ChristianMatch

Forum

Christendom en yoga
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 ... 24 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:26

CHATULIEM619 schreef:
Opgaan in het totale niets, bekend thema binnen het Hindoeisme. Misschien in dit leven of het volgende. Tjonge wat een dwaalleer zeg, en dat jij dat zomaar gelooft Jol...

Verraste, verbaasde smiley wat ben jij slim bezig, "voorganger".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:27

IJSJE204 schreef:
Blijkbaar heb je mijn woorden niet goed gelezen. Ik heb niemand belachelijk gemaakt, heb alleen mijn mening weergegeven.
Als dat niet mag op dit forum, dan is het goed dat ik weg ga.
Ik denk en geloof, dat er altijd tussenwegen zijn. Ik vind het heel jammer dat je denkt dat ik spot met het geloof en met de beleving ervan van anderen. Het maakt mij werkelijk niet uit hoe en wat jij of iemand anders gelooft. Ik ben bereid daar over te praten met je op een normale en respectvolle manier.
Dus je beweert dat je uitlatingen niet bedoeld waren om mensen uit te dagen? Dan ben je nog naïever dan ik dacht.
IJSJE204 schreef:
Ik weet dat dat kan, er zijn genoeg mensen in mijn omgeving die anders denken dan ik en waarmee het mogelijk is om een goed gesprek te hebben. Ook al zijn we het niet eens.
Ik aanbid geen (andere) goden. Ik groet de zon en doe wat oefeningen die yoga genoemd worden. Het had ook volleybal of zumba kunnen heten. Veel weet ik niet van het boeddhisme, maar wat ik ervan weet komt positief over. Ik heb niets gelezen of gemerkt van agressie, opdringen, be- of veroordelen of wat dan ook. Wel gaat het over luisteren naar wat je lichaam je vertelt, vrede met jezelf hebben, niet (te ver) voor- of achteruit kijken, bezig zijn met dat wat er nu is. Daar heb ik mijn handen al vol aan!
Het Boeddhisme heeft per definitie een syncretisch karakter. Dat betekent dat ze alle godsdiensten accepteren en insluiten. Geen wonder dat je geen veroordeling hoort...Het is echter esoterisch, dat geef je zelf ook aan. Ik heb dit maar vet gemaakt.
IJSJE204 schreef:
Ikk vind het jammer dat je je blijkbaar zo aangevallen voelt door mij, dat is niet de bedoeling. Aan de andere kant ervaar ik enkele van jouw woorden als respectloos en veroordelend. Je weet blijkbaar niet goed hoe je kunt praten over meningsverschillen zonder de ander aan te vallen.
Je lijkt me een eenzaam mens.
Ik vind het oprecht jammer dat je ogen zo gesloten zijn voor de Waarheid. Ga eens de bijbel lezen, laat dat eens op je inwerken en ga eens met God praten. Mijn gebed voor jou is dat je God leert kennen, maar goed, dat is in jouw ogen veroordelend.
Tenslotte nog dit: op een forum ken je mensen alleen maar van datgene wat ze schrijven. In het echt zijn ze vaak anders. Misschien kom ik bij je over dat ik eenzaam ben, terwijl dat gelukkig niet het geval is. Ik heb hier veel vrienden en mijn sociale contacten buiten CM zijn legio. Maak je maar geen zorgen over mij.

Groetjes, chat.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:31

IJSJE204 schreef:
Er is absoluut een relatie tussen God en de zon. Voor mij althans.

Lijkt me toch in tegenspraak te zijn met wat er in Deuteronomium 4 staat:

"... en dat gij ook uw ogen niet opslaat naar de hemel, en de zon, de maan en de sterren, het gehele heer des hemels, aanziet en u laat verleiden u voor die neer te buigen en hen te dienen..."
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:38

IJSJE204 schreef:
Dit klinkt ietwat cynisch.
Hoe kun je dit van mij verwachten, je kent me immers niet?
Waarom denk je dat ik mantra's opzeg?
Heb je zelf echt niet door, dat je me weer zat uit de dagen? Je weet net zo goed als ik dat ik die link gaf om te laten zien, dat die oefening die jij zo onschuldig vindt een occulte oorsprong heeft. En je gebruikt die link om te zeggen, dank je chat. Ik kan ervan leren en wil meer van het Boeddhisme leren. Als je niet eens door hebt dat je daarmee uitdaagt, ben je uiteindelijk nog meer te beklagen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:41

IJSJE204 schreef:
Geen van beiden, ik had het over dat er voor mij een relatie is tussen beiden.
Ik aanbid nog de zon, nog God.
En hoe weet jij of God een persoon is? Daar ben ik heel benieuwd naar, ik vind God een tikje ongrijpbaar.
Lees maar eens de Bijbel IJsje, daar zie je dat God een relatie met de mens aan wil gaan. Het begint al met Genesis, waarin God wandelde met Adam en het zal eindigen met Openbaring, waarin we allemaal bij Hem zijn...God ging zelfs zover, dat Hij Zijn Zoon stuurde om de relatie van de mens met Hem te herstellen. God laat Zich voortdurend als Persoon zien...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 5 september 2012, 11:42
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:54

JOL252 schreef:
Verraste, verbaasde smiley wat ben jij slim bezig, "voorganger".
Als je iets klakkeloos overschrijft, ga ik ervan uit dat je daar achter staat. Je hebt nergens op het forum aangegeven waar je precies staat. Wel heb je lopen klagen over hoe bepaalde mensen aangevallen werden en heb je die in bescherming genomen. Sorry, Jol. Ik weet niet wat ik aan je heb en wat je gelooft, want duidelijk ben je niet.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 5 september 2012, 12:05
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 12:44

CHATULIEM619 schreef:
Dus je beweert dat je uitlatingen niet bedoeld waren om mensen uit te dagen? Dan ben je nog naïever dan ik dacht.

Misschien waren mijn woorden hier en daar een beetje prikkelend voor sommige mensen, maar nee, mijn teksten zijn niet bedoeld om op een dergelijke manier uit te dagen dat iemand daarmee gekwetst wordt. Wel mag je je mening erover geven op een respectvolle manier. En jij geeft je mening. Uitdagend.

Het Boeddhisme heeft per definitie een syncretisch karakter. Dat betekent dat ze alle godsdiensten accepteren en insluiten. Geen wonder dat je geen veroordeling hoort...Het is echter esoterisch, dat geef je zelf ook aan. Ik heb dit maar vet gemaakt.

Ik vaar er wel bij, hang het boeddhisme niet aan maar geniet van de mooie kanten ervan. Opdracht uit de Bijbel: onderzoekt alle dingen en behoudt het goede.

Ik vind het oprecht jammer dat je ogen zo gesloten zijn voor de Waarheid. Ga eens de bijbel lezen, laat dat eens op je inwerken en ga eens met God praten. Mijn gebed voor jou is dat je God leert kennen, maar goed, dat is in jouw ogen veroordelend.
Nee, dat is niet veroordelend, dat is lief van je, dat je voor mij bidt.

Tenslotte nog dit: op een forum ken je mensen alleen maar van datgene wat ze schrijven. In het echt zijn ze vaak anders. Misschien kom ik bij je over dat ik eenzaam ben, terwijl dat gelukkig niet het geval is. Ik heb hier veel vrienden en mijn sociale contacten buiten CM zijn legio. Maak je maar geen zorgen over mij.
Dat doe ik geen seconde!

Groetjes, chat.

Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 12:47

CHATULIEM619 schreef:
Als je iets klakkeloos overschrijft, ga ik ervan uit dat je daar achter staat. Je hebt nergens op het forum aangegeven waar je precies staat. Wel heb je lopen klagen over hoe bepaalde mensen aangevallen werden en heb je die in bescherming genomen. Sorry, Jol. Ik weet niet wat ik aan je heb en wat je gelooft, want duidelijk ben je niet.

1. Wat schrijf ik klakkeloos over?
2. Lopen klagen? Nee zo zou ik het niet noemen.
3. Jij weet niet wat je aan me hebt? Je mailde me dit: "ik weet echt wel, dat dit niet jouw standpunt is,..." dus hoezo weet jij dat niet?!

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 5 september 2012, 12:48
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 12:55

JOL252 schreef:
3. Jij weet niet wat je aan me hebt? Je mailde me dit: "ik weet echt wel, dat dit niet jouw standpunt is,..." dus hoezo weet jij dat niet?!

Gek is dat, ik weet wel wat ik aan je heb Jol. Ik begrijp heel goed waar je mee bezig bent en wat belangrijke waarden in je leven zijn.
Eerlijk gezegd vind ik jou niet een klaagmens, je geeft wel aan wat jij belangrijk voor jezelf en ook voor anderen vindt.
En ik vind je grappig!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:02

IJSJE204 schreef:
Gek is dat, ik weet wel wat ik aan je heb Jol. Ik begrijp heel goed waar je mee bezig bent en wat belangrijke waarden in je leven zijn.
Eerlijk gezegd vind ik jou niet een klaagmens, je geeft wel aan wat jij belangrijk voor jezelf en ook voor anderen vindt.
En ik vind je grappig!

Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 5 september 2012, 13:02
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:28

JOL252 schreef:
Quote:
Uiteindelijk moeten we allemaal smelten door de warmte van de Zon der Gerechtigheid (één van de namen van Jezus).
Ik ga ervan uit dat je dit geciteerd hebt. Mocht het zo zijn, dat je dit zelf geformuleerd hebt, dan heb ik het mis. Maar dat doet niet toe of af, dat ik nog steeds hetzelfde vind van deze uitspraak..
JOL252 schreef:
Dat laat ik verder aan jou over hoe je dat wil benoemen. Maar nergens lees ik van je dat je afstand neemt van bepaalde gedachten. Je kunt de persoon wel heel laten hoor zonder dat je het helemaal eens moet zijn met hem.
JOL252 schreef:
Heb je mij gevraagd of je me mocht citeren? Eerlijk gezegd heb ik nare ervaringen gehad met citaten uit een vertrouwde mail of chat. Ook al lijkt het zo onschuldig, ik wil gewoon niet dat mensen uit hun pv mail gaan citeren.
Inhoudelijk wil ik nog wel het volgende zeggen. Je boodschap is verwarrend, tweeledig. Ik weet met mn hoofd wel ongeveer hoe je in het leven staat, maar in je eigen uitlatingen laat je wat anders zien. Wat is erop tegen om gewoon te zeggen waar je staat, want ik weet het niet meer.

Het lijkt nu alsof ik jou persoonlijk aanval, dat is niet de bedoeling. Er zijn meerdere mensen die mij op dit gebied teleurgesteld hebben. Vooral die lage streek om iemand bewust te beschadigen, en dat van iemand die zegt dat haar geloof het allerbelangiijkste in haar leven is. Nee, ik ben heel zwaar teleurgesteld in een aantal van jullie, die ik ook nog persoonlijk ken...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 5 september 2012, 13:32
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:31

CHATULIEM619 schreef:
Ik ga ervan uit dat je dit geciteerd hebt. Mocht het zo zijn, dat je dit zelf geformuleerd hebt, dan heb ik het mis. Maar dat doet niet toe of af, dat ik nog steeds hetzelfde vind van deze uitspraak..

Dat laat ik verder aan jou over hoe je dat wil benoemen. Maar nergens lees ik van je dat je afstand neemt van bepaalde gedachten. Je kunt de persoon wel heel laten hoor zonder dat je het helemaal eens moet zijn met hem.

Heb je mij gevraagd of je me mocht citeren? Eerlijk gezegd heb ik nare ervaringen gehad met citaten uit een vertrouwde mail of chat. Ook al lijkt het zo onschuldig, ik wil gewoon niet dat mensen uit hun pv mail gaan citeren.
Inhoudelijk wil ik nog wel het volgende zeggen. Je boodschap is verwarrend, tweeledig. Ik weet met mn hoofd wel ongeveer hoe je in het leven staat, maar in je eigen uitlatingen laat je wat anders zien. Wat is erop tegen om gewoon te zeggen waar je staat, want ik weet het niet meer.

Wie is er nu naief?
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:38

CHATULIEM619 schreef:

Maleachi 4:1 en 2

Het lijkt nu alsof ik jou persoonlijk aanval, dat is niet de bedoeling. Er zijn meerdere mensen die mij op dit gebied teleurgesteld hebben. Vooral die lage streek om iemand bewust te beschadigen, en dat van iemand die zegt dat haar geloof het allerbelangiijkste in haar leven is. Nee, ik ben heel zwaar teleurgesteld in een aantal van jullie, die ik ook nog persoonlijk ken...
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:41

JOL252 schreef:
Verlegen lachende smiley

Vanavond goed oppassen he!
Ze is het waard!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:44

CHATULIEM619 schreef:

Beste Chat,

Dat is inderdaad een eigen crea-uitspatting-uitspraak, spelen met woorden, niet meer en niet minder. Ikzelf ken de Zon der Gerechtigheid, de Zoon van God die alle verharde stukjes en alles wat niet tot Zijn eer is in mij smelt. Zoals goud gesmolten en gelouterd wordt.

Voor de rest Chat, leg ik graag verantwoording en getuigenis af van wat mijn hartsverlangen en diepste motieven zijn om God en geen ander te dienen wanneer ik zelf daar de ruimte, de openheid en het respect toe voel. En niet om het "zij-wij" principe te helpen nastreven waardoor je dus komt tot een onuitputtelijke woordenstrijd.

Ik moest denken aan Jezus die Zacheüs uit de boom riep. Niet met zoveel woorden... Hij keek naar boven want wist wel waar de boef uithing en deelde mee dat Hij zijn gast wilde zijn. Zo intiem, zo onbevooroordeeld. En in die aanwezigheid van Hem ... gebeurde het ongelooflijke... Zacheüs smolt voor en door de ogen van Hem... die rechtstreeks keken tot in het diepste van zijn motieven en zijn hart. Daar geloof ik in.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 5 september 2012, 13:54
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:52

IJSJE204 schreef:
Vanavond goed oppassen he!
Ze is het waard!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 15:57

CARMEN073 schreef:

"... en dat gij ook uw ogen niet opslaat naar de hemel, en de zon, de maan en de sterren, het gehele heer des hemels, aanziet en u laat verleiden u voor die neer te buigen en hen te dienen..."

DAT.........................
Is wel heel erg duidelijk!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 16:15

IJSJE204 schreef:
[Ik vaar er wel bij, hang het boeddhisme niet aan maar geniet van de mooie kanten ervan. Opdracht uit de Bijbel: onderzoekt alle dingen en behoudt het goede.
Deze tekst heeft te maken met het toetsen van profetieën in de gemeente. Het is zeker geen vrijbrief om je maar in de meest vreemde theorieën te storten. Een wedervraag, wat is dan het goede wat je behouden hebt van het christendom? Want volgens mij heb je het goede nieuws niet echt goed begrepen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 18:19

CHATULIEM619 schreef:
Deze tekst heeft te maken met het toetsen van profetieën in de gemeente. Het is zeker geen vrijbrief om je maar in de meest vreemde theorieën te storten. Een wedervraag, wat is dan het goede wat je behouden hebt van het christendom? Want volgens mij heb je het goede nieuws niet echt goed begrepen.

Ik zit dit topic en vooral jouw bijdragen met verbazing te lezen.....Jij hebt een mening maar verdraagt geen tegenspraak maar wilt met alle geweld in de naam van de Bijbel nog wel gelijk?
Als hier linken en kritische kanttekeningen worden geplaatst over Jan Zijlstra en zijn gebedsdiensten en van praten in tongen en vallen in de Geest ben je diep beledigd en gaan diegene te ver...
Maar wat zie ik nu: je doet hetzelfde met yoga....en ook al doet iemand twintig zonnegroeten per dag, dat jij jouw zaak niet, net zoals het niet de zaak is van iemand anders om jou steeds te confronteren met het spreken in tongen.
En als jij ook nog die ruwe, onfatsoenlijke opmerkingen goedpraat en zegt dat diegene een oprecht christen is.....vraag ik mij dat in alle oprechtheid af.....want zo ga je met niemand om en zulke verwensingen van Jij bent Jezus Christus niet zeg je werkelijk tegen niemand.....dat is onchristelijk......

Een christen getuigt van respect naar elkaar.....
Nu doe je weer zo ontzettend flauw met je zonnegroeten en flauwe opmerkingen naar deze en gene.....Als ik even met Ijsje over yoga converseer voel je je getart????? Waarom? Moet ik me getart voelen als het over Jan Zijlstra gaat????

Laat een ieder zijn eigen visie en geloof hebben en respecteer dat eens ook al is het niet jouw ding.......
En.....laat de ander heel in je opmerkingen........

Schiet me ineens nog een regel van een kinderliedje te binnen: Als je geen liefde hebt voor elkaar val je buiten Gods gloria........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 5 september 2012, 18:27
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 18:28

CARMEN073 schreef:

Wat heeft die tekst nu volgens jou met yoga te maken????? Het woord zon dat er in staat? Ik zie het verband niet....?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 20:48

Aanziet.... en u laat verleiden u voor die neer te buigen en hen te dienen..."

Ik geef geen antwoord...voor of namens iemand...ik geef ZELF een antwoord....

Het gaat niet om het woordje zon....
Gaat ook niet om het woord sterren....
Als we ons immers koesteren in de zon...is daar niets mis mee...
Als we bij nacht de sterrenhemel aanschouwen...is daar niets mis mee...

Maar als we die zon...maan of sterren ""gebruiken"" om bij het hogere...(???) te willen zijn...of te komen...
DAAR...wordt hier voor gewaarschuwd...
Dat is wat God...ons in de geboden heeft geleerd...dat eist Hij van ons!!!

Alleen Hem mogen...nee moeten we eren en aanbidden...
Zeg ik dat....(wordt me nogal eens verweten) omdat ik beter ben...
NEE...ik ben ook een mensenkind met fouten en gebreken...en niet beter dan wie ook!!!
Het kan zelfs wezen...dat ik mijn werk...mijn auto of mijn geld...hoger in het vaandel heb dan God...
Ook dan ben ik verkeerd bezig...
En dan zeg ik...WE STRUIKELEN DAGELIJKS IN VELEN!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 21:06

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zit dit topic en vooral jouw bijdragen met verbazing te lezen.....Jij hebt een mening maar verdraagt geen tegenspraak maar wilt met alle geweld in de naam van de Bijbel nog wel gelijk?
Als hier linken en kritische kanttekeningen worden geplaatst over Jan Zijlstra en zijn gebedsdiensten en van praten in tongen en vallen in de Geest ben je diep beledigd en gaan diegene te ver...
Maar wat zie ik nu: je doet hetzelfde met yoga....en ook al doet iemand twintig zonnegroeten per dag, dat jij jouw zaak niet, net zoals het niet de zaak is van iemand anders om jou steeds te confronteren met het spreken in tongen.
En als jij ook nog die ruwe, onfatsoenlijke opmerkingen goedpraat en zegt dat diegene een oprecht christen is.....vraag ik mij dat in alle oprechtheid af.....want zo ga je met niemand om en zulke verwensingen van Jij bent Jezus Christus niet zeg je werkelijk tegen niemand.....dat is onchristelijk......

Een christen getuigt van respect naar elkaar.....
Nu doe je weer zo ontzettend flauw met je zonnegroeten en flauwe opmerkingen naar deze en gene.....Als ik even met Ijsje over yoga converseer voel je je getart????? Waarom? Moet ik me getart voelen als het over Jan Zijlstra gaat????
Je beweert de hele tijd dat yoga onschuldig en niet occult is. Ik geef met mijn link aan dat de zonnegroet echt niet onschuldig is en diep verbonden is met afgoderij. Verder probeer jij iedere keer de vergelijking te trekken met JZ en daar is een heel groot verschil in. Je kunt niet beweren dat hij occult bezig is. Je kunt opmerkingen maken dat hij fouten maakt, maar tot nu toe zie ik dat hij voortdurend op Jezus wijst en zichzelf niet centraal stelt. En spreken in tongen is iets wat de gemeente deed en nog steeds voorkomt. Het is niet met elkaar te vergelijken. En dat ik gegriefd reageer heeft ook te maken met het feit dat de evangelische beweging mij dierbaar is.
Als ik absoluut ben, dan ben ik absoluut omdat de Bijbel dat is. En wat betreft yoga, ja, daar denk ik heel absoluut over. Dat je me dan verwijt dat ik niet aan jouw gevoeligheid denk, klopt niet. We hebben jaren met elkaar kunnen chatten en mailen zonder dat dat een probleem was. Maar als we dan echt gaan praten over yoga, dan ben ik duidelijk en dat ben ik altijd geweest. Wat betreft Filia, idd, ze had dingen wel anders kunnen formuleren. Ze had je ook niet zo moeten confronteren, maar goed, dat overkomt iedereen wel eens. Vroeger heb ik veel aan haar gehad en als ze nog wat langer gebleven was, had je misschien ook wel respect voor haar gekregen. Het is ronduit gemeen om iemand zo neer te zetten zoals ze hier neergezet is. En misschien is dat ook de reden geweest dat ze zo gereageerd heeft. Ik zou ook zo reageren als iemand zoiets met mij doet.

WILLEMIJN232 schreef:
Laat een ieder zijn eigen visie en geloof hebben en respecteer dat eens ook al is het niet jouw ding.......
En.....laat de ander heel in je opmerkingen........

Schiet me ineens nog een regel van een kinderliedje te binnen: Als je geen liefde hebt voor elkaar val je buiten Gods gloria........
We zijn geen humanisten he? We bespreken elkaars mening en geven daar antwoord op. Maar in mijn ogen overstijgt Gods Woord onze eigen mening en gedachten en daar laat ik mij door leiden. Bovendien maak je in je stukje dezelfde fout. Je stelt in feite dat iemand die zulke dingen schrijft geen christen is. Is dat niet veroordelend?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 21:19

CHATULIEM619 schreef:
Je beweert de hele tijd dat yoga onschuldig en niet occult is. Ik geef met mijn link aan dat de zonnegroet echt niet onschuldig is en diep verbonden is met afgoderij. Verder probeer jij iedere keer de vergelijking te trekken met JZ en daar is een heel groot verschil in. Je kunt niet beweren dat hij occult bezig is. Je kunt opmerkingen maken dat hij fouten maakt, maar tot nu toe zie ik dat hij voortdurend op Jezus wijst en zichzelf niet centraal stelt. En spreken in tongen is iets wat de gemeente deed en nog steeds voorkomt. Het is niet met elkaar te vergelijken. En dat ik gegriefd reageer heeft ook te maken met het feit dat de evangelische beweging mij dierbaar is.
Als ik absoluut ben, dan ben ik absoluut omdat de Bijbel dat is. En wat betreft yoga, ja, daar denk ik heel absoluut over. Dat je me dan verwijt dat ik niet aan jouw gevoeligheid denk, klopt niet. We hebben jaren met elkaar kunnen chatten en mailen zonder dat dat een probleem was. Maar als we dan echt gaan praten over yoga, dan ben ik duidelijk en dat ben ik altijd geweest. Wat betreft Filia, idd, ze had dingen wel anders kunnen formuleren. Ze had je ook niet zo moeten confronteren, maar goed, dat overkomt iedereen wel eens. Vroeger heb ik veel aan haar gehad en als ze nog wat langer gebleven was, had je misschien ook wel respect voor haar gekregen. Het is ronduit gemeen om iemand zo neer te zetten zoals ze hier neergezet is. En misschien is dat ook de reden geweest dat ze zo gereageerd heeft. Ik zou ook zo reageren als iemand zoiets met mij doet.

We zijn geen humanisten he? We bespreken elkaars mening en geven daar antwoord op. Maar in mijn ogen overstijgt Gods Woord onze eigen mening en gedachten en daar laat ik mij door leiden. Bovendien maak je in je stukje dezelfde fout. Je stelt in feite dat iemand die zulke dingen schrijft geen christen is. Is dat niet veroordelend?

Ik veroordeel mensen die vloeken en dat vind ik als iemand tegen mij zegt: Jij bent Jezus christus niet....
ik vind Jan Zijlstra occulter dan mijn yogales hoor.Hoe die mensen geld afhandig maakt en mensen in trance brengt vind ik gewoon schandalig.....Juist bij mensen die nog dat sprankje hoop hebben om te genezen en daar nog het nodige voor neer moeten tellen.....je kan ook nog op de foto voor en na de genezing(niet gratis uiteraard) Maar ja, als mensen daar in geloven moeten ze het om mij niet laten.
Ik ben ook duidelijk in mijn visie over yoga en heb nog nooit meer gedachten over de zonnegroet gehad dan dat hij knap moeilijk is om uit te voeren , als jij daar weer van alles bij wil halen doe je dat maar....
Voor mij is deze discussie gesloten, kan mijn tijd beter en leuker besteden !

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 5 september 2012, 21:38
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 21:21

ZEELAND736 schreef:
Aanziet.... en u laat verleiden u voor die neer te buigen en hen te dienen..."

Ik geef geen antwoord...voor of namens iemand...ik geef ZELF een antwoord....

Het gaat niet om het woordje zon....
Gaat ook niet om het woord sterren....
Als we ons immers koesteren in de zon...is daar niets mis mee...
Als we bij nacht de sterrenhemel aanschouwen...is daar niets mis mee...

Maar als we die zon...maan of sterren ""gebruiken"" om bij het hogere...(???) te willen zijn...of te komen...
DAAR...wordt hier voor gewaarschuwd...
Dat is wat God...ons in de geboden heeft geleerd...dat eist Hij van ons!!!

Alleen Hem mogen...nee moeten we eren en aanbidden...
Zeg ik dat....(wordt me nogal eens verweten) omdat ik beter ben...
NEE...ik ben ook een mensenkind met fouten en gebreken...en niet beter dan wie ook!!!
Het kan zelfs wezen...dat ik mijn werk...mijn auto of mijn geld...hoger in het vaandel heb dan God...
Ook dan ben ik verkeerd bezig...
En dan zeg ik...WE STRUIKELEN DAGELIJKS IN VELEN!!!!!

Ik heb nooit meer gedachten gehad bij de Zonnegroet dan dat het knap moeilijk is.......dus ik gebruik het nooit om bij het Hogere te komen.......dus hoe je daar bij komt???????
Ik geloof niemand van mijn yoga maar ik zal het eens navragen.....
Naar boven

Auteur Bericht
SVEN797

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 21:30

CHATULIEM619 schreef:

Jezus sprak vaak in gelijkenissen, dit doet mij denken aan de gelijkenis van de twee zonen, Mattheus 21: 28 31
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 21:50

WILLEMIJN232 schreef:
Ik veroordeel mensen die vloeken en dat vind ik als iemand tegen mij zegt: Jij bent Jezus christus niet....
ik vind Jan Zijlstra occulter dan mijn yogales hoor.Hoe die mensen geld afhandig maakt en mensen in trance brengt vind ik gewoon schandalig.....Juist bij mensen die nog dat sprankje hoop hebben om te genezen en daar nog het nodige voor neer moeten tellen.....je kan ook nog op de foto voor en na de genezing(niet gratis uiteraard) Maar ja, als mensen daar in geloven moeten ze het om mij niet laten.
Ik ben ook duidelijk in mijn visie over yoga en heb nog nooit meer gedachten over de zonnegroet gehad dan dat hij knap moeilijk is om uit te voeren , als jij daar weer van alles bij wil halen doe je dat maar....
Ik ben de hele tijd bezig geweest met het zuiver houden van definities. Juist omdat iedereen maar wat roept, is het eerste wat je afspreekt de definitie. Ik weet niet waarom je JZ zo naar beneden wilt trekken, maar goed, dat is jouw verantwoording. Door het verruimen van je definitie wil je me eigenlijk zeggen, dat ik net zo goed occult bezig ben, dat ik dus niks moet zeggen over yoga. Maar we kunnen er wel uren dagen maanden mee bezig zijn, uiteindelijk blijf ik bij mijn definitie, dat esoterische religies occult zijn. Verder gaat mn definitie niet. Dat heb ik vanaf het begin duidelijk gemaakt. Ik heb je via wikipedia aangegeven hoe ik tot deze definitie kom, zodat je me niet kan verwijten dat dit een evangelisch modewoord is.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 23:08

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb nooit meer gedachten gehad bij de Zonnegroet dan dat het knap moeilijk is.......dus ik gebruik het nooit om bij het Hogere te komen.......dus hoe je daar bij komt???????
Ik geloof niemand van mijn yoga maar ik zal het eens navragen.....

t Heet niet voor niks zonnegroet.
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 23:46

WILLEMIJN232 schreef:

wat een vreemde reactie is dit weer?
brengt JZ mensen in trance? welke definietie heb jij daar dan bij?
en waar haal jij die informatie vandaan dat mensen een hoop geld moet neertellen als ze genezen willen worden?
ik ken mensen persoonlijk die genezen zijn bij JZ en die gaven slechts een kleine bijdrage in de collectezak,dus hoezo veel geld neertellen?

de info die jij hebt is gewoon roddel info,van mensen die JZ onderuit willen halen zonder objectief te zijn.
wel vreemd dat JZ dit al 50 jaar doet,en dat hij nog steeds die genezingsdiensten leidt?
dan had hij allang door de mand moeten vallen zoals bv Frank Ouweneel toch?
als het al 50 jaar allemaal ingehuurde acteurs zijn dan houden ze het wel lang vol he?

om even op yoga terug te komen...

ik vind het erg dat zo'n dwaalleer als yoga hier niet wordt uitgefilterd door de redactie,er lijkt hier maar één eis te zijn op cm,en dat is dat je je een beetje gedraagt,dat je lief ,leuk en aardig bent voor anderen bent en dat je elke religie accepteerd die hier opduikt op CM.

we leven in de eindtijd en dat is hieraan duidelijk zichtbaar,de bijbel noemt dit ook wel de 'geest van de antichrist'.
het is een kenmerk van deze tijd dat het fundament van het christendom
steeds verder ondermijnd zal worden.
belangrijk is dat we de basis juist overeind houden,dat we alleen door Jezus behouden kunnen worden.

2 tim 4 zegt hier iets over:

Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren. 5 Blijf gij echter nuchter onder alles, aanvaard het lijden, doe het werk van een evangelist, verricht uw dienst ten volle.

Laatst aangepast door
BERT168
op woensdag 5 september 2012, 23:56
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 05:52

[quote=WILLEMIJN232]Ik veroordeel mensen die vloeken en dat vind ik als iemand tegen mij zegt: Jij bent Jezus christus niet....
ik vind Jan Zijlstra occulter dan mijn yogales hoor.Hoe die mensen geld afhandig maakt en mensen in trance brengt vind ik gewoon schandalig.....

IDD! en dan ook alle Hinns, Nelen, Kampen, Berea's en gebraden Haantjes!!!!

Narcisten! Hoogste soort.

Juist bij mensen die nog dat sprankje hoop hebben om te genezen en daar nog het nodige voor neer moeten tellen.....

IDD! Schandalig! En die mensen die zijn beïnvloedt, wat denk je dat die met hun
christelijkheid voor schade toebrengen....'je moet je zus niet helpen'. (wij zien liever dan jou geld en aandacht naar ons gaat, en dan met name je geld.
En dan: 'Ja, zelfs mensen van de kerk zeiden dat ik jou niet moet steunen...'.

Je kan ook nog op de foto voor en na de genezing(niet gratis uiteraard)

Schofterige Inhalige De@#$%$#!

Maar ja, als mensen daar in geloven moeten ze het om mij niet laten.

Ik ook, Willemijn! Ik geniet van je wijze stukken die je altijd schrijft. En ik leer heel veel van jou!

Daarom deze zonnestraal groet, voor deze mooie nieuwe dag!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 06:41

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 6 september 2012, 07:17
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven