ChristianMatch

Forum

Donor week
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 20:33

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ken je inderdaad niet, maar-schreef ik gisteren ook al- je komt niet echt over als een positief mens meer als een mopperpot........
Jij ziet de nadelen, je kan ook anders kijken en denken wat fijn dat ik zoiets voor mijn medemens kan doen....... Engeltje smiley

Dat mag jij vinden, daar kan ik niet tegenin gaan, dat vindt jij.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 25 oktober 2011, 20:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 11:41

THOMAS968 schreef:
De Joodse tweelingen in Auschwitz hebben het met hun wrede dood moeten bekopen omdat er geen rechtstaat was die hen beschermde.
Er zullen ongetwijfeld wetenschappers bestaan die profiteren van ellende van anderen. Maar wetenschap deugt, waar je hopelijk zelf ook van profiteert als je zelf eens ziek mocht worden. Of dank zij die vervloekte wetenschap een nieuwe goed werkende niet mag krijgen. Dan mopper je niet. Dan mag je God dankbaar zijn maar ook de donor die, in tegenstelling tot jou, zijn of haar nier aan je schonk.
Het is natuurlijk een heel wrang voorbeeld wat ik gebruikte, maar met de vetgedrukte zin geef je eigenlijk weer wat ik ermee bedoelde. Hoe zit het met de bescherming van de rechtstaat in deze? Als die er niet is, kunnen mensen heel gekke dingen gaan doen. Mag ik dan zekerheden hebben dat ik op zn minst weet dat hier heel scherpe controle op plaats moet vinden.
Als het aan dezelfde wetenschap zou liggen, zouden embryo's ook gebruikt mogen worden...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 11:49

CHATULIEM619 schreef:
Het is natuurlijk een heel wrang voorbeeld wat ik gebruikte, maar met de vetgedrukte zin geef je eigenlijk weer wat ik ermee bedoelde. Hoe zit het met de bescherming van de rechtstaat in deze? Als die er niet is, kunnen mensen heel gekke dingen gaan doen. Mag ik dan zekerheden hebben dat ik op zn minst weet dat hier heel scherpe controle op plaats moet vinden.
Als het aan dezelfde wetenschap zou liggen, zouden embryo's ook gebruikt mogen worden...

Reken er maar op dat dat in het geniep gebeurt...
Er zijn ouders die een wenskind willen:

meisje/jongen
kleur ogen
kleur haar
maximale lengte
hoge intelligentie

op die onderdelen worden kinderen gemaakt...

en dan zit je op dit gebied al op het terrein van eicel/zaadceldonatie.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 13:19

En dan nog zo,n simpel voorbeeld is, de spermabank, indertijd werd je priveci gewaarborgd. Lekker waarborg was dat, we hebben in het verleden al progamma,s gehad op tv, donorbaby zoekt biologische vader.
In Amerika zijn al zwervers vermoord, die stonden geregistreerd bij de bloedbanken, met hun bloedgroep. Die men later langs de weg vond, waar organen waren verdwenen. Wie weet wie ze hier al langs de weg gevonden hebben, waar het zelfde bij is gebeurd. Een half jaar geleden vonden ze hier in de buurt ook een dode langs het spoor. Niemand weet wie hij was, konden ze niet meer zien, doodsoorzaak onbekend. Dan mogen jullie mij scepties vinden, kan best zijn, maar in iedergeval voorzichtig.
Naar boven

Auteur Bericht
RENATE619

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:20

GERRIT084 schreef:
En dan nog zo,n simpel voorbeeld is, de spermabank, indertijd werd je priveci gewaarborgd. Lekker waarborg was dat, we hebben in het verleden al progamma,s gehad op tv, donorbaby zoekt biologische vader.
In Amerika zijn al zwervers vermoord, die stonden geregistreerd bij de bloedbanken, met hun bloedgroep. Die men later langs de weg vond, waar organen waren verdwenen. Wie weet wie ze hier al langs de weg gevonden hebben, waar het zelfde bij is gebeurd. Een half jaar geleden vonden ze hier in de buurt ook een dode langs het spoor. Niemand weet wie hij was, konden ze niet meer zien, doodsoorzaak onbekend. Dan mogen jullie mij scepties vinden, kan best zijn, maar in iedergeval voorzichtig.

Ik vraag me af of je nog wel ergens vertrouwen in hebt. Alle voorbeelden die je noemt zijn vreselijke dingen. Deze manier van reageren maakt een verbitterde indruk.
Terwijl dit onderwerp niet bedoeld is op deze manier. Maar als een poging om mensen bewust te maken van de belangen van donorschap en mijn nieuwsgierigheid naar motivaties om bewust geen donor te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
RENATE619

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:24

GERRIT084 schreef:
Dat zijn geheel jou woorden, jij kent mij niet, dus je weet ook niets over mijn lichamelijke toestand, laat staan mijn geestelijke. En dat donor gebeuren moet je maar eens terug lezen, ik ga niet in herhaling. En terug komende op de 2e w.o, er zijn zat voorbeelden te lezen en kijken over dit hele gebeuren. En citaten uit boeken en films heb ik nog nooit gebruikt, en ga het hier niet uit een zetten. En wie de moeite in het verleden over het verleden nooit heeft genomen of overgeslagen. Moet zeker ook geen commentaar geven, als het terspraken komt.

Ik vind het prettig dat je op het onderwerp reageerd, maar daarbij vind ik wel dat een ander ook de ruimte moet krijgen om te kunnen reageren. Ongeacht zijn/haar kennis van de geschiedenis ervan. Graag wat respect voor de ander!

Laatst aangepast door
RENATE619
op woensdag 26 oktober 2011, 19:25
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 20:44

RENATE619 schreef:
Ik vind het prettig dat je op het onderwerp reageerd, maar daarbij vind ik wel dat een ander ook de ruimte moet krijgen om te kunnen reageren. Ongeacht zijn/haar kennis van de geschiedenis ervan. Graag wat respect voor de ander!

Maar van dat wederzijdse respect kan ik van jou kant eigenlijk ook bitter weinig vinden. Ten eerste gaf ik aan (nog) geen voorstander te zijn van donor worden, en al helemaal niet (later) te laten registreren dat ik niet wilde. Vervolgens moest ik met feiten komen, dan doe je het, en is het ook niet goed. Wellicht heb je die progamma,s niet gezien, of helemaal geen weet dat het ooit uitgezonden is. Maar dat neemt niet weg dat ik dus helemaal uit me nek praat. En dat andere, over de zwervers is in een actualiteiten progamma geweest. Niet van de EO of family7, maar er zitten ook andere wereldse zenders op je tv.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 21:39

GERRIT084 schreef:
Maar van dat wederzijdse respect kan ik van jou kant eigenlijk ook bitter weinig vinden. Ten eerste gaf ik aan (nog) geen voorstander te zijn van donor worden, en al helemaal niet (later) te laten registreren dat ik niet wilde. Vervolgens moest ik met feiten komen, dan doe je het, en is het ook niet goed. Wellicht heb je die progamma,s niet gezien, of helemaal geen weet dat het ooit uitgezonden is. Maar dat neemt niet weg dat ik dus helemaal uit me nek praat. En dat andere, over de zwervers is in een actualiteiten progamma geweest. Niet van de EO of family7, maar er zitten ook andere wereldse zenders op je tv.

Nou Gerrit, je hebt er wel allemaal meningen over die je een beetje ongenuanceerd op het forum deponeert.......terwijl je iets hebt van 'horen zeggen'.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 21:46

CHATULIEM619 schreef:

Maar dan zou je toch nooit iets kunnen geven Chatuliem....je kan er vanuit gaan dat Eurotransplant een correcte organisatie is.....en doneren via andere kanalen gebeurt ongetwijfeld maar niet via Eurotransplant....
Je moet ook nog een beetje vertrouwen hebben in de goede dingen die er ook zijn.....Ik vind het hier allemaal zo verbitterd klinken ....Je kan er best realistisch naar kijken maar dat is mijn optiek wat anders....
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 21:57

LEANNE226 schreef:
Ik kan me zoooooo boos maken om reacties met "van horen zeggen","het klopt vast weer niet" of "ooit eens op tv gezien".
Vraag informatie over orgaandonatie op bij Eurotransplant dan zul je zien hoe zorgvuldig er mee omgesprongen wordt!

Ben ik met je eens.
Met deze organisatie is het zo dat àls ze al iets doen wat niet door de beugel kan èn het komt openbaar dat dit zo'n impact heeft dat er dan veel donors afhaken. Alleen al om die reden gaan ze secuur met de procedure om
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:02

Cootje die al jaren bloeddonor is naar tevredenheid maar nog steeds geen orgaandonor.... Nu overweegt om toch het formulier in te vullen...
Misschien is deze week er wel goed voor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:08

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand overleed (inslapen vind ik meer iets bij dieren) omdat men de kosten te hoog vond Gerrit.....Zo werkt het niet gelukkig...
Wat wel een punt van discussie is-en ik vind dat op zich geen verkeerde discussie- de oplopende kosten van de gezondheidszorg....Als jij 95 bent wil je dan nog een nieuwe heup? En weet je hoeveel dat kost???En is dat nog wel rendabel? Moet je tegen beter weten in allerlei dure behandelingen ondergaan? Moet iemand die rookt nieuwe longen? Of een alchoholist een nieuwe lever?
Dat zijn allemaal ethische discussies en gelukkig wat anders dan zoals jij het formuleert.

Hallo Willemijn.

Maar wij zijn toch geen rechters en ook geen mensen die berekeken of het nog interesant is om iets te krijgen dat moeten de mensen zelf aangeven vind ik .
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:36

MARTIN695 schreef:
Hallo Willemijn.

Maar wij zijn toch geen rechters en ook geen mensen die berekeken of het nog interesant is om iets te krijgen dat moeten de mensen zelf aangeven vind ik .
Sjalom.
Martin

Maar wij betalen er allemaal wel voor....zorgverzekeringen zijn onbetaalbaar aan het worden.......
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:41

De discussie hier gaat zich richten op de ontvangers... mogen rokers een nieuwe long, alcoholisten een nieuwe lever?
Mogen hoogbejaarden uberhaupt wel medisch ingrijpen als dat een dure ingreep is?

Deze discussie moeten we niet willen voeren, het brengt ons op een hellend vlak want waar houd het op?
Wat is de "waarde" van gezondheid?

Dat we opa van 95 geen nieuwe nier gunnen vanwege zn leeftijd en de kosten, daar kan iedereen zich wat bij voorstellen, (totdat het jouw opa is of als je zelf die opa geworden bent)
Maar stel dat je zwanger bent van een gehandicapt kind met een lage levensverwachting en dat is bekend.
(Nu even aub niet de verhalen van mensen die je kent en waar achteraf toch n gezonde baby kwam, daar gaat het NIET over in dit voorbeeld)
Een ziektekostenverzekering kan dan stellen dat indien je niet aborteerd, de volledige kosten van gezondheidszorg voor eigen rekening komen.
Een kind met Down syndroom zou dus een luxeproduct worden dat slechts weinigen zich kunnen veroorloven...

Mijn stelling: als je nu eisen gaat stellen aan ontvangers, kan de realiteit wel eens een stuk verder gaan dan je nu voor ogen hebt, daarom: GEEN eisen aan ontvangers!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:44

WILLEMIJN232 schreef:
Maar wij betalen er allemaal wel voor....zorgverzekeringen zijn onbetaalbaar aan het worden.......

dat komt mede doordat er randverschijnselen worden betaald uit die pot.
voorbeelden te over: rollators, alleen nieuwe scootmobiels, geen maaltijdvergoeding in ziekenhuizen, vakanties uit pgb-potje, etc etc etc
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:10

Dat komt toch ook door de euro, en dat bijna alles is geprivatiseerd?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:45

WILLEMIJN232 schreef:
Nou Gerrit, je hebt er wel allemaal meningen over die je een beetje ongenuanceerd op het forum deponeert.......terwijl je iets hebt van 'horen zeggen'.......

Heb jij al iets gedoneerd dan, of ben jij nu ook iets aan het door geven wat anderen al lang hebben gedaan?
En waarom zou ik de mening, of nieuws uit de media niet moeten geloven? En wat jij en anderen zeggen, wel als betrouwbaar en eerlijk moeten accepteren. Voor mij is dat ook wat jij nu doet ook, ongenuanceerd, iets doorgeven.
En zo gaat het uitlopen in een ongenuanceerd, ik heb gelijk debat. Dan rest mij nog 1 ding, ik ben nog steeds niet, overtuigt van een veilig registratie systeem, ter bevordering van het donorschap.
Ik houd het nog steeds op, mijn familie weet, wat mijn laatste wens is, en verder ga ik niet.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 13:25

GERRIT084 schreef:

Heb jij al iets gedoneerd dan, of ben jij nu ook iets aan het door geven wat anderen al lang hebben gedaan?
En waarom zou ik de mening, of nieuws uit de media niet moeten geloven? En wat jij en anderen zeggen, wel als betrouwbaar en eerlijk moeten accepteren. Voor mij is dat ook wat jij nu doet ook, ongenuanceerd, iets doorgeven.
En zo gaat het uitlopen in een ongenuanceerd, ik heb gelijk debat. Dan rest mij nog 1 ding, ik ben nog steeds niet, overtuigt van een veilig registratie systeem, ter bevordering van het donorschap.
Ik houd het nog steeds op, mijn familie weet, wat mijn laatste wens is, en verder ga ik niet.

Je mag me op mijn woord geloven dat ik wel weet waar ik het over heb hoor......je kan me gerust een ervaringsdeskundige noemen.....en zeker niet ongenuanceerd.....
Ik merk dat jij gewoon niet anders wilt denken...en dat is heel wat anders dan voor andere meningen open staan, laat staan er over denken dat het niet zo is als jij wel denkt.......en ik weet uit de praktijk dat het wel zo is als dat ik het vertel.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 13:33

PIETER649 schreef:
dat komt mede doordat er randverschijnselen worden betaald uit die pot.
voorbeelden te over: rollators, alleen nieuwe scootmobiels, geen maaltijdvergoeding in ziekenhuizen, vakanties uit pgb-potje, etc etc etc

Klopt Pieter, we zijn in Nederland natuurlijk gewend dat alles kan, overal was wel een potje voor......en dat gaat veranderen.....
Dat is hetzelfde met de discussie over de oplopende kosten in de zorg.....alles kon en nu moeten en kunnen we bezuinigen en dat geeft of zich ook wel weer boeiende discussies.......De onderwerpen die ik noemde waren ook alleen maar discussie punten en geen praktijkvoorbeelden....en ik denk zeker dat het goed is daar eens over na te denken.....
En misschien was vroeger ook zo gek nog niet met al die mantelzorgers die belangeloos wat voor hun medemens deden zonder dat daar een pgb vergoeding aanhangt.......( ik wordt oud, ik praat al over vroeger.... Verraste, verbaasde smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 14:13

WILLEMIJN232 schreef:
Je mag me op mijn woord geloven dat ik wel weet waar ik het over heb hoor......je kan me gerust een ervaringsdeskundige noemen.....en zeker niet ongenuanceerd.....
Ik merk dat jij gewoon niet anders wilt denken...en dat is heel wat anders dan voor andere meningen open staan, laat staan er over denken dat het niet zo is als jij wel denkt.......en ik weet uit de praktijk dat het wel zo is als dat ik het vertel.......

Ik geloof best dat jij overtuigt bent, van jou ervaring, maar ik ken u niet. En het blijft voor mij allemaal vaag, en zolang het vaag blijft, blijf ik twijfelen. De ervaringen van u, of die ik hoor uit de media, nemen mijn twijfels echt niet weg. Wat de goede bedoelingen ook zijn. Ik ben niet achtelijk, en zie nog steeds de verschillende klasse behandelingen. Zelfs bij de dorpsdokter, en het streek ziekenhuis. Als je aanzien hebt, sta je boven aan de lijst voor behandeling, en moet ik dan alleen de goedbedoelde meningen aanhoren ter bevordering van de wetenschap? Beslist niet, over me dead boddy. En voorzeker die laatste niet.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 15:52

GERRIT084 schreef:
Ik geloof best dat jij overtuigt bent, van jou ervaring, maar ik ken u niet. En het blijft voor mij allemaal vaag, en zolang het vaag blijft, blijf ik twijfelen. De ervaringen van u, of die ik hoor uit de media, nemen mijn twijfels echt niet weg. Wat de goede bedoelingen ook zijn. Ik ben niet achtelijk, en zie nog steeds de verschillende klasse behandelingen. Zelfs bij de dorpsdokter, en het streek ziekenhuis. Als je aanzien hebt, sta je boven aan de lijst voor behandeling, en moet ik dan alleen de goedbedoelde meningen aanhoren ter bevordering van de wetenschap? Beslist niet, over me dead boddy. En voorzeker die laatste niet.

Hoi, ben het met heel veel met je eens, bijna alles.

Over die klasse behandelingen. ik kan mij nog herinneren, dat zo'n jaar of 20 geleden, dan had je particulier verzekerd en ziekenfonds.
Ja, en het was algemeen bekend dat 'particuliere verzekerden beter werden behandeld. Want die moesten bijvoorbeeld bij elke huisartsenbezoek betalen. de ziekenfonds patiënten, daar kregen huisartsen een bepaald bedrag per jaar voor. Of ze nu nooit kwamen, of heel vaak. En ook, als je dan naar een ziekenhuis werd doorverwezen voor een eenvoudig hartfilmpje, kon je als particulier verzekerde zo eventjes 500 gulden vooruit betalen aan het ziekenhuis.
En als ziekenfondsverzekerde hoefde je helemaal niets te betalen.

Als het toen zo was, waarom zou dat nu niet zo zijn? Of erger nog.
Worden Amerikaanse toestanden, denk ik.

Ik heb ook iets uit de media gehoord, dat arme mensen in Brazilië werden ontvoerd naar een ziekenhuis en daar wakker werden met een litteken, daar waar de nier(en) zit(ten). En dan konden ze weer gaan. Kregen dus niets vergoed. Ja, een verslaggever schreef dat, jaren geleden eens gelezen, weet niet eens meer welk blad. zo een blad als de Times, zoiets.

Ik ben ook geen voorstander van donatie. Redenen zijn die je beschrijft hier.

Ja, of als het zo zal worden als in Denemarken, ja, dan is er de kans dat ik het uit luiheid zo zal laten. Ik heb het niet zo op met administratie en formulieren invullen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 18:08

SHANITA130 schreef:

Over die klasse behandelingen. ik kan mij nog herinneren, dat zo'n jaar of 20 geleden, dan had je particulier verzekerd en ziekenfonds.
Ja, en het was algemeen bekend dat 'particuliere verzekerden beter werden behandeld. Want die moesten bijvoorbeeld bij elke huisartsenbezoek betalen. de ziekenfonds patiënten, daar kregen huisartsen een bepaald bedrag per jaar voor. Of ze nu nooit kwamen, of heel vaak. En ook, als je dan naar een ziekenhuis werd doorverwezen voor een eenvoudig hartfilmpje, kon je als particulier verzekerde zo eventjes 500 gulden vooruit betalen aan het ziekenhuis.

Ik heb ook iets uit de media gehoord, dat arme mensen in Brazilië werden ontvoerd naar een ziekenhuis en daar wakker werden met een litteken, daar waar de nier(en) zit(ten). En dan konden ze weer gaan. Kregen dus niets vergoed. Ja, een verslaggever schreef dat, jaren geleden eens gelezen, weet niet eens meer welk blad. zo een blad als de Times, zoiets.

Ja, of als het zo zal worden als in Denemarken, ja, dan is er de kans dat ik het uit luiheid zo zal laten. Ik heb het niet zo op met administratie en formulieren invullen.

Waar het mij hoofdzakelijk omgaat is, dat iedereen in zijn/haar waarden moet worden gelaten. Ook als je er nu niet voor kiest, niet gelijk laten registreren. Wat ook weer zijn nadelen kent, stel ik laat mij registreren als; niet beschikbaar voor donor afgifte. Sta je in de computer geregistreerd, je krijgt een ongeluk mijn familie weet na een laatste gesprek dat ik wel voor ben. Nu hebben ze iets nodig, en mijn familie zegt doe het maar, moet er waarschijnlijk een rechter aan te pas komen, om mijn registratie ongedaan te maken. En dan is de tijd verstreken en zijn ze wel telaat. En net wat jij dus ook aangeeft, geen vertrouwen, ook niet in de administratie, of in mijn geval juist niet in deze.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 22:16

WILLEMIJN232 schreef:

Hallo Willemijn.

Klopt wat je zegt dat het onbetaalbaar is daar kan ik goed over mee praten maar dan nog mogen we zo niet praten in mijn gevoel.
Volgens mij hadden we dan al eerder anders moeten stemmen dan waren de kosten ook minder
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
EMMANUEL145

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 02:56

RENATE619 schreef:
In het kader van de donorweek die afgelopen week is geweest, vraag ik me af hoe er hier op CM over gedacht wordt.
Zijn er bijvoorbeeld veel mensen die zich geregistreerd hebben? Of is het juist iets waar je je totaal niet mee bezig wilt houden?
Kijk je er als christen nog anders tegenaan?

Ik ben zelf Nefrologie verpleegkundige en werk dagelijks met mensen die nierdialyse afhankelijk zijn of een transplantatie nier hebben.
Ik ben een voorstander van registratie, al zet iemand er ook in dat deze geen organen beschikbaar wil stellen. Maar dat iemand een keuze maakt vind ik erg belangrijk.
IK ben donor,als ik dood ben mijn geest gaat naar mijn papa in de hemel,dat is de belangrijkste voor mij en daarom vecht ik hier op deze wereld mijn strijd Knipoog smiley

Waarom zal ik niet mijn lichaam geven aan iemand zo van die manier misschien mag iemand nog lange leven,misschien een papa of mama met kinderen,misschien iemand dat in de geloof groeidt en later voor God zal spreken. Ik zie geen kwat of probleem als iemand donor is of word,dan zie ik allen iemand met een goede hart en leifde voor anderen

Emmanuel
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 08:30

Mijn vermoeden is bevestigd, of niet?
Ons vorsten huis, is altijd vooraan vertegenwoordigt als het om goede doelen gaat, of met het goede voorbeeld geven, zouden zij dan geen donor registratie hebben?
De verantwoordelijke Oostenrijkse arts, bevestigde dat de prins, onverantwoord lang is gereanimeerd.
In andere gevallen waren de organen die nog te gebruiken waren al lang verwijderd geweest.
Er zijn die zaterdag na het ongeval berichten geweest dat hij hersendood zou zijn die weer snel in de kiem zijn gesmoord.
Hoe dood mag je dan zijn, of wie gaat bepalen, wie nog wel, of niet als plantje verder mag leven?!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 12:44

SHANITA130 schreef:

Toch even dingen rechtzetten, Shanita. Want datgene wat je hier neer schrijft over particulier versus verplicht klopt gewoon niet. Ze betaalden nl. evenveel. Een arts ontving evenveel, het tarief was nl. hetzelfde. Het verschil was dat een particulier verzekerde zelf de rekening moest indienen. Onder de particulier verzekerden vielen niet alleen de rijke mensen, ook de kleine zelfstandige, onderwijzers en zelfs studenten. Het is dus een verkeerd beeld wat je neer zet over dat particulieren een voorkeursbehandeling kregen. De tarieven werden nl. landelijk vastgesteld...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 18 maart 2012, 13:15
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 12:53

CHATULIEM619 schreef:
Toch even dingen rechtzetten, Shanita. Want datgene wat je hier neer schrijft over particulier versus verplicht klopt gewoon niet. Ze betaalden nl. evenveel. Een arts ontving evenveel, het tarief was nl. hetzelfde. Het verschil was dat een particulier verzekerde zelf de rekening moest indienen. Onder de particulier verzekerden vielen niet alleen de rijke mensen, ook de kleine zelfstandige, onderwijzers. Het is dus een verkeerd beeld wat je neer zet over dat particulieren een voorkeursbehandeling kregen. De tarieven werden nl. landelijk vastgesteld...

Ohhh, ja, ik zeg ook maar wat mij als kind is blijven hangen van wat mijn moeder mij heeft verteld.

Dank je voor de uitleg! Ja, ik merkte ook nooit iets van dat ik niet met voorkeur werd behandeld als kind, integendeel, nu snap ik het. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RENATE619

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 17:05

GERRIT084 schreef:
Mijn vermoeden is bevestigd, of niet?
Ons vorsten huis, is altijd vooraan vertegenwoordigt als het om goede doelen gaat, of met het goede voorbeeld geven, zouden zij dan geen donor registratie hebben?
De verantwoordelijke Oostenrijkse arts, bevestigde dat de prins, onverantwoord lang is gereanimeerd.
In andere gevallen waren de organen die nog te gebruiken waren al lang verwijderd geweest.
Er zijn die zaterdag na het ongeval berichten geweest dat hij hersendood zou zijn die weer snel in de kiem zijn gesmoord.
Hoe dood mag je dan zijn, of wie gaat bepalen, wie nog wel, of niet als plantje verder mag leven?!

Ik begrijp je reactie wel een beetje. Maar in het geval van prins Friso, was de kans nog heel redelijk dat hij door de onderkoeling meer kans had op herstel van de hersenfuncties. Als de hersenen namelijk beneden een bepaalde temperatuur komen kan er door tijdelijk zuurstofgebrek minder schade optreden dan wanneer het gewoon op lichaamstemperatuur is.
Wie bepaald of je hersendood bent is de arts met zijn team, meestal intensivist. Dit gebeurt aan de hand van een aantal onderzoeken. Juist als iemand donor is worden deze onderzoeken vaker herhaald dan wanneer iemand dat niet is. Is wettelijk vastgelegd wat er moet onderzocht zijn en wat de uitslagen daarvan moeten zijn.
Verder is het aan de nabestaanden om te bepalen wat voor iemand kwaliteit van leven is in deze situaties, mits de patient zonder beademing kan. Er wordt dan ook wel gesproken van medisch zinloos handelen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 17:36

RENATE619 schreef:
Ik begrijp je reactie wel een beetje. Maar in het geval van prins Friso, was de kans nog heel redelijk dat hij door de onderkoeling meer kans had op herstel van de hersenfuncties. Als de hersenen namelijk beneden een bepaalde temperatuur komen kan er door tijdelijk zuurstofgebrek minder schade optreden dan wanneer het gewoon op lichaamstemperatuur is.
Wie bepaald of je hersendood bent is de arts met zijn team, meestal intensivist. Dit gebeurt aan de hand van een aantal onderzoeken. Juist als iemand donor is worden deze onderzoeken vaker herhaald dan wanneer iemand dat niet is. Is wettelijk vastgelegd wat er moet onderzocht zijn en wat de uitslagen daarvan moeten zijn.
Verder is het aan de nabestaanden om te bepalen wat voor iemand kwaliteit van leven is in deze situaties, mits de patient zonder beademing kan. Er wordt dan ook wel gesproken van medisch zinloos handelen.

Met alle respect, maar echt bevredigend is je antwoord niet, wat ik heb begrepen uit wat er in de media is gebracht, ervaar het toch anders.
De arts die het naar buiten bracht en tevens de behandelende arts, had het over onverantwoord lang reanimeren.
Dan trek ik de conclusie, dat als zij eerder waren gestopt met reanimeren de prins gewoon was overleden.
En eerlijk gezegd, is hij dat dan ook niet, houden zij zijn lichaam dan niet alleen in leven?
Naar boven

Auteur Bericht
RIEMER348

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 17:54

Oke beste mensen. Ik werd gevraagd door renate om op dit forum eens mee te spreken. Ik ben verpleeglundige op een hartbewaking en ben daarnaast reanimatietrainer en reanimatieteamtrainer.

Prins Friso is niet onverantwoordelijk lang gereanimeerd, in zijn situatie is 1 uur reanimeren niet ongebruikelijk. Het woord onverantwoordelijk is trouwens ook helemaal niet gebruikt.
Hij is niet zolang gereanimeerd omdat hij lid is van het koningshuis, maar omdat hij een jonge man en bovendien een vader en echtgenoot is.
Geloof me, elke reddingswerker en arts is maar met een ding bezig geweest. Zijn leven redden en niets anders.
Het enige wat anders is gedaan omdat hij lid van het koningshuis is dat ze langer hebben gewacht met de einddiagnose te stellen.
Waarom: Als alle ogen op je gericht zijn dan wil je absoluut zeker zijn van je diagnose + nog een beetje extra. Dat is niet meer als terecht.
Het probleem is ook niet de lange reanimatie geweest, maar de 20 minuten voordat er gereanimeerd is, daar is de schade ontstaan.
Dit kun je pas achteraf weten. Het maakt namelijk een groot verschil of jee eerst onderkoelt en dan een hartstilstand krijgt of andersom.
Verder weet niemand hoelang hij precies een hartstilstand heeft gehad toen ze hem vonden, voor hetzelfde geld had hij nog 18 minuten geleefd onder de sneeuw en had hij net een hartstilstand gekregen. Dan was hij er mogelijk volledig boven op gekomen.
Ik ken een aantal patienten die 45 minuten zijn gereanimeerd en er volledig bovenop zijn gekomen. Is de kans klein? Ja. Maar is er een kans, zeker.

Groeten Riemer

Laatst aangepast door
RIEMER348
op zondag 18 maart 2012, 17:56
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 3 van 6