ChristianMatch

Forum

Vergeven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 10:55

SHANITA130 schreef:
@SHANITA130: Als ik je verhaal lees, dan denk ik echt "wat een rotleven heb je zeg". Ik weet niet hoe je zo iets vol kan houden(ik heb bijna een perfect leventje, dus ik weet echt niet hoe je met zo iets om kan gaan).

@CHRIS212: Ja, dat denk ik ook. Ook toen ik 22 als jij was en jonger.
Mijn nichtjes, 2 zusjes hadden een ideaal leven. die konden lekker leren. Eigen kamertje. Ook al zaten ze daar met zijn tweeën op. Gewoon, de vader deed moeite, verbouwen zodat ze konden leren. Gewoon gezellige, integere vader.

Ja, ik kon via cito toets naar VWO, dat wou mijn vader niet hebben. Jaloers en afgunst hoorde ik later van psycholoog. Dus, ik naar mavo-brugklas. alleen maar tienen, negens en soms een acht. Dus ik kon naar 2 havo, en gelijk hetzelfde jaar na kerst en oud en nieuw naar 2 VWO. Ook alleen maar achten, negens en tienen.
Ik wou studeren, wiskunde of psychologie. Mijn vader was echt woedend dat ik die hoge cijfers haalde...

Toen zei mijn vader(die ik overigens al ruim 10 jaar nooit meer zie)dat ik twee krantenwijken moest lopen en zeggen dat ik 16 was, Ik was 12 en 13 jaar. Je had toen nog geen id controle zoals nu. Dus ik als enige klein meisje tussen jongens van 18 enzo. ik had 2 krantenwijken, en ik was aan het leren tot 12 á 1 uur. en ik moest om 4 uur op staan, om helemaal in mijn eentje naar Amstelveen te fietsen, Bang dat ik was...Ja, na een paar maanden kreeg ik een burn-out, ja, dat besef ik nu, toen zag ik dat nog niet zo.

En een geschreeuw voornamelijk omdat die twee krantenwijken niet lukte. En mijn vader is gewoon Nederlander.
Als ik die krantenwijken niet zou doen, mocht ik niet naar school.
Mijn moeder zei er ook niets van, dat ik zo vroeg opstond. Maar als er een feestje was van school, wat tot 12 uur duurde, dan was ik de énige die om 10 uur werd opgehaald, want mijn vader wou vroeg naar bed...!!!

Toen ging ik nog even weer naar een mavo, dat ging dan weer wel, dan weer niet. Of hele hoge cijfers, of ik leerde helemaal niets. Ja, de sfeer in huis. als mijn vader aan me zat, dan zei ik van klootzak blijf met je #.... van mij af. Ja, en dan was ik degene die de boel in huis terroriseerde. Dat zei hij, ook naar familie toe...
Toen mijn vader erachter kwam dat ik in Amstelveen al op mijn 16de een uitkering kon krijgen, kon ik, meteen toen ik 16 was vertrekken. en hij zat uit te rekenen hoeveel hij zou verdienen als ik weg was, met kinderbijslag erbij...!!
Toen ik nog geen paar dagen weg was, hadden ze de muur tussen de kamer van mijn broertje en mij ertussen uit laten halen, dan zou mijn broertje een grote kamer hebben. Die werd ook mooi opgeknapt.
Mijn broer en mijn moeder zaten tot voor kort, nog steeds tegen mij, dat ik zo dom ben dat ik in de wao zit, en mijn opleiding niet heb afgemaakt.
Mijn broer(tje) is echt verwend, met name door mijn moeder. en hij loopt mij al jaren te pesten, dat hij lekker wel werk heeft, en dat ik mijn vader moet vergeven. en dat zijn vader zo goed voor hém was. en hij zegt dat ie zich dingen niet herinnerd, dingen die hij moét weten, Mijn psycholoog zegt dat ie gemeen is, en dat hij het zich natuurlijk wel herinnerd. Ik moest het contact verbreken met mijn moeder en mijn broer. Mijn moeder is gescheiden, maar ik mag niet op haar verjaardag komen, waar oa mijn nichtjes wel komen, omdat ik van een uitkering leef..!!! Dat soort dingen.
En toen ik dat deed, contact met hun verbreken, verdween de verschrikkelijke angst die ik jaren élke ochtend had...

Ja, en zo kan ik wel een een boek schrijven.

Ik zie het zo: ik ben lang niet de enige. Op zo'n forum als dit, krijg ik echt wel al veel mail...En ik liep een paar jaar geleden al de lotgenoten groepen in Nederland af, met mijn auto, dus ik wéét dat ik niet de enige ben.

Natuurlijk is en was het leven voor mij veel moeilijker dan de gemiddelde Nederlander. En toch heb ik ook mooie dingen mee gemaakt.

En ik ben zelf wel heel blij, dat er mensen zijn, zoals jij die wel een bijna perfect leventje hebben, dat meen ik echt!!!!

Dank voor je reaktie!

Erg triest.
Het is heel pijnlijk voor je wat je vader gedaan heeft.
God gaf je de wijsheid en dat kan je vader niet aan doen
Hij mag niet jaloers of boos zijn op jou, maar juist trots op jou en dankbaar voor God.

Mijn dochter heeft zojuist afgestudeerd bj hogeschool, ik ben trots op haar dat zij diploma heeft gehaald.
Nu werkt ze in Delft als gymjuf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 11:05

SHANITA130 schreef:
WILLEMIJN: Maar Shanita, ieder heeft zijn eigen levensverhaal. En Chris is 22, die zal zijn hoogte en dieptepunten ook wel krijgen......
En in vergelijk met jou verhaal lijken veel verhalen misschien wel bijna perfect he?

Deze eerste 2 zinnen, niets mee aan de hand, voor mij.

Wat ik me wel een beetje afvraag is waarom je ons dit steeds verteld op het forum? Het komt iedere keer weer terug in je reacties......

In deze derde zin hierboven voel ik verwijt, zo van élke keer weer hetzelfde.

Nou, ik heb er één topic over geopend. en ik heb het er niet elke keer over.

Hoe jij het zei, klinkt het van 'vervelend, heb je haar weer'...Ja, zo komt het op míj over.

Ik gaf Chris antwoord...

Zo vul jij het in terwijl je mij helemaal niet kent....Je gaat maar uit van het negatieve van de mens?
Als ik het als vervelend had ervaren had ik het er wel neergeschreven......
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 11:18

ANNETTE792 schreef:
Ik ben wel eens bang dat mensen door de naam christelijke datingsite een vals gevoel van veiligheid krijgen.
Want ook al is de opzet van cm dan misschien christelijk, of de leden dat ook zijn kan cm je niet garanderen.

Ook op cm, net als op alle andere datingsites, zitten mensen met verkeerde bedoelingen. De redaktie van cm doet haar uiterste best om dit soort personen te weren, maar vaak moet er toch eerst iets gebeurd en gemeld zijn voor zij in kunnen grijpen.
Dus een beetje voorzichtigheid kan ook hier geen kwaad.

Hoi,

Wat je bedoelt, dat kunnen een paar dingen zijn... In alle dingen zit en ben ik veilig. Ik mail je deze week.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 11:20

HERMAN388 schreef:
Erg triest.
Het is heel pijnlijk voor je wat je vader gedaan heeft.
God gaf je de wijsheid en dat kan je vader niet aan doen
Hij mag niet jaloers of boos zijn op jou, maar juist trots op jou en dankbaar voor God.

Mijn dochter heeft zojuist afgestudeerd bj hogeschool, ik ben trots op haar dat zij diploma heeft gehaald.
Nu werkt ze in Delft als gymjuf.

Hai,

Dat vind ik altijd tof als ik dit soort dingen hoor! Dan heb ik zoiets van het kan en gebeurd ook anders.

Gefeliciteerd!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 11:24

ERIKA129 schreef:
Hoi Shanita,

Wat een heftig verhaal weer als ik het zo lees heb jij echt een zeer moeilijke jeugd gehad.
Aan de ene kant kan ik me goed inleven dat je dit wilt delen ik heb daar bewondering voor en als het jou helpt in het verwerken prima.
Maar ik kan me ook de waarschuwing van leanne wel indenken het forum is openbaar en al sta je hier met een nickname ja foto staat er wel.
Sterkte met alles en doe wat voor jou goed voeld om te doen, weet dat er mensen voor je bidden!

Ja, ik reageerde wat uitgebreid op Chris. Ik kan zijn vraag me zó goed voorstellen.
En 'het' geeft mij de impuls om verder te gaan.

Ik mail je deze week.

Bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 11:29

WILLEMIJN232 schreef:
Zo vul jij het in terwijl je mij helemaal niet kent....Je gaat maar uit van het negatieve van de mens?
Als ik het als vervelend had ervaren had ik het er wel neergeschreven......

Ja...daar ging ik even vanuit, van dat je het zó bedoelde...Ik was ook verbaasd....

Dan bedoelde je het niet zo, en heb ik het helemaal verkeerd ingeschat!

Mijn excuses!!!!!!!!!!!

En het waarom: Het geeft mij impuls om verder te gaan. Want het is nu voor mij een soort van verhaal.

Ik zal het er misschien nu en dan over hebben, maar/en áltijd naar aanleiding van iets.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 11:39

SHANITA130 schreef:
Ja, ik reageerde wat uitgebreid op Chris. Ik kan zijn vraag me zó goed voorstellen.
En 'het' geeft mij de impuls om verder te gaan.

Ik mail je deze week.

Bedankt!

is goed Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRIS212

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 22:17

SHANITA130
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Een boek schrijven gaat wel lukken met zo'n verhaal. Jouw leven lijkt wel een grindpad en dat van mij lijkt meer op een waterglijbaan. Aan sommige reacties te zien hebben sommige mensen moeite met jouw verhaal, van mij mag je lekker zeuren(niet dat het zo overkomt, absoluut niet), als het mensen niet interresseerd, dan hoeven ze het ook niet te lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
ABIGAIL621

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 18:12

*

Laatst aangepast door
ABIGAIL621
op dinsdag 27 september 2011, 18:19
Naar boven

Auteur Bericht
CHRIS212

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:31

Ik zie dat je je reactie hebt verwijderd nadat ik hem had gelezen. Toch vraag ik mij af wat je precies bedoelde(iets met vragen om hulp). Ik kwam er namelijk niet uit, en ik ben benieuwd wat je wil zeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 08:48

Wat mij zo opvalt op het forum is, is dat wij ongeacht de toestand ten allen tijde onze naaste moeten vergeven.

Maar we hoeven God niet meer om vergeving te vragen.

Is het niet veel belangrijker in ons leven ,
voor onze relatie met God, dat wij Hem om vergeving vragen?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:13

MARISKA601 schreef:
Wat mij zo opvalt op het forum is, is dat wij ongeacht de toestand ten allen tijde onze naaste moeten vergeven.

Maar we hoeven God niet meer om vergeving te vragen.

Is het niet veel belangrijker in ons leven ,
voor onze relatie met God, dat wij Hem om vergeving vragen?

Zou je me kunnen aantonen Mariska, waar er op het forum, wordt gezegd dat we God niet meer om vergeving hoeven te vragen ... Want ik heb dat nergens kunnen lezen ...
Je haalde zelf iets aan uit het onze Vader, "en vergeef ons onze zonden ..." wat je daarna gebruikte om te zeggen "als ik mij niet houd aan de 10 geboden dan ga ik naar de hel"

Als christenen bidden om vergeving dan is dat geen gebed tot redding, maar geef je daarmee aan dat je spijt hebt van je zonden ... En dat is een heel groot verschil met wat jij hierboven beweert ... "maar we hoeven God niet meer om vergeving te vragen"
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:46

Ik zag gisteren een docu over incest in de Protestanse kerken. Triest, daar zijn we het allemaal over eens.
Wat ik nog triester vond is het verhaal van een mw die door een voorganger van een evangeliegemeente misbruikt was....Toen zij daar aangifte van deed vertelde de geloofsgemeenschap: hij heeft vergeving gevraagd en gekregen dus dat moet jij nu ook doen en dan is het klaar.....Maar hij is weer goed voor de Heer jij nog niet als je niet aan vergeving denkt......
Die mevrouw was verbaasd, teleurgesteld en gebroken door dit verhaal......
En eigenlijk is dit wat ik de hele tijd al bedoel te zeggen......wapper niet zo gauw met de term vergeven, het kan veel complexer zijn dan menigeen denkt.......en soms ook niet te realiseren.....
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 15:39

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zag gisteren een docu over incest in de Protestanse kerken. Triest, daar zijn we het allemaal over eens.
Wat ik nog triester vond is het verhaal van een mw die door een voorganger van een evangeliegemeente misbruikt was....Toen zij daar aangifte van deed vertelde de geloofsgemeenschap: hij heeft vergeving gevraagd en gekregen dus dat moet jij nu ook doen en dan is het klaar.....Maar hij is weer goed voor de Heer jij nog niet als je niet aan vergeving denkt......
En eigenlijk is dit wat ik de hele tijd al bedoel te zeggen......wapper niet zo gauw met de term vergeven, het kan veel complexer zijn dan menigeen denkt.......en soms ook niet te realiseren.....

Voor dit verhaal zijn geen woorden!!
Wat ontzettend zwaar voor die mw!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 19:17

WILLEMIJN232 schreef:

Vaak, bijna altijd is het dan ook nog eens een keertje zo, dat áls de dader om vergeving vraagt, hij dat doet, omdat het niet anders kan, en hij er voordeel bij heeft.....

Dat men erachter is gekomen en hij moet wel, zoiets.

Gemeen. Ik ga die docu van gisteren even bekijken vanavond.

Veel daders, als ze de kans krijgen, maken een verhaal dat 'ze' alles verzonnen heeft, omdat ze (bijvoorbeeld) geestelijk ziek is. Terwijl dat juist andersom is. En dan gaan veel daders dat zélf geloven, hun eigen leugens. (narcisten).
---
Ik ben blij met deze site, mede doordat het zo vaak over het geloof en God gaat. Want ik voel dat God mij steunt en helpt!!!!! En het is bemoedigend om steeds over God te lezen. zelfs als ik het er nu en dan niet helemaal mee eens ben.

Wat iets heel anders is dan God wel eventjes al je problemen in een seconde wegneemt als er voor je gebeden wordt. en als dat niet zo is, dan is er iets mis met je geloof.....Zoals het op mij overkwam toen ik pas gelovig was, niets van de bijbel of het geloof afwist.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:06

WILLEMIJN232 schreef:

Dat vind ik dus misbruik maken van de Bijbelse term vergeving ... Tuurlijk, als de man haar persoonlijk om vergeving zou vragen, en oprecht berouw toont, heeft ze als christen de plicht om hem te vergeven, maar dat neemt niet weg dat hij straf moet hebben ... Ik zou zeer zeker aangifte tegen hem hebben gedaan, het gaat wel om misbruik ...
Denk dat veel mensen bij vergeving denken dat ze dan ook maar vrijuit zullen gaan voor de Nederlandse wet ... Je hebt je te houden aan de wetten zoals die in Nederland gelden daar heeft het Bijbels principe van vergeving helemaal niets mee van doen ... Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten ... Hij wist dat wat hij deed tegen de Nederlandse wet is, dus zal hij de gevolgen ook moeten dragen ...

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 30 september 2011, 20:22
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:07

WILLEMIJN232 schreef:

Heb het ook gezien en het is idd te schokkend voor woorden!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRIS212

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:20

Waar kwam die docu?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:22

CHRIS212 schreef:
Waar kwam die docu?

Bij de "5e dag" van de EO, Ned. 2
Naar boven

Auteur Bericht
CHRIS212

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:58

WILLEMIJN232
Het is nog erger dan je zei dat het was.
Die mensen missen echt iets, beseffen ze niet dat vergeving een proces is en niet één woordje en dan meteen daarbovenop nog een get-out-of-jail-free-card? Vergeving zonder gerechtigheid, schande.
En van die dominee, een schorsing van maar één maand(vakantie?) en daarna censuur.

Laatst aangepast door
CHRIS212
op vrijdag 30 september 2011, 22:01
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 11:21

Over die docu.

Met die volwassen vrouw had ik wel eventjes zoiets van dat ze wel volwassen is.

Maar dat meisje vond ik veel erger, die van haar negende tot en met haar elfde was verkracht door haar vader, die ook een functie had in de kerk.

En toen het bij de ouderlingen bekend was, toen moest ze vergeven en die vader moest dan die vergeving accepteren en haar een 'knuffel' geven en daar was alles mee gedaan en gezegd.

Ja, dat kwam meteen na die vrouw. die vrouw had ook een vervormde stem en onherkenbaar. Dat meisje/jonge vrouw, die was ook onherkenbaar, wel met haar eigen stem.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 1 oktober 2011, 11:24
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 11:35

LEANNE226 schreef:
Heel fijn(!!!) dat je veel hebt aan het vertellen van je verhaal maar je moet wel beseffen dat dit een ontmoetings/datingsite is,geen therapieruimte.De positieve verhalen doen je pijn maar je kunt niet weten wat er zich in het leven van de anderen afspeelde of nog afspeelt simpelweg omdat niet iedereen hier zijn verhaal wil doen,ga nooit op 1 zinnetje af en laat ieder zijn eigen mening hebben.
Ik kom nu vast ook bits over maar zeg het voor je eigen bescherming,dit forum is openbaar,iedereen op internet kan je verhaal lezen.......

Nu even in het algemeen;Ik begrijp de negatieve reacties ook wel,ik kom hier al langere tijd,zie mensen eerst klagen dat ze geen relatie kunnen krijgen,vervolgens hun nieuwe vriend/vriendin ophemelen en als de relatie uit is weer(op het forum) afkraken Zieke smiley

Ik vind jou toch wel behoorlijk sarcastisch. Hier zit ook helemaal geen waarschuwing in. Dat 'iedereen' mijn verhaal kan lezen, je dacht toch zeker niet dat ik zo stom ben, om ook nog eens op Hyves en Facebook enzovoort te gaan zitten.

Maar ja, dit komt mij niet over als een waarschuwing, meer als spottend:
Quote:
LEANNE maar je moet wel beseffen dat dit een ontmoetings/datingsite is,geen therapieruimte.

Kijk, dit hier stoort me(de rest van je verhaal raakt kant nog wal).
Je neemt aan dat dit soort dingen in een therapieruimte worden gezegd....

En ik moet niets.

En ik ben niet wat ik heb meegemaakt.

Zo, dat lucht op.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 1 oktober 2011, 11:40
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 12:02

Ik weet van 1 oud predikant, nadat het bekend werd , in 2005, dat hij 1 van zijn kinderen seksueel had misbruikt, uit het ambt gezet.

Gevangenisstraf heeft hij schijnbaar niet gekregen, of misschien een hele lichte straf,want op internet kon ik vinden dat een gemeente een voorstel had gedaan in 2010, om hem als griffier daar aan te stellen.

Zijn kind heeft levenslang en hij?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 12:07

MARISKA601 schreef:
Ik weet van 1 oud predikant, nadat het bekend werd , in 2005, dat hij 1 van zijn kinderen seksueel had misbruikt, uit het ambt gezet.

Gevangenisstraf heeft hij schijnbaar niet gekregen, of misschien een hele lichte straf,want op internet kon ik vinden dat een gemeente een voorstel had gedaan in 2010, om hem als griffier daar aan te stellen.

Zijn kind heeft levenslang en hij?

Ja, het is een epidemie. En je mag er niets over zeggen. Kijk maar naar de reaktie vlak boven je...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 12:11

En weet je wat ik dan zo erg vind. Ik was op mijn 18de gelovig geworden.
Blijkt dat het daar zo mogelijk nog vaker voorkomt...En..dat zijn alleen de gevallen die boven water komen. Wat dacht je van de gevallen die nooit aan het licht komen. In ieder geval niet bij de mensen. Ja, dat weet ik van lotgenotengroepen. die meisjes/vrouwen willen helemaal niets meer met geloof te maken hebben. en kunnen het woord God niet aanhoren.

Ik zeg wel steeds vrouwen, maar je kan net zo goed mannen zeggen even voor de zekerheid.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 1 oktober 2011, 12:15
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 12:41

SHANITA130 schreef:
Ik vind jou toch wel behoorlijk sarcastisch. Hier zit ook helemaal geen waarschuwing in. Dat 'iedereen' mijn verhaal kan lezen, je dacht toch zeker niet dat ik zo stom ben, om ook nog eens op Hyves en Facebook enzovoort te gaan zitten.

Zo, dat lucht op.

Jammer dat je het zo opvat maar dat is een verschil van mening,dat laten we maar zo heKnipoog smiley

Maar Shanita,en dit zeg ik echt niet omdat ik belerend wil zijn,het forum van CM is openbaar,iedereen op internet kan het hele forum lezen zonder ooit in te loggen!!(en ook je foto zien als je dat toestaat aan CM)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 14:32

SHANITA130 schreef:
Blijkt dat het daar zo mogelijk nog vaker voorkomt...En..dat zijn alleen de gevallen die boven water komen. Wat dacht je van de gevallen die nooit aan het licht komen. In ieder geval niet bij de mensen. Ja, dat weet ik van lotgenotengroepen. die meisjes/vrouwen willen helemaal niets meer met geloof te maken hebben. en kunnen het woord God niet aanhoren.

Ik zeg wel steeds vrouwen, maar je kan net zo goed mannen zeggen even voor de zekerheid.

Leuk en aardig, maar kom eens met feiten ...

Als je zegt "blijkt dat het daar mogelijk nog vaker voorkomt" dan zou ik graag daarvan de feiten willen zien. Nu leg je een grote beschuldiging neer bij "christenen" als groep. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 14:56

WILLEMIJN232 schreef:
Ben je je wel bewust wat voor beeld je hier neerzet over de evangelische beweging? Als een voorganger betrapt wordt op overspel wordt hij over het algemeen aan de kant gezet. En als hij incest gepleegd heeft, heeft ie helemaal geen kans meer. Op die manier maak je het wel erg goedkoop, en de praktijk is in veel gevallen heel anders.
Je kunt het ook over pastor Jones hebben en zeggen dat we zelfmoord goedkeuren. Of over David Koresh. Maar jij en ik weten net zo goed, dat je daar niet een hele kerk op kan afrekenen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:00

SHANITA130 schreef:

Shanita, je moet eens ophouden je eigen negatieve ervaringen als norm te stellen voor de hele kerk. En je moet niet gaan beweren dat onze gemeentes daar soepeler mee omgaan. Jij hebt te maken gehad met machtsmisbruik en dat komt in alle geledingen van de maatschappij voor.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:01

CHATULIEM619 schreef:
Ben je je wel bewust wat voor beeld je hier neerzet over de evangelische beweging? Als een voorganger betrapt wordt op overspel wordt hij over het algemeen aan de kant gezet. En als hij incest gepleegd heeft, heeft ie helemaal geen kans meer. Op die manier maak je het wel erg goedkoop, en de praktijk is in veel gevallen heel anders.
Je kunt het ook over pastor Jones hebben en zeggen dat we zelfmoord goedkeuren. Of over David Koresh. Maar jij en ik weten net zo goed, dat je daar niet een hele kerk op kan afrekenen.

Dit is niet een beeld wat Willemijn schetst, maar verwoord alleen maar datgene dat op de tv uitgezonden is.

En ja, daarin kwam naar voren dat zowel de predikant als de voorganger juis niet aan de kant gezet werden.

Ik zou zo zeggen...kijk zelf die documentaire eens, het is echt schrikbarend!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 2 van 6