ChristianMatch

Forum

Jezelf zijn
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:01

Dat is een nachtmerrie voor mij: getrouwd zijn en bij je (schoon)ouders inwonen.

Mens durf te leven.
Ga niet op de vlucht voor eenzaamheid.
Dat is in feite wat je doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:03

Emancipatie...

Aangezien ik echt een product ben van dit tijdperk acht ik mezelf toch wel redelijk geëmancipeerd. Echt, een man kan ook best even de afwas doen als ik een dag hard gewerkt heb. Maar ik, en veel vrouwelijke leeftijdsgenotes met mij, zie ook heus wel dat emancipatie soms lijnrecht staat tegenover een wereld zoals God die bedoeld heeft. Liever gooi ik de term 'emancipatie' overboord en stel ik daar dan tegenover de, volgens sommigen ouderwetse, term 'Godvrezend'.

En mannen... ik begrijp dat het soms zoeken is naar een speld in een hooiberg, maar ze zijn er echt; die Godvrezende vrouwen! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:08

Ik had geboren moeten zijn in de tijd van Jezus en de apostelen, ik ben in verkeerde tijd geboren.

En ik verover geen vrouwen, want een vrouwenhart is geen prijs, maar een parel dat je in zorgzaamheid moet dragen.

Ik ben geen rover, ik ben niet iemand die even iemands hart gaat roven, dat doet de duivel ook. Hij komt verleidingen en hup hij heeft diegene verovert.

Ja, dat ik geen vrouw kan krijgen is een feit, en ik ben niet de enige die dat zegt. Vraag mijn familie eens of ik wel een vrouw kan krijgen, ik denk dat u wel eens zou schrikken van de antwoorden die u krijgt.
Naar boven

Auteur Bericht
MAGDALENA939

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:21

SHANITA130 schreef:
Zijn mensen op een forum, wat onder andere deel is van een datingstie wel zichzelf?

In hoeverre is iemand zichzelf en eerlijk als degene post op het forum, mailt en chat met anderen?
Lachende smiley

Hallo,

je bent het gewoon aan jezelf verplicht om zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven hier. Hoe wil je anders een echte relatie opbouwen als je irl totaal anders blijkt te zijn? Je bedot er vooral jezelf mee want dat hou je niet vol.
Ik probeer juist zoveel mogelijk mezelf te zijn en zo weinig mogelijk me aan te passen aan wat verwacht wordt of wat "normaal" is. En bevalt dat niet, ok, dan was dat zeker niet de juiste persoon voor me! Dit houdt risico's in, maar die neem ik liever dan dat ik me in een houding ga wringen die niet bij me past.
Dus als iedereen dat hier nu eens doet, dan komen we tenminste erg

Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:28

LAVERDE524 schreef:
Ik had geboren moeten zijn in de tijd van Jezus en de apostelen, ik ben in verkeerde tijd geboren.

Daar heeft God een bedoeling mee gehad, jij had daar niet gepast op dat moment, jij hoort hier, op dit moment!

En ik verover geen vrouwen, want een vrouwenhart is geen prijs, maar een parel dat je in zorgzaamheid moet dragen.

Maar een vrouw wil wél veroverd worden, ze wil het gevoel hebben dat ze gewíld is, dat er moeite gedaan wordt voor haar..!

Ik ben geen rover, ik ben niet iemand die even iemands hart gaat roven, dat doet de duivel ook. Hij komt verleidingen en hup hij heeft diegene verovert.

Liefde komt van God, daar komt geen duivel bij kijken..

Ja, dat ik geen vrouw kan krijgen is een feit, en ik ben niet de enige die dat zegt. Vraag mijn familie eens of ik wel een vrouw kan krijgen, ik denk dat u wel eens zou schrikken van de antwoorden die u krijgt.
Je roept het over jezelf af

Laverde, het lijkt of je je er al bij neer hebt gelegd, je moet er echt wél wat voor doen.
En daarnaast jezelf blijven.. tja, het kán een lastig pad zijn als je er zo bewust mee bezig bent.
Niets komt 'aanwaaien' ook een vrouw niet..
Als je er niet op uit gaat hoe wil je haar dan ontmoeten??

Laatst aangepast door
LYDIA448
op vrijdag 4 januari 2013, 20:30
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 21:17

Ik ben overal al geweest. Ik heb in de kroegen geweest, discotheken. Bijeenkomsten voor vrijgezellen. Kerkelijke jongerenavond ben ik veel geweest, daar was ik trouwens niet zo gewild onder de jongeren. Waar ik ook kwam, in de kroeg of in een kerk, bij een discotheek of bij zo'n zogenoemde christelijke bijeekomst voor jongeren, ik heb het jaren lang gedaan hoor. Maar het bracht niks, en het rare was. Andere jongens toen der tijd hadden geen moeite ermee om een vrouw te krijgen, ze liepen op 1 af en hup het was raak. Dus ik dacht, dan ga ik het net zo aanpakken als die jongens. Ja dat was mis. Ik heb ook een tijdje bij zo'n jeugdkring gezeten, nou ik kon het wel benauwen, niks geen serieus praat erbij, en dat bij leeftijdsgenoten. Ik ben toen heel snel overgeplaatst naar een huiskring voor volwassenen, en dat was wel goed. Maar ja dat waren allemaal ouderen, daar zul je zeker niks tussen treffen. Maja ik had toch ook behoefte toen der tijd om bij een huiskring te horen.

Ik ging er vaak op uit hoor, heb het heeel vaak gedaan. Nogmaals; ik kwam bij dischotheken, kroegen. Al was ik niet zo welkom bij dischotheken omdat ik te anders was volgens hen, ik was saai omdat ik niet mee deed met de meute, dat werd er gezegd. Ik moest me er meer bij geven, naja dat deed ik al, maja ik gaan geen kattekwaad uithalen, want dat heeft geen zin, maja ik was dus saai.

In kerken en hun bijeenkomsten ben ik jaren lang geweest, maar ik strookte qua denken niet met hun zoals ik toen hoorde van een paar van de huiskring. Nee die tijd heb ik nu allemaal achter de rug, daar heb ik zeker geprobeerd.

En ja ik probeerde in het begin ook de harten van vrouwen te veroveren, maar dat werd niet gewaardeerd, en ik wist eerst ook niet wat ik fout deed. Toen zeiden ze: je moet een hart niet veroveren van een vrouw want dat kan nogal hard overkomen. Naja, toen wist ik het ook niet meer. Ik vraag me wel dikwijls af; als ik het aanpak zoals andere jongens het van mijn leeftijd doen, dan blijkt het ineens ook weer niet goed te wezen. Maar die andere jongens mochten het wel doen, en het werkte zelfs voor hun, want ze hadden binnen no-time een vrouw. En ik zou t ook zo doen op precies dezelfde wijze zoals die jongens het deden, maar dat was ineens niet goed. Naja, kun je je dan voorstellen, dat je op gegeven moment op geeft? Teleurstellingen en constante afwijzingen hebben mij moe gemaakt, het maakt je moe. En dan als je moe bent, dan geef je het maar op.

En wil je 't eerlijk weten? Ik heb soms nachten zitten te huilen en ik heb gebeden soms nachten lang, als de dag van gisteren. En dan op gegeven moment ben je leeg, en dan kun je ook niet meer huilen. Ik vroeg me mijn Here steeds af waarom die andere jongens het wel lukte en mij niet, ik vroeg wat aan mij ontbrak, ik vroeg wat ik fout deed. Ik vroeg mijn Here of Hij me ook kon laten zien waar ik het fout deed, en tot op de dag van vandaag heb ik nog geen antwoorden gekregen. Ik heb er alles aan gedaan. Echt alles aangedaan. Maar het heeft niks geholpen. Nou is het dan logisch dat ik dan op gegeven moment zeg; laat maar?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 21:41

LAVERDE524 schreef:
Ik ben overal al geweest. Ik heb in de kroegen geweest, discotheken. Bijeenkomsten voor vrijgezellen. Kerkelijke jongerenavond ben ik veel geweest, daar was ik trouwens niet zo gewild onder de jongeren. Waar ik ook kwam, in de kroeg of in een kerk, bij een discotheek of bij zo'n zogenoemde christelijke bijeekomst voor jongeren, ik heb het jaren lang gedaan hoor. Maar het bracht niks, en het rare was. Andere jongens toen der tijd hadden geen moeite ermee om een vrouw te krijgen, ze liepen op 1 af en hup het was raak. Dus ik dacht, dan ga ik het net zo aanpakken als die jongens. Ja dat was mis. Ik heb ook een tijdje bij zo'n jeugdkring gezeten, nou ik kon het wel benauwen, niks geen serieus praat erbij, en dat bij leeftijdsgenoten. Ik ben toen heel snel overgeplaatst naar een huiskring voor volwassenen, en dat was wel goed. Maar ja dat waren allemaal ouderen, daar zul je zeker niks tussen treffen. Maja ik had toch ook behoefte toen der tijd om bij een huiskring te horen.

Ik ging er vaak op uit hoor, heb het heeel vaak gedaan. Nogmaals; ik kwam bij dischotheken, kroegen. Al was ik niet zo welkom bij dischotheken omdat ik te anders was volgens hen, ik was saai omdat ik niet mee deed met de meute, dat werd er gezegd. Ik moest me er meer bij geven, naja dat deed ik al, maja ik gaan geen kattekwaad uithalen, want dat heeft geen zin, maja ik was dus saai.

In kerken en hun bijeenkomsten ben ik jaren lang geweest, maar ik strookte qua denken niet met hun zoals ik toen hoorde van een paar van de huiskring. Nee die tijd heb ik nu allemaal achter de rug, daar heb ik zeker geprobeerd.

En ja ik probeerde in het begin ook de harten van vrouwen te veroveren, maar dat werd niet gewaardeerd, en ik wist eerst ook niet wat ik fout deed. Toen zeiden ze: je moet een hart niet veroveren van een vrouw want dat kan nogal hard overkomen. Naja, toen wist ik het ook niet meer. Ik vraag me wel dikwijls af; als ik het aanpak zoals andere jongens het van mijn leeftijd doen, dan blijkt het ineens ook weer niet goed te wezen. Maar die andere jongens mochten het wel doen, en het werkte zelfs voor hun, want ze hadden binnen no-time een vrouw. En ik zou t ook zo doen op precies dezelfde wijze zoals die jongens het deden, maar dat was ineens niet goed. Naja, kun je je dan voorstellen, dat je op gegeven moment op geeft? Teleurstellingen en constante afwijzingen hebben mij moe gemaakt, het maakt je moe. En dan als je moe bent, dan geef je het maar op.

En wil je 't eerlijk weten? Ik heb soms nachten zitten te huilen en ik heb gebeden soms nachten lang, als de dag van gisteren. En dan op gegeven moment ben je leeg, en dan kun je ook niet meer huilen. Ik vroeg me mijn Here steeds af waarom die andere jongens het wel lukte en mij niet, ik vroeg wat aan mij ontbrak, ik vroeg wat ik fout deed. Ik vroeg mijn Here of Hij me ook kon laten zien waar ik het fout deed, en tot op de dag van vandaag heb ik nog geen antwoorden gekregen. Ik heb er alles aan gedaan. Echt alles aangedaan. Maar het heeft niks geholpen. Nou is het dan logisch dat ik dan op gegeven moment zeg; laat maar?

Er zijn 2 goede boeken op de markt en die raad ik je dan ook echt aan: "Single in de kerk" en "Weet hoe je date".
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 22:01

AAaaaahahahahhahahahahahahahaha ja die dingen heb ik ook al eens gelezen, enkele jaren geleden. Dan gaven ze je advies in die boeken, nou ik heb dat geprobeerd, zelfs dat werkte niet. Ik heb zoveel van die boeken gehad, niet alleen die boeken maar veel meer. Ik heb zelfs boeken gehad over hoe verleid ik een vrouw, in goede zin dan. Ja, allemaal van die boeken.

Ik ga met mijn hobbys verder, ik heb die liefdes brut opgegeven. Liefde van mijn Here is echt. Maar die zogenoemde verliefdheid en liefde gedoe behoord tot die sprookjes verhalen zoals die disney boeken, en films.

Ik ga lekker met mijn hobbys verder en ik hou me wel bij de Bijbel, dat brengt je teminste nog iets, zoals openbaringen en nieuwe ontdekkingen. En zolang ik me met deze dingen bezig houdt, onderdruk ik die gevoelens wel allemaal. Zolang ik mijn hobby's heb en vooral de Bijbel, dan worden die gevoelens wel onderdrukt, dan valt er mee te overleven.
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 00:05

Laverde schreef:

Heb je het ook wel eens los kunnen laten? Dan komt het misschien vanzelf wanneer de Heere dat wil en de tijd rijp is.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 00:48

Ja wanneer de tijd rijp is, die woorden hoor ik al zoooveeeel jaren. Anders hoor je mensen niks zeggen. Naja.... ik heb t in zoverre al los gelaten, maar dan ook in zoverre.

Weet je? Jezus zegt: het is nu de tijd om je te bekeren, niet later.

Dus.... het is nu of nooit. Dus als ze me nu niet willen, dan later ook niet. Heel simpel.

En rolf zoals ik jou profiel lees heb jij ook grenzen die heb ik dus ook Knipoog smiley .

Want als ik eenmaal de grens zet, dan komen ze bij mij ook niet verder. Ik heb zelfs een tijd gehad dat ik afstand hield van vrouwen en zelfs geen woord tegen hen zei. En dat is niet leuk. Kijk om afgewezen te worden kan zeer kwetsend wezen. Met mij eens? Ja toch? Maar ik kan dan ook zeer kwetsend wezen. Ik bedoel, dan geef ik het wederzijds. Heel simpel. Net zoals jij jou grenzen hebt, zo heb ik ook mijn grenzen. En mensen kennen mij als het zachte kleine lieve jongen, en ik ben niet boos of kwaadaardig van nature, teminste niet dat ik weet. Maar door altijd maar afgewezen te worden wekken ze bij mij ook een andere zijde van mij op die dan niet zo leuk is.

Nogmaals, jij hebt je grenzen zoals je zegt op je profiel, zo heb ik ook mijn grenzen, en dat is heel normaal.

Daarom heb ik dus ook besloten om mijn zoektocht te stoppen, ik zoek er niet meer om. Ik praat nu enkel nog over het geloof met anderen en meer niet. Niks geen liefde of romantiek brut gebeuren meer.

Ieder heeft zo zijn grenzen, mijn vriend.

Laatst aangepast door
LAVERDE524
op zaterdag 5 januari 2013, 01:06
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 08:49

LAVERDE524 schreef:
Ja wanneer de tijd rijp is, die woorden hoor ik al zoooveeeel jaren. Anders hoor je mensen niks zeggen. Naja.... ik heb t in zoverre al los gelaten, maar dan ook in zoverre.

Ik zie toch goed dat je pas 27 bent, Laverde?
Jongen, je leven begint nét...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 5 januari 2013, 09:40
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 09:38

TESSYBEAR731 schreef:
Jongen, je leven begin nét...

Laverde...hier spreekt OOK een moeder....
Mijn leven is sinds 3 jaar OOK drastisch veranderd....
Maar ik heb OOK kinderen....
Waarbij veel zorgen (nog steeds)
Een zoon van...JAAAAAA...ook 27!!! (vrijgezel)
En ook 1 van 31...(die sinds een week weer thuis woont!!)
Als het goed is...ligt er toch nog een leven voor je...inderdaad je bent nog jong...

Geef toch de moed niet op....
Als ik terug zie op mijn leven...denk ik ook weleens...
Waarom moet ik dit allemaal meemaken???

Vanmiddag hoop ik mijn familie te zien....
Velen zijn al Opa en Oma....ik zie gelukkige gezinnen..
Ik ben daar als enigste gescheiden vrouw....
Dat is en blijft moeilijk....(vind ik) ook al begrepen ze me wel...
Dan draai ik vanavond maar weer het mooie lied...wat Erica je gaf...

En de woorden...God...leer me toch te accepteren...die dingen die ik niet veranderen kan...
Leer mij toch het heden dragen...met een rustig kalm gemoed...
(o...wat ben ik een doe het zelver!!}
Schijnen mij Uw wegen duister...
Vader wat Gij doet is goed...( maar waarom dan???)

Gisteren besefte ik nog...
Ik leg het bij God neer....maar nog geen uur later neem ik het weer bij Hem weg!!!
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 11:14

LAVERDE524 schreef:

Weet je? Jezus zegt: het is nu de tijd om je te bekeren, niet later.

Dus.... het is nu of nooit. Dus als ze me nu niet willen, dan later ook niet. Heel simpel.

En rolf zoals ik jou profiel lees heb jij ook grenzen die heb ik dus ook Knipoog smiley .

Want als ik eenmaal de grens zet, dan komen ze bij mij ook niet verder. Ik heb zelfs een tijd gehad dat ik afstand hield van vrouwen en zelfs geen woord tegen hen zei. En dat is niet leuk. Kijk om afgewezen te worden kan zeer kwetsend wezen. Met mij eens? Ja toch? Maar ik kan dan ook zeer kwetsend wezen. Ik bedoel, dan geef ik het wederzijds. Heel simpel. Net zoals jij jou grenzen hebt, zo heb ik ook mijn grenzen. En mensen kennen mij als het zachte kleine lieve jongen, en ik ben niet boos of kwaadaardig van nature, teminste niet dat ik weet. Maar door altijd maar afgewezen te worden wekken ze bij mij ook een andere zijde van mij op die dan niet zo leuk is.

Nogmaals, jij hebt je grenzen zoals je zegt op je profiel, zo heb ik ook mijn grenzen, en dat is heel normaal.

Daarom heb ik dus ook besloten om mijn zoektocht te stoppen, ik zoek er niet meer om. Ik praat nu enkel nog over het geloof met anderen en meer niet. Niks geen liefde of romantiek brut gebeuren meer.

Ieder heeft zo zijn grenzen, mijn vriend.

Ik bid voor je
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 11:32

Tja, hoe je het ook wendt of keert, er zit een vast patroon in wat niet doorbroken wordt. En dan blijf je in cirkeltjes lopen waar je niet uitkomt.

Op de één of andere manier is er sprake van passiviteit en de realiteit niet onder ogen willen zien, bang zijn gekwetst te worden. Alles laten afhangen van de Heere i.p.v het gekregen verstand van God goed te gebruiken.

Daarom huiver ik meestal als mensen met bijbelteksten zwaaien om hun argument kracht bij te zetten. Jij bent, net als iedereen uniek, Hij heeft jou op de wereld gezet, niet om in zelfmedelijden weg te kwijnen, maar om er wat van te maken. En het kan heel goed zijn dat Zijn plan een plan is zonder vrouw, inderdaad. Maar om op je 27e na wat teleurstellingen daar al zo zeker van te zijn gaat me wel iets te ver. Je bent toch gezond verder?

Denk es aan het verhaal van de knechten van Job, die allen hetzelfde geld kregen om tijdens zijn afwezigheid daar iets mee te doen. Degene die het begroef (om het niet te verliezen) was zwaar de pineut. En zo is het, als je niet durft, niet openstaat DIT leven te leven, dan krijg je het ook niet. Eigen schuld, dikke bult, zeg maar en niet afgeven op de vrouwen of de wereld, want dat is de makkelijkste weg om jezelf waarde toe te kennen.

En ja, het is moeilijk, vind ik ook hoor, maar ik geef niet op, dat is het verschil.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:09

Ja, dat roepen ze allemaal, ze kijken altijd naar de leeftijd. Nogmaals leeftijd zegt niks. En trouwens een meisje hier in de buurt stierf aan een hartaanval zomaar ineens. Was nog jonger dan mij. Dus leeftijd zegt niks. En ik voel me ouder dan 27 jaar oud. Ik voel me meer een 80 jarig oud man.

Maar goed... dat roepen ze in onze familie ook allemaal. Dan zeggen ze: je bent nog 27 jaar, heel gemakkelijk praat. Das een uitvlucht praatje.

Ik heb niks met mijn leeftijd nodig. Als je er aan toe bent ben je er aan toe, je leeftijd bepaald dat niet, heel simpel.

Maar goed... zoals ik al zei: Jezus zei; het is nu de tijd om te bekeren, niet later.

Het is nu de tijd niet later.

Maar goed... ik heb nu toch al besloten om alleen verder te gaan. Het is nu te laat, ik ga niet wachten tot mijn 30ste of 35ste, dan is het allang al te laat.

Ik heb besloten om gewoon afstand te nemen van die liefde en relaties brut. Geen kansen meer bij mij. Ik doe gewoon de Bijbelstudies en mijn hobbys, daarmee verdrijf je de gevoel en gedachten ook wel weer. Als je wilt overleven in dit leven dan zul je moeten volharden, dus boven je gevoel staan, en niks van je gevoel aantrekken, dat doe ik dus nu. Gevoel misleid toch. Ja en soms moet je hard over je leven zijn als je wilt overleven in dit leven. Ik heb zo mijn grenzen zoals iedereen dat heeft.

En nu is die grens bereikt. Geen kansen weer bij mij. Ik laat me niet weer afwijzen, afgewezen worden doet zeer, vooral als het te vaak gebeurd. En dan moet je een grens trekken als je jezelf wilt beschermen tegen die pijn, dus moet je harder gaan optreden door het geen kansen weer te geven, zo bescherm jezelf tegen afwijzingen. En zo hoef je die pijn ook niet meer te voelen.

Ik doe zoveel mogelijk Bijbelstudies en ik doe mijn hobbys, zo vergeet ik alles, en word ik afgeleid, en dan sta ik boven mijn gevoel. En ik hou de vrouwen in zoverre op een afstand, zo bescherm ik mezelf. Ze krijgen geen kans weer om mij pijn te doen, dat is nu al genoeg gebeurd. Als je jezelf niet beschermd he tegen die afwijzingen dan ga je er zelf onder door. Tientallen keren afgewezen worden gaat op gegeven moment aan je vreten, en dat probeer ik nu tegen te gaan. Ik laat me niet onder door gaan door die teleurstellingen. Dus zet je een grens: geen kansen weer bij mij. Dan loop je geen risico om weer die pijn te moeten voelen.

Geef mij die Bijbelstudies maar, dan krijg je teminste nog iets voor terug zoals openbaringkennis en etc, zo ontdek je nog dingen. Dan krijg je geen stank voor dank ofzo, en je word niet afgewezen door de Bijbel, dus die pijn hoef je niet meer te voelen.

En ik heb mijn hobby's, ik ben momenteel bezig met een internet radio, internet stream. Dus dat leid mij ook wel weer af.

Muziek is als een troostende kracht, vooral mooie gospel nummers. Gisteren kwam michael w smith nog voorbij, bridge over troubled water. En dan besef je even weer dat mijn hemelse Vader mij niet afwijst, die accepteert mij zoals ik ben, en die leeft altijd mee, ook al geeft Hij me niet altijd antwoorden. Hij troost mij, en door de nummers heen die ik draai, troost Hij mij. En Zijn Woord is als een kers op een gebak. Elke keer ontdek ik weer nieuwe dingen in Zijn Woord, zie je? Door Zijn Woord te onderzoeken krijg je teminste nog iets moois voor terug.

Nee, Zijn liefde is gelukkig echt. Maar die andere liefde wat mensen noemen met hun romantiek en verliefdheid brut, behoord tot sprookjes verhalen, daarvoor zijn er genoeg disney films waarin dat voor komt.

Ik heb gelukkig de Bijbel nog, en die leert mij om boven mijn gevoel te staan, die leert mij juist om te streven naar die eeuwigheid waarin de schatten zijn weg gelegd, en 1 dag mag ik daar spoedig wezen waar Hij ook is. Wat een dag zal dat toch zijn. Ik ben nu misschien aan het overleven in dit leven, en dat blijf ik doen, want ik kan straks zeggen dat ik het toch doorstaan heb dit leven. Want ik overleef voor mijn Here, en ik weet dat Jezus een welbehagen heeft in degenen die lijden, staat geschreven. Ik kan die tekst zo opzoeken. Het is nu even doorzetten in dit leven. En door mijn hobbys te doen en Bijbelstudies te doen, veel Bijbelstudies, word ik wel afgeleid, en zo kun je dit leven overleven.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:16

LAVERDE524 schreef:
Ja, dat roepen ze allemaal, ze kijken altijd naar de leeftijd. Nogmaals leeftijd zegt niks. En trouwens een meisje hier in de buurt stierf aan een hartaanval zomaar ineens. Was nog jonger dan mij. Dus leeftijd zegt niks. En ik voel me ouder dan 27 jaar oud. Ik voel me meer een 80 jarig oud man.

Maar goed... dat roepen ze in onze familie ook allemaal. Dan zeggen ze: je bent nog 27 jaar, heel gemakkelijk praat. Das een uitvlucht praatje.

Ik heb niks met mijn leeftijd nodig. Als je er aan toe bent ben je er aan toe, je leeftijd bepaald dat niet, heel simpel.

Maar goed... zoals ik al zei: Jezus zei; het is nu de tijd om te bekeren, niet later.

Het is nu de tijd niet later.

Maar goed... ik heb nu toch al besloten om alleen verder te gaan. Het is nu te laat, ik ga niet wachten tot mijn 30ste of 35ste, dan is het allang al te laat.

Ik heb besloten om gewoon afstand te nemen van die liefde en relaties brut. Geen kansen meer bij mij. Ik doe gewoon de Bijbelstudies en mijn hobbys, daarmee verdrijf je de gevoel en gedachten ook wel weer. Als je wilt overleven in dit leven dan zul je moeten volharden, dus boven je gevoel staan, en niks van je gevoel aantrekken, dat doe ik dus nu. Gevoel misleid toch. Ja en soms moet je hard over je leven zijn als je wilt overleven in dit leven. Ik heb zo mijn grenzen zoals iedereen dat heeft.

En nu is die grens bereikt. Geen kansen weer bij mij. Ik laat me niet weer afwijzen, afgewezen worden doet zeer, vooral als het te vaak gebeurd. En dan moet je een grens trekken als je jezelf wilt beschermen tegen die pijn, dus moet je harder gaan optreden door het geen kansen weer te geven, zo bescherm jezelf tegen afwijzingen. En zo hoef je die pijn ook niet meer te voelen.

Ik doe zoveel mogelijk Bijbelstudies en ik doe mijn hobbys, zo vergeet ik alles, en word ik afgeleid, en dan sta ik boven mijn gevoel. En ik hou de vrouwen in zoverre op een afstand, zo bescherm ik mezelf. Ze krijgen geen kans weer om mij pijn te doen, dat is nu al genoeg gebeurd. Als je jezelf niet beschermd he tegen die afwijzingen dan ga je er zelf onder door. Tientallen keren afgewezen worden gaat op gegeven moment aan je vreten, en dat probeer ik nu tegen te gaan. Ik laat me niet onder door gaan door die teleurstellingen. Dus zet je een grens: geen kansen weer bij mij. Dan loop je geen risico om weer die pijn te moeten voelen.

Geef mij die Bijbelstudies maar, dan krijg je teminste nog iets voor terug zoals openbaringkennis en etc, zo ontdek je nog dingen. Dan krijg je geen stank voor dank ofzo, en je word niet afgewezen door de Bijbel, dus die pijn hoef je niet meer te voelen.

En ik heb mijn hobby's, ik ben momenteel bezig met een internet radio, internet stream. Dus dat leid mij ook wel weer af.

Muziek is als een troostende kracht, vooral mooie gospel nummers. Gisteren kwam michael w smith nog voorbij, bridge over troubled water. En dan besef je even weer dat mijn hemelse Vader mij niet afwijst, die accepteert mij zoals ik ben, en die leeft altijd mee, ook al geeft Hij me niet altijd antwoorden. Hij troost mij, en door de nummers heen die ik draai, troost Hij mij. En Zijn Woord is als een kers op een gebak. Elke keer ontdek ik weer nieuwe dingen in Zijn Woord, zie je? Door Zijn Woord te onderzoeken krijg je teminste nog iets moois voor terug.

Nee, Zijn liefde is gelukkig echt. Maar die andere liefde wat mensen noemen met hun romantiek en verliefdheid brut, behoord tot sprookjes verhalen, daarvoor zijn er genoeg disney films waarin dat voor komt.

Ik heb gelukkig de Bijbel nog, en die leert mij om boven mijn gevoel te staan, die leert mij juist om te streven naar die eeuwigheid waarin de schatten zijn weg gelegd, en 1 dag mag ik daar spoedig wezen waar Hij ook is. Wat een dag zal dat toch zijn. Ik ben nu misschien aan het overleven in dit leven, en dat blijf ik doen, want ik kan straks zeggen dat ik het toch doorstaan heb dit leven. Want ik overleef voor mijn Here, en ik weet dat Jezus een welbehagen heeft in degenen die lijden, staat geschreven. Ik kan die tekst zo opzoeken. Het is nu even doorzetten in dit leven. En door mijn hobbys te doen en Bijbelstudies te doen, veel Bijbelstudies, word ik wel afgeleid, en zo kun je dit leven overleven.

Oke ik ben 38 nooit getrouwd geweest en volgens jou is het dus nu te laat?? als ik jou zo lees (heb het even vetgedrukt) Heb jij wel geleerd dat je het ook over mag geven???
Ja ik erken dat het lang niet altijd makkelijk is, iedereen verlangt wel eens naar die arm om hem./haar heen maar tis geen must!
Daarbij ben ik terstelligste ervan overuigt dat zolang je alleen niet gelukkig kan zijn dit met 2 ook niet mogelijk is!!
Want hoe kan je een ander gelukkig maken als je dat al zelf niet bent?
Nee ik geef de moed niet op maar heb het wel overgegeven... komt er een man op mijn pad dan is dat heel fijn, komt die er niet dan zal dat ook zo zijn... ik ben blij met mijn leven ik heb het goed, als ik naar andere landen kijk dan ben ik rijk heb een dak boven mijn hoofd inkomen om van te leven, liefhebbende familie en vrienden om me heen, 2 kattenbeesten om van te houden, ja dan voel ik me gelukkig!!
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:35

Ja zo werkt het bij mij.

Ohhh je zei als je zelf niet gelukkig bent dan kun je ook samen niet gelukkig zijn??? Nouuu dan zit je er toch naast lieve vrouw.

Ik heb genoeg in de familie die waren, toen ze ook jaren lang vrijgezel waren, dood en dood ongelukkig net zoals ik. Toen troffen ze een vrouw en hup het was meteen goed, niks aan de hand. En nu zijn ze al jaren getrouwd en nog steeds gelukkig met mekaar.

Ja, zo werkt het he. Maar goed ik kijk niet naar andere landen, ik ben hier geplaatst. Anders was ik wel geboren geweest in een arm land. En trouwens wij krijgen ook nog wel armoede in ons land, want de euro staat op donderen. En als je goed ziet dan is een burgeroorlog onvermijdelijk. Dat werd tijd trouwens. Misschien dat een ieder dan een keer leert om anderen te nemen zoals hij of zij is. Dan word men weer afhankelijk van mekaar, zoals vroeger het geval was in de oorlog.

De benauwdheid van Jakob is onvermijdelijk, en ik zie uit naar die dag dat benauwdheid van Jakob zijn hoogtepunt bereikt. Misschien dat ons volk dan een keer gaat leren om weer afhankelijk van mekaar te worden zoals vroeger het geval was, want toen was men meer met mekaar.

Ja en er komt nog bij, jij bent een vrouw, en vrouwen zijn geen mannen en mannen zijn geen vrouwen. Het is over het algemeen bekend dat een vrouw zich gemakkelijker red alleen dan dat een man zich red alleen. Dat is in het algemeen bekeken en heel normaal. Want man en vrouw waren bedoeld voor mekaar en die zouden mekaar aanvullen. Als een man gemaakt is om gelijk als een vrouw zich te redden, dan had God de vrouw wel apart geschapen van de man zonder haar uit de man te nemen.

Er staat geschreven; de man zou zijn vrouw aanhangen. En vrouw en man vullen mekaar aan, dan krijg je een volmaakte eenheid zoals God het heeft bedoeld, het ene kan niet zonder het andere. Mijn oom woont ook op zich zelf, maar mijn moeder gaat soms elke week daarnaar toe om te schoonmaken, want het is een broer van haar. Zo zie je he? Een man is niet geschapen om de taak van een vrouw over te nemen, en een vrouw is niet geschapen om de taak van een man over te nemen. Zo simpel als wat. Maar ja wij leven in een babylonische stelsel waarin mensen het maar accepteren en nemen. Als onze wereldleiders de wetten van God hadden vast gehouden dan lag het er zo nu niet voor, dan hadden we nu geen scheidingen gehad etc. Dan lag alles er nu anders voor.

En ik pas me echt niet aan op het systeem van Babylon.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:46

ERIKA129 schreef:
Oke ik ben 38 nooit getrouwd geweest en volgens jou is het dus nu te laat?? als ik jou zo lees (heb het even vetgedrukt) Heb jij wel geleerd dat je het ook over mag geven???
Ja ik erken dat het lang niet altijd makkelijk is, iedereen verlangt wel eens naar die arm om hem./haar heen maar tis geen must!
Daarbij ben ik terstelligste ervan overuigt dat zolang je alleen niet gelukkig kan zijn dit met 2 ook niet mogelijk is!!
Want hoe kan je een ander gelukkig maken als je dat al zelf niet bent?
Nee ik geef de moed niet op maar heb het wel overgegeven... komt er een man op mijn pad dan is dat heel fijn, komt die er niet dan zal dat ook zo zijn... ik ben blij met mijn leven ik heb het goed, als ik naar andere landen kijk dan ben ik rijk heb een dak boven mijn hoofd inkomen om van te leven, liefhebbende familie en vrienden om me heen, 2 kattenbeesten om van te houden, ja dan voel ik me gelukkig!!

en?! hebbie je nieuwe auto verkocht Smiley die vol vragen zit of bennie die vergeten Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:48

Je zelf zijn houdt maar 1 ding in en dat is, LEEF.

Soms zie ik dat men te wettisch is of krampachtig vasthoud aan wat in de Bijbel staat maar ook wat een ander wel er niet van zou vinden, noem allemaal maar op wat meer.

God geeft geboden, ons hier aan houden is niets mis mee.
We hebben de Bijbel als leerboek, maar mogen het niet als een afgod gaan behandelen door tekstueel er dingen uit te halen die men zich zelf te voordele kan rekenen.

Misschien voor een enkeling, ga terug naar het moment van je bekering en doop, wat was de reden en vraag je af, waar ben je nu mee bezig?

Men kent geen gradaties in het geloof, maar mag er wel in groeien, maar helaas, word het een obsessie en begint men alles naar eigen perspectief te zien, vergeten wat Jezus ons nu werkelijk leerde.

Hij gaf in eerste instantie ons het Grote gebod, en daarnaast met Zijn "kijk naar de vogels in het veld", eigenlijk aan dat we soms te zwaar tillen aan zaken waar God ons toch in wil voorzien. Voor er commentaar op de vogels komt. We hebben wel onze verantwoordelijk heden en kunne niet met de armen over elkaar gaan zitten tot God zijn Kwartels en Manna brengt.

Nogmaals leer te LEVEN
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:01

Ja het geloof is een obsessie voor mij geworden, en dat blijft ook zo. De Bijbel is gegeven om daaruit te leren. Nou pieter u zou schrikken als u mijn moeder ziet.

Die komt smorgens uit bed, het eerste wat zij doet is een Bijbelstudie doen. Ze luistert een uurtje naar een Bijbelstudie met de Bijbel erbij. Als ze het huishouden wat gedaan heeft, dan gaat ze weer over op de Bijbelstudie, en dat gaat bij haar ook een hele dag door, ze doet niks anders dan Bijbelstudie doen. Overpeins mijn Woord dag en nacht zegt de Here. Ik ga er mee in bed en sta ermee op. Dus ja voor ons is het zeker een obsessie geworden, wij leven voor Hem, alles wat we doen, Bijbelstudies dus, doen we in teken en in gehoorzaamheid naar Jezus toe.

Mijn vader doet niks aan het geloof, maar irriteert zich kapot aan mijn moeder omdat zij elke dag door Bijbelstudie doet. Ja dat krijg je, staat geschreven in de Bijbel. Hoemeer je er mee bezig bent hoemeer tegenstand.

Ik denk dat u raar zou kijken hoe wij hier thuis bezig zijn met het Woord Gods. Wij hebben niks met kerken, maar met God en Gods Woord, daar ligt onze hart.

En de Bijbel leert ons ook om mekaar te wederleggen met het Woord, oh dan daar hebben we een hekel aan. Nee, mensen willen graag een stukje van de wereld en een stukje van het geloof. Maar zo werkt dat niet.

Paulus zegt: wees mij navolger. Wat deed Paulus dan? Die overpeinste ook niks anders dan alleen de schriften. Die deed ook niks anders dan studeren en prediken, als je leest hoe lang Paulus soms bezig was. En dan zegt Paulus, wees mijn navolger zoals ik christus navolg. Mooi he? :-D.

Maar ons volk is lui van geest geworden, lauw van geest wel te verstaan. Men staat niet meer in brand om het Woord van God. Zoals de emaus gangers het zeiden, waren onze harten niet brandende? Omdat Jezus tegen hen sprak en begon te vertellen over Mozes en de profeten, en de harten van die emaus gangers waren brandende. Heerlijk is het als je dat leest. Maar ons volk wil dat vandaag de dag niet meer, ze willen stukje van de wereld en een stukje van geloof.

En wie dag en nacht Zijn Woord overpeinst is daarmee geobsedeerd door het Woord Gods. Heerlijk is dat he?
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:07

Er was zelfs iemand in het oude testament die was zelfs zo kwaad nadat Hij de waarheid hoorde dat zelfs de knieën tegen mekaar stieten. En dan zeg ik wel eens: Mensen als jullie de waarheid des Heren gaan horen, zorg ervoor dat je knie beschermers aan hebt, hihihi.

Oh, ik heb al zoveel kwade mensen mee gemaakt, omdat ze de waarheid niet konden verdragen. Ik sprak over dat God Zijn volk Israël nooit meer zou vergeten, oh u had het moeten zien, hun knieën stieten net nog niet, maar het had niet veel gescheeld. Zie je? Men wil wel een evangelie horen, maar Het evangelie is geheel iets anders, daarmee maak je zelfs slapende honden mee wakker.

Ja, zo gaat dat. Mensen willen liever hun eigen gevoel volgen, omdat dit gemakkelijker is voor hen. Ja, zo gaat dat.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:10

Maar goed, ik ga verder... genoeg over dit onderwerp gehad.

Ok?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:16

LAVERDE524 schreef:
Ja het geloof is een obsessie voor mij geworden, en dat blijft ook zo. De Bijbel is gegeven om daaruit te leren. Nou pieter u zou schrikken als u mijn moeder ziet.

Die komt smorgens uit bed, het eerste wat zij doet is een Bijbelstudie doen. Ze luistert een uurtje naar een Bijbelstudie met de Bijbel erbij. Als ze het huishouden wat gedaan heeft, dan gaat ze weer over op de Bijbelstudie, en dat gaat bij haar ook een hele dag door, ze doet niks anders dan Bijbelstudie doen. Overpeins mijn Woord dag en nacht zegt de Here. Ik ga er mee in bed en sta ermee op. Dus ja voor ons is het zeker een obsessie geworden, wij leven voor Hem, alles wat we doen, Bijbelstudies dus, doen we in teken en in gehoorzaamheid naar Jezus toe.

Mijn vader doet niks aan het geloof, maar irriteert zich kapot aan mijn moeder omdat zij elke dag door Bijbelstudie doet. Ja dat krijg je, staat geschreven in de Bijbel. Hoemeer je er mee bezig bent hoemeer tegenstand.

Ik denk dat u raar zou kijken hoe wij hier thuis bezig zijn met het Woord Gods. Wij hebben niks met kerken, maar met God en Gods Woord, daar ligt onze hart.

En de Bijbel leert ons ook om mekaar te wederleggen met het Woord, oh dan daar hebben we een hekel aan. Nee, mensen willen graag een stukje van de wereld en een stukje van het geloof. Maar zo werkt dat niet.

Paulus zegt: wees mij navolger. Wat deed Paulus dan? Die overpeinste ook niks anders dan alleen de schriften. Die deed ook niks anders dan studeren en prediken, als je leest hoe lang Paulus soms bezig was. En dan zegt Paulus, wees mijn navolger zoals ik christus navolg. Mooi he? :-D.

Maar ons volk is lui van geest geworden, lauw van geest wel te verstaan. Men staat niet meer in brand om het Woord van God. Zoals de emaus gangers het zeiden, waren onze harten niet brandende? Omdat Jezus tegen hen sprak en begon te vertellen over Mozes en de profeten, en de harten van die emaus gangers waren brandende. Heerlijk is het als je dat leest. Maar ons volk wil dat vandaag de dag niet meer, ze willen stukje van de wereld en een stukje van geloof.

En wie dag en nacht Zijn Woord overpeinst is daarmee geobsedeerd door het Woord Gods. Heerlijk is dat he?

He laverde

Zullen ze ook raar opkijken als ik uit mn bed kom want dan ga ik ook eerst bijbellezen en bidden. Maar dan ga ik vaak werken de hele dag en als ik thuiskom moet ik mn huishouden doen en eten koken. En s avonds is er misschien nog wel iemand die ik moet helpen of een opbeurend gesprek mee voeren of ff op mn kleinkids passen zodat hun ouders even rust hebben enz.
Iemand die de hele dag Gods woord kan lezen en bestuderen zit of in een klooster of heeft een zeer luxe positie in het leven. Wees mijn navolgers zegt Paulus gelijk ik van Christus. Van Paulus staan genoeg avonturen beschreven waarin hij iets anders deed dan Bijbellezen. Maar Christus leven is voor 3 jaar aardig te volgen in de evangelieen. Wat ik daar zie is dat Hij vooral rond ging en dingen deed. Goede dingen om de mensen te helpen. Natuurlijk was Hij ook in de stilte bij Zijn Vader. maar verder zie je Hem aan het werk om goed te doen. Kijk das mijn voorbeeld en das soms al lastig genoeg. Want als alleenstaande moeder die de kost moet verdienen heb je al werk genoeg met je eigen gedoetje
Bijbellezen en bidden is goed maar als je er dan niet iets goeds meedoet richting de mensen maar alleen constateerd dat de mensen tegenwoordig verkeerd zijn dan heb je er m.i. niet zoveel aan. Nu bedoel ik natuurlijk niets negatiefs hiermee over je moeder hoor

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zaterdag 5 januari 2013, 13:20
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:41

TESSYBEAR731 schreef:
Jongen, je leven begint nét...

Ja, ik wou net zeggen...pas 27 :)

Jou tijd komt nog wel, Laverde!

Weet je veel vrouwen van rond de 20 vallen op mannen van rond de 40 ;)

Is echt zo, ja, veel vrouwen, dus ook veel vrouwen niet, dus no offense, ik spreek niet over mensen hier op het forum, tis gewoon wat ik zag...in mijn leven en weleens las hier en daar.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:16

Mooi,

maakt me niks uit op wie ze vallen. Ik heb geen interesse in vrouwen verder, dus ze moeten maar weten op wie ze vallen.

Mijn zusje gaat ook met een man dik in de 40. bijna 50, mijn zusje is een jaar jonger dan mij. Maar goed moet zij weten.

Mijn interesse liggen niet in vrouwen meer he, zoals ik net al zei, dus einde discussie.

Mijn geloof en de Bijbel dat is het enige wat nog telt voor mij, voor de rest bekijken ze het maar. Wat anderen doen moeten zij weten. Nogmaals; vrouwen krijgen geen kansen weer bij mij, ze hebben die kansen gehad. Mijn interesse is weg in hun, zo simpel als wat.

Ik praat enkel nog over het geloof, en verder niet. Ik spreek over gehoorzaamheid naar mijn Here toe.

Einde verhaal over dat sprookjes gebeuren, dat is nu verleden tijd.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:19

LAVERDE524 schreef:

Johannes had een ander Jezus, die van de Liefde (opofferende, dienende liefde) , Liefde voor de mens als individu.
Als het geloof een obsessie is geworden, is het een afgod geworden, mede omdat het omzien in opofferende en diendende liefde geen sprake meer is.

Wettisch bezig zijn is absoluut radicaal verkeerd als men Jezus niet meer als voorbeeld neemt maar puur volgens de letterlijke tekst van de Bijbel te werk gaat.

Christen zijn is doen wat Hij deed en Hem als voorbeeld hebben, dus bijvoorbeeld de straat op en hen helpen die dat nodig hebben, ipv op je neus in de Bijbel gelijk Schriftgeleerden en farizeeërs, want de kans is groot dat men dat dan wordt. Zou je werkelijk begrepen hebben wat Jezus wil, zou je misschien inzien dat hij praktiserende christenen wil en geen geleerden. Als je werkelijk doet wat Hij zegt , kan men in vol vertrouwen er op aan dat de Heilige Geest ons zal leiden als we op pad gaan , niet onze geleerdheid. Laat de liefdevolle Jezus van Johannes overwinnen en je zult zien dat geloven geen straf meer is , want dat doet haast blijken uit jou reacties.

LEEF, Jezus wil dat je leeft,
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 20:34

Het lijkt mij een ondraaglijke verantwoordelijkheid om te dragen als ik de enige persoon op de wereld ben voor mijn lief om hem zich gelukkig te laten voelen.

Bovendien moet ik er ook niet aan denken dat hij de enige persoon is met wie ik contact zou hebben.
Lijkt me ook niet echt bijbels: we moeten toch omzien naar elkaar?

En Paulus: hij leefde ook alleen ( zonder partner) en wat heeft hij niet betekend voor het geloof!

Persoonlijk geloof ik dat God elk gebed verhoord alleen niet altijd op onze tijd en volgens onze wensen
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 21:21

LAVERDE524 schreef:

Jammer Laverde, dat je zegt: ik ben in de verkeerde tijd geboren. God heeft bepaald wanneer jij geboren zou worden.
Bij Hem ben je geliefd en gewild ook in deze tijd. Wat ik een mooie tekst vind is jer 29:11,
Mijn plan met jullie staat vast-spreekt de Heer. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: Ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Je wilt het nu misschien even niet horen, maar een leuke vrouw zal er voor jou best wel komen. Knipoog smiley

Ik wens je veel zegen
Naar boven

Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 21:33

mijn vader was 42 toen hij trouwde, dus Laverde, je hebt nog even. ik ben nu zelf ook 42, maar ben nog (lang) niet getrouwd. erg? welnee! maakt het wat uit dat je op een bepaalde leeftijd nog niet getrouwd bent? nee.

ik zeg altijd maar: als het zover is, is het vroeg genoeg. dat ik me daarmee een paar jaar geleden me in mijn (financiële) rug stak, kon ik daarvoor niet weten. sind die ervaring sta ik op eenzelfde standpunt als jij, Laverde: van mij hoeft het niet meer. maar dat is om een andere reden dan jij.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 21:53

LAVERDE524 schreef:

ik herken het goed van mezelf op dezelde leeftijd.
Ben gelukkig getrouwd geweest en heb twee kinderen er aan over gehouden.
Er komt vanzelf iemand op je weg Laverde. Ernstig zoeken gaat altijd mis. Het is goed om zo'n instelling te hebben anders wordt het alleen terleurstelling op terleurstelling.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 5 januari 2013, 21:55
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 3 van 6