Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 23:23
Onderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Misschien een vraag bij het profiel? Heeft u een auto en zoja, wat voor? | Is misschien een goed idee..je kan ook vragen, zodat het niet teveel opvalt; heeft u een ezel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 22:58
|
|
|
MAR907 schreef: | Exo 20:17 Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os(tractor), noch zijn ezel(min cooper), noch iets, dat uws naasten is.
Hetgeen dat iemand ontvangt van God, is goed en van jezelf... God vraagt niet om minder te zijn als een ander....
Exo 23:12 Zes dagen zult gij uw werken doen; maar op den zevenden dag zult gij rusten; opdat uw os(tractor) en uw ezel(auto) ruste,
1Ti 5:18 Want de Schrift zegt: Een dorsenden os zult gij niet muilbanden; en: De arbeider is zijn loon waardig.
|
Heel mooi, gezegd , Mar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 17:51
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | oei...dan zal ik maar niet vertellen dat ik vanmiddag een 'nieuwe' afstandsbediening voor mijn tv heb gekocht....voor 150 euro | Heee Wat heb jij dan voor een TV???!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 23:20
Onderwerp: andere mensen die kinderen krijgen en jij bent nog vrijgezel
|
|
|
ANITA324 schreef: | Liever nog vrijgezel dan te snel iets willen om getrouwd te zijn Want snel lopers zijn doodlopers en dat loopt op den duur toch mis Leef niet alleen op je gevoel maar gebruik ook je verstand Breng de dingen in gebed en sta als man sterk in je schoenen Als je een leuke vrouw ziet gebruik je instinct en handel daar naar De man in kwestie is de jager en durf je niet te jagen Dan ben je als man er lang nog niet aan toe |
Nou, Anita ik geloof ook dat je ervoor moet bidden en laat het aan God over. Natuurlijk mag je zelf wel actie ondernemen maar loop de Heer niet in de weg met wat Hij in je leven wil doen. Soms is het nodig dat een stukje van je karakter moet veranderen, of iets in je innerlijk wat genezen moet worden. Achteraf ben ik heel blij dat ik nog niet getrouwd ben want ik had een aantal dingetjes die ik toch eerst moest leren!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 23:08
|
|
|
Om weer on topic te komen...deze week reparatie van half salaris aan mijn Suzuki Altootje maar eerlijk gezegd vind ik het wel fijn als ik, met het oog op een date ergens kan komen. Want laten we eerlijk zijn : het OV word je niet blij van . Een paar jaar geleden ging mijn auto naar de sloop en ik had mezelf moed ingepraat. Ach zo erg is het niet om met de bus te gaan..de 1e dag nadat mijn auto weg was, heb ik 50 min. op een bus staan wachten die gewoon niet kwam, toen heb ik maar een auto geleend van vrienden en was gelijk genezen. Leve daarnaast de fiets want dan ben je nog sneller dan de bus- althans in de plaats waar ik woon...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 22:10
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
Oh ik lig echt dubbel om jullie reacties haha, ik heb t gezien vanaf boer Marcel in zijn onderbroek Verschrikkelijk want stond hij voor paal. Wat een gr... De rest wil ik nog even gaan bekijken nu, want ik moest helaas werken. Maar eerst wilde ik t forum raadplegen of het wel verantwoord was
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:47
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | 17.00 uur . Kan geen elstar meer zien. Heel nederland aan de elstar van Appie Happie volgens mij. |
Oh he wat is nou je mooiste moment, dat het 17 u was of dat je de appel lelijk vindt hihi, snap t niet hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:43
Onderwerp: De hemel is echt
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Om een mening te geven over het boek "de hemel is zo echt" zal ik het boek gelezen moeten hebben, anders geef ik alleen maar meningen van anderen weer en ben ik niet objectief.
Een voorbeeld: Stel ik ben een "ongelovige" heb nog nooit de bijbel gelezen, maar ik geef wel mijn ongezouten mening over de inhoud van die bijbel.... Hoe zou ik dan overkomen? geloofwaardig of ongeloofwaardig?? Waarop is mijn "oordeel" gebaseerd???
Zo gaat het met dat boek waarschijnlijk net zo, zoveel voorstanders als zoveel tegenstanders. Idee, eerst lezen dan je mening geven .... |
Ja dat vind ik dus ook...geen mening als je t niet gelezen hebt. En ieder zijn eigen mening erover. Niet alles wat er in staat is verkeerd of raar, behoudt het goede. Het gedeelte wat je aanspreekt en Bijbels is, onthoud dat dan maar en vergeet de rest. Ik had het destijds gekocht omdat er niet zoveel wordt gesproken over de hemel- vond het vaag- maar deze vrouw zet wel een prachtig beeld ervan neer...en ik geloof dat de hemel echt prachtig is en dat we daar ook van prachtige bloemen, bomen en natuur en heerlijke fuitbomen mogen genieten samen met onze Heer, daar is niets onbijbels aan, vind ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 20:43
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Ik heb vanmiddag...na een dikke maand...mijn dochter weer in de armen mogen sluiten....terug ...gezond en wel....uit zuid-afrika...een heleboel ervaringen rijker.....en ze bracht het mooiste cadeau mee wat maar mogelijk was.....het bericht dat mijn oudste dochter weer contact met me wil.....na vijf jaar van hunkeren, en bidden.... Alleen Hem zij de eer! |
WOW!! God is zo goed! Dat is pas een cadeau!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:24
|
|
|
MAR907 schreef: | Zo denk ik er ook over en daar zie ik ook naar uit... |
Dat is het belangrijkste Mar, dat we daar naar uit zien. En natuurlijk hebben we allemaal onze pijn en verdriet maar ook op die dag zal Hij onze tranen wissen en ons troosten zoals niemand anders dat kan... Allerlei oeverloze discussies hebben weinig nut en leiden alleen tot verdeeldheid onder gelovigen. Ik wens jou veel sterkte en kracht van God toe met het verwerken van het verdriet wat je hebt meegemaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:15
|
|
|
MAR907 schreef: | Nou Wilma, het is voor mij heel eenvoudig want ik geloof niet in een hemel zoals dat doorgaans gezegd wordt in de kerken en/of mij geleerd is..... De werkelijke opstanding vind niet eerder plaatst dan wanneer de Here Jezus terug komt, daar tussenin is niks, dus diegene die overleden zijn vernemen helemaal niks van dit leven...... Tevens de bijbel leert ook, dat ons lichaam pas veranderd wanneer Hij terug komt, niet eerder. Als iemand al in de Hemel is, waarom dan de opstanding van doden???? |
Het maakt mij niet zo uit hoe het is of zal gaan- ik begrijp ook niet helemaal jouw punt maar dat geeft niet als ik de vervolg antwoorden lees. Feit is dat als we deze aarde verlaten dat we voor altijd bij Hem mogen zijn. En de heerlijkheid die ons te wachten staat weegt niet op tegen het korte lijden in dit leven zegt de Bijbel. Ooit komt er een dag dat de hemel openbreekt en de doden zullen opstaan, ooit komt er een dag dat U terugkomt op een wolk en dat U kijkt met ogen stralend asl de zon.. Tot aan die dag wil ik weten wie U bent, wil ik leven dicht bij U..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 20:18
|
|
|
MAR907 schreef: | Een totaal foute boek om te lezen, verre van bijbelse waarheden.... Maar past goed in de tijd waarin we leven "new Age"... |
Heb je het zelf gelezen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 19:52
|
|
|
EVA685 schreef: | Wie kent het boek de hemel is zo echt? Mijn dochter heeft het gelezen, ze had er geen goed gevoel bij, het is een Christelijk boek, het is in de prullenbak gegaan.
Ben zelf gaan googelen en kwam vreemde uitspraken tegen van dit boek. Het filmpje wat erbij hoort, kan ik helaas niet openen. Misschien maar goed ook?? |
Hallo Eva, Ja ik heb het boek en ik vond het wel mooi maar ook een beetje vreemd. Ik vind zulke dingen altijd lastig te beoordelen want je kent de persoon niet die het geschreven heeft. Het heeft voor mij toch uitgewerkt dat ik meer over de hemel ging nadenken en dat die plaats reeeler voor me is geworden. De hemel vond ik zo,n ongrijpbaar iets maar nu kan ik me er iets bijvoorstellen hoe het daar zou kunnen zijn en hoe liefdevol de Heer met ons zal omgaan en dat vind ik mooi. Wilma
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:00
Onderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
|
|
|
GERT856 schreef: | Er staat toch echt, gij zult geen echtbreken. Er staat wel dat je het kaf van het koren mag scheiden, maar das weer wat anders. Het is tegenwoordig wel erg makkelijk, alles mag als het maar in mijn straatje valt. als we er niet mee om kunnen gaan, en dat is met meerdere dingen, ook in mijn eigen straatje. |
Ja hierin ben ik het met Gert eens dat we tegenwoordig heel veel aanpassen als kerken (zeg t even in t algemeen omdat ik niemand wil kwetsen) zodat veel ineens geoorloofd is. Terwijl de Bijbel duidelijk is. En Herman, God zorgt dat zijn woord niet verloren gaat, de mensen die de Bijbel hebben geschreven en overgeschreven wisten zich geleid ddor de Heilige Geest. Dus wat echt voor ons nu belangrijk is , staat er gewoon in. Maar dat is ook geloven en vertrouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 12:57
Onderwerp: oud en nieuw
|
|
|
VISSER278 schreef: | Thema van de preek op oudjaar in onze gemeente:
WAS 2010 EEN GOED JAAR?
Kennen we God, of hebben we God mogen leren kennen? Ja, dan was 2010 een goed jaar . Gaan we liever onze eigen weg , zonder God ? Haast u , spoed u om uws levens wil. Want de tijd vliegt, nee........de mens vliegt. Het kan zo voorbij zijn. |
Eigenlijk is elk jaar een goed jaar. Alleen loopt het niet altijd zoals wij willen maar als je onder die omstandigheden toch dankbaar kan zijn dan zul je blijdschap en vrede ervaren. Er zijn nu eenmaal ups en downs maar probeer je er zelf uit te komen? Of vraag je God om hulp? Dat maakt het verschil. En het leven is idd erg kort... zucht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 23:58
Onderwerp: Staatsloterij
|
|
|
Ik wil toch nog even reageren op al deze berichten over wel of niet meedoen aan een loterij. In Spreuken ergens (wil het later nog wel opzoeken ) wordt gewaarschuwd voor het in korte tijd verwerven van een grote hoeveelheid geld. Het schijnt zo te zijn als mensen een groot bedrag winnen ze daar begeleiding bij krijgen van een deskundige omdat je ineens bijna alles kunt doen. Ik denk dat mensen hiervan geestelijk kunnen doordraaien en dat daarom de Bijbel ertegen waarschuwt (pas op als in korte tijd het vermogen aanwast, staat er letterlijk). Ik ben het daarom helemaal met Jan eens dat we ons vertrouwen op God moeten stellen. Ik zeg dat niet gemakkelijk en heb al vele jaren ervaren hoe God in mijn leven voorziet in praktische en financiele zin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 23:04
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Oud en nieuw
Nauwelijks is men bekomen van de restanten van de kerstmaaltijd, of oud en nieuw staat voor de deur. En dat betekend weer winkelwagentje vol laden. Mensen klagen het hele jaar door dat ze zo moeten bezuinigen,maar zodra het december is doen ze het ineens niet meer. Wekenlang word de deurmat gebombardeerd met allerlei folders voor kerst en oud en nieuw. Op oudejaarsdag word er in menig huishouden de oliebollen gebakken. En niet te vergeten appelflappen. Men kan ze ook halen bij de oliebollenkraam. Maar welke kraam heeft de beste en de lekkerste? Ieder jaar weer zorgt een krantenmaatschappij voor een antwoord op deze vraag. Het ene jaar wint kraam zus en zo en het jaar daarop zijn ze het slechtst. Dan rijst bij mij de vraag , als ze het ieder jaar hetzelfde recept gebruiken en het juiste vet, hoe kunnen ze dan ineens verliezen? Ligt denk ik meer aan de smaak van degene die ze testen. Ik vraag me af aan welke voorwaarden moet een oliebol voldoen? Moet het een bepaald gewicht hebben of vorm? Hoeveel krenten en rozijnen erin moeten zitten? Smaken van mensen verschillen. Dus de smaken van oliebollen moeten dan ook verschillend zijn. Ik bak geen oliebollen, heb het nooit gedaan. En het hele huis gaat er vaak zo naar ruiken. Ik haal ze wel bij een oliebollenkraam. Scheelt een hele hoop werk, en ze zijn altijd gelukt. En ik heb ook geen vieze keuken. Als dan de klok 12 uur slaat brengt men een toast uit op het nieuwe jaar. Een goede toast brengt men met een glas champagne. Ook iets waar menig mens mee worstelt. Wat is goede champagne? Het heeft mijns inziens met smaak te maken. Ik drink zelden alcoholische dranken, heb er dus geen verstand van. En ja om middernacht dan begint het vuurwerk. Weken van te voren besteld en op oudejaarsdag opgehaald. Voor een paar miljoen word het dan afgestoken. Menig huisdier ligt te trillen al een rietje in zijn mand of kruipt achter de bank. Voor hun hoeft het vuurwerk niet. Ik vind het zonde van het geld dat letterlijk in rook opgaat. Om middernacht begint men ook vaak met hun goede voornemens. Vooral stoppen met roken word vaak genoemd. Ook aan de lijn word gedacht. Stel je voor dat je in juli in bikini loopt, geen gezicht die vetrollen.
Eigenlijk zouden we iedere dag goede voornemens moeten hebben.
Mijn goede voornemens zijn: Ik blijf mezelf.
Verder wens ik iedereen een hele fijne oudjaaravond. Ook namens Muischje Muisch. | Ja ook een stukje wat tot nadenken stemt; waar maken de mensen zich in vredesnaam druk over...ik ben zo dankbaar dat ik een kind van God mag zijn en de dingen mag bedenken die boven zijn- lukt me ook vaak niet en dan zit ik me af te vragen wat ik nu weer zal eten...of wat ik zal aantrekken in het weekend...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:58
|
|
|
ALOUS961 schreef: | Sluit me bij Visser aan.........Het ALLERBESTE gewenst........
en om eens over na te denken: Nieuw jaar...nieuwe kans....
Dat jaar dat vliegt aan ons voorbij haalt ons in het is zo weer mei was ik verdrietig was ik blij heb ik gedaan wat ik had moeten doen heb ik gegeven die ene zoen
Tijd ik haat je en toch ben ik blij omdat de tijd er is voor jou en mij Tijd o tijd ongrijpbaar en toch teer te gebruiken in vreugde een zeer
Een nieuwe tijd breekt voor ons aan tijd leer ons je goed te gebruiken als het water in kansen en kruiken dag oud jaar bedankt voor je tijd volgend jaar wil ik terug kijken zonder spijt oh tijd.. | Dat is een heel mooi gedicht! Zelf gemaakt? En wat een waarheid; hebben we onze tijd goed besteed in het afgelopen jaar? Iets om over na te denken, zeg ik tegen mezelf hoor! Iedereen Gods zegen voor 2011, want dat hebben we t hardst nodig, toch? Groetjes Wilma
|
|
Naar boven |
|
|