ChristianMatch

Forum

Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 2 april 2012, 14:52
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

WILLEMIJN232 schreef:
Mijn slechtste moment van vandaag: ik kwam bij de kapper om mijn haar een vrolijk zomers kleurtje te geven, vertelde de kapper mij dat ik een andere kleur moest kiezen omdat ik zo grijs geworden was dat ze bang was dat die kleur die ik altijd neem
niet meer zou dekken..... Boze smiley

En dat op maandagochtend......de toon was weer gezet..... Huilende smiley, smiley in tranen En ja, ik vind het wel erg......en het valt niet mee..... Smiley met dichtgeplakte mond

Ach Willemijn, dat blond is ook niet alles hoor, die gene die echt blond zijn willen weer ...... Verlegen lachende smiley
Dan neem je toch lekker rood, zo spuiten ze tegenwoordig, auto,s ook, schijnt weer helemaal hot te zijn Lachende smiley

en valen zijn ............. Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 2 april 2012, 13:45
BerichtOnderwerp: Geen dating meer als je geen seks wilt?

INGRID095 schreef:
Kijk eens naar het volgende filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=jL1l9ZtGC2w&feature=related

Soms denk ik wel eens dat er nauwelijks nog christen singles zijn die willen wachten met seks en gemeenschap tot het huwelijk. En ik vind het schokkend als een datingtraject geen voortgang vindt als de ander hoort dat je seks en gemeenschap voor het huwelijk wilt bewaren en dus geen seks wilt als als het daten overgaat in een liefdesrelatie zonder nog een verbond te sluiten.

Waarschijnlijk bedoel je, wachten tot je getrouwd bent, alvorens te huwen, dus wachten met huwen tot dat getrouwd bent.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 2 april 2012, 13:40
BerichtOnderwerp: armoede in nederland

LISA610 schreef:
Volgens mij is het gewoon goed of kwaad Gerrit... en niets daar tussenin. Dat klinkt vrij zwart/wit, maar uiteindelijk zijn al die grijstinten of goed of kwaad en niet iets wat er tussenin ligt.

Het is eigenlijk vrij simpel, goed en kwaad volgens Het Woord, en volgens de mens, wel degelijk er tussen in.
Als tussen in, er niet was geweest, had twijfel niet bestaan, helaas is dat wel het geval, en is van de mens, en niet van God.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 10:46
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

MARISKA601 schreef:
Mij is ter ORE gekomen dat op .....

ja ja...

1 april

de lobby op slot gaat en het forum weer opgeschoond gaat worden....

En iedereen verplicht wordt om, kalktabletten te slikken, om verzuring tegen te gaan
Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 17:01

XABIA794 schreef:
Ik probeer hier zo neutraal mogelijk te reageren. Ik reageer niet op iemand specifiek. ik reageer gewoon naar de gedachten die hier rondgaan.
Bedoel je nu dat ik mijn mening niet mag ondersteunen vanuit men christelijk denken dat ik beleef?? Smiley die vol vragen zit Lastering ??
Natuurlijk is ieder vrij in zijn denken, laten en doen. Daarom dacht ik ook vrij te zijn om hier deel te nemen aan uitspraken.
Of is het ook Gods lasteren als ik geloof in naastenliefde ?

Je eerste 3 zinnen waar ik op reageerde, zeggen genoeg lijkt mij, (ik kan niet quoten) Gefrustreerde smiley
En of je, je mening niet mag ondersteunen zeg ik niet, maar de manier waarop, vind ik te ver gaan.
Jij hebt het over uitspraken, die Gods kracht en woord heel eng maken.
Dat is nogal wat, waarschuwingen en vermaningen komen ook van Hem,
en geven en nemen, daar kan je alle kanten mee op.
Luiheid wordt ook beschreven, en dan heb je nog de gelijkenis van de talenten, het is niet zo dat iedereen maar af kan wachten, tot zijn bord gevuld wordt.
Oog om oog tand om tand is ook niet alleen van deze tijd, daar lijkt voor wat hoort wat heel veel op.
We mogen (moeten) elkaar wel stimuleren, om actie te ondernemen, het doel heiligt de middelen, en niet andersom.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 15:30

XABIA794 schreef:
Daarom kan men oneindige argumenten zoeken om niets meer voor een ander te betekenen. 1) Is Gods Woord niet meer voor deze cultuur en tijd??? 2) Sorry, dit vind ik een uitspraak die Gods Kracht en Woord heel eng maakt en inderdaad voor ieders interpretatie mogelijkheden biedt Twijfelende smiley Barmhartigheid is geen uiting van wetvervulling maar een vrucht van Zijn Geest. als je wel of niet een doek op je hoofd wilt, heeft hiermee niets te maken.
bij deze moet ik chatuliem's bijdrage toch eens tegemoet komen. Inderdaad hebben we de opdracht om voor elkaar van betekenis te zijn. De verantwoordelijkheid en de oprechtheid van eender welk mens ligt alleen bij God zelf. en wat de diaken of de gemeente invult hierin heeft niet met onze eigen bijdrage te maken.
Naastenliefde maakt meer uit dan wetsvervulling...

Op wie reageer je?
Ik vind namelijk wel, door elke keer de naam van God te plaatsen, om een bepaald doel te kunnen bereiken, ook lastering.
En in heel het leven mogen mensen keuzes maken, en het is ons gegeven, goed en kwaad en er tussen in.
En naasten liefde kan heel lief zijn, maar soms doet het ook pijn, en dat mag ook, al was het enkel om er van te leren.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 30 maart 2012, 16:28
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 11:17
BerichtOnderwerp: ga je mee gezellig picknicken in ede op de hei op 28 april?

ZEELAND736 schreef:
Ga je nog reageren op een reactie van 14 dagen terug???
Teveel vrije tijd???
Advies...ga forums lezen...heel interessant...!!!

Moeilijk he Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 10:25

LISA610 schreef:
He Gerrit, op de een of andere manier lees ik dit toch met gemengde gevoelens. Ik kan me best verplaatsen in jouw reactie tegenover die kennis: hij wou jou niet helpen, dus help jij hem nu ook niet.... En toch vraag ik me af of dat de juiste weg is die we moeten gaan. Beland je zo niet in een vicieuze cirkel: jij hielp mij niet, dus ik help jou niet, dus helpt die ander jou de volgende keer ook niet enzovoorts.. Uiteindelijk helpen we elkaar niet meer op het moment dat de ander onze hulp nodig is, omdat die ander ook niets voor ons heeft willen doen. We gaan uit van voor wat hoort wat... Tja, menselijkerwijs gezien heel logisch en heel begrijpelijk. En toch: hoe verhoud zich dat tot "je naaste liefhebben als jezelf". Welk voorbeeld geef je hiermee als christen in een maatschappij waarin mensen al zo individualistisch ingesteld zijn, waarin het motto "voor wat, hoort wat" al zo duidelijk zichtbaar is? Zou het niet juist goed zijn om totaal anders te reageren dan menselijkerwijs gezien verwacht wordt? Let wel: ik veroordeel je niet hoor, kan me jouw reactie best voorstellen. En noem mij rustig een idealist als ik zeg dat wij als christenen nou juist anders zouden moeten reageren, al is het maar om dat soort vicieuze cirkels te doorbreken. En ja, ik weet dat dit heel idealistisch klinkt... En nee, ik ben zelf zeker niet perfect in dat opzicht. Knipoog smiley

Ik heb het hier niet over een noodlijdende, maar over een gelukzoeker, die je overal vind.
Zo een die het nooit leert, of wil leren, zo ene die overal wat krijgt, maar die moet leren omgaan met wat die heeft.
En dat had je vroeger al, ik kreeg elke maandag, 3 stuivers mee naar school voor de zending.
En 1x in het jaar kon je dan een of ander puzzeltje of kleurplaat uitkiezen en het was in mijn ogen altijd voor de zelfde man.
Die zat met een rode sjaal om voor zijn plagge hutje, 7 jaar lang ook op de poster in de school.
Elk jaar met een nieuwe foto van de zelfde man het zelfde plagge hutje, alleen en het enige wat er veranderde was die man (hij werd ouder) en voor de rest veranderde er niets.
Tot dat er iets veranderde, ik kreeg op een vrijdag, maandag was het pasen, dus ik kreeg op vrijdag mijn geld voor de zending mee.
Dat was ook de dag dat ik mijn zakgeld kreeg, 2 stuivers, ik keek in mijn handje, en ik zag 5 blinkende stuivers.
Er was markt naast de school, en dan kon je koek kruimels kopen, en ik dacht, hij doet toch niks voor dat geld.
1x een grote zak kruimels, en ik ben de koning te rijk op school, met de grootste zak.
Hij zit al 7 jaar voor dat hutje, en is in die 7 jaar niet een keer veranderd ik moet elke dag, afwassen, kamer opruimen, elke week de schuur opruimen, elke dag kolen halen uit de schuur 4 verdiepingen omhoog sjouwen.
En ik krijg maar 2 stuivers! en hij voor niets 3 stuivers, zo gewonnen zo geronnen.
Het enige nadelige wat ik er aan overgehouden heb, ja ze kwamen er achter mijn ouders, een fiks pak op mijn bliksem .
En of ik er in al die jaren spijt van heb gehad? ja, alleen dat pak slaag, wat ik er verder van geleerd heb?
Ja heel veel, het is vooral pappen en nat houden, de goeden daar gelaten, en ja, dan ben ik maar selectief . Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 09:14
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

HANNAH810 schreef:
waar msn niet goed voor is.......

hoe krijg je het als meisje van 15 voor elkaar
als je bij je single-pa in huis,
cake wilt bakken,
maar je vader is niet thuis.........

geen keuken-weegschaal te bekennen.......
en een personen-weegschaal vind je niet
je moppert iets over "wat een mannenhuishouden...."
hoewel dat ook geen oplossing biedt.

200 gram suiker wil je graag
maar ja het is de vraag.......
hoe kom je daar dan aan.......
en dan plots; gaat het lampie aan!!

dus neem je stilletjes de "lap" van je pa
en gaat eens even zijn contacten na,
bij wie zou je durven wagen,
even om wat goede raad te vragen.

afijn, maf als we zijn
hebben we er lachend van genoten
en hebben we een pak van 1,5 kilo
met begeleiding via cam in tien glazen gegoten.

1 1/3 glas, en al heeft het dan wat tijd gekost
dan zijn we van het probleempje verlost
kan de cake alsnog de oven in
en maakt ze het pa als ie thuis komt
toch nog naar zijn zin.

wel hebben we gniffelend overwogen;
vaderdag komt er weer aan....
we hebben wel een kadootje voor ogen
mocht er soms wat weinig op vaders verlanglijstje staan. Clown smiley

Had hij ook geen maatbeker dan Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 08:51
BerichtOnderwerp: ga je mee gezellig picknicken in ede op de hei op 28 april?

ZEELAND736 schreef:
Als je niet meegaat...schijn je ook niet te mogen reageren....(maar ik doe het WEL!!)

Helemaal gelijk Hannah...dat je dit geluid OOK laat horen...
Wie de schoen past.....!!!

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 23:04

ANNETTE792 schreef:
Ik ben bejaardenverzorgster he Knipoog smiley

Precies, ik heb dan ook wel veel respect, hoe je dur mee omgaat Engeltje smiley ik wens dan ook veel sterkte met zulk zwaar en behoeftig volk Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 29 maart 2012, 23:04
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 21:59

STEENTJE178 schreef:
Brrrrrrrrrrr......jij bent toch diegene die juist op JONG valt, Pieter???? :-P
Waar houdt je je nu dan weer mee bezig?? Coole smiley met zonnebril

Simpel, jong geleerd, oud gedaan Gefrustreerde smiley Steentje gestoten Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 19:17
BerichtOnderwerp: Minder dan 1 op 10

LEANNE226 schreef:
Weet je wat,we gaan het VIP introduceren!Het Vooraf Ingevulde Profiel Lachende smiley met blinkend witte tanden
We koppelen het aan banken voor de financiele gezondheid,aan de zorgverzekeraars voor de geestelijke en lichamelijke gezondheid,aan de belastingdienst voor inzage in schulden en inkomen *.

Voor iedereen maken we een gebruiksaanwijzing zodat in de toekomst geen fouten meer gemaakt worden.

Nu alleen nog bepalen op welke gronden er een match zal zijn....... Twijfelende smiley

Ach leanne, je kan een profiel zo mooi maken als je wil, maar in het eggies kom je er toch wel achter, waar achter iemand zich schuilt.
Ik zelf heb zo wie zo, verrekte weinig geduld, om hele verslagen door te spitten.
Dat gaat even goed, maar op een gegeven moment zie ik alles dubbel, en als je een keer een profiel treft, zoals mij in het begin, dat ik op cm zat!
Die begon met een gedeelte uit het begin van de Bijbel, en hier en daar iets van zich zelf, dan ben je snel uitgekeken.
Zij mailde mij, omdat ik op haar profiel was geweest, dat ging even goed, maar na 20 Bijbel teksten had ik het toch wel gehad.
Als je daar dus niet tegen kunt, dan, ja dan kan je het eens proberen zonder alles gelezen te hebben.
Dus ja, doe mij dan maar die vip gebeuren.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 19:05

PIETER649 schreef:
Mooi dat er in de bijbel geen voorwaarde staat.

Maarre... ten eerste moet je dat in de culturele context van die tijd zien, jeweetwel, net zoals hoedjes op in de kerk. Wie in die tijd arm was, kon niet werken, maar dan ook ECHT niet kunnen he. Het ontbreken van sociale voorzieningen maakte dat de mensen echt wel tomaten wilden plukken en als ze dat echt niet konden, dan moesten ze leven van giften en dan mag er inderdaad geen onderscheid gemaakt worden.

als tweede opmerking: ik ben niet de schrijver van de bijbel, en ik behoud me t recht voor WEL voorwaarden te stellen.
Dat betekend niet dat ik niets geef, maar wel dat ik zelf bepaal: hoeveel, aan wat en aan wie.

Dan kun je met dat boterzachte WWJD aan komen zetten, maar dat zegt mij niets, ik ben Jezus namelijk niet, noch kan ik ooit aan Zijn goedheid tippen. Daarbij is de hierin uitgesproken wens gelijk te zijn aan of te doen als Jezus nou precies de wens waardoor de mens verleid werd en in de zonde terecht kwam.
Dus laat mij nou maar met beide pootjes op de grond zelf bepalen wat ik al dan niet geef aan wie dan ook Knipoog smiley

Ik ben het helemaal met je eens, behalve van die tomaten, volgens mij was er toen nog geen levende handel in die dingen.
En als je ze al wilde eten, dan kon je ze onderweg zo plukken, net als verboden vruchten van een boom.
Er staat wel geschreven, help de vreemdeling binnen uw poorten, kleed hem (haar misschien ook) en voed hem. (zij in een optie) ik geloof wel voldoende.
En er staat wel iets van tienden die je moet geven, maar goed, tegenwoordig heb je meer goede doelen, dan euries in je geldzak.
En voor de rest ben ik het bijna helemaal met je eens. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 09:45
BerichtOnderwerp: Minder dan 1 op 10

LEANNE226 schreef:
als ik een mailtje krijg waaruit overduidelijk blijkt dat diegene mijn profiel niet gelezen heeft dan vind ik het geen antwoord waard.....

alsof ik zoveel mail krijg Twijfelende smiley Knipoog smiley

Dat kan wel zijn, maar soms zitten er profielen bij, die nog dikker zijn dan een bestseller Gefrustreerde smiley
Persoonlijk vind ik altijd, des te meer je zet, des te meer heb je wat te verbergen.
En soms is het zoveel, dat je het gewoon vergeet, en je ziet het soms ook op forum, hele lappen teksten uit de Bijbel.
En dat het wel korter kan door middel van verwijzing naar de bijbel.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 09:37

PIETER649 schreef:
ja maar Gerrit... er staat in dat spreekwoord toch niets over de oudijzerboer?? Knipoog smiley

Sommige fietsen komen daar al niet meer voor in aanmerking Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 09:28
BerichtOnderwerp: gescheiden...

ESTHER420 schreef:
Ik moet even iets duidelijk maken hoor: ik heb nog geen oordeel gehoord van gemeente leden (was mijn invulling naar een mogelijk waarom).
Waarom ze het mij zelf niet vragen is misschien eerder dat het moeilijk is om naar een 'pijnlijk'onderwerp te vragen.
Ik zit nog niet zo lang in deze kerk en ben zelf wel erg open.
Daarmee hoop ik dat dit onderwerp ook open wordt.

Ik ben wel erg zoekende zelf, omdat ik mezelf wil kunnen verantwoorden naar mijn gemeente en natuurlijk boven al eerst naar God.
Dat vind ik erg belangrijk.
(ook omdat het wel zijn keus was om te scheiden, maar ONZE tekortkomingen naar elkaar daar aan vooraf gingen)

Bedankt voor jullie reacties.
Het is blijkbaar wel een onderwerp wat hier besproken kan worden en waar ieder zijn/ haar mening over mag hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 08:58
BerichtOnderwerp: Speeddaten 10 maart in Alphen aan den Rijn

HANNAH810 schreef:
o, gerrit; hoe krijg je t voor elkaar................ Zieke smiley Clown smiley

(nou, willemijn; je hele dag is weer goed zeker? Knipoog smiley )

Ho ho, das niet negatief bedoeld, (waarom moet ik het er altijd bij zetten?) zij wat of is nu 65 Geschokte, onthutste smiley
Met een paar spuitbussen Gefrustreerde smiley kom je toch ook weer aardig in de buurt van 45 Knipoog smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 29 maart 2012, 09:01
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 08:47

HANNAH810 schreef:
ik ben het met beiden eens;
- vanuit de rol van diaconie denk ik dat het van belang is zorgvuldig te zijn;
- vanuit de rol van gemeentelid mag je met een warm gunnend hart geven, in het vertrouwen dat het geld goed word besteed.

Precies
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 23:42
BerichtOnderwerp: Alweer eten in DEUTSCHLAND

ERIKA129 schreef:
Na het sucses van het vorige etentje heb ik wederom een tafel geboekt bij dat leuke restaurantje in Kranenburg ( Duitsland)
Vlak over de grens bij Nijmegen en makkelijk te vinden.

- goede kaart, ruime porties voor lage prijzen
- mag binnen gerookt worden
- een echte aanrader!!
- bei uns ist ALLES großer und beßer...

Datum 21 april om 20.00 uur
Geen kinderen of andere introducees
Tafel voor 15 man m/v

Deelnemers:

- Annette 792
- Pieter 649
- Chatuliem 619
- Erika 129
- Mariska 601
- Trijnie 671
- Leonard480

zo nu klopt tie weer!

Ikke niet, ga liever naar Engeland, das veul dichterbij, en veul goedkoper Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 20:51

XABIA794 schreef:
Als men alleen de focus legt op degene die fouten maken...
goed excuus om voor de rest niks meer te doen, altijd redens genoeg...
Het zou wel eens bij de verkeerde kunnen komen Smiley die vol vragen zit
Als men dat nu ook eens bij de Here legt, dan hoef je niet wakker te liggen of een ander het goed doet of niet, en geef je zelf met een lekker geweten,
nog mooier als de gemeente het initiatief neemt, hoef je'r zelf helemaal niet meer van wakker te liggen Coole smiley met zonnebril

Natuurlijk heb je enig gelijk, maar aan de andere kant, de bijstand moet genoeg zijn om te eten en te drinken, een woning, en kom je dan nog niet rond, is er de voedselbank.
Vorig jaar ging er landelijk door het nieuws, dat door gebrek aan voldoende vers voedsel bij de voedselbanken, de bezitters van volkstuintjes, hun groente daar te deponeren.
Die liefdadigheid gaat mij toch echt een stap te ver, ook bij ons in het dorp heb je een voedselbank, en een hoop mensen die ik ken, komen daar.
Vorig jaar zat ik omhoog, mijn maatje op de tuin had last van zijn hart, en ik kon door de regen al dat onkruid even niet de baas.
Ik vroeg die kennis even ten hulpen, het enige wat hij zei, tis jou tuintje en das jou probleem.
Wat later die zomer, kwam die zelfde man naar me toe en zei, ha Gerrit hoe staat het met de bonen?
Ik zei, man zulke dingen, en veel, en lekker, nou zegt hij geef mij eens een flink maaltje dan?
Ik vroeg hem waarom, en hij zei, dur is niks bij de VB ik zei jij heb honger en das jou probleem.
En om eerlijk te wezen, het was een rot bonen jaar, ik had zelf ook niks, maar dat ging hem niet aan.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 20:11

WILLEMIJN232 schreef:
Kijk wel uit wat je schrijft Gerrit, ik ben blond....

Knipoog smiley

U bent waarschijnlijk net zo blond als mijn vorige buurvrouw Engeltje smiley die is mooi althans dat wist ik mij nog te herinneren Gefrustreerde smiley stom stom stom, dat was 20 jaar geleden, ik kwam haar tegen, en ze zag er nog steeds bijna het zelfde uit Geschokte, onthutste smiley na een paar fikse buien en windkracht 10 kwam ik haar die zelfde dag nog een keer tegen, ze lachte vriendelijk naar me, ik stopte, zij ook. Ik vroeg haar gaat het een beetje ... ze lachte weer, en zij zei heel goed, mooi zei ik, maar neem de volgende keer, waterproef Gefrustreerde smiley en zij fietste enig sinds gebelgd verder, en ik Verlegen lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 19:21

CHATULIEM619 schreef:
Nee hoor, doe ik ook niet, maar een paar maanden geleden is hij nog voor SBS6 geweest, samen met David Maasbach, en hij erkende gewoon dat hij verkeerd bezig geweest is. Voor hen was het natuurlijk een zwart gat waar ze in vielen, toen ze hun wereldse carriere loslieten. Alle voormalige vrienden meden ze na die tijd....het is gewoon te snel gegaan en het is te drastisch geweest.

Ik wist ook niet dat er nog een in leven was, en ik ga al helemaal niet veroordelen.
Maar het ging er om dat er soms mensen zijn die, door omstandigheden, even het licht zien, en als het goed gaat met ze, toch weer in een donker hoekje kruipen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 16:37

CHATULIEM619 schreef:
Gerrit, ik vind nu dat ik hierop moet reageren, want dit is heel anders gegaan wat je nu voorspiegeld. Ze werden christen uit overtuiging en voor hen was het gevolg juist heel dramatisch. Doordat ze zo drastisch alle wereldse liederen aan het kant gooiden, kregen ze gewoon veel minder geld. Van een van de populairste artiesten werden ze in een hoekje neergezet als extreem. Ze verloren hun vermogen en hun inkomen. Dit is allemaal te radicaal geweest, en de reactie van met name de vrouw, was, dat ze er genoeg van had. Van het geloof, van de kerk. En ze wilde gewoon weer geld verdienen.
Ze is pas jaren later ziek geworden, en dat is niet de aanleiding geweest voor die stap. Ze is nu trouwens overleden en haar man is alleen op het christelijke vlak actief...

Sorry, maar ik heb het andersom gehoord, eerst zongen ze de o.a duiven op de dam, korte tijd later werd zij ziek.
Nadat zij hersteld was, zo goed en zo kwaad, werden er voornamelijk geestelijke liederen gezongen.
En daarna gingen ze alles weer zingen, en volgens mij zijn zij ongeveer uit elkaar gegaan, toen hun dochters in opspraak kwamen.
Daarna heb ik nooit meer iets van ze vernomen, tot 1980 ging ik vaak (elke dag) naar mijn zieke oma, en die was een soort van fan van hen.
En had ze geen Gert en Hermien aanstaan, dan praatte ze er over.
Voor het eerst dat ik er weer over hoorde, stonden de dochters in de Play Boy, maar dat zal ik wel niet mogen neerzetten.
En volgens mijn beperkte geheugen, waren ze eerst wat scepties maar vonden pa en ma het maar wat interessant.
Er zijn toen binnen de gelederen van de E.O heel wat vragen over geweest, of ze nog wel wat konden uitzenden van die twee.

Dat is wat ik er nog van weet, maar ik hang me eigen er niet aan op, en ik bijt me eigen er niet aanvast.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 28 maart 2012, 16:39
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 15:58

SHANITA130 schreef:
Nou Gerrit,

Mensen die inene het licht zien, voor een paar levensmiddelen? Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

Nog nooit van gehoord Shanita?!
Ze zijn er hoor, als er wat te halen valt, en zo snel het weer goed met ze gaat, zie je ze niet meer.
Er zijn voorbeelden zat, en ik ga ze echt niet benoemen, de echte beroeps zoekers naar voor niets.
En ze schreeuwen nu om het hardst, en wijzen vooral met dat wijzende, belerend, en onderwijzend vingertje, en het meeste nog naar hen die geven.
En je hoeft ook niet zo lang en ver te zoeken, in het verleden had je zo,n zingend duo.
Eerst waren ze bekend om wereldse muziek, toen werd er een ziek, toen werd het geestelijke muziek.
Dat ging een poosje zo door, de een werd weer beter, en de wereldse klanken gingen weer door de lucht.
Dat ging ook weer een poosje goed, en toen gingen zij in ene weer uit elkaar, ook in de muziek.
En je hoort er niets meer van.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 09:53

Sjonge, jonge jonge, wat een drama allemaal Geschokte, onthutste smiley en dan zeggen ze dat ik altijd loop te mopperen Smiley die vol vragen zit
Eerlijk gezegd vraag ik mij een paar dingen af: a) hoeveel van deze klagers ook zijn geweest, b) en of ze het wel goed gelezen hebben.
Persoonlijk vind ik het wel een leuk stuk, humorvol en eerlijk, wat had hij dan moeten zetten?!
Hij zette neer hoe hij die avond beleeft heeft, hij kon moeilijk neer zetten, hoe jullie, die hoogst waarschijnlijk, niet geweest zijn, die speed gebeuren hadden willen beleven.
En had hij ongelijk Smiley die vol vragen zit ik denk van niet, zijn verwachtingen waren waarschijnlijk hoger, en wilde jong.
De man met witte stok en rode bandjes, die had waarschijnlijk qua uiterlijk geen verwachtingen.
Uiteindelijk stond deze met een jonge schone, en de schrijver met een iets oudere Gefrustreerde smiley
En ook buiten CM om kennen we onze voorkeuren, en benamingen, grijs is wijs Lachende smiley en blond is ... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 09:20

JOHANNA992 schreef:
Oke,even genoeg over de Polen.Hoe gaan wij als Christen om met dit probleem.Hoe staan we naast onze broeders en zusters die het minder hebben?Bij ons in de Christen gemeente gaan wij er zo mee om;Via de pc kunnen gemeenteleden die het financieel moeilijk hebben op een lijst invullen wat nodig is in hun gezin.Het gaat dan om levensmiddelen.Andere gemeenteleden tekenen in wat zij kopen.Op de zondag na de dienst staat alles klaar en kan het meegenomen worden.Het is fijn om te ontvangen maar nog mooier om te geven.

Hoe het gaan, van het Christelijke gedachtegoed is, kan je lezen in al de vorige antwoorden.
En wat die nood potjes betreft van jullie gemeente, daar zet ik zo mijn vraagtekens bij, niet bij die gemeente, maar bij de gebruikers.
Er zit veel kaf onder het koren, ook bij al die Christelijke gemeenten.
De sociale dienst, ligt iedereen streng door, maar een Christelijke gemeente zijn door de band genomen ter goeder trouw.
Wat je tegenwoordig ook veel hebt, mensen die om economische reden, in ene het licht zien, en zich aansluiten bij zo,n gemeente.
En dat is heus niet alleen van deze tijd, dat was ook zo in de jaren 30 van de vorige eeuw, en na de oorlog.
De kerken zaten vol, en na de wederopbouw stroomden de kerken aanzienlijk leger.
En nu, nu worden ze steeds voller.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 22:22

LEANNE226 schreef:
Die is 15..........zij is 52..........
Heb je nog meer briljante ideeen? Lachende smiley

Nou en, in een ander topic lopen jullie weer te klagen, en is grijs niet goed genoeg Gefrustreerde smiley
En is 50 niet echt oud voor een vrouw toch Smiley die vol vragen zit en voor dat ventje is er ook nog een oud gezegde, iets over fietsen geloof ik Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 22:15

LEANNE226 schreef:
Zwager in spé......
Ze is nog in originele staat Pieter Knipoog smiley

Hoe is het eigenlijk met je gluurder Smiley die vol vragen zit wellicht kun je die koppele aan je schoonzusje Engeltje smiley zijn er gelijk 2 blij Lachende smiley of 3 Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 21:46

MARISKA601 schreef:
was gisteren voor het nieuws...
helaas de uitzerndbureaus vraagt om polen en niet om nederlanders....
nu dat nog veranderen...

Als dat het enige was, vorige week was er een tuinder op een of ander programma, die zei als volgt:
Ook in de tijd dat het allemaal nog goed ging in ons land, moest ik mij stellen met Polen.
En nu de nood aan de man is, moet ik in ene Nederlanders nemen, en hij vond, dat hij dat niet kon maken.
Ten eerste zei hij, Polen klagen niet zo als Nederlanders, Polen werken altijd, ook op zondag, en eigenlijk het hele weekeinde.
En als het moet, de hele week, laat mij nu weten, dat het waar is, hij beweerde ook, dat die zelfde Polen, het zelfde betaald kregen als Nederlanders, en dat klopt niet.
Zij krijgen het minium loon, en zijn daar heel tevreden mee, en ik weet ook waarom.
Polen wonen met 6 man in 1 huis, rijden auto op gas zij betalen geen wegenbelasting, en wat polen niet verzuipen, maken zij over naar Polen.
Wat zij hier in een maand verdienen, verdienen zij in Polen in een jaar.
Hier in de duin en bollenstreek, barst het van de Polen, ik heb er geen last van, maar anderen klagen steen en been.
Met al die positieve verhalen over Polen, de Polen komen zelf nooit in beeld, en als ze al in beeld komen (media) staat er altijd een werkgever in de buurt, dus neem van mij maar aan, dan klagen zelfs Nederlanders niet.
Als een Nederlander dronken op zijn werk komt, krijgt hij staande voet ontslag, een Pool niet, die mag 2 dagen voor Jan met de korte achternaam werken.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 74 Volgende
Pagina 33 van 74