ChristianMatch

Forum

Berichten van RIEMER348
ChristianMatch forum index » Berichten van RIEMER348
Auteur Bericht
RIEMER348 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 17:54
BerichtOnderwerp: Donor week

Oke beste mensen. Ik werd gevraagd door renate om op dit forum eens mee te spreken. Ik ben verpleeglundige op een hartbewaking en ben daarnaast reanimatietrainer en reanimatieteamtrainer.

Prins Friso is niet onverantwoordelijk lang gereanimeerd, in zijn situatie is 1 uur reanimeren niet ongebruikelijk. Het woord onverantwoordelijk is trouwens ook helemaal niet gebruikt.
Hij is niet zolang gereanimeerd omdat hij lid is van het koningshuis, maar omdat hij een jonge man en bovendien een vader en echtgenoot is.
Geloof me, elke reddingswerker en arts is maar met een ding bezig geweest. Zijn leven redden en niets anders.
Het enige wat anders is gedaan omdat hij lid van het koningshuis is dat ze langer hebben gewacht met de einddiagnose te stellen.
Waarom: Als alle ogen op je gericht zijn dan wil je absoluut zeker zijn van je diagnose + nog een beetje extra. Dat is niet meer als terecht.
Het probleem is ook niet de lange reanimatie geweest, maar de 20 minuten voordat er gereanimeerd is, daar is de schade ontstaan.
Dit kun je pas achteraf weten. Het maakt namelijk een groot verschil of jee eerst onderkoelt en dan een hartstilstand krijgt of andersom.
Verder weet niemand hoelang hij precies een hartstilstand heeft gehad toen ze hem vonden, voor hetzelfde geld had hij nog 18 minuten geleefd onder de sneeuw en had hij net een hartstilstand gekregen. Dan was hij er mogelijk volledig boven op gekomen.
Ik ken een aantal patienten die 45 minuten zijn gereanimeerd en er volledig bovenop zijn gekomen. Is de kans klein? Ja. Maar is er een kans, zeker.

Groeten Riemer

Laatst aangepast door
RIEMER348
op zondag 18 maart 2012, 17:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van RIEMER348
Pagina 1 van 1