ChristianMatch

Forum

Berichten van FRITS625
ChristianMatch forum index » Berichten van FRITS625
Auteur Bericht
FRITS625 (37)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:12
BerichtOnderwerp: Jezus volgen betekend vervolging.

MAT170 schreef:
Dat recht willen ze wel bevechten het liefst willen ze alle geloof verbieden, dit filmpje laat duidelijk zien dat we ze willen is niets anders als christenvervolging. http://www.dumpert.nl/mediabase/806871/dca1f311/al_het_geloof_moet_dood.html

Poehj poeh, ik heb dat even gekeken. Wat een vervelende en zenuwleidende Kwezel die man. Lachende smiley Veel te zelfingenomen en weinig filosofisch subtiel. Evengoed moeten we hem natuurlijk wel serieus nemen. Hij staat voor vrije opvoeding in welke geen voorkeur mag gegeven worden voor één enkele levensbeschouwing. In hoeverre dat mogelijk is, is wat dubieus mijns inziens. Hoe het ook zij, de constituties beschermen de religieze mens en ook de zogenaamde a-religieuze mens.

ps. Laat je niet teveel afschrikken tegen zulk retorisch geweld, bij nadere beschouwing gaat de beste man enorm kort door de bocht. Wie zegt dat God niet bestaat - alsof het objectief-theoretisch gefalsifieerd kan zijn - en dat er geen werkelijkheid correspondeert aan de beleden en geleefde religies, claimt meer te weten dan hij kan resp. zijn (natuur)wetenschappelijke methode toelaat. Zie bijv. Kant en zijn kentheorie.

Laatst aangepast door
FRITS625
op vrijdag 4 januari 2013, 19:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRITS625 (37)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 16:59
BerichtOnderwerp: Filmfreaks

Over the top! Silvester stallone.

Simpel maar toch diep...
Naar boven

Auteur Bericht
FRITS625 (37)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 14:48
BerichtOnderwerp: Jezus volgen betekend vervolging.

MAT170 schreef:
Ik geloof dat iedereen die een echte gelovige in Jezus is met vervolging te maken krijgt. 2timoteus3vers12 Trouwens, allen, die in Christus Jezus godvruchtig willen leven, zullen vervolgd worden.

Ik kan spreek hierbij uit eigen ervaring heb vaak genoeg gehad dat mensen je uitschelden en voor van alles uitmaken en ook met de dood bedreigen omdat je Jezus volgt. Ik moet er wel bij zeggen dat het tot nu toe altijd bij woorden is gebleven ik heb nog niet met fysiek geweld te maken gehad omdat ik een volgeling van Jezus ben. Ik denk dat je hier in Nederland tot nu toe vooral met geestelijke vervolging te maken hebt maar in veel landen over de wereld zoals de moslimlanden en landen die communistische zijn zoals China en Noord korea hebben christenen echt met vervolging te maken en ook fysiek. Zelf ben ik ervan overtuigd dat we dat binnenkort hier ook in Nederland gaan krijgen er is een enorme groep atheisten dat alles wat met geloof te maken heeft weg wil hebben en de opkomst van de islam.

Tenzij ons rechtssysteem verandert - wat mij niet waarschijnlijk lijkt -, geldt er gewoon vrijheid van Godsdienst. Er moet geen filosofie of religie worden geprefereerd boven de ander van staatswege, dan krijg je immers scheve verhoudingen. Dit betekent secularisering ten volle en hier is niks mis mee. Als je dat als geestelijke vervolging ervaart, tja, jouw recht op religieuze vrijheid is niet meer dan de ander, deze mogen daarom ook niet concurreren en van staatswege uit moet de vrijheid eerlijk en dit betekent billijk toegekend worden in overeenstemming met de constituties.

Het militante atheïsme is een quasi-religie, zij zijn met weinig, maar presenteren zich als main-line in de media. Daarnaast willen zij niet het recht bevechten van religieuze vrijheid, maar de constellatie van gelovige overtuiging, die zij als mythologisch en daarmee pre-modern afdoen. Dit betekent slechts dat de gelovigen in hun geestelijk leven zullen worden aangevochten en daar is ook niets mis mee. Dit roept ons gelovigen alleen maar op om over het 'geloven in' nieuw te reflecteren en een redelijke fundering te verschaffen.

Laatst aangepast door
FRITS625
op vrijdag 4 januari 2013, 14:51
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van FRITS625
Pagina 1 van 1