ChristianMatch

Forum

kunsthoekje
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3705 3706 3707 3708 3709 3710 3711 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 14:36

Ik kan ook bijzonder genieten van visuele kunst. het zou me dan ook bijzonder aanspreken als we hier ook beeldende kunst konden delen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 14:38

HANNAH810 schreef:
ik ben tuurlijk volstrekt NIET nieuwsgierig........

maar hoe was het gister in amersfoort?

Had je mee motte gaan Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 14:47

Daar kan je vrij kort over zijn: een hele gezellige avond gehad!
Zestien cmers in een karaokebar......de rest mag je zelf bedenken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 15:04

PIETER649 schreef:
vrij kortzichtige conclusie Daniel.
en ook nog eens niet eerlijk.

Al mijn personeelsleden, jawel, allemaal, komen uit een uitkeringssituatie hetgeen in Duitsland lang niet zo riant is als in nederland.
De helft van mijn personeelsleden is ook nog eens voor 50% of meer arbeidsongeschikt verklaard.
De helft van mijn personeelsleden is de 50 reeds gepasseerd.

Je hoeft mij niet op een voetstuk te zetten of uitbundig te prijzen, want ik doe dat mede vanwege de subsidies, ik denk echt wel aan mezelf.
Maar feit is en blijft dat diverse gezinnen juist doordat ze bij mij konden werken, aan de armoe ontsnapt zijn.
Daarnaast krijgen ze een EERLIJKE kans om een hoger inkomen te verwerven door extra productief te zijn.
Zo zijn er personeelsleden die door hun inzet hun loon van 1600 naar ruim 2000 hebben gekregen.
Maar wel door hard te werken en niet door collectief op hun 2,1% compensatie te wachten.

Aan die onzin dat een werkgever door de vakbonden gedwongen word om zijn eigen inkomen te zien zakken wegens collectieve loonsverhogingen, doe ik niet mee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Waarom zou ik solidair zijn als er in de tijd van bezuinigingen bijv. ambtenaren staken voor collectieve loonsverhogingen?
DAT is pas a-sociaal man!

Pieter, de winst moet eerst gemaakt worden voordat die verdeeld kan worden.

weer eens flinke onzin wat je beweerd
1) de meesten kunnen niet eens lid worden van een vakbond omdat ze dr geen geld voor hebben
2) mensen zullen je producten niet eensafnemen als ze de gewone boodschappen al niet eens kunnen betalen
3) als je arbeidsafgekeurden in dienst hebt betaal je al veel minder loonkosten dus wat schieten deze mensen er dan mee op

zo en zo al 3 redenen waardoor je in een vizuele cirkel naar beneden blijft gaan
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 15:21

DANIEL777 schreef:
1) de meesten kunnen niet eens lid worden van een vakbond omdat ze dr geen geld voor hebben
2) mensen zullen je producten niet eensafnemen als ze de gewone boodschappen al niet eens kunnen betalen
3) als je arbeidsafgekeurden in dienst hebt betaal je al veel minder loonkosten dus wat schieten deze mensen er dan mee op

zo en zo al 3 redenen waardoor je in een vizuele cirkel naar beneden blijft gaan

op dergelijk domme praat ga ik geeneens meer in, leer eerst eens rekenen, jeweetwel, 1 + 1 = 2, en probeer het nieuws uit kranten en tv te begrijpen. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 15:28

CHATULIEM619 schreef:
Laten we dan eens terug keren op het onderwerp. Bestaat armoede in NL? Zelf denk ik dat dat niet het geval is. Hoewel mensen klagen over het weinige wat ze te besteden hebben, zie je toch dat de welvaartsstandaard de laatste 10 jaar nog steeds gestegen is.
Gewoon eens een geschiedenislesje. Ik ben opgegroeid zonder dat wij een koelkast of een douche hadden. Ik was 13 toen we de eerste koelkast kregen. Telefoon kregen we pas in 1976, Internet is pas halverwege de jaren 90 ontstaan..Toch is niemand die zich een huis kan voorstellen zonder douche, koelkast, telefoon of internet. Armoede is iets wat men voelt, maar wie van de arme mensen hebben geen dvd speler of een kleurentv...
Vaak is het ook omdat je ziet dat andere mensen zoveel meer kunnen. Het lijkt wel alsof we veel meer willen opeisen, veel meer dan vroeger. Hoe rijker we worden, hoe meer het verlangen tot meer groeit. We zijn allemaal rijk, de ellende is dat we dat niet beseffen. Hoe meer we hebben hoe ontevredener we worden...
Wie zich arm voelt moet maar eens het verhaal van kaboutertje Piggelmee lezen.

Ja, dat zei mijn zwager ook. eigenlijk zijn we rijk, mensen met een minima, kleuren tv, pc, mobiele telefoon, draadloze telefoon, koelkast douche etc.
Maar dat we dat niet beseffen.
Ik denk dat armoede ook is, 'vergeleken met de rest van de bevolking van europa of nederland.

Ja, in veel therapieën kom je dat ook tegen, dat je wordt gewezen op die dingen zodat je je rijk gaat voelen. (90% minimum uitkeringen) Ja, en je leert blij te zijn met wat je hebt en dankbaar, en als je dan vrijwillig dingen kan doen, heb je de hele week contact met mensen, je doet ook dingen.

Ja, het is vaak dat je ziet dat anderen zoveel kunnen. Daarom is, denk ik, ook vriendschap, en kennisen zijn met mensen die ook van minimum moeten leven zo belangrijk!!!Anders heb je bijna niets om mee te praten...
Dat is nietde schuld van rijke mensen, of mensen met veel geld.
Want hoe zou ík doen en zijn?

Ik weet nog, toen ik veel geld had, o, ik kon me zo ergeren aan dat geklaag van werknemers en hun vrouwen over dit tekort en dat tekort.
Als mijn man dan zei bijvoorbeeld van dat ie nieuwe deuren gaat kopen voor zijn huis, zei een bevriende uitkeringtrekkende vriend en zijn vrouw die ik kon van amsterdam, van dat dat duur is hóór. Maar geld lenen van ons was niet te duur. en mijn man gratis voor nop dingen laten doen, waar klanten dik voor betaalden, was ook niet te duur.

Nee, je moet oppassen met die lui als je geld hebt! Ze kunnen aardig zijn, maar kijk uit. Ze horen respect te hebben.

---

Het gaat nu beter, maar ik heb jarenlang psychisch zo geleden, dat ik dacht en ook zei tegen mensen die mij na stonden, als gezonde mensen die oordelen, tien seconden zouden voelen wat ik voel, zouden ze wel anders praten en denken, ja, dat herinner ik me nog. Dat is nu gelukkig sinds een tijdje verleden tijd. en kan ik me nu gelukkig bijna nauwelijks niet meer voorstellen, hoe dat voelde. Verstandelijk kan ik het nog wel begrijpen.

Er zijn echt mensen die echt niet kunnen werken en zo dankbaar zijn, dat ze een uitkering krijgen Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley
En die 'dankbaarheid' kan verkeerd over komen, zo van dat ze blij zijn dat ze niet werken. Ja, hier kan verder vragen en onderscheid kunnen maken van belang zijn.

Want geloof me, iedereen wil in zijn hart werk, werk is een voorrecht. Werk wat iemand kan doen, Hoeft geen 8 of 9 te zijn, als het maar een 6 is, voldoende, te doen dus.

Fijne gezegende zondag Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 maart 2012, 16:08
Naar boven

Auteur Bericht
ESTHER420

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 16:01

Duidelijk hoe God er over denkt, volgens Zijn woord.
Maar toch ook zo de realiteit van deze dag.
Veel huwelijken houden geen stand meer in deze maatschappij.
Wordt er minder waarde aan gehecht? Geven mensen makkelijker op?
De maatschappij is tegenwoordig een maatschappij met veel veranderingen, vernieuwingen (niet altijd ten goede).
Helaas hebben we daarbij steeds meer met scheidingen te maken.

Een huwelijksverbond, is een verbond met God.
Ook ik sloot ongeveer 8 jaar geleden dat verbond in volle overtuiging.
Maar er kwamen zware tijden en mijn wederhelft toen, maakte pijnlijke keuzes.
Ik geloof in genade en vergeving en gaf hem kans op kans.
Maar uiteindelijk was zijn laatste pijnlijke keus binnen ons huwelijk: scheiden.
Wat heb ik gevochten, voor mezelf, maar ook voor het verbond.
Gevochten in groot vertrouwen op God en Hij heeft mij absoluut bijgestaan en de kracht gegeven.
Maar deze God gaf ook de mens een eigen wil.
Mijn ex koos anders...

In de kerk, een nieuwe gemeente voor mij vragen mensen aan anderen dingen over mij.
Waarom niet aan mezelf?
Bang om me pijn te doen? De confrontatie?
Of toch een klein beetje oordeel?

Het voelt soms alsof er een stempel op mijn voorhoofd staat.
Een stempel waardoor je nog net niet wordt afgekeurd, want God is een God van genade.
Maar wel die je in een hokje stopt.

Hoe zit dat hier op CM?
Is er een kans dat we vragen naar iemands verhaal, voor we verder klikken door 'dat ene woord'?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 16:17

DANIEL777 schreef:

1) Mensen willen geen lid meer zijn, van een vakbond, reden? ze doen geen ene bliksem meer, en het enige dat ze gedaan hebben. wankele bewindslieden kweken.
Waardoor wij min of meer in de sjit zitten.
2) voor de producten die P produceert gaan wij echt niet in de supermarkt in de rij staan.
3) is waarschijnlijk het enige goede dat hij heeft, en wij niet, en das werk
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 16:42

XABIA794 schreef:
Mooi Jol !!! word ik helemaal blij van
ook het schilderij op jou profiel. Vind het bijzonder mooi. Is het van jou of weet je meer van de kunstenaar die het gemaakt heeft

Hi Xabia.. dankjewel voor je reactie, dat maakt mij ook weer happy Lachende smiley
Helaas, ik weet niet wie de kunstenaar is...

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 18 maart 2012, 16:50
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 16:42

SHANITA130 schreef:
Ja, dat zei mijn zwager ook. eigenlijk zijn we rijk, mensen met een minima, kleuren tv, pc, mobiele telefoon, draadloze telefoon, koelkast douche etc.
Maar dat we dat niet beseffen.
Ik denk dat armoede ook is, 'vergeleken met de rest van de bevolking van europa of nederland.

Ja, in veel therapieën kom je dat ook tegen, dat je wordt gewezen op die dingen zodat je je rijk gaat voelen. (90% minimum uitkeringen) Ja, en je leert blij te zijn met wat je hebt en dankbaar, en als je dan vrijwillig dingen kan doen, heb je de hele week contact met mensen, je doet ook dingen.

Ja, het is vaak dat je ziet dat anderen zoveel kunnen. Daarom is, denk ik, ook vriendschap, en kennisen zijn met mensen die ook van minimum moeten leven zo belangrijk!!!Anders heb je bijna niets om mee te praten...
Dat is nietde schuld van rijke mensen, of mensen met veel geld.
Want hoe zou ík doen en zijn?

Ik weet nog, toen ik veel geld had, o, ik kon me zo ergeren aan dat geklaag van werknemers en hun vrouwen over dit tekort en dat tekort.
Als mijn man dan zei bijvoorbeeld van dat ie nieuwe deuren gaat kopen voor zijn huis, zei een bevriende uitkeringtrekkende vriend en zijn vrouw die ik kon van amsterdam, van dat dat duur is hóór. Maar geld lenen van ons was niet te duur. en mijn man gratis voor nop dingen laten doen, waar klanten dik voor betaalden, was ook niet te duur.

Nee, je moet oppassen met die lui als je geld hebt! Ze kunnen aardig zijn, maar kijk uit. Ze horen respect te hebben.

---

Het gaat nu beter, maar ik heb jarenlang psychisch zo geleden, dat ik dacht en ook zei tegen mensen die mij na stonden, als gezonde mensen die oordelen, tien seconden zouden voelen wat ik voel, zouden ze wel anders praten en denken, ja, dat herinner ik me nog. Dat is nu gelukkig sinds een tijdje verleden tijd. en kan ik me nu gelukkig bijna nauwelijks niet meer voorstellen, hoe dat voelde. Verstandelijk kan ik het nog wel begrijpen.

Er zijn echt mensen die echt niet kunnen werken en zo dankbaar zijn, dat ze een uitkering krijgen Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley
En die 'dankbaarheid' kan verkeerd over komen, zo van dat ze blij zijn dat ze niet werken. Ja, hier kan verder vragen en onderscheid kunnen maken van belang zijn.

Want geloof me, iedereen wil in zijn hart werk, werk is een voorrecht. Werk wat iemand kan doen, Hoeft geen 8 of 9 te zijn, als het maar een 6 is, voldoende, te doen dus.

Fijne gezegende zondag Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Als ik stel dat we rijk zijn, bedoel ik dat niet als doekje voor het bloeden, ik meen het toevallig wel. Want rijkdom is niet alleen een gevulde bankrekening, het is ook in relaties, vriendschappen, kinderen, gezondheid..Dingen die voor de een als vanzelfsprekend gezien worden voor anderen betekent het gemis ervan veel meer. Tenslotte nog even inhakend op Xabia, het is een rijkdom Christus te kennen....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 18 maart 2012, 16:43
Naar boven

Auteur Bericht
RENATE619

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 16:49

ESTHER420 schreef:
Hoe zit dat hier op CM?
Is er een kans dat we vragen naar iemands verhaal, voor we verder klikken door 'dat ene woord'?

Respect is het woord dat bij me opkomt tijdens het lezen van je openheid in het stukje.
In mijn ogen is er op Cm ruimte voor iedereen. De één met wat meer bagage als de ander en soms toch gelijk maar wat minder direct zichtbaar in een profiel.
Er zijn wel discussies over vele onderwerpen, waaronder ook scheiden. Maar naar mijn mening doen de meesten hun best om dit met respect te doen en zonder veroordeling van de ander.
Ik hoop dat jij deze ervaring zelf ook snel kunt delen.

Renate
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 16:51

Op cm ben je 1 van velen.
Via cm hebben al veel gescheiden mensen een nieuwe partner gevonden en zijn weer getrouwd! Lachende smiley

Verkijk je niet op "vrijgezel, nooit getrouwd geweest"
Velen uit die categorie hebben voorheen samengewoond zonder boterbriefje maar hebben soms ook kinderen uit die periode.
Maagdelijk wit zijn ze echter niet meer en in mijn beleving vallenn zij ook in de categorie gescheiden.

Ik kan je alleen maar aanraden actief te zijn met mailen, uitjes, chatgesprekken, zowel prive als de chatbox en open te staan voor een nieuw geluk.

Pieter, via cm ook weer getrouwd Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 16:58

CHATULIEM619 schreef:
Als ik stel dat we rijk zijn, bedoel ik dat niet als doekje voor het bloeden, ik meen het toevallig wel. Want rijkdom is niet alleen een gevulde bankrekening, het is ook in relaties, vriendschappen, kinderen, gezondheid..Dingen die voor de een als vanzelfsprekend gezien worden voor anderen betekent het gemis ervan veel meer. Tenslotte nog even inhakend op Xabia, het is een rijkdom Christus te kennen....

Ja, zo vatte ik het ook op(en niet als doekje voor bloeden), relaties vriendschappen, gezondheid horen er ook bij Lachende smiley Knipoog smiley Ja, en het Geloof ook! Goed dat je dat even erbij zet, daar draait alles om natuurlijk ;)
Naar boven

Auteur Bericht
RENATE619

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 17:05

GERRIT084 schreef:
Mijn vermoeden is bevestigd, of niet?
Ons vorsten huis, is altijd vooraan vertegenwoordigt als het om goede doelen gaat, of met het goede voorbeeld geven, zouden zij dan geen donor registratie hebben?
De verantwoordelijke Oostenrijkse arts, bevestigde dat de prins, onverantwoord lang is gereanimeerd.
In andere gevallen waren de organen die nog te gebruiken waren al lang verwijderd geweest.
Er zijn die zaterdag na het ongeval berichten geweest dat hij hersendood zou zijn die weer snel in de kiem zijn gesmoord.
Hoe dood mag je dan zijn, of wie gaat bepalen, wie nog wel, of niet als plantje verder mag leven?!

Ik begrijp je reactie wel een beetje. Maar in het geval van prins Friso, was de kans nog heel redelijk dat hij door de onderkoeling meer kans had op herstel van de hersenfuncties. Als de hersenen namelijk beneden een bepaalde temperatuur komen kan er door tijdelijk zuurstofgebrek minder schade optreden dan wanneer het gewoon op lichaamstemperatuur is.
Wie bepaald of je hersendood bent is de arts met zijn team, meestal intensivist. Dit gebeurt aan de hand van een aantal onderzoeken. Juist als iemand donor is worden deze onderzoeken vaker herhaald dan wanneer iemand dat niet is. Is wettelijk vastgelegd wat er moet onderzocht zijn en wat de uitslagen daarvan moeten zijn.
Verder is het aan de nabestaanden om te bepalen wat voor iemand kwaliteit van leven is in deze situaties, mits de patient zonder beademing kan. Er wordt dan ook wel gesproken van medisch zinloos handelen.
Naar boven

Auteur Bericht
ESTHER420

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 17:16

Ik bedoel mijn berichtje vooral als openheid.
Niet met de vraag 'of ik hier wel kans maak'.
Ik merk soms zo veel geslotenheid op bepaalde plekken.
En ik ben gewoon benieuwd hoe dat hier is... vandaar. :)
Naar boven

Auteur Bericht
ESTHER420

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 17:18

mooiste moment van vandaag tnt...
dat mijn kids in een kerk waar ze nog nooit geweest waren, heel dapper en enthousiast gewoon naar de kinderdiens gingen.
Geeft een lekker gevoel.

De kleine dingen doen het hem. :)
Naar boven

Auteur Bericht
ESTHER420

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 17:21

that the Lord has made!

Met deze zin in mijn gedachten wordt ik bijna elke morgen wakker.

Het maakt me er van bewust wat een geschenk het elke dag weer opnieuw van God is.
Een nieuwe dag, nieuwe moed, nieuwe kansen...
een dag om dankbaar voor te zijn en terug te mogen geven aan God.
Zodat Hij Zijn wil kan doen!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 17:36

RENATE619 schreef:
Ik begrijp je reactie wel een beetje. Maar in het geval van prins Friso, was de kans nog heel redelijk dat hij door de onderkoeling meer kans had op herstel van de hersenfuncties. Als de hersenen namelijk beneden een bepaalde temperatuur komen kan er door tijdelijk zuurstofgebrek minder schade optreden dan wanneer het gewoon op lichaamstemperatuur is.
Wie bepaald of je hersendood bent is de arts met zijn team, meestal intensivist. Dit gebeurt aan de hand van een aantal onderzoeken. Juist als iemand donor is worden deze onderzoeken vaker herhaald dan wanneer iemand dat niet is. Is wettelijk vastgelegd wat er moet onderzocht zijn en wat de uitslagen daarvan moeten zijn.
Verder is het aan de nabestaanden om te bepalen wat voor iemand kwaliteit van leven is in deze situaties, mits de patient zonder beademing kan. Er wordt dan ook wel gesproken van medisch zinloos handelen.

Met alle respect, maar echt bevredigend is je antwoord niet, wat ik heb begrepen uit wat er in de media is gebracht, ervaar het toch anders.
De arts die het naar buiten bracht en tevens de behandelende arts, had het over onverantwoord lang reanimeren.
Dan trek ik de conclusie, dat als zij eerder waren gestopt met reanimeren de prins gewoon was overleden.
En eerlijk gezegd, is hij dat dan ook niet, houden zij zijn lichaam dan niet alleen in leven?
Naar boven

Auteur Bericht
RIEMER348

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 17:54

Oke beste mensen. Ik werd gevraagd door renate om op dit forum eens mee te spreken. Ik ben verpleeglundige op een hartbewaking en ben daarnaast reanimatietrainer en reanimatieteamtrainer.

Prins Friso is niet onverantwoordelijk lang gereanimeerd, in zijn situatie is 1 uur reanimeren niet ongebruikelijk. Het woord onverantwoordelijk is trouwens ook helemaal niet gebruikt.
Hij is niet zolang gereanimeerd omdat hij lid is van het koningshuis, maar omdat hij een jonge man en bovendien een vader en echtgenoot is.
Geloof me, elke reddingswerker en arts is maar met een ding bezig geweest. Zijn leven redden en niets anders.
Het enige wat anders is gedaan omdat hij lid van het koningshuis is dat ze langer hebben gewacht met de einddiagnose te stellen.
Waarom: Als alle ogen op je gericht zijn dan wil je absoluut zeker zijn van je diagnose + nog een beetje extra. Dat is niet meer als terecht.
Het probleem is ook niet de lange reanimatie geweest, maar de 20 minuten voordat er gereanimeerd is, daar is de schade ontstaan.
Dit kun je pas achteraf weten. Het maakt namelijk een groot verschil of jee eerst onderkoelt en dan een hartstilstand krijgt of andersom.
Verder weet niemand hoelang hij precies een hartstilstand heeft gehad toen ze hem vonden, voor hetzelfde geld had hij nog 18 minuten geleefd onder de sneeuw en had hij net een hartstilstand gekregen. Dan was hij er mogelijk volledig boven op gekomen.
Ik ken een aantal patienten die 45 minuten zijn gereanimeerd en er volledig bovenop zijn gekomen. Is de kans klein? Ja. Maar is er een kans, zeker.

Groeten Riemer

Laatst aangepast door
RIEMER348
op zondag 18 maart 2012, 17:56
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 18:22

RIEMER348 schreef:
Oke beste mensen. Ik werd gevraagd door renate om op dit forum eens mee te spreken. Ik ben verpleeglundige op een hartbewaking en ben daarnaast reanimatietrainer en reanimatieteamtrainer.

Prins Friso is niet onverantwoordelijk lang gereanimeerd, in zijn situatie is 1 uur reanimeren niet ongebruikelijk. Het woord onverantwoordelijk is trouwens ook helemaal niet gebruikt.
Hij is niet zolang gereanimeerd omdat hij lid is van het koningshuis, maar omdat hij een jonge man en bovendien een vader en echtgenoot is.
Geloof me, elke reddingswerker en arts is maar met een ding bezig geweest. Zijn leven redden en niets anders.
Het enige wat anders is gedaan omdat hij lid van het koningshuis is dat ze langer hebben gewacht met de einddiagnose te stellen.
Waarom: Als alle ogen op je gericht zijn dan wil je absoluut zeker zijn van je diagnose + nog een beetje extra. Dat is niet meer als terecht.
Het probleem is ook niet de lange reanimatie geweest, maar de 20 minuten voordat er gereanimeerd is, daar is de schade ontstaan.
Dit kun je pas achteraf weten. Het maakt namelijk een groot verschil of jee eerst onderkoelt en dan een hartstilstand krijgt of andersom.
Verder weet niemand hoelang hij precies een hartstilstand heeft gehad toen ze hem vonden, voor hetzelfde geld had hij nog 18 minuten geleefd onder de sneeuw en had hij net een hartstilstand gekregen. Dan was hij er mogelijk volledig boven op gekomen.
Ik ken een aantal patienten die 45 minuten zijn gereanimeerd en er volledig bovenop zijn gekomen. Is de kans klein? Ja. Maar is er een kans, zeker.

Groeten Riemer

Hoi,

Quote:
Het maakt namelijk een groot verschil of je eerst onderkoeld en dan een hartstilstand krijgt of andersom.

Wat is dan het verschil tussen eerst onderkoeld en dan een hartstilstand, of eerst een hartstilstand en dan onderkoeld?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 18:28

RIEMER348 schreef:

Groeten Riemer

Ik vind het allemaal prima, maar die woorden over dat reanimeren kwamen toch echt uit de mond van die arts.
Ik ben niet doof, en kan redelijk duits en het was ondertiteld en daar stond het zelfde, als wat hij zei.
En ik heb het niet een keer gezien maar meerdere keren.
En dat verhaal over hoe en wat is speculeren, ook in mijn directe omgeving zijn er helaas geweest, waar na 10 minuten al gezegd werd, langer heeft geen zin meer.
Er was er ook 1 die ruim 10 jaar in coma lag en is heen gegaan, zonder ooit wakker te worden, en die was zeer jong toen het gebeurde.
En 1 die ook een poosje in coma lag, wakker werd toen ze hem gingen afsluiten van alles, alleen is er met hem nu, geen land meer te bezeilen. En zo ken ik er veel meer.
Naar boven

Auteur Bericht
REBEKKA369

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 19:01

ESTHER420 schreef:
Ik bedoel mijn berichtje vooral als openheid.
Niet met de vraag 'of ik hier wel kans maak'.
Ik merk soms zo veel geslotenheid op bepaalde plekken.
En ik ben gewoon benieuwd hoe dat hier is... vandaar. :)

Mijn ervaring is juist heel positief hier op CM. Hier zijn veel mensen die in een soortegelijke situatie zitten. De een vind het fijn om er over te praten de ander weer niet. Het is natuurlijk sowieso per persoon verschillend en ligt eraan hoe het contact met iemand is.
Soms is het wel fijn om je ervaring met anderen die in een soortgelijke situatie zitten te delen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 19:04

GERRIT084 schreef:
Ik vind het allemaal prima, maar die woorden over dat reanimeren kwamen toch echt uit de mond van die arts.
Ik ben niet doof, en kan redelijk duits en het was ondertiteld en daar stond het zelfde, als wat hij zei.
En dat verhaal over hoe en wat is speculeren, ook in mijn directe omgeving zijn er helaas geweest, waar na 10 minuten al gezegd werd, langer heeft geen zin meer.
Er was er ook 1 die ruim 10 jaar in coma lag en is heen gegaan, zonder ooit wakker te worden, en die was zeer jong toen het gebeurde.
En 1 die ook een poosje in coma lag, wakker werd toen ze hem gingen afsluiten van alles, alleen is er met hem nu, geen land meer te bezeilen. En zo ken ik er veel meer.

Nou Gerrit, dan weet jij het allemaal beter dan mensen die er dagelijks mee te maken hebben........Iedereen heeft van die verhalen en denkt het te weten......
Neem nu gewoon eens iets aan van mensen die dagelijks in de zorg werken.......die praten uit ervaring en niet van horen zeggen...... Engeltje smiley
En misschien was de reanimatie te lang...maar wat dan nog? Achteraf weet je toch altijd wat wel of niet goed is geweest...Op het moment zelf handel je naar beste weten....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 18 maart 2012, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 19:16

WILLEMIJN232 schreef:
Nou Gerrit, dan weet jij het allemaal beter dan mensen die er dagelijks mee te maken hebben........Iedereen heeft van die verhalen en denkt het te weten......
Neem nu gewoon eens iets aan van mensen die dagelijks in de zorg werken.......die praten uit ervaring en niet van horen zeggen...... Engeltje smiley

Nee Willemijn, ik zeg niet dat ik het beter weet, ik zeg alleen dat wat ik met mijn eigen oren heb gehoord.
Ik zet iets neer als ik het zeker weet, en ga voorzeker geen fabeltjes vertellen, dat heeft weinig zin.
Als een arts voor tv iets zegt, en ik lees exact er onder het zelfde vertaald, heeft dat voor mij meer betekenis, dan iemand voor mij volstrekt vreemd, die hier iets anders beweerd.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 19:51

GERRIT084 schreef:

Ik heb een keer gehoord, dat de reanimatie na drie minuten hartstilstand al geen zin meer heeft, omdat hersenen dan te lang zonder zuurstof zaten.

Ja, onderkoelde hersenen, daar is meer kans op herstel van hersenfuncties mee.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 20:26

Hachee met aardappeltjes en broccoli Kwijlende smiley

(dus geen visite vanavond Coole smiley met zonnebril )
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 20:36

GERRIT084 schreef:
Nee Willemijn, ik zeg niet dat ik het beter weet, ik zeg alleen dat wat ik met mijn eigen oren heb gehoord.
Ik zet iets neer als ik het zeker weet, en ga voorzeker geen fabeltjes vertellen, dat heeft weinig zin.
Als een arts voor tv iets zegt, en ik lees exact er onder het zelfde vertaald, heeft dat voor mij meer betekenis, dan iemand voor mij volstrekt vreemd, die hier iets anders beweerd.

Dus een arts die op tv iets beweert en je leest de vertaling eronder dan geloof je het gelijk en vat het vooral letterlijk op?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 18 maart 2012, 21:57
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 21:45

WILLEMIJN232 schreef:
Dus een arts die op tv iets beweerd en je leest de vertaling eronder dan geloof je het gelijk en vat het vooral letterlijk op?

Als de arts betrokken is, en dat was deze, zegt mij dat veel meer .
Dan iemand, die volgens derden, in dit geval een lid, een specialist zou zijn.
En dat is eigenlijk overal wel mee, je neemt iets voor kennisgeving aan of niet.
Een betrokken arts zegt mij meer, dan iemand die weer een mening ergens over heeft, ook en meest waarschijnlijk, door kennisneming aangenomen.
En ja, als de arts in deze een bewering doet, aan het geen hij zo heeft ondervonden, en onderzocht.
De vertaling die er onder stond, correspondeerde met het geen hij zei.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 22:01

CHATULIEM619 schreef:

Daar heb je wel gelijk in Chatuliem maar daar worden je rekeningen nog niet door betaald......Enig praktisch denken is ook niet verkeerd...
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 22:04

ANNETTE792 schreef:
Daar kan je vrij kort over zijn: een hele gezellige avond gehad!
Zestien cmers in een karaokebar......de rest mag je zelf bedenken Knipoog smiley

Nou , dan doen we het daar maar mee. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3705 3706 3707 3708 3709 3710 3711 ... 6194 Volgende
Pagina 3708 van 6194