ChristianMatch

Forum

Een vrouwenhart
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 19:20

ROELANDE345 schreef:
Heb deze al vaker gehoord. En moet eerlijk zeggen vind het wel mooi klinken maar kan het me niet concreet voor de geest halen hoe dat dan in zn werk gaat

Concreet gezegd stelt deze uitspraak dat het vinden van een partner toch vooral een zaak van jou en God is. Hoewel niet iedereen ervan overtuigd is dat God iemand voor ons 'apart gezet heeft' die Hij op een goede dag wel aan zal wijzen vind ik de gedachte an sich wel mooi; alleen iemand die de waarde kent van een leven met God zal ook in staat zijn dié liefde mee te nemen in een relatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 19:38

FRANKT627 schreef:
Geschokte, onthutste smiley ...daar moet je geld hebben om dat 'wat' te openen. Dat is niets voor mij...ik zal wel gelovig worden dan... Engeltje smiley

En met dat geld moet je dan eerst gaan wokken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 19:52

TESSYBEAR731 schreef:

Hier hou ik dus niet zo van.
Klinkt heel erg hoog verheven voor een vrouw!!!
Trouwens zo heeft God het ook niet bedoeld.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 3 januari 2013, 20:01
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 20:12

TESSYBEAR731 schreef:

prachtig die kaart, het verwoord hoe een relatie behoort te zijn, God boven alles en zo elkaar te vinden in Hem
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 20:43

MARITIME853 schreef:

Te hoog (verheven) "voor een vrouw*... Nou dan ga ik erjuistvoor Dde kunst is om tegelijk met de voetjes op de aarde te blijven zodat je te vinden bent.t
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 20:51

JOL252 schreef:
Te hoog (verheven) "voor een vrouw*... Nou dan ga ik erjuistvoor Dde kunst is om tegelijk met de voetjes op de aarde te blijven zodat je te vinden bent.t

Stotter je nu Smiley die vol vragen zit of ben je gewoon verkouden......... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 21:49

Ik wou ff wat kwijt, nou ja, dan hier maar, gaat over 'vriendschap, en vrouwenhart, dus dekt de lading.

Nou ik ga heel goed om met mij 2de ex(huwelijk dus). De beste vrienden, kennen mekaar al 15 jaar, voelen elkaar aan.

En ja ik ga ook goed om, met een andere ex, ja.....die ik pas drie jaar ken, en daar enkel enkele weken iets mee had.

Beide zijn vrienden, en gevoelsmatig familie.
Me ex die ik al 15 1/2 jaar ken woont zowat naast me, de andere in Fries
land, 4 uur reizen met het ov.

Daar Skype ik weleens mee, en bellen en dan net wat je bij vriendinnen ziet, ditjes en datjes uitwisselen...heerlijk.

En de ex die ik al 15 1/2 jaar ken, ja, da's zo lang, ja, die ken ik dieper zeg maar en hij mij ook.

Voor mij zijn deze 2 contacten, meer heb ik er nu niet op dit moment, heel erg belangrijk.

Ineens schiet me een liedje te binnen:

Ik heb je lief met de liefde van de Heer, ik heb je lief met de liefde van de Heer, want ik zie in jou de grootheid van zijn kracht, ik heb je lief met de liefde van de Heer.

Mensen wees blij met vrienden familie of beide.

Want ook al kan je niet meteen een prob. oplossen; alleen luisteren kan wonderen doen, en het gevoel er staan mensen naast je.

Fijne Avond!!!!!!

En Tess, leuk je weer te zien!!

En nu weer terug , jahaaa, naar het kleine huis op de prairie Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 21:56

[quote=GERRIT084]Stotter je nu Smiley die vol vragen zit of ben je gewoon verkouden......... Smiley met dichtgeplakte mond[/q
Mijn gsm stottert , xit met 1 vingertje te tiepmiepen, internet ligt er vanwege verhuisperiode ff uit.. Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 3 januari 2013, 21:57
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 22:06

[quote=JOL252]

Oké sterkte........ Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 12:11

JOL252 schreef:

En hier ben ik het mee eens!
Het is geen hoogverheven kunst om een vrouwenhart te vinden/raken, het enige wat je nodig hebt is begrip.
Als je dat niet hebt? Wendt je tot Hem, Hij zal het je leren.
En weet je wat je ook moet doen?
Jezelf zijn/blijven, jou hart laten vinden door háár...
De juiste match!
Voor nu dan hè?
Straks is alles anders.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 12:13

Weet je? Ik schrijf soms bemoedigingen voor vrouwen, maar blijkbaar word dat niet altijd gewaardeerd.

Laatst was er ook een jonge man die mij een bericht stuurde, en schreef: "wat heb jij dat stuk mooi geschreven, maar ik zag dat de meeste vrouwen geen waardering hebben voor je schrijven naar hen toe".

Laatst aangepast door
LAVERDE524
op vrijdag 4 januari 2013, 12:15
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 12:22

LAVERDE524 schreef:
Weet je? Ik schrijf soms bemoedigingen voor vrouwen, maar blijkbaar word dat niet altijd gewaardeerd.

Laatst was er ook een jonge man die mij een bericht stuurde, en schreef: "wat heb jij dat stuk mooi geschreven, maar ik zag dat de meeste vrouwen geen waardering hebben voor je schrijven naar hen toe".

zijn dat bemoedigingen via het forum?
waar lees ik die?

en is het misschien zo dat als je een bemoediging niet leest, je op dat moment misschien niet een bemoediging 'nodig hebt?'

Ik weet het niet hoor, ik denk maar zo wat voor me uit... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 12:44

LYDIA448 schreef:
zijn dat bemoedigingen via het forum?
waar lees ik die?

en is het misschien zo dat als je een bemoediging niet leest, je op dat moment misschien niet een bemoediging 'nodig hebt?'

Ik weet het niet hoor, ik denk maar zo wat voor me uit... Lachende smiley

Het zou misschien beiden mogen zijn, bemoedigen en ontmoedigen, met vrouwen harten kan je beide kanten op.
Sommige zijn gevoelig anderen overgevoelig, en je hebt er die zijn ongevoelig, of één richting gevoelig, of eigen richting gevoelig zonder anders gevoelig te zijn Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 13:06

Er is niemand (behalve God) die het vrouwenhart begrijpt, dan de vrouw zelf, mits helemaal gezond van geest natuurlijk. Juist het onbegrip van ons mannen, doen we het soms fout. Als men als man, wel even verklaren zal , wat en vrouw behoord te doen en te zijn, omdat het in de Bijbel staat, ben je al helemaal verkeerd bezig, als blijkt dat men zich als man het hoofd (dus baas) van het gezin hoger geplaatst moet zijn.

Een hart, bij een relatie, is gegeven en men behoort er zeer delicaat (Breekbaar, Broos, Fijnzinnig,Fragiel, Fijngevoelig, Fijn, Gevoelig, Heerlijk, Kwetsbaar,) mee om te gaan. Pas als men in een relatie eerlijk naar elkaar toe is en oprecht en eerlijk trouw belooft en houdt in liefde, kan men iets moois opbouwen, op grond van gelijk en en de ander boven je zelf stellen, Jezus stelde zich ook nederig op, ten opzichte van ons door onze staf te dragen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 13:10

PIETER619 schreef:
Er is niemand (behalve God) die het vrouwenhart begrijpt, dan de vrouw zelf, mits helemaal gezond van geest natuurlijk. Juist het onbegrip van ons mannen, doen we het soms fout. Als men als man, wel even verklaren zal , wat en vrouw behoord te doen en te zijn, omdat het in de Bijbel staat, ben je al helemaal verkeerd bezig, als blijkt dat men zich als man het hoofd (dus baas) van het gezin hoger geplaatst moet zijn.

Een hart, bij een relatie, is gegeven en men behoort er zeer delicaat (Breekbaar, Broos, Fijnzinnig,Fragiel, Fijngevoelig, Fijn, Gevoelig, Heerlijk, Kwetsbaar,) mee om te gaan. Pas als men in een relatie eerlijk naar elkaar toe is en oprecht en eerlijk trouw belooft en houdt in liefde, kan men iets moois opbouwen, op grond van gelijk en en de ander boven je zelf stellen, Jezus stelde zich ook nederig op, ten opzichte van ons door onze staf te dragen.

precies, gelijke, monniken gelijke kappen, en geen klappen.......
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 13:19

Laten we eerlijk zijn Pieter, we begrijpen negentig procent van een vrouw en die laatste tien procent, dat zal nooit lukken. Vrouwen denken en handelen anders in die tien procent. Maar troost je, andersom is het voor hen bij mannen precies zo. Zie het niet als fout en onbegrijpelijk maar een beetje als uitdaging. Leg je er in de meeste gevallen maar bij neer dat het nooit zal lukken en geniet daarvan. Vrouwen doen dat ook met ons als ze dit snappen. En sommige dingen blijven zo. Een vrouw die voor de volle klerenkast staat en beweert dat ze niets heeft om aan te trekken, moet je niet met logische argumenten bestrijden. Gelijkberechtiging van man en vrouw is een fatsoenlijk grondrecht maar gelijk, dan wel hetzelfde, zullen we nooit worden. Dat hoeft ook helemaal niet. Elke cel in een vrouw is anders, en dat is echt een wetenschappelijk feit. Ik ga vanmiddag om twee paar nieuwe schoenen. Ik geef mijn maat op, zoek er twee uit en ben in tien minuten klaar als ze lekker zitten. Maar winkelen is voor vrouwen heel wat anders dan schoenen kopen zoals ik dat doe. Waarom zou je ze die vreugde afnemen? Wees alleen zo wijs dat je niet meegaat.....

Thomas, sommige dingen bij vrouwen zijn zo en daar kun je met je mannenverstand toch niet tegen op.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 4 januari 2013, 13:48
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 13:26

Gaat het hier specifiek om de vrouwenharten?

Hebben we ook een topic over mannenharten?

Daar valt ook heeeel wat over te babbelen....
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 13:30

THOMAS968 schreef:
Laten we eerlijk zijn Pieter, we begrijpen negentig procent van een vrouw en die laatste tien procent, dat zal nooit lukken. Vrouwen denken en handelen anders in die tien procent.

Precies, positief benaderen is het enige dat je kunt doen. Als vrouw zijnde durf ik volmondig te erkennen dat wij vrouwen (voor een man) totaal niet begrijpen zijn!
Om jullie toch een beetje op weg te helpen zal ik een tipje van de sluier oplichten n.a.v. 'de kledingkast';

Quote:
Een vrouw die voor de volle klerenkast staat en beweert dat ze niets heeft om aan te trekken moet je niet met logische argumenten bestrijden.

Een vrouw in deze situatie kampt met een (tijdelijke) vlaag van negatief zelfbeeld. Het gaat helemaal niet om die kleren, het gaat om het feit dat zij er op dat moment van overtuigd is dat het helemaal niet uitmaakt wat ze aantrekt omdat ze er 'toch niet uit ziet'.
En ja, vogel dan maar es uit waar dat nou ineens weer vandaan komt?! Maar, lukt je dat...dan heb je wel meteen prijs! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 13:47

TESSYBEAR731 schreef:
Precies, positief benaderen is het enige dat je kunt doen. Als vrouw zijnde durf ik volmondig te erkennen dat wij vrouwen (voor een man) totaal niet begrijpen zijn!
Om jullie toch een beetje op weg te helpen zal ik een tipje van de sluier oplichten n.a.v. 'de kledingkast';

Een vrouw in deze situatie kampt met een (tijdelijke) vlaag van negatief zelfbeeld. Het gaat helemaal niet om die kleren, het gaat om het feit dat zij er op dat moment van overtuigd is dat het helemaal niet uitmaakt wat ze aantrekt omdat ze er 'toch niet uit ziet'.
En ja, vogel dan maar es uit waar dat nou ineens weer vandaan komt?! Maar, lukt je dat...dan heb je wel meteen prijs! Lachende smiley met blinkend witte tanden

jajajajaja, zó is het!!! Knipoog smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril Slapende smiley [

ik snap de vrouwen soms ook niet, ook al ben ik er zelf 1!

Laatst aangepast door
LYDIA448
op vrijdag 4 januari 2013, 13:49
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 14:22

MARITIME853 schreef:

Het verwonderd mij dat je nog geen kritiek kreeg van vrouwen naar aanleiding van wat je schreef. Ik vind je tekst ronduit beledigend. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 14:36

FRANKT627 schreef:
Het verwonderd mij dat je nog geen kritiek kreeg van vrouwen naar aanleiding van wat je schreef. Ik vind je tekst ronduit beledigend. Boze smiley

Volgens mij is er anders al genoeg kritiek op gegeven hoor Frank. En ja, beledigend...enkel als je je aangesproken voelt denk ik. En dat is in mijn geval niet zo Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 14:43

TESSYBEAR731 schreef:
Volgens mij is er anders al genoeg kritiek op gegeven hoor Frank. En ja, beledigend...enkel als je je aangesproken voelt denk ik. En dat is in mijn geval niet zo Knipoog smiley

Ik voelde mij ook niet beledigd... Knipoog smiley maar als je zo denkt over vrouwen en over God stel ik me wel vragen.

ik heb die kritieken niet gelezen, sorry dat ik te voorbarig was...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 17:26

THOMAS968 schreef:
Laten we eerlijk zijn Pieter, we begrijpen negentig procent van een vrouw en die laatste tien procent, dat zal nooit lukken. Vrouwen denken en handelen anders in die tien procent. Maar troost je, andersom is het voor hen bij mannen precies zo. Zie het niet als fout en onbegrijpelijk maar een beetje als uitdaging. Leg je er in de meeste gevallen maar bij neer dat het nooit zal lukken en geniet daarvan. Vrouwen doen dat ook met ons als ze dit snappen. En sommige dingen blijven zo. Een vrouw die voor de volle klerenkast staat en beweert dat ze niets heeft om aan te trekken, moet je niet met logische argumenten bestrijden. Gelijkberechtiging van man en vrouw is een fatsoenlijk grondrecht maar gelijk, dan wel hetzelfde, zullen we nooit worden. Dat hoeft ook helemaal niet. Elke cel in een vrouw is anders, en dat is echt een wetenschappelijk feit. Ik ga vanmiddag om twee paar nieuwe schoenen. Ik geef mijn maat op, zoek er twee uit en ben in tien minuten klaar als ze lekker zitten. Maar winkelen is voor vrouwen heel wat anders dan schoenen kopen zoals ik dat doe. Waarom zou je ze die vreugde afnemen? Wees alleen zo wijs dat je niet meegaat.....

Thomas, sommige dingen bij vrouwen zijn zo en daar kun je met je mannenverstand toch niet tegen op.

Kiek ge neemt me de woorden uut de mond Knipoog smiley
Denk dat we ook maar eens een topic moeten openen met " het mannenhart" eens kijken wat daaruit komt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 17:46

THOMAS968 schreef:

Nee, die laatste 10% houden we lekker voor onszelf. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt (en soms begrijpen we onszelf ook niet, maar willen we toch gewoon gelijk krijgen Verlegen lachende smiley )

En....is het gelukt binnen 10 minuten?
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 17:57

FRANKT627 schreef:

Dat vind jij...

Mijn reactie(feedback) heb ik bij mezelf gehouden, zonder om iemand te kwetsen.
Ik geef aan, wat het mij zegt, wat ik ervan vind, hoe het bij mij overkomt, tevens wat het mij zegt vanuit mijn relatie met God als man.

Wederom ben je bezig om iemand zijn bevindingen als beledigend te betitelen.
Wat zegt het jou dan??
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:50

JANS221 schreef:
Nee, die laatste 10% houden we lekker voor onszelf. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt (en soms begrijpen we onszelf ook niet, maar willen we toch gewoon gelijk krijgen Verlegen lachende smiley )

10% maar? Ik snap soms helemaal niks van mezelf Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:52

ANNA415 schreef:
10% maar? Ik snap soms helemaal niks van mezelf Smiley die vol vragen zit Clown smiley

gelukkig je bent niet de enigste............... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:54

ANNA415 schreef:

Dat snap ik maar al te goed!................................omdat het zo herkenbaar is Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:15

STEENTJE178 schreef:
Dat snap ik maar al te goed!................................omdat het zo herkenbaar is Knipoog smiley

Héél herkenbaar... Smiley die vol vragen zit Verlegen lachende smiley
Vrouwen zijn vaag... voor 10% Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 22:05

JANS221 schreef:

Binnen zes minuten, een paar bruine en een paar zwarte, zitten goed en lopen lekker, schrok me wel wezenloos van de prijs, zo goedkoop want het was opruiming. Maar ik kan weer een hele tijd vooruit. '

Thomas, ging na het betalen gelijk weg. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 4 januari 2013, 22:16
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 Volgende
Pagina 8 van 9