Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 17:58
Onderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
|
|
|
[quote=CARIN303] Dit stukje van je zou eigenlijk dé afsluiting van dit topic kunnen zijn waar we ons allemaal in vinden! Prima, prima prima. 'k Sta helemaal achter de inhoud en fantastisch dat je dit met ons deelt op deze wijze. VERDERE TOEVOEGING OF REAKTIE IS OVERBODIG. Dank je wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 15:59
|
|
|
[quote=CARIN303]Zal ik een keer iets schokkends neerzetten hier ( tenminste ik verwacht dat jullie het schokkend gaan vinden) Ik ga naar de Gay Parade in Amsterdam en ...heb er zin in!! Kom nu maar op met jullie veroordelende reactie`s, mijn enige reactie zal zijn dat er ook een Christenboot mee zal varen waarin de mannen gewoon hun kleren aan zullen houden ( zooo jammer )[/quote
Vast en zeker kan ik ook met jullie mee, lijkt me helemaal top! Stel voor dat we een eigen boot organiseren en dat heb ik zo voor elkaar in Amsterdam. Een naam voor de boot heb ik ook al, we noemen die boot "DE CHATULIEM" en dat lijkt me in deze een heel geschikte naam . Wie weet komt de naamdrager zelf ook nog wel aan boord en staat ie binnen de kortste keren pervers te dansen in zijn leren lichtgevende roze string. Tot ziens allemaal op [b]"DE CHATULIEM" [i]Voel je welkom!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:45
|
|
|
[EDIT: Deze persoonlijke aanval leverde je een ban op]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 19 juli 2010, 10:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 20:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hoi Chatuliem,
Misschien een idee om jezelf eens te spiegelen? Is jouw levensstijl zonder zonde? Of wordt je dat weer vergeven? M.i doe je daar altijd wel makkelijk over? Ik heb het over een God van liefde, jij over een veroordelende God.......maar als je je zondes beleden hebt is het weer goed......klinkt mij wat makkelijk in de oren...... Is respect voor een andersdenkende medemens ook niet iets wat God van ons verlangt????? Oei, ik meng me weer in de discussie......... |
Tja, de discussie wordt wel heel erg ingewikkeld geloof ik! Mijnheer Chatuliem, U gelooft in een god die niet bestaat en ook nooit bestaan heeft. Uw god is een god die steeds met een vinger wijst naar een ander en u doet dat eigenlijk in alle discussies en al uw bijdragen waarmee u ons voorziet. Uw god is er eentje die ons bang probeert te maken en waarvoor eigenlijk? In iedere discussie die hier plaats vindt komt u er tussendoor met die god van u die niet bestaat en met name de reacties van vrouwen, tja, daar hakt u wel heel erg met uw goddelijke botte bijl van angst, hel en de bestraffing van die vreemde god van u die niet bestaat. U zelf tegenspreken, uw arrogantie, het maakt discussies kapot en alleen uw eigen IK heeft gelijk en dat zien we hier wel meer bij star denkende mannen. Mijnheer Chatuliem, met Willemijn zeg ik: Kijk eens in de spiegel!
[EDIT: Gelieve een inhoudelijke discussie te voeren, op de man spelen is niet toegestaan]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 19 juli 2010, 10:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 14:02
|
|
|
Wat een arrogantie David om Willemijn naïef te noemen maar eigenlijk verbaast het mij ook niet dat je dit doet.
Oordelen en veroordelen maar ook mensen een "stempel" geven is op deze site jouw "handelsmerk" en dat blijkt wel uit de stukjes, nou ja, zeg maar "uitgebreide verhandelingen" die je hier dumpt. anders kan ik het niet noemen. We hebben een onderzoek gedaan naar de vele bijdragen die je hier voor ons hebt achter gelaten en dan vallen een paar dingen nogal op en die zet ik even voor je op een rij.
1. Je bent nogal overtuigd van je eigen gelijk in allerlei onderwerpen die hier langs komen op deze site en je strooit daarbij kwistig met bijbelteksten om dat eigen gelijk te ondersteunen
2. Als het gaat over onderwerpen m.b.t. allochtonen en asielzoekers dan is jouw mening vaak discriminerend en racistisch te noemen. DAT IS STRAFBAAR! Dat zelfde geldt ook m.b.t. je mening over vrouwen die je ook maar al te graag discrimineert, volgens jouw bijbeluitleg in een hoek zet en stempels op drukt en dan ook nog voorzien van de nodige bijbelteksten en niet te vergeten JOUW EIGEN GELIJK! DAT IS KWETSEND!
3. Onderwerpen waarbij sexualiteit een rol speelt, zoals: Homofilie, voorbehoedsmiddelen, sex voor het huwlijk en dergelijke; overal duik je met jouw naar een ander wijzende vinger weer op en, hoe kan het ook anders, steeds ook weer STROOIEND met de nodige bijbelteksten, de SUPER-ARROGANTIE VAN JOUW GELIJK waar geen speld tussen te krijgen is.
4. Ook blijkt uit je vele bijdragen dat je jezelf meermalen tegen spreekt en reageert zoals het je uit komt.
5. Krijg je niet je gelijk dan wordt de ondertoon van je bijdrage agressief.
6. Ook is "ANGST" jou niet vreemd, in je bijdragen probeer je mensen bang te maken en maak je ook weer gebruik van bijbelteksten en van meningen die je van anderen hebt over genomen.
7. Eigen meningen zijn een spaarzaam goed bij je, altijd val je terug op bijbelteksten die uit hun verband worden gerukt en op geschriften met een dubieuze onduidelijke afkomst. Wanneer komt er echt iets van je zelf?
8. Ondanks je zgn. "bijbelvastheid en bijbelkennis" ben je in het geheel van je bijdragen niet te betrappen op de boodschap waar het in de bijbel werkelijk om gaat en dat is de boodschap van LIEFDE, van VERGEVING, van UIT LIEFDE OMZIEN NAAR ELKAAR en van MEDEDOGEN.
In je profiel staat te lezen dat je part-time theologie studeert maar van een theoloog in spé mogen we toch wel iets meer verwachten dan angst aan jagen, met één vinger naar de ander wijzen (Dat is één naar de ander, één omhoog, MAAR DRIE NAAR JEZELF) en het veelvuldig met bijbelteksten strooien. Theologiestudie is ook open staan voor anderen en andere meningen, is luisteren naar die ander en "bewegen" in je overtuiging ipv altijd je eigen waarheid en gelijk willen hebben. De toch wel arrogante wijze waarop je jouw gelijk en jouw waarheid hier dumpt stoot mensen eerder af dan dat het een bijdrage levert aan een onderwerp waar mensen over nadenken. Gebruik je part-time theologiestudie niet als dekmantel voor jouw "geloofsfanatisme", hou jezelf niet voor de gek David dat dit tot iets goeds kan leiden. Wees eens eerlijk naar jezelf! Had alles wat je hier neerschrijft ook maar iets met "oprecht geloven" te maken dan kreeg je waarschijnlijk nog het voordeel van de twijfel! Al je vingerwijzingen, je schrijfsels, je gelijk willen hebben, je strooien met bijbelteksten, je arrogantie waarmee je mensen te woord staat en wat dies meer zij, het heeft alleen te maken met een trieste, bange en narcistische man die ons op wil leggen hoe wij moeten leven en denken, iemand met een ziekelijke vorm van geloofsfanatisme en dat is nooit goed. Wij hoeven het niet voor je te doen David maar na verloop van tijd ontmasker jij jezelf wel en als je vanavond in jouw spiegel durft te kijken is die ontmaskering op dat moment begonnen. Bespaar jezelf de verdere moeite om je zogenaamde theologische verhandelingen te produceren maar kijk eens in het binnenste van je hart, je gevoel! Succes Lieve maar o zo trieste man !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:58
|
|
|
De discussie die hier wordt gevoerd volg ik met koude rillingen over mijn rug! "Wat is er "mis" met homofilie?? Deze kop die een discussie doet losweken is eigenlijk al tendentieus, met zo'n "slagzin" start start je geen open discussie maar dit is eigenlijk niet het belangrijkste. In de eerste plaats prijs ik hen die het opnemen voor onze sexueel anders georiënteerde medemens, hun uitgangspunt is Liefde en Mededogen en dat is, als we kijken naar onze bijbelse opdracht, het uitgangspunt om als mensen naar elkaar om te zien, ongeacht kleur, geloof, geaardheid of wat dan ook. Gelukkig maar dat er mensen zijn onder ons die vanuit LIEFDE het leven benaderen en ook dit onderwerp. Dank jullie wel!
De koude rillingen lopen over mijn rug als ik lees hoe er mensen zijn die medogenloos en harteloos hier hun eigen waarheid of hun eigen gelijk willen verkondigen, ons met bijbelteksten proberen te bewerken of met zgn. wetenschappelijk onderbouwde verhalen en dat op een site van mensen waarvan het merendeel een levenswijze vanuit Liefde nastreeft. Liefde zoals het Christendom, het Boedhisme of de Islam ons voorhouden. Mensen die harteloos en medogenloos menen hun eigen gelijk maar erger nog hun vooroordelen of oordelen over onze homofiele medemens hier menen te moeten dumpen, al dan niet voorzien van uit hun verband gerukte bijbelteksten en "wijsheden", tegen hen zou ik willen zeggen: Ga U diep schamen, liefst in de stilte van Uw binnenkamer! U bent alleen maar bezig met eigen gelijk, het strelen van uw eigen ego en met uw eigen "waarheid"! De Goede God, Schepper van deze mooie aarde heeft een belangrijke boodschap voor ons achter gelaten: HEB ELKANDER LIEF GELIJK OOK IK U HEB LIEF GEHAD ! Als we dit als uitgangspunt nemen zijn al deze discussies en zeker zoals sommigen die hier voeren OVERBODIG!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|