|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 12:58
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
DAVID923 schreef: | deze casus lijkt me geen werkelijkheid, maar een worstcase scenario. ik kan me niet voorstellen dat een wedegeboren christen, die dus de Geest heeft, zo doet, en geen hulp zou willen!
en we moeten de Bijbel niet aanpassen aan onze situatie, maar de situatie aan de Bijbel.
mocht er echt zo`n geval zijn, dan denk ik dat er moet worden gevochten tot het niet meer kan, en als scheiden de enige optie is, zeker voor de veiligheid van de vrouw en kinderen, ja, so be it. maar dan blijft het toch niet zoals het bedoeld is. maar dan moeten we die vrouw steunen, en mag ze van mij best hertrouwen. maar nogmaals ik denk dat zulke gevallen niet voorkomen zoals hier neergezet. dat dus jan dit doet en een echte christen is, en hulp weigert. en zelf haar niet verlaat, want dan heb je de uitweg van 1cor 7. |
Helaas zijn er in deze tijd echt schrijnende gevallen . Als je alles al geprobeerd hebt, geduld (18 jaar) , diverse relatie therapiƫn, individuele therapiƫn, zelfs 8 maanden intern in een psychiatrisch ziekenhuis, waar kinderen idd de dupe van zijn geworden want moeder was niet thuis, en dan nog door de kerk verstoten worden, omdat je niet alles hebt geprobeerd. Gelukkig heb ik mijn geloof vastgehouden watn dit ligt niet aan God maar aan mensen. Als ik mijn geluk opnieuw vind met een nieuwe partner ben ik ervan overtuigd dat God in de Hemel juicht, omdat ik opnieuw gelukkig zou zijn !!!
|
|