ook nog die ruwe, onfatsoenlijke opmerkingen goedpraat en zegt dat diegene een oprecht christen is..... Ja, Willemijn, waar staat ook alweer in de bijbel, dat in de laatste dagen mensen dingen goed noemen die fout zijn en vice versa? Het staat ergens, ik zoek het later op. vraag ik mij dat in alle oprechtheid af.....want zo ga je met niemand om en zulke verwensingen van Jij bent Jezus Christus niet zeg je werkelijk tegen niemand.....dat is onchristelijk...... Ja, idd, zo ga je niet met elkaar om...Ik heb er geen woorden voor, Willemijn, wat jij naar je hoofd krijgt geslingerd hier. Ik heb die hoek niet voor niets verlaten, zie boek 'Ooit evangelisch'... Wees maar blij dat je niet tien/vijftien jaar van je leven bent gehersenspoelt als robot, met dat je geen mening mag hebben, en zij alleen weten wat God zegt en vindt.. als je de voorganger niet gehoorzaamt ben je ongehoorzaam aan God...zie 'haantjes gedrag' in goedgelovig een goed doorsnee voorbeeld hoe 't eraan toegaat...., en CIP en ND... manipulatie en intimidatie, wat narcisten na gaan doen, want die weten veel beter dan jijzelf wat God tegen jou wil zeggen...zo leren narcisten aan en van narcisten... Ja, Willemijn, ik ben behoorlijk boos, het voelt aan als terechte boosheid.Wat ik hier zie hoe tegen jou wordt gedaan, gebeurde ook in groepen, toen ik daar nog kwam...
CHATULIEM619 tegen WILLEMIJN232 en SHANITA130 weer ertussen reagerende in DONKERBLAUW: Een christen getuigt van respect naar elkaar..... Nu doe je weer zo ontzettend flauw met je zonnegroeten en flauwe opmerkingen naar deze en gene.....Als ik even met Ijsje over yoga converseer voel je je getart????? Waarom? Moet ik me getart voelen als het over Jan Zijlstra gaat???? Nee, want dát ís zo...Je beweert de hele tijd dat yoga onschuldig en niet occult is. Ik geef met mijn link aan dat de zonnegroet echt niet onschuldig is en diep verbonden is met afgoderij. Alleen als je je bezig houdt met de godsdienst erachter, maar niet als je enkel de oefeningen doet en meditatie, das juist gezond.. Verder probeer jij iedere keer de vergelijking te trekken met JZ en daar is een heel groot verschil in. Je kunt niet beweren dat hij occult bezig is. Je kunt opmerkingen maken dat hij fouten maakt, maar tot nu toe zie ik dat hij voortdurend op Jezus wijst en zichzelf niet centraal stelt. En spreken in tongen is iets wat de gemeente deed en nog steeds voorkomt. Het is niet met elkaar te vergelijken. En dat ik gegriefd reageer heeft ook te maken met het feit dat de evangelische beweging mij dierbaar is. God hoort je dierbaar te zijn en geen sektatische beweging...Als ik absoluut ben, dan ben ik absoluut omdat de Bijbel dat is. Ja...en hoe zit dat, met niet meer dan drie om de beurt in tongen, en dan met uitleg? zoals staat beschreven in Korinthiers? En met de massahypnose waar iedereen valt? Waar staat dat in de bijbel? En liedjes met 100 keer dezelfde teksten en refreinen zodat je in een trance geraakt? En zo kan ik nog ff doorgaan... En wat betreft yoga, ja, daar denk ik heel absoluut over. Dat je me dan verwijt dat ik niet aan jouw gevoeligheid denk, klopt niet. We hebben jaren met elkaar kunnen chatten en mailen zonder dat dat een probleem was. Maar als we dan echt gaan praten over yoga, dan ben ik duidelijk en dat ben ik altijd geweest. Wat betreft Filia, idd, ze had dingen wel anders kunnen formuleren. Ze had je ook niet zo moeten confronteren, maar goed, dat overkomt iedereen wel eens. Vroeger heb ik veel aan haar gehad en als ze nog wat langer gebleven was, had je misschien ook wel respect voor haar gekregen. Het is ronduit gemeen om iemand zo neer te zetten zoals ze hier neergezet is. En misschien is dat ook de reden geweest dat ze zo gereageerd heeft. Ik zou ook zo reageren als iemand zoiets met mij doet. Ze is gewoon verwijderd...want ze had gebrek aan respect.
WILLEMIJN232 schreef aan CHATULIEM619 en SHANITA130 weer in DONKERBLAUW: Laat een ieder zijn eigen visie en geloof hebben en respecteer dat eens ook al is het niet jouw ding....... En.....laat de ander heel in je opmerkingen........
Idd!!!Respect!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 september 2012, 18:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 04:18
|
|
|
JOL252 schreef: | Dat is toch ook een waarde-oordeel?
Wat ik zie gebeuren is dat er een battle is ontstaan waarin het strijden is om het gelijk. Daarin zie ik de één een beweging maken van: Dit is het woord en die moet je rechtsnijden. Er is geen midden, er is alleen rechts of links, de schapen en de bokken. De ander zegt God op haar wijze te kennen en ook samen met Hem vanuit haar christenzijn denkt ze anders over bepaalde zaken en kan dit ook voor zichzelf en God verantwoorden. Ze verzet zich terecht tegen het feit dat aan bepaalde acties haar christen zijn wordt afgemeten. (Ja ik weet het, Willemijn heeft ook zo haar uitspraken hierin naar anderen toe... )
Waarde oordeel: nee gewoon, kijk en zie. |
idd. Er werd niet geluisterd naar hoe Willemijn het beleeft.
Gewoon gezonde oefeningen en meditatie voor je psychische rust en lichamelijke gezondheid.
En dan quote ik nu even enkele van de vele goede stukken van Willemijn die mij zelf zo goed doen en waar ik veel van leer. en boeie dat ze yoga doet....ze heeft wijsheid.....:
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 09:50 Onderwerp: Christendom en yoga Want bidden is toch ook God aanroepen vanuit de gebrokenheid van ons bestaan? Niet vanuit visie dat wij het allemaal zo goed doen en beter weten? Bidden is inkeer, ontvankelijkheid, een soort zelfonderzoek waardoor wij aan diepere lagen in ons zelf raken en al biddend tot een ander inzicht kunnen komen over hoe wij in het leven staan. We leven met aandacht voor God....en gelukkig hebben wij geen veroordelende God, wel veroordelende mensen die graag voor God willen spelen....... En ik zal ook maar eens met een bijbeltekst eindigen: Als U bidt ontvangt u niets, omdat U verkeerd bidt als u alleen uw eigen hartstochten wilt bevredigen.........
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 15:00 Onderwerp: liefde en waarheid Ik denk dat de woorden barmhartigheid en genade niet zo ver uiteen liggen......Ik geloof inderdaad niet zo in een straffende God en dat je overal maar vergeving voor moet en mag krijgen....je moet zelf tot het inzicht komen dat je fout handelt en je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen handelen en dat is ook wat God ons voorhoudt........ Wij hopen dat God realiseert wat wij graag willen en waar wij zelf niet toe in staat zijn......Niet God moet situaties veranderen dat moeten wij zelf..... Ik denk dat je niet een Godsbeeld moet hebben van God kan alles en vergeeft wel alles, dat is te makkelijk vind ik.... Als we bidden is het toch ook de bedoeling dat we onze zorg uitspreken, onze vreugde, om ons zelf en om andere mensen om ons heen, ook een soort zelfonderzoek waardoor we al biddend komen tot andere inzichten?
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 10:58 Onderwerp: liefde en waarheid Je hoeft mensen niet bevoogdend toe te spreken, we leven -gelukkig- niet meer in de tijd dat het aan de mens is wat wel en niet mag.....Je moet niet willen dat anderen net zo gaan geloven als jij dat doet, misschien alleen hopen? Je verbeeldt je dus dat jouw manier van geloven de manier is? Niets is minder waar.... Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed. Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 21:31 Onderwerp: Gods Kracht en Trouw voor mij.. In de Bijbel staat ook vaak het woord elkaar.......als je daar mooie Bijbelteksten bij zoekt kom je vaak de onderlinge verhoudingen tegen . Verdraagt elkaar, Dient elkaar door de liefde, Houdt vrede onder elkaar, Weest in eerbetoon elkaar ten voorbeeld en ga zo maar door..... Denk dat dat wel eens mooie CM teksten zijn.........met elkaar verbonden zijn en niet tot elkaar veroordeeld..........ipv al die Bijbelteksten waarin staat hoe goed we het doen
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 21:35 Onderwerp: Twaalf september stemmen Je kan gewoon niet iedere zwakke voor zich zelf leren zorgen. er zijn mensen die hun hele leven lang een beroep moeten doen op de overheid.......Dus je redeneert wel erg eenvoudig........Die mensen kiezen daar ook niet voor. Ik wordt er wel naar van als ik nog wel eens lees in de krant hoe er met PGB's ed wordt omgegaan......misschien moeten we een regering die daar eens kritisch naar kijkt...... Het gaat er dus niet om wat het beste is maar wat er nodig is en daar moet je van uitgaan..........
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:04 Onderwerp: Christendom en yoga Ik ben het ook met je eens dat het niet een liefdevolle reactie is als iemand zegt waar maak je je druk om.....je persoonlijke integriteit wordt in diskrediet gebracht door mensen die allemaal beweren zo christelijk te zijn......en roddel en achterklap zijn ronduit kwetsend voor de persoon zelf en verwacht je zeker niet bij mensen die -volgens eigen zeggen- zo naar de Bijbel leven....... Dus waarom maak ik me er druk om? Laat het duidelijk zijn waarom.......
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:00 Onderwerp: Christendom en yoga, reactie op Bert168...
Ik wil toch graag even reageren.....Lees ik de Bijbel zo anders dan jij dat doet? En ben jij de enigste die dat wel doet? Waarom denk je dat er zoveel verschillende kerken zijn, kerken leegstromen en er overal huisgemeentes en Evangeliegemeentes ontstaan? Omdat we allemaal met een andere visie over de Bijbel denken..... Denk alleen maar eens de strijd om het zingen van de psalmen of gezangen......of waar mensen hun mond stijf dicht houden als er eens een Opwekkingslied wordt gezongen omdat dat zondig is? Noem de strijd van vrouwen in het ambt, er zijn kerken die zeer Bijbelvast blijven en waar vrouwen geen ambt mogen uitoefenen en geen stemrecht hebben........omdat het volgens hen zo geïnterrumpeerd in de Bijbel..... Jij hebt wat tegen yoga omdat het de geest beïnvloed, wat denk je van al die medicijnen die mensen slikken om rustig te worden in hun hoofd, anti depressiva, rustgevende middelen, middelen voor hun onrust omdat ze anders niet kunnen functioneren? Maar dat kan wel???
Als je in een Antroposofisch ziekenhuis kijkt op de kanker afdeling is het grotendeel van de kuurpatienten refo mensen die toch nog een kuur van de maretak willen omdat ze eigenlijk ten dode zijn opgeschreven en dat gewoon nog niet kunnen accepteren.....en alles willen proberen......zijn zij dan ineens minder christen of gewoon radeloos......en dan kom jij en dan zal jij dat even gaan veroordelen??????
Geloven is voor mij geloven in een trouwe God die niet loslaat wat zijn hand begon (staat ook in mijn profiel) en dat is ook buiten je eigen kerkelijke grenzen kijken en daar niet gelijk waardeoordelen aanhangen.......
Ik las net een mailtje wat ik kreeg en daar stond in: ik schaam me CM lid te zijn met al die farizeeër opmerkingen richting jou......
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:52 Onderwerp: Christendom en yoga, reactie op Chatuliem169 Het doet de discussie ook niet goed als je met lappen Bijbeltekst komt en anderen van alles verwijt wat ze niet goed doen....men noemt dat dan zo netjes vermanen.... De Bijbel is een boek vol mooie woorden en waarheden om stil te worden in Gods Geest en wat ik hier zie en betreur is dat mensen dat heilige boek gebruiken om gelijk te krijgen in hun menselijke waarheden door maar met Bijbelteksten te gaan wapperen op het forum. En als je praat in Gods geest zullen er dan ook zulke stukjes geschreven worden? Of mailtjes gestuurd over je zult branden in de hel? Geef de ander ruimte om anders te denken, die hoeft helemaal niet minder christen te zijn dan jij dat bent en veroordeel niet gelijk andersdenkenden......je kan ook veel van elkaar leren.....dat weet jij en dat weet ik omdat we samen diverse indringende gesprekken over geloof hebben gevoerd........
Ik heb een tijdje een gedicht van Huub Oosterhuis op mijn profiel gehad wat het heel mooi weer geeft:
Wij willen dat het zo is Wij hopen dat het zo wordt Wij denken dat het niet kan Wij zingen dat het zo zal zijn En als er liefde is Dan zal het, al kan het niet Dan kan het omdat het moet Omdat het zo niet meer kan........
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:30 Onderwerp: Christendom en yoga, reactie op chatuliem169 Of je sluit je af voor de waarheid Chatuliem, ook nog een optie?
Enne yoga is gezond voor lijf en geest en roken niet.....of je het nu dom vind of niet... En wat is dom???
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:23 Onderwerp: wonder? wonder!!! Als christen ken je toch ook al die emoties van het leven?(verdriet oa.)
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:34 Onderwerp: wonder? wonder!!! verdriet hoort bij het leven en vormt je ook tot wie je nu bent....Er zullen weinig mensen zijn die geen verdriet kennen in hun leven denk je niet? De kunst is niet in het verdriet te blijven hangen (en vooral niet in degene die je het aangedaan heeft) maar het een positieve plek te geven en er niet in te blijven hangen.....maak dat het leven -op wat voor manier dan ook- voor jou de moeite waard blijft...... Realiteit is uiteraard dat dat niet altijd lukt maar dalen zijn er om er weer uit te klimmen.....
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:56 Onderwerp: Christendom en yoga Ik denk dat yoga een stuk onschuldiger is dan die roddel en achterklap die je op CM hoort........met roddel en achterklap moet je je juist als christen niet mee inlaten......
Zo, en dit is even de laatst die ik quote, en ik ben het er helemaal mee eens. Zelfs zo, yoga is onschuldig, en roddel juist niet, tegenovergestelde van onschuldig, schadelijk...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 september 2012, 04:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 09:52
|
|
|
SHANITA130 schreef: | idd. Er werd niet geluisterd naar hoe Willemijn het beleeft.
Gewoon gezonde oefeningen en meditatie voor je psychische rust en lichamelijke gezondheid.
En dan quote ik nu even enkele van de vele goede stukken van Willemijn die mij zelf zo goed doen en waar ik veel van leer. en boeie dat ze yoga doet....ze heeft wijsheid.....:
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 09:50 Onderwerp: Christendom en yoga Want bidden is toch ook God aanroepen vanuit de gebrokenheid van ons bestaan? Niet vanuit visie dat wij het allemaal zo goed doen en beter weten? Bidden is inkeer, ontvankelijkheid, een soort zelfonderzoek waardoor wij aan diepere lagen in ons zelf raken en al biddend tot een ander inzicht kunnen komen over hoe wij in het leven staan. We leven met aandacht voor God....en gelukkig hebben wij geen veroordelende God, wel veroordelende mensen die graag voor God willen spelen....... En ik zal ook maar eens met een bijbeltekst eindigen: Als U bidt ontvangt u niets, omdat U verkeerd bidt als u alleen uw eigen hartstochten wilt bevredigen.........
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 15:00 Onderwerp: liefde en waarheid Ik denk dat de woorden barmhartigheid en genade niet zo ver uiteen liggen......Ik geloof inderdaad niet zo in een straffende God en dat je overal maar vergeving voor moet en mag krijgen....je moet zelf tot het inzicht komen dat je fout handelt en je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen handelen en dat is ook wat God ons voorhoudt........ Wij hopen dat God realiseert wat wij graag willen en waar wij zelf niet toe in staat zijn......Niet God moet situaties veranderen dat moeten wij zelf..... Ik denk dat je niet een Godsbeeld moet hebben van God kan alles en vergeeft wel alles, dat is te makkelijk vind ik.... Als we bidden is het toch ook de bedoeling dat we onze zorg uitspreken, onze vreugde, om ons zelf en om andere mensen om ons heen, ook een soort zelfonderzoek waardoor we al biddend komen tot andere inzichten?
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 10:58 Onderwerp: liefde en waarheid Je hoeft mensen niet bevoogdend toe te spreken, we leven -gelukkig- niet meer in de tijd dat het aan de mens is wat wel en niet mag.....Je moet niet willen dat anderen net zo gaan geloven als jij dat doet, misschien alleen hopen? Je verbeeldt je dus dat jouw manier van geloven de manier is? Niets is minder waar.... Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed. Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 21:31 Onderwerp: Gods Kracht en Trouw voor mij.. In de Bijbel staat ook vaak het woord elkaar.......als je daar mooie Bijbelteksten bij zoekt kom je vaak de onderlinge verhoudingen tegen . Verdraagt elkaar, Dient elkaar door de liefde, Houdt vrede onder elkaar, Weest in eerbetoon elkaar ten voorbeeld en ga zo maar door..... Denk dat dat wel eens mooie CM teksten zijn.........met elkaar verbonden zijn en niet tot elkaar veroordeeld..........ipv al die Bijbelteksten waarin staat hoe goed we het doen
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 21:35 Onderwerp: Twaalf september stemmen Je kan gewoon niet iedere zwakke voor zich zelf leren zorgen. er zijn mensen die hun hele leven lang een beroep moeten doen op de overheid.......Dus je redeneert wel erg eenvoudig........Die mensen kiezen daar ook niet voor. Ik wordt er wel naar van als ik nog wel eens lees in de krant hoe er met PGB's ed wordt omgegaan......misschien moeten we een regering die daar eens kritisch naar kijkt...... Het gaat er dus niet om wat het beste is maar wat er nodig is en daar moet je van uitgaan..........
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:04 Onderwerp: Christendom en yoga Ik ben het ook met je eens dat het niet een liefdevolle reactie is als iemand zegt waar maak je je druk om.....je persoonlijke integriteit wordt in diskrediet gebracht door mensen die allemaal beweren zo christelijk te zijn......en roddel en achterklap zijn ronduit kwetsend voor de persoon zelf en verwacht je zeker niet bij mensen die -volgens eigen zeggen- zo naar de Bijbel leven....... Dus waarom maak ik me er druk om? Laat het duidelijk zijn waarom.......
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:00 Onderwerp: Christendom en yoga, reactie op Bert168...
Ik wil toch graag even reageren.....Lees ik de Bijbel zo anders dan jij dat doet? En ben jij de enigste die dat wel doet? Waarom denk je dat er zoveel verschillende kerken zijn, kerken leegstromen en er overal huisgemeentes en Evangeliegemeentes ontstaan? Omdat we allemaal met een andere visie over de Bijbel denken..... Denk alleen maar eens de strijd om het zingen van de psalmen of gezangen......of waar mensen hun mond stijf dicht houden als er eens een Opwekkingslied wordt gezongen omdat dat zondig is? Noem de strijd van vrouwen in het ambt, er zijn kerken die zeer Bijbelvast blijven en waar vrouwen geen ambt mogen uitoefenen en geen stemrecht hebben........omdat het volgens hen zo geïnterrumpeerd in de Bijbel..... Jij hebt wat tegen yoga omdat het de geest beïnvloed, wat denk je van al die medicijnen die mensen slikken om rustig te worden in hun hoofd, anti depressiva, rustgevende middelen, middelen voor hun onrust omdat ze anders niet kunnen functioneren? Maar dat kan wel???
Als je in een Antroposofisch ziekenhuis kijkt op de kanker afdeling is het grotendeel van de kuurpatienten refo mensen die toch nog een kuur van de maretak willen omdat ze eigenlijk ten dode zijn opgeschreven en dat gewoon nog niet kunnen accepteren.....en alles willen proberen......zijn zij dan ineens minder christen of gewoon radeloos......en dan kom jij en dan zal jij dat even gaan veroordelen??????
Geloven is voor mij geloven in een trouwe God die niet loslaat wat zijn hand begon (staat ook in mijn profiel) en dat is ook buiten je eigen kerkelijke grenzen kijken en daar niet gelijk waardeoordelen aanhangen.......
Ik las net een mailtje wat ik kreeg en daar stond in: ik schaam me CM lid te zijn met al die farizeeër opmerkingen richting jou......
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:52 Onderwerp: Christendom en yoga, reactie op Chatuliem169 Het doet de discussie ook niet goed als je met lappen Bijbeltekst komt en anderen van alles verwijt wat ze niet goed doen....men noemt dat dan zo netjes vermanen.... De Bijbel is een boek vol mooie woorden en waarheden om stil te worden in Gods Geest en wat ik hier zie en betreur is dat mensen dat heilige boek gebruiken om gelijk te krijgen in hun menselijke waarheden door maar met Bijbelteksten te gaan wapperen op het forum. En als je praat in Gods geest zullen er dan ook zulke stukjes geschreven worden? Of mailtjes gestuurd over je zult branden in de hel? Geef de ander ruimte om anders te denken, die hoeft helemaal niet minder christen te zijn dan jij dat bent en veroordeel niet gelijk andersdenkenden......je kan ook veel van elkaar leren.....dat weet jij en dat weet ik omdat we samen diverse indringende gesprekken over geloof hebben gevoerd........
Ik heb een tijdje een gedicht van Huub Oosterhuis op mijn profiel gehad wat het heel mooi weer geeft:
Wij willen dat het zo is Wij hopen dat het zo wordt Wij denken dat het niet kan Wij zingen dat het zo zal zijn En als er liefde is Dan zal het, al kan het niet Dan kan het omdat het moet Omdat het zo niet meer kan........
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:30 Onderwerp: Christendom en yoga, reactie op chatuliem169 Of je sluit je af voor de waarheid Chatuliem, ook nog een optie?
Enne yoga is gezond voor lijf en geest en roken niet.....of je het nu dom vind of niet... En wat is dom???
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:23 Onderwerp: wonder? wonder!!! Als christen ken je toch ook al die emoties van het leven?(verdriet oa.)
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:34 Onderwerp: wonder? wonder!!! verdriet hoort bij het leven en vormt je ook tot wie je nu bent....Er zullen weinig mensen zijn die geen verdriet kennen in hun leven denk je niet? De kunst is niet in het verdriet te blijven hangen (en vooral niet in degene die je het aangedaan heeft) maar het een positieve plek te geven en er niet in te blijven hangen.....maak dat het leven -op wat voor manier dan ook- voor jou de moeite waard blijft...... Realiteit is uiteraard dat dat niet altijd lukt maar dalen zijn er om er weer uit te klimmen.....
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:56 Onderwerp: Christendom en yoga Ik denk dat yoga een stuk onschuldiger is dan die roddel en achterklap die je op CM hoort........met roddel en achterklap moet je je juist als christen niet mee inlaten......
Zo, en dit is even de laatst die ik quote, en ik ben het er helemaal mee eens. Zelfs zo, yoga is onschuldig, en roddel juist niet, tegenovergestelde van onschuldig, schadelijk... |
lieve woorden Shanita en mooi om te horen.....mooier dan al die beschuldigingen van afgelopen week van medechristenen die de term Heb U naaste lief gelijk Uzelf in ieder geval niet letterlijk lezen in de Bijbel....... Dank je wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 10:38
|
|
|
Wat wiil je nu eigenlijk ermee zeggen Shanita? We lezen de bijdrages van Willemijn, maar we zijn het er niet mee eens. Sprekend voor mezelf. Yoga is occult en een beetje yoga is nog steeds occult. We hebben hier voldoende bewijs voor gezien, zelfs in de bijdrages op dit forum. De invloed die het heeft op het geloof is overduidelijk. IJsje vertelde dat ze niet geloofde in een persoonlijke God en dat andere godsdiensten evenveel waarde voor haar hadden. En ze had totaal geen moeite om de zon te begroeten, die zon was voor haar gelijkwaardig aan God. Yoga heeft invloed op hoe je over God denkt. Het verlossingsverhaal van Jezus wordt vervangen, het evangelie verdwijnt naar de achtergrond. Ik begrijp niet dat je dat niet ziet Shanita, en dat je maar volhoudt dat het onschuldig is...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|