Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:30
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Zoiets als dit
|
Hihihi...."lekker ding" ? tegen een oud mens van bijna 52? Nee lamazitte...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:37
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Hihihi...."lekker ding" ? tegen een oud mens van bijna 52? Nee lamazitte... |
Hahahaha....nee, dit is ook wel een beeeeeetje overdreven.... Maar zeg nou zelf....een knipoog....wat heb je er aan? Kijk......als je weer verder wil na je scheiding...of wat dan ook, zul je toch moeten mailen..toch?? Het valt me ook op, dat de meeste mannen nooit op het forum kijken, laat staan lezen.... Maar goed......niks is zo veranderlijk dan een man
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:06
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Hahahaha....nee, dit is ook wel een beeeeeetje overdreven.... Maar zeg nou zelf....een knipoog....wat heb je er aan? Kijk......als je weer verder wil na je scheiding...of wat dan ook, zul je toch moeten mailen..toch?? Het valt me ook op, dat de meeste mannen nooit op het forum kijken, laat staan lezen.... Maar goed......niks is zo veranderlijk dan een man |
uhm uhm, bedenk dat vrouwen gelijk het weer zijn, ZEER VERANDERLIJK
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 28 oktober 2012, 13:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:08
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Hahahaha....nee, dit is ook wel een beeeeeetje overdreven.... Maar zeg nou zelf....een knipoog....wat heb je er aan? Kijk......als je weer verder wil na je scheiding...of wat dan ook, zul je toch moeten mailen..toch?? Het valt me ook op, dat de meeste mannen nooit op het forum kijken, laat staan lezen.... Maar goed......niks is zo veranderlijk dan een man |
Hihi...ik lach nie....klein beetje maar....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:16
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Hihihi...."lekker ding" ? tegen een oud mens van bijna 52? Nee lamazitte... |
Nou, mi ben je 1. niet oud. 2. vond jij dat leuk om te horen toen je 18 was, 'lekker ding'?
Ik vond het helemaal niet leuk en gebrek aan respect.
Voelde zelfs bedreigend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:54
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nou, mi ben je 1. niet oud. 2. vond jij dat leuk om te horen toen je 18 was, 'lekker ding'?
Voelde zelfs bedreigend. |
Hihi....het is me gelukkig nooit overkomen Shanita.....maar het is inderdaad niet eh.....erg verheffend, complimenteus en zo....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 14:02
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Hihi....het is me gelukkig nooit overkomen Shanita.....maar het is inderdaad niet eh.....erg verheffend, complimenteus en zo.... |
Ja, wat ook wel heel veel scheelt, ja, jij komt uit de regio waar ik nu ook al wat jaartjes woon.
Maar ja, ik heb dus letterlijk het verschil gezien met amsterdam en hier.
Als je in amsterdam bouvakkers bezig ziet verderop, nou zet je maar schrap hoor als je daar langs moet, dan is gewoon niet leuk meer, en alles bij naam, kan ik hier niet zetten krijg ik een ban...zo erg dus. En als ik dan een dag later in onze regio zat, en ik liep daar langs bouwvakkers, ja, die zeiden ook dingen, maar leuk, vriendelijk, grappig...
Dat is écht een wereld van verschil...en ook een heel groot voordeel, een van de vele voordelen hier. Ja, elk gebied heeft voordelen :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 14:07
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, wat ook wel heel veel scheelt, ja, jij komt uit de regio waar ik nu ook al wat jaartjes woon.
Maar ja, ik heb dus letterlijk het verschil gezien met amsterdam en hier.
Als je in amsterdam bouvakkers bezig ziet verderop, nou zet je maar schrap hoor als je daar langs moet, dan is gewoon niet leuk meer, en alles bij naam, kan ik hier niet zetten krijg ik een ban...zo erg dus. En als ik dan een dag later in onze regio zat, en ik liep daar langs bouwvakkers, ja, die zeiden ook dingen, maar leuk, vriendelijk, grappig...
Dat is écht een wereld van verschil...en ook een heel groot voordeel, een van de vele voordelen hier. Ja, elk gebied heeft voordelen :) |
Er zijn mannen die vrouwen zien als alleen maar een lustobject... En er zijn mannen die vrouwen zien als mens, ..als hun gelijke, zeg maar.
Idd een wereld van verschil... Van mij hoeven ze niks te zeggen...laat ze maar hun werk doen waar ze voor aangenomen zijn.......moet ik ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 14:12
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Er zijn mannen die vrouwen zien als alleen maar een lustobject... En er zijn mannen die vrouwen zien als mens, ..als hun gelijke, zeg maar.
Idd een wereld van verschil... Van mij hoeven ze niks te zeggen...laat ze maar hun werk doen waar ze voor aangenomen zijn.......moet ik ook |
Nee, van mij ook niet natuurlijk ;)
Maar ja, áls ze dat wel deden, gewoon het verschil in een grote stad, of in een dorpje, qua respect :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 10:24
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Hihi....het is me gelukkig nooit overkomen Shanita.....maar het is inderdaad niet eh.....erg verheffend, complimenteus en zo.... |
Ach, vroeger werd je een "stuk" genoemd. Vond ik niet erg als het ook nog gemeend was. Vond het wel grappig. Ook niet bedreigend maar dat is voor iedereen anders. Als het geuit werdt door een of andere viezerik was een dodelijke blik vaak voldoende.
Ik zie het meer als een uiting van onbeholpen bewondering. Zoals ik soms over een lief klein kindje zeg: "wat een schatje, wat een lief klein droppie. En dat is inderdaad misschien niet zo erg verheffend en complimenteus en zo. Maar het geeft op dat moment wel m'n vertedering aan. Bij een donker kindje is dat wel altijd een beetje oppassen geblazen. Maar gelukkig zien ouders vaak al gauw dat 't misschien niet verheffend maar wel complimenteus bedoelt is.
Walgelijk vind ik wel de straattaal naam "chickie" dat dan weer wel. Maar daar heb ik gelukkig niet meer mee te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 13:06
|
|
|
MAMY994 schreef: | Ach, vroeger werd je een "stuk" genoemd. Vond ik niet erg als het ook nog gemeend was. Vond het wel grappig. Ook niet bedreigend maar dat is voor iedereen anders. Als het geuit werdt door een of andere viezerik was een dodelijke blik vaak voldoende.
Ik zie het meer als een uiting van onbeholpen bewondering. Zoals ik soms over een lief klein kindje zeg: "wat een schatje, wat een lief klein droppie. En dat is inderdaad misschien niet zo erg verheffend en complimenteus en zo. Maar het geeft op dat moment wel m'n vertedering aan. Bij een donker kindje is dat wel altijd een beetje oppassen geblazen. Maar gelukkig zien ouders vaak al gauw dat 't misschien niet verheffend maar wel complimenteus bedoelt is.
Walgelijk vind ik wel de straattaal naam "chickie" dat dan weer wel. Maar daar heb ik gelukkig niet meer mee te maken. |
Nou, als je zo jong en trouwnes nog steeds hoor ;), in de amstedamse binnenstad loopt, ja, echt grof. Dan is chikie nog lief. Tis ook, hoe zeggen ze het, hoe kijken ze erbij, zeggen ze alleen dit en dat of ook nog andere dingen die het dan weer meteen goed maken. Nou ja, hier in mijn regio komt het ook voor, ook grof weleens, maar niet zó vaak als midden in amsterdam. De hele sfeer is hier gewoon veel gemoedelijker, ja, een dorpje he, Heerlijk hoor.
Iig even on topic, ja, als je een relatie is beeïndigt in mijn geval, ja, ik moet, voor mijn bescherming geen contact zoeken, en niet op dingen ingaan. Zeker, als iets te emotioneel is, moet ik opletten op astma, dus sowieso. Ik ga trouwens dinsdag naar een arts toe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 13:55
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nou dus als je een keer ergens uit bent, en een mooie vrouw knipoogt naar je, zeg je dan ook: ik zie het nut er niet van in
Ik kan best begrijpen dat sommigen eerst wat willen aftasten met een knipoog.
Ik stuur meestal een mailtje terug waarin ik bedank voor de knipoog en dan zie ik wel weer verder.
|
ik knipoog altijd direct terug en wacht dan af. En er is nog nooit een 2e reactie geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 13:09
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ik knipoog altijd direct terug en wacht dan af. En er is nog nooit een 2e reactie geweest |
Moet ik het even testen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 15:17
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ik knipoog altijd direct terug en wacht dan af. En er is nog nooit een 2e reactie geweest |
Ja, daarom knipoog ik ook allang niet meer terug.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 15:25
|
|
|
PIETER619 schreef: | Moet ik het even testen?? |
Ja, Kom jij even testen, neem je wel je ..... mee?
Je weet maar nooit.
Geintjuuuu.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN850
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 11:46
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Hahahaha......ik denk dan bij mezelf.......oke....wat wil je nou? Of....wat moet ik hiermee ??? Misschien krijgen we antwoord van de heren....ben benieuwd |
Ik denk dat veel mannen het eerst met een knipoog proberen om te kijken of er reactie komt. Ik doe dat zelf niet maar stuur een mail en kijk dan of er gereageerd wordt. Wel is het zo als je vaak een afwijzing krijg dat je weleens bij je zelf denk "is er dan geen vrouw voor mij die je beter wil leren kennen?" Dus als je een mail krijg van een man maar je heb geen interesse stuur dan gewoon een leuke mail terug.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN850
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 11:49
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hmm bij mij zou je per definitie een NEE krijgen; soms kan het prettig zijn eerst eens gewoon gezellig te mailen of chatten, misschien?
het zou op mij errug doelgericht overkomen!! |
Mijn stelling was dus ook om reacties los te krijgen. Natuurlijk wil je eerst wat meer van elkaar te weten komen. Eerst mailen en dan bellen en dan elkaar ontmoeten is natuurlijk de meest logische manier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN850
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 11:52
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nou, mi ben je 1. niet oud. 2. vond jij dat leuk om te horen toen je 18 was, 'lekker ding'?
Voelde zelfs bedreigend. |
Het is ook zeer respectloos als je iemand een ding noemt terwijl het een mens is. Als ik het hoor zeg ik er wat van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 13:03
|
|
|
JOHAN850 schreef: | Het is ook zeer respectloos als je iemand een ding noemt terwijl het een mens is. Als ik het hoor zeg ik er wat van. |
je moet het leven niet zo serieus nemen joh...
ik zeg regelmatig dat ik mn vrouw een lekker ding vind
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 13:05
|
|
|
PIETER649 schreef: | je moet het leven niet zo serieus nemen joh...
ik zeg regelmatig dat ik mn vrouw een lekker ding vind |
Ik ga daar niet boos om worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 13:08
|
|
|
JOHAN850 schreef: | Ik denk dat veel mannen het eerst met een knipoog proberen om te kijken of er reactie komt. Ik doe dat zelf niet maar stuur een mail en kijk dan of er gereageerd wordt. Wel is het zo als je vaak een afwijzing krijg dat je weleens bij je zelf denk "is er dan geen vrouw voor mij die je beter wil leren kennen?" Dus als je een mail krijg van een man maar je heb geen interesse stuur dan gewoon een leuke mail terug. |
Gewoon doorgaan Johan........geen handvol...maar een land vol zeggen ze toch? t"Komt vast wel goed. Maar het is wel zo netjes om een fatsoenlijke toenadering of kennismaking..of hoe je het ook wil noemen, te beantwoorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 13:10
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik ga daar niet boos om worden |
hihihihi...kan ik me voorstellen...... ik zou me zorgen maken, als dat niet meer gezegt zou worden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 16:25
|
|
|
Ja, maar ja: "Je bent een lekker ding", kan je op 2 manieren zeggen.
De ene manier is leuk, klinkt oprecht, wordt leuk en trots ook bij gelachen.
Ik herinner mij ineens mijn neefje, die was een jaar of 11, en ik was 21, en woonde bij mijn tante. En mijn neefje zei in de gang best wel trots: "Jij bent sexy".
En regelmatig wordt het ook, vaak door onbekenden, gewoon met een vervelende ondertoon gezegd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 16:30
|
|
|
Ja, maar ja: "Je bent een lekker ding", kan je op 2 manieren zeggen.
De ene manier is leuk, klinkt oprecht, wordt leuk en trots ook bij gelachen.
Ik herinner mij ineens mijn neefje, die was een jaar of 11, en ik was 21, en woonde bij mijn tante. En mijn neefje zei in de gang best wel trots: "Jij bent sexy".
En regelmatig wordt het ook, vaak door onbekenden, gewoon met een vervelende ondertoon gezegd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 17:34
|
|
|
Een scheiding is altijd zeer moeilijk, net zoals die ene mevrouw zei dat ze er nog wel mee zat. Een scheiding kan soms jarenlang als een etterende wond zijn in je hart.
Mijn oudste zus was toen jaren geleden getrouwd geweest met een Marokkaan, deze huwelijk heeft geduurd vanaf mijn 5e jaar tot mijn 12e jaar zoals ik me nog kan herinneren. In het begin leek alles natuurlijk prachtig, maar met de jaren begon hij zich steeds vreemder te gedragen waardoor dit ook steeds meer opviel. Totdat mijn zus tijdens het stofzuigen onder de deurmat ongeopende enveloppen tegenkwam. En ja hoor, allemaal onbetaalde rekeningen waarvan sommigen wel 2 jaren terug, herinneringen etc. Zodoende kwamen we ook via zijn vriendenkring erachter dat hij gokte maar ook nog eens in de drugswereld zat, waarvan hij zelf ook wel vaak drugs in nam. Ik kan me nog goed herinneren dat mijn oudste broer toen haar heeft opgehaald terwijl hij weg was die dag. Ze hadden gelukkig de tijd om zoveel mogelijk mee te nemen. En natuurlijk haar 4 kinderen waarvan 1 toen der tijd nog niet geboren was. En zo is ze samen met haar kinderen daar gelukkig ongedeerd weg gekomen.
Maar later gingen mijn broer en ik samen nog wel eens terug naar dat huis toe om overige dingetjes nog op te halen. En toen een keer heeft die Marokkaan ons achter na gezeten met slagersmes weet ik nog goed. Gelukkig op tijd weg gekomen. Ja, hij heeft daarna ook nog wel de kinderen proberen mee te nemen, toen ze bij ons in woonden tijdelijk, dan fietste hij hier langs ons huis en terwijl wij met de kinderen buiten waren probeerde hij wel eens 1 van die kinderen achter op de fiets te drukken. Maar goed, hoe ouder de kinderen werden hoe meer bewustzijn ze kregen, vooral de oudste. En toen kregen we dingen te horen van dat oudste kind die we niet eerder hadden geweten. En zo zijn hier veel meer mensen met zo'n huwelijks beeïndiging. Maar het nare van zulke beeïndigingen zijn dat het je soms heel lang na kan volgen, soms door dromen, soms door andere dingen zoals herinneringen. Ja, en net zoals ik zei, een scheiding is als een etterende wond dat soms jaren lang kan na-etteren.
Ik hoop zelf nooit een scheiding te hoeven mee maken, want uiteindelijk gaan allebei mensen en eventuele kinderen erbij aan kapot. Daarom vind ik dat huwelijk van God zo bijzonder dat voor mij als een voorbeeld is. Een goed huwelijk vereist veel, maar dan heb je ook wat zeg ik dan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 18:37
|
|
|
Da's verdrietig.
Het is zo verdrietig, want op het moment dat zo iemand gaat trouwen beseft ze dat niet. Ja, en dan denk ik, er moeten ook goede tijden zijn geweest, anders heb je geen vier kinderen. Ja, linke situaties. Ja, als je kinderen hebt is het moeilijker, maar dat stalk gedrag hakt er ook in als je geen kinderen hebt, én geen steun van familie. Ja, en sommigen hebben wel kinderen en wel steun van familie.
Ja, ik weet nog, toen ik klein was, haalde deze dingen die jij schrijft nog de kranten. En nu, ja, je(ik dus) hoort steeds meer van dit soort verhalen links en rechts. Ja, dit is ook geen normale huwelijksbeeïndiging.
Ja, je hebt ook beeïndigingen waar je gaat scheiden omdat je te erg in de war bent om überhaupt met iemand te wonen. Ja, dan kan je vrienden blijven.
Maar ja, zo zie je, in het algemeen, en in het bijzonder degene die nog geen relatie zijn begonnen en nog niet getrouwd, hoe ontzettend je op moet letten. Ja, nu is natuurlijk gebeurd, gebeurd, en ja, het beste ervan maken. Maar ja, als je nog niet getrouwd ben, ja, denk ik, mensen let op. Heeft diegene problemen die je niet ziet als je verliefd bent. Want dan kan je veel beter vrienden blijven en niet verder gaan.
Ja, let op, ja, er zijn boeken met dingen erin waar je op kan letten; hoe gaat de man met zijn moeder om? Heeft ie gewoon opleidingen gedaan, als niet wat was dan de reden? Is iemand teveel in de war, ja, hangt er weer vanaf waarmee. Maar ja, iig uitkijken, voor je zo'n stap neemt.
Ik schrik hier wel van hoor. Ik wens je sterkte, met wat je hebt meegemaakt. En ook je zus en de kinderen!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 22 november 2012, 18:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 18:55
|
|
|
Ja precies zoals je zegt, dat roep ik dus al heel veel naar vrouwen toe. Kijk uit met wie je om gaat. Verliefdheid is als een sluier dat de ogen verblind.
En inderdaad, je kunt een man het beste observeren door te kijken en horen hoe hij met zijn familie omgaat, o.a. met zijn moeder. Daaraan onderken je al een goed beeld van iemand. Wat ik sommige vrouwen ook wel als advies geef is dit: Als je een tijdje met mekaar omgaat(vrienden), neem hem een keer mee naar je ouders toe, laat hem eens met je vader praten. Als je een goede vader hebt die merkt in een gesprek wel of dit een goeie jongen is met goede invloeden of een verkeerde jongen die geen goeie bedoelingen heeft in de toekomst. Ik weet zeker dat dit werkt, want ik heb deze dingen vaker gezien.
Waar je ook op moet letten is zijn overdreven liefelijke gedrag, met zo'n charismatische lach in het begin. Dit is meestal de houding om een vrouw tot zich te kunnen winnen, en als ie eenmaal een vrouw tot zich gewonnen heeft zul je zien dat die liefelijke overdrevene gedrag ineens heel snel kan veranderen. Ook de veel belovende en stoere woorden die ze zeggen om daarmee een vrouw te proberen tot zich te winnen, kan ook een grote misleiding zijn en nare gevolgen hebben in de toekomst.
Daarom heb ik bij elke dates die ik heb gehad, voorgenomen, nooit anders voor te doen dan hoe ik hier thuis ook ben of op het werk. Ik vind namelijk belangrijk dat een vrouw recht heeft op een eerlijke man en oprechte man, want dat ontbreekt er vaak bij. En misschien kom ik dan wel saaier over dan de gemiddelde jongen die veel belovende en stoere woorden hebben met een overdrevene liefelijke lach, maar je komt er wel verder mee, niet dat je daarmee iets bereikt, maar je beschadigd de ander dan niet mee en jezelf ook niet. Mijn ervaring is dat wanneer je jezelf bent dat je het meest word afgewezen. Maar goed, daar heb ik geen problemen mee.
Wat betr. de kinderen van mijn zus; ja die zijn nu allemaal al stukken ouder geworden, en ik ben blij en trots op hen, het zijn mijn oomzeggers en daar ben ik trots op, en voor zover ik kan doen is voor hun klaar staan. Mijn zus is intussen weer hertrouwd en die man heeft haar ook uit de financiële nederklets gehaald. Daarmee is ze nu al meer dan 12 jaar lang mee getrouwd. Mijn zus en haar kinderen hebben dan ook veel aan hem te danken, aan deze man die zij nu heeft. En intussen is één van deze kinderen inmiddels ook al in verwachting, die is nu 22 ofzo. Ik ben nu bijna 12 keer oom geworden met de kinderen van mijn broer en jongste zusje erbij.
Het vergaat nu goed met de kinderen van mijn oudste zus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 19:03
|
|
|
Wat goed om te horen dat uiteindelijk dingen wel weer goed zijn afgelopen.
Ja, en idd. heel goed uitkijken met wie je je gaat binden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 19:50
|
|
|
Kijk lieve shanita, ik heb altijd 1 ding in het leven voorgenomen en onthouden. Het gaat er niet om hoe je bent, maar het gaat er om wie je bent. En de persoonlijkheid in wie hij of zij is, is de echte kant van een persoon. Want in hoe je bent is geheel iets anders, zoals hoe je dingen aanpakt, hoe je je gedraagt, hoe je handelt etc. In wie je bent is de persoonlijkheid zichzelve waarmee je bind als je gaat trouwen.
Soms om me heen zie ik dat mannen totaal geen respect uitdragen naar hun vrouw toe, en velen daarvan zullen daarin ook niet veranderen, en dat is de persoon zoals hij is en niet in hoe hij is. Mannen die oprecht veranderen in hun gedrag, hadden die gedrag aangenomen, dat was de kant van hoe hij was. Dat is het verschil.
Dan de tweede punt wat ook ontzettend goed opvalt bij een afspraakje is hoe een man praat. Praat hij tegen een vrouw of praat hij met een vrouw, dat is het verschil. Deze dingen lijken op mekaar maar zijn niet het zelfde.
Sta daarom bij een eerste afspraak dan ook niet toe dat de verliefdheid je overheerst maar dat je de realiteit wel onder ogen blijft zien. Laat de nuchterheid van je hart over je heersen op zo'n date, of hoe je het ook wilt noemen, dan zul je er niet bedrogen onderuit komen.
En wat ik ook doe tijdens zo'n date met een vrouw is hoe ze dingen mij verteld. Aangezien ik van jongs af aan al een denker ben geweest, denk ik ook meteen na over de dingen die zij gezegd heeft, soms inspireert het mij zelfs tot nieuwe wijsheid van wat ze zegt. En ik let er altijd op hoe ze met me praat. Ik merk bij een ontmoeting heel gauw of ze oprecht is of niet, of ze beetje de gek met me heeft of niet, of ze me serieus neemt of niet etc. Als je deze dingen onderkent en onderscheid dan bespaart je het veel moeite, pijn en verdriet.
Enkele jaren geleden toen ik wat jonger was, was het ook altijd zo dat alsof ze verliefd op me waren, en enkele weken later bleek het om een grapje te zijn dat ze hadden gemaakt om haar vrienden. Ook hierin heb ik dus goed geleerd van wanneer iemand echt geïnteresseerd in mij is en wie niet. Is heel handig als je die onderscheid hebt.
En bovenal wanneer zij deze huwelijksymbool draagt, begin er dan helemaal niet aan:
Hihihihiihihihihih, even een grapje tussen door, moet even.
Maar in ieder geval, als je teleurstellingen, pijn en verdriet tegen wilt gaan, wees gewoon goed op je hoede, leer van elke ervaring van dit leven zeg ik dan maar weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:30
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Een scheiding is altijd zeer moeilijk, net zoals die ene mevrouw zei dat ze er nog wel mee zat. Een scheiding kan soms jarenlang als een etterende wond zijn in je hart.
Mijn oudste zus was toen jaren geleden getrouwd geweest met een Marokkaan, deze huwelijk heeft geduurd vanaf mijn 5e jaar tot mijn 12e jaar zoals ik me nog kan herinneren. In het begin leek alles natuurlijk prachtig, maar met de jaren begon hij zich steeds vreemder te gedragen waardoor dit ook steeds meer opviel. Totdat mijn zus tijdens het stofzuigen onder de deurmat ongeopende enveloppen tegenkwam. En ja hoor, allemaal onbetaalde rekeningen waarvan sommigen wel 2 jaren terug, herinneringen etc. Zodoende kwamen we ook via zijn vriendenkring erachter dat hij gokte maar ook nog eens in de drugswereld zat, waarvan hij zelf ook wel vaak drugs in nam. Ik kan me nog goed herinneren dat mijn oudste broer toen haar heeft opgehaald terwijl hij weg was die dag. Ze hadden gelukkig de tijd om zoveel mogelijk mee te nemen. En natuurlijk haar 4 kinderen waarvan 1 toen der tijd nog niet geboren was. En zo is ze samen met haar kinderen daar gelukkig ongedeerd weg gekomen.
Maar later gingen mijn broer en ik samen nog wel eens terug naar dat huis toe om overige dingetjes nog op te halen. En toen een keer heeft die Marokkaan ons achter na gezeten met slagersmes weet ik nog goed. Gelukkig op tijd weg gekomen. Ja, hij heeft daarna ook nog wel de kinderen proberen mee te nemen, toen ze bij ons in woonden tijdelijk, dan fietste hij hier langs ons huis en terwijl wij met de kinderen buiten waren probeerde hij wel eens 1 van die kinderen achter op de fiets te drukken. Maar goed, hoe ouder de kinderen werden hoe meer bewustzijn ze kregen, vooral de oudste. En toen kregen we dingen te horen van dat oudste kind die we niet eerder hadden geweten. En zo zijn hier veel meer mensen met zo'n huwelijks beeïndiging. Maar het nare van zulke beeïndigingen zijn dat het je soms heel lang na kan volgen, soms door dromen, soms door andere dingen zoals herinneringen. Ja, en net zoals ik zei, een scheiding is als een etterende wond dat soms jaren lang kan na-etteren.
Ik hoop zelf nooit een scheiding te hoeven mee maken, want uiteindelijk gaan allebei mensen en eventuele kinderen erbij aan kapot. Daarom vind ik dat huwelijk van God zo bijzonder dat voor mij als een voorbeeld is. Een goed huwelijk vereist veel, maar dan heb je ook wat zeg ik dan. |
Zo stapt een ieder ik het huwelijk. Maar dan naar zoveel jaren???
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|