Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 11:54
|
|
|
KEITH722 schreef: | denketniet tessy, dat zou een te zware psychische druk kunnen betekenen op sommigen, Jezus heeft dat oordeel over ons allen gedragen met se lijf enz en er (bijna) aan bezweken, alleen Hij kon dat, nee God doet dat vast anders |
Dat zou dus betekenen dat je je op je 20e kunt bekeren en laten dopen en op je 40e vervolgens iemand mag doden zonder je daarover te hoeven verantwoorden. Tenslotte ben je toch al vrij van het oordeel. Dat denk ik dus weer niet..
Zie verder de reacties van Steentje en Frank.
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 8 januari 2013, 11:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 18:25
|
|
|
ALS SATAN WIST WELKE OVERWINNING JEZUS HEEFT BEHAALD AAN HET KRUIS, ZOU HIJ HEM NIET LATEN STERVEN.
Een pracht leus die ik eens las, mar een hele grote waarheid. Jezus heeft daarmee macht gekregen over het leven, het EEUWIGE leven. Hij bepaald welke zonde hij vergeeft, Hij bepaald of zij die bij Zijn terug komst ingaan zien en Hem alsnog belijden , of zij (net als die ene die naast Hem hing) of het dan te laat is of niet. Wij mogen graag even in Gods schoenen gaan staan en voor rechter spelen , maar die eer krijgen wij niet en dat is maar gelukkig ook.
Als Hij terug komt zullen er misschien wel heel veel eendags christenen komen, misschien wel ook nog heel zware criminelen en geesteszieken, maar het is aan Jezus of Hij hen dan vergeeft. Wij kunne niet bij benadering aangeven wat HIj zal doen, maar Zijn OVERWINNING zal gigantisch zijn. Hij refereert er ook maar in sommmige gelijkenissen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 18:27
|
|
|
PIETER619 schreef: | ALS SATAN WIST WELKE OVERWINNING JEZUS HEEFT BEHAALD AAN HET KRUIS, ZOU HIJ HEM NIET LATEN STERVEN. |
is dat zo???
ken jij deze tekst?
Dan 9:27 En hij zal velen het verbond versterken een week; en in de helft der week zal hij het slachtoffer en het spijsoffer doen ophouden, en over den gruwelijken vleugel zal een verwoester zijn, ook tot de voleinding toe, die vastelijk besloten zijnde, zal uitgestort worden over den verwoeste.
Hij staat met een kleine letter, wie is die hij??? Wie heeft de slachtoffer en spijsoffer doen stoppen??? Satan wist heel goed waar het omging nog beter als wij...
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 8 januari 2013, 18:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 18:31
|
|
|
PIETER619 schreef: | ALS SATAN WIST WELKE OVERWINNING JEZUS HEEFT BEHAALD AAN HET KRUIS, ZOU HIJ HEM NIET LATEN STERVEN. |
Satan wéét dat hij verslagen is, door het sterven van Christus. Hij wéét dat hij nog maar kort tijd heeft. Hij is immers als beest al uit de hemel gegooid, zoals Johannes zag. Hij is alleen zo door en door slecht dat hij het liefste zoveel mogelijk mensen de ondergang in meesleurt, nu hij op aarde nog de ruimte krijgt.
En daarbij: Nooit heeft de duivel God tegen kunnen houden. Ook niet toen Zijn Zoon Zich opofferde om naar de aarde te gaan, om daar te sterven, en daarmee verzoening te bewerken voor iedereen die in Hem gelooft, bij Zijn Vader.
De duivel heeft macht, veel macht, maar is absoluut ondergeschikt gemaakt aan God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 01:55
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Satan wéét dat hij verslagen is, door het sterven van Christus. Hij wéét dat hij nog maar kort tijd heeft. Hij is immers als beest al uit de hemel gegooid, zoals Johannes zag. Hij is alleen zo door en door slecht dat hij het liefste zoveel mogelijk mensen de ondergang in meesleurt, nu hij op aarde nog de ruimte krijgt.
En daarbij: Nooit heeft de duivel God tegen kunnen houden. Ook niet toen Zijn Zoon Zich opofferde om naar de aarde te gaan, om daar te sterven, en daarmee verzoening te bewerken voor iedereen die in Hem gelooft, bij Zijn Vader.
De duivel heeft macht, veel macht, maar is absoluut ondergeschikt gemaakt aan God. |
Ik heb het vroeger al eens een paar keer geschreven dat satan de tegenhanger is van de heilige Geest. Het leven bestaat nu eenmaal uit dualisme. Als je je laat leiden door de heilige Geest dan kan satan niet in je zijn of dan heeft satan geen invloed op je leven. Ik weet wel dat mensen die opgevoed zijn, en zich nog steeds vastklampen, met een angstgeloof meer bezig zijn met satan dan met de heilige Geest. En zulke mensen schenken dan onterecht meer aandacht aan satan en betrekken hem dan ook overal bij terwijl dat helemaal niet nodig is. Ik begrijp dus ook niet die ene stelling die door Pieter werd gepost.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 06:53
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb het vroeger al eens een paar keer geschreven dat satan de tegenhanger is van de heilige Geest. Het leven bestaat nu eenmaal uit dualisme. Als je je laat leiden door de heilige Geest dan kan satan niet in je zijn of dan heeft satan geen invloed op je leven. Ik weet wel dat mensen die opgevoed zijn, en zich nog steeds vastklampen, met een angstgeloof meer bezig zijn met satan dan met de heilige Geest. En zulke mensen schenken dan onterecht meer aandacht aan satan en betrekken hem dan ook overal bij terwijl dat helemaal niet nodig is. Ik begrijp dus ook niet die ene stelling die door Pieter werd gepost. |
En het is maar zo simpel, wat de achterliggende gedachte is, gezien de reacties van sommigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 07:46
|
|
|
PIETER619 schreef: | En het is maar zo simpel, wat de achterliggende gedachte is, gezien de reacties van sommigen. |
Ik vind het zo wie zo een stelling die je niet kan stellen, en zijn er al 3 waar je uit zou moeten denken, naar aardse begrippen. De Christelijke, de Joodse, en de ongelovige, gedachte houd je het bij de eerste 2 krijg je al een discussie van hier tot Hindelopen. Aan gezien wij hier al over onderwerpen het nooit eens zijn, door de verschillende gedachten en belevingen. Plus dat onze gedachten gang, niet eens in de buurt kan komen, van die van God. Hadden wij dat wel gekund, had er hoogst waarschijnlijk, ook geen textiel industrie geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 08:31
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik vind het zo wie zo een stelling die je niet kan stellen, en zijn er al 3 waar je uit zou moeten denken, naar aardse begrippen. De Christelijke, de Joodse, en de ongelovige, gedachte houd je het bij de eerste 2 krijg je al een discussie van hier tot Hindelopen. Aan gezien wij hier al over onderwerpen het nooit eens zijn, door de verschillende gedachten en belevingen. Plus dat onze gedachten gang, niet eens in de buurt kan komen, van die van God. Hadden wij dat wel gekund, had er hoogst waarschijnlijk, ook geen textiel industrie geweest. |
Een stelling is er juist voor om erover met elkaar van gedachten te wisselen. En het probleem is dat er (hier) gedacht wordt, dat je het over elk onderwerp met elkaar eens zou moeten zijn. Dat hoeft niet. Je mag met elkaar van mening verschillen als je elkaars mening maar respecteert. Wel is het zo dat je niet zomaar wat kan roepen en vervolgens geen antwoord weet als er inhoudelijke vragen gesteld worden. Dat staat een beetje dom. En bij elke stelling/vraag een (uit zijn verband gerukte) bijbeltekst plakken om zo je gelijk aan te tonen zegt mij ook weinig. En dat onze gedachten niet in de buurt van God komen dat is (gelukkig) zo. Maar God heeft ons wel verstand gegeven om ergens over na te denken. Dus elke vraag/stelling kan en mag hier gesteld worden.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op woensdag 9 januari 2013, 08:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 09:50
|
|
|
JANS221 schreef: | Een stelling is er juist voor om erover met elkaar van gedachten te wisselen. En het probleem is dat er (hier) gedacht wordt, dat je het over elk onderwerp met elkaar eens zou moeten zijn. Dat hoeft niet. Je mag met elkaar van mening verschillen als je elkaars mening maar respecteert. Wel is het zo dat je niet zomaar wat kan roepen en vervolgens geen antwoord weet als er inhoudelijke vragen gesteld worden. Dat staat een beetje dom. En bij elke stelling/vraag een (uit zijn verband gerukte) bijbeltekst plakken om zo je gelijk aan te tonen zegt mij ook weinig. En dat onze gedachten niet in de buurt van God komen dat is (gelukkig) zo. Maar God heeft ons wel verstand gegeven om ergens over na te denken. Dus elke vraag/stelling kan en mag hier gesteld worden. |
ja goed gezegd Jans ben ik te helemaal mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 09:52
|
|
|
PIETER619 schreef: | En het is maar zo simpel, wat de achterliggende gedachte is, gezien de reacties van sommigen. |
Misschien moet je hem dan eens uitleggen Pieter. Volgens mij heeft de satan de Heer Jezus helemaal niet laten sterven, die macht heeft hij helemaal niet.Jezus heeft zelf zijn leven vrijwillig afgelegd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 09:56
|
|
|
JANS221 schreef: | Een stelling is er juist voor om erover met elkaar van gedachten te wisselen. En het probleem is dat er (hier) gedacht wordt, dat je het over elk onderwerp met elkaar eens zou moeten zijn. Dat hoeft niet. Je mag met elkaar van mening verschillen als je elkaars mening maar respecteert. Wel is het zo dat je niet zomaar wat kan roepen en vervolgens geen antwoord weet als er inhoudelijke vragen gesteld worden. Dat staat een beetje dom. En bij elke stelling/vraag een (uit zijn verband gerukte) bijbeltekst plakken om zo je gelijk aan te tonen zegt mij ook weinig. En dat onze gedachten niet in de buurt van God komen dat is (gelukkig) zo. Maar God heeft ons wel verstand gegeven om ergens over na te denken. Dus elke vraag/stelling kan en mag hier gesteld worden. |
Ik dus niet, je kan het je afvragen oké, maar laat het dan daar bij, en ik vind dus dat je er geen redelijk antwoord op kan vinden, hoe God daar over zou kunnen denken. En ik vind het, dom, dat men zou kunnen denken, hoe God , over iets zou oordelen, als dat zo zou zijn geweest, hadden er waarschijnlijk, heel wat minder criminelen vrij op straat rond gelopen. Maar zo slecht is het met onze denkwijze gesteld, dat het laatste niet zo is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:25
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik dus niet, je kan het je afvragen oké, maar laat het dan daar bij, en ik vind dus dat je er geen redelijk antwoord op kan vinden, hoe God daar over zou kunnen denken. En ik vind het, dom, dat men zou kunnen denken, hoe God , over iets zou oordelen, als dat zo zou zijn geweest, hadden er waarschijnlijk, heel wat minder criminelen vrij op straat rond gelopen. Maar zo slecht is het met onze denkwijze gesteld, dat het laatste niet zo is |
Voor alle duidelijkheid: Er is een verschil tussen oordelen en veroordelen. Oordelen staat o.a. voor denken, menen, rechtspreken en vonnissen. Veroordelen staat o.a. voor: bestraffen, verwerpen en iemand schuldig bevinden aan een overtreding en misdaad. Christus heeft op Golgotha al de straf op de veroordeling gedragen, een ieder die Hem aanneemt ziet God aan voor rechtvaardig en is dus vrijgesproken.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op woensdag 9 januari 2013, 12:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:34
|
|
|
Er is Jezus ontzettend veel kwaad aangedaan en dat was niet door God gestuurd, maar door betweterij in de vorm vaan het Sanhedrin en de menigte die riep kruisig hem. Dat het moest gebeuren was niet (althans daar ben ik van overtuigd), maar Satan die de mensen tegen elkaar opzweepte om het hardst te roepen kruisig Hem.
Jezus gaf Zijn Geest in handen van de Vader, dus kon de Vader die Hem na 3 dagen weer terug geven en Satan heeft Jezus dus niet werkelijk vermoord, maar Jezus kreeg zo de macht over de dood. Dat Jezus voor alle zonden is gestorven, had ook zijn reden mijn inziens dat Hij naar het dodenrijk moest, ook een onderdeel van Zijn Grote Overwining.
Jezus kwam hier niet alleen voor ons , maar ook om een begin te maken voor Zijn koninkrijk hier op aarde.
Wij weten precies hoe God zal handelen gezien sommige reacties, maar God is een God van Liefde en Jezus bepaald wie gered is en wie niet. We moeten leren wat er in de Bijbel staat , ter verrijking van ons zelf en niet om anderen er mee om d eoren te slaan. Met de gelijkenis van de dagloners geeft Jezus dus aan dat er redding is voor een ieder die Hem belijd, dus ook voor de gene die dat (volgens mij) op het laatst moment bij Zijn terug keer nog doet
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 9 januari 2013, 12:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:57
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Dat zou dus betekenen dat je je op je 20e kunt bekeren en laten dopen en op je 40e vervolgens iemand mag doden zonder je daarover te hoeven verantwoorden. Tenslotte ben je toch al vrij van het oordeel. Dat denk ik dus weer niet..
|
Ik ben het met je eens Tess, ik denk ook dat ieder mens voor God komt, ongeacht wat je wel of niet geloofde hier. Dat er naar je hartsgesteldheid wordt gekeken.
Dus 30 jaar gevangenschap hier op aarde doet er niet toe, maar dan ook niet als je nog nooit hebt 'vast'gezeten...
Als de HG in je werkt, vermoordt je ook niet 'zomaar' iemand, want als de HG (in dit geval hou ik het gezonde verstand er maar even buiten ) de ruimte heeft om in je te werken, dan weerhoudt de HG je van het 'verkeerde pad'...
Is wederom mijn bescheiden mening..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 17:45
|
|
|
PIETER619 schreef: | Er is Jezus ontzettend veel kwaad aangedaan en dat was niet door God gestuurd, maar door betweterij in de vorm vaan het Sanhedrin en de menigte die riep kruisig hem. Dat het moest gebeuren was niet (althans daar ben ik van overtuigd), maar Satan die de mensen tegen elkaar opzweepte om het hardst te roepen kruisig Hem.
Jezus gaf Zijn Geest in handen van de Vader, dus kon de Vader die Hem na 3 dagen weer terug geven en Satan heeft Jezus dus niet werkelijk vermoord, maar Jezus kreeg zo de macht over de dood. Dat Jezus voor alle zonden is gestorven, had ook zijn reden mijn inziens dat Hij naar het dodenrijk moest, ook een onderdeel van Zijn Grote Overwining.
Jezus kwam hier niet alleen voor ons , maar ook om een begin te maken voor Zijn koninkrijk hier op aarde.
Wij weten precies hoe God zal handelen gezien sommige reacties, maar God is een God van Liefde en Jezus bepaald wie gered is en wie niet. We moeten leren wat er in de Bijbel staat , ter verrijking van ons zelf en niet om anderen er mee om d eoren te slaan. Met de gelijkenis van de dagloners geeft Jezus dus aan dat er redding is voor een ieder die Hem belijd, dus ook voor de gene die dat (volgens mij) op het laatst moment bij Zijn terug keer nog doet |
Precies...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 18:03
|
|
|
JANS221 schreef: | Voor alle duidelijkheid: Er is een verschil tussen oordelen en veroordelen. Oordelen staat o.a. voor denken, menen, rechtspreken en vonnissen. Veroordelen staat o.a. voor: bestraffen, verwerpen en iemand schuldig bevinden aan een overtreding en misdaad. Christus heeft op Golgotha al de straf op de veroordeling gedragen, een ieder die Hem aanneemt ziet God aan voor rechtvaardig en is dus vrijgesproken. |
Ik oordeel niet, ik veroordeel niet, ik gaf allen mijn beoordeling, over het fijt dat, WIJ niet precies kunnen weten wat God doet, inzake deze. Wat wij wel in de hand kunnen werken met zo iets, is onderlinge ruzies, aangezien er toch wel heel wat verschillende belevingen zijn. En wat ik wel vind, en dat heb ik al eens gezet, dat WIJ (ook ik) met onze grijze miezerige kleine grijze massa, niet eens in de buurt kunnen komen. Van wat God zou doen.................. Ook al denk je alleen maar van wat Hij zou doen, is al een vorm van veroordelen, en geen oordelen meer. De man/vrouw had hier toch zijn straf al uitgezeten.............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 18:36
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik oordeel niet, ik veroordeel niet, ik gaf allen mijn beoordeling, over het fijt dat, WIJ niet precies kunnen weten wat God doet, inzake deze. Wat wij wel in de hand kunnen werken met zo iets, is onderlinge ruzies, aangezien er toch wel heel wat verschillende belevingen zijn. En wat ik wel vind, en dat heb ik al eens gezet, dat WIJ (ook ik) met onze grijze miezerige kleine grijze massa, niet eens in de buurt kunnen komen. Van wat God zou doen.................. Ook al denk je alleen maar van wat Hij zou doen, is al een vorm van veroordelen, en geen oordelen meer. De man/vrouw had hier toch zijn straf al uitgezeten............. |
Nergens zeg ik dat jij oordeelt of veroordeelt, ik geef alleen aan wat het verschil tussen beiden is. En nogmaals: verschil van mening is geen ruzie. Als dat ruzies zouden zijn, dan had ik met een hoop mensen ruzie en gelukkig heb ik dat niet! Belevingen mogen ook verschillend zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 20:25
|
|
|
JANS221 schreef: | Nergens zeg ik dat jij oordeelt of veroordeelt, ik geef alleen aan wat het verschil tussen beiden is. En nogmaals: verschil van mening is geen ruzie. Als dat ruzies zouden zijn, dan had ik met een hoop mensen ruzie en gelukkig heb ik dat niet! Belevingen mogen ook verschillend zijn. |
Lamaar, enne ruzies heb ik al zat gehad afgelopen jaar, hoewel ruzies
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMON933
|
|
Geplaatst: donderdag 10 januari 2013, 16:50
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Dat zou dus betekenen dat je je op je 20e kunt bekeren en laten dopen en op je 40e vervolgens iemand mag doden zonder je daarover te hoeven verantwoorden. Tenslotte ben je toch al vrij van het oordeel. Dat denk ik dus weer niet..
Zie verder de reacties van Steentje en Frank. |
Ik ben het met jou eens op dit punt Tessy. Wij leven onder de genade van God, echter kun je niet blijven zondigen en zul je je af moeten keren van de zonde want men kan die genade van God over je leven ook weer verliezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMON933
|
|
Geplaatst: donderdag 10 januari 2013, 16:58
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik oordeel niet, ik veroordeel niet, ik gaf allen mijn beoordeling, over het fijt dat, WIJ niet precies kunnen weten wat God doet, inzake deze. Wat wij wel in de hand kunnen werken met zo iets, is onderlinge ruzies, aangezien er toch wel heel wat verschillende belevingen zijn. En wat ik wel vind, en dat heb ik al eens gezet, dat WIJ (ook ik) met onze grijze miezerige kleine grijze massa, niet eens in de buurt kunnen komen. Van wat God zou doen.................. Ook al denk je alleen maar van wat Hij zou doen, is al een vorm van veroordelen, en geen oordelen meer. De man/vrouw had hier toch zijn straf al uitgezeten............. |
Gerrit, inderdaad, zoals God denkt gaat vele malen verder en is van een veel hogere orde dan de onze. Onze gedachten zijn niet de gedachten van God.
Jezelf afvragen wat God of Jezus zouden doen in n bepaalde situatie en daar met andere gelovigen over praten is naar ik denk niet slecht te noemen. Ik noem het geen veroordelen, ik noem het discussieren of afvragen. Veroordelen is bv God ergens de schuld van geven. Is toch echt iets geheel anders, lijkt mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 10 januari 2013, 19:27
|
|
|
SIMON933 schreef: | Gerrit, inderdaad, zoals God denkt gaat vele malen verder en is van een veel hogere orde dan de onze. Onze gedachten zijn niet de gedachten van God.
Jezelf afvragen wat God of Jezus zouden doen in n bepaalde situatie en daar met andere gelovigen over praten is naar ik denk niet slecht te noemen. Ik noem het geen veroordelen, ik noem het discussieren of afvragen. Veroordelen is bv God ergens de schuld van geven. Is toch echt iets geheel anders, lijkt mij. |
Van uit mijn beperkte hersencapaciteit gezien: Ik denk niet dat God enig rekening zal houden met de straffen die wij van onze aardse rechters gehad hebben. Al zo wie zo ons aardse recht systeem rammelt aam alle kanten, van Oost tot west, zuid en noord. Spijt betuigingen ten aanzien van aardse rechters zijn er genoeg geweest, en velen zullen nog volgen. Er zijn er gehoord, en er zijn er behandeld, er zijn mensen vrij gesproken en er zijn er ook genoeg, die niet zijn gehoord. Simpel weg, omdat niet iedereen overtuigend genoeg was, of alles bij elkaar logen. Alleen God doorziet alles en iedereen, en als iemand waarlijk spijt heeft met heel zijn ziel en verstand, zal ook hij/zij vergeven worden. Er is er EEN, die je niet kan belazeren, en het is niet eenvoudig, echt spijt ook waarom je iemand vermoord of wat dan ook gedaan hebt. Maar als je iemand dood, houd er dan ook wel rekening mee, los gezien van het feit dat je daar aan zou denken. Dat die gene nooit was voorbereid te gaan sterven (wie wel) en of die wel een eeuwig leven heeft gekregen. Daar rekening mee houdend, (en dat weet je nooit, als je een leven neemt) dan kan je misschien in de buurt komen van wat God zou doen. Dus nee, ik zou niet weten wat, of hoe God over een moordenaar die hier 30 jaar heeft gezeten, zou oordelen.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|