ChristianMatch

Forum

welk boek lees jij momenteel?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 13:21

SHANITA130 schreef:
Ja, da's vervelend....Ja, ik lees ouderwets, zonder e-reader, gewoon stapel kussens onder me, goede postitie en ...lezen.... Knipoog smiley

Maar ik kan me voorstellen, zoiets hoort 't gewoon te doen, en als het het niet doet is dat irritant. Is ook zo als je op de pc ff iets hebt wat niet loopt hoe het hoort...

Sterkte... Knipoog smiley !!!!!!

Ps: een buurman, of pc-nerd neefje, of een familielid/vriend die daar verstand van heeft is dan soms een optie, of ff terug naar de zaak...

Ja, hij heeft een boeiende verleden, zoals de meeste goede schrijvers, ook Alfred Hitchcock... Knipoog smiley

Komt goed Shanita, ik zit er niet om verlegen......
Wat is lezen toch heerlijk he? Net als een goede film kijken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 13:26

WILLEMIJN232 schreef:
Is dat niet de schrijver van Kees de jongen, de jongen die met zo'n malle pas liep?

Ja, en deze gaat over het wel en wee van een klas, met een toffe leraar.

Even een recensie kopieeren, want het is zo lang geleden, en mijn volgend boek, waarin ik al in ben begonnen roept mij ook al Knipoog smiley
Namelijk: 'Oud Zeer' van 'Tineke Beishuizen'.

Ja, ben erin begonnen gisteren, tis spannend, gemoedelijk, herkenbaar en leuk..., en ja, ga heerlijk verder lezen...ja weekend he?

Recensie, de gelukkige klas:

Het is een meeslepend boek, het is wel eens leuk om een klas eens door de ogen van een leraar te kunnen zijn.
Toen ik in het boek begon was er niet zo veel aan maar je werd snel meegesleept in de gebeurtenissen van Staal en zijn klas.

Door het boek zie je dat een leraar ook niet altijd in eigen belang handelt maar vaak in het belang van de leerling zelf. Als leerling zelf zie je dit vaak niet. Ik kon soms geen begrip tonen voor de leraar, omdat hij tegen de kinderen iets heel anders zegt dan dat hij denkt.

Het thema van het verhaal is de verhouding tussen klas en leraar, hoe de leraar de omgang met leerlingen ervaart. Verteld wordt hoe de klas op een opmerking of grap reageert die Staal hen verteld.
Een ander thema is armoede. Veel ouders van de kinderen kunnen maar net de schoolkosten van 1 cent betalen of een jongen die trakteerde op verrotte noten omdat zij niet beter konden betalen.

De Hoofdpersonage is Staal de onderwijzer. Hij schrijft al zijn gebeurtenissen op in zijn dagboek hij vermeldt daar ook zijn gevoelens en gedachten bij. Hij heeft altijd het beste voor met zijn klas/kinderen en heeft begrip voor situaties die zich in de klas voordoen.
De bijfiguren zijn meestal stereotypen want ze hebben allemaal wel een ander soort karakter trekje.

De tijdsduur zijn 2 school jaren, telkens begint Staal weer opnieuw met schrijven aan zijn dagboek. Het staat er constant bij wanneer het ongeveer is. De maanden vliegen voorbij, want er worden grote stukken tijd overgeslagen. Dit is natuurlijk omdat er niet constant interessante dingen kunnen gebeuren in een klas.

De stijl is nogal ouderwets. De zinsbouw is niet moeilijk. De woorden ook niet maar er komen wel een aantal ouderwetse woorden in voor.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 13:29

WILLEMIJN232 schreef:
Komt goed Shanita, ik zit er niet om verlegen......
Wat is lezen toch heerlijk he? Net als een goede film kijken!

Ja, eigenlijk is lezen net ff iets leuker, ja, je bouwt een hele eigen wereld op dan Knipoog smiley

Maar ja, goede films zijn ook fenomenaal, zeker als je samen met iemand kijkt is dat ook gezellig en als je alleen kijkt ook boeiend... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 23:33

Wat lees ik vandaag.... Het catechisatie boekje van mijn collega..:)
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 23:37

Tessybear. Dank voor je link!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 23:57

ah hij is gevonden de link ik was er ook al naaraan het zoeken geweest>

ik lees het boek Doodsengel van James H Pence
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 16:41

Ik ga nu ad slag met: waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen. Mul Kaptein
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 17:30

LYDIA448 schreef:
Tessybear. Dank voor je link!! Knipoog smiley

U is welkom Knipoog smiley

Ik ben overigens 'Single in de kerk' aan het lezen... ben benieuwd!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 19:22

TESSYBEAR731 schreef:
U is welkom Knipoog smiley

Ik ben overigens 'Single in de kerk' aan het lezen... ben benieuwd!

Dat is waarschijnlijk een ledenlijst van singels die op één of andere datesite staan...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 22:27

Facebook Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 23:17

ANNA415 schreef:
Facebook Engeltje smiley

Aangetast door een boekenwurm Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 23:22

ANNA415 schreef:
Facebook Engeltje smiley

Ik heb je al gezocht op FB maar ik vind je nergens...je zal wel een rare naam hebben dan... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 23:30

FRANKT627 schreef:
Dat is waarschijnlijk een ledenlijst van singels die op één of andere datesite staan...

Nou, dan had ik net zo goed meteen m'n abo op CM kunnen verlengen Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 23:38

heb het ergens neergelegd, net uitgelezen, maar waar ik het gelaten had? een boek uit de kringloopwinkel voor 50 cent, heel oud van willem busch of zoiets heette hij en ik dacht interessant, de man had gevochten in de eerste wereldoorlog, was daarna tot geloof gekomen, es lezen wat die mans mening is over god enzo. geweldig boek. een mooi stukje is waar hij omschreef dat hij tijdens de nazies in de gevangenis werd gegooid , omdat hij het evangelie verkondigde.
er brak wanhoop in d egevangenis uit, alle gevangen schreeuwden, gilden, sloegen op de muren, de bewakers werden zeer onrustig, sloegen iemand inelkaar, en hij dacht als er een hel is, dan moet het er zo uit zien. En dacht ik kan e rniet meer tegen. toen zei hij 3 keer heel zachtjes jezus jezus jezus, niemand had hem gehoord, maar op eens werd het stil en ging hij een loflied over jezus zingen in de gevangenis, de bewakers lieten het toe, iets wat ze normaal niet deden en de rust kwam in de gevangenis. ook beschrijft hij van een keer dat hij de wanhoop nabij was in d gevangenis en Jezus bij hem kwam, door de muur en dat hij werd overspoeld door liefde.
en zoveel meer dingen las ik dat ik dacht jee, zijn mening over bepaalde dingen zoals warom god? etc. wijze man, met veel ervaring en wijze woorden van een predikant in een boekje voor 50 euro cent, als waardeloos oud boek, terwijl het een kostbare schat is dat boekje als je het leest Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 23:02

Ik ben begonnen in Testament van Grisham, kom er niet doorheen, en toch zit het wel goed in mekaar.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 23:04

BANCO - PAPILLON
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 23:23

Papillon heb ik de fim van gezien, ja dit is een vervolg he, ja, ik heb net recensie gelezen, héél erg goed...

Een vervolg op Pappillon

Hier nog ff een beschrijving, ja zou de film nog wel een keertje willen zien...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 23:32

Lijkt op Johns Steinbeck, het onrecht van de sterkste, ondanks dat het vertaald werk is, zo goed vertaald dus, dat je er gewoon inzit, ook 'De Parel' van John Steinbeck.....

Ja, er zijn zoveel goede werken :), ik ga nog lekker even lezen!

Als je op het boek klikt zie je waar het over gaat. Dit zijn ook de drukken die ik heb gelezen. Ja, er zijn zoveel goede boeken. Die lees je nooit allemaal uit in een leven. Ja, je kan wel kiezen.

Laterz!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 15 mei 2013, 06:38
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 15:07

Brieven uit Londen, van Camella macpherson

Roman

Lees heerlijk weg...........
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 17:21

http://www.mijnleescadeau.nl/afbeeldingen-boeken/de-rode-sjaal-ariane-bois-250pixw.jpg

en

http://1.bp.blogspot.com/-I8qA0QLP2OI/UJzf8EjUqmI/AAAAAAAAAfU/MDez3D1KRWk/s1600/HetDuivelskind.jpg

Als ik de leeshik heb is dat meestal met 2 tegelijk.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 16 mei 2013, 17:22
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 22:10

Heb net gelezen: Herman Brusselmans, Guggenheimer in de mode! Hilarisch!

Ben nu aan het lezen: De Laatkomer van Dimitri Verhulst. Hier een korte beschrijving:

Quote:
Om zich alsnog te kunnen verzoenen met zijn leven, verlaat Désiré Cordier het pad zoals dat richting graf voor hem was uitgestippeld. Hij neemt wraak op zijn matte, liefdeloze burgermansbestaan door te doen alsof hij dementeert. Zijn gevoel van eigenwaarde, dat door zijn huwelijk was aangetast, wint hij terug als hij op een heuglijke dag, gezond en wel, in een tehuis voor seniele bejaarden wordt geplaatst. Hij belazert de kluit op virtuoze wijze door zich voor te doen als demente en incontinente grijsaard die op zijn einde afstevent. De rol van zijn leven, en die wordt nóg veelbelovender als er opeens een demente jeugdliefde in het tehuis opduikt.

Dimitri Verhulst wordt gerekend tot de beste schrijvers van Vlaanderen en Nederland. Hij debuteerde in 1999 en schreef sedertdien onophoudelijk romans, novellen, poëzie en toneel. Zijn werk verschijnt in meer dan 20 talen over de hele wereld. Met de klassieker De helaasheid der dingen won hij de Gouden Uil Publieksprijs. De Engelse editie ervan werd door The Irish Times uitgeroepen tot een van de beste boeken van 2012. In 2009 won hij de Libris Literatuurprijs voor Godverdomse dagen op een godverdomse bol.
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 21:55

Haha, aan de datums te zien wordt er erg weinig gelezen hier! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 21:59

LANFY127 schreef:
Haha, aan de datums te zien wordt er erg weinig gelezen hier! Lachende smiley

Nee joh, heel veel juist. Geen tijd meer over om hier te posten of te lobby-en Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 22:07

Haha! Toch wel jammer! Ik hou van discussies over leuke of minder leuke boeken! Maar lees ze.........
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 22:17

De vrouw met het boek van m.a. mijnders van woerden....
spannend, mooi, vol getuigenissen, zal er verder maar over zwijgen, want dan word het lange lap tekst om te lezen, is tweede keer dat ik het lees, omdat het zo,n goed boek is, ben nu bij d egevangenis, zeer spannend en waar gebeurd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 23:05

Ik lees meestal 2 boeken tegelijk, dan kan ik wat afwisselen.

Nu lees ik:
Oorlog tegen de heiligen - een leerboek over het werk van misleidende geesten onder de kinderen Gods -
erg verhelderend.

en ik lees:
goeroes en charisma - het riskante pad van leraar en leerling

dat laatste boek is bijna uit, volgende week begin ik aan:
Blind geloof - een onthullend verhaal over een jeugd die verwoest werd door Scientology.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 23:18

Van alles momenteel op het nachtkastje, wat afwisselend gelezen wordt.
* De bron, van James Michener, over de geschiedenis van Israël
* Hij was hier, van Max Lucado
* De Joodse oorlog & Uit mijn leven, van Flavius Josephus. Vroeg-historisch boek over Israël in de periode tijdens en net na het leven van Christus op aarde.
* En een Baantjer-deeltje.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 09:14

ROLF230 schreef:
Ik lees meestal 2 boeken tegelijk, dan kan ik wat afwisselen.

Nu lees ik:
Oorlog tegen de heiligen - een leerboek over het werk van misleidende geesten onder de kinderen Gods -
erg verhelderend.

en ik lees:
goeroes en charisma - het riskante pad van leraar en leerling

dat laatste boek is bijna uit, volgende week begin ik aan:
Blind geloof - een onthullend verhaal over een jeugd die verwoest werd door Scientology.

Oorlog tegen de heiligen....ook gelezen, kan het niet met alles eens zijn.
met de schrijver. Dus heb het weggegooid.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 10:27

JOL252 schreef:
http://www.mijnleescadeau.nl/afbeeldingen-boeken/de-rode-sjaal-ariane-bois-250pixw.jpg

en

http://1.bp.blogspot.com/-I8qA0QLP2OI/UJzf8EjUqmI/AAAAAAAAAfU/MDez3D1KRWk/s1600/HetDuivelskind.jpg

Als ik de leeshik heb is dat meestal met 2 tegelijk.

Indrukwekkend Jol, die boeken!

Ja, ik lees er regelmatig drie tegelijk, dan denk ik, met welke zal ik nu eens verder gaan. Heerlijk he? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 10:29

PETRA373 schreef:
heb het ergens neergelegd, net uitgelezen, maar waar ik het gelaten had? een boek uit de kringloopwinkel voor 50 cent, heel oud van willem busch of zoiets heette hij en ik dacht interessant, de man had gevochten in de eerste wereldoorlog, was daarna tot geloof gekomen, es lezen wat die mans mening is over god enzo. geweldig boek. een mooi stukje is waar hij omschreef dat hij tijdens de nazies in de gevangenis werd gegooid , omdat hij het evangelie verkondigde.
er brak wanhoop in d egevangenis uit, alle gevangen schreeuwden, gilden, sloegen op de muren, de bewakers werden zeer onrustig, sloegen iemand inelkaar, en hij dacht als er een hel is, dan moet het er zo uit zien. En dacht ik kan e rniet meer tegen. toen zei hij 3 keer heel zachtjes jezus jezus jezus, niemand had hem gehoord, maar op eens werd het stil en ging hij een loflied over jezus zingen in de gevangenis, de bewakers lieten het toe, iets wat ze normaal niet deden en de rust kwam in de gevangenis. ook beschrijft hij van een keer dat hij de wanhoop nabij was in d gevangenis en Jezus bij hem kwam, door de muur en dat hij werd overspoeld door liefde.
en zoveel meer dingen las ik dat ik dacht jee, zijn mening over bepaalde dingen zoals warom god? etc. wijze man, met veel ervaring en wijze woorden van een predikant in een boekje voor 50 euro cent, als waardeloos oud boek, terwijl het een kostbare schat is dat boekje als je het leest Lachende smiley

Ha Petra,

Lijkt mij ook erg indrukwekkend, dat boek! Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 Volgende
Pagina 16 van 20