Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 13:27
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Pieter denk je nu echt dat God hier intrapt
Dan maak je echt een dolletje.
Niet met mij maar met God
Amen | Eerlijk gezegd kan ik niet vinden waarin Pieter met God dolt. Of vind je jezelf onaantastbaar ofzo? Een beetje nuchterheid op zijn tijd is niet verkeerd hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HELEEN296
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 13:28
|
|
|
m
Laatst aangepast door
|
HELEEN296
|
op donderdag 15 maart 2012, 13:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 13:31
|
|
|
HARALD940 schreef: | Ik denk zelf ook eerder aan een supernovae, die kan voor langere tijd zichtbaar zijn, weken tot maanden, Dus konden ze hem eerst zien en onderzoeken in het thuisland en later weer toen ze hem boven de stal in Bethlehem zagen hangen.
Ik deel je mening hierover. Toch is er erg weinig over deze personen bekend, zeer waarschijnlijk waren het astrologen, en ze zijn waarschijnlijk wel met degelijk onderzoek bezig geweest, want als ze vaker dat soort reisjes maakten dan kwamen ze dan vaak toch wel met de geschenken terug. Daarnaast waren ze zeker van hun zaak, anders geef je niet dat soort giften aan een kind die geboren is in een voederbak.
Daarachter waren ze, afhankelijk van waar ze vandaan kwamen, wel gezegend met in elk geval genoeg tot veel Joodse geschriften om tot de conclusie te komen dat er een zeer belangrijke koning geboren was. Mogelijk waren het, of enkele, zelf ook Joden die achtergebleven waren nadat Joden terug mochten keren naar Israël na 70 jaar. | Ik ben in elk geval blij met je conclusie dat het geen wijzen waren. De grondtekst spreekt van magiërs. In mijn ogen werden ze ook niet door God geleid. Hun komst gaf geen zegen, maar verdrukking en moord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 14:54
|
|
|
Wat een heerlijk weer vandaag...op en top genieten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 15:05
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Wat een heerlijk weer vandaag...op en top genieten! |
Zooooooo hey ik sluit me er volledig bij aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHARLES730
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 16:03
|
|
|
Hemelse handen Teveel om op te noemen als de Geest het in je stort alsof er een bos bloemen' in je hart geboren word
De schoonheid van de dingen wanneer de Geest het in je stuwt kun je niet bedwingen Hij zal het door je handen duwen
Hemels handen strelen dan is Hij echt heel machtig dan zijn het Zijn bevelen liefdevol en krachtig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 16:06
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik ben in elk geval blij met je conclusie dat het geen wijzen waren. De grondtekst spreekt van magiërs. In mijn ogen werden ze ook niet door God geleid. Hun komst gaf geen zegen, maar verdrukking en moord. |
maar je weet niet wat ze hebben meegenomen naar hun thuisland?? een keer heb ik daar een mooi verhaal over gehoord....vlak Gods mogelijkheden niet uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 16:11
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMON253
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 16:37
|
|
|
Als jongenzocht ik het oude kind van God weleens op. Hij had een kamer in het bejaardenhuis. Op de grote tafel lag een theedoek met een opengeslagen Bijbel. En er waren weinig verloren momenten voor hem. Telkens dwaalden zijn ogen naar Gods woorden. Soms maakte het hem verdrietig en klein. Soms ook hoopvol en blij. Hij leeft niet meer. Maar wat had ik als jongen een respect voor hem. Dat was nou kind van God zijn, dacht ik: Alle tijd hebben voor God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 16:37
|
|
|
Vrouw des huizes van Els Kloek
Cultuurgeschiedenis van de Hollandse huisvrouw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 16:54
|
|
|
CHARLES730 schreef: | Hemelse handen Teveel om op te noemen als de Geest het in je stort alsof er een bos bloemen' in je hart geboren word
De schoonheid van de dingen wanneer de Geest het in je stuwt kun je niet bedwingen Hij zal het door je handen duwen
Hemels handen strelen dan is Hij echt heel machtig dan zijn het Zijn bevelen liefdevol en krachtig |
Is het geen idee een gedichten topic te openen? Volgens wij hebben we dat ook? Dan kunnen alle gedichten daar in....Nu wordt er voor ieder gedicht een nieuw topic geopend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNIE786
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 17:10
|
|
|
SIMON253 schreef: | Als jongenzocht ik het oude kind van God weleens op. Hij had een kamer in het bejaardenhuis. Op de grote tafel lag een theedoek met een opengeslagen Bijbel. En er waren weinig verloren momenten voor hem. Telkens dwaalden zijn ogen naar Gods woorden. Soms maakte het hem verdrietig en klein. Soms ook hoopvol en blij. Hij leeft niet meer. Maar wat had ik als jongen een respect voor hem. Dat was nou kind van God zijn, dacht ik: Alle tijd hebben voor God. |
Mooi!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNIE786
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 17:16
|
|
|
Liefde Door stroomt mijn hart,
Liefde die zo kostbaar is zo zuiver en rein Dat kan alleen Van God komen! Liefde zoveel liefde zoveel meer die door je heen stroomt
De liefde die over heen stroomt De liefde die verder gegeven mag worden aan ieder van ons Het is zo kostbare liefde van God
Bijzondere getuigenissen gebeuren Ze zijn gezaaid Door de Here en ik ik mag de vruchten van gebruiken Gebruiken in de wijsheid van de Here
God is goed God is getrouw God geeft genade, God is liefde Voor eeuwig
Joannie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNIE786
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 17:17
|
|
|
Verdriet
Wat kan het per dag per uur per minuut zoveel verschillen
De ochtend begon goed De ochtend was fijn een mooie gloed buiten aan de wolken genietend van de zon die steekt in mij ogen Het deed mij goed
De verdriet die binnen gleed zonder te beseffen het gevoel een ander gevoel het werd ijzig ondanks de zon scheen werd het koud binnen in mij!
een moment opgave een tel, of nog langer langzaam kom het weer goed even naar mijn geliefde even netjes maken de graf met mooie bloemen praat zachtjes tegen hem of in mijzelf het is net hoe je bekijkt met goed gevoel zachtjes zeg ik dan je ligt er weer mooi erbij!
Met voldaan gevoel toch weer blijheid en dankbaar heid God is goed , God is liefde....................................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNIE786
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 17:18
|
|
|
Mijn trooster zingt de liederen in mijn hart. Ik neuriënd mee, de woorden ik ken ze niet maar het voelt zo lekker
En dan de woorden De Heer is mijn Herder mij ontbreekt niets In grazige weiden dat deuntje blijft aan de gang de woorden die ik zing ik wordt gesterkt komt door Door de trooster die zingt in mijn hart!
En ik............. ik zing zachtjes mee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 17:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik ben in elk geval blij met je conclusie dat het geen wijzen waren. De grondtekst spreekt van magiërs. In mijn ogen werden ze ook niet door God geleid. Hun komst gaf geen zegen, maar verdrukking en moord. |
kun je zien wat een stukje intepretatie doet; ik zou denken; de wijzen werden wél door Hem geleid, want - zij zochten de Christus, - het Licht van de ster wees hen de weg, - het Woord in Jerusalem leerde hen meer over Hem, - en de droom zorgde dat zij langs een andere weg weer terug naar huis gingen.
ik denk dat de verdrukking en moord juist een aanval van de duisternis is om de redding der wereld te voorkomen.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 15 maart 2012, 17:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 17:37
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | |
Steen ligt al aan het strand te denken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 17:46
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Vrouw des huizes van Els Kloek
Cultuurgeschiedenis van de Hollandse huisvrouw |
de vrouw des huizes met een boek op de bank!! dat moet een zéér leerzaam boek zijn, leanne!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 18:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je kan er nu wel erg flauw op reageren maar ik moet je zeggen dat ik het grootste respect heb voor mensen die zelf de eindjes aan elkaar knopen door hard te werken en toch optimistich blijven 'en die niet zo in de slachtofferrol blijven hangen door maar verklaringen te geven waarom ze niet kunnen of willen werken..... |
Volledig mee eens!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 18:20
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Wat een heerlijk weer vandaag...op en top genieten! |
Zon???? Niet gezien vandaag geloof ik.... Vandaag nog net adem kunnen halen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 18:40
|
|
|
Over ongeveer een uur is aan de westhemel de samenstand van Venus en Jupiter weer te zien. Je hoeft niet te zoeken want ze zijn veel helderder dan de andere 'sterren'. Je ziet het meteen.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 15 maart 2012, 18:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 18:45
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Vrouw des huizes van Els Kloek
Cultuurgeschiedenis van de Hollandse huisvrouw |
Is het een dik boek?
Thomas, evil grin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 18:45
|
|
|
HANNAH810 schreef: | kun je zien wat een stukje intepretatie doet; ik zou denken; de wijzen werden wél door Hem geleid, want - zij zochten de Christus, - het Licht van de ster wees hen de weg, - het Woord in Jerusalem leerde hen meer over Hem, - en de droom zorgde dat zij langs een andere weg weer terug naar huis gingen.
ik denk dat de verdrukking en moord juist een aanval van de duisternis is om de redding der wereld te voorkomen. | Tja, geloof je dan dat God astrologie gebruikt? Begrijp me goed, er zijn heel veel mensen die dit verhaal gebruiken om te zeggen dat astrologie goed is. Ik ben niet de degene die dat verzint. En zou het niet voor de hand liggend zijn dat de duivel niet stil zit als Jezus geboren is? Uiteindelijk leidde de komst van deze astrologen tot kindermoord in Bethlehem.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 15 maart 2012, 18:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 18:49
|
|
|
Zo te zien geven ze volgende week woensdag mooi weer op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 18:52
|
|
|
Quote: | WILLEMIJN232 schreef: Je kan er nu wel erg flauw op reageren maar ik moet je zeggen dat ik het grootste respect heb voor mensen die zelf de eindjes aan elkaar knopen door hard te werken en toch optimistich blijven 'en die niet zo in de slachtofferrol blijven hangen door maar verklaringen te geven waarom ze niet kunnen of willen werken..... |
Ook volledig mee eens. Eigenlijk. Ja, je kan één keer iets zeggen, en dan weet ik het wel. Maar bijvoorbeeld elke dag ofzo.
Maar dat gezeik en dat gezeur, iedereen heeft weleens een iets mindere dag. Morgen weer een dag hoor, optimistisch blijven, nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Nee, ik hou helemaal niet van gezeur. Zeker als gelovige niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 18:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tja, geloof je dan dat God astrologie gebruikt? Begrijp me goed, er zijn heel veel mensen die dit verhaal gebruiken om te zeggen dat astrologie goed is. Ik ben niet de degene die dat verzint. En zou het niet voor de hand liggend zijn dat de duivel niet stil zit als Jezus geboren is? Uiteindelijk leidde de komst van deze astrologen tot kindermoord in Bethlehem. |
Astrologie? Eerder astronomie en Joodse geschriften ter plekke.
En die kindermoord was geheel geïnitieerd door Herodes zoals je zelf heel goed weet. De wijzen hadden daar part nog deel aan, want waar ga jij normaal heen als je een nieuw geboren koning eer wil bewijzen, naar de leiders in de hoofdstad, of naar een dorpje op het platteland???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 19:08
|
|
|
Ff een vraagje ter info, Is het handig om iets mee te nemen om op te zitten, of doen we daar niet aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 19:11
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Niks hollands aan Pfannkuchen hoor, die hebben we hier ook Vanavond Zwiebeln mit Rinderbraten und Bratkartoffeln, oftewel hachee met duitse gebakken aardappels |
lijkt me lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 19:12
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Zo te zien geven ze volgende week woensdag mooi weer op |
ow, dat maakt mij niet uit, ik werk dan maar een halve dag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 19:14
|
|
|
PIETER649 schreef: | lijkt me lekker |
Sorry.....was zo hard in de tuin bezig dat ik vergat het suddervlees op te zetten Morgen de herkansing
|
|
Naar boven |
|
|