ChristianMatch

Forum

Berichten van DREMPEL163
ChristianMatch forum index » Berichten van DREMPEL163
Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 12:28
BerichtOnderwerp: Frusty

Zou het niet te maken hebben met het feit dat het voorjaar is en de zomer er aankomt?
Veel mensen zijn buiten lekker in de tuin of elders en zitten weinig op hun pc...
Denk dat het na de zomer wel weer anders is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 19:49
BerichtOnderwerp: Autisme

MARIJAN072 schreef:
Nu krijgen de juffen nog de schuld van de grote hoeveelheid etiketjes Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Daar ga ik persoonlijk een (heel) beetje van stuiteren.

Mijn ervaring is dat het juist de ouders zijn, die vaak (steeds vaker) om een onderzoek vragen. Als de vraag terecht is, heb ik er geen moeite mee. Maar als je het weigert omdat je er het nut niet van inziet, kun je je soms maar beter bergen. Geschokte, onthutste smiley

Er zijn overigens ook kinderen bij wie een pilletje uitstekend werkt. Het overgaan tot medicijnen, is overigens een beslissing van ouders.

Sorry Marijan... wou niet alle juffen over 1 kam scheren,
Helaas hebben wij hier op school wel zo'n juf in groep 2 zitten Zieke smiley
Ze heeft bijna voor elk kind wel een etiketje en heeft het liefst dat ze allemaal een pilletje krijgen zodat ze wat rustiger worden, omdat de klassen tegenwoordig toch wel heel groot zijn Gefrustreerde smiley
Gelukkig zijn er daarin tegen ook andere juffen Knipoog smiley Dus het kwam er een beetje beroerd uit zeg maar, was niet zo bedoeld.
En wat die pilletjes betreft...soms helpen ze idd en dan is het heel mooi dat ze bestaan, maar zelfs als ze wel helpen denk ik dat je niet enkel symptoon bestrijding moet doen, maar er wel degelijk ook therapie naast moet doen.
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 16:07
BerichtOnderwerp: Rol vader na echtscheiding

DREMPEL163 schreef:
Ik denk dat er in goed overleg best mogellijkheden zijn.
Maar helaas is goed overleg niet overal mogelijk en dit kan aan zowel de moeder als de vader liggen.

Dat is ook wat ik in dit stukje probeerde aan te geven...
Elke situatie staat opzich,
Waar elke ouder voor moet waken en dat in alle gevallen voor elke ouder...Laat je kind niet de dupe worden, Maak het niet een pion tussen jou en je ex...
Want een kind is zo wie zo al het "slachtoffer"bij een scheiding.
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 12:53

GRACE585 schreef:
we kunnen hier allemaal onze persoonlijke ervaringen neerzetten maar daar schiet niemand iets mee op.
het gaat erom of je als vader en of moeder je verantwoording blijft nemen voor je kinderen zowel in medezeggingschap als op financieel vlak,
of je nog relatie bouwd met je kinderen en hen kunt begeleiden naar hun volwassenheid.Ook afhankelijk bij wie de kinderen wonen en hoe groot de afstanden zijn tussen wie waar woont.En afhankelijk hoe de communicatie tussen de ex-partners is.

lisa knap dat jij zo'n goede omgang hebt.
hier lukt dat helaas niet altijd door de omstandigheden.

vind het jammer dat men hier nu meteen steigerd zodra het over financien gaat Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Ik steiger niet hoor Grace Knipoog smiley Maar wou het toch even kwijt, kreeg een beetje de indruk dat mannen "zwart"werden gemaakt,

Het andere stukje wat je zo helder beschijft is in mijn ogen vele malen belangrijker
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 12:49
BerichtOnderwerp: Autisme

Er worden idd erg makkelijk etiketjes geplakt...
Is een kind een beetje druk dan heeft het ADHD is het een gesloten kind dan heeft het PDDNOS...De juffen op school denken het tegenwoordig allemaal wel te weten...Ze moeten een pilletje dan komt het goed Gefrustreerde smiley
Ik ga daar persoonlijk een beetje van stuiteren,
Je hebt nu eenmaal ook kindjes die gewoon druk zijn...
Je hebt nu eenmaal ook kindjes die gewoon gesloten of verlegen zijn.
Een etiketje heb je zomaar, veel sneller dan dat je er af bent,
Vertrouw je het als ouder niet,
laat dan je kind testen...
En verder denk ik dat een pilletje nooit de oplossing is...tuurlijk het kan ondersteunend werken, maar mag nooit opzich staan.
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 12:26
BerichtOnderwerp: Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen

Dan begin je gewoon laat aan kinderen...
Laten we eerlijk zijn een kinderwagen staat veel vlotter dan een rolator Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 12:25

Waar ik me groen en geel aan kan ergeren...
Is de volgende situatie...
Vaders betaald zich scheel aan allimentatie....
En moeders gaat van DAT geld lekker shoppen, nieuwe kleren, platte tv ffies dit en ffies dat en de kinderen lopen erbij als schooiertjes Gefrustreerde smiley Dan denk ik ook der klopt iets niet, en ondertussen moeders maar klagen dat vaders niet genoeg betaald Verraste, verbaasde smiley
Dat zie je helaas ook vaak genoeg...

Gelukkig is het hier wel goed geregeld,
Pa betaald allimentatie... niet veel maar toch het is naar draagkracht...
Maar vader verdient zwart plenty bij....
Dus betaald vader de sporten van de kinderen. En eventuele andere dingen die ik even niet kan betalen.
Ik denk dat er in goed overleg best mogellijkheden zijn.
Maar helaas is goed overleg niet overal mogelijk en dit kan aan zowel de moeder als de vader liggen.
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 19:55
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

LEONARD480 schreef:
Oeps een sluipreclame Smiley met dichtgeplakte mond

Verraste, verbaasde smiley Verlegen lachende smiley sorry was niet de bedoeling Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 14:52
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

LEONARD480 schreef:
Huh tegen wie???

Roosvicee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 14:50
BerichtOnderwerp: Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen

LEONARD480 schreef:
Ongetwijfeld waar en ook kan bv verlegenheid een reden zijn om een knipoog te sturen en verder zie ik het een beetje als een vorm van contact zoeken, waarin het aan twee mensen ligt of ze hoe dan ook hier verder mee omgaan.

En wat als de gene die de knipoog ontvangt ook verlegen is??
Blijven ze dan knipogen sturen naar elkaar Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 14:48

CHATULIEM619 schreef:
Laat ik dan eens advocaat van de duivel spelen. Het is gemakkelijk gezegd, dat een man maar mee moet betalen aan de alimentatie van zn kinderen. Maar stel je eens voor, je hebt een baan, je gaat scheiden. Opeens word je geconfronteerd met een verdubbeling van je lasten: Je moet naast de huur/hypotheek en andere vaste lasten die gewoon doorgaan, opeens honderden euro's extra gaan betalen aan alimentatie. Voeg daar dan bij, dat de ruzie met je ex gewoon doorgaat, en zij gewoon lekker thuis kan zitten en genieten van de bijstand. De sociale dienst betaalt dit niet volledig, ze kloppen bij jou aan om de alimentatie te kunnen vangen.
Dus...zij heeft de uitkering, en zij heeft het huis en zij heeft ook nog de kinderen. Ik kan me goed voorstellen dat de man in dit voorbeeld er behoorlijk bekaaid van afkomt. Vaak staat iedereen ook nog voor haar klaar en krijg jij de schuld van de echtscheiding, dus je staat er werkelijk alleen voor.
Dit is zomaar een voorbeeld, en ik ken een aantal mannen die idd door dit proces heen hebben moeten gaan. Dan vormt de alimentatie daar misschien maar een klein onderdeel daarvan, het probleem is echter veel groter dan dit alleen. Vooral omdat ons mannen hier op het forum ook nog verweten wordt dat we autisten zijn...

Het wel of niet werken van de moeder hangt helemaal van de leeftijd van de kinderen af...Want ook van moeders word gewoon verwacht dat ze gaan werken... en niet zoals jij het stelt lekker thuis zitten.
Maar het hangt natuurlijk wel helemaal af van de situatie, Elke scheiding is anders elke situatie is anders.
Een vader is inprincipe net zo verantwoordelijk voor zijn kinderen als de moeder,
Alleen is dit in de praktijk soms helaas anders en weigeren de vaders die verantwoordelijkheid te nemen, Helaas zijn er ook moeders die dit niet doen en dan blijven de kinderen bij de vader achter.
Dus eigenlijk is de slotsom je kunt het niet over 1 kam scheren je kunt het beter per situatie bekijken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 21:04

LEONARD480 schreef:
Je kunt het inderdaad afvragen Drempel ..waarom de vrouw in kwestie niks van haar ex man in kwestie wil......dan moet er iets ernstig aan de hand zijn

Die dingen gebeuren helaas ook Leonard...en als er geen allimentatie is waarom wordt het kind dan de dupe?
Kan een moeder niet goed voor haar kind zorgen zonder de centjes van vader?
Denk een moeder kan financieel ook prima voor haar kind zorgen.
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:39

MAR907 schreef:
De vader en moederschap blijft altijd, zolang men leeft vind ik, ook daarin de verantwoordelijkheid naar de kinderen toe.
Ook het financiele verantwoordelijkheid blijft naar mijn inziens van kracht.
Helaas gebeurd het ook dat de ex niks van de man wil hebben waardoor de kinderen het financieel de dupe van worden..... Boze smiley

En soms hebben die mensen daar een heel goede reden voor...
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 16:14
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?

SIEM720 schreef:
Deze activiteit evolueert zich tot een 'met partner-diner' en/of 'succesvolle/scorende CM-ers (m/v)-dis' om maar eens 2 geagendeerde Z-etentjes door elkaar te husselen.

Overigens waar is 'aanstichter/organisator' Silver gebleven ?!?

De genen zonder partner zijn volgens mij nog steeds in de meerderheid Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:49
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

HANNAH810 schreef:
ach drempel; ik zie het liever dan wat ik hier vandaag zag;
één paardebloem heeft vorig jaar de kans gehad zijn pluisjes mijn grote tuin door te "parachuten";
enig idee hoelang je bezig bent deze "natuurwonderen" met wortel en blad de wereld weer uit te helpen?

Oei Hannah dat klinkt idd niet goed dan hou ik het maar bij de sneeuw Clown smiley Sterkte met je paardebloemen.
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 18:47
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Sneeuw Verraste, verbaasde smiley en het blijft nog liggen ook Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 18:42
BerichtOnderwerp: Geen foto

LEONARD480 schreef:
Neem je een landschapsfoto

hihi ik was net bezig een foto te plaatsen...Hij moet alleen nog even goed gekeurd worden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 18:29
BerichtOnderwerp: Geen foto

Nu het forum openbaar is wil ik er idd niet een foto vanmezelf op hebben ook geen foto's die voor anderen herkenbaar zijn, zodat ze aan de foto's kunnen zien wie ik ben.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van DREMPEL163
Pagina 1 van 1