ChristianMatch

Forum

Berichten van KABEE354
ChristianMatch forum index » Berichten van KABEE354
Auteur Bericht
KABEE354 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 22:58
BerichtOnderwerp: hoe voel jij je nu je er alleen voor staat

Sjonge Chandler, dank voor dit delen.
Een gaaf gezichtspunt zo. Onze Heer wil een rijk leven voor ons allen, maak daar dus wat van in je eigen omstandigheden.
Moeilijk inderdaad, maar Hij wil je helper zijn en Hij zál dat zijn wanneer je op Hem vertrouwt.
Het lukt me steeds beter om mijn hoofd boven dat maaiveld van overleven uit te steken. Dank aan God. ook voor bemoediging zoals dit bericht...

CHANDLER627 schreef:
Eenzaamheid is 'alleenzaamheid', een gat dat God Zelf niet kan invullen in je leven. Daarvoor heeft hij Adam èn Eva geschapen, voor elkaar. Tenzij je je dat gemis gaat onderdrukken door je, als overlevingstechniek, te veel en kunstmatig (net als met je werk of hobby) op 'Hem' te richten. En dus 'christelijker' te worden dan je eigenlijk bent (of behoort te zijn). Je moet je juist op dat gat richten (onder Zijn leiding). Want als alleenzaamheid een probleem is, mis je een gereedschap om je eigen leven te verbeteren. En ben je dus alleen nog niet één... (of 100% jij, zoals Hij jou bedoeld heeft en waarin Hij je wil ver-vòl-maken).
Het gevoel dat ermee gepaard gaat, is lastig. Zelf vind ik het niet erg vrijgezel te zijn, maar wel erg om vrijgezel te wòrden... Als vrijgezel richt ik mijn gevoel op mijn leven en geniet ervan. En ga niet ondertussen ook in die andere, gewenste droomwereld leven met 'had ik maar een arm om me heen' of 'jammer dat er niemand thuis op me wacht' of 'zit ik weer alleen bij een cabaretvoorstelling'. Die droomwereld komt pas in de picture als ik weer bezig ben met een relatie aan te gaan. Ora et labora - je moet er wel wat voor doen! Kan ik er met haar over praten en vorm aan geven.
Maar dit is mijn manier om hiermee om te gaan. Leren (be)leven in het nù met wat je wel hebt. En wat je niet hebt, niet te gaan missen, want Hij geeft je niet altijd wat jij wìlt, maar als jij wilt wel altijd wat jij nòdig hebt. En dan kun je je nu richten op wat jij wel kunt doen als vrijgezel, wat je later niet meer kunt doen in een relatie.
Laat Vader jouw Helper zijn! Maar ook jouw Geneesheer. Want vaak leeft er onderhuids nog oud zeer...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABEE354 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 23:07
BerichtOnderwerp: hoe voel jij je nu je er alleen voor staat

Bedankt Sjouke. Treffend verwoord vind ik.
En gaaf dat je wijst op de enige echte toevlucht die Zich altijd laat vinden, Jezus Christus. Dat Hij ons bijstaat en laat leren...!
De Geest heeft Hij ons nagelaten, halleluja!
Ik mag het ook zo ervaren. Ik prober mijn last bij Hem te brengen en te Laten.. Me over te geven aan Hem, omdat Hij niet weggaat, leigt of bedriegt. Hij laat zich kennen zoals Hij is, vol van genade en waarheid.
Sterkte ermee en Gods zegen!

SJOUKE879 schreef:
Zo denk ik erover, en de pijn doet soms zo zeer, zo zeer dat je knielend op je bed zit, knielend om vergeving, knielend om je Heere aan te roepen, knielend om Hem je tranen te laten tonen, knielend om die last aan Hem te kunnen geven. Helaas zal onze Heere de last nooit wegnemen, heeft ie ook niet gezegd dat Hij dat zou doen, Hij zal het met zich mee dragen in ons leven, om op die weg een relatie met ons verder op te kunnen bouwen, en zo leren we Zijn weg ook beter kennen, denk ik. Hij draagt ons lijden, zodat we in een route de tijd kunnen nemen om Hem nog beter te leren kennen. Stel dat Hij onze pijn en strijdt meteen weg zou nemen, wat blijft er dan nog over? Wat heb je dan geleerd? Niks, je hebt niks geleerd. Juist je lijden samen met Hem te delen leer je Zijn macht van liefde kennen, alleen zal dit gaan met struikelingen.

Dat zijn mijn ervaringen wat ik in de loop der jaren heb door gemaakt.... wat betreft, relaties.

Sjouke
Naar boven

Auteur Bericht
KABEE354 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:33
BerichtOnderwerp: Zij leefden nog lang en gelukkig!

Bijzondere link leg je wel Behappy... Knipoog smiley

- of in iedere relatie tref je zo'n persoon aan als jij beschrijft.
- of door een beroerde relatie krijg je zulke verschijnselen.
- of -zelfs- je hebt meer kans op een betere relatie met iemand met dergelijke verschijnselen.

?
Naar boven

Auteur Bericht
KABEE354 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 16:08
BerichtOnderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?

GOUDELSJE426 schreef:
Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard te laten knippen. Ze begonnen te discussiëren en spraken over vele zaken. Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of God wel bestaat.

De kapper zei: "kijk, ik geloof niet dat God bestaat."
"Waarom zeg je zoiets"? vroeg de man.

"Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, als Hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat een God dit allemaal kan toestaan.

De man was even stil maar zei verder niets.

De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met heel lang haar en een ongetrimde baard. De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: "KAPPERS BESTAAN NIET!"

"Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier vlak voor je," antwoordde de kapper.
"NEE!" Schreeuwde de cliënt. "Kapper bestaan gewoon niet. Als zij echt bestonden, zouden er geen mensen meer rond lopen met lang haar en ongetrimde baarden op de wereld."

De kapper antwoordde: "Ach, wij kappers bestaan zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen."

"Exact!" ging de man verder. "Dat is het hem nou juist. God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem niet opzoeken. En daarom is er zoveel ellende op de aarde.

Oeioeioei, het kraakte wel even bij me.
Maar allereerst, lekker kort door de bocht van baardmans Lachende smiley !
Tot bepaald inzicht komen, zeg maar.

Het gaat erom God te erkennen, dan kijgt alles een plekje.
Zoiets?
Naar boven

Auteur Bericht
KABEE354 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 14:51
BerichtOnderwerp: partner met beperking of toch liever niet.......

LEANNE226 schreef:
Ik lees dit met verbazing,mensen die je zelfs afwijzen om een hoorprobleem?

Ik begin hoe langer hoe meer een hekel te krijgen aan het oppervlakkige internetwereldje.........wat is een mens nog waard???
Ik ben geen optelling van wensen,ik ben ik!
Ik ben een compleet pakket,daar is 44 jaar aan gewerkt,bijgeschaafd,opgekrikt,buitenkant en binnenkant etc en ik hoop dat ik in die jaren een beter mens geworden ben,geen kerel die daar uit mag kiezen wat hem goeddunkt!
Schop mij onderuit en ik sta meteen weer op !Knappe kerel die mij aan kan Duiveltje smiley

(verder is alles goed hoor Knipoog smiley )

Ha, goed bezig geweest de 'laatste' jaren blijkbaar, Leanne!
Kick 'em!

Wat dat afwijzen betreft, zoals je reageert, dat is via internet niet gebeurd hoor. Het is meer de werkelijkheid die me leert dat niet iedereen goed weet om te gaan met zichtbare handicap.
Raar en vreemd, niet normaal..., hiuverig en afstandelijk zijn mensen dan al snel.
Maar ook, bij deze, aan ondergetekende is geschaafd en bijgewerkt....
Let it go, let such flow. Als je werkelijk contact met iemand krijgt, ziet die persoon ook de binnenkant. En dat telt!
zie ander topic ook trouwens....
Naar boven

Auteur Bericht
KABEE354 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 23:27
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

CROSSROAD317 schreef:
Boeken van Hans Groeneboer zijn verplichte leeskost voor de mensen die bij Koinonia de cursus pastoraal werk doen.

Boek wat ik op dit moment lees: Max Lucado, Vrij van angst

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/vrij-van-angst/1001004006540802/index.html

Max Lucado, ook mooi. Sterren en stippen ook toch...? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KABEE354 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 13:04
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

BEHAPPY332 schreef:
De internationale wedstrijden zijn weer begonnen:

Mieke twelf points. Mique doeze pwaa.

Oordeel van de jury: this is a 100% foel ent ol reit respons toe the kwestion !
Give hur ee bik applausssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

geweldig dit...!
Naar boven

Auteur Bericht
KABEE354 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 13:00
BerichtOnderwerp: partner met beperking of toch liever niet.......

Jazeker...!
Ontopic in dit geval... Knipoog smiley

Van heel andere orde. Ik ben slechthorend.
Dit heb ik niet in mijn profiel hier vermeld, maar zal er zeker gauw mee komen in een contact. Ik ben me er van bewust dat het voor mij alleen maar goed zal zijn dat de ander ervan weet.

Hoorapparaten zijn in mijn geval wel zichtbaar, maar ook dan denken veel mensen dat je 'gewoon' kunt horen.
Een 1op1 gesprek is onder goede -redelijk stille- omstandigheden goed te doen. Maar zo gauw er storing optreedt in de vorm van afstand, achtergrondlawaai, windgeruis en dergelijke, wordt het moeilijk.
Het vergt extra inzet om mee te komen en soms zal ik simpel genoeg zaken missen. Kom dus soms voor verrassingen te staan.
Humor lost veel op Lachende smiley en duidelijk zijn scheelt een hoop.

Ik merk dat ik het onderwerp in principe een beetje voorbijschiet, maar een beperking is het. Ook het eventueel afzien van contact om die reden.
Hier op papier is er ook geen prrrobleem, dus de praktijk is een heel ander verhaal. Communicatie he. Onmisbaar.

groet,
Naar boven

Auteur Bericht
KABEE354 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 11:52

TESSYBEAR731 schreef:
Hey, das interessant...bij de gewone boekhandel?
Ik weet het niet exact meer. adhv de uitgever kun je er vast wel aankomen: Uitgeverij Koinonia.
Succes.
Naar boven

Auteur Bericht
KABEE354 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:09

Heb net 'Op de schouders van ouders' gelezen.
van Hans Groeneboer.

Hoe je beïnvloed kunt worden, belast, door je gezin van herkomst en door je familie in vorige generaties. En...,
hoe je daar het best mee om kan gaan.
Bewustwording van jezelf, je gedrag, gevoelens. Legt Gods bedoeling van het leven naast de werkelijkheid.

Voor de ontspanning hele ouwe: Havank's oa...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van KABEE354
Pagina 1 van 1