Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 januari 2013, 16:58
Onderwerp: Hoe oordeelt God?
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik oordeel niet, ik veroordeel niet, ik gaf allen mijn beoordeling, over het fijt dat, WIJ niet precies kunnen weten wat God doet, inzake deze. Wat wij wel in de hand kunnen werken met zo iets, is onderlinge ruzies, aangezien er toch wel heel wat verschillende belevingen zijn. En wat ik wel vind, en dat heb ik al eens gezet, dat WIJ (ook ik) met onze grijze miezerige kleine grijze massa, niet eens in de buurt kunnen komen. Van wat God zou doen.................. Ook al denk je alleen maar van wat Hij zou doen, is al een vorm van veroordelen, en geen oordelen meer. De man/vrouw had hier toch zijn straf al uitgezeten............. |
Gerrit, inderdaad, zoals God denkt gaat vele malen verder en is van een veel hogere orde dan de onze. Onze gedachten zijn niet de gedachten van God.
Jezelf afvragen wat God of Jezus zouden doen in n bepaalde situatie en daar met andere gelovigen over praten is naar ik denk niet slecht te noemen. Ik noem het geen veroordelen, ik noem het discussieren of afvragen. Veroordelen is bv God ergens de schuld van geven. Is toch echt iets geheel anders, lijkt mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 januari 2013, 16:50
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Dat zou dus betekenen dat je je op je 20e kunt bekeren en laten dopen en op je 40e vervolgens iemand mag doden zonder je daarover te hoeven verantwoorden. Tenslotte ben je toch al vrij van het oordeel. Dat denk ik dus weer niet..
Zie verder de reacties van Steentje en Frank. |
Ik ben het met jou eens op dit punt Tessy. Wij leven onder de genade van God, echter kun je niet blijven zondigen en zul je je af moeten keren van de zonde want men kan die genade van God over je leven ook weer verliezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:18
|
|
|
KEITH722 schreef: | hmm interessant, sluit wel beter aan bij de de mogelijkheid waar ik het in eerdere reacties al over had |
In plaats van elkaar in discussies aan te vallen en af te kraken wat ik hier veelvuldig op dit forum zie gebeuren lijkt het mij zinvoller om eensgezind te zijn en geen verdeeldheid te zaaien onder ons gelovigen. Daarin is nl de Satan al een grootmeester. En ja het zou goed zijn als deze persoon tot bekering kwam.
Ipv onze eigen menselijke stellingen/redenaties erin te gooien zouden we moeten kijken naar hoe God denkt over allerlei problemen,zonden of andersoortig kwaad. We moeten ons dus gaan afvragen welke mening heeft God hierover of hoe denkt Hij ergens over. Zijn gedachten zijn niet onze gedachten. Toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:10
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Als ik jullie was zou ik maar eens een beetje aan je eigen hachje denken, i.p met een eventuele verdachte......... Wat God zou doen weet geen mens....... |
Het is een stelling en discussie en als je God kent weet je precies het juiste antwoord. Met wereldse straffen en rechtsystemen heeft God helemaal niets mee.Hij heeft Zijn eigen oordeel over iedereen, ook over ons bekeerde mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:01
|
|
|
Er zal zowieso een oordeel geplaatst worden op deze persoon. Of God dit nu doet of Mozes maakt weinig verschil denk ik.
Hoe dan ook, er zal geen rekening worden gehouden met het feit dat hij hier op aarde al 30 jr in de gevangenis heeft gezeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:51
|
|
|
De stelling was:
Houdt God in zijn oordeel rekening met deze 30jr gevangenisstraf of heeft God hieraan geen enkele boodschap?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:43
|
|
|
Een (onbekeerde) man heeft een andere man vermoord en word veroordeelt tot 30 jr gevangenisstraf.
Houdt God in zijn oordeel rekening met deze 30jr gevangenisstraf of heeft God hieraan geen enkele boodschap?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 14:12
Onderwerp: Het mannenhart
|
|
|
De man wordt gemaakt en gevormd door de verlangens in zijn hart.
Een man zijn karakter herken je aan wie hij is, wat hij doet of verlangt. Verlangens komen niet zomaar, verlangens worden gevoed. Karakter maakt ons tot wie wij zijn of zullen worden.
|
|
Naar boven |
|
|