ChristianMatch

Forum

Wat is er 'mis' met homofilie ??
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
BADS959

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:30

Waarom verdedigen of geven mensen nu nog hun mening of is het Gods mening?
Nieuw verbond, of is God ineens toch van mening verandert?
Jeremia 31:31-34
Zie, de dagen komen, luidt het woord des HEREN, dat Ik met het huis van Israël en het huis van Juda een nieuw verbond sluiten zal. 32 Niet zoals het verbond, dat Ik met hun vaderen gesloten heb ten dage dat Ik hen bij de hand nam, om hen uit het land Egypte te leiden: mijn verbond, dat zij verbroken hebben, hoewel Ik heer over hen ben, luidt het woord des HEREN. 33 Maar dít is het verbond, dat Ik met het huis van Israël sluiten zal na deze dagen, luidt het woord des HEREN: Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en die in hun hart schrijven, Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn. 34 Dan zullen zij niet meer een ieder zijn naaste en een ieder zijn broeder leren: Kent de HERE: want zij allen zullen Mij kennen, van de kleinste tot de grootste onder hen, luidt het woord des HEREN, want Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en hun zonde niet meer gedenken.

Maar betekend dit dat God van Mozes niet toen en nu de heden Gods is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:30

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 23 juli 2010, 17:38
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:54

Lieve mensen, even een nuchtere opmerking van mijn kant ( ja, dat kan ik wel!),
We komen er nooit uit in deze discussie, dat zal pas in de Hemel zijn als er geen veroordelingen meer zijn onder elkaar en we geen liefdesrelaties meer aangaan!
Ik beken schuld dat ik zelf ook erg fel hier ben geweest maar dat komt omdat het mijn hart heeft.
We moeten niet proberen elkaar af te gaan troeven met bijbelteksten maar juist naar elkaar omzien in liefde en respect.
Wie zonder zonde is werpe de eerste posting......

Wel wil ik ook graag even kwijt dat ik het wel heel mooi vond en vind hoe hier gereageerd word, volgens mij leeft het onder de meesten van ons.
(En natuurlijk bedoel ik dan niet de kwetsende opmerkingen!)
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:57

BADS959 schreef:
Waarom verdedigen of geven mensen nu nog hun mening of is het Gods mening?
Nieuw verbond, of is God ineens toch van mening verandert?
Jeremia 31:31-34
Zie, de dagen komen, luidt het woord des HEREN, dat Ik met het huis van Israël en het huis van Juda een nieuw verbond sluiten zal. 32 Niet zoals het verbond, dat Ik met hun vaderen gesloten heb ten dage dat Ik hen bij de hand nam, om hen uit het land Egypte te leiden: mijn verbond, dat zij verbroken hebben, hoewel Ik heer over hen ben, luidt het woord des HEREN. 33 Maar dít is het verbond, dat Ik met het huis van Israël sluiten zal na deze dagen, luidt het woord des HEREN: Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en die in hun hart schrijven, Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn. 34 Dan zullen zij niet meer een ieder zijn naaste en een ieder zijn broeder leren: Kent de HERE: want zij allen zullen Mij kennen, van de kleinste tot de grootste onder hen, luidt het woord des HEREN, want Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en hun zonde niet meer gedenken.

Maar betekend dit dat God van Mozes niet toen en nu de heden Gods is?

God is dezelfde, God kan zonde niet verdragen, daarom moesten er steeds lammeren geofferd worden, bloed aan de deurposten in Egypte enz.enz.
Nu staat Jezus tussen de mens en God in.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 juli 2010, 20:46
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 16:22

ANNETTE050 schreef:
Wie Jezus is...iemand die at met hoeren, tollenaars en zondaren, iemand
die zich tot grote afschuw van allen liet zalven door een vrouw, die niet voor niets haar parfum aan Hem gaf...ik geloof dat toen de plannen gesmeed werden om Hem te kruisigen...
Jezus zegt: 'ík ben niet gekomen voor hen die gezond zijn maar die ziek zijn....'
Jezus die wil dat je naar de gevangenis gaat...naar moordenaars!
Jezus die tegen de moordenaar aan het kruis naast Hem, in al Zijn ellende, getuigde....
Ik geef geen oordeel, mijn mening houd ik hier even buiten....maar God heeft verkozen door mensen heen te werken, anders had hij de twaalf apostelen niet opgeleid....er is een lied van de Imperials...misschien ben jij de enige persoon in wie iemand Jezus kan tegen komen...

Ik wil hier eigenlijk nog maar één ding aan toevoegen, iets dat ik echt in mijn hele levenswandel probeer uit te stralen...iets waarvan ik vind dat veel meer mensen het zouden mogen uitstralen! Het is écht mogelijk!

Ik heb je lief met de liefde van de Heer
Naar boven

Auteur Bericht
BADS959

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 16:58

Ik heb als mens niet ge-insinueert dat God niet van zijn schepping houd!

Alleen, houd God niet van zonde! Eens? Of moet dit weerlegd worden?

Nogmaals U/jij/ik/wij zijn Jezus volgers…. Toch? En Jezus volgde...?

Johannes 6: 38 Want ik ben niet uit de hemel neergedaald om mijn eigen wil te doen maar de wil van degene die me heeft gezonden.

Ik ben ook een vader oké, mijn kids doen wat fout oké, ik ben boos op hun gedrag, daad, maar betekend dat ik niet van ze onvoorwaardelijk houd?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 18:41

Dus even concluderend, je verwacht van me dat ik iemands levensstijl accepteer, terwijl hij er zelf niet eens mee gelukkig is?
Je verwacht van me dat ik iemands gedrag accepteer, terwijl de Bijbel er zo duidelijk tegen is?
Je verwacht van me dat ik de daad als iets normaals ga beschouwen, terwijl het een enorme aversie oproept bij veel mensen? Terwijl die daad bij velen als vernederend beschouwd wordt?
Je verwacht dat ik een oogje dicht doe wat betreft monogaam leven en seksualiteit voor het huwelijk?

En als ik dat niet doe, veroordeel ik mensen die er niks aan kunnen doen????
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 18:49

CHATULIEM619 schreef:
Dus even concluderend, je verwacht van me dat ik iemands levensstijl accepteer, terwijl hij er zelf niet eens mee gelukkig is?
Je verwacht van me dat ik iemands gedrag accepteer, terwijl de Bijbel er zo duidelijk tegen is?
Je verwacht van me dat ik de daad als iets normaals ga beschouwen, terwijl het een enorme aversie oproept bij veel mensen? Terwijl die daad bij velen als vernederend beschouwd wordt?
Je verwacht dat ik een oogje dicht doe wat betreft monogaam leven en seksualiteit voor het huwelijk?

En als ik dat niet doe, veroordeel ik mensen die er niks aan kunnen doen????

Tjongejonge, ga ik hier echt op reageren......JA dus!
Waar gaat dit over!

[EDIT: Gelieve een inhoudelijke discussie te voeren, op de man spelen is niet toegestaan]

Natuurlijk bedoel ik met dat laatste niet dat je ineens op mannen zou vallen ( wat wij vrouwen best snappen hoor, mannen zijn leuk) maar wat ik bedoel ( en ik weet dat ik nu op de teletubbies ga lijken met mijn herhalingen ) stop met oordelen over deze groep mede broers en zussen.
En jij het het over "de daad" ook dit kan een uiting van liefde zijn.
Je komt op mij over alsof alleen een seksuele relatie tussen een man en vrouw normaal is en liefdevol en tussen 2 mannen of vrouwen weerzinwekkend ( je eigen woorden), in gewoon Nederlands noem ik dit belachelijk, waar slaat dit op en hoe kom je erbij?
Ik vind het werkelijk ronduit schokkend dat je het zo durft te benoemen en dat meen ik oprecht.
Ik ken genoeg homo`s en lesbiennes die oprecht van hun partner houden net zoals een hetero van zijn/ haar partner houd.
Misschien een eye -opener voor je maar deze gevoelens zijn helemaal echt omdat het mensen zijn zoals jij en ik

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 juli 2010, 10:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 02:57

Quote:
MIEKE364 schreef:
Over sarcasme gesproken, jouw bijdrage druipt ervan.
Er zijn wel degelijk bijbelse teksten aangehaald om de reeds lang achterhaalde homohaat te weerstreven, lees nog maar eens even terug. De bijbel staat vol tegenstrijdigheden, er wordt geenszins tekst uitgeschakeld.
Homo's voor monsterachtige beesten uitschelden is pas beneden peil.
Alsof zij minder zijn dan incestplegers en verkrachters.
Je zou je als christen wat kunnen matigen in je uitingen.

Hallo,

Ik heb even een paar dagen niet gekeken op dit topic.
Dus ik was even terug aan het lezen vanaf de laatste pagina.

En hierboven, dat is een quote van een tekst.

Ik ben zeer verbaasd.
Hierboven staat: Homo's voor monsterachtige beesten uitschelden is beneden peil. Ben ik het natuurlijk mee eens.
Dan: Alsof zij minder zijn dan incestplegers en verkrachters.Nou Nou, Mieke, jij zou jezelf ook wel eens kunnen matigen in je uitingen. Jij vergelijkt hier incestplegers en verkachters met homo's??????????????????? Alsof zij minder zouden zijn???????????? Nou ja zeg, incestplegers en verkrachters zijn misdadigers hoor.

Ik hou 't hier even bij.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 08:25

CARIN303 schreef:
Tjongejonge, ga ik hier echt op reageren......JA dus!
Waar gaat dit over!

[EDIT: Gelieve een inhoudelijke discussie te voeren, op de man spelen is niet toegestaan]

Natuurlijk bedoel ik met dat laatste niet dat je ineens op mannen zou vallen ( wat wij vrouwen best snappen hoor, mannen zijn leuk) maar wat ik bedoel ( en ik weet dat ik nu op de teletubbies ga lijken met mijn herhalingen ) stop met oordelen over deze groep mede broers en zussen.
En jij het het over "de daad" ook dit kan een uiting van liefde zijn.
Je komt op mij over alsof alleen een seksuele relatie tussen een man en vrouw normaal is en liefdevol en tussen 2 mannen of vrouwen weerzinwekkend ( je eigen woorden), in gewoon Nederlands noem ik dit belachelijk, waar slaat dit op en hoe kom je erbij?
Ik vind het werkelijk ronduit schokkend dat je het zo durft te benoemen en dat meen ik oprecht.
Ik ken genoeg homo`s en lesbiennes die oprecht van hun partner houden net zoals een hetero van zijn/ haar partner houd.
Misschien een eye -opener voor je maar deze gevoelens zijn helemaal echt omdat het mensen zijn zoals jij en ik

Lieve Carin.
Waar lees je veroordeling van mensen? Misschien zit ik er anders in dan jij. Je kunt zonder consequenties een mening hebben, ik echter niet. De vragen die ik je stel laten zien voor welke dillema's ikzelf zou komen te staan. Dat heeft niets te maken met hoe ik over de mensen zelf denk, maar veel meer met het onderwijs en het pastoraat wat ik zou moeten geven. Mijn houding tegenover homo's staat nl. niet op zichzelf, het heeft directe invloed op datgene wat ik anderen voorhoudt. En als ik jongelui voorhoudt, dat ze voorzichtig moeten zijn met hun lichaam geldt dat ook voor homo's. Als ik praat over de heiligheid van het huwelijk, past een homoseksuele relatie daar niet in. Als ik praat over zondig gedrag, zou ik het ook moeten hebben over homoseksueel gedrag moeten hebben. Als ik praat over bevrijding van zonde, geldt dat ook voor homoseksuelen. En eerlijk gezegd, dat wringt aan alle kanten.
Ik kan zondig gedrag niet goedkeuren omdat het homo's zijn. Ik kan wel begrip hebben voor iemands gevoelens, maar ik kan geen zondige levensstijl goedkeuren. Ik hoop dat je ook begrip kunt hebben voor mijn stanpunten en niet meteen veroordelend daarop reageert.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 juli 2010, 10:10
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 08:53

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 16 juli 2010, 16:29
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 10:16

CHATULIEM619 schreef:
Lieve Carin.
Waar lees je veroordeling van mensen? Misschien zit ik er anders in dan jij. Je kunt zonder consequenties een mening hebben, ik echter niet. De vragen die ik je stel laten zien voor welke dillema's ikzelf zou komen te staan. Dat heeft niets te maken met hoe ik over de mensen zelf denk, maar veel meer met het onderwijs en het pastoraat wat ik zou moeten geven. Mijn houding tegenover homo's staat nl. niet op zichzelf, het heeft directe invloed op datgene wat ik anderen voorhoudt. En als ik jongelui voorhoudt, dat ze voorzichtig moeten zijn met hun lichaam geldt dat ook voor homo's. Als ik praat over de heiligheid van het huwelijk, past een homoseksuele relatie daar niet in. Als ik praat over zondig gedrag, zou ik het ook moeten hebben over homoseksueel gedrag moeten hebben. Als ik praat over bevrijding van zonde, geldt dat ook voor homoseksuelen. En eerlijk gezegd, dat wringt aan alle kanten.
Ik kan zondig gedrag niet goedkeuren omdat het homo's zijn. Ik kan wel begrip hebben voor iemands gevoelens, maar ik kan geen zondige levensstijl goedkeuren. Ik hoop dat je ook begrip kunt hebben voor mijn stanpunten en niet meteen veroordelend daarop reageert.

Hoi Chatuliem,

Misschien een idee om jezelf eens te spiegelen?
Is jouw levensstijl zonder zonde? Of wordt je dat weer vergeven? M.i doe je daar altijd wel makkelijk over?
Ik heb het over een God van liefde, jij over een veroordelende God.......maar als je je zondes beleden hebt is het weer goed......klinkt mij wat makkelijk in de oren......
Is respect voor een andersdenkende medemens ook niet iets wat God van ons verlangt?????
Oei, ik meng me weer in de discussie......... Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 16 juli 2010, 10:19
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 11:30

CHATULIEM619 schreef:
Lieve Carin.
Ik kan zondig gedrag niet goedkeuren omdat het homo's zijn. Ik kan wel begrip hebben voor iemands gevoelens, maar ik kan geen zondige levensstijl goedkeuren. Ik hoop dat je ook begrip kunt hebben voor mijn standpunten en niet meteen veroordelend daarop reageert.

Juist door jouw postings in dit forum en de woorden die je erbij gebruikt maakt dat ik sommige daarvan ernstig afkeur.
En uiteraard ben ik op de hoogte van jouw pastorale taak maar hebben wij die niet allemaal?
Okee, ik hoef niet op de kansel te staan, maar wel als christen op de werkvloer, in mn vriendenkring , bij de buren etc. heb ik ook een taak om dat uit te stralen wat belangrijk is.
De liefde voor de naaste.
En ik vind dat je de zonde wel erg veel schuift in de schoenen van onze homo broers en zussen en je daarbij vergeet dat geen enkele zonde erger is dan een andere.
Ik begrijp dat je dit onderwerp erg lastig vind naarmate er dieper op ingegaan wordt maar ik denk dat je dan misschien meer de tijd moet nemen om je gedachten en gevoel te omschrijven voor je iets neerzet wat kwetsend overkomt.
En geen enkele homo zit er op te wachten dat hij/zij afgewezen wordt in de gemeente , hij of zij wacht alleen op de uitdeling van liefde van zijn mede broers en zussen.
Vergeet 1 ding niet,, ze hebben vaak al jarenlange interne strijd achter de rug voor ze besluiten te vertellen dat ze anders geaard zijn.
En even heel eerlijk? Ik ben weleens jaloers op hen, zij hebben die strijd al gehad, weten wie ze zijn ook in Christus, ik worstel daar zelf nog vaak mee .
Dus beste Chatuliem, oordeel niet maar sla een arm om ze heen,en luister,luister en luister naar hen,je zult verrast worden!
Ik wens je toe dat binnenkort iemand uit de kast komt en jij diegene mag ontmoeten,heb geduld, liefde en vooral respect voor hen en breng ze bij de Heer!Dat is je taak als herder en leraar,ontvang elkaar in de liefde van de Heer.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 13:22

CARIN303 schreef:
Juist door jouw postings in dit forum en de woorden die je erbij gebruikt maakt dat ik sommige daarvan ernstig afkeur.
En uiteraard ben ik op de hoogte van jouw pastorale taak maar hebben wij die niet allemaal?
Okee, ik hoef niet op de kansel te staan, maar wel als christen op de werkvloer, in mn vriendenkring , bij de buren etc. heb ik ook een taak om dat uit te stralen wat belangrijk is.
De liefde voor de naaste.
En ik vind dat je de zonde wel erg veel schuift in de schoenen van onze homo broers en zussen en je daarbij vergeet dat geen enkele zonde erger is dan een andere.
Ik begrijp dat je dit onderwerp erg lastig vind naarmate er dieper op ingegaan wordt maar ik denk dat je dan misschien meer de tijd moet nemen om je gedachten en gevoel te omschrijven voor je iets neerzet wat kwetsend overkomt.
En geen enkele homo zit er op te wachten dat hij/zij afgewezen wordt in de gemeente , hij of zij wacht alleen op de uitdeling van liefde van zijn mede broers en zussen.
Vergeet 1 ding niet,, ze hebben vaak al jarenlange interne strijd achter de rug voor ze besluiten te vertellen dat ze anders geaard zijn.
En even heel eerlijk? Ik ben weleens jaloers op hen, zij hebben die strijd al gehad, weten wie ze zijn ook in Christus, ik worstel daar zelf nog vaak mee .
Dus beste Chatuliem, oordeel niet maar sla een arm om ze heen,en luister,luister en luister naar hen,je zult verrast worden!
Ik wens je toe dat binnenkort iemand uit de kast komt en jij diegene mag ontmoeten,heb geduld, liefde en vooral respect voor hen en breng ze bij de Heer!Dat is je taak als herder en leraar,ontvang elkaar in de liefde van de Heer.

Het gaat me te ver om hun strijd nu boven andermans strijd te verheffen. Misschien omdat je er mee te maken hebt, dat het je zo raakt, maar ik kan je vertellen dat er veel mensen zijn die strijd in hun leven hebben. En nooit is de oplossing, geef maar op en geef er maar aan toe, want je kunt er toch niks aan doen. Dan veroordeel je ze tot een leven wat in mijn ogen niet van God is. Naast elkaar staan is altijd de oplossing en als je ze laat vallen, ben je nooit goed bezig. En in mijn ogen laat je ze vallen als je niet voortdurend wijst op de liefde van Jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 15:51

CHATULIEM619 schreef:
Het gaat me te ver om hun strijd nu boven andermans strijd te verheffen. Misschien omdat je er mee te maken hebt, dat het je zo raakt, maar ik kan je vertellen dat er veel mensen zijn die strijd in hun leven hebben. En nooit is de oplossing, geef maar op en geef er maar aan toe, want je kunt er toch niks aan doen. Dan veroordeel je ze tot een leven wat in mijn ogen niet van God is. Naast elkaar staan is altijd de oplossing en als je ze laat vallen, ben je nooit goed bezig. En in mijn ogen laat je ze vallen als je niet voortdurend wijst op de liefde van Jezus.

Waarom wijzen op de liefde van Jezus ? Natuurlijk is het belangrijk dat mensen Jezus leren kennen (al gaat dit topic over homo's en zijn er die Jezus wel kennen) Waarom niet wijzen op de liefde van mensen om ons heen ?
Als je zegt "wijs ze op de liefde van Jezus" en je laat ze vervolgens vallen, waar ben je dan mee bezig ???
Ik kan het mis hebben hoor, maar is het niet zo dat Jezus ons dat voorbeeld gegeven heeft... ?
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 15:54

CARIN303 schreef:
Lieve mensen, even een nuchtere opmerking van mijn kant ( ja, dat kan ik wel!),
We komen er nooit uit in deze discussie, dat zal pas in de Hemel zijn als er geen veroordelingen meer zijn onder elkaar en we geen liefdesrelaties meer aangaan!
Ik beken schuld dat ik zelf ook erg fel hier ben geweest maar dat komt omdat het mijn hart heeft.
We moeten niet proberen elkaar af te gaan troeven met bijbelteksten maar juist naar elkaar omzien in liefde en respect.
Wie zonder zonde is werpe de eerste posting......

Wel wil ik ook graag even kwijt dat ik het wel heel mooi vond en vind hoe hier gereageerd word, volgens mij leeft het onder de meesten van ons.
(En natuurlijk bedoel ik dan niet de kwetsende opmerkingen!)

Ik vind dat je hier een onterechte tegenstelling creeërt. Alsof je bij een liefdevolle, respectvolle benadering geen bijbelteksten kunt plaatsen.

Ik vind de uitdrukking "aftroeven met bijbelteksten" vreemd klinken voor iemand die zijn of haar leven op de bijbel wil baseren. Als je wilt leven naar bijbelse maatstaven dan moet je weten wat erin staat. En als je er niet uitkomt kun je samen zoeken naar wat er allemaal in de bijbel geschreven staat. Maar om dat nu "aftroeven" te noemen. Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLEURENPR976

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 20:27

WILLEMIJN232 schreef:
Hoi Chatuliem,

Is jouw levensstijl zonder zonde? Of wordt je dat weer vergeven? M.i doe je daar altijd wel makkelijk over?
Ik heb het over een God van liefde, jij over een veroordelende God.......maar als je je zondes beleden hebt is het weer goed......klinkt mij wat makkelijk in de oren......
Is respect voor een andersdenkende medemens ook niet iets wat God van ons verlangt?????

Tja, de discussie wordt wel heel erg ingewikkeld geloof ik!
Mijnheer Chatuliem, U gelooft in een god die niet bestaat en ook nooit bestaan heeft. Uw god is een god die steeds met een vinger wijst naar een ander en u doet dat eigenlijk in alle discussies en al uw bijdragen waarmee u ons voorziet. Uw god is er eentje die ons bang probeert te maken en waarvoor eigenlijk? In iedere discussie die hier plaats vindt komt u er tussendoor met die god van u die niet bestaat en met name de reacties van vrouwen, tja, daar hakt u wel heel erg met uw goddelijke botte bijl van angst, hel en de bestraffing van die vreemde god van u die niet bestaat.
U zelf tegenspreken, uw arrogantie, het maakt discussies kapot en alleen uw eigen IK heeft gelijk en dat zien we hier wel meer bij star denkende mannen. Mijnheer Chatuliem, met Willemijn zeg ik: Kijk eens in de spiegel!

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 juli 2010, 10:28
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:16

KLEURENPR976 schreef:
Tja, de discussie wordt wel heel erg ingewikkeld geloof ik!
Mijnheer Chatuliem, U gelooft in een god die niet bestaat en ook nooit bestaan heeft. Uw god is een god die steeds met een vinger wijst naar een ander en u doet dat eigenlijk in alle discussies en al uw bijdragen waarmee u ons voorziet. Uw god is er eentje die ons bang probeert te maken en waarvoor eigenlijk? In iedere discussie die hier plaats vindt komt u er tussendoor met die god van u die niet bestaat en met name de reacties van vrouwen, tja, daar hakt u wel heel erg met uw goddelijke botte bijl van angst, hel en de bestraffing van die vreemde god van u die niet bestaat.
U zelf tegenspreken, uw arrogantie, het maakt discussies kapot en alleen uw eigen IK heeft gelijk en dat zien we hier wel meer bij star denkende mannen. Mijnheer Chatuliem, met Willemijn zeg ik: Kijk eens in de spiegel!

Geachte meneer. Het valt me op dat u alleen maar persoonlijke aanvallen geeft, die in mijn ogen weinig met de inhoud te maken hebben. Ik verzoek u vriendelijk met de inhoud bezig te zijn in plaats van op de man te spelen.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 juli 2010, 10:29
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:30

LATEN WE DOORGAAN Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley

CHRIS PLEASE EEN SLOTJE OP DIT TOPIC Smiley met dichtgeplakte mond

[Edit: nee hoor, jullie leren maar op een nette manier met elkaar te discussiëren]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 juli 2010, 10:29
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:45

WILLEMIJN232 schreef:
Hoi Chatuliem,

wat heeft iemands persoonlijke levensstijl te maken met homofilie waarover dit topic gaat?
Chatuliem probeert enkel te weerleggen waarom hij op grond van de bijbel homofilie veroordeeld.
Nergens in dit topic lees ik dar er op cm mensen zijn die homofilen als persoon veroordelen....wat ik wel lees is dat een deel van ons het bijbehorende gdrag (terecht naar mijn idee) op grond van de bijbel veroordeeld.
en waarom zouden wij zulk gedrag niet mogen veroordelen als Jezus dit zelf ook deed? dit heeft niets met naasteliefde te maken. enkel met afkeuren van gedrag wat God zelf een gruwel noemt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:47

CROSSROAD317 schreef:

Waarom nu meteen weer een slotje hierop? Ik denk dat er voldoende mensen zijn, die wel een zinvolle bijdrage willen geven. Nee Chris, laat ons juist doorgaan...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:54

CHATULIEM619 schreef:
Waarom nu meteen weer een slotje hierop? Ik denk dat er voldoende mensen zijn, die wel een zinvolle bijdrage willen geven. Nee Chris, laat ons juist doorgaan...

Wél een zinvolle bijdrage? Verraste, verbaasde smiley
Iedere bijdrage is zinvol........, ook al is het niet jouw overtuiging........
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:54

WILLEMIJN232 schreef:
Hoi Chatuliem,

Ook voor jou geldt vind ik dat het buiten het onderwerp om gaat. Niemand is volmaakt en iedereen heeft Gods genade nodig. Maar de oplossing die jij voor staat is geen goede. Je ontkent nl. dat het zondig is, je bedekt het liever. Ik geloof daar niet in. Ik geloof in het belijden van zonde en vergeving ontvangen. Maar daar gaat eerst iets aan vooraf, nl. erkenning van zonde.
En in mijn ogen blijft homoseksualiteit zonde. Niet alleen in mijn ogen, maar ook in de Bijbel wordt het ten sterkste veroordeeld.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:22

CROSSROAD317 schreef:

Cross,

Er wordt gemiddeld genomen beter en breder gediscussieerd dan in het verleden. Toen kwamen er vanuit de Groninger driehoek ook opmerkingen die persoonlijk en onprettig waren. Je mag het met Mieke eens zijn of niet maar als je op een christelijke site aarzelt of je wel durft vertellen dat je belijdenis hebt gedaan vanwege de toon en inhoud van eerdere reacties, dan is er met het discussiëren toen toch heel wat mis geweest. Misschien is een topic persoonlijk getinte bijdragen op reacties wel wat, dan vertroebelt het de discussie minder.
Ik vind dit onderwerp over de homofiele medemens belangwekkend en je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Zolang mensen het eigen standpunt niet als het enig exclusieve christelijke zien, is er niks aan de hand en kan iedereen ademhalen. CM is nu eenmaal een verzameling mensen uit een breed deel van christelijk Nederland. En mensen leren, net als jij: je bent ook milder in je oordeel geworden. Een van de leden van de driehoek is verdwenen en je ziet dat de discussie over het algemeen is verbeterd en over belangwekkende onderwerpen gaat. Nu mensen niet meteen worden platgeslaqen door een fanatieke enkeling, durven veel mannen en vrouwen mee te doen. Er is winst geboekt, ook doordat Chris zich wat actiever met de wijze van reageren op forum en groepschat bemoeit.

Thomas, voor een open discussie met zoveel mogelijk standpunten.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 16 juli 2010, 22:23
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:31

WILLEMIJN232 schreef:
Wél een zinvolle bijdrage? Verraste, verbaasde smiley
Iedere bijdrage is zinvol........, ook al is het niet jouw overtuiging........
Iedere bijdrage is zinvol als men probeert zich op het onderwerp te concentreren. Niet als men algemene verwijten naar elkaar toe doet die totaal ongefundeerd zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:35

THOMAS968 schreef:
Cross,

Er wordt gemiddeld genomen beter en breder gediscussieerd dan in het verleden. Toen kwamen er vanuit de Groninger driehoek ook opmerkingen die persoonlijk en onprettig waren. Je mag het met Mieke eens zijn of niet maar als je op een christelijke site aarzelt of je wel durft vertellen dat je belijdenis hebt gedaan vanwege de toon en inhoud van eerdere reacties, dan is er met het discussiëren toen toch heel wat mis geweest. Misschien is een topic persoonlijk getinte bijdragen op reacties wel wat, dan vertroebelt het de discussie minder.
Ik vind dit onderwerp over de homofiele medemens belangwekkend en je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Zolang mensen het eigen standpunt niet als het enig exclusieve christelijke zien, is er niks aan de hand en kan iedereen ademhalen. CM is nu eenmaal een verzameling mensen uit een breed deel van christelijk Nederland. En mensen leren, net als jij: je bent ook milder in je oordeel geworden. Een van de leden van de driehoek is verdwenen en je ziet dat de discussie over het algemeen is verbeterd en over belangwekkende onderwerpen gaat. Nu mensen niet meteen worden platgeslaqen door een fanatieke enkeling, durven veel mannen en vrouwen mee te doen. Er is winst geboekt, ook doordat Chris zich wat actiever met de wijze van reageren op forum en groepschat bemoeit.

Thomas, voor een open discussie met zoveel mogelijk standpunten.

Ik sta ook open voor een open discussie met zoveel mogelijk standpunten. Waar het mij om gaat is, de laatste paar reacties gaan niet zozeer over het onderwerp, als wel over de persoon die iets zegt.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:41

CROSSROAD317 schreef:

hallllllooooooooo.......dit is een topic wat ik begonnen ben.....en ik vind het niet nodig hier een slot op te plaatsen.

ik vind het jammer dat enkelen op de man af spelen....

Als ik Carin's stukje lees over bijvoorbeeld de wetten die in Leviticus en andere bijbelboeken staan, waaruit duidelijk naar voren komt dat God een God van wetgeving is. Echter een wetgeving die wij niet meer hanteren.

Zoals ik daarop al reageerde, dat wij in deze tijd, van na het kruis, eigenlijk alleen nog maar gehoor geven aan de tien geboden.
Kort samengevat....God Liefhebben en je naaste als jezelf.

Iedereen is het denk ik met mij eens dat God Liefhebben geen discussie is.
Iedereen ziet ook dat je de dingen van je naaste niet af mag nemen. Zijn vrouw niet, zijn spullen niet, ook niet de dingen van een ander dusdanig begeren mag dat het je leven gaat beinvloeden ze toch te hebben.

Maar alle andere wetgevingen van het oude testament volgen wij niet.

Waarom dan wel, want dat merk ik in diverse vormen, wel de moeite en de zonde zien van een echtscheiding en homo's niet kunnen accpeteren, maar die zonde laten bestaan als zonde. En vanuit die gedachte, die ander met de vinger aanwijzen.

Wat is zonde eigenlijk.... Ik zie het altijd maar zo als je DOEL missen.
God die een God wil zijn van relatie met ons. Die God die wil dat wij Hem liefhebben, die ons ook wil liefhebben. God die liefde heeft laten blijken door genadig te zijn voor ons. Vergeving wil geven, zodat wij ons doel missen, kunnen vergeten en kunnen gaan leven in Zijn genade en Liefde.

God die een doel met ons leven heeft, die ons wil gebruiken met Zijn plan met deze wereld. God die wil dat wij Christus weerspiegelen in deze wereld die DE weg kwijt is.

Als ik dan kijk welke dingen wij allemaal fout doen, dan verbaas ik mij iedere keer weer dat God mij wil leren, afstand te nemen van die fouten.
God die mij vergeeft, zodat ik verder kan op Zijn weg.
Allemaal leven we niet naar het beeld wat God ooit voor ogen had.
Allemaal hebben we Jezus verlossing nodig om weer voor God te kunnen bestaan.

Waarom wordt dan soms de ene zonde groter beschouwd als de andere zonde. Heb ik erger gefaald, dan die iemand die eens vloekt, door te scheiden. Heeft die homo erger gefaald dan een moordenaar?
Nee wij allen lopen ons doel mis, wij allen falen, in grote en kleine dingen.
En voor alles is vergeving, welke ons gewoon wordt aangereikt. We hoeven het alleen maar te accepteren. Zodat we verder kunnen, Op de Weg die God met ons wil gaan.

Ook ik leef niet naar het beeld wat God ooit met de mens voorhad
Ook een homo leeft niet naar het beeld wat God ooit met de mens voorhad.
Allemaal leven we in een gevecht met onze innerlijke fouten, als God ons die fouten voorhoud en/of wij gaan zien dat wij falen.
Allemaal leven wij in een gebroken wereld, in een gebroken gedachte wereld, in een gebroken gevoelsleven, in een gebroken verwachtingsleven. In een gebroken leven, waar soms geen plaats wordt gemaakt voor God in ons leven.
Wij ondergaan dat leven, en zijn allen druk bezig met ons doel te missen, als we niet aan dat Kruis komen. Als we niet vergeving vragen.

Iemand die er in zijn leven achter komt dat hij/zij verlangens heeft die anders zijn dan een verlangen naar een man/vrouw relatie, ondergaat een vreselijk moeilijk stuk leven. Acceptatie die hij/zij graag zou zien, van zijn/haar ouders, van kerk, gemeenschap, vrienden. allemaal dingen waar hij/zij doorheen moet.

En ja, ik denk niet dat God, ooit bedoeld heeft dat de mens gevoelens krijgt voor de gelijke sexe. God schiep ons als man/vrouw met de bedoeling een vrouw/man verlangen te hebben. De zonde die in de wereld kwam doorbrak echter al God's goede bedoelingen.
Er kwam ziekte, dood, mensen die geboren worden met gebreken, mensen die een ander verlangen hebben dan een andere sexe verlangen.

Moet ik dan blij zijn dat ik dat allemaal niet heb. Ik ben niet de perfecte man, maar ik ben dankbaar met wat God mij heeft gegeven. Maakt mij dat dan volmaakter als wat ik hier boven schreef. Oh nee, ook ik onderga dagelijks de dingen die fout gaan in de wereld.

Ben gescheiden, vergeet vaak God alleen lief te hebben boven alles, Ook naar mijn naasten toe faal ik.

Maar God is een God van liefde, genade en vergeving. Ik mag weten dat vergeving Zijn liefde is. En van daar uit wil ik graag, en kan ik zien dat alle mensen voor God waardevol zijn. Ook een homo, die ook gewoon mijn naaste is. Een door God geliefd kind.

In de bijbel staat inderdaad dat de sex-daad, het (sorry Carin) praktiseren van de sex van een homo, een niet gewilde actie is, in God's ogen.

Ook in het nieuwe testament spreekt God's woord hierover bij monde van bijvoorbeeld Paulus.

Maar Paulus sprak ook woorden dat een vrouw niet met ongedekt hoofd mocht bidden. Dat de vrouw zich niet gelijk een man mocht kleden en dergelijke. Waarom staan die dingen daar. Houden wij ons nog daaraan?
Nee, dat doen wij ook niet allemaal, al zijn er die zich daar wel aan vasthouden.
Waarom schreef Paulus die dingen, omdat hij niet wilde dat christenen zich gelijkvormig gedroegen als de mensen van die tijd die niet christenlijk waren. En daarmee bedoelde hij dat vrouwen in die tijd, die zich als hoeren gedroegen, zich dusdanig kleden en gedroegen. Daarom schreef Paulus dat vrouwen zich zodanig niet moesten gedragen, maar zich anders moesten opstellen, anders kleden, laten zien dat ze daar niet bijhoorde.

Als je de homo-scene van die tijd beziet, veelal afgebeeld op diverse Griekse kunst, zie je veel homofilie afgebeeld, veel mannen die het met mannen deden. Homo prostitutie was een bijna normale zaak in die tijd.

Maar een homo die een monogame relatie onderhoud met een ander, die liefheeft zoals een hetero liefheeft. Die ook christus in zijn leven heeft geaccepteert, waarom wordt die niet door ons christenen geaccepteerd en bezien als een broeder/zuster in Christus??
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:48

JONATHAN890 schreef:
Maar een homo die een monogame relatie onderhoud met een ander, die liefheeft zoals een hetero liefheeft. Die ook christus in zijn leven heeft geaccepteert, waarom wordt die niet door ons christenen geaccepteerd en bezien als een broeder/zuster in Christus??
Het antwoord daarop is heel simpel. Het blijft dan met twee maten meten. Wat je bij de ene afkeurt zou je bij een homoseksueel goed moeten keuren. Bij een hetero zou je kunnen zeggen; geen seks voor het huwelijk, bij de homo niet. Bij de hetero zou je kunnen zeggen: geef niet toe aan je driften, bij een homo zeg je: ach je kan er niks aan doen. Bij de hetero zeg je: God bevrijdt je van je zonden, bij de homo zeg je: hier kan God je niet van bevrijden.......
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:53

CHATULIEM619 schreef:
Het antwoord daarop is heel simpel. Het blijft dan met twee maten meten. Wat je bij de ene afkeurt zou je bij een homoseksueel goed moeten keuren. Bij een hetero zou je kunnen zeggen; geen seks voor het huwelijk, bij de homo niet. Bij de hetero zou je kunnen zeggen: geef niet toe aan je driften, bij een homo zeg je: ach je kan er niks aan doen. Bij de hetero zeg je: God bevrijdt je van je zonden, bij de homo zeg je: hier kan God je niet van bevrijden.......

Ik lees die discussies ook wel eens van mensen die beweren dat het dus een soort ziekte is waarvan God je kan genezen. Misschien dat die figuren eens wat geestelijk zwakkeren, zwaar gehandicapten kunnen gaan genezen, in plaats van mensen die door strijd, hun leven hebben geaccepteerd en daar door alle dingen heen, toch gelukkig en goed in voelen.

Zijn echt alle gevolgen van de zondeval, dingen waar God je van kan bevrijden??
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:58

JONATHAN890 schreef:
Ik lees die discussies ook wel eens van mensen die beweren dat het dus een soort ziekte is waarvan God je kan genezen. Misschien dat die figuren eens wat geestelijk zwakkeren, zwaar gehandicapten kunnen gaan genezen, in plaats van mensen die door strijd, hun leven hebben geaccepteerd en daar door alle dingen heen, toch gelukkig en goed in voelen.

Zijn echt alle gevolgen van de zondeval, dingen waar God je van kan bevrijden??

Als dat zo was, dan was ik nu niet verdrietig...
Het moeilijke van een christen is dat God de pijn niet altijd wegneemt, maar Hij is er wel bij... Hij ziet je en helpt je er doorheen...
Ik ken een vrouw (mijn vroegere overbuurvrouw) die elke dag pijn heeft... zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen van situaties van mensen waar ze in zitten en die niet altijd veranderen omdat je gelooft...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 Volgende
Pagina 11 van 15