Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 14:29
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Precies, en dan vergeet je nog de grootste ergernissen zoals, kindertoeslag hypotheekrenteaftrek allemaal van die potjes, die een vrijgezel en huurder mag vullen. Zonder er ooit van te mogen profiteren, en dan heb je nog de, geskejen wijfies, met koters die bijstand krijgen om voor die koters te moeten zorgen. Net of dat de schuld is van de samenleving. Was ut niet, maar is het wel geworden, en die hebben het meeste commentaar. |
Weet je,die potjes mag je van me houden,hoef je voor mijn part niets meer aan bij te dragen maar betaal jij dan zelf je ziektekosten?Want ik betaal me blauw aan premies en ik ben nooit ziek.........krom toch.......lijkt me een hele goeie ruil(voor mij financieel gezien zeker! )
En zo zijn er zoveel dingen waar we samen voor betalen.......ik vind het een mooi systeem!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 14:34
|
|
|
En ik wéét dat de rijken gewoon zwart uitbetaald personeel in dienst heeft, oppas, schoonmakers, wat denk je dat dat de staat kost?
Dat gaat dus niet altijd op. Mijn zwarte hulp in de huishouding werkt zich wit een slag in de rondte om maar geen uitkering aan te hoeven vragen. Met het bedrag dat ze bij ons verdient heeft ze precies het bedrag dat ze anders van de bijstand zou krijgen. Wit zou ze dat niet hebben, en dus alsnog een uitkering aan moeten vragen. Dus bespaart ze de staat nu dus juist geld. En aangezien ik over dat geld braaf inkomstenbelasting betaald heb heb ik niet het gevoel dat ik de staat iets te kort doe.
Ik zei meteen daarna ook van: uitzonderingen daargelaten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 14:36
|
|
|
Ga erzelf vanuit dat als iemand hier nee invult iemand ook geen kinderen heeft.
Het feit dat iemand op zichzelf woond en kinderen niet meer thuiswonend zijn is voor mij nog steeds kinderen ja
Wat ik hier mis dat je geen vraag hebt dat als een vrouw kinderen heeft dat wel of geen bezwaar is.
Het kan zijn dat je geen kinderenwens hebt maar je geen bezwaar hoeft te hebben als een vrouw al kinderen heeft
Zoiets van: als mijn partner kinderen heeft zijn zij welkom
Laatst aangepast door
|
LOVEJEZUS310
|
op dinsdag 13 maart 2012, 14:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 14:37
|
|
|
Ach Leanne als je eens echt voor medische kosten komt te staan, en die kunnen hoog oplopen, dan ben je toch blij verzekerd te zijn. Het gegeven dat je bij alle kwalen die je krijgt geholpen wordt wat het ook kost, is ook een vorm van inkomen. Doodgaan aan iets omdat je de behandeling niet kunt betalen, is in dit land haast niet mogelijk. Altijd geholpen worden bij ziekte is wel een zekerheid en een gevoel dat ons zou moeten doen beseffen hoe rijk we zijn.
Thomas, sociale zekerheid is een goed systeem.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 13 maart 2012, 14:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 14:39
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ach Leanne als je eens echt voor medische kosten komt te staan, en die kunnen hoog oplopen, dan ben je toch blij verzekerd te zijn. Het gegeven dat je bij alle kwalen die je krijgt geholpen wordt wat het ook kost, is ook een vorm van inkomen. Doogaan aan iets omdat je de behandeling niet kunt betalen is in dit land haast niet mogelijk. Altijd geholpen worden bij ziekte is wel een zekerheid en een gevoel dat ons zou moeten doen beseffen hoe rijk we zijn.
Thomas |
Speciaal voor jou de knipoog die je blijkbaar mist bij mijn bijdrage......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 15:03
|
|
|
THOMAS968 schreef: | De belastingfraude in het bedrijfsleven overtreft de bijstandsfraude vele malen en dat is ook geen wonder, gezien de bedragen die er omgaan. Maar met het het ene kwaad kun je het andere niet goedpraten. Hoeveel dinertjes worden niet gedaan op kosten van de zaak? Bij de uitvoering van de leasecontracten gaat veel mis. En dat is nog kruimelwerk. Als zaken fraudegevoelig zijn, weet je met de huidige moraal dat het misgaat. Kijk maar naar de persoonlijk gebonden budgetten in de zorg. Vertrauen ist gut und Kontrolle ist besser. Ik heb geen moeite met uitkeringen, het niveau is eigenlijk veel te laag. Ik heb moeite met fraude en oneigenlijk gebruik, zowel aan de kant van de sociale wetgeving als in het bedrijfsleven.
Thomas |
Quote: | De belastingfraude in het bedrijfsleven overtreft de bijstandsfraude vele malen |
Ja, en daar hoor je niemand over, tis veel makkelijker om de zwakkere aan te vallen. Als je zegt dat je blij bent dat je in een land woont, waar je geld krijgt als je ziek bent, begintiedereen 'van onze belastingcenten'.
Nou, sommigen betalen 52 of 60 % van een heel groot bedrag, niet te vergelijken met de 13.000 bruto die een minima uitkering per jaar krijgt.
Blij dat je dit schrijft.
Ik weet dat er in steden op een bijna schofterige manier wordt gefraudeerd. Ik ken voorbeelden van rijken die bijstandsmensen op hun huis laten passen, zwart, als ze naar het buitenland zijn voor zaken. Dan doen de rijken in dit geval dus ook mee.
Ik had een vriendin vroeger, de vader had een restaurant, alles wat 't kind wou, lp's, hifi spullen ed, kreeg ze, want werd toch van de belasting afgetrokken. zogenaamd voor het restaurant.
Ikzelf werk niet zwart kan niet werken en ook door mijn geloof, zou niet eerlijk zijn.
Maar ik ben 'het graag willen werken' station al voorbij. Dat zit er nier meer in voor mij. dus, ik blij met mij wao.(90% minimum). en ik heb het gevoel dat veel mensen daar niet tegen kunnen. En ook heel agressief doen, van ónze belastingcenten.
En dan de fraude idd in het bedrijfsleven, witte boorden criminaliteit, vele malen hoger. Maar ja, er moet een zondebok zijn, dus lekker makkelijk, de uitkeringsgerechtigden, de zgn zwakkere in de samenleving.
Het is jammer dat er gefraudeerd wordt, met uitkeringen en in het bedrijfsleven nog vele malen meer.
Geld, de krachtigste drug...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 15:45
|
|
|
Mooiste moment vandaag... of hoort dit bij het slechtste moment....?? Het leven gered van een puber van de buren. Deze jongeman was zo eigenwijs om de boze buitenwereld op te zoeken terwijl hij zich nog niet voldoende kan voortbewegen
Zat vanmorgen op de leuning van mijn hek, diverse malen kwam Peter van de buurvrouw likkebaardend aanlopen.... Deze vent 5 maal m.b.v. de nodige en onnodige geluiden verwijderd.
Pa en moe hielden de situatie op afstand in de gaten en kwamen regelmatig een tussendoortje brengen.
Tja wat te doen.... Cootje moest nodig weg en een andere beschermvrouwe was niet te vinden....
Dan ons duifje maar vangen en met behulp van een trap bovenin een naastgelegen boom gezet... op hoop van zegen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRITS494
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 15:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb de indruk dat de wetenschap niet die neutrale houding aangenomen heeft tegenover God als dat jij beweert. Ik heb meer de indruk dat ze Hem van Zijn godheid hebben willen beroven, van Zijn wonderwerken hebben af doen. Ook dat is een aanname van de laatste eeuw: God bestaat niet, alles moet beredeneerd worden. En als het niet beredeneerd kan worden, is het omdat we nog niet weten hoe het gebeurt... |
Dat is een goede observatie! De wetenschap denkt vaak het alleenrecht op waarheid te hebben. Nu schuilt daar achter een zeer materialistich wereldbeeld ofwel één-dimensionaliteit. De wetenschap mag dan vaak willen bevoogden, maar de gechiedenis leert ons dat het geloof op haar beurt dit deed en nog steeds wil doen. Van beide kanten is het mijns inziens niet geoorloofd! Ik denk dat je niet moet vrezen dat met de ontkrachting van zogenaamd historische wonderwerken, God zelf op het spel komt te staan. Wonderen zijn als zodanig niet door de wetenschap te bestuderen, maar wel de wetten van de natuur. Volgens deze wetmatigheid worden bepaalde wonderen ireëel. maar herinner je wat ik eerder zei over jezus als eschatologisch persoon en het eschatologisch gebeuren dat in hem geschied is: Het is een wonder die niet in de neutraliteit van de objectieve wereld plaatsvindt, maar een wonder voor het gelovig oog, die verhuld is voor de onbetrokken waarnemer. Dit zien van het wonder van de eschatologie in jezus, komt evenwel niet eenvoudigweg in onszelf opborrelen door reflectie, maar doordat God de ogen opent. Het eigenlijke en enige wonder is daarom de openbaring! In de openbaring kan ik daarom in de wetmatigheden der geschiedenis ook Gods werk zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 16:00
|
|
|
Ik ben weer terug op cm. Mijn abonnement is verlengd, dank zij een heel lief iemand. Ik kon gewoon niet zonder cm.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 16:06
|
|
|
Geneest de zieken, die er zijn, en zegt tot hen: Het Koninkrijk Gods is nabij u gekomen. Lukas 10:9
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 16:07
|
|
|
BRIGIT826 schreef: | Ik ben weer terug op cm. Mijn abonnement is verlengd, dank zij een heel lief iemand. Ik kon gewoon niet zonder cm. | welkom terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REBEKKA369
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 16:23
|
|
|
Ik vraag me af wat je nu precies duidelijk wilt maken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 16:24
|
|
|
Aardig artikel in Trouw. Het gaat over de situatie in Amerika en er wordt aangegeven dat in sommige kerken toch echt zo gedacht wordt en vrouwen het gevoel hebben dat ze in hun waardigheid worden aangetast. Dit leidt tot een soort stille kerkverlating door vrouwen, zo zou zijn gebleken. Ik ben wel benieuwd naar de opvattingen op CM.
(....), de fundamentalisten zien de teksten letterlijk als het woord van de Almachtige. En in die letterlijke bewoordingen is weinig ruimte voor vrouwvriendelijkheid. Tarico somt vijftien Bijbelcitaten op waaruit volgens haar blijkt dat:
vrouwen eigendom zijn van mannen dochters verkocht en gekocht kunnen worden een verkrachte dochter aan haar verkrachter kan worden verkocht verzamelen van vrouwen en seksslaven de status verhoogt een 'gebruikte'' bruid de dood verdient alleen maagden als oorlogsbuit gelden menstruerende vrouwen geestelijk onrein zijn vrouwen na de geboorte van een dochter tweemaal zo onrein zijn als na de geboorte van een zoon. de belofte van een vrouw alleen geldt als haar vader of echtgenoot akkoord gaat vrouwen wel worden gezien, maar niet gehoord vrouwen op allerlei manieren onderworpen zijn aan mannen vrouwen geschapen zijn voor mannen slapen met vrouwen vies is
Gezien hun letterlijke interpretatie van de Bijbel is het niet verwonderlijk dat de Republikeinse kandidaten bij de voorverkiezingen niet uitblinken in vrouwvriendelijkheid, stelt Tarico. Zo verkondigde Rick Santorum vorig jaar nog dat werkende moeders zelfzuchtig zijn en dat hij alle alleenstaande moeders tot zijn tegenstanders rekent. Uitspraken als deze kunnen tijdens de presidentsverkiezingen later dit jaar een grote rol gaan spelen, als de gematigde Barack Obama het opneemt de mormoon Mitt Romney of de orthodoxe christen Rick Santorum.
Thomas, het staat er wel maar we doen het zo toch maar niet.De Nederlandse wet verbiedt deze praktijken ook.
Rick Santorum is bekend van zijn negatieve opmerkingen over Nederland en wat hij suggereerde wat de medische praktijk mbt euthanasie in Nederland zou zijn.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 13 maart 2012, 20:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 16:35
|
|
|
VISSER278 schreef: | En brownies zijn niet gezond , stoofperen ...........veeeeeel gezonder.
|
Huh, wat is er gezond aan stoofperen, dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKEMAN399
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 16:36
|
|
|
Ben benieuwd welke bijbelverzen ze aanhalen bij elk genoemd punt hier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 16:53
|
|
|
HERMAN388 schreef: | God is een te goede God om je zomaar eeuwig naar de hel te sturen.[/
Hoe durft je dat zeggen voor de medechristenen? Wat denkt je over jezelf?
Lukas 18:14b want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden. |
Wat ik van mijzelf denk
Geen idee, ga ik nu niet over nadenken, dat doe ik juist teveel, nadenken.
Herman, misschien ga ik vandaag wel , als ik vandaag ga komt het wel goed
Heb jij al een idee herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNIE786
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 16:53
|
|
|
dat ik lid bent geworden van cm.....!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 16:57
|
|
|
REBEKKA369 schreef: | Ik vraag me af wat je nu precies duidelijk wilt maken... |
CM is niet zo actief in het overnemen van suggesties vanuit het forum maar LJ heeft wel een punt. Als je op CM zit, lees je nu eenmaal de gegevens van iemand door. Wel of geen kinderen is wel duidelijk maar het is ook van belang of kinderen nog thuis wonen of niet. Verder is er altijd verwarring over de term kinderwens. Bij een jonge vrouw is wel of niet heel duidelijk. Maar het is op oudere leeftijd vaak zo dat men misschien zelf geen kinderen meer wil maar die van de ander wel accepteert. Ook kan het zijn dat het op je leeftijd zo is, dat je liever geen vrouw of man met thuiswonende kinderen meer hebt. Veel vrouwen vatten kinderwens: nee op als: Hij wil geen vrouw met kinderen. Je kunt de noodzakelijke nuance nu niet aanbrengen bij de meerkeuzevragen. Het lijkt me ook denkbaar dat het meetelt in de lincscore.
Het is ronduit slordig en niet passend bij een datingsite om deze wensen om verduidelijking te negeren. Het is echt eenvoudig aan te passen voor een bedrijf dat sites ontwerpt en beheert. De gekoppelde lincsore kan het probleem ook niet zijn. Helaas is CM niet eens bereid antwoord te geven op deze vraag, die in het verleden ook al gesteld is. Ik heb kennelijk een andere opvatting over correctheid naar betalende leden en betrokken klanten toe dan CM.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 13 maart 2012, 17:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 17:03
|
|
|
THOMAS968 schreef: | CM is niet zo actief in het overnemen van suggesties vanuit het forum maar LJ heeft wel een punt. Als je op CM zit, lees je nu eenmaal de gegevens van iemand door. Wel of geen kinderen is wel duidelijk maar het is ook van belang of kinderen nog thuis wonen of niet. Verder is er altijd verwarring over de term kinderwens. Bij een jonge vrouw is wel of niet heel duidelijk. Maar het is op oudere leeftijd vaak zo dat men misschien zelf geen kinderen meer wil maar die van de ander wel accepteert. Veel vrouwen vatten kinderwens: nee op als: Hij wil geen vrouw met kinderen.
Het is ronduit slordig en niet passend bij een datingsite om deze wensen om verduidelijking te negeren. Het is echt eenvoudig aan te passen voor een bedrijf dat sites ontwerpt en beheert. De gekopplede lincsore kan het probleem ook niet zijn. Helaas is CM niet eens bereid antwoord te geven op deze vraag, die in het verleden ook al gesteld is. Ik heb kennelijk een andere opvatting over correctheid naar betalende leden en betrokken klanten toe.
Thomas |
ik kan je hierin helemaal gelijk geven. daar gaat het inderdaad om, en best verwarrend voor de leden. Ik vind het ook jammer dat ik niet het verschil kan aangeven of ik bezwaar heb dat iemand kinderen heeft, of dat het bedoeld is dat ik er zelf absoluut geen meer op de wereld wil zetten ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 18:08
|
|
|
IESJE369 schreef: | Huh, wat is er gezond aan stoofperen, dan? |
de vitamientjes natuurlijk, iesje; mochten die nog niet aan gort geprutteld zijn na uren en uren en uren koken. daarnaast zit er een bak (gelei-)suiker door waar je U tegen zegt; die helpt je alvleesklier lekker van slag....... dan kan er nog port of wijn door verwerkt zijn met de nodige calcium (mits er wel flink wat van dat vocht doorgekwakt zit dan, he!)
wat kan een dietiste nog meer wensen..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARRY445
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 18:25
|
|
|
12 mei 2012 is het weer zover. De oerrocktent in Ureterp wordt ingewijd door Festival 316. Het grootste christelijke festival van Noord-Nederland. De kaartverkoop is reeds gestart. Entree is gratis. De 3 euro die je betaald, krijg je weer terug in consumptiebonnen.
Wie gaan er mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 18:44
|
|
|
Ik had nog genoeg spul voor een goed gevulde bak sla en toen ik het klaar had wilde ik gewoon een lekkere bak patat met een halve kip en geen gedoe. Ok, deze jongen weet ook wel dat veel dingen gezonder zijn maar op naar de frietboer. Heerlijk lui! Vreselijk, vreselijk!
Thomas, maar wel lekker, de sla ging ook wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 18:54
|
|
|
Wat een bijzondere link Thomas,ik heb met verbazing zitten lezen.......geinig maar je bedoelde vast een andere link?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 18:57
|
|
|
Dit is een site voor ex-christenen.
Boeken over ex-christenen, over hoe te deprogrammeren bijvoorbeeld.
Ook boeken waar de negatieve zaken worden belicht, zoals misstanden in de kerken wb child molestation.
Forum waar je over je ex-christen zijn kan praten. Of als je twijfelt.
En podcasts over debatten, die ik nog niet heb beluisterd.
In ieder geval er staat teveel om even samen te vatten, maar voornamelijk gaat 't over ex-christenen, zoals de titel van de url al zegt.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 maart 2012, 19:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:08
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wat een bijzondere link Thomas,ik heb met verbazing zitten lezen.......geinig maar je bedoelde vast een andere link? |
Even doorklikken Leanne:
A wife is a man’s property: You shall not covet your neighbor’s house. You shall not covet your neighbor’s wife, or his male or female servant, his ox or donkey, or anything that belongs to your neighbor. Exodus 20:17 Daughters can be bought and sold: If a man sells his daughter as a servant, she is not to go free as male servants do. Exodus 21:7 A raped daughter can be sold to her rapist: 28 If a man happens to meet a virgin who is not pledged to be married and rapes her and they are discovered, 29 he shall pay her father fifty shekels of silver. He must marry the young woman, for he has violated her. He can never divorce her as long as he lives. Deuteronomy 22:28-29 Collecting wives and sex slaves is a sign of status: He [Solomon] had seven hundred wives of royal birth and three hundred concubines, and his wives led him astray. 1 Kings 11:3 A woman is twice as unclean after giving birth to girl as to a boy Used brides deserve death: If, however the charge is true and no proof of the girl's virginity can be found, she shall be brought to the door of her father's house and there the men of her town shall stone her to death. Deuteronomy 22:20-21. Women, but only virgins, are to be taken as spoils of war: Now kill all the boys. And kill every woman who has slept with a man, 18 but save for yourselves every girl who has never slept with a man. Numbers 31:17-18 Menstruating women are spiritually unclean: 19 “‘When a woman has her regular flow of blood, the impurity of her monthly period will last seven days, and anyone who touches her will be unclean till evening. 20 “‘Anything she lies on during her period will be unclean, and anything she sits on will be unclean. 21 Anyone who touches her bed will be unclean; they must wash their clothes and bathe with water, and they will be unclean till evening. 22 Anyone who touches anything she sits on will be unclean; they must wash their clothes and bathe with water, . . . 30 The priest is to sacrifice one for a sin offering and the other for a burnt offering. In this way he will make atonement for her before the LORD for the uncleanness of her discharge. 31 “‘You must keep the Israelites separate from things that make them unclean, so they will not die in their uncleanness for defiling my dwelling place,[a] which is among them.’” Leviticus 15: 19-31 A woman is twice as unclean after giving birth to girl as to a boy: A woman who becomes pregnant and gives birth to a son will be ceremonially unclean for seven days, just as she is unclean during her monthly period. ' 3 On the eighth day the boy is to be circumcised. 4 Then the woman must wait thirty-three days to be purified from her bleeding. She must not touch anything sacred or go to the sanctuary until the days of her purification are over. 5 If she gives birth to a daughter, for two weeks the woman will be unclean, as during her period. Then she must wait sixty-six days to be purified from her bleeding. 6 " 'When the days of her purification for a son or daughter are over, she is to bring to the priest at the entrance to the tent of meeting a year-old lamb for a burnt offering and a young pigeon or a dove for a sin offering. Leviticus 12: 1-8 A woman’s promise is binding only if her father or husband agrees: 2 When a man makes a vow to the LORD or takes an oath to obligate himself by a pledge, he must not break his word but must do everything he said. 3 “When a young woman still living in her father’s household makes a vow to the LORD or obligates herself by a pledge 4 and her father hears about her vow or pledge but says nothing to her, then all her vows and every pledge by which she obligated herself will stand. 5 But if her father forbids her when he hears about it, none of her vows or the pledges by which she obligated herself will stand; the LORD will release her because her father has forbidden her. . . . . A woman’s vow is meaningless unless approved by her husband or father. But if her husband nullifies them when he hears about them, then none of the vows or pledges that came from her lips will stand. Her husband has nullified them, and the LORD will release her. 13 Her husband may confirm or nullify any vow she makes or any sworn pledge to deny herself. Numbers 30:1-16 Women should be seen not heard: Women should remain silent in the churches. They are not allowed to speak, but must be in submission, as the law says. 1 Corinthians 14:34 Wives should submit to their husband’s instructions and desires: Wives, submit yourselves to your husbands, as is fitting in the Lord. Colossians 3:18 In case you missed that submission thing . . . : Wives, submit yourselves to your own husbands as you do to the Lord. 23 For the husband is the head of the wife as Christ is the head of the church, his body, of which he is the Savior. 24 Now as the church submits to Christ, so also wives should submit to their husbands in everything. Ephesians 5:22-24. More submission – and childbearing as a form of atonement: A woman should learn in quietness and full submission. 12 I do not permit a woman to teach or to assume authority over a man; she must be quiet. 13 For Adam was formed first, then Eve. 14 And Adam was not the one deceived; it was the woman who was deceived and became a sinner. 15 But women will be saved through childbearing—if they continue in faith, love and holiness with propriety. 1 Timothy 2: 11-15 Women were created for men: For if a woman does not cover her head, she might as well have her hair cut off; but if it is a disgrace for a woman to have her hair cut off or her head shaved, then she should cover her head. 7 A man ought not to cover his head, since he is the image and glory of God; but woman is the glory of man. 8 For man did not come from woman, but woman from man; 9 neither was man created for woman, but woman for man. 1 Corinthians 11:2-10 Sleeping with women is dirty: No one could learn the song except the 144,000 who had been redeemed from the earth. 4 These are those who did not defile themselves with women, for they remained virgins. They follow the Lamb wherever he goes. They were purchased from among mankind and offered as first-fruits to God and the Lamb. Revelation 14:3-4
This list is just a sampling of the Bible verses that either instruct or illustrate proper relationships between men and women. In context, they often are mixed among passages that teach proper relationships with children, slaves and foreigners.
Thomas, je blijft je verbazen en niet alleen bij McDonalds.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 13 maart 2012, 19:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:09
|
|
|
Ik schat in dat ik bij de rijkeren onder de cm-ers behoor.
Even een leuk wetenswaardigheidje in het licht van deze discussie... ik heb mijn eerste geld verdiend met.... TOMATEN PLUKKEN.
Ik was nog scholier en ging iedere zaterdag en iedere vrije dag rond een uur of 5 ´s ochtends mn nest uit om te WERKEN.
De afgelopen 32 jaar heb ik me een slag in de rondte gewerkt om te kunnen betalen voor wat ik wilde hebben en wilde kunnen doen. Ik hoop dat nog 32 jaar te mogen doen.
Alleen jammer dat ik van alles wat ik in die jaren verdiend heb, zoveel af heb moeten dragen om via vadertje staat een zooitje parasieten te onderhouden. Mensen die terecht ondersteund worden, heb ik niets op tegen, sponsor ik naast mn verplichte afdrachten nog extra aan bij zelfs.
Maar mensen die kunnen lopen en beide handen kunnen gebruiken maar te besodemieterd zijn om tomaten te plukken, kan ik geen respect voor opbrengen.
Pieter, als je je hand op kan houden, kun je er ook mee werken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:11
|
|
|
Uit zeer recente ervaring moet ik helaas beamen dat het wel zo voelt, alsof de Here wel voor de man gekruisigd en opgestaan is en hem een nieuw leven biedt, maar dat de vrouw vervloekt blijft. Ik geloof dat de Here jezus ook voor de vrouw gestorven is en zij ook in hem een Nieuw Leven heeft gekregen, een wedergeboren hart.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|