ChristianMatch

Forum

Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 47 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 18:10
BerichtOnderwerp: God straft de mens niet

Diegene welke binnen de richtlijnen van God leeft, die heeft zijn genade al ontvangen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 17:38

ZINGA672 schreef:
Ja dat denk ik ook. Tenzij je berouw toont, en je jouw zonde laat afwassen door het bloed van Jezus. Met beleden zonden bedoel ik zonden die je hebt erkend en waarvoor God je vergeving heeft geschonken. Deze zonden worden ver van je verwijderd (zover het Oosten is van het Westen). Die zonden zijn denk ik voor God ook niet meer zichtbaar.
Blijven dus de onbeleden zonden over; dat waarvan je je niet hebt willen bekeren.

klopt wat je denkt.
In deze geschiedenis gaat het om de "leugen". "Gij zult niet liegen". Dat was de zonde die zij deden.

Andersom denkend is het zo, dat als iemand leeft binnen de richtlijnen van God (10 geboden inclusief sabbath) wordt je niet gestraft door YHWH....

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 13 oktober 2010, 17:40
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 16:49

ZINGA672 schreef:

Ik denk dat het verhaal van Ananias en Saffira een beetje aangeeft wat er gebeurt als je met onbeleden zonde voor God komt te staan. Een mens kan niet staan voor God in zijn eigen hoedanigheid. Alleen in Christus. Als hij zijn zonden beleden heeft, zich bekeerd heeft en gereinigd is door het bloed van het Lam.

GrZing!

Waar lees jij dat het om "onbeleden zonden" gaat ? Smiley die vol vragen zit

Hetgeen dat ik er uithaal is: dat elke belofte die een mens maakt met (YHWH) God niet na komt, gestraft wordt!!!

Men kan zich wel eens gaan afvragen geldt bij God nu alleen de 10 geboden of zijn de persoonlijke belofte's erbij gekomen??? Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 13 oktober 2010, 17:05
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 11 oktober 2010, 14:34

Wat is zonde?

De bijbel beantwoordt deze vraag als volgt: „Ieder die de zonde doet, doet ook de wetteloosheid, en de zonde is wetteloosheid" (1 Joh. 3 : 4).

Indien nu de Tien Geboden door Christus zijn opgeheven en aan het kruis genageld, hoe kan een mens dan nog die opgeheven wet overtreden en ertegen zondigen?
Het is toch niet mogelijk een wet te overtreden die buiten werking is gesteld?

Goddelijke genade is een gunst die God ons verleent zonder dat wij die verdiend hebben. En wie heeft die Goddelijke genade nu nodig?
Natuurlijk een zondaar.

Natuurlijk is er een wet aan het kruis genageld, nl. de oudtestamentische joodse ceremoniële wet, maar niet Gods zedenwet - niet de Tien Geboden - die de richtsnoer vormen voor het leven van een gelovige.
Met betrekking tot deze Tien Geboden zegt Jezus : „Indien gij Mij liefhebt, onderhoudt Mijn geboden" (Joh. 14 :15). - En de apostel Johannes schrijft in zijn Eerste Zendbrief : „En hieraan onderkennen wij, dat wij Hem kennen : indien wij Zijn geboden bewaren. Wie zegt : Ik ken Hem, en Zijn geboden niet bewaart, is een leugenaar, en in die is de waarheid niet; maar wie Zijn Woord bewaart, in die is waarlijk de liefde Gods volmaakt" (1 Joh. 2 : 3-5).

Moge Hij in ons het verlangen wekken om Hem meer en meer gelijkvormig te worden, de zonde in al haar vormen te schuwen en te streven naar de gerechtigheid in Christus, opdat wij door ons leven Hem mogen verheerlijken.

"Want wie hoorder is van het Woord en niet dader, die gelijkt op een man die het gelaat waarmede hij geboren is, in een spiegel beschouwt; want hij heeft zich beschouwd, is heengegaan en heeft terstond vergeten hoe hij er uitzag. Maar wie zich verdiept in de volmaakte wet, die der vrijheid, en daarbij blijft, niet als een vergeetachtig hoorder, doch als een werkelijke dader, die zal zalig zijn in zijn doen." (Jacobus 1:23-25)

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 11 oktober 2010, 14:36
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 20:18
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

SMULPOTJE144 schreef:
klopt of bewust de ander pijn doen, en er op kicken...

Yeph....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 19:16

CHATULIEM619 schreef:
En toch werkt het niet zo. We zijn als mensen geneigd dingen snel goed te vinden, terwijl we ook nog te maken hebben met Gods principes, en die principes gaan vaak in tegen onze gevoelens. Als je al gaat bidden of het mag, heb je in jezelf al een keuze gemaakt. Gods woord is duidelijk seks hoort bij huwelijk....lijkt me niet iets waar je nog achteraf over zou moeten bidden.
Je raakt dan verstrikt in je eigen gedachten, en je probeert daar dan weer een weg mee te vinden. Het is moeilijk om dan weer alles op een rijtje te krijgen.
Seks is niet vrijblijvend, het heeft altijd gevolgen voor je relatie. Je relatie met je partner en je relatie met God. Zelf heb ik gehoord, dat er mensen zijn die regelmatig van partner wisselen. Het gaat ze om de spanning, het nieuwe, het jagen. Uiteindelijk komen ze op het op het punt dat ze niet meer in staat zijn een duurzame relatie aan te gaan. Dan is de seks belangrijker geworden dan de liefde.

Helemaal mee eens.
Helaas geeft het gevolgen in nieuwe relatie's en contacten. Wantrouw, beschadiging in gevoelens, op de tenen lopen, muren optrekken, voel sprieten die te sterk reageren enz..... Uiteindelijk loopt men vast en komt dan (weer) in de eenzaamheid terecht.

Zo heeft God het niet bedoeld.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 18:25
BerichtOnderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!

ANITA324 schreef:
Zo heb ik nog 1 plaatje vrij !!!

Wie nog meewillen moet dan snel bij zijn. Clown smiley

Nog 2 nachtjes slapen en dan is het zover Knipoog smiley

Tot Zaterdag !!! Lachende smiley

Groetjes,

Anita, mijn zoon van 18 jaar gaat ook met mij mee...... Knipoog smiley
Eventueel kan ik via zuidlaren rijden om Naomi op te pikken....
Ik hoop dat ze mij dit via e-mail van deze site mij te kennen kan geven...

Shalom...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 00:23
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?

CROSSROAD317 schreef:
Ik schreef heel duidelijk, de sabbattisten denken dat ze een eigen plekje in de hemel krijgen, terwijl zowel de christenen als sabbattisten naar mijn idee daar heen zullen gaan. Mits ze natuurlijk daadwerkelijk Jezus Christus als hun Verlosser en Zaligmaker kennen .....

Maar jij zegt, als ik zo vrij mag zijn om te interpreteren, dat alleen de sabbattisten naar de hemel zullen gaan ..... Wel ff goed bij de les blijven Mar....

En verder ga ik me niet meer met deze discussie bemoeien, we kennen elkaars mening, hebben standpunten uitgewisseld, en daar wil ik het, voor wat mij betrefd bij laten. Engeltje smiley

..

Ik ben bij de les Cross....
Waar stel ik de opvatting: "dat alleen de sabbattisten naar de hemel zullen gaan" in mijn reactie's ?????

"de sabbattisten denken dat ze een eigen plekje in de hemel krijgen" Dus jij plaats mij in de groep "sabbattisten".
Waarvan ik aanneem de KERK sabbattisten.

Je weet van mij dat ik naar geen enkele kerk ga of lid ben, ook niet op zaterdag.

Je gooit mij zomaar onder een groep met hun stellingen....en neemt dan aan dat ik er ook zo over denk of in geloof...
Dit keer zit je ernaast....
Nogmaals, ik zeg dat het alleen belangrijk is om naar de stem van God te luisteren en daarin gehoorzaam zijn....
De kerk (christennen en/of sabbattisten) hebben hun eigen regels waar ik niet slaaf van ben of wil zijn....Alleen van God.....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:35

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 8 oktober 2010, 10:57
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:32

CROSSROAD317 schreef:
CROSSROAD317 schreef:
Jammer dan voor al die "christenen" die de zondag als dag voor kerkgang hebben gereserveerd. Want als je baaal vereerd, ja dan heb je volgens mij Jezus Christus niet in je hart ..... Smiley met dichtgeplakte mond

..

denk dat ik die uitspraak geheel voor jouw verantwoording laat .....

Vertel mij dan eens hoe de tekst Joh. 3:16 uitgelegd moet worden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.

Gelukkig staat hier nergens iets in over het navolgen van de zgn sabbath leer zoals jullie dat willen proclameren.

Is Jezus Christus jouw weg tot zaligheid Mar, of is de sabbath(leer) jouw weg tot zaligheid??

In een eerdere posting, waar je trouwens niet op reageerde, schreef ik al iets over hoe Jezus handelde op de sabbath...... (zoek zelf de posting maar ff op) Kan natuurlijk ook zijn dat je daarop geen passend antwoord had ...... Jezus genas zelfs op de sabbath ...... oei .....

Passend antwoord????

2Jn 1:6 En dit is de liefde, dat wij wandelen naar Zijn geboden. Dit is het gebod, gelijk gijlieden van den beginne gehoord hebt, dat gij in hetzelve zoudt wandelen.

Rev 12:17 En de draak vergrimde op de vrouw, en ging heen om krijg te voeren tegen de overigen van haar zaad, die de geboden Gods bewaren, en de getuigenis van Jezus Christus hebben.

Rev 14:12 Hier is de lijdzaamheid der heiligen; hier zijn zij, die de geboden Gods bewaren en het geloof van Jezus.

Rev 22:14 Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad.

1Jn 5:2 Hieraan kennen wij, dat wij de kinderen Gods liefhebben, wanneer wij God liefhebben, en Zijn geboden bewaren.

Dat zijn de 10 geboden inclusief sabbat......

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 8 oktober 2010, 11:13
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:02

MARISKA601 schreef:
Dus de zondagse kerkdiensten zijn baäldiensten?

Heb je de topic niet gelezen????

Het is de "christendom" die de rustdag veranderd heeft en daarvoor verantwoordelijk zijn. Nu nog......

Het staat zelfs in openbaringen beschreven dat het zal gebeuren!!!!!!!!

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 4 oktober 2010, 23:09
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:52

CROSSROAD317 schreef:
Jammer dan voor al die "christenen" die de zondag als dag voor kerkgang hebben gereserveerd. Want als je baaal vereerd, ja dan heb je volgens mij Jezus Christus niet in je hart ..... Smiley met dichtgeplakte mond

Jij zegt het!!!! De Here Jezus is de Heer van de sabbat..... niet van de zondag.....

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 4 oktober 2010, 23:01
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:51

Hebben jullie nog steeds niet door, dat op het moment dat de baaal vereerder (Farao) tegen Gods volk zei, dat zij op sabbat aan het werk moesten, Mozes tegen hem moest zeggen( in de naam van YHWH) " let MY people go".
Dat uiteindelijk Farao het niet na heeft kunnen vertellen????

Het is voor niets dat YHWH(God) zegt Ik heb u verlost uit Egypthe( Zonnegod). Ook in deze tijd.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:39

MARISKA601 schreef:
Bij mij blijft maandag de eerste dag van de week.
Dan is de zondag de 7de dag.
Waarom zou ik als christen een dag moeten rusten op de joodse manier?

Het is GEEN JOODSE MANIER maar een scheppings dag......
Veel te moeilijk voor baaal.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:56

HENK710 schreef:
Bij wat JHWH zegt mag een mens zich goed voelen!
En God zegt dat het goed is voor een mens om een rustdag te houden.
Dat doen we beiden...dus wat is het probleem? Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley

Henk, ik zie geen probleem het gaat om wat JWHW zelf zegt......
De wet en de profeten is hetgeen waar ik mijn leerring uittrek.
Voor mij de wortel waarop ik geeent ben, stam van Juda....

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 4 oktober 2010, 22:31
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:47
BerichtOnderwerp: Muzikanten gezocht...!!!

SMULPOTJE144 schreef:
Gospel, homecoming...
Uiteraard is eigen inbreng welkom...

nou smulpotje,

ik bespeel hammond, motif xs 7 en tyros 4 ook gecombineerd. Hou niet van "rock" op geestelijk gebied.

zegt het maar????

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 4 oktober 2010, 21:49
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:28

MAR907 schreef:
Henk waar gaat het om????

Om wat jij voelt of omdat wat YHWH zegt????

Ik zelf, leef in Zijn leefregels en het is niet moeilijk....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:26

HENK710 schreef:
Zo ervaar ik nog steeds de zegen van de beleving van een andere rustdag in mijn leven. Het gaat in mijn ogen niet om de letter der wet (ofwel het exacte tijdstip), maar om het geven van ruimte aan God in je leven...

Henk waar gaat het om????

Om wat jij voelt of omdat wat YHWH zegt????
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:16

HENK710 schreef:
Zodra je aangeeft dat het persé op die ene dag zou moeten, leg je er toch al een soort waarde-oordeel in? Knipoog smiley
Jij wilt de zaterdag als rustdag houden? Prima!
Anderen doen dat op zondag? Laat ook die mensen in hun waarde als broer/zus!
Dat is volgens mij de boodschap waar ook Paulus het over heeft...

Henk, volgens mij dus niet....
Het liefst zou ik jou gelijk geven, maar ik weet dat het niet zo is....
YHWH zegent diegene die dat weten.....en dat ook vast houden!!!!!
Zelf ervaar ik dat ook dagelijks in mijn leven toen ik daar achter kwam.

http://www.youtube.com/user/Yeshalem777?feature=mhum#p/f/7/s863GYbC3o0

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 4 oktober 2010, 21:25
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:06

Dus wat Paulus zegt is niet oordelen over de sabbat!!!!!!!!

Hoe slim zijn de bischoppen van de baaal vereerders....

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 4 oktober 2010, 21:07
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:57

HENK710 schreef:
Of hij aanbidt Hem op een andere rustdag... Knipoog smiley
Al zal hij hem vast elke dag aanbidden Coole smiley met zonnebril

Zoals je zelf al even aanhaalt, is de sabbat gegeven voor de mens en niet de mens voor de sabbat. Door erg de nadruk te leggen op de exacte dag neigen mensen mijns inziens eerder naar dat tweede stukje. Dit is volgens mij ook de reden dat Paulus aangeeft dat we niet zo zwaar moeten doen over discussies over feestdagen etc.

Henk, de jaarlijkse feestdagen zijn iets anders dan de sabbat.

Jaarlijkse feestdagen vallen onder "SABBATTEN".
Sabbat is de wekelijkse rustdag.

Vandaar ook dat in de nieuwe vertalingen"sabbat" staat in plaats van sabatten. Daardoor worden ook diegene die luisteren naar de nieuwe vertaling ook misleid zoals Eva.............

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 4 oktober 2010, 22:35
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:36

[quote=CROSSROAD317]Sabbath is iets wat niks met "Joodse traditie" te maken heeft. Het was al in de schepping vast gelegd voordat er een zgn "Joodse traditie" was.

Het was een dag die God erbij gegeven heeft na zes dagen werken, omdat YHWH de schepper is. Hij heeft die (zevende) dag gegeven voor de mens.....

Diegene die zegt dat "zondag (eerste dag van de week)" Gods

rustdag is, die aanbid een andere god dan YHWH......

Dat is wat deze topic aan feiten zegt.

En wat betreft (gelukkig, en recht) heeft niks met de "persoon" te maken....het was al recht voordat!!!!!!

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 4 oktober 2010, 20:54
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 19:14
BerichtOnderwerp: Verlatingsangst

ALOUS961 schreef:
In mijn kinderjaren heb ik een verlatingsangst opgedaan.

Ondanks bevrijdingspastoraat, ondervind ik toch in relaties de problemen ervan.

Wie kent dit akelige fenomeen en wie heeft er ervaring met het behandelen ervan...

Ik wil er zoooooo graag vanaf, althans er goed mee leren omgaan.
Zodat ik niet onzeker wordt zodra mijn eventuele partner even wat minder vaak vertelt dat hij van me houdt.

Heb net weer een relatie getroffen waar ik al twijfelde aan zijn gevoelens terwijl hij er zich nog helemaal niet van bewust was.
Bij hem kwam bindingsangst tevoorschijn, dus samen is helaas geen optie.
Maar ook bij een stabiele relatie merk ik aan mijzelf dat ik zoooo veel bevestiging nodig heb. En dat gaat niet goed, vrees ik.

En eigenwaarde heb ik , volgens mij wel genoeg en ik weet mij geliefd door God , dus dat is het niet. Het zit m echt alleen in een liefdesrelatie.
Dus: Wie kent een goede therapeut.......of kan mij tips geven..

alou,

Ik vind dit een heel aangrijpend iets.
Want mijn dochter van 16 jaar heeft dit ook bij haarzelf ontdekt.......vorig jaar....

Ikzelf had er nog nooit bij stil gestaan, totdat zij het zelf bij haar ontdekte via internet.
Ze heeft mij het, gelukkig verteld, waardoor ik kon weten vanaf welk moment het in haar leven dat ontstaan is.

Emotioneel begrijp ik hoe jij je voelt en hoe moeilijk het voor jou is.
Meer kan ik niet zeggen op het forum......
Richt je op de Here Jezus, Hij is een vriend die jou nimmer verlaat.......
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 16:08

PIETER649 schreef:
Ik hou wel van n beetje radicaal...
Ik hou ook wel van n beetje rechtlijnigheid...

Waar ik niet van hou is dat halfbakken gedoe op t forum.
Deze bijdrage ook weer... best een rechtlijnig verhaal hoor, maar maak het nou es af.

Er zijn 2 mogelijkheden:

- of je zegt keihard dat zoals jij het doet de enige juiste wijze is, en dat dit zo cruciaal is dat iemand die t anders, of helemaal niet, doet, gewoon linea recta naar de hel gaat. ( klinkt radicaal, maar is wel duidelijk)

- of je geeft voor jezelf toe dat het zoooooo zwaarwegend nou ook weer niet is, en je past je schrijftaal daarop aan.

QUOTE:
Dus de vraag: onder welke wetten (inzettingen) stel jij je leven?
Die van de Here Jezus; "Ik ben de Heer van de Sabbath" of die van de Farizeeers en Saduseers.???

Als iemand zegt, "de Here Jezus is mijn Heer", dan is dat te zien aan Sabbath....Want Hij is zijn Heer.....

Persoonlijk vind ik de bovenstaande quote vrij radicaal, er is echt een tegenstelling in, aan de ene kant de Heer Jezus, en aan de andere kant degenen die Hem aan t kruis genageld hebben.
Tegenstelling GOED en KWAAD dus.

duidelijkheid pleaseeeeeee

wat ik bij jou vernomen heb is dat wanneer iemand rechtlijnig is jij het veroordeeld en/of de ander wijst op veroordeling.....
Diepe wateren hebben diepe gronden....
Mischien mis je een "sleutel" waardoor het niet rechtlijnig is....

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 1 oktober 2010, 16:09
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 14:17

[quote=JOSINA022] Je hebt volkomen gelijk....

Ik heb daar ook 35 jaar het ook zo ervaren totdat de problemen groter worden....is mijn ervaring....

Toen mijn vrouw de hand aanzichzelf geslagen had, wilde ik dat ze normaal begraven werd zoals dat gewoon is....
Ik had mijn voorganger gevraagd om de begravenisdienst te doen en dat wilde hij ook omdat hij ook het meest meest in ons huwelijk te maken heeft gehad...
Het zou ook in onze gemeente gedaan worden alleen het moest het nog door het bestuur aanvaard worden....

Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat het niet in hun kerk de begrafenisdienst gehouden kon worden omdat een bestuurlid er op tegen was vanwege zelfmoord.
Terwijl ik zelf diverse begravinisdiensten muzikaal begeleid heb in die gemeente en nu mijn eigen vrouw moest begraven....

Ik heb toen in mijn binnenkamer het uitgeschreeuwt en gehuild naar God, hoe naam christenen uiteindelijk kunnen zijn....

Ze veroordeelden mijn eigen vrouw over hetgeen zij gedaan had....

Ik heb ontdekt dat als er grote en ernstige dingen(problemen) zijn je als eerste de kerk laat vallen en overgeleverd bent aan God alleen...

Wat krom is maakt God weer recht gelukkig...
Het bijzondere ervan is, dat diegene die mijn vrouw veroordeelde zelf na een jaar overleden is....

Wat ik in het algemeen wil zeggen is:
"Oordeel niet opdat Gij geoordeeld wordt..."

YHWH kan heeeeel ver gaan in plaats van "handje boven het hoofd houden".... of "'alles is liefde!!!"...

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 1 oktober 2010, 16:03
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 13:02
BerichtOnderwerp: annette

PIETER649 schreef:
Jetz gehts losssssss...

Aangezien Annet niet meer op of neer kon van de pijn en mede daardoor al wat slapeloze nachtjes heeft gehad... ja ik weet, mijn gesnork doet er ook geen goed aan... heb ik haar hedenmorgen bij het ziekenhuis afgegeven.
Voorlopig moeten medicijnen zorgen voor de slaap en pijnbestrijding.

Jullie zullen haar sprankelende aanwezigheid op forum en cm-chat voorlopig moeten missen.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(en ik eet voorlopig weer uit de muur... Huilende smiley, smiley in tranen )

(Wordt tijd dat je leert koken....)

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 30 september 2010, 13:02
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 12:07

CHATULIEM619 schreef:
Als je de sabbath heiligt, zoals je weergeeft, gaat het in mijn ogen meer om dan alleen diensten. Mijn vraag is, denk je ook aan die andere dingen van de sabbath? Een van de principes is dat je niet scheppend bezig mag zijn. Voor Joden betekent dat dat ze niet eens het licht of de verwarming mogen aanzetten. Zou je wel een motor van een auto mogen aanzetten? Ik denk het niet. Hoe strak ben je zelf in de heiliging van de sabbath.
Als het alleen maar om de diensten gaat, troost je. Het is vrij gemakkelijk een vrijdagavonddienst te organiseren en een zondagochtenddienst. En in veel kerken zijn er diensten op de vrijdag....

Kijk Chat, je begrijpt totaal niet waarom ik zeg dat de Here Jezus de Messias is....
Jij zet mij weer onder de wet...
Het begrijpen van dat Hij de Messias is, kan alleen als je de inzettingen van YHWH begrijpt.
Dan wordt de Here Jezus een heel ander persoon, meer dan dat.....

Troost je Chat ik doe alles op zondag wat de kerk verboden heeft....
Sabbath is tussen God en mij.
Niet tussen "christen en christen"!!!!!

Om een beetje verheldering te geven de meeste Joodse traditie's bestaan uit de wetten van de Farizeers en Saduceers. Dat vertaald zich in de huidige "kerk van God" christendom...

Dus de vraag: onder welke wetten (inzettingen) stel jij je leven?
Die van de Here Jezus; "Ik ben de Heer van de Sabbath" of die van de Farizeeers en Saduseers.???

Als iemand zegt, "de Here Jezus is mijn Heer", dan is dat te zien aan Sabbath....Want Hij is zijn Heer.....

http://www.youtube.com/watch?v=oR9-BlVsWXA&feature=related

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 30 september 2010, 12:51
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 11:43

CROSSROAD317 schreef:
En nog steeds geef je geen antwoord op de belangrijkste vraag ....

CROSSROAD317 schreef:
Maar je geeft geen antwoord op de belangrijkste vraag ....

Waarom ga jij op de sabbat, wat is jouw uitgangspunt, de Joodse traditie hoog houden of is Jezus Christus het middelpunt van samenkomen ??

Je geeft zelf het antwoord al min of meer. Het woordje "of" even omzetten in "en".......

De "kerkgang" op zondag is pure traditie van de christendom....
Heb ik niet nodig want mijn " kerkgang" is alle dagen en momenten in mijn binnenkamer.....
Niemand heeft "kerkgang" of "samenkomen" nodig om de Heer centraal te zetten in zijn leven...

Mijn uitgangspunt is: de eeuwige inzettingen van YHWH(God) hoog te houden en de Here Jezus staat als middelpunt in mijn leven, Hij is de Messias en is meer dan een middelpunt......van samenkomen.....

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 30 september 2010, 12:00
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 19:41

JONATHAN890 schreef:
Paulus schrijft in 1 kor 7:36 Maar wanneer iemand bang is zich tegenover zijn toekomstige vrouw te misdragen, omdat zijn verlangen naar haar te groot wordt, laat hij dan gevolg geven aan zijn wens met haar te trouwen. Dat dient dan te gebeuren. Het is geen zonde.

Het gaat dus duidelijk om de verlangens van de man, met daarbij zijn keuze!!!!!

Dus sex zonder de keuze van trouwen met diegene, is fout.....

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 27 september 2010, 19:42
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 19:26

LEANNE226 schreef:
Ik moest hier een poosje over nadenken Frank,we moeten het wel netjes houden he Knipoog smiley
Laten we zeggen dat het geen seks is wanneer je je kleding nog aan hebt......(en dicht!haha)
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zoenen en knuffelen duivels vond,dat vind ik meer onder speciale genegenheid vallen dan onder seks.

Het ligt er ook aan welke bijbeltekst je "gebruikt",wat mij betreft wordt er met "het een worden van man en vrouw" penetratie bedoeld.

(mijn taalgebruik viel nu mee he? Knipoog smiley )

Om het moeilijker te maken....pentratie....kan ook tussen man en man,vrouw en vrouw en zelfs met dieren Twijfelende smiley

Getrouwd zijn met een dier Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 27 september 2010, 19:28
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 47 Volgende
Pagina 33 van 47