ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3903 3904 3905 3906 3907 3908 3909 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 09:25

PETRA411 schreef:
Nee Willemijn, niemand hoeft het met me eens te zijn,het ging me erom dat iemand schrijft alsof het de waarheid is, dat ik zo.... ben, terwijl dat niet zo is. En dat is wat anders als een andere mening hebben.
Dat iemand schrijft,ga en zondig niet meer, dat zullen er wel meer denken,want voor de een is het zonde sex voor het huwelijk, voor de ander niet.

Jij leest het blijkbaar als de waarheid, ik lees het niet zo......en als je zelf weet dat je zo niet bent? Het zegt wat over Herman, niets over jou.....
hij kent je tenslotte niet eens.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 09:26

SHANITA130 schreef:
Hoi Petra,

Ik zou zeggen trek het je niet aan. Ik kon jou helemaal volgen in de stukjes die je schreef, anderen ook.

Sommigen denken dat ze leuk zijn en vaak beschuldigen mensen anderen van dingen die ze zélf doen, projectie heet dat.

Fijne Dag!

jij ook fijne dag Knipoog smiley
En ik trek het me ook niet aan meer, uit hermans reactie haal ik uit, dat hij me woorden verkeerd begrijpt, en is oke herman,kan gebeuren. En ik ben er echt van overtuigd herman zijn reacties opzijn manier goed bedoeld. en hoop dat iedereen zich vrij voelt om verder te schrijven hier, ook herman. Wie weet schrijf ik ook weleen keer goedbedoeld woorden bij iemand neer waarmee die persoon zich gekwetst voelt,ofzo
En ben blij dat herman gereageert heeft. Op zijn manier, met zijn woorden wil hij het dan ookgoed maken en het is goed. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 09:29

JANE866 schreef:
Graag wil ik een ieder die dit leest oproepen om te bidden voor Peter.
Graag gebed voor hem en zijn vrouw voor rust en kracht van de Heilige Geest.
De komende week moet hij diverse onderzoeken ondergaan.
Een poos geleden is er bij hem melanoomkanker geconstateerd in de huid. Later zijn er uitzaaiingen gevonden in de longen en lever.
Sinds begin deze week zijn er uitzaaiingen geconstateerd in de hersenen.
Zijn bloed gaat weg en de komende week wordt onderzocht of dit te maken kan hebben met een lek in zijn lichaam en ook wordt onderzocht of er er eventuele uitzaaiingen in de darmen zijn.
Het een volgt na het ander ...
Heel graag bidden voor een positieve uitslag volgende week en het stilzetten van de ziekte.
"Wat bij mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God".[/

Hai, ik schrik heel erg, schrik me rot eigenlijk.

Ik zal bidden..

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 8 juni 2012, 09:30
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 09:36

WILLEMIJN232 schreef:
Jij leest het blijkbaar als de waarheid, ik lees het niet zo......en als je zelf weet dat je zo niet bent? Het zegt wat over Herman, niets over jou.....
hij kent je tenslotte niet eens.....

Het zegt over herman dat hij woorden anders leest.
Dus laat iedereen a.u.b. ophouden met in het openbaar er verder op door te gaan. Het is goed tussen herman en mij nu. Ook herman heeft gevoel,heel lief dat iedereen mee denkt,maar als iedereen zijn of haar mening hier gaat neer zetten, blijft door gaan over mis begrip,miscommunicatie,blijft wijzen op die had dat niet moeten schrijven ofzo word er dadelijk iemand gekwetst.
We schrijven denk ik allemaal wel es wat verkeerd denk ik.
Eh in het vervolg bij zoiets probeer ik het prive te houden....pffffffff
Met de hoop dat niemand iemand hier verder veroordeelt en op een leuke manier dit moeilijke onderwerp sex voor het huwelijk... verder kan gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 10:12

[quote=PETRA411]jij ook fijne dag Knipoog smiley
En ik trek het me ook niet aan meer, uit hermans reactie haal ik uit, dat hij me woorden verkeerd begrijpt, en is oke herman,kan gebeuren. En ik ben er echt van overtuigd herman zijn reacties opzijn manier goed bedoeld. en hoop dat iedereen zich vrij voelt om verder te schrijven hier, ook herman. Wie weet schrijf ik ook weleen keer goedbedoeld woorden bij iemand neer waarmee die persoon zich gekwetst voelt,ofzo
En ben blij dat herman gereageert heeft. Op zijn manier, met zijn woorden wil hij het dan ookgoed maken en het is goed. Lachende smiley[/quote

PRACHTIG PETRA !WAT EEN VOORBEELD MAG JE ZIJN VOOR VELE MET DEZE REACTIE
LATEN WE DAAROM NIET ACHTEROM KIJKEN WANT DIE KANT GAAN WE NIET OP ...WE MOGEN VOORUIT KIJKEN..
EEN FIJNE DAG!
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 10:14

ANITA695 schreef:
Hallo manna

Ja ik doe dat wel niet dat ik ze niet mag maar de telefoonlijst te lang word en er nooit iemand terug belt wat moet je er dan mee ??

VERWIJDEREN DUS

En heb nu een vaste telepraatluisterlijn met mijn hemelse Vader
die stoort niet, geen ruis op de lijn , geen valse meningen , of uitgesproken rebelse woorden .

Hij luistert geeft mij rust zonder lust met Hem kan ik uren praten en zo vul ik mijn lege gaten omdat Hij mij geeft wat de wereld niet geven kan ik luister naar zijn plan niet naar mensen met wensen in hun hart en steeds weer een nieuwe start even bellen afspreken hier of daar wat is dat een groot gevaar.
Teleurstellingen te over wat is het het mijn wil of Zijn wil geschiede.
Ik stel mijn vertrouwen volledig op Hem geen tel nummers er bij hoef ik ze ook niet te verwijderen .
En ga nu dat doen wat Hem welgevallig is blind vertrouwen gaan in Jezus naam en de telefoon bij me elke minuut van de dag hang ik aan de lijn en dat vind ik heel fijn .
Zijn tel nummer kan ik niet verwijderen want dan belt Hij mij en zegt
Ik hou van jou luister je nou heb t goede met je voor maar luisteren is zo moeilijk hoor open je ogen je oor en je hart , maak vandaag net als ik een nieuwe start bel met de lijn naar boven want alle vreugde liefde en rust en geluk komt van boven ..

wens je dat allemaal toe in je leven omgeven door mensen dat blijven mooie wensen ga niet alleen maar in Jezus naam Hij gaat voor je aan

groet anita

AMEN!
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 10:49

Mooi geschreven DJES het bovenstaande

PETRA411 schreef:
Het zegt over herman dat hij woorden anders leest.
Dus laat iedereen a.u.b. ophouden met in het openbaar er verder op door te gaan. Het is goed tussen herman en mij nu. Ook herman heeft gevoel,heel lief dat iedereen mee denkt,maar als iedereen zijn of haar mening hier gaat neer zetten, blijft door gaan over mis begrip,miscommunicatie,blijft wijzen op die had dat niet moeten schrijven ofzo word er dadelijk iemand gekwetst.
We schrijven denk ik allemaal wel es wat verkeerd denk ik.
Eh in het vervolg bij zoiets probeer ik het prive te houden....pffffffff
Met de hoop dat niemand iemand hier verder veroordeelt en op een leuke manier dit moeilijke onderwerp sex voor het huwelijk... verder kan gaan.

Wow Petra wat mooi van je!! Iemand vroeg aan me”wat een gedoe wat heeft dit voor een zin?” voor mij was het(nu achteraf) zinvol om er uit te leren hoe jij hier mee omgaat! Ontzettend mooi voorbeeld van vergeven! Hier in praktijk gebracht! Je vroeg je ergens een keer (midden in de nacht geloof ik) af “moet ik nog wel wat schrijven op het forum?had ik wel moeten schrijven op het forum ?) ik denk van wel! (Voor mij was er geen woord “Frans”bij )
En dat is ook wat ik in je laatste zin lees: “Met de hoop dat niemand iemand hier verder veroordeelt en op een leuke manier dit moeilijke onderwerp sex voor het huwelijk... verder kan gaan.”
Daar ben ik het helemaal mee eens!

Laatst aangepast door
YES356
op vrijdag 8 juni 2012, 11:03
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 10:54

PETRA411 schreef:
Ha ha, goeie reactie. En ik vraag me af hoeveel mensen snel trouwen omdat ze dan sex mogen hebben.

sex pas als je getrouwd bent... eh en anderei ntimiteiten zoals tongen is best intiem,mag dat dan wel? En eh er is ook zoiets als een chemische klik, stel je trouwt en dan word je pas echt intiem,maar zo geweldigge minnaar is hij niet? Ik zelf zou het niet durven,met een man trouwen en dan pas ontdekken of hij wel fijn is in bed. En natuurlijk worstel ik met vragen, god wat vind u ervan,het is prachtig,man en vrouw die een zijn, pas met trouwen zich aanelkaar geven, is ook een stukje bescherming tegen relaties die alleen om sex gaan,soa,s ,je hart wat tig keer gebroken kan worden
zelfbevrediging, is iets natuurlijks,niets mis mee,eerder ongezond als ik het me kinderen zou verbieden
Zo denk ik erover..... best interesant om anderen hun mening erover te lezen.
en ohoh,wat is het moeilijk soms, zie je een leuke man denk je......zelfs in de kerk soms.Mensen denken misschien dat ik dan heel heilig zit te bidden,maar ik bid soms in de kerk, oh god vergeef me,dat ik na die man heb zitten te kijken met bepaalde gedachten,hij had geen trouwring om,maar wat bleek later kwam zijn vrouw met kind, duh dan voel ik me schuldig, want kijken doe ik....pffffffffffff 1 ding weet ikwel,ikbenniet geschikt voor non. en doe ik daarmee nou echt kwaad? Als ik kijk na een man en denk...zou ik sex met een man hebben,doe ik daarmee echt kwaad? Misschien eerder mezelf als ik te snel sex met een man zou hebben en blijkt hij meer voor me lichaam gaat en niet serieus is.
Maar ja eerst maar es een man zien te vinden... ik denk niet dat jezus mij zou veroordelen als ik sex heb voor het huwelijk. me begrijpt en misschien best wel vaak moet lachen om me als ik weer eens bid,oh god die man lijkt zo leuk, vergeef me ik na zijn broek keek...en oh oh wat erg dat ik daarna wat stoms deed waardoor die man moest lachen,want zo gaat het meestal als ik een leuke man zie. zou ik mezelf moeten haten omdat ik naar mannen kijk? Ze leuk vind? Nee, god heeft mezelf zo gemaakt toch? en best tevreden alleen, alleen een leukeman wil ikbest wel,duskijk enzit hier en ga metdit soort dingen na jezus ook, jezus ben ik zo slecht ik mannen leuk vind? Ik denk het niet, ik denk dat hij me ook zal helpen een leuke man te vinden en het best zou begrijpen als ik voor het huwelijk wat doe, hij kent me toch, weet warom en geloof niet dat ik daardoor gods liefde voor mij zou kwijtraken. enfin wat gedachten die ik over dit alles heb.... en zeg me niet dat ik de enige ben die wel es in de kerk zit en kijkt en denkt...
mijn vriendinnen zijn getrouwd, begrijpen mij hier niet goed in,vinden wachten tot trouwen,makkelijk alsj e getrouwd bent, omdat te zeggen,maar vraag me wel es af hoe hun zullen zijn naj aren zonder man...

WILLEM618 schreef:
Petra,

Eerlijk stukje, mooi.
Ik denk dat het in het samenleven helemaal niet gaat om allemaal regels die we met elkaar hebben bedacht. Het gaat er in het leven om, dat we waardevol met de schepping omgaan. En laten we eerlijk zijn, iedereen die een relatie achter de rug heeft, heeft ook ervaring met gevoelens delen met een ander. Voor het huwelijk sex hebben is voor een gescheide persoon niet meer mogelijk, want het is in alle gevallen NA het huwelijk. Maar gaat het hier echt om?
Een huwelijk om sex is een huwelijk waarin je de ander geen recht doet, maar ook jezelf niet. Waardevol met het leven van jezelf en van de ander omgaan, dat is het tweede gedeelte van de samenvatting van de wet. Je naaste liefhebben als jezelf. Ik denk, als je echt bewust voor elkaar kan kiezen, en die keuze ook uitspreekt, dan is dat een verbintenis. In heel veel gevallen waar ik van weet, lag de nadruk van geen sex voor het huwelijk er zo dik op, dat de weg om elkaar te leren kennen niet eens bewandeld kon worden. En wat is er nu juist belangrijk om "een verbintenis voor het leven te KUNNEN aangaan?". Het ELKAAR leren KENNEN. En als er door het kennen liefde ontstaat, en vanuit die liefde sex plaats heeft, is dat waardevol met elkaar omgaan, is dat liefde. En dat is niet goedkoop, dat is niet gebasseert op eigen behoeftes alleen, dat is geen pure lust, dat is niet verkeerd. En zondig? Zelfs onze beste werken met zonden bevlekt zijn. Is dat een goedpraten? Nee, een besef. En ik geloof niet, dat we alleen moeten kijken naar wat mag en niet mag. Heel ons leven moet doordrongen zijn van het besef, dat er uit ons geen GOED kan komen, en daarom niet meer ONS leven is, maar dat ons LEVEN Christus is. En dat houd is, dat de Levenden weten dat ze sterven moeten, en de doden weten helemaal niets. En sterven is, niet dood gaan, maar een poort doorgaan, naar het Eeuwige leven. En in dat licht, mag je waardevol genieten van wat God geeft, en wat God ons schenkt. Ook in de omgang met je geliefde.

Dit is misschien een mooi punt op de draad weer op te pakken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 11:23

Het beste er mee! En geniet er van!! Overmorgen. Zal aan je denken in mn gebed (was ik al weer even vergeten) Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 11:49

MARIA830 schreef:
Aspartaam is een giftige stof wat in heel veel eten zit.
Dit is door verschillende mensen onderzocht.
Je kan er heel veel over vinden op het net.
Ik schrok ervan dat je er zo ziek van kunt worden, je kan er zelfs kanker van krijgen.
Er zijn ook speciale kookboeken verschenen om zonder E-nummers te koken en ze dus niet meer tot je te nemen.
Ik vind dat we dat als christenen geen gif tot ons moeten nemen, er is al genoeg rotzooi.
Misschien kunnen we daar als christenen tegen op staan.
Er is ook een boekje waarin staat welke E-nummers gevaarlijk zijn, welke twijfelachtig zijn en welk je wel in kan nemen zonder ziek te worden.
MAAR ASPARTAAM IS GIF DUS STOP ALSJEBLIEFT MET HET GEBRUIK ERVAN.

Een christen die wil proberen te voorkomen dat er nog meer mensen aan kanker doodgaan door middel van gebruik van ASPARTAAM.

Persoonlijk vind ik dat het allemaal behoorlijk wordt overdreven. Het is algemeen bekend dat sommige stoffen minder goed voor de mens zijn als anderen, Maar is dat een goede reden om dan direct met de inname van al die stoffen te stoppen?

Dat lijkt me geen doen. Eten zonder E nummers is gezond, maar als er geen E nummers worden toegevoegd zijn de meeste producten niet zo lang houdbaar. Dit wordt onbetaalbaar, en het lijkt me sterk dat bedorven voedsel eten zo goed is voor een mens.

Mensen worden vele malen ouder als lang geleden toen er nog niets toegevoegd werd. Dit komt natuurlijk ook wel door de verbeterde zorg. Wat ik er mee zeggen wil...
Neem alles met mate...Dit in combinatie met de verbeterde zorg, resulteert zo wie zo al dat de mensen ouder worden.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 12:12

Mooiste moment???

Voor mijn dochter en mezelf even een LUXE 2dagen arrangement geboekt voor een dolfijnfeessie in Harderwijk!!!!

(Dat gevoel...even luxe doen...is zo heerlijk)
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 12:39

ZEELAND736 schreef:
Mooiste moment???

Voor mijn dochter en mezelf even een LUXE 2dagen arrangement geboekt voor een dolfijnfeessie in Harderwijk!!!!

(Dat gevoel...even luxe doen...is zo heerlijk)

Dat gaat vast mooi worden Zeeland, leuke stad met leuke bewoners en een leuk dolfinarium, wat wil een mens nog meer!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 12:41

WILLEMIJN232 schreef:
Dat gaat vast mooi worden Zeeland, leuke stad met leuke bewoners en een leuk dolfinarium, wat wil een mens nog meer!

Wat ik nog meer wil???

Uhhh...duim effe voor mooi weer!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 12:46

ZEELAND736 schreef:
Wat ik nog meer wil???

Uhhh...duim effe voor mooi weer!!!!

Je laat je dagjes uit toch niet verpesten door slecht weer? Er zijn overdekte terrassen met terrasverwarming hoor! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARENDINE325

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 13:17

JOLAN931 schreef:
Dat lijkt me geen doen. Eten zonder E nummers is gezond, maar als er geen E nummers worden toegevoegd zijn de meeste producten niet zo lang houdbaar. Dit wordt onbetaalbaar, en het lijkt me sterk dat bedorven voedsel eten zo goed is voor een mens.
Een E-nummer kan vanalles zijn, vitamine C heeft een E-nummer en ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat vitamine C gezond is.

Een E-nummer is niets anders dan een indeling voor stoffen die aan voedsel toegevoegd kunnen worden, die zijn onderzocht en in Europa geregistreerd staan onder een bepaald nummer. Sommige E-nummers zijn totaal natuurlijk, andere E-nummers zijn chemisch geproduceerd. Het idee dat je alle E-nummers moet mijden, klopt niet.

Ik ben er voorstander van om goed op te letten wat je eet. We hebben één lichaam gekregen en moeten daar zo goed mogelijk mee omgaan, gezond eten is een van de voorwaarden om dat zo goed mogelijk te onderhouden. Aan de hoeveelheid die mensen te zien met welvaartsziekten te maken krijgen, zijn we niet op de goede weg. Mijn visie is dat je als christen zeker een bepaalde verantwoordelijkheid hebt om bewust en gezond te leven.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 13:18

DANIEL777 schreef:
met andere woorden je knijpt hem er weer tussenuit? Verraste, verbaasde smiley

Ja nog niet hoor wil je me tegen houden dan en dan nog als ik ga is het dat ik alleen wil zijn met de HEER Hij verteld mij welke wegik moet gaan en wie ik mag bellen en wie mij belt En och heb de mooiste lijn naar boven dat is wat ik wil geloven alles op zijn tijd en ja soms krijg je spijt van dingen mensen die je omringen voor alleen hun eigen dunk en dingen
Denken te weten maar zullen op dat moment vergeten wie God is voor hen en horen dan weer de ruis op de lijn die verstoort word door pijn en verdriet wie wil dat nu IK niet .
En ja dan neem ik een besluit om Hem alleen te dienen te volgen in stil vertrouwen op Hem bouwen en och wie kan me geven wat de HEER me geeft niemand in deze wereld kan dat evenaren al doen we nog ons best wij zijn mensen God doet de rest ook ik zal daar komen Hij kent mijn dromen mijn verlangen en zal dat ooit vervangen door vrede en geluk samen te gaan in Jezus naam

Dit wens ik iedereen toe de sleutel naar geluk is boven ligt voor een ieder klaar t is maar welke deur en welk hart je volgt je eigen hart of dat van de Vader toch ??

wens je dat geluk toe voor de toekomst vluchten doe ik zeker niet de HEER kent mij en geniet als ik bij Hem kniel dan kan Hij in mij werken zijn plan in uitvoering brengen mijn eigen ik kan dat niet dat brengt alleen maar verdriet

vandaar dat ik WEER ga maar ik weet welke weg
Het ga U goed Ga met God dan weet je zeker dat het de mooiste weg word >

lieve groet anita
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 13:23

YES356 schreef:
Het beste er mee! En geniet er van!! Overmorgen. Zal aan je denken in mn gebed (was ik al weer even vergeten) Twijfelende smiley

Ja ik was het ook weer even kwijt, maar ik begin er weer mee hoor.
Hoop dat jouw doop voor jou een echt geweldig fijn moment is
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 16:47

WILLEMIJN232 schreef:
Je laat je dagjes uit toch niet verpesten door slecht weer? Er zijn overdekte terrassen met terrasverwarming hoor! Knipoog smiley

Ja...oke...die zijn goed voor mijn glas ijsthee...
En het kijken naar de m....mensen...
Maar daar zie ik echt geen dolfijnen en walrussen!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JANE866

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 17:27

WILLEMIJN232 schreef:
Moet hij wel zijn pinpas mee nemen he? Ik was eens bij zo'n genezingsdienst en wat mij bijzonder stoorde daarin was dat het wel erg om geld draait.........als je binnenkomt liggen de machtigingskaarten al op je stoel!

Tja... iedereen zal dit op zijn/haar eigen manier te beleven. Maar hij zal er - al helemaal gezien zijn situatie - wel doorheen kijken hoor.
Alles mag, niks moet.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 18:14

ZEELAND736 schreef:
Ja...oke...die zijn goed voor mijn glas ijsthee...
En het kijken naar de m....mensen...
Maar daar zie ik echt geen dolfijnen en walrussen!!!!!

Nee, die zwemmen in een overdekte koepel......maar het is natuurlijk leuker als het mooi weer is......
Toen bij ons de hervormde en gereformeerde kerk één werden hadden wij met zijn allen een dienst in het dolfinarium en deden de dolfijnen mee in de dienst......was heel bijzonder
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 18:14

WILLEMIJN232 schreef:
Moet hij wel zijn pinpas mee nemen he? Ik was eens bij zo'n genezingsdienst en wat mij bijzonder stoorde daarin was dat het wel erg om geld draait.........als je binnenkomt liggen de machtigingskaarten al op je stoel!

Gaat het daar om geld???
Jammer...dacht eigenlijk dat het om God moest gaan....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 19:17

Vrijdag 8 Juni, Psalm 69: 33-37; Woning geven.

Wie mag er in Kanaän leven? Dat is altijd een spannende vraag geweest en dat is nog steeds een vraag die de spanning flink doet oplopen. Joden? Arabieren? De psalm is – aan het slot van het lied gekomen – op dit punt niet onduidelijk. ‘Het volk dat hem dient, zal het land bezitten, wie zijn naam liefheeft, mag er wonen.’ Let wel: er staat niet dat Israël er wonen mag. Er staat ook niet dat er net zo goed anderen dan Joden mogen wonen. Er staat alleen dat zij er mogen wonen die de God van Abraham dienen en liefhebben.
Zij die de God van Abraham dienen en liefhebben… Dus: de Joden! En de moslims dan? Zij mogen God Allah noemen, Abraham is ook voor de moslims de vader der gelovigen. En om het nog mooier te maken: zij die de God van Abraham dienen en liefhebben, dat zijn ook de christenen! Goedbeschouwd zijn het alle mensen die hebben gebroken met de verering van kosmische krachten en machten. Het zijn zij die geen heil zien in zon, maan en sterren. Je kunt daar licht in zien, warmte, wegwijzers en tijdaanwijzers voor dag en nacht, maar geen goden, geen machten en krachten die aanbeden dienen te worden. Uit die cultuur en uit die cultus is Abram weggeroepen. Wij geloven in de Stem, in het Woord, in die Ene die geen Naam mag hebben, omdat Hij groter is dan al wat werd geschapen. Wie voor Hem respect heeft, wie die God – hoe je Hem dan ook noemen wilt – aanbidt, die mag er wonen, in dat goede land, dat God belooft aan allen die Hem liefhebben.

Hemel en aarde, prijst om strijd den Heer,
gij grote zee en alle watervloeden.
Vrijwaren zal hij Sion en behoeden,
in Juda’s lot brengt Hij een ommekeer.
Men zal weer wonen in ’t beloofde land,
een nieuw geslacht vindt daar bij U nieuw leven
en Gij zult met een Koninklijke hand
al wie uw bijzijn zoeken woning geven.
Naar boven

Auteur Bericht
MARC212

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 19:29

Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen. Wat hebt u eraan de hele wereld te winnen en uzelf te verspelen of schade toe te brengen? Lukas 9:24-25
Naar boven

Auteur Bericht
MARIACH691

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 19:30

HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar)

Mariach misschien omdat ik de dag erop met vakantie ga, ik neem dan wellicht een vriendin mee als ik kom!

BBQ en houtskool worden meegenomen door;

feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door;

Laatst aangepast door
MARIACH691
op vrijdag 8 juni 2012, 19:32
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 20:23

ZEELAND736 schreef:
Gaat het daar om geld???
Jammer...dacht eigenlijk dat het om God moest gaan....

Zou wel mooi zijn, maar die betaalt de kerkgebouwen en salarissen niet, dus het gaat ook altijd om het geld.......dat is overal zo dus ook in de kerken en gemeentes......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 8 juni 2012, 21:44
Naar boven

Auteur Bericht
BOMMIE663

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 20:29

HERMAN968 schreef:
Is erg interessant ! Aan te bevelingswaardig. Knipoog smiley Lachende smiley
waarom is die dag alleen voor vrouwe roos???????????????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 20:30

FLOWERFUL304 schreef:
de 1e keer dat ik vaste was een vaste van 40dgn met 1 vegetarische maaltijd per dag na 17:00 uur, geen gebak of lekkernijen, geen vlees, door de dag heen water, geen suiker. Ik drink geen koffie dus dat scheelt. Ik voelde me heel goed en voelde Gods tegenwoordigheid sterk. Het slankt natuurlijk ook af, maar daar deed ik het niet voor.

Aan het begin van elk jaar al 5keer denk ik, in januari vast ik voor 21dgn of 40dgn. Ik doe dan 1 snee brood in de ochtend en dan na 17:00 een vegetarische maaltijd, geen gebak of lekkernijen, geen vlees, water, vers geperste sinas voor de weerstand. Het is met de tijd een beetje mijn eetpatroon geworden.

Het is goed om te vasten in crisis perioden of/voor tijdens geestelijke oorlogsvoering. Het is ook een manier om je voor God te verootmoedigen. Ik prefereer vegetarisch vasten want dan kan het lichaam ook ontgiften. Belangrijk bij het vasten is ook veel met het Woord van God bezig te zijn,te bidden, christelijke meetings,zang etc. Dan gaat het werken.

Maar hoe doe je dat dan met je werk? Als ik werk moet ik toch echt wel wat meer eten dan wat jij nu schrijft.........anders kan je me echt oprapen......
Naar boven

Auteur Bericht
LIENTJE810

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 21:11

heey een super gezellig idee
echter denk ik dat ik ondanks gezellig mensen geen uitsluiting vindt als 25 jarige. maar hou zeker de activiteiten in de gaten wat idee is super
geniet van de gezellig dag met ze alle
groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
LIENTJE810

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 21:14

wie lijkt het gezellig om met een groep te gaan wokken!!
laat het me weten en dan kunnen we met ze alle een datum prikken
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARC212

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 21:33

Ik bid eigenlijk zoals mijn gedachten het ingeeft. Wat er gebeurt is op een dag. En voor mensen bid ik en voor groepen mensen. En ik vraag ook altijd om vergeving en dank God. Ik bid eigenlijk meestal tot de Vader in Jezus'naam. Heb ook een Bijbels dagboek waar elke dag een gebed in staat dat kan ik dan niet uit mijn hoofd maar lees het op. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3903 3904 3905 3906 3907 3908 3909 ... 6194 Volgende
Pagina 3906 van 6194