Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 november 2013, 17:08
Onderwerp: geloof
|
|
|
Hoi Rolf, voor mij is geloof een vasthouden aan iets dat ik niet kan zien, als ik het zeker weet is het toch geen geloof maar een feit. Ik weet het niet zeker, maar ik houd vast met al mijn hart en al mijn ziel dat er een van ons houdend God is. Omdat hij ons dat beloofd heeft. Luther heeft al gezegd: Soms geloof ik met gevoel, soms geloof ik zonder gevoel en soms dwars tegen mijn gevoel aan. Genade is niet iets waarvoor we moeten presteren, maar een cadeau. Ik noem me een christenen, niet omdat ik zo een schitterend of sterk geloof heb, maar omdat in de bijbel staat: Want God heeft zoveel liefde voor de wereld, dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, zodat ieder die in hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft. Er staat niet: wie weet dat het zo is, maar er staat: wie aan mij gelooft. En hoe heet het ook dan weer: niet de gezonden maar de zieken hebben behoefde aan een arts. Dus houd vast! zusterlijke groeten, Tanja
[quote=ROLF230]Je kunt alleen maar iets geloven als je het zeker weet, is het niet zo? Want als je het niet zeker weet, wat is je geloof dan waard? Omdat je het niet kunt zien, wordt het geloven genoemd, want als je het kon zien hoefde je het niet te geloven. Dan kon je tegen een ander zeggen: Kijk maar voor jezelf, je ziet toch dat het zo is?
Daar ik niet meer zeker weet, geloof ik niet meer. Noem mezelf dan ook geen christen meer. Heb mijn profiel er op aangepast. Zal na afloop abo dan ook natuurlijk stoppen hier. Of ik kom tot geloof, wie weet. Bij ... is alles mogelijk, is het niet zo?
Laatst aangepast door
|
TAN247
|
op donderdag 14 november 2013, 17:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 november 2013, 16:49
Onderwerp: Het Uwe en het mijne
|
|
|
Ik weet niet van wie dit gedicht is, dat mijn dominee aan mij gestuurd heeft toen ik over de dood van mijn vriendin worstelde.Het gaf me veel troost en ik wil het graag met jullie delen: Hartelijke groet Tanja
Het Uwe en het mijne.
‘k Hield vast omsloten in mijn hand een schone edelsteen; zo zuiver en zo schitterend vond ik er nimmer een. Het was mijn eigendom, mijn schat, geschenk van God, de Heer, geen ander die ’t bewaken zou zo liefdevol en teer.
Doch zie, daar vroeg op zek’re dag de Meester mijn juweel, Ik smeekte Hem: “Ach Vader nee! dat niet, dat is teveel!” Toen sprak de Meester zacht tot mij: “Ik doe ’t uit liefde, kind, opdat gij eenmaal in Mijn kroon het schoner weder vindt.”
“Ach Meester, ’t is mijn grootste schat, mijn wond’re diamant; ik zal er trouw voor zorgen Heer, met liefdevolle hand.” “Dat weet ik”, sprak des Vaders stem, “maar als men rooft uw steen? Geen dief heeft ooit de drempel van Mijn woning overschreên.
En waar uw dierbaar kleinood is, daar zal uw hart ook zijn, uw schat is u slechts voorgegaan en straalt in zonneschijn.” God sprak – mij trof een diepe blik vol deernis, mild en zacht – toen heeft Hij stil mijn kostb’re schat in veiligheid gebracht.
In ’t vale, bleke morgenlicht, stond ik, verblind van smart en drukte toen de lege doos zacht schreiend aan mijn hart. Toch sprak ik: “Meester ik vertrouw op Uw onfeilbaar Woord; ik weet dat nu mijn liefst bezit ons beiden toebehoort.”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 november 2013, 16:35
Onderwerp: When I say"I am a christian"
|
|
|
Wouw! Dit gedicht spreekt me uit mijn ziel, leuk dat je het hier geplaatst hebt. We don't have to pretend to be strong with God, we can just be ourselves.
PIETER619 schreef: | When I say
When I say, “I am a Christian” I’m not shouting, “I’ve been saved!” I’m whispering, “I get lost sometimes That’s why I chose this way”
When I say, “I am a Christian” I don’t speak with human pride I’m confessing that I stumble - needing God to be my guide
When I say, “I am a Christian” I’m not trying to be strong I’m professing that I’m weak and pray for strength to carry on
When I say, “I am a Christian” I’m not bragging of success I’m admitting that I’ve failed and cannot ever pay the debt
When I say, “I am a Christian” I don’t think I know it all I submit to my confusion asking humbly to be taught
When I say, “I am a Christian” I’m not claiming to be perfect My flaws are far too visible but God believes I’m worth it
When I say, “I am a Christian” I still feel the sting of pain I have my share of heartache which is why I seek God’s name
When I say, “I am a Christian” I do not wish to judge I have no authority I only know I’m loved
Als ik zeg.
Als ik zeg, "Ik ben een christen" Ga ik niet schreeuwen, "Ik ben gered!" Ik ben fluisterend, 'Ik ben de weg soms kwijt Daarom heb ik voor deze manier gekozen
Als ik zeg, "Ik ben een christen" Spreek ik niet met menselijke trots Ik beken dat ik struikel - Heb God nodig als mijn gids
Als ik zeg, "Ik ben een christen" Probeer ik niet te sterk te zijn Ik belijd dat ik zwak ben en bid voor kracht om door te gaan
Als ik zeg, "Ik ben een christen" Ga ik niet opscheppen over succes Ik geef toe dat ik gefaald heb en kan niet altijd de schuld te betalen
Als ik zeg, "Ik ben een christen" Denk ik niet dat ik alles weet Geef toe aan mijn verwarring Nederig vragend om te worden onderwezen
Als ik zeg, "Ik ben een christen" Ga ik niet beweren perfect te zijn Mijn gebreken zijn goed te zien maar God gelooft dat ik het waard ben
Als ik zeg, "Ik ben een christen" Voel ik nog steeds die steek van pijn Heb zo mijn deel van hartzeer dat is waarom ik Gods naam zoek
Als ik zeg, "Ik ben een christen" Wens ik niet te oordelen Ik heb geen gezag Ik weet alleen dat ik Geliefd ben |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 november 2013, 16:29
Onderwerp: Leren Loslaten
|
|
|
SHINE534 schreef: | Op een dag leer je het subtiele verschil kennen tussen een hand vasthouden en een ziel ketenen Dan leer je dat liefde niet betekent: leunen en dat gezelschap niet betekent: veiligheid Je ontdekt dat een kus geen contract is en een cadeau geen belofte Je begint je nederlagen te accepteren met je hoofd omhoog en je ogen open Je leert vertrouwen op vandaag omdat morgen te onzeker is voor plannen Na een poos leer je dat zelfs zonneschijn je verbrandt als je er te veel van krijgt
Dan wordt het tijd je eigen tijd te beplanten en dan zorg je voor je eigen ziel en wacht je niet langer op een wonder van buitenaf En dan weet je echt, dat je het echt kunt volhouden en dat je echt sterk bent en dat je echt waarde hebt En je leert en leert Bij ieder afscheid leer je
Vertrouw op 'Hem' Jezus |
Schitterend heb je dat uitgedrukt, het loslaten bij Jezus, wat een mooi gedicht, "je leert vertrouwen op vandaag, omdat morgen te onzeker is voor plannen, het leven met Jezus in het hier en nu, iedere dag voor zichzelf nemen en hem vertrouwen, wat zeg je dat mooi
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|