ChristianMatch
 


Forum

HEL: realiteit of fictie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 20:45
 
DJAB697 schreef:
Maar niemand kan gered worden door de wet te houden, alleen via geloof in jezus , en door genade?

Voor Christenen die Jezus aanvaarden klopt dit.
Voor Joden die Jezus (nog) niet aanvaarden geld dat zij nog onder de wet leven, maar daarvoor ook genade kunnen ontvangen, net als wij dat kunnen door ons geloof in Jezus.


Laatst aangepast door
HARALD940
op dinsdag 14 augustus 2012, 20:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 21:05
 
CARMEN073 schreef:
Ik vind jouw opvatting een stuk gruwelijker en helemaal niet bijbels. Ervanuit gaande dat we pas in de hemel erachter komen of we daadwerkelijk al die tijd echt van de Heer waren; zonder dat we daar nu iets aan kunnen doen of over te weten kunnen komen (we kunnen nu immers niet even een kijkje nemen in het boek des levens) klinkt in mijn oren nogal fatalistisch.


Ja, het doet me denken aan het tot levenslang veroordeeld zijn tot dit geloof: "als dat je het maar mag hopen" en nooit zeker weten. En aan het eind van zo'n alsdatjehetmaarmaggelovenenhopen een verscheurend sterven...

Als je Hem kent ben je gekocht en betaald, verzegeld met Zijn Geest. Ik geloof wel dat voor een ieder geldt dat er na je leven wordt gekeken naar wat er gebouwd is op het fundament. Met goud en zilver bouwen of hetgeen dat door vuur wordt verbrandt. Maar dát vuur is iets anders als het oordeel buiten Gods aanwezigheid en laat dat dan maar gebeuren... de kroon is hoe dan ook voor Hem.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 14 augustus 2012, 21:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 21:22
 
God is altijd anders en groter dan alles wat wij over hem kunnen zeggen. Wat voor beeld wij ook van God maken, het zal nooit volledig zijn en altijd tekort schieten.
Maar God had de wereld (met al die mensen die allemaal proberen een beeld van God te maken) zo lief, dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Daar hoeven we niet aan te twijfelen, dat mogen we nu al zeker weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 23:22
 
JANS221 schreef:
God is altijd anders en groter dan alles wat wij over hem kunnen zeggen. Wat voor beeld wij ook van God maken, het zal nooit volledig zijn en altijd tekort schieten.
Maar God had de wereld (met al die mensen die allemaal proberen een beeld van God te maken) zo lief, dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Daar hoeven we niet aan te twijfelen, dat mogen we nu al zeker weten.

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley mooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 01:20
 
JOL252 schreef:
Zwak en onvolkomen zijn kan soms zelfs óók een keuze zijn... de weg van de minste weerstand, niet in de kracht gaan staan die al in je is gelegd...


Het staat er inderdaad in Galaten 5, ik weet het. Het is een waarschuwing, ook voor ons, om ons leven af te stemmen op Zijn wil en woord om uiteindelijk op Hem te lijken. We zijn in proces en God is lankmoedig en in dat woord zit voor mij de klank laaaaaaannnnnggggg geduldig...
De werken van het vlees.... we hebben allemaal te maken met de strijd van vlees/Geest, Galaten 5 noemt de extremen. Toch zijn er zoveel verborgen zaken in ons die je "vleselijk" kunt noemen.

Hai Jol,

Nou heb ff een tijdje over je post nagedacht...

Ik kom er niet uit.
Quote:
Zwak en onvolkomen zijn kan soms zelfs óók een keuze zijn... de weg van de minste weerstand, niet in de kracht gaan staan die al in je is gelegd...

Ik heb hier de hele dag over na lopen denken, ja onder andere natuurlijk.
Ik kom er niet uit, wát je ermee bedoelt.
In de kracht staan....net zoals in een plas water staan, verder kom ik niet.
En dan, in de kracht staan die al in je is gelegd, met andere woorden, je hebt dan als het ware al die kracht.

Ik zal even zeggen wat ik met zwakheid bedoel onder andere, bijvoorbeeld dat je erg gevoelig bent, ik trek mij dingen veel meer aan dan de gemiddelde. Ik moet echt denken om me rust in het dagelijkse leven, niet teveel stress.

En aan deze zwakheden kan ik niets aan doen, net als anderen die hoogevoelig zijn oid daar niets aan kunnen doen. Dat moet een levenstijl worden, denken aan Rust, regelmatig nemen, zorgen voor rust en stress vermijden. Omdat iemand al teveel stress heeft gehad bijvoorbeeld, of zo geboren is.

Als ik in de kracht ga staan waarvan anderen zeggen dat ie al in mij is, dan gaat het heel erg mis, zowel lichamelijk als geestelijk.... Dat bedoelde ik met kan daar nu eenmaal niets aan doen accepteren wel.

En wat voor mij veel werk is, is voor de gemiddelde niet veel.
Omdat ik nu eenmaal Ptss heb en veel gevoeliger dan de gemiddelde, een gevolg van DIS, wat, in mijn geval weer een gevolg is van kindermishandeling.

Ja, en de ene komt daar sterker uit als overlevende dan de ander. Dat hangt van zoveel dingen af, hoeveel steun had je, kon je wel opleiding doen ondanks alles, kon je kinderen krijgen, graad van sadisme van de daders, graad van leedvermaak van de daders etc. Ja, dit kan naar overkomen is niet mijn bedoeling tis de waarheid.

Ja, en die zwakheid dat versus 'onbetrouwbaarheid' waar iemand wel iets aan kan doen, mi.

Ja, in groepen werd mij vaak gezegd niet aanstellen gewoon in de kracht staan die God je heeft gegeven, vandaar....
Zoiets kan je ook niet zeggen tegen iemand die zijn been heeft verbrijzeld tijdens het skieen.....

Dat wil ook niet zeggen dat ik dom ben, ben vrij intelligent, bovengemiddeld, kon er alleen niets mee doen als kind/puber, moet alleen uitkijken voor stress nu en denken aan mijn rust en kan niet wat de meeste kunnen, iig niet zóveel door de rust die ik elke dag moet nemen.

Ja, en iedereen moet strijden tegen vlees, niet meer roken, niet teveel snoepen, geen dubieuze sites, maar ja, als dat toch een keer mis gaat, Ja, ik vind dat van een andere orde dan het studies verzinnen met feiten die niet kloppen. Dat is niet een keertje de mist ingaan, wat eigenlijk niet de bedoeling was; de geest is gewillig het vlees zwak.
Zoiets kan niet ff in een opwelling zijn gebeurd, daar is voorbereiding aan vooraf gegaan, daar zijn weet ik hoeveel lezingen over gehouden, en weet ik hoeveel geld mee verdiendt met verkoop dvd's en boeken, etc.

Ik zal ff mijn post waarop je reageerde erbij zetten voor de duidelijkheid.

Quote:
SHANITA130 schreef:
Gal 5 19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven. 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid(barmhartigheid),
vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid(zachtaardig), zelfbeheersing. 23 Tegen zodanige mensen is de wet niet. 24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.

Kijk, iedereen is wel es een keertje erg boos, ofzo. dát bedoel ik niet, wel als het een zo vaak gebeurd dat het bij je leven gaat horen...
Ik denk, leren zo met dingen om te gaan, grenzen op tijd aangeven, ook aanvoelen, zodat dat niet gebeurd.

En Galaten heeft het over uitbastingen van toorn en niet over rechtvaardige verontwaardiging.


Ik geloof niet dat God onbetrouwbare mensen uitkiest om mee samen te werken. Maar, than again, mijn mening. Want onbetrouwbaar zijn is een keuze.
En als iemand zwak of onvolkomen is, dan is dat geen keuze. Dat kan bv door omstandigheden komen.

En deze bovenstaande reactie was antwoord van mij op de post van Carmen hieronder.
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 19:19

Quote:
Carmen: Als God moest wachten totdat iemand volmaakt is dan kon het nog wel eens lang duren voordat Hij aan het werk kan!

Je hebt natuurlijk gelijk dat in Galaten 5 deze zaken veroordeeld worden. Maar in hoeverre zijn wij, ben jij en ik, vrij van al deze slechte karaktertrekken? Hoe 'volmaakt' moet je zijn voordat God je kan gebruiken?

Ik denk dat God deze wereld heel erg graag wil bereiken en Hij heeft ervoor gekozen om hierin samen te werken met onvolkomen, vaak onbetrouwbare, zwakke mensen. God schijnt zelfs vaak de in onze ogen minst geschikte mensen voor een taak uit te kiezen!

Al met al neemt het niet weg dat iemand wel verantwoordelijk is voor zijn / haar gedrag.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 15 augustus 2012, 01:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 11:23
 
CARMEN073 schreef:
Sja, zo lust ik er nog wel een paar. Als iemand dus afvalt van het geloof dan kun je achteraf zeg: Hij of zij was toch al nooit echt van de Heer...

Hoe kunnen we nu dan weten of we werkelijk wel of niet van de Heer zijn?

Ik vind jouw opvatting een stuk gruwelijker en helemaal niet bijbels. Ervanuit gaande dat we pas in de hemel erachter komen of we daadwerkelijk al die tijd echt van de Heer waren; zonder dat we daar nu iets aan kunnen doen of over te weten kunnen komen (we kunnen nu immers niet even een kijkje nemen in het boek des levens) klinkt in mijn oren nogal fatalistisch.

Ik vind wel dat jij je erg makkelijk 'afmaakt' van bijbelteksten die overduidelijk andere dingen beweren. Het feit dat mensen (theologen) heel veel omhaal van woorden nodig hebben om te kunnen 'bewijzen' dat een bijbeltekst het tegenovergestelde bedoelt dan wat er staat zegt mij genoeg. Het verbaast mij dat er mensen zijn die dat dan geloven.

Quote:
Ervanuit gaande dat we pas in de hemel erachter komen of we daadwerkelijk al die tijd echt van de Heer waren


Ik wil graag dat je aanwijst of quote waar ik dit schrijf. Woorden in mijn mond leggen is een kwalijke zaak.
Ik beweer juist het tegenovergestelde!!!!!!!!!!!!!!
Dat als je wedergeboren bent,als je de Heilige Geest hebt ontvangen, dat je niet bang hoeft te zijn je redding te verliezen.

Omhaal van woorden? Het is erg belangrijk om de Bijbelversen in hun context te zien. Wie schreef het aan wie? Wat bedoelde de Scrijver, hoe ontvingen de hoorders het. welke woorden staan er in de grondtekst, wat betekende dit in het licht van de historische en culturele context.

Ook heb ik allles Bijbels onderbouwd. Er waren mensen in de christelijke gemeente, die van geloof vielen, en Johannes geef er direct commentaar op. WIE, WAT EN WAAROM. En je doet de woorden van Johannes af met; ja zo lust ik er nog wel een paar. erg oneerbeidig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 12:56
 
DJAB697 schreef:
Ik wil graag dat je aanwijst of quote waar ik dit schrijf. Woorden in mijn mond leggen is een kwalijke zaak.
Ik beweer juist het tegenovergestelde!!!!!!!!!!!!!!
Dat als je wedergeboren bent,als je de Heilige Geest hebt ontvangen, dat je niet bang hoeft te zijn je redding te verliezen.

Ik kom tot die conclusie als ik jouw redenering volg en consequent doortrek.

Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag hoe iemand kan weten dat hij/zij werkelijk de Heilige Geest heeft ontvangen? Want dat lijkt me dan toch van (eeuwig) belang om te weten binnen jouw opvatting.


Hier:
Citaat van jou:

By far the most serious interpretive challenge is found in Heb_6:4-6. The phrase "once enlightened" is often taken to refer to Christians, and the accompanying warning taken to indicate the danger of losing their salvation if "they fall away" and "crucify again for themselves the Son of God." But there is no mention of their being saved and they are not described with any terms that apply only to believers (such as "holy," "born again," "righteous," or "saints" ).
This problem arises from inaccurately identifying the spiritual condition of the ones being addressed. In this case, they were unbelievers who had been exposed to God's redemptive truth, and perhaps made a profession of faith, but had not exercised genuine saving faith. In Heb_10:26, the reference once again is to apostate Christians, not to genuine believers who are often incorrectly thought to lose their salvation because of their sins.

Hebr 6 even schematisch weergegeven, gaat over mensen die:

1. "eens verlicht zijn geweest"
2. "van de hemelse gave genoten hebben"
3. "en deel gekregen hebben aan de heilige Geest"
4. "en het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw gesmaakt hebben
5. "en daarna afgevallen zijn,
6. "weder opnieuw tot bekering te brengen,

1. Er staat dus dat het gaat om mensen die "eens verlicht zijn geweest". Er is geen ander licht dan Jezus, dus deze mensen hebben Hem ooit aangenomen anders kunnen ze niet verlicht zijn geweest. De door jou geciteerde theoloog beweert zonder enige argumentatie dat het hier niet om christenen gaat.


3. Hier staat dat ze deel hebben gekregen aan de Heilige Geest. Maar volgens jou is dat niet zo omdat bij punt 5 staat dat ze zijn afgevallen. Omdat volgens jou niemand kan afvallen die de Heilige Geest heeft ontvangen moeten deze mensen dus ten onrechte hebben gedacht dat ze de Heilige Geest hebben ontvangen. Het feit dat je NIET afvalt is dus het bewijs dat je werkelijk de Heilige Geest hebt ontvangen (volgens jouw redenering). En dat weet je pas in het hiernamaals. Dus leef je je hele leven in onzekerheid.

Bij punt 5 staat in mijn vertaling (en voor zover ik weet alle) dat deze mensen zijn afgevallen. En bij punt 6 dat ze niet opnieuw tot bekering kunnen komen. Dit betekent dat ze al een keer tot bekering zijn gekomen.


En met omhaal van woorden bedoel ik de theologische redeneringen die van bovenstaande punten het tegendeel proberen te maken.

De aanname dat Heb 6 over ongelovigen zou gaan staat lijnrecht op de inhoud van Heb 6 en is ook in tegenspraak met de context (in de bijbel!). In Heb 5 en 6 worden de gelovige Joden aangesproken en zij worden vermaand dat zij, naar de tijd genomen, al leraars behoorden te zijn. Maar zij lijken nog wel melk nodig te hebben. De bewering dat het midden in dit stuk, in Heb 6 ineens over niet echt bekeerde mensen zou gaan kan alleen zijn ontstaan vanuit een verlangen dit bijbelvers om te buigen naar vooringenomen standpunten.


Omhaal van woorden? Het is erg belangrijk om de Bijbelversen in hun context te zien. Wie schreef het aan wie? Wat bedoelde de Scrijver, hoe ontvingen de hoorders het. welke woorden staan er in de grondtekst, wat betekende dit in het licht van de historische en culturele context.


Als bovenstaande vetgedrukte items niet expliciet in de tekst vermeld worden dan is alle theologische kennis daaromtrent DUS interpretatie. En feilbaar.

Ik lees bijbelteksten in de context van omliggende verzen en de rest van de bijbel. Jij leest de bijbel met de bril van theologen.


Ook heb ik allles Bijbels onderbouwd. Er waren mensen in de christelijke gemeente, die van geloof vielen, en Johannes geef er direct commentaar op. WIE, WAT EN WAAROM. En je doet de woorden van Johannes af met; ja zo lust ik er nog wel een paar. erg oneerbeidig.

Jammer dat je jezelf verwart met Johannes.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 13:06
 
DJAB697 schreef:
Maar mensen die zich van God afkeren, waren volgens 1 joh 2 nooit echt van de Heer.

Nog even over Johannes:
18 Kinderen, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat er een antichrist komt, zijn er nu ook vele antichristen opgestaan, en daaraan onderkennen wij, dat het de laatste ure is. 19 Zij zijn van ons uitgegaan, maar zij waren uit ons niet; want indien zij uit ons geweest waren, zouden zij bij ons gebleven zijn: maar aan hen moest openbaar worden, dat niet allen uit ons zijn. 20 Gij echter hebt een zalving van de Heilige en gij weet dat allen. 21 Ik heb u niet geschreven, omdat gij de waarheid niet weet, maar omdat gij haar weet en omdat geen leugen uit de waarheid is. 22 Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent. 23 Een ieder, die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon belijdt, heeft ook de Vader. 24 Wat u betreft, wat gij van den beginne gehoord hebt, moet in u blijven. Indien in u blijft, wat gij van den beginne gehoord hebt, dan zult gij ook in de Zoon en [in] de Vader blijven. 25 En dit is de belofte, die Hij zelf ons beloofd heeft: het eeuwige leven.
26 Dit heb ik u geschreven over hen, die u misleiden. 27 En wat u betreft, de zalving, die gij van Hem ontvangen hebt, blijft op u, en gij hebt niet van node, dat iemand u lere; maar, gelijk zijn zalving u leert over alle dingen, en waarachtig is en geen leugen, blijft in Hem, gelijk zij u geleerd heeft.

Maar deze leer, dat je als je eenmaal in Christus bent, wedergeboren, een nieuwe schepping (2 cor 5: 17) dat je dat kan verliezen, leidt tot redding door goede werken.

Nee; dat is weer een aanname. Je redding ontvang je door Jezus Christus en niets of niemand kan jou roven uit de hand van Jezus. En je hoeft je redding niet te 'bevestigen' door goede werken. Maar je moet, zoals zo vaak wordt gezegd in de bijbel 'in Jezus blijven' door dagelijks je kruis op te nemen en Hem te volgen.


ik vind het een gruwlijke leer van mensen,

Sja, dat vind ik van de leer die jij aanhangt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 13:23
 
SHANITA130 schreef:
Hai Jol,

Nou heb ff een tijdje over je post nagedacht...

Ik kom er niet uit.

Ik heb hier de hele dag over na lopen denken, ja onder andere natuurlijk.
Ik kom er niet uit, wát je ermee bedoelt.
In de kracht staan....net zoals in een plas water staan, verder kom ik niet.
En dan, in de kracht staan die al in je is gelegd, met andere woorden, je hebt dan als het ware al die kracht.

En deze bovenstaande reactie was antwoord van mij op de post van Carmen hieronder.
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 19:19

Goed onderwerp voor een mooi gesprek Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:10
 
Quote:
Ik kom tot die conclusie als ik jouw redenering volg en consequent doortrek

En ik leg uit dat het een foute conclusie is. Omdat ik juist een pleidooi hield voor het tegenovergestelde, vroeg ik om een quote om jouw conclusie te ondersteunen, omdat je me woorden in de mond legt.



Quote:
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag hoe iemand kan weten dat hij/zij werkelijk de Heilige Geest heeft ontvangen? Want dat lijkt me dan toch van (eeuwig) belang om te weten binnen jouw opvatting.

rom 8:

9 Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe.

16 Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn.


Vervolgens maak je een lijstje met punten, maar nergens staat dat die mensen wedergeboren of gered waren. wel dat ze (via de omgang met de apostelen) getuigen waren en dus deel hadden aan, de wonderen en tekenen die de Geest deed.

[/quote] Als bovenstaande vetgedrukte items niet expliciet in de tekst vermeld worden dan is alle theologische kennis daaromtrent DUS interpretatie. En feilbaar.

Ik lees bijbelteksten in de context van omliggende verzen en de rest van de bijbel. Jij leest de bijbel met de bril van theologen.
[quote]

Lol....Toen je vroeg om een Bijbelse onderbouwing, gaf ik een boel teksten die over dit onderwerp gingen. Enige wat je vroeg was, wat is je interpretatie? Als ik die geef en praat over context en commentaren van theologen quote, dan is het niet goed, wat dan heb ik een theologische bril op. iedereen heeft een bril op, als je dat niet weet, of suggereer dat jij perfect objectief bent, ben je ironisch genoeg blind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 00:49
 
SHANITA130 schreef:
Even tussen door, heel raar.....er is een boek, weet ongeveer hoe het heet, namelijk: prijst niet de Heer, zoiets in die geest is de titel.

Het is een boek, aan de grote en dikke kant, geel, schrijver weet ik niet meer.

Er zijn al enkelen die ik ken, fanatieke gelovigen, echt ongelovig geworden door het lezen van dat boek....

Ik ben benieuwd wat er in staat dat dat dát teweeg kan brengen...

Misschien weet iemand over welk boek ik het heb?

En anders hoop ik dat ik nog een email adres heb van iemand die dat las en ongelovig werd. Anders heb ik pech....heb al gegoogled etc. Ik kan ook degene ff opzoeken....als ik toch in de stad moet zijn....en het ff vragen....

Iig, Djab, ik bedoelde me post naar jou anders dat je 'm opvatte, dacht ik te kunnen zien aan je reactie....dus ik reageer later nog es. En Jol, jou zou ik ook nog antwoorden...

Dat doe ik later....ja ff gewoon geen tijd...ja, je hebt wel van die dagen dat je het druk hebt....

Laterz!!!

Heb 't gevomde, meest geelachtig boek, toen ik een pagina bekeek over cognitieve dissonantie, aan de rechterkant een advertentie van bol.com, boek heet God is niet
groot...ik dacht zoiets van 'prijs niet de Heer....ja, onveer 2 jaar geleden dat ik het zag en ik dacht ik onthou het wel....

Maar ja ik herkende 't net....

Tricky boek natuurlijk, maar wordt gelezen in christelijk nederland, ik wil het lezen omdat Ik ben benieuwd wat er in staat dat dat dát teweeg kan brengen...dat meest fanatiekelingen ineens niet meer geloven na lezen van dat boek....

Ja, of ik vergis me heel erg die kans is er ook, maar ja, daar kan ik dan ook niets aan doen, het lijkt sterk op wat in me geheugen zit...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 16 augustus 2012, 00:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:17
 
De Hel is echt
De Hel is een splijtpunt een onvoorstelbaar oord.
De Hel kan niet van God zijn.

De Hel is net als kanker iets wat we niet willen horen , over willen spreken en wat we dood zwijgen.
Ook de Hel is net als Satanisme een onderwerp waar de mens niet meer mee bezig wil zijn.
God van Nederland is een Poldermodel God.
Hijj is modern , helpt mee in de huishouding en geeft vrouwen alle ruimte tot zelfontplooiing.

Hij is altijd bereid tot herzien van Zijn beslissingen , wordt nooit boos en heeft voor iedereen een goed woordje.

Hij vindt dat Allah ook wel een beetje recht heeft op zijn plekje in de wereld , want ja , waar haalt God de idee vandaan dat HIj Uniek is?

Nee Allah en Islam moeten ook een kansje hebben ......

En Israel ?
Tja die zijn schuldig aan hun eigen vernietigiing en hadden maar moeten luisteren .
Hij heeft niets met Israel en ziet hen eigenlijk meer als last dan lust.
Nee dan de KERK .......
En Calvijn en Luther ja ja dat waren toffe jongens m jammer dat ze niet een beetje meer tegen de Joden fulmineerden want dat had wel meer indruk gemaakt.

Ach ja uiteindelijk komt iedereen in de hemel.
Want de God van Nederland eeeeehm bestaat niet , want dat zegt een zekere Hendrikse uit Zeeland.
En hij kan het weten.

En de Hel ?
Tja daar is het helemaal nog niet zo druk.
Want alleen de duivel en zijn vriendjes zitten daar te duimen draaien.
hebben niets te doen.............zomerslapte.

Oja het wordt daar ook niet druk want iedereen gaat naar de hemel.
behalve Hitler en .................nog een paar slechterikken.
Maar de anderen die hun leven zelf hebben ingericht en de God van Nederland alleen maar hebben nodig gehad toen ze trouwden en een keer per week op zondag en als ze examen moeten doen , ja die gaan naar de hemel.

Tja de God van Nederland .....moet eigenlijk toch wel lief zijn en goed over Zijn gevoelens kunnen praten en vooral niet alles hoog opnemen want ach .......de waarheid ligt in het midden.


Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op zaterdag 25 augustus 2012, 18:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:35
 
CORTAZAR588 schreef:
De Hel is echt
De Hel is een splijtpunt een onvoorstelbaar oord.
De Hel kan niet van God zijn.

De Hel is net als kanker iets wat we niet willen horen , over willen spreken en wat we dood zwijgen.
Ook de Hel is net als Satanisme een onderwerp waar de mens niet meer mee bezig wil zijn.
God van Nederland is een Poldermodel God.
Hijj is modern , helpt mee in de huishouding en geeft vrouwen alle ruimte tot zelfontplooiing.

Hij is altijd bereid tot herzien van Zijn beslissingen , wordt nooit boos en heeft voor iedereen een goed woordje.

Hij vindt dat Allah ook wel een beetje recht heeft op zijn plekje in de wereld , want ja , waar haalt God de idee vandaan dat HIj Uniek is?

Nee Allah en Islam moeten ook een kansje hebben ......

En Israel ?
Tja die zijn schuldig aan hun eigen vernietigiing en hadden maar moeten luisteren .
Hij heeft niets met Israel en ziet hen eigenlijk meer als last dan lust.
Nee dan de KERK .......
En Calvijn en Luther ja ja dat waren toffe jongens m jammer dat ze niet een beetje meer tegen de Joden fulmineerden want dat had wel meer indruk gemaakt.

Ach ja uiteindelijk komt iedereen in de hemel.
Want de God van Nederland eeeeehm bestaat niet , want dat zegt een zekere Hendrikse uit Zeeland.
En hij kan het weten.

En de Hel ?
Tja daar is het helemaal nog niet zo druk.
Want alleen de duivel en zijn vriendjes zitten daar te duimen draaien.
hebben niets te doen.............zomerslapte.

Oja het wordt daar ook niet druk want iedereen gaat naar de hemel.
behalve Hitler en .................nog een paar slechterikken.
Maar de anderen die hun leven zelf hebben ingericht en de God van Nederland alleen maar hebben nodig gehad toen ze trouwden en een keer per week op zondag en als ze examen moeten doen , ja die gaan naar de hemel.

Tja de God van Nederland .....moet eigenlijk toch wel lief zijn en goed over Zijn gevoelens kunnen praten en vooral niet alles hoog opnemen want ach .......de waarheid ligt in het midden.

BRRRRRR, WAT EEN GRIEZELIGE GEDACHTEN!
Ben ik even blij dat ik niet in demonen van welk soort dan ook geloof.
Iets meer realisme kan geen kwaad en doet geen kwaad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 08:05
 
CARMEN073 schreef:
Goed onderwerp voor een mooi gesprek Knipoog smiley
in de kracht staan, moet ik hierbij denken, jezus geeft je stromen van levend water, en dat water stroomt weer door via jou na anderen. Die stromen van levend water geven je kracht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 09:16
 
PETRA944 schreef:
in de kracht staan, moet ik hierbij denken, jezus geeft je stromen van levend water, en dat water stroomt weer door via jou na anderen. Die stromen van levend water geven je kracht.


Hoe stroomt het dan via jou naar anderen? Hoe zie je dat in de praktijk???
Mooie woorden opschrijven is één maar de praktijk is dat niet het allerbelangrijkste?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:43
 
CORTAZAR588 schreef:
De Hel is echt
De Hel is een splijtpunt een onvoorstelbaar oord.
De Hel kan niet van God zijn.

De Hel is net als kanker iets wat we niet willen horen , over willen spreken en wat we dood zwijgen.
Ook de Hel is net als Satanisme een onderwerp waar de mens niet meer mee bezig wil zijn.
God van Nederland is een Poldermodel God.
Hijj is modern , helpt mee in de huishouding en geeft vrouwen alle ruimte tot zelfontplooiing.

Hij is altijd bereid tot herzien van Zijn beslissingen , wordt nooit boos en heeft voor iedereen een goed woordje.

Hij vindt dat Allah ook wel een beetje recht heeft op zijn plekje in de wereld , want ja , waar haalt God de idee vandaan dat HIj Uniek is?

Nee Allah en Islam moeten ook een kansje hebben ......

En Israel ?
Tja die zijn schuldig aan hun eigen vernietigiing en hadden maar moeten luisteren .
Hij heeft niets met Israel en ziet hen eigenlijk meer als last dan lust.
Nee dan de KERK .......
En Calvijn en Luther ja ja dat waren toffe jongens m jammer dat ze niet een beetje meer tegen de Joden fulmineerden want dat had wel meer indruk gemaakt.

Ach ja uiteindelijk komt iedereen in de hemel.
Want de God van Nederland eeeeehm bestaat niet , want dat zegt een zekere Hendrikse uit Zeeland.
En hij kan het weten.

En de Hel ?
Tja daar is het helemaal nog niet zo druk.
Want alleen de duivel en zijn vriendjes zitten daar te duimen draaien.
hebben niets te doen.............zomerslapte.

Oja het wordt daar ook niet druk want iedereen gaat naar de hemel.
behalve Hitler en .................nog een paar slechterikken.
Maar de anderen die hun leven zelf hebben ingericht en de God van Nederland alleen maar hebben nodig gehad toen ze trouwden en een keer per week op zondag en als ze examen moeten doen , ja die gaan naar de hemel.

Tja de God van Nederland .....moet eigenlijk toch wel lief zijn en goed over Zijn gevoelens kunnen praten en vooral niet alles hoog opnemen want ach .......de waarheid ligt in het midden.



"Geloven is subjectief.
En volgens sommigen meer gevoel dan verstand.

De satan zal alles aan wenden om ons gek te maken en elkaar te verketteren.
De brandstapels van de middeleeuwen waren satanisch.
Dat was geen vergissing , noch een juist instrument , maar uit de koker van de duivel.

Alles wat leidt tot verdeeldheid en groepsvorming en uitstoting en veroordeling hoe goed en juist wij dat ook van ons zelf vinden , is van de duivel."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 13:57
 
WILLEMIJN232 schreef:
Hoe stroomt het dan via jou naar anderen? Hoe zie je dat in de praktijk???
Mooie woorden opschrijven is één maar de praktijk is dat niet het allerbelangrijkste?

mm zoals jij dit schrijft Willemijn lijkt het net of jij denkt dat ze dat in de praktijk niet doet. Maar dat bedoel je misschien niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEFFREY984





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 21:37
 
@ Topicstarter,

Jezus zou je nooit de hel laten zien want dan baseer je je keuze op angst/dwang. En dwang is onbijbels. Ik heb zelf een topic geopend over 'hemelbezoeken', ook al zo iets aparts, msch dat je daar op wil reageren? Ik val je verder ook niet aan, maar de openingspost vind ik nergens terug in mijn Bijbel. En dat is wat geld, het Woord.

God's zegen


Laatst aangepast door
JEFFREY984
op zondag 4 november 2012, 21:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8
Pagina 8 van 8