Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 januari 2014, 14:44
Onderwerp: Nieuws
|
|
|
LAURA291 schreef: | Net zoals voedsel ons lichaam versterkt (of juist niet) geloof ik dat het 'innemen' van informatie, visueel of auditief, invloed heeft op ons psychisch welzijn. Over de invloed van bepaalde media zoals muziek en films is in de loop van de tijd al veel geschreven.
Er is nog niet zoveel geschreven over de invloed die de hoeveelheid dagelijks Nieuws heeft op de mens. Volgens de schrijver van dit artikel: http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opinie/article/detail/1576709/2013/02/09/Nieuws-de-grootste-onopgemerkte-verslaving-van-onze-tijd.dhtml is nieuws de grootste verslaving van onze tijd.
Wat betekent nieuws voor je en wat doet het met je? In bovenstaand artikel kun je lezen dat de invloed van nieuws op de mens groter is dan menigeen denkt. Er zijn veel aspecten aan nieuws waarvan de meeste mensen zich volledig onbewust zijn. Het beïnvloedt ons denken, ons mensbeeld, ons wereldbeeld en onze tijdsbesteding.
Hoe ga je hier als christen mee om? Ben je selectief en bewust m.b.t. het 'consumeren' van nieuwsfeiten en opinies?
Ben benieuwd | Hoi Laura, ik ben het hier mee eens. Als christen probeer ik de bijbel te raadplegen, waarin staat, let op de tekenen, we leven in de eindtijd. En Israel gaat een steeds grotere rol spelen in het laatst der dagen. Israel (vijgenboom) en op al de bomen ,daar zouden wij op letten (de bijbel ) Dus het nieuws over Israel en de landen er omheen. En daar is heel veel over te vinden op internet bv Israel today.nl .xandernieuwspunt.nl en zo zijn er meer ,maar op deze kijk ik zelf graag..... Henk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 december 2013, 18:33
Onderwerp: bevrijdingen zoals de bijbel verwijst naar jesaja
|
|
|
CORNEEL767 schreef: | hoi henk,even over trophimus. handelingen 20 vers 30. en uit uw eigen midden zullen mannen opstaan die verkeerde dingen spreken om de discipelen achter zich te trekken. het zou kunnen dat dit bij hem het geval zou zijn dat hij een van hen was . maar kan daar weinig over vinden. het zou ook kunnen zijn dat het ook tot zegen zou kunnen zijn. dit klinkt wel raar natuurlijk maar ik geloof dat zoiets ook tot zegen kan leiden. is het niet voor jezelf dan wel misschien voor een ander. |
Hallo broeder,ik denk dat we het zo moeten zien, zo u hier boven hebt neergezet. Grts, HENK
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 december 2013, 22:42
Onderwerp: bevrijdingen zoals de bijbel verwijst naar jesaja
|
|
|
BZBJRMP983 schreef: | wil graag in contact komen met mensen die hier doorheen zijn gegaan ook bv verslavingen angsten ect en daarvan bevrijd zijn in Jezus naam mensen die daar in geloven de Jezus van de bijbel en dat in deze tijd nog doet bevrijd en geneest weet dat het een breed onderwerp is ..... |
De bijbel staat vol van tekenen en wonderen, tekenen zijn voornamelijk voor de joden,wonderen gebeuren nog steeds. Als iemand verslaafd is, kan door gebed tot God z n iemand bevrijd worden. Want een gelovig gebed,daar verleend God kracht aan . en de Here Jezus heeft alle duivelse machten verbroken aan het kruis. Hij heeft daar een enorme strijd gestreden,Zodat ieder mens gered kan worden. Dat wil niet zeggen dat de gelovige niet terug kan vallen. Maar we kunnen altijd bij HEM terug komen . Want Hij staat altijd met open armen klaar. Ik lees in de bijbel , dat niet iedereen wordt genezen .Paulus schrijft in 2Tim.4:20 Trophimus heb ik ziek achter gelaten te Milete.
Grts, HENK
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 december 2013, 15:50
Onderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
|
|
|
PETRA373 schreef: | Zelf had ik er eerst een andere mening hier over, dacht kan geen kwaad voor het huwelijk. heb er lang mee geworstelt, maar nu wat verder en wat ervaringen verder, kan ik niet anders zeggen dat d e geboden van God er zijn ook om ons te beschermen, en niets zo mooi als een relatie die niet alleen door lust word overheerst, maar zuiver en eerlijk is. Dus als ik nog es een relatie krijg, wacht ik met sex tot het huwelijk.
met respect voor anderen die een andere mening hebben. ps huwelijk zie ik als verbintenis tussen jou en, je partner en God. niet het papiertje op het gemeente huis. Maar in Gods ogen getrouwd zijn, een verbond met elkaar.
En in de verkerings tijd kan je toch ook met elkaar zoenen, en dan voel je toch ook of het lichamelijk klikt of niet? is heel intiem zoenen dus...
En fin zo denk ik e r over, die ontdekte ik nog steeds lid ben, ha ha als het goed is over twee dagen weg hier. liefs voor iedereen en over dit onderwerp: wees kostbaar met je zelf ook, geef je lichaam niet te snel aan een ander voor die er slordig mee omgaat. verder is ons lichaam ook een tempel van d e heilige geest, dus ja overleg ook eerst met God... heb ik uw goedkeuring????
En is deze gedacht ouderwets??? mwhaa dan ben ik maar ouderwets. ha ha hoef niet mee te doen met de moderne tijd, waarin we van iets moois zoals sex, iets lelijks vaak maken. Duh ik ben een parel in Gods hand en als een man met mij sex wil, wil ik ook dat hij er voor me is op andere gebieden en me niet gebruikt voor zijn eigen behoeften en me verder alleen laat, dat is geen liefde, dat is geen verbond tussen man en vrouw zoals God het bedoelt heeft.
prachtig als mensen eerst elkaar echt trouw beloven.
Maar begrijp goed dat andere mensen er een andere mening over hebben, is een moeilijk onderwerp, iets waar ik zelf veel mee heb geworsteld. |
Ja ,het is maar net hoe we tegen onze Schepper aankijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 november 2013, 22:01
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | De reden van een zegen op een relatie ligt veel dieper, denk ik. Samen zeker weten dat God je samengebracht heeft en daarnaast ....zou het iets te maken kunnen hebben met onvoorwaardelijke liefde? Een hele hoge prijs voor een gelukkige relatie. Dan moet je echt veranderen van binnen, allebei. Het huwelijk als afspiegeling van de relatie van Jezus met Zijn Bruid, de kerk? Zie Efeze 5. Misschien liggen sommigen van jullie nu dubbel van het lachen, maar is dat niet de sleutel tot geluk? In plaats van geluk koppelen aan een 'wet' van het eerst getrouwd moeten zijn voordat er totale eenwording plaatsvindt? Ik sta wel achter de visie van Roady, maar ik heb teveel huwelijken gezien, die zich aan die regel hielden en toch totaal kapot liepen. |
Amen ! mooi kerk met ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 november 2013, 21:10
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het huwelijk in het Oude Testament had een heel andere waarde dan in het Nieuwe Testament. In het Oude Testament mochten mannen meerdere vrouwen hebben enz. Mannen moesten besneden zijn. In het Nieuwe Testament is het heel anders. Daar ligt de nadruk niet meer op het in stand houden van een natie door voortplanting, maar op het liefhebben van elkaar. En in het Nieuwe Testament kunnen we daarbij terugvallen op de Heilige Geest. Als we tekortschieten in liefde kunnen we altijd bij Hem terecht om ons de liefde te geven die nodig is, om daardoor elkaar lief te hebben, maar ook om zelf te groeien. Het huwelijk in het Nieuwe Testament is duidelijk monogaam.
Rebecca was zelf gewillig om mee te gaan naar Izaäk. Izaäk mocht niet trouwen met een vrouw uit het land van Kanaän, maar alleen met een Joodse vrouw omdat Jezus uit een Joodse natie geboren moest worden, daarom was het hele Joodse volk apart gezet. Daarom werd Elimelech er met een boodschap erop uitgestuurd een vrouw te zoeken. Elimelech zocht hierin overduidelijk de leiding van God, dus we kunnen aannemen dat God Zelf Izaäk en Rebecca bij elkaar bracht. Dat hele verhaal ligt in een totaal andere dimensie. (zo mooi, dat erbij staat dat Izaäk zo troost vond na de dood van zijn moeder, dus er was hier wel degelijk ook eenwording van ziel en geest. )
(Helaas waren er idd ook heel andere situaties). |
Kijk ook een mooie bijdrage, zo is het natuurlijk. In Genesis 24 wordt de knecht er op uit gestuurd, Zijn naam wordt niet genoemd .Deze knecht is hier eigenlijk een beeld van de Heilige Geest. Dat is er uit te halen. Ik denk dat zijn naam in Genesis 15 staat.
Laatst aangepast door
|
HENK348
|
op zondag 24 november 2013, 21:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 november 2013, 15:24
|
|
|
JOL252 schreef: | Ach ja en het huwelijk zoals we die momenteel kennen is eeuwenlang niet zo ingevuld he. Pa en moe besloten vaak tot het huwelijk van hun kroost en evenzo vaak niet vanwege de liefde maar vanwege de bruidsschat. En wat dacht je van Rebekkah die gelijk de tent in werd gesleept? Niks eerst geest en ziel, gelijk van hoppetee, en hoe willen we dat uitleggen vanuit "het woord"? Wil niet zeggen dat ik niet geloof in ziel geest en lichaam maar om maar even aan te geven dat eea soms maar heel betrekkelijk is. |
Ik ben het helemaal met jou eens, Jacob trouwde met Rachel, en hij kreeg Lea met de fletse ogen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 23:40
|
|
|
JANS221 schreef: | Seks voor het huwelijk staat voor jou gelijk aan overspel? Overspel is het hebben van een seksuele relatie met iemand anders dan je eigen partner, m.a.w. het ontrouw zijn aan je vaste partner. Als je seks voor het huwelijk hebt met je eigen partner is dat dus geen overspel.God die een relatie niet KAN zegenen, omdat wij niet wachten…..? Wie maakt uit wat God kan…? En misschien kun je voor de duidelijkheid uitleggen wat het verschil is tussen seks en handelingen die op hetzelfde neerkomen? Dan weten we waar we over praten. | Kijk Jans God kan niet altijd zegenen als we zelf de dienst uitmaken,En niet opzoek gaan in Zijn woord , hoe we met elkaar om zouden moeten gaan voor het huwelijk.Wat die handelingen betreft ,daardoor kunnen we elkaar lichamelijk zo een maken. Dat het bijna op het zelfde neerkomt als gemeenschap hebben.( Die twee zullen tot een vlees zijn.) dit is mijn ervaring.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 20:21
Onderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja! Ik bedacht me net, ( hoe kan ik het ook vergeten!):
Als ze je gewoon ouderwets het hof maken.
|
Of een keer een arm om jou heen slaan....
Laatst aangepast door
|
HENK348
|
op donderdag 21 november 2013, 22:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 14:13
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hallo
Ja, dit topic stond er lang, lang geleden ook, en is nu op slot, omdat het zooo lang geleden is.
Vanwege de belangrijkheid wou ik het ff aankaarten.
Ik vind, je kan duidelijk opmaken, God heeft seks bedoeld voor een commitment(huwelijk, 4 seizoenen wachten tot je mekaar wat kent, etc.)
Iig niet, om maar meteen ff te doen, ja tkan per ongeluk gebeuren, maar ja, dan is er, gelukkig, prijs de Heer, vergeving.
Iig het staat er niet voor niet, zag laatst een preek op family 7, die vrouw was erg goed vind ik, en ze zei ook, dat sommigen/velen zeggen van ja, waar ligt de grens, toen zei ze seks, is seks, dus ook handelingen die geen gemeenschap zijn.
Wacht je niet, ligt Gods Zegen niet op je relatie, ja beetje kroelen moet kunnen maar ja niet verder, is mijn opinie. Hoe ik het opmaak uit de bijbel.
Bijvoorbeeld een zin uit Hooglied, van wekt de liefde niet op voordat het haar behaagt(iig zoiets staat er), zoiets en ja, de brieven in het NT, waarin ook staat dat 'het' in een commitment, huwelijk, thuishoort. En dan ook nog Jezus die tegen de zondige vrouw zegt 'uw zonden zijn u vergeven zondigt niet meer.....
Dan nog David, ja, die zwaar moest betalen voor overspel en heel veel berouw had, zie psalmen, en volgens mij is overspel gewoon seks voor het huwelijk cq commitment.
Commitment is voor mij dan, hetzelfde als wachten tot een bepaalde tijd, 4 seizoenen bijvoorbeeld, en dan bijvoorbeeld iets symbolisch doen.
Ik wou graag weten hoe denkt men hierover als christen zijnde? Moet het kunnen want iedereen doet het, of moet je juist wel wachten tot een afgesproken moment? Of nog meer meningen?
Zegens fijne dag en vast bedankt voor de reacties en ik hoop op een vruchtbare discussie | Bedankt, goed uitgelegd, God wil graag zegenen ,maar kan niet altijd zegen omdat we niet wachten,en al snel met seks starten of handelingen die op het zelfde neerkomen. Ik heb wel fouten gemaakt. maar er is vergeving, gelukkig.(het vlees is zwak) grenzen stellen is wel noodzaak.toch kan er altijd wat fout gaan. Als de relatie naar een Drievouwdig snoer leid dan is dat wel het mooiste. Groet`n Henk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 11:55
Onderwerp: Het Uwe en het mijne
|
|
|
TAN247 schreef: | Ik weet niet van wie dit gedicht is, dat mijn dominee aan mij gestuurd heeft toen ik over de dood van mijn vriendin worstelde.Het gaf me veel troost en ik wil het graag met jullie delen: Hartelijke groet Tanja
Het Uwe en het mijne.
‘k Hield vast omsloten in mijn hand een schone edelsteen; zo zuiver en zo schitterend vond ik er nimmer een. Het was mijn eigendom, mijn schat, geschenk van God, de Heer, geen ander die ’t bewaken zou zo liefdevol en teer Doch zie, daar vroeg op zek’re dag de Meester mijn juweel, Ik smeekte Hem: “Ach Vader nee! dat niet, dat is teveel!” Toen sprak de Meester zacht tot mij: “Ik doe ’t uit liefde, kind, opdat gij eenmaal in Mijn kroon het schoner weder vindt.”
“Ach Meester, ’t is mijn grootste schat, mijn wond’re diamant; ik zal er trouw voor zorgen Heer, met liefdevolle hand.” “Dat weet ik”, sprak des Vaders stem, “maar als men rooft uw steen? Geen dief heeft ooit de drempel van Mijn woning overschreên.
En waar uw dierbaar kleinood is, daar zal uw hart ook zijn, uw schat is u slechts voorgegaan en straalt in zonneschijn.” God sprak – mij trof een diepe blik vol deernis, mild en zacht – toen heeft Hij stil mijn kostb’re schat in veiligheid gebracht.
In ’t vale, bleke morgenlicht, stond ik, verblind van smart en drukte toen de lege doos zacht schreiend aan mijn hart. Toch sprak ik: “Meester ik vertrouw op Uw onfeilbaar Woord; ik weet dat nu mijn liefst bezit ons beiden toebehoort.” |
Heel mooi, ik kende dit gedicht niet.
Laatst aangepast door
|
HENK348
|
op donderdag 21 november 2013, 11:58
|
|
Naar boven |
|
|
|