Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:15
|
|
|
Ja de Inquisitie was eens ...... en de el duque Alvarez de Toledo oftewel de graaf van Alva heeft nadat hij de bloedraad heeft voorgezeten en hier in nederland zijn taak erop had zitten , diepe spijt gekregen van alle het onschuldige bloed wat vergoten is.
En dezelfde instituties worden nog steeds toegepast om dissidenten te verwijderen. Kijk , als wij of ik vind dat iemand dwaalt , dan is dat niet reden om diegene te verbannen of te verbranden.
Dan doen we juist datgene wat de Satan wil. En dat is roven , stelen en moorden. Waarom doen we dat ?
Niet uit liefde trappen we dissidenten dood en verbannen we anderdenkenden..........dus die vlieger gaat niet op. We doen het omdat anders zijn niet mag en kan.
Ijsje hield er ruime opvattingen op na. Zo ruim dat ik het wel heel bijzonder vond. Maar ik ben niet de Rechter of de Aanklager. En we weten dit allemaal , waarom doen we dan niet wat Hij deed.?
Omdat wij denken dat onze mening er toe doet. dat is de valstrik van ons allemaal. iedereen vindt zijn/haar mening het ultieme denkgoed.
en op deze wijze zijn we zo dom als het achtereind van een koe want we doen het zelfde als een kleine 500 jaar geleden. alleen nu zonder echte brandstapels..............
Enne we doen mee aan de verkilling van de maatschappij en de liefde onderling en de misericordia.
Misericordia is dat wat Jezus had voor alle dwalenden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | En een ander die een stevige eigen mening heeft val ja af das dan wel vreemd! | Allereerst val ik niemand af, ik ben het gewoon niet eens met mensen. Dat wil helemaal niet zeggen, dat ik dan een persoon af val. Je geeft met deze opmerking precies weer waar het probleem zit.
ERIKA129 schreef: | Wilde dat jij persoonlijk contact had gehad met Ijsje dan had je waaschijnlijk een andere mening gehad!! Niet iedereen is open over alles op het forum jammer, Chat!! | IJsje zou best wel een lieve vrouw zijn, maar hoe lief ze ook is, dat verandert mijn mening niet over yoga. Je bent de tweede die dat verwart en met haar meepraat. Onder het mom van: Hoe zij het beleeft, zal het wel goed zijn" laat jij je misleiden.
Erika129 schreef: | Dus een ieder die het niet met jou eens is is van het zielepieten niveau?? of met filia?? Waarom mag de een wel haar/zijn mening verkondigen maar een ander niet? | Nee, ook dat begrijp je verkeerd. Ik heb het over die aanstellerij die ik merk als iemand eens een keer stevig vertelt hoe hij erover denkt. Ik ben ervan overtuigd dat er zeker een paar mensen al geklaagd hebben over mijn bijdrages. Op dat niveau zitten we nu.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:31
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Allereerst val ik niemand af, ik ben het gewoon niet eens met mensen. Dat wil helemaal niet zeggen, dat ik dan een persoon af val. Je geeft met deze opmerking precies weer waar het probleem zit.
IJsje zou best wel een lieve vrouw zijn, maar hoe lief ze ook is, dat verandert mijn mening niet over yoga. Je bent de tweede die dat verwart en met haar meepraat. Onder het mom van: Hoe zij het beleeft, zal het wel goed zijn" laat jij je misleiden.
Nee, ook dat begrijp je verkeerd. Ik heb het over die aanstellerij die ik merk als iemand eens een keer stevig vertelt hoe hij erover denkt. Ik ben ervan overtuigd dat er zeker een paar mensen al geklaagd hebben over mijn bijdrages. Op dat niveau zitten we nu. |
Okay, laten we even duidelijk worden in alle subtiele verwijzing. De eerste meeprater daar bedoel je mee? Geeft niet Chat, je begrijpt blijkbaar niet wat meepraten is en wat openstaan is voor iemands mening en die ook in haar waarde en heel laten.
Zielepieten, aanstellers... ik word jouw gescheld een beetje beu.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 6 september 2012, 22:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:32
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Ja de Inquisitie was eens ...... en de el duque Alvarez de Toledo oftewel de graaf van Alva heeft nadat hij de bloedraad heeft voorgezeten en hier in nederland zijn taak erop had zitten , diepe spijt gekregen van alle het onschuldige bloed wat vergoten is.
En dezelfde instituties worden nog steeds toegepast om dissidenten te verwijderen. Kijk , als wij of ik vind dat iemand dwaalt , dan is dat niet reden om diegene te verbannen of te verbranden.
Dan doen we juist datgene wat de Satan wil. En dat is roven , stelen en moorden. Waarom doen we dat ?
Niet uit liefde trappen we dissidenten dood en verbannen we anderdenkenden..........dus die vlieger gaat niet op. We doen het omdat anders zijn niet mag en kan.
Ijsje hield er ruime opvattingen op na. Zo ruim dat ik het wel heel bijzonder vond. Maar ik ben niet de Rechter of de Aanklager. En we weten dit allemaal , waarom doen we dan niet wat Hij deed.?
Omdat wij denken dat onze mening er toe doet. dat is de valstrik van ons allemaal. iedereen vindt zijn/haar mening het ultieme denkgoed.
en op deze wijze zijn we zo dom als het achtereind van een koe want we doen het zelfde als een kleine 500 jaar geleden. alleen nu zonder echte brandstapels..............
Enne we doen mee aan de verkilling van de maatschappij en de liefde onderling en de misericordia.
Misericordia is dat wat Jezus had voor alle dwalenden |
Kijk, dit getuigt van een passend zelfinzicht en een juiste kijk op hoe op dit topic op elkaar wordt gereageerd. Het werd eens tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:34
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Allereerst val ik niemand af, ik ben het gewoon niet eens met mensen. Dat wil helemaal niet zeggen, dat ik dan een persoon af val. Je geeft met deze opmerking precies weer waar het probleem zit.
IJsje zou best wel een lieve vrouw zijn, maar hoe lief ze ook is, dat verandert mijn mening niet over yoga. Je bent de tweede die dat verwart en met haar meepraat. Onder het mom van: Hoe zij het beleeft, zal het wel goed zijn" laat jij je misleiden.
Nee, ook dat begrijp je verkeerd. Ik heb het over die aanstellerij die ik merk als iemand eens een keer stevig vertelt hoe hij erover denkt. Ik ben ervan overtuigd dat er zeker een paar mensen al geklaagd hebben over mijn bijdrages. Op dat niveau zitten we nu. |
Een eigen menig hebben mag zeker maar zoals jij schrijft val je wel zeker iemand af! Zoals al vaker gezegt je hoeft het niet met iemand eens te zijn maar dat kan toch ook op een andere manier??
Wie zegt dat ik meepraat??? Ik heb gezegt dat het haar eigen verantwoording is en niet die van iemand anders, dat is heel wat anders!! En nee ze heeft me niet misleid ze heeft me open en eerlijk verteld hoe ze erin staat en ze weet mijn mening... maar het verschil is dat er wederzijds respect is en dat is op het forum helaas weinig van te merken!
Waarom is het aanstellerij als een ander het opneemt voor een ander?? Zijn we het dan in jou ogen per defenitie met die ander eens?? Dan lees je niet goed! Ik ken je Chat ik respecteer je mening maar ook wij zijn het vaak niet eens en dat hoeft toch ook niet?? Waarom zouden mensen weer geklaagd hebben?? Ik heb geen idee ik heb over niemand een klacht ingediend en denk dat jij er mensen van verdenkt die het ook niet doen of gedaan hebben ook al zijn ze het in de verste verte niet met jou eens!!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op donderdag 6 september 2012, 22:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:00
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Een eigen menig hebben mag zeker maar zoals jij schrijft val je wel zeker iemand af! Zoals al vaker gezegt je hoeft het niet met iemand eens te zijn maar dat kan toch ook op een andere manier??
Wie zegt dat ik meepraat??? Ik heb gezegt dat het haar eigen verantwoording is en niet die van iemand anders, dat is heel wat anders!! En nee ze heeft me niet misleid ze heeft me open en eerlijk verteld hoe ze erin staat en ze weet mijn mening... maar het verschil is dat er wederzijds respect is en dat is op het forum helaas weinig van te merken!
Waarom is het aanstellerij als een ander het opneemt voor een ander?? Zijn we het dan in jou ogen per defenitie met die ander eens?? Dan lees je niet goed! Ik ken je Chat ik respecteer je mening maar ook wij zijn het vaak niet eens en dat hoeft toch ook niet?? Waarom zouden mensen weer geklaagd hebben?? Ik heb geen idee ik heb over niemand een klacht ingediend en denk dat jij er mensen van verdenkt die het ook niet doen of gedaan hebben ook al zijn ze het in de verste verte niet met jou eens!! | Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, Erika. Maar je maakt wel duidelijk dat je de inhoud niet gevolgd hebt. Heb je ooit gelezen wat Filia daadwerkelijk schreef? Of was je al zo geschrokken van haar, dat je daar niet eens aan toe kwam? Wat betreft het klaagniveau hier, ik heb wel eens mensen meegemaakt die me vroegen, zullen we een klacht indienen? En dan was het in mijn ogen eigenlijk niets bijzonders. Dus ik ben er niet zo van overtuigd dat niemand geklaagd heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:04
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, Erika. Maar je maakt wel duidelijk dat je de inhoud niet gevolgd hebt. Heb je ooit gelezen wat Filia daadwerkelijk schreef? Of was je al zo geschrokken van haar, dat je daar niet eens aan toe kwam? Wat betreft het klaagniveau hier, ik heb wel eens mensen meegemaakt die me vroegen, zullen we een klacht indienen? En dan was het in mijn ogen eigenlijk niets bijzonders. Dus ik ben er niet zo van overtuigd dat niemand geklaagd heeft. |
Jij insinueerd dat ik niet goed lees!! Tjonge dacht dat je me beter kende!! Valt me weer tegen van je... Sommige teksten lees ik wel drie keer voordat ik een reactie geef!! Ik was niet falikant tegen Filia heb dat ook nooit gezegt ze had zeer zeker goede dingen... Maar ik was het zeer zeker niet eens met hoe ze tegen ijsje sprak... En daar heb ik ook recht op volgens mij!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 02:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, Erika. Maar je maakt wel duidelijk dat je de inhoud niet gevolgd hebt. Heb je ooit gelezen wat Filia daadwerkelijk schreef? Of was je al zo geschrokken van haar, dat je daar niet eens aan toe kwam? Wat betreft het klaagniveau hier, ik heb wel eens mensen meegemaakt die me vroegen, zullen we een klacht indienen? En dan was het in mijn ogen eigenlijk niets bijzonders. Dus ik ben er niet zo van overtuigd dat niemand geklaagd heeft. |
Ik heb goed gelezen watze daadwerkelijk schreef, vooral de teksten tegen mij persoonlijk..........Als je dat niets bijzonders vind heb je echt een gebrek aan inzicht wat je wel en niet kan schrijven.......ik heb er niet over geklaagd maar er zijn mensen op CM die zich om ieder tegengas in een discussie menen mensen persoonlijk aan te moeten vallen....wat dat betreft heb ik al meer moeten horen...... Jij hebt het zelf gauw over een klacht indienen, lees maar eens je stukjes terug..... Als ik beticht wordt van egogekletter en dat ik me beter voel dan andere christenen zegt dat wat over de persoon die dat schrijft niet over mij want dat denk ik helemaal niet, ik bedenk het zelfs niet eens maar de ander blijkbaar wel? En zo wordt je betitelt als iemand die je helemaal niet bent...Ik hou van de discussie, van het elkaar scherpen, het horen van de mening van de ander....ook al is het jouw mening niet...... Dat kan blijkbaar niet op CM zonder dat mensen weer gaan invullen dat je onaardig doet, geen werkelijke christen bent of het allemaal beter weet? Trieste constatering eigenlijk he?
Pff, ik ga slapen, verjaardagen door de weeks die veel te gezellig zijn is ook niet alles......, de wekker straks ook niet.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 10:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb goed gelezen watze daadwerkelijk schreef, vooral de teksten tegen mij persoonlijk..........Als je dat niets bijzonders vind heb je echt een gebrek aan inzicht wat je wel en niet kan schrijven.......ik heb er niet over geklaagd maar er zijn mensen op CM die zich om ieder tegengas in een discussie menen mensen persoonlijk aan te moeten vallen....wat dat betreft heb ik al meer moeten horen...... Jij hebt het zelf gauw over een klacht indienen, lees maar eens je stukjes terug..... Als ik beticht wordt van egogekletter en dat ik me beter voel dan andere christenen zegt dat wat over de persoon die dat schrijft niet over mij want dat denk ik helemaal niet, ik bedenk het zelfs niet eens maar de ander blijkbaar wel? En zo wordt je betitelt als iemand die je helemaal niet bent...Ik hou van de discussie, van het elkaar scherpen, het horen van de mening van de ander....ook al is het jouw mening niet...... Dat kan blijkbaar niet op CM zonder dat mensen weer gaan invullen dat je onaardig doet, geen werkelijke christen bent of het allemaal beter weet? Trieste constatering eigenlijk he?
Pff, ik ga slapen, verjaardagen door de weeks die veel te gezellig zijn is ook niet alles......, de wekker straks ook niet..... |
Het was niet Filia maar Mieke364 die jou betichtte van egogekletter. Ik begrijp niet waarom je dit aanhaalt om je standpunt op dit topic te onderstrepen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 10:36
|
|
|
Mensen, de vorige keer had Sola veel langer de ruimte. Toen ze weg was, kwam de discussie werkelijk op gang en beleefden we op het forum de beste tijden die er hier waren. We kunnen nu dit hoofdstuk afsluiten, opgelucht adem halen en weer aan meningsvorming doen zonder dat, laat ik het vriendelijk zeggen, ze zich er mee bemoeit. De wonden helen niet snel en dat is zonder meer begrijpelijk. Het voordeel van deze uitermate slechte periode is dat iedereen nu kan weten hoe het niet moet. Verder staat het nergens letterlijk in de Bijbel, maar ik geloof echt dat we behalve Gods Naam ook Gods Woord niet ijdel mogen gebruiken.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 7 september 2012, 11:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 14:13
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Mensen, de vorige keer had Sola veel langer de ruimte. Toen ze weg was, kwam de discussie werkelijk op gang en beleefden we op het forum de beste tijden die er hier waren. We kunnen nu dit hoofdstuk afsluiten, opgelucht adem halen en weer aan meningsvorming doen zonder dat, laat ik het vriendelijk zeggen, ze zich er mee bemoeit. De wonden helen niet snel en dat is zonder meer begrijpelijk. Het voordeel van deze uitermate slechte periode is dat iedereen nu kan weten hoe het niet moet. Verder staat het nergens letterlijk in de Bijbel, maar ik geloof echt dat we behalve Gods Naam ook Gods Woord niet ijdel mogen gebruiken.
Thomas. | De discussie gaat me nu weer veel te veel over Filia. En het is volgens mij onjuist, maar het valt niet te bewijzen. Iedereen heeft een andere beleving en zou dit ook anders beleven. En om te praten over wonden die genezen moeten worden wat is dat overdreven zeg. Maar goed, ik heb gemerkt dat er voldoende appel gedaan is aan het moederinstinct van sommigen hier. En dan zijn ze van twee kanten tevreden, degene die getroost wordt en degene die kan troosten. Dat ze dan maar de waarheid begraven is ten tweede...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 14:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De discussie gaat me nu weer veel te veel over Filia. En het is volgens mij onjuist, maar het valt niet te bewijzen. Iedereen heeft een andere beleving en zou dit ook anders beleven. En om te praten over wonden die genezen moeten worden wat is dat overdreven zeg.
Bepaald niet. Dat jij niet inziet wat ze heeft aangericht dat is dan zo. Maar kennis van en inzicht in de gevoelens van nogal veel mensen hier, heb je dan niet. De mensen hier die wel gekwetst zijn zou je op zijn minst serieus kunnen nemen in plaats van ze belachelijk te maken met een uitspraak als: dat is wat overdreven zeg. Helaas is het dat duidelijk niet, het is eerder een understatement.
Maar goed, ik heb gemerkt dat er voldoende appel gedaan is aan het moederinstinct van sommigen hier. En dan zijn ze van twee kanten tevreden, degene die getroost wordt en degene die kan troosten. Dat ze dan maar de waarheid begraven is ten tweede...
Wat is waarheid is een vraag die de mensheid al langer bezighoudt. Na al die eeuwen is een beetje tolerantie naar mensen die dingen anders zien en de zoektocht naar die waarheid of Waarheid ook volgen, meer op zijn plaats. Mijn grootvader zag het als waarheid dat alleen de vrijgemaakten in de hemel kwamen om maar eens iets te noemen. Die 'waarheid' is ook begraven en heeft zeker niet tot veel vreugde geleid. Ik vind wat je hier schrijft bijna cynisch. (Cynisme is ongevoelige spot, waarbij er geen rekening wordt gehouden met degene die het treft) Dat noem ik geen polemiek.
|
Thomas, dat de discussie teveel over Sola gaat, ben ik wel met je eens.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 7 september 2012, 14:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 15:30
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Thomas, dat de discussie teveel over Sola gaat, ben ik wel met je eens. |
Amen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 15:59
|
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 16:09 Cortazar: Ja .... De christenen , die niet in de Godheid van Jezus geloven , de dominee in Zeeland , Klaas Hendrikse genaamd , die een boek heeft geschreven wat heet ......Geloven in een God die niet bestaat. Wiersinga , Kuitert , Den Heyer .....allen theologen ( nadruk op -logen ) die Gods almacht en grootheid met voeten treden. Wat is daar mis mee zullen de vrijzinnige broeders en zusters denken , waarom zou Hij de Enige God zijn?
FF een reaktietje zo ff tussendoor.
Ik heb een keertje bij iemand thuis ff een stukje uit Kuitert gelezen: Wat schrijft die man een hoop ongefundeerde onzin...
Ja, tis wel enkele jaartjes geleden, ik weet ook niet meer precies wat ie schreef, ja, het was wel anti-christelijkgeloof, dat weet ik nog wel.
Nou hoeft anti christelijk schrijven nog niet eens direkt slecht schrijven te betekenen.
Maar ja, weet dus niet meer wát ie nou precies schreef, maar weet dus nog wel wat ik erbij dacht toen ik het las: 'wat een hoop ongefundeerde oninteressante onzin.'. Dat dacht ik...
Zo, was ff een tussendoor reactie,
Laterz!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 7 september 2012, 16:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 17:04
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Het was niet Filia maar Mieke364 die jou betichtte van egogekletter. Ik begrijp niet waarom je dit aanhaalt om je standpunt op dit topic te onderstrepen? |
Ik begrijp je reactie niet? Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Het is bijzonder aardig dat je er tijd, energie en gelegenheid voor neemt om bij te houden wie wat tegen wie zegt......maar waarom is dat relevant in mijn tekst? Ik heb je verder inhoudelijk nog niet zien regeren op dit topic dus wat deze opmerking dan is?????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 7 september 2012, 17:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 17:41
|
|
|
FILIA110 schreef: | ik heb jou ook NOG NOOOOOOIT BIJ MIJ GEHAD OM EENS NAVRAAG TE DOEN! |
Klinkt als een niet echt christelijk verwijt naar Jol... EN NU EVEN VERDER JE STUK: Quote: | iK LEES HIER, WAT MENSEN OP HET FORUM PLAATSEN...DAAR HEB IK HET VAN....EN DAT IS WEL DUIDELIJK DAN..ALS ZE DAT ZELF OPSCHRIJVEN, ANDEREN IS DAT OOK AL OPGEVALLEN.
En hou eens op hier met je eenzijdige manier van Christen zijn. Bij mij zoek je net als een Farizeeër alleen maar naar die punten, waar je mij op kunt aanvallen (deden ze bij Jezus ook, weet je wel) als een muggenzifter, omdat je mij gewoon niet moet en van daaruit ben je constant bezig om mij op een ONHEUSE MANIER aan te vallen. PATHETISCH GEWOON.
Ga eens even kijken, wat die Willemijn niet allemaal doet? Daar hoor ik je nooit over: kijk eens hoe zij bijv. Jane aanviel. Jane, die geen vlieg kwaad doet, maar wel altijd van Willemijn ZEPERT OP ZEPERT KRIJGT. Jane mag niet VERMANEN, ze mag haar getuigenis ook niet op een rustige manier hier opzetten en wat ze niet allemaal hier op het forum mensen verbiedt om te doen...ook mij...zij wil de dienst uitmaken hier. Maar zo gaat dat niet.
Datgene wat in de bijbel staat, dat maaktde dienst uit en moet ook hier de dienst uitmaken.
Kijk eens, wat Willemijn hier allemaal aan grillige reactiepatronen ten toon spreidt. Gewoon niet meer gezond!!!
Zo beklaagd ze zich, dat ze van iemand een keer een mail heeft gehad, die haar het hellevuur heeft toegewenst...tja..absoluut natuurlijk verwerpelijk om te doen voor een christen..., maar wat doet Willemijn. Omdat zij die mails krijgt, gaat ze dat afreageren op een ander en geeft dat als motivatie dat ze tegen een ander net zo gemeen kan doen, want iemand heeft haar een keer een dergelijk gemeen mailtje gestuurd. Ze reageert datgene, wat een ander doet op bijv. mij af. Wat heb ik te maken met het feit, dat iemand anders haar een gemeen mailtje stuurt. Kan ik daar wat aan doen? En is dat voor haar een rechtvaardiging dan om dan maar tegen anderen ook maar gemeen te doen? Dat lijkt me toch niet.
Kijk...en het lijkt wel of je daar helemaal blind voor bent. Dat wil je niet zien...en dat bespeur ik aan alle kanten. Ik vind jouw manier van doen alleen maar erg triest, omdat ik bespeur, dat je er alleen maar gericht op bent om mij MET ALLE GEWELD in het verdomhoekje te drukken en te houden. Ga je haat ergens anders op afreageren maar niet op mij!
Volg jij je GEVOEL maar, IK NEEM JEZUS WEL, DAT LIJKT ME VEEL GEZONDER EN WIJZER... |
Quote: | Volg jij je GEVOEL maar, IK NEEM JEZUS WEL, DAT LIJKT ME VEEL GEZONDER EN WIJZER... |
Ik heb verder geen zin om je hele posting te beargumenteren, alleen ff deze laatste zin van jou: Quote: | Volg jij je GEVOEL maar, IK NEEM JEZUS WEL, DAT LIJKT ME VEEL GEZONDER EN WIJZER... |
Het lijkt wel zoiets van: IK NEEM EEN APPEL/BANAAN(JEZUS), VEEL GEZONDER DAN DIE SIGARET, VELE SNOEPEN , NOEM MAAR OP.... EN: Quote: | Volg jij je GEVOEL maar, |
WAAROM DENK JIJ DAT GOD ONS GEVOEL HEEFT GEGEVEN ONDER MEER? OM TE GEBRUIKEN. IETS KAN NIET GOED AANVOELEN. EN DAN KAN JE DAARNAAR LUISTEREN.
Kijk, juist in veel groepen wordt dat luisteren naar je gevoel ontmoedigt, zelfs verboden. Je gevoel komt voort uit het vlees, wordt er gepredikt, dus niets goeds komt voort uit dat gevoel....
Dus, naiefe, labiele mensen die al veel hebben meegemaakt, ja, die worden nog meer beschadigt, doordat ze niet meer naar hun gevoel luisteren en alles doen als ware een robot, of toneelspel, maar het, wat dan ook, is iig niet meer van zichzelf.
Jij doet dat ook, je zegt: Quote: | Volg jij je GEVOEL maar, IK NEEM JEZUS WEL, DAT LIJKT ME VEEL GEZONDER EN WIJZER... |
Het lijkt een soort verwijt: gevoel versus Jezus....
En, we hebben dus ook nog verstand. en die moet je ook niet uitschakelen. En het gevoel uitschakelen, lijkt mij héél onverstandig. Dan onderdruk je als het ware wat je voelt, en dan kan je in ondragelijke situaties komen. Komt bij, het gevoel moet er toch uit. dus dan komt het er vroeg of laat op een andere manier uit...
NB: Ja, voor het geval je dit leest, ik weet dat je op 'grijs' staat...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 7 september 2012, 18:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 18:14
|
|
|
Trouwens, Beste Filia, de rest van je, die posting geeft mij ook vraagtekens, grote vraagtekens.
Daar kom ik later nog op terug, ivm tijdgebrek nu.
Mazzel! en laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 18:40
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik begrijp je reactie niet? Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Het is bijzonder aardig dat je er tijd, energie en gelegenheid voor neemt om bij te houden wie wat tegen wie zegt......maar waarom is dat relevant in mijn tekst? Ik heb je verder inhoudelijk nog niet zien regeren op dit topic dus wat deze opmerking dan is????? |
Kennelijk is mijn geheugen dan iets beter dan het jouwe. Wat ik met deze bijdrage bedoel aan te geven is dat jij hier met zogenaamde 'argumenten' komt om je houding te rechtvaardigen. En die argumenten zijn niet legitiem. Net zoals ik het onzinnig vind om mensen op het forum aan te vallen omdat anderen jou prive haatmails hebben gestuurd. Het is wel zo prettig om de discussie zuiver te houden en er niet telkens valse argumentatie bij te halen.
Moet je tegenwoordig vroegtijdig inhoudelijk op een topic reageren voordat je je in de discussie mag mengen?
Mijn bijdragen waren weinig en bondig. Maar wel inhoudelijk. Dat die inhoud jou ontgaat is duidelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 18:55
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Kennelijk is mijn geheugen dan iets beter dan het jouwe. Wat ik met deze bijdrage bedoel aan te geven is dat jij hier met zogenaamde 'argumenten' komt om je houding te rechtvaardigen. En die argumenten zijn niet legitiem. Net zoals ik het onzinnig vind om mensen op het forum aan te vallen omdat anderen jou prive haatmails hebben gestuurd. Het is wel zo prettig om de discussie zuiver te houden en er niet telkens valse argumentatie bij te halen.
Moet je tegenwoordig vroegtijdig inhoudelijk op een topic reageren voordat je je in de discussie mag mengen?
Mijn bijdragen waren weinig en bondig. Maar wel inhoudelijk. Dat die inhoud jou ontgaat is duidelijk. |
Mijn geheugen is nog prima, dank je , het valt me gewoon op dat je overal maar vragen stelt en weinig van jezelf laat zien , vandaar mijn opmerking..... Als je mijn stukje inderdaad inhoudelijk goed gelezen hebt merk je dat het niet alleen over Solafide gaat maar wel wat verder reikt....... Die inhoud waar jij het over hebt vond ik een beetje olie op het vuur van de discussie gooien en je er zelf niet mee bemoeien....dus als je over de discussie zuiver houden praat???? Maar ja, dat is ieders zijn interpretatie he? Ik rechtvaardig mijn houding absoluut niet, hoe kom je daar nu weer bij??? maar....laten we het erop houden dat ik het niet begrijp en jij wel, kunnen we deze discussie sluiten....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 7 september 2012, 19:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 19:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mijn geheugen is nog prima, dank je , het valt me gewoon op dat je overal maar vragen stelt en weinig van jezelf laat zien , vandaar mijn opmerking..... Als je mijn stukje inderdaad inhoudelijk goed gelezen hebt merk je dat het niet alleen over Solafide gaat maar wel wat verder reikt....... Die inhoud waar jij het over hebt vond ik een beetje olie op het vuur van de discussie gooien en je er zelf niet mee bemoeien....dus als je over de discussie zuiver houden praat???? Maar ja, dat is ieders zijn interpretatie he? Ik rechtvaardig mijn houding absoluut niet, hoe kom je daar nu weer bij??? maar....laten we het erop houden dat ik het niet begrijp en jij wel, kunnen we deze discussie sluiten.... |
Hm, ik vind dat ik op het topic "Samen de bijbel door" best wat van mijzelf laat zien. En niet alleen daar.
Ik heb juist getracht mijn "olie op het vuur" zoveel mogelijk te beperken.
En zeg niet dat ik weinig van mijzelf laat zien want mijn foto is een stuk scherper dan die van jou
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op vrijdag 7 september 2012, 19:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 19:28
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mijn geheugen is nog prima, dank je , het valt me gewoon op dat je overal maar vragen stelt en weinig van jezelf laat zien , vandaar mijn opmerking..... Als je mijn stukje inderdaad inhoudelijk goed gelezen hebt merk je dat het niet alleen over Solafide gaat maar wel wat verder reikt....... Die inhoud waar jij het over hebt vond ik een beetje olie op het vuur van de discussie gooien en je er zelf niet mee bemoeien....dus als je over de discussie zuiver houden praat???? Maar ja, dat is ieders zijn interpretatie he? Ik rechtvaardig mijn houding absoluut niet, hoe kom je daar nu weer bij??? maar....laten we het erop houden dat ik het niet begrijp en jij wel, kunnen we deze discussie sluiten.... | Het begint nu een onderwerp te worden waarin we elkaar persoonlijk kunnen bekritiseren? Wmijn, als jij je zo verwond voelt, en volgens Thomas is het heel ernstig, waarom val je een ander dan aan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 19:46
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Hm, ik vind dat ik op het topic "Samen de bijbel door" best wat van mijzelf laat zien. En niet alleen daar.
Ik heb juist getracht mijn "olie op het vuur" zoveel mogelijk te beperken.
En zeg niet dat ik weinig van mijzelf laat zien want mijn foto is een stuk scherper dan die van jou |
Maar jij weet de reden helemaal niet waarom ik mijn foto er niet bijzet..........dus je opmerking is in die zin erg flauw.....
Je zet hele verhalen op het forum maar dat wil niet zeggen dat je wat van jezelf laat zien.......zo zie je maar, een foto is ook niet alles....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 19:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het begint nu een onderwerp te worden waarin we elkaar persoonlijk kunnen bekritiseren? Wmijn, als jij je zo verwond voelt, en volgens Thomas is het heel ernstig, waarom val je een ander dan aan? |
Hoho, volgens Thomas is hetgeen Sola heeft gedaan ernstig en ik heb Willemijn in een ander verband genoemd, namelijk in een uitspraak van Sola over het schrijven van een eigen Bijbel. Bij degenen die hier verwond zijn geworden en dat is zeker het geval, heb ik Willemijn niet genoemd en toen ook niet bedoeld. Willemijn komt wel voor zichzelf op. Ik vind dat je iets zorgvuldiger moet zijn over Willemijn en mij geen uitspraken in de mond moet leggen.
Thomas, dit even ter verduidelijking omdat het op het forum staat. Dit soort dingen kunnen normaal beter in een privemail.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 7 september 2012, 19:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 20:07
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Hoho, volgens Thomas is hetgeen Sola heeft gedaan ernstig en ik heb Willemijn in een ander verband genoemd, namelijk in een uitspraak van Sola over het schrijven van een eigen Bijbel. Bij degenen die hier verwond zijn geworden en dat is zeker het geval, heb ik Willemijn niet genoemd en toen ook niet bedoeld. Willemijn komt wel voor zichzelf op. Ik vind dat je iets zorgvuldiger moet zijn over Willemijn en mij geen uitspraken in de mond moet leggen.
Thomas, dit even ter verduidelijking omdat het op het forum staat. Dit soort dingen kunnen normaal beter in een privemail. | Ach, of het nu wel of niet Wmijn was, als ik me druk moet maken over wie ik hier eventueel zou kunnen bezeren durf ik niks meer te schrijven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 20:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach, of het nu wel of niet Wmijn was, als ik me druk moet maken over wie ik hier eventueel zou kunnen bezeren durf ik niks meer te schrijven... |
joh Chat, denk maar zo: als mensen zich gekwetst voelen, is dat nog geen dodelijke ziekte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 20:11
|
|
|
PIETER649 schreef: | joh Chat, denk maar zo: als mensen zich gekwetst voelen, is dat nog geen dodelijke ziekte. |
Je zal er maar suïcidaal van worden Pieter......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 20:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach, of het nu wel of niet Wmijn was, als ik me druk moet maken over wie ik hier eventueel zou kunnen bezeren durf ik niks meer te schrijven... |
Als je weet dat je niet bezeert, hoef je je ook niet druk te maken. Ik hecht aan helderheid maar voel me niet bezeerd. Ik ken je langer dan vandaag.
Thomas, zere keel van het praten vandaag, blij dat ik geen dominee ben.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 7 september 2012, 20:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 20:14
|
|
|
Het bijzondere in dit verhaal is dat jij je wel om de klip klap aangevallen voelt..... Maar als jij wat zegt is de ander te gevoelig......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 20:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je zal er maar suïcidaal van worden Pieter...... |
joh, leg jezelf in de houding krokodil, laat je tanden zien en drink na afloop een biertje met elkaar. je gaat toch al die mafkezen hier niet serieus nemen opeens? hoop ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 20:16
|
|
|
PIETER649 schreef: | joh, leg jezelf in de houding krokodil, laat je tanden zien en drink na afloop een biertje met elkaar. je gaat toch al die mafkezen hier niet serieus nemen opeens? hoop ik... |
Nee, dat schreef ik toch al? Ik erger me niet omdat ik het niet serieus neem...... En inderdaad, even lekker in de kroko en je kan de hele wereld weer aan.....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|