ChristianMatch
 


Forum

HEL: realiteit of fictie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:46
 
MAMALOE463 schreef:
Cortazar, ik vraag me werkelijk af wat je bedoeling nu eigenlijk is met je verhaal, kijk we weten allemaal waarom we op de aarde zijn, met welke opdracht, we moeten wederomgeboren worden voordat het te laat is, onze ziel redden dpvan de dood, de eeuwige doo, de hel dus.
Vanuit de bijbel weten we allemaal wel hoe erbarmelijk de hel wel niet moet zijn en dat we eeuwige pijn zullen hebben en dat dat eeuwigdurende pijnen zullen zijn.
De bijbel is ook erg duidelijk dat er nog nooit iemand is teruggekeerd uit de hel naar de aarde, hoe verklaar jij Lucas 16 vers 26? En boven dit alles, tussen ons en ulieden is een grote klove gevestigd, ZODAT DIEGENEN DIE VAN HIER TOT U WILLEN OVERGAAN, NIET ZOUDEN KUNNEN, NOCH OOK DIE DAAR ZIJN, VAN DAAR TOT ONS OVERKOMEN.

Is deze tekst dan nog niet duidlijk genoeg?

Deze tekst gaat over een kloof tussen de hemel en de hel. Niet tussen de hel en de aarde. Abraham geeft een ander antwoord op het verzoek van de rijke man om een dode naar de aarde te sturen om te waarschuwen. Hij antwoordt dat als mensen niet naar Mozes en de profeten zullen luisteren ze ook niet zullen luisteren als iemand opstaat uit de dood. Hij zegt hier niet dat dit onmogelijk is.


Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 9 augustus 2012, 19:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:49
 
Die lappen tekst van Paul Washer zijn toch nog goed voor iets. Gewoon uitprinten en als wc-papier gebruiken. Zo denk ik erover.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:51
 
Het heeft daarom ook geen zin om de mensen te waarschuwen voor de hel. Geloof dat gebaseerd is op angst, is dood geloof. Geloof wat gebaseerd is op liefde, houdt stand. Ik vraag me ook werkelijk af wat TS met dit onderwerp wil bereiken. Dat we Jezus aanvaarden uit angst voor de hel??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 20:11
 
Want Ik weet, welke gedachten Ik over u koester, luidt het woord des HEREN, gedachten van vrede en niet van onheil, om u een hoopvolle toekomst te geven. (Jeremia 29:11)

Jezus is voor onze zonden aan een kruis gestorven zodat wij niet verloren hoeven gaan. Dat is wat God voor ons in petto heeft.

Dat de mens na de zondeval verloren en zonder God was wisten we toch al? En het hoeft geen betoog dat zonder God er de meest afschuwelijke zaken mogelijk zijn. Daarvoor zijn er 'helle'-plaatsen op aarde genoeg; om te zien waartoe de satan in staat is en wat hij voor de mens in gedachten heeft.

Jezus heeft ons gewaarschuwd voor de hel. Hij wist voordat Hij hier kwam welk lot de mens zonder God te wachten staat. In de evangelien geeft hij aan hoe reeel de hel is en dat je daar echt niet moet komen:

Marcus 9; 43 En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ter helle vaart, in het onuitblusbare vuur, 44 [waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.] 45 En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af. Het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt, 46 [waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust]. 47 En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met één oog het Koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt, 48 waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.

Nu begrijp ik eigenlijk niet waarom er zo'n ophef is over dit onderwerp. Als mensen terugkomen uit de hel en in feite bevestigen dat het waar is, dat waar Jezus al voor heeft gewaarschuwd, dan neem je dat toch aan?

De suggestie dat de satan dit soort openbaringen geeft ligt volgens mij niet zo voor de hand. Satanisten geloven dat de hel niet bestaat. Zij geloven dat satan het in de eindstrijd van Jezus gaat winnen. Volgens mij heeft de duivel er geen belang bij om mensen voor de waarheid te waarschuwen.

En verder; als het niet zo is dat mensen die God niet liefhebben naar de hel gaan; waar moeten ze dan naar toe? In de hemel zijn we allemaal zo close met God dat zonde en eigengerechtigheid onbestaanbaar is. Alles ligt open en bloot als je zo dicht bij God bent.

Waarom God deze openbaringen geeft weet ik niet; ik ken die mensen niet. Maar moet God alles wat Hij doet aan ons verantwoorden?

Tenslotte; iedereen heeft z'n eigen opvattingen over wie er wel of niet in de hel zouden moeten thuishoren. Als de Schepper van de mens zoveel liefde heeft dat Hij Zelf de zonde draagt van Zijn schepping en plaatsvervangend sterft aan een kruis; zou Hij dan ook maar iemand verloren laten gaan die ook maar enigszins behouden kan worden?
Daarom laat ik het oordeel maar aan God over; ik heb er vertrouwen in dat Hij het het beste weet.


Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 9 augustus 2012, 20:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 20:22
 
LEANNE226 schreef:
In de Bijbel lees ik niet dat mensen direkt naar hemel of hel gaan,of iemand moet mij die teksten kunnen aanwijzen?
Ik heb eerder vragen gesteld maar dat wordt misschien gezien als sarcasme en dat is mijn bedoeling absoluut niet dus als iemand de antwoorden heeft houd ik mij aanbevolen.......

Ik zal even geen teksten noemen, want ik denk dat deze voorbeelden wel bekend zijn.

Ten 1e natuurlijk de moordenaar aan het kruis: Jezus zegt "HEDEN" zult gij met mij in het paradijs zijn. Toegegeven; Jezus zegt niet hemel. Maar kennelijk gaat die man bewust mee samen met Jezus.

Paulus spreekt over iemand (ws hij zelf) die 3 dagen is opgetrokken in de hemel.

Henoch werd door God opgenomen; het lijkt mij dat dit betekent dat Henoch zonder eerst dood te gaan, overging naar de hemel.

Elia werd door God opgehaald door een wagen met vurige paarden.

Johannes zag in een visioen veel plaatsen in de hemel.

Is het zo genoeg; kun je hier wat mee? Of heb ik je vraag niet helemaal goed begrepen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 20:36
 
Staat er ergens in de bijbel dat we ons moeten verdiepen in hoe erg de hel wel niet is?

Zoek eerst het koninkrijk Gods is toch een veel belangrijkere boodschap voor ons om ons mee bezig te houden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:12
 
MAMALOE463 schreef:
Staat er ergens in de bijbel dat we ons moeten verdiepen in hoe erg de hel wel niet is?

Zoek eerst het koninkrijk Gods is toch een veel belangrijkere boodschap voor ons om ons mee bezig te houden?

t Wordt bij mijn weten nergens verboden.

t Punt is dat er tegenwoordig veel mensen zijn die het bestaan van de hel ontkennen. Ook christenen. Op die manier ontkracht je volgens mij het evangelie.


Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 9 augustus 2012, 21:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:19
 
CARMEN073 schreef:
t Wordt bij mijn weten nergens verboden.

t Punt is dat er tegenwoordig veel mensen zijn die het bestaan van de hel ontkennen. Ook christenen. Op die manier ontkracht je volgens mij het evangelie.

Als God nu het gras op het veld, dat er vandaag is en morgen in de oven geworpen wordt, zo bekleedt, hoeveel te meer u, kleingelovigen!
En u, vraag niet wat u eten of wat u drinken zult, en wees niet verontrust.
Want naar al deze dingen zoeken de volken van de wereld. Uw Vader echter weet dat u deze dingen nodig hebt.
Maar zoek het Koninkrijk van God en al deze dingen zullen u erbij gegeven worden.
Wees niet bevreesd, kleine kudde, want het heeft uw Vader behaagd u het Koninkrijk te geven.


De hel bestaat, maar waarom je druk daarover maken als God je het koninkrijk wil geven (lukas 12)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:50
 
ja ik heb ook nooit gezegd dat mensen moeten exploderen als er over de Hel wordt gesproken.
waarom dat wel zo is , is mij ook een raadsel.
ik denk dat de mensen die zo reageren er zelf of bang voor zijn of het eigenlijk onzin vinden.

en de inkoppers en banaliteiten even aan de kant zettend ......
wat is er vekeerd aan om te wijzen op het feit dat mensen terug kunnen komen uit de Hel en waarschuwen?

op 3 of 4 mensen na die een inhoudelijke respons geven is de toon vanaf het begin al vijandig.
wat mankeert jullie eigenlijk ?
bang dat je misschien met de billen bloot moet?
of dat het je zalige onwetendheid en blijheid - vrijheid gevoel
nadelig beinvloedt?

het is zoals Abraham zegt tegen de rijke man
de levenden op aarde zullen het toch niet geloven.

waarom is het zo moeilijk om verder te zien dan wat je kerkje zegt of dominee ?
ik denk dat hier vele mensen zijn die geen idee hebben van de geestelijke wereld.
die alles flauwekul en bijgeloof vinden .

Voodoo , Macumba , palo mayumbe ........dat zijn realiteiten pur sang
dat wij, kaaskoppen , dat niet geloven neemt niet weg , dat het in grote delen van de wereld realiteit is.

Waarom zou God , die noch aan tijd , noch aan plaats gebonden is, waarom zou Hij de werken van de duivel via deze tovernaars, medicijnmannen en satanisten , niet kunnen neutraliseren en mensen redden op een wijze die zo bijzonder is, dat het wel tot de verbeelding moet spreken.

en dan het geijkte '' je moet er nietmee bezig zijn " etc.....
weet je waar het volk aan ten onder gaat ?

gebrek aan kennis.
de duivel komt niet zoals hij is .........in al zijn walgelijkheid
maar als Engel van het licht , om te moorden , te stelen en te roven.

een mens , die zgn door de duivel in de Hel zou zijn rondgeleid, wordt geen christen en als hij dat wel zou worden is de satan dom bezig.

En zo dom acht ik hem niet dat hij God een ziel zou gunnen.
De duivel is er alles aangelegen om dit oord te verbloemen en te verbergen en het liefst zou hij de Hel doodzwijgen.

God wijst ons erop en waarom ?
Waarom niet ........
Misschien omdat de meeste mensen te veel in hun gemakkelijke stoel zitten ?
teveel mensen denken : ach het loopt zo n vaart niet ?

De duivel speelt geen spelletje , hij kent alle trucks in het boek en wil de mens tegemoet komen in zijn""gevoel "
als het goed voelt is het toch goed ?

ik ben gescheiden ........even buiten beschouwing latend wie het wou
maar het is echt heeeeeeel fout om te scheiden.
ik krijg nu 1000000000000 miljoen boze reacties over me heen denk ik , maar allez .........vooruit maar.

iedereen heeft een reden om te scheiden en iedereen vindt dat hij/zij het mag doen.
Want ...................en dan komt de reden.

God zegt": NEEN

Gij zult niet scheiden ..........
Gnade van GOd en offer aan het kruis etc etc en alle zware omstandigheden ten spijt ......

Gij zult niet doden

Euthanasie / abortus ................God zegt NEEN
Veel christenen zeggen : ach hetis zo zielig en het leven is zo zwaar etc etc etc

Wie is dan fout ?
God of ik als ik daar in mee ga?

God vergeeft .....absoluut
Gelukkig zou ik zeggen.
Maar het zijn geen kleinigheden.

Echtscheiding is net zo gemakkelijk als het kopen van een auto.
En ook big business en wie ligt er verder wakker van?

Het is de normaalste zaak van de wereld in Nederland
maar leidt tot overspel en overspel is zonde die tot de eeuwige dood leidt.
wij vinden het misschien geen probleem want ja een mens wil ook genieten he ?
maar God vindt het wel een probleem.

tja ........toch lastig zo n God die onze levensstijl niet echt waardeert
en wat leren we ervan?
weer trouwen en dan weer scheiden ?
er zijn mensen bij die dat doen.
en het geen obstakel vinden tussen hen en de Heer.

Oh ja .....
Paul Washer zn tekst als toiletpapier gebruiken.
goh wat geestig.
lang op gestind zeker?

nog geen aambeien lolbroek ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:08
 
een mens , die zgn door de duivel in de Hel zou zijn rondgeleid, wordt geen christen en als hij dat wel zou worden is de satan dom bezig.

das anders een hobby volgens mij van de tegenstander om valse leer tussen cristenen te verspreiden.lees de waarschuwingen in de bijbel daarover, aan hun vruchten zul je hun herkennen, wat zijn de vruchten van dit evangelie, angst, hopeloosheid waar de gemiddelde mens eindigt, jezus preekt anders in de bijbel

verder heb ik niks tegen sommigge getuigenissen van mensen die een stukje van de hel hebben gezien, maar wel tegen deze die je in dit topic aangeeft.
en ik denk dat de tegenstander er om zit te lachen als mensen dat allemaal geloven, angst aan praten aan mensen, verdriet aan praten aan mensen, want je geliefde die gestorven is zit daar waarschijnlijk, hopeloosheid, moedeloosheid bij mensen aanpraten, want geef het maar op als je die getuigenuissen echt gelooft, we hebben allemaal zo onze zonde wel es.
das net zo gruwelijk als cristenen die tegen een moeder zeggen als haar baby is overleden en nog niet gedoopt dat de baby in de hel komt, met de bijbel in de hand, pakken ze een tekst eruit, verantwoorden het zo

nee zo is jezus en god niet.


wat ik hier allemaal op tegen heb? het is de waarheid niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:09
 
ANNA415 schreef:
Als God nu het gras op het veld, dat er vandaag is en morgen in de oven geworpen wordt, zo bekleedt, hoeveel te meer u, kleingelovigen!
En u, vraag niet wat u eten of wat u drinken zult, en wees niet verontrust.
Want naar al deze dingen zoeken de volken van de wereld. Uw Vader echter weet dat u deze dingen nodig hebt.
Maar zoek het Koninkrijk van God en al deze dingen zullen u erbij gegeven worden.
Wees niet bevreesd, kleine kudde, want het heeft uw Vader behaagd u het Koninkrijk te geven.


De hel bestaat, maar waarom je druk daarover maken als God je het koninkrijk wil geven (lukas 12)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:11
 
CHATULIEM619 schreef:
Het heeft daarom ook geen zin om de mensen te waarschuwen voor de hel. Geloof dat gebaseerd is op angst, is dood geloof. Geloof wat gebaseerd is op liefde, houdt stand. Ik vraag me ook werkelijk af wat TS met dit onderwerp wil bereiken. Dat we Jezus aanvaarden uit angst voor de hel??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:21
 
CARMEN073 schreef:
Ik zal even geen teksten noemen, want ik denk dat deze voorbeelden wel bekend zijn.

Ten 1e natuurlijk de moordenaar aan het kruis: Jezus zegt "HEDEN" zult gij met mij in het paradijs zijn. Toegegeven; Jezus zegt niet hemel. Maar kennelijk gaat die man bewust mee samen met Jezus.

Paulus spreekt over iemand (ws hij zelf) die 3 dagen is opgetrokken in de hemel.

Henoch werd door God opgenomen; het lijkt mij dat dit betekent dat Henoch zonder eerst dood te gaan, overging naar de hemel.

Elia werd door God opgehaald door een wagen met vurige paarden.

Johannes zag in een visioen veel plaatsen in de hemel.

Is het zo genoeg; kun je hier wat mee? Of heb ik je vraag niet helemaal goed begrepen?

Dank je!
En wat moet ik met de teksten waar in staat dat de doden zich nergens van bewust zijn?Onze dominees gaan helaas niet op deze vragen in Twijfelende smiley Of ja,ze gaan er wel op in maar dan krijg je een vaag antwoord als "je moet je niet druk maken om zaken waar mensen geen weet van hebben"
Natuurlijk heb ik er wel eigen ideeen bij maar ik hoor graag de opvattingen van anderen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:29
 
Cortazar

In je vurigheid reageer je af en toe wat fel naar mijn mening.
Het is goed mensen af en toe weer stil te zetten bij het bestaan van de hel. Maar laten we met elkaar het hoofd omhoog heffen. Naar Hem van wie we ons heil mogen verwachten



Joh 14:2
In het huis mijns Vaders zijn vele woningen – anders zou Ik het u gezegd hebben – want Ik ga heen om u plaats te bereiden;



CORTAZAR588 schreef:
op 3 of 4 mensen na die een inhoudelijke respons geven is de toon vanaf het begin al vijandig.
wat mankeert jullie eigenlijk ?
bang dat je misschien met de billen bloot moet?
of dat het je zalige onwetendheid en blijheid - vrijheid gevoel
nadelig beinvloedt?


Ik ben niet bang dat ik met de billen bloot moet, want God kent me al vanaf de moederschoot (psalm 139) en daar heb je nog geen kleren aan.
Volgens mij heeft het niets met ontwetendheid te maken, maar de meeste mensen hier hebben de focus op de hemel liggen


waarom is het zo moeilijk om verder te zien dan wat je kerkje zegt of dominee ?

Ja voor sommigen is dat moeilijk omdat ze gewoon wat minder geschoold zijn. Wat overigens helemaal niet erg is.

ik denk dat hier vele mensen zijn die geen idee hebben van de geestelijke wereld.
die alles flauwekul en bijgeloof vinden .

Dat denk je. Maar kun je daadwerkelijk in de mensen ziel kijken?

Voodoo , Macumba , palo mayumbe ........dat zijn realiteiten pur sang
dat wij, kaaskoppen , dat niet geloven neemt niet weg , dat het in grote delen van de wereld realiteit is.

Waarom zou God , die noch aan tijd , noch aan plaats gebonden is, waarom zou Hij de werken van de duivel via deze tovernaars, medicijnmannen en satanisten , niet kunnen neutraliseren en mensen redden op een wijze die zo bijzonder is, dat het wel tot de verbeelding moet spreken.

Dat kan Hij zeker


en dan het geijkte '' je moet er nietmee bezig zijn " etc.....
weet je waar het volk aan ten onder gaat ?

gebrek aan kennis.
de duivel komt niet zoals hij is .........in al zijn walgelijkheid
maar als Engel van het licht , om te moorden , te stelen en te roven.


Dus als engel van het licht kan hij ook mooie bekeringsverhalen verzinnen. Ik zeg niet dat dat het geval is met de getuigenissen die jij aanhaalt, maar pasop.. het is een wolf in schaapskleren


een mens , die zgn door de duivel in de Hel zou zijn rondgeleid, wordt geen christen en als hij dat wel zou worden is de satan dom bezig.

En zo dom acht ik hem niet dat hij God een ziel zou gunnen.
De duivel is er alles aangelegen om dit oord te verbloemen en te verbergen en het liefst zou hij de Hel doodzwijgen.

God wijst ons erop en waarom ?
Waarom niet ........
Misschien omdat de meeste mensen te veel in hun gemakkelijke stoel zitten ?
teveel mensen denken : ach het loopt zo n vaart niet ?

De duivel speelt geen spelletje , hij kent alle trucks in het boek en wil de mens tegemoet komen in zijn""gevoel "
als het goed voelt is het toch goed ?

ik ben gescheiden ........even buiten beschouwing latend wie het wou
maar het is echt heeeeeeel fout om te scheiden.
ik krijg nu 1000000000000 miljoen boze reacties over me heen denk ik , maar allez .........vooruit maar.

iedereen heeft een reden om te scheiden en iedereen vindt dat hij/zij het mag doen.
Want ...................en dan komt de reden.

God zegt": NEEN

Gij zult niet scheiden ..........
Gnade van GOd en offer aan het kruis etc etc en alle zware omstandigheden ten spijt ......

Wat God bijeen gebracht heeft mag niet gescheiden worden. Bij sommige relaties mag je je wel afvragen of God dat bij elkaar gebracht heeft. (wat nu ook weer niet als excuuus gebruikt kan worden om dan er weer een relationeel zootje van te maken)




Gij zult niet doden

Euthanasie / abortus ................God zegt NEEN
Veel christenen zeggen : ach hetis zo zielig en het leven is zo zwaar etc etc etc

Wie is dan fout ?
God of ik als ik daar in mee ga?

God vergeeft .....absoluut
Gelukkig zou ik zeggen.
Maar het zijn geen kleinigheden.

Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde

Echtscheiding is net zo gemakkelijk als het kopen van een auto.
En ook big business en wie ligt er verder wakker van?

Het is de normaalste zaak van de wereld in Nederland
maar leidt tot overspel en overspel is zonde die tot de eeuwige dood leidt.
wij vinden het misschien geen probleem want ja een mens wil ook genieten he ?
maar God vindt het wel een probleem.

tja ........toch lastig zo n God die onze levensstijl niet echt waardeert
en wat leren we ervan?
weer trouwen en dan weer scheiden ?
er zijn mensen bij die dat doen.
en het geen obstakel vinden tussen hen en de Heer.

Oh ja .....
Paul Washer zn tekst als toiletpapier gebruiken.
goh wat geestig.
lang op gestind zeker?

nog geen aambeien lolbroek ?
ach en al zou hij aambeien hebben... dan help Paul Washer misschien Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:36
 
En tuurlijk ik ben een dwaalleraar en heul met de duivel.......

Ik heb er plezier in om zwakke instabiele mensen de zwarte kant van God te laten zien , als ik dat al zou kunnen.

Dat zegt hier niemand, ik heb alleen gezegd dat jij in een dwaalleer gelooft.

Ik neem aan dat die laatste zin, sarcastisch is bedoeld Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:16
 
LEANNE226 schreef:
Dank je!
En wat moet ik met de teksten waar in staat dat de doden zich nergens van bewust zijn?Onze dominees gaan helaas niet op deze vragen in Twijfelende smiley Of ja,ze gaan er wel op in maar dan krijg je een vaag antwoord als "je moet je niet druk maken om zaken waar mensen geen weet van hebben"
Natuurlijk heb ik er wel eigen ideeen bij maar ik hoor graag de opvattingen van anderen Knipoog smiley

Hoi Leanne,

In welke tekst staat dat dan? Ik heb er nl nog nooit van gehoord dat de doden zich nergens bewust van zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:25
 
CARMEN073 schreef:
Hoi Leanne,

In welke tekst staat dat dan? Ik heb er nl nog nooit van gehoord dat de doden zich nergens bewust van zijn.

Dat antwoord moet ik je even schuldig blijven,ik leg nu verschillende vertalingen naast elkaar en daardoor wordt het me wat duidelijker,in prediker staat iets en in psalmen maar dat gaat meer over onwetendheid van wat er op aarde gebeurt na hun dood........
Wat een verschil trouwens tussen die vertalingen,meer dan ik dacht........

" Daarom: eet en heb plezier, drink wijn en wees vrolijk. Dat heeft God gewild" Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:33
 
LEANNE226 schreef:
Dat antwoord moet ik je even schuldig blijven,ik leg nu verschillende vertalingen naast elkaar en daardoor wordt het me wat duidelijker,in prediker staat iets en in psalmen maar dat gaat meer over onwetendheid van wat er op aarde gebeurt na hun dood........
Wat een verschil trouwens tussen die vertalingen,meer dan ik dacht........

" Daarom: eet en heb plezier, drink wijn en wees vrolijk. Dat heeft God gewild" Knipoog smiley

Znert... geen wijn in huis! Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 00:12
 
nee ik kan niet in de ziel van mensen kijken.
dat lijkt me ook niet echt een leuke bezigheid.

en ja ik ben fel.... is niets mis mee toch?
ik ben geen Polder mens , meer een woestijn mens ..........warm en heet .......geblakerd ook soms.
maar nooit om voor niets.

en idd scholing is ook belangrijk.
en idd hij kan zich voordoen als wie en wat dan ook.
maar als de satan in je leven komt , gaat het altijd bergafwaarts met je.
hij eist altijd iets terug.
of je bloed of je leven.
of beide ......

en idd als hij lekker kan defeaceren met Paultje ......sois

is niet mijn smaak maar goed.
alles moet kunnen he?

ook dit soort dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 00:47
 
www.youtube.com/2012-prepare to meet your god-angelica zambrano

dit is de getuigenis van Angelica.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 01:04
 
Noot over Hel en Hades (M.V.)

De Staten- (SV) en de King James-vertaling (KJV) geven een onjuiste vertaling van de grondwoorden ‘Sjeool’, ‘Hades’ en ‘Gehenna’. Deze grondwoorden worden daar met ‘Hel’ vertaald, terwijl er een verschil in betekenis is.

Het woord ‘Hel’ in het OT van de KJV slaat altijd op het Hebreeuwse grondwoord ‘Sjeool’. Maar Sjeool is niet de plaats van eeuwige bestraffing, de Hel. Sjeool betekent ‘dodenrijk’ of ook wel ‘graf’. Het equivalent nu van Sjeool in het NT is ‘Hades’, wat dan ook ‘dodenrijk’ betekent.

Vroeger heeft men Hades foutief de Hel genoemd, maar de ware Hel, waar de eeuwige straf plaatsvindt, wordt in het Oude Testament niet geopenbaard. Ze bestond toen niet, en ook heden ten dage niet! De hel is de ‘Gehenna’ en de ‘poel van vuur’ (zie Op 19:20; 20:10,14,15; 21:8). Ze zal pas bestaan wanneer de verdoemden, na hun ‘uiteindelijke proces’ (voor de Grote Witte Troon - Op 20) naar die poel zullen verwezen worden.

Wat sinds de zondeval wél bestaat is de Sjeool, en het Griekse equivalent is Hades - namelijk het Dodenrijk, waar dus de doden verblijven in afwachting van de opstanding, ‘ten leven’ of ‘ten oordeel’ (Jh 5:29).

Het licht breekt pas door in het NT waar we in Lk 16 leren dat er twee afdelingen zijn in de wereld van de afgestorvenen, in het Dodenrijk: één voor Lazarus (of goede doden) en één voor de Rijke (of kwade doden) - de éne in vrede (schoot van Abraham) maar de andere in een plaats van pijniging (‘want ik lijd smarten in deze vlam’ - vs. 24) . Voor deze laatste categorie is het Dodenrijk een plaats van voorarrest (tot de opstanding VAN de doden in Op 20:12, waarna het ultieme ‘proces’ volgt voor de Grote Witte Troon - Op 20:11-15). Deze plaats is gescheiden van de plaats der goede doden door een ‘grote kloof’. Later, toen de Heer de kruisdood stierf noemde hij de plaats voor de goede doden ‘het Paradijs’ (Lk 23:43), waar de rechtvaardigen verblijven in afwachting van de opstanding (UIT de doden - Mk 9:9; Lk 20:35; Hd 4:2; Fp 3:11).

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Verwarring.pdf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 08:28
 
CORTAZAR588 schreef:
nee ik kan niet in de ziel van mensen kijken.
dat lijkt me ook niet echt een leuke bezigheid.

en ja ik ben fel.... is niets mis mee toch?
ik ben geen Polder mens , meer een woestijn mens ..........warm en heet .......geblakerd ook soms.
maar nooit om voor niets.

en idd scholing is ook belangrijk.
en idd hij kan zich voordoen als wie en wat dan ook.
maar als de satan in je leven komt , gaat het altijd bergafwaarts met je.
hij eist altijd iets terug.
of je bloed of je leven.
of beide ......

en idd als hij lekker kan defeaceren met Paultje ......sois

is niet mijn smaak maar goed.
alles moet kunnen he?

ook dit soort dingen.

Quote:
en idd scholing is ook belangrijk.

God is juistgekomen voor de 'Armen van Geest'.

Mat 5
3 Zalig de armen van geest,
want hunner is het Koninkrijk der hemelen.

Fil 4
4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.
8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.

Hier staat: Verblijd U, niet bezorgd, en bedenk al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat;

En de Belofte: en de God des vredes zal met u zijn.

Ja, dus ik ga me ff lekker helemaal niet bezig houden met negatieve dingen, alleen ja, als het echt niet anders kan. als ik me ff boos maak om onrecht. Maar dan nog: God komt de wraak toe(bijbeltekst), en dan nog, ga ik niet denken wát die wraak zou zijn.

Want ik wil me alleen met goede dingen bezig houden, aardige mensen, mooie films, mooie boeken, etc.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 10 augustus 2012, 08:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 08:35
 
Zwaan: Het licht breekt pas door in het NT waar we in Lk 16 leren dat er twee afdelingen zijn in de wereld van de afgestorvenen, in het Dodenrijk: één voor Lazarus (of goede doden) en één voor de Rijke (of kwade doden) - de éne in vrede (schoot van Abraham) maar de andere in een plaats van pijniging (‘want ik lijd smarten in deze vlam’ - vs. 24) . Voor deze laatste categorie is het Dodenrijk een plaats van voorarrest (tot de opstanding VAN de doden in Op 20:12, waarna het ultieme ‘proces’ volgt voor de Grote Witte Troon - Op 20:11-15). Deze plaats is gescheiden van de plaats der goede doden door een ‘grote kloof’. Later, toen de Heer de kruisdood stierf noemde hij de plaats voor de goede doden ‘het Paradijs’ (Lk 23:43), waar de rechtvaardigen verblijven in afwachting van de opstanding (UIT de doden - Mk 9:9; Lk 20:35; Hd 4:2; Fp 3:11).

Goed, dus we, gelovigen, gaan naar het Paradijs, als we dood zijn, mooi, zo heb ik het zelf ook begrepen. Aan de hand van andere teksten die ik nu ff niet op kan zoeken, want ik moet werken. Engeltje smiley

Ja, ik weet niet alles uit mijn hoofd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 09:11
 
Ik heb hier heel veel gelezen en pak er niet even een stuk uit maar zeg gewoon zoals ik het zie/denk.

IK lees dat er gezegt wordt God is liefde! Klopt helemaal maar daarom zou er niet over de hel gepredikt of gesproken mogen worden!
Waarom niet??
Mogen we er niet op gewezen worden dat er ook een andere kant is? dat wie alleen maar de brede weg bewandeld en niet naar zijn eer leeft niet in Zijn koninkrijk komt??

Moeten we dan vanaf de kansel alleen maar hallalujah horen en bijbelgedeeltes maar niet lezen en bespreken?? Waarom omdat het mensen angstig maakt??
Tja het kan idd angstig zijn te horen over de Hel en verdoemenis, maar het is er wel degelijk!
Ik denk dat we allemaal liever een preek horen waarin het allemaal maar zo mooi is.
Maar het geloof is niet makkelijk en simpel we worden opgeroepen Hem te volgen maar makkelijk is het niet en zal het ook niet worden want wij zijn mensen en dus zondaren!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 09:31
 
Erika, we weten allemaal dat er een hel is en ook dat erop gewezen moet worden en erover gepredikt moet worden.
We behoren ook die smalle weg te bewandelen die naar het eeuwige leven leid en niet de brede weg die naar ons eeuwig wee leid, maar wat voor mij persoonlijk aanstoot is dat TS ons wilt wijzen op verhalen van mensen die in de hel zijn geweest en teruggekomen zijn op aarde en vertellen hoe vreselijk de hel is, sorry dat gaat mij te ver, in heel de bijbel kan ik geen 1 persoon vinden die in de hel geweest is en teruggekeert op aarde!

En dan daarbij vind ik ook nog eens dat we niet eens moeten Willen weten hoe het er in de hel aan toe zal gaan later, want nu is er niet eens een hel, pas op de oordeelsdag. We horen God de eer te geven in wat we doen, doen we dat dan ook door te geloven dat er mensen in de hel zijn geweest en visioenen e.d hebben gehad?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 09:34
 
SHANITA130 schreef:
Zwaan: Het licht breekt pas door in het NT waar we in Lk 16 leren dat er twee afdelingen zijn in de wereld van de afgestorvenen, in het Dodenrijk: één voor Lazarus (of goede doden) en één voor de Rijke (of kwade doden) - de éne in vrede (schoot van Abraham) maar de andere in een plaats van pijniging (‘want ik lijd smarten in deze vlam’ - vs. 24) . Voor deze laatste categorie is het Dodenrijk een plaats van voorarrest (tot de opstanding VAN de doden in Op 20:12, waarna het ultieme ‘proces’ volgt voor de Grote Witte Troon - Op 20:11-15). Deze plaats is gescheiden van de plaats der goede doden door een ‘grote kloof’. Later, toen de Heer de kruisdood stierf noemde hij de plaats voor de goede doden ‘het Paradijs’ (Lk 23:43), waar de rechtvaardigen verblijven in afwachting van de opstanding (UIT de doden - Mk 9:9; Lk 20:35; Hd 4:2; Fp 3:11).

Goed, dus we, gelovigen, gaan naar het Paradijs, als we dood zijn, mooi, zo heb ik het zelf ook begrepen. Aan de hand van andere teksten die ik nu ff niet op kan zoeken, want ik moet werken. Engeltje smiley

Ja, ik weet niet alles uit mijn hoofd.


ik weet ook niet alles uit mijn hoofd, maar zover ik het begrijp, heeft jezus de dood overwonnen, en al voor dat jezus de dood overwon, toen mozes dood ging kwam er een engel die vocht met satan om het lichaam van mozes, de engel won, want later verschijnt jezus samen met mozes op de berg. jezus heeft de dood overwonnen en jezus heeft de satan en al zijn aanhangers ook overwonnen, en ik vind het niet bij jezus horen om doden in een plek te laten die beschreven worden in die getuigenissen, ik denk eerder dat als er zo,n plek is dat daar dan wel heeelleee slechte mensen zijn, geen mensen die bv vechten tegen een alcehol verslaving of zo. Lijkt me eerder dat de satan zelf en al zijn demomen en aanhangers op zo,n plek ooit terecht komen.
waar mensen voor eeuwig lijden, worden mensen ingeworpen met de tweede dood, niet nu al, wat die getuigenissen beweren.dus na dat we allemaal voor gods troon zijn verschenen, dus die getuigenissen beschrijven iets anders als wat in de bijbel worden gezegd, een leugen over een plek waar de boze zelf denk ik interecht komt. de getuigenissen beschrijven dat ze vrienden en bekenden van hun zagen die waren overleden en er nu al in zaten,en dat ze daar voor eeuwig zaten. klopt niet met wat de bijbel zegt. petra die geen zin heeft om energie nog in dit topic te steken en allerlei bijbelteksten effe optezoeken die dit verklaren, jullie kennen de bijbel toch ook?

maar de getuigenissen waar de topic starter het over heeft ,heeft in mijn ogen drie leugens:
1 ze geven een ander beeld van jezus als het beeld dat de bijbel geeft
2 zelfde maar dan van god
3 ze beweren dat er nu al mensen voor eeuwig in de hel zitten, klopt niet met de bijbel
4 las een getuigenis over de hemel, waar babys in kamers waren, klopt niet met het geen god mij openbaarde na het verlies van me kleindochtertje, en ben het er mee eens, misschien heb ik god verkeerd begrepen? maar dacht het toch van niet, en kan dat niet bewijzen, wel heb ik bewijs van een medaillon wat het crematorium overleefde. en het was alsof jezus tegen me zei, zie ik heb de dood overwonnen, ze is echt bij mij. Later zag ik iets heel moois, beetje onbeschrijvelijk, ik heb een struik, daar komen allemaal rose bloemen in, die had er nog nooit zo mooi bijgestaan als na haar dood, zo mooi was die, en ik zat later aan tafel en was aan het praten tot jezus en het was alsof jezus zei, kijk zie je die struik, die stond recht in het zonlicht, alle bloemen waren prachtig, er vlogen echt tig witte vlinders om heen en het leek alsof er mooi wit licht omheen hing en ik voelde een zuivere mooie liefde en vrede en het was alsof jezus zei, ze is bij mij en waar ze is is het nog mooier dan wat je nu ziet.zo mooi dat ej je het niet kan voorstellen. dus wat kleine overleden babys in een kamer?
5 nog een ervaring met de begravenis van mijn broer die ook erg aan de alcehol verslaafd was, en een ellendig leven had. voor de kist wegging liet god een prachtig witlicht op de kist schijnen en het was alsof god tegen me zei, ik zorg nu voor hem, hij is in goede handen., dus niks niet in een eeuwige hel, waar hij gemarteld word.
na de begravenis had heel mijn familie erover hoe mooi het was, het licht wat op het laatst op de kist scheen, de gelovigen zagen meteen gods hand erin, de ongeloviggen natuurlijk toeval. het was net op het moment dat we afscheid namen.
oke punt 4 en 5 zijn niet zo betrouwbaar, stel ik god verkeerd begreep maar de eerste 3 wel betrouwbaar als je de bijbel erbij pakt.

god is een god van liefde en ja ook van rechtvaardigheid en ooit verschijnen we allemaal voor zijn troon, zullen zelfs voor ieder woord verantwoording moeten afleggen, voor al onze daden, maar jezus staat dan bij ons, als onze advocaat, en zoals ik god en jezus ken, zijn ze niet zo dat ze ons zulke straffen opleggen die beschreven staan in die getuigenissen, een mens zo heftig veroordeeld word doordat hij bv niet tegen zijn alcehol verslaving kan vechten, lees dat stuk maar es, de egtuigenis van de hel waar iemand iemand tegen kotm die aan de alcehol verslaafd was... te rguwelijk om te copieeren.Of pubers die daar volgens getuigenissen zaten, we weten allemaal dat een puber verblind makkelijk in fouten trapt,
als god zo is zo ongenadig,als daar beschreven, snap ik niet warom hij altijd zo genadig met mij is, je wil mijn zonden niet weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 09:41
 
MAMALOE463 schreef:
Erika, we weten allemaal dat er een hel is en ook dat erop gewezen moet worden en erover gepredikt moet worden.
We behoren ook die smalle weg te bewandelen die naar het eeuwige leven leid en niet de brede weg die naar ons eeuwig wee leid, maar wat voor mij persoonlijk aanstoot is dat TS ons wilt wijzen op verhalen van mensen die in de hel zijn geweest en teruggekomen zijn op aarde en vertellen hoe vreselijk de hel is, sorry dat gaat mij te ver, in heel de bijbel kan ik geen 1 persoon vinden die in de hel geweest is en teruggekeert op aarde!

En dan daarbij vind ik ook nog eens dat we niet eens moeten Willen weten hoe het er in de hel aan toe zal gaan later, want nu is er niet eens een hel, pas op de oordeelsdag. We horen God de eer te geven in wat we doen, doen we dat dan ook door te geloven dat er mensen in de hel zijn geweest en visioenen e.d hebben gehad?

nee, want we geven een beeld van een ongenadigge god en maken mensen angstig erg bang, dat we bijna allemaal hopeloos verloren zijn, de bijbel preekt wat anders, leert ons wat anders, het is volbracht, jezus gaf zijn leven om ons te redden, niet om ons bijna allemaal in zon plek te gooien als beschreven bij de getuigenissen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 09:50
 
CORTAZAR588 schreef:
nee ik kan niet in de ziel van mensen kijken.
dat lijkt me ook niet echt een leuke bezigheid.

en ja ik ben fel.... is niets mis mee toch?
ik ben geen Polder mens , meer een woestijn mens ..........warm en heet .......geblakerd ook soms.
maar nooit om voor niets.

en idd scholing is ook belangrijk.
en idd hij kan zich voordoen als wie en wat dan ook.
maar als de satan in je leven komt , gaat het altijd bergafwaarts met je.
hij eist altijd iets terug.
of je bloed of je leven.
of beide ......

en idd als hij lekker kan defeaceren met Paultje ......sois

is niet mijn smaak maar goed.
alles moet kunnen he?

ook dit soort dingen.

nee er is niets mis mee dat je fel bent, en jij gelooft anders als ik, dus dan krijg je een felle discussie, in mijn ogen volg je een dwaalleer, in jouw ogen ben ik naief en wil niet weten over de hel.denk ik he....
Ik geloof trouwens wel degelijk in de hel.
En pak het niet persoonlijk op naar jou toe de discussie. het siert je zoals je voor de in jouw ogen de waarheid neerschrijft. In mijn ogen jammer dat je niet de echte waarheid verkondigt, maar toch heb ik er respect voor zoals je de dingen neerschrijft ondanks het risico dat je zelf erom veroordeelt word door sommiggen misschien.
Misschien discusieren we later ooit samen over dit onderwerp als we staan te wachten voor gods troon , voor we voor god moeten verschijnen Smiley die vol vragen zit

gods zegen toegewenst. petra die zich nu echt van dit topic terug trekt denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 09:52
 
ERIKA129 schreef:
Ik heb hier heel veel gelezen en pak er niet even een stuk uit maar zeg gewoon zoals ik het zie/denk.

IK lees dat er gezegt wordt God is liefde! Klopt helemaal maar daarom zou er niet over de hel gepredikt of gesproken mogen worden!
Waarom niet??
Mogen we er niet op gewezen worden dat er ook een andere kant is? dat wie alleen maar de brede weg bewandeld en niet naar zijn eer leeft niet in Zijn koninkrijk komt??

Moeten we dan vanaf de kansel alleen maar hallalujah horen en bijbelgedeeltes maar niet lezen en bespreken?? Waarom omdat het mensen angstig maakt??
Tja het kan idd angstig zijn te horen over de Hel en verdoemenis, maar het is er wel degelijk!
Ik denk dat we allemaal liever een preek horen waarin het allemaal maar zo mooi is.
Maar het geloof is niet makkelijk en simpel we worden opgeroepen Hem te volgen maar makkelijk is het niet en zal het ook niet worden want wij zijn mensen en dus zondaren!!

Volgens mij mag er wel over de hel gepredikt worden, zolang maar duidelijk is dat mensen die bewust blijven zondigen daarheen gaan.

Wat ik ook merk, ja hier niet op dit forum, maar kinderverkrachting in de kerk, ja, daar mag ook niet over gesproken worden. ligt een soort taboe op.
als iemand een oudste ofzo zijn tienerdochter verkracht, of haar hele leven al heeft verkracht, en men komt daar achter, ja heel vreemd(nee niet met een sarcastische toon), dan moet er méteen worden vergeven.
Was ook bij mij, toen ik mij broer het eea vertelde, was het eerste dat ie zei dat ik méteen moét vergeven.(ja, dat zeiden ze bij hem in de gemeente...berea a'dam...)en ook dat hij er helemaal niets mee te maken wou hebben....en later dat ie wel gelooft dat ik denk dat het gebeurt is, ja, want mijn vader was zo'n aaardig man, en ineens was mijn broer ook helemaal vergeten hoe mijn vader deed tegen ons tijdens het opgroeien en tegen mijn moeder....?????Ik snap dat niet, ben ook lang niet de enige, tis algemeen bekend dat je hele familie dan naar de dader neigt....was ook bij Oprah Winfrey, allemaal mannen die misbruikt waren als kind, met een grote foto als kind had ieder bij zich en niemand werd door eigen familie/kerk gelooft, hoe kan dit????
Mijn moeder, wel gescheiden maar voor derzelf niet om wat mij werd aangedaan, die neigt dus ook naar ontkenning, als ik alleen maar vraag van waarom liet je me werken als 12 jarige, werk wat alleen door 16 jarige gedaan mag worden, waardoor ik dat niet redde met me school, dan wordt ze wóedend op mij....
Dus ik kan, hoe verdrietig niet meer met moeder en broer omgaan, en helaas dat had ik véél eerder in moeten zien....
Dat heeft me jarenlange angst en psychoses opgeleverd, met hun omgaan, want je wordt ontkend als persoon....De hulpverlening kwam geschokt naar me toe, dat ze zoiets nog nooit hadden meegemaakt, ouders die zo hatelijk over d'r eigen kind praten....
en wat ik gezien heb aan gebroken, kapotte levens, die zelfs nog nooit een hulpverlening hebben gezien????
Ja, ik heb dat jarenlang de oorlog de schuld gegeven...maar mijn psycholoog zei dat dat niet kan, daar is geen excuus voor...
Dat is werelds gezien heel onrechtvaardig, maar ja, net wat jij zegt, als er niet over de hel gesproken mag worden, waar zou zo'n man heengaan, als ie al jaren zijn dochter heeft misbruikt die hem moest vergeven van de oudsten van zijn cluppie, en dat zo'n ouderling dan zegt van nou vergeven en vergeten dus en geef je vader nu een lekkere knuffel.... Zieke smiley

Ik dacht toch wel dat aangifte op Zijn plaats is. En dat zo'n vader er alles maar dan ook alles aan moet doen om.....het goed te maken, of een begin daarvan.....

Ik hoorde een keer van jaahaa, maar misschien schaaaamt de dader zich, ja, en die dader schaaamde zich niet tegenover zijn dochter, o nee, daar is geen respect voor, ff vergeten....

En ik hoor het zo vaak, op de ggz, op lotgenoten groepen....
Maar nee, dat wordt echt massaal ontkend, daar praat je niet over, dat dóe je niet daar ligt een taboe op....

en precies op deze manier wordt de hel ook ontkend, terwijl dat wel de waarheid is, het bestaat....

en ik snap het echt niet, bij families wordt het onder tafel geschoven, ja, ik luister al ruim 20 jaar, maar hetzelfde dus in kerken, ook al wijst alles maar dan ook alles erop, de dader ontkent en hij wordt gelooft door de meesten...

Kan iemand mij vertellen hoe dat kan?

bij ander leugens, nou dan wordt men ziedend bijvoorbeeld terwijl dat over onbelangrijke dingen gaat, en hier, zelfs als alles erop wijst, dan nog als de dader ontkend, wordt ie gelooft en als ie er echt niet onderuit kan, moet het slachtoffer wel meteen vergeven....

Ik snap het iig niet. Deze massale ontkenning: 1 op de 3vrouwen wordt en is misbruikt....
en dus ook de ontkenning van de hel niet.

Ook al proef ik die ontkenning hier niet, meer een soort van het zich niet bezig willen houden met een angstgeloof....en met zelfbedachte angstige verhalen tegen mensen die van zichzelf weten dat ze 'christelijk' leven, en dan labiel kunnen zijn door het eea en zich dan kunnen laten meeslepen in een angstgeloof.

Maar snap je punt, die van de massale Grote Ontkenning....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 10 augustus 2012, 10:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 09:52
 
ERIKA129 schreef:
Ik heb hier heel veel gelezen en pak er niet even een stuk uit maar zeg gewoon zoals ik het zie/denk.

IK lees dat er gezegt wordt God is liefde! Klopt helemaal maar daarom zou er niet over de hel gepredikt of gesproken mogen worden!
Waarom niet??
Mogen we er niet op gewezen worden dat er ook een andere kant is? dat wie alleen maar de brede weg bewandeld en niet naar zijn eer leeft niet in Zijn koninkrijk komt??

Moeten we dan vanaf de kansel alleen maar hallalujah horen en bijbelgedeeltes maar niet lezen en bespreken?? Waarom omdat het mensen angstig maakt??
Tja het kan idd angstig zijn te horen over de Hel en verdoemenis, maar het is er wel degelijk!
Ik denk dat we allemaal liever een preek horen waarin het allemaal maar zo mooi is.
Maar het geloof is niet makkelijk en simpel we worden opgeroepen Hem te volgen maar makkelijk is het niet en zal het ook niet worden want wij zijn mensen en dus zondaren!!

Ja Erika...ik ben het helemaal met je eens....zo is het...!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 8 Volgende
Pagina 3 van 8