Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 21:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar jij weet de reden helemaal niet waarom ik mijn foto er niet bijzet..........dus je opmerking is in die zin erg flauw.....
Je zet hele verhalen op het forum maar dat wil niet zeggen dat je wat van jezelf laat zien.......zo zie je maar, een foto is ook niet alles.... |
Ik voel me vereerd dat je meer van mij wilt weten.
Begrijp ik goed dat jij het flauw vindt dat ik een opmerking over jouw missende foto maak maar dat jij jezelf wel het recht toeeigent om van mij te eisen dat ik mijn ziel en zaligheid op dit forum neerzet? Jij weet helemaal niet waarom ik niet meer van mijzelf op het forum laat zien......... dus je opmerking is in die zin erg flauw.
Jij voelt je kennelijk gekwetst en je bent vastbesloten om in je slachtofferrol te blijven zitten en continue verwijten rond te strooien aan iedereen die jou durft aan te spreken. En dan vind je het gek als mensen er voor kiezen om jou te negeren. Nou, dat recht hebben ze.
Je verwijt m.b.t. de weinige inhoudelijke reacties van mijn kant is ook erg flauw aangezien het nu juist mijn ervaring is dat jouw voorkeur uitgaat naar het op de persoon spelen en mensen kwetsen. Waar je ook nu weer een staaltje van laat zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 22:28
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik voel me vereerd dat je meer van mij wilt weten.
Begrijp ik goed dat jij het flauw vindt dat ik een opmerking over jouw missende foto maak maar dat jij jezelf wel het recht toeeigent om van mij te eisen dat ik mijn ziel en zaligheid op dit forum neerzet? Jij weet helemaal niet waarom ik niet meer van mijzelf op het forum laat zien......... dus je opmerking is in die zin erg flauw.
Jij voelt je kennelijk gekwetst en je bent vastbesloten om in je slachtofferrol te blijven zitten en continue verwijten rond te strooien aan iedereen die jou durft aan te spreken. En dan vind je het gek als mensen er voor kiezen om jou te negeren. Nou, dat recht hebben ze.
Je verwijt m.b.t. de weinige inhoudelijke reacties van mijn kant is ook erg flauw aangezien het nu juist mijn ervaring is dat jouw voorkeur uitgaat naar het op de persoon spelen en mensen kwetsen. Waar je ook nu weer een staaltje van laat zien. |
Je kent me helemaal niet anders zou je weten dat ik absoluut niet het type ben om in wat voor rol dan ook te gaan zitten, zeker geen slachtofferrol, dan dicht je CM een grotere plaats in mijn leven toe dan de realiteit is......En gekwetst? Zoals Thomas al schreef lukt het me prima om voor mezelf op te komen.......En dat gekwetst zijn valt reuze mee...... maar ja, als jij dat denkt te weten, ik vind het allemaal prima hoor...... Het zegt meer wat over jou als persoon dan over mij ........ En het negeren van mensen? Ik heb er nog niets van gemerkt maar ligt ook aan mij, jij zal wel weten hoeveel contacten ik hier heb? En wat voor mail ik ontvang? Je kan er maar druk mee zijn....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 23:07
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nee, dat schreef ik toch al? Ik erger me niet omdat ik het niet serieus neem...... En inderdaad, even lekker in de kroko en je kan de hele wereld weer aan..... | Wat jammer, Het is duidelijk dat je je keuze gemaakt hebt.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 23:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat jammer, Het is duidelijk dat je je keuze gemaakt hebt....... |
Welke keuze? Ik begrijp je niet? Dat ik 1x per week gezellig met vriendinnen naar de yoga ga? En daarna wat drink met ze? Ja, daar heb ik een keuze in gemaakt dat ik dat doe ja.....en daar geniet ik ook van..... En al die zaken waar jij het over hebt en zo veroordelend daar denk ik dan niet eens aan..lijkt wel of je een vervelende yoga ervaring hebt..... En ja, ik ben ook nog in hart en ziel christen, niet evangelisch en wat modern.......dus ja die keuze heb ik ook gemaakt om dat te zijn.....Dat is inderdaad allemaal vrij duidelijk.... En ik ga hier de discussie niet weer oprakelen als je het niet erg vind.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 23:31
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Welke keuze? Ik begrijp je niet? Dat ik 1x per week gezellig met vriendinnen naar de yoga ga? En daarna wat drink met ze? Ja, daar heb ik een keuze in gemaakt dat ik dat doe ja.....en daar geniet ik ook van..... En al die zaken waar jij het over hebt en zo veroordelend daar denk ik dan niet eens aan..lijkt wel of je een vervelende yoga ervaring hebt..... En ja, ik ben ook nog in hart en ziel christen, niet evangelisch en wat modern.......dus ja die keuze heb ik ook gemaakt om dat te zijn.....Dat is inderdaad allemaal vrij duidelijk.... En ik ga hier de discussie niet weer oprakelen als je het niet erg vind....... | Het maakt je toch niks meer uit wat wij zeggen? het maakt je niet uit wat de bijbel zegt? Dan heb je je je keuze toch gemaakt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 00:06
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik voel me vereerd dat je meer van mij wilt weten.
Je verwijt m.b.t. de weinige inhoudelijke reacties van mijn kant is ook erg flauw aangezien het nu juist mijn ervaring is dat jouw voorkeur uitgaat naar het op de persoon spelen en mensen kwetsen. Waar je ook nu weer een staaltje van laat zien. |
JE HEBT HELE MOOIE BIJDRAGEN CARMEN!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 02:20
|
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:35 WILLEMIJN232 schreef: Dat heeft toch niets met trouw aan de Bijbel te maken????? De Bijbel is ook de leidraad in mijn leven ....maar daarom hoef ik niet om de klip klap met Bijbelteksten te wapperen En vergeet ook niet: ook de Bijbel gaat met zijn tijd mee, vernieuwende theologie heet dat en daar kan je niet omheen of je nu wilt of niet.......dus star vasthouden aan die citaten terwijl er al weer andere ontwikkelingen zijn over die teksten heeft niet zoveel zin... Kijk alleen maar wat ik hier las: Sommige Evangelie gemeenten mediteren ook....Ja, ook die gaan met hun tijd mee.....
FILIA110 schreef als reaktie op Willemijn hierboven: Matth 7 :
Ingaan in het Koninkrijk der hemelen
13Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt , en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden. 15 Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. 16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? 17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. 19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 20 Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.
21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
Tweeërlei fundament
24 Een ieder nu, die deze mijn woorden hoort en ze doet, zal gelijken op een verstandig man, die zijn huis bouwde op de rots. 25 En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en stortten zich op dat huis, en het viel niet in, want het was op de rots gegrondvest. 26 En een ieder, die deze mijn woorden hoort en ze niet doet, zal gelijken op een dwaas man, die zijn huis bouwde op het zand. 27 En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en sloegen tegen dat huis, en het viel in, en zijn val was groot.
Filia,
Ja, je bent grijs, eruitgezet, of zelf gegaan, weet niet.
Toch, je kan meelezen, wou je dit meegeven:
Met bijbelteksten wapperen is alleen oke, als het ter opbouwing is, ..
Fil 4
4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u!
5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend.
De Here is nabij.
6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God.
7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.
8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat;
9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing
en de God des vredes zal met u zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 07:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het maakt je toch niks meer uit wat wij zeggen? het maakt je niet uit wat de bijbel zegt? Dan heb je je je keuze toch gemaakt? |
Ga jij nu maar mooie romantische gedichten schrijven, wij worden het toch niet eens......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 11:01
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb er moeite mee dat jij gewoon zegt als het je niet bevalt: ik negeer je! Dat is een van de vreselijkste dingen die je tegen mensen kan zeggen want je bestaat dan niet meer als mens...Nu veeg jij je eigen straatje schoon en geeft mij de schuld....je doet maar, maar pretendeer dan niet dat je christen bent.... En ik ga hier geen discussie meer voeren over yoga of wat dan ook....... |
Even een citaatje uit ditzelfde draadje.
Jouw bijdragen op dit forum zijn op de persoon, off-topic of ze draaien om de hete brei heen.
Petra is weg, maar ik ben denk ik wat harder; mij krijg je niet zomaar weggetreiterd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:11
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Even een citaatje uit ditzelfde draadje.
Jouw bijdragen op dit forum zijn op de persoon, off-topic of ze draaien om de hete brei heen.
Petra is weg, maar ik ben denk ik wat harder; mij krijg je niet zomaar weggetreiterd |
Ik heb geen last van je, dit even voor alle duidelijkheid en wegtreiteren bedenk ik niet eens, dat is jouw beleving hierin niet de mijne. Gelukkig heb jij tijd genoeg om bij te houden wie wat wanneer tegen iemand zegt zodat het ten alle tijde weer uit de kast gehaald kan worden..... En met Petra had ik het allemaal allang uitgepraat hoor......dus wat dat betreft sla je ook even de plank mis.......
Dat je mij niet mag is overduidelijk, heb ik ook geen last van, ik hoef niet met iedereen goede vrienden te zijn, wil ik ook geeneens..... En weet je wat nu zo fijn is aan een forum? Iedereen is daar welkom en mag schrijven wat zijn hart beroert.....Ook jij en ik......binnen de geldende normen van fatsoen.......en ja, je hoeft het niet altijd eens te zijn maar voor sommige mensen is het lastig om over kerkgrenzen heen te kijken.....
Oeps, ben ik weer off topic....dit gaat over yoga en christendom wat heel goed samen gaat .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:13
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | JE HEBT HELE MOOIE BIJDRAGEN CARMEN!!!! |
je begrijpt het geloof ik niet helemaal Zeeland. we hebben het erover dat Carmen zo weinig van zichzelf als mens laat zien en wel allerhande persoonlijke ervaringen van anderen vraagt.... Dat is toch heel wat anders dan dat je mooie stukken schrijft????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:28
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | je begrijpt het geloof ik niet helemaal Zeeland. WE hebben het erover dat Carmen zo weinig van zichzelf als mens laat zien en wel allerhande persoonlijke ervaringen van anderen vraagt.... Dat is toch heel wat anders dan dat je mooie stukken schrijft???? |
Als ik Carmen maar begrijp...dan is het voor mij helemaal goed!!!
(Las ik daar het woordje WE???)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 8 september 2012, 12:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:31
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Als ik Carmen maar begrijp...dan is het voor mij helemaal goed!!!
(Las ik daar het woordje WE???) |
Je bent al net als Carmen, vooral iemand aanvallen op de details......en dan maar klagen over de slechte sfeer??????
Als het voor jou goed is is het toch goed? Fijn voor je! En al je het niet erg vind wil ik mijn weekend graag starten zonder al die stekeligheden van jullie......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 13:03
|
|
|
willemijn,je hebt in dit topic al een paar gezegd dat je stopt met deze discussie,maar je gaat toch steeds weer door?
je kunt er ook geen genoeg van krijgen he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 13:04
|
|
|
BERT168 schreef: | willemijn,je hebt in dit topic al een paar gezegd dat je stopt met deze discussie,maar je gaat toch steeds weer door?
je kunt er ook geen genoeg van krijgen he? |
Nee, het blijft me verbazen de kennis die jullie hebben van yoga zonder er aan mee te doen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 13:08
|
|
|
beste Willemijn ,
ik bewonder je strijdlust haha. toppie ........
iemand die gewoon volhoudt , dat is karakter. en ik moet zeggen dat ik het erg waardeer een sterke redenaar. heel goed
je zou in Athene 2500 jaar geleden iedereen wel een poepje hebben laten ruiken me dunkt.
que Dios te bendiga
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 13:34
|
|
|
BERT168 schreef: | willemijn,je hebt in dit topic al een paar gezegd dat je stopt met deze discussie,maar je gaat toch steeds weer door?
je kunt er ook geen genoeg van krijgen he? |
Jij zou toch niets meer zeggen las ik ergens? ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 13:40
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | beste Willemijn ,
ik bewonder je strijdlust haha. toppie ........
iemand die gewoon volhoudt , dat is karakter. en ik moet zeggen dat ik het erg waardeer een sterke redenaar. heel goed
je zou in Athene 2500 jaar geleden iedereen wel een poepje hebben laten ruiken me dunkt.
que Dios te bendiga |
Dat is nu eens een aardige opmerking, dank je wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 14:42
|
|
|
ik merk dat steeds weer naar voren komt dat we hier op het forem lief ,leuk en aardig moeten zijn,elkaar moeten respecteren etc.
bedenk dan wel dat we op een forem zitten van een christelijke site met dus een christelijk identiteit! we hebben het er al eerder over gehad maar dat maakt wel een behoorlijk verschil toch?
als dit een topic zou zijn over bv alledaagse dingen,wat niks met het christendom te maken zou hebben,zouden we hele andere gesprekken hebben,maar in dit topic gaat het er wel over of christendom en yoga samen gaan!
volgens mijn mening dus niet,en nog een aantal vinden dat merk ik,maar wat nog veel belangrijker is wat de bijbel daarvan zegt toch? tenminste...als je de bijbel en wat daarin staat hoog acht,maar als de bijbel sommigen al niks zegt,en ze zelfs God niet aanbidden,wat doen die mensen dan op deze site vraag ik me af??
het gevaar is als we lief,leuk en aardig voor elkaar zijn,dat alleen dat het belangrijkste is,en of men nou God wel aanbidt of niet,of men zich bezig houdt met religies die hun oorsprong bij afgoden vinden,de christelijke identiteit behoorlijk vervaagd.
wat is de identiteit van CM nou dan?lief leuk en aardig tegen elkaar doen? waar staan we hier nou eingelijk voor? ik denk als mensen zich hier thuis gaan voelen op CM die aan Yoga doen, het niet gezond meer is voor het bestaan van Cm.
hoe ver willen we gaan met ons 'respect' voor andere meningen? het is goed om een ander z'n mening te respecteren maar tot welke prijs? als zich hier op de site nu mensen zich gaan inschrijven die bv aan Wicca doen?(moderne hekserij) moeten die dan ook maar respecteren,en zorgen dat ze zich hier op CM lekker thuis gaan voelen? moeten op de 1e plaats zetten dat we lief ,leuk en aardig tegen die persoon doen,alles accepteren wat ze doen,of durven we ook nog te zeggen dat ze zich met verkeerde dingen bezighouden? of mogen we dat niet zeggen omdat we dan weer oordelen?
natuurlijk zal iemand die aan Wicca doet zeggen dat ze/hij niet alles doet wat bij Wicca hoort dus dan is het wel weer okay?
als iemand die aan Yoga doet hier 10 jaar geleden zich zou inschrijven,(als CM toen er al was)dan waren er veel mensen geweest die voor de christelijke identiteit zouden opkomen,maar dat is in de loop der jaren veranderd zo lijkt het. het is de trend van deze tijd dat we niet meer zo nauw moeten nemen met het geloof,wat voorop staat is kennlijk dat we lief ,leuk en aardig moeten zijn tegen iedereen. op straat kan dat zeker,of als je buren bent is dat geen probleem.
hier binnen de site,moeten we niet die trend volgen,en moeten we ervoor waken dat het straks niet All Religion Match gaat heten,want daar zijn we hard naar op weg heb ik de indruk.
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 8 september 2012, 14:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 14:54
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Jij zou toch niets meer zeggen las ik ergens? ;) |
mm..volgens mij heb jij dat ook al een paar keer beweerd toch?
ik heb het volgende gezegd :
'' ik laat het hier voorlopig even bij.'' daar staat dus niet dat ik stop met deze discussie toch? ik had toen even pauze genomen,om later de draad weer op te pakken.
hoezo Shanita,begin ik je te irriteren?
hehe..eindelijk dan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 15:25
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nee, het blijft me verbazen de kennis die jullie hebben van yoga zonder er aan mee te doen...... |
onzin,ik hoef niet eerst alles te moeten meemaken om te weten of het het goed of fout is. de bijbel,-die jou niks zegt, maar mij wel- die waarschuwd me daarvoor,en dan weet ik het zeker dat het niet goed is.
ik moet zeker ook maar eerst boeddhist worden om te kunnen zeggen of het goed of fout is? of eerst gaan glaasje draaien voordat ik er over kan oordelen?
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 8 september 2012, 15:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 15:31
|
|
|
Dat je elkaar scherpt als ijzer met ijzer is alleen maar bijbels. Elkaar een beetje tegengas bieden en je mening verdedigen moet kunnen. Maar ik vind het apart hoe er geschermd wordt met dat er niet alleen maar lief en aardig gedaan hoeft te worden en vervolgens worden bepaalde bijdragen als doodnormaal beschouwd en moet men vooral de inhoud accepteren, namelijk de waarheid. Ik ben voor de waarheid, zeker weten. Maar waarheid zonder liefde klinkt toch hol.
En ik denk nog maar even aan een oude waarheid: confrontatie zonder relatie brengt frustratie. Zeker wanneer er vanuit irritatie (en oude vetes?) wordt gereageerd op elkaars visie kun je verwachten dat je elkaars taal niet meer verstaat.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 8 september 2012, 15:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:19
|
|
|
BERT168 schreef: | onzin,ik hoef niet eerst alles te moeten meemaken om te weten of het het goed of fout is. de bijbel,-die jou niks zegt, maar mij wel- die waarschuwd me daarvoor,en dan weet ik het zeker dat het niet goed is.
ik moet zeker ook maar eerst boeddhist worden om te kunnen zeggen of het goed of fout is? of eerst gaan glaasje draaien voordat ik er over kan oordelen? |
Onzin, jij praat van horen zeggen.....daar kan en moet je niets mee willen... Is net als met roddel, dat neem je dan ook voor waar aan omdat iemand dat zegt tegen je? Het is fijn voor jou dat jij zo goed weet wat goed en fout is in je leven en dat klaarblijkelijk ook nog netjes voor een ander in kan vullen. Moest een beetje denken aan het verhaal van de overspelige vrouw. Wat moet er met deze vrouw gebeuren? Jezus geeft als antwoord: Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. De mannen dropen af zonder iets te zeggen......Wanneer Hij samen met de vrouw achterblijft zegt Hij:Ook ik veroordeel U niet..... Ik heb weleens gehoord dat de tekst boven dat hoofdstuk eigenlijk had moeten zijn: Jezus, en de afgang van de mannen...... Jezus heeft op momenten in de Bijbel de code, de tot dan toe geldende consensus in het religieuze-juridische systeem doorbroken........Heb je die stukken wel gelezen Bert of in ieder geval begrepen?
En als je je in de christelijke traditie verdiept ligt daar werkelijk een schat aan inzichten en praktijken waarmee je in aanraking kan komen met de Eeuwige......`
Wat jij doet is een soort macht proberen uit te stralen over wat een ander moet doen om een goed christen te zijn- volgens jouw normen dan-. En dan vind je ook nog dat dat het beleid van CM moet worden.....Arrogantie ten top als je het mij vraagt.......Wie ben jij om dat te vinden???? En als jij zegt dat de Bijbel mij niets zegt?????? De Bijbel is voor mij geen boek met oordelen, maar een boek vol woorden om stil te worden in de geest van God.....en dat neem jij mij niet af........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:46
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 18:04
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 18:06
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 18:55
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:08
|
|
|
BERT168 schreef: | onzin,ik hoef niet eerst alles te moeten meemaken om te weten of het het goed of fout is. de bijbel,-die jou niks zegt, maar mij wel- die waarschuwd me daarvoor,en dan weet ik het zeker dat het niet goed is.
ik moet zeker ook maar eerst boeddhist worden om te kunnen zeggen of het goed of fout is? of eerst gaan glaasje draaien voordat ik er over kan oordelen? | Je moet overspel plegen om te zeggen dat dat niet goed is....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:07
|
|
|
ZWAAN995 schreef: Het evangelie volgens Satan … dringend nood aan onderscheidingsvermogen
http://verhoevenmarc.be/PDF/evangelieSatan.pdf
De Strategie van Satan
http://verhoevenmarc.be/PDF/satansstrategie.pdf
Christenen en de omringende wereld van het occulte
http://verhoevenmarc.be/PDF/christenen_in_occulte_wereld.pdf
Geesten van de Leugen
http://verhoevenmarc.be/PDF/geestenLeugen.pdf
<><
Zwaan
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232