ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:01
BerichtOnderwerp: Griekenland

GRIFFIN748 schreef:
door ervaringen met bittere nasmaak uit het verleden voor mij geen oostblok-vakanties meer. (hoe goedkoop het daar ook mag zijn: met drie man dineren voor 15 €)

mijn idee is om een maandje eerder een week de andere kant op te gaan. met het vliegtuig naar Gran Canaria, of zo. na terugkomst heb ik nog 2 weken maar die zullen wel gevuld worden met schilder/timmeronderhoud aan mijn huis en tuin. tussendoor wellicht nog een Saabmeeting in Frankrijk en een verplicht agendapunt: familiedag Zieke smiley

waar je eventueel ook kan kijken voor (goedkope) vakanties is www.alltours.nl. niet te gek duur, heb ik het idee en tot 6 personen per boeking.

Als je met dat Oostblok, Griekenland bedoelt zit je goed fout.
Het is zeer westers georiënteerd, net als Amerika en zeker géén Oostblokland..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 23:08
BerichtOnderwerp: zomaar even

Oeps Gert....die zit... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op vrijdag 14 januari 2011, 23:09
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 12:05
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

CROSSROAD317 schreef:
Heel heftig verhaal .... Twijfelende smiley

Heb zelf net het boek "de laatste zondeneter" van haar uit.

"Lorett's tuin" is ook heftig.

Knipoog smiley

Loretta ziet dan hoe een verpleegkundige actieve euthanasie op haar toe gaat passen.

Zij is totaal afhankelijk en ligt in bed.

Ze zegt dan vol acceptatie in zichzelf: "Dus nu is het mijn tijd Heer".

Prachtig, aanvaarding vanuit/in geloof..het is me altijd bij gebleven.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 11:53
BerichtOnderwerp: De hemel is echt

PIETER649 schreef:
in dezelfde bijbel vind ik ook de gelijkenis van Lazerus die bij Abraham zit in de hemel, de rijke in de hel ziet dat en vraagt of Lazarus naar aarde terug kan om zn broers te waarschuwen-
Oftewel, nog voor de terugkeer van Jezus op aarde kwamen er al mensen in de hemel.

Er is ook nog een aantal heren in de woestijn toen Mozes daar was, die levend ter helle voeren.

En dan nog de profeet Elia die ter hemel voer voor de ogen van Elisa.

dusse.... ik weet het nog niet zo zeker jongelui

En dan nog het kruiswoord van Jezus aan de moordenaar.
"Voorwaar, voorwaar ik zeg u: "heden zult gij met mij in het paradijs zijn".
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 11:35
BerichtOnderwerp: Mannen van het forum, verenigt u

GIBBY159 schreef:
De Bijbel is eeuwen oud...mannen/vrouwen magazins zijn eigentijds. En in de Bijbel staat een gedeelte vol van LIEFDE en hartstocht.... Lachende smiley

Dat de bijbel eeuwen oud is en toch nog steeds gelezen wordt en dus actueel is en blijft, zegt me meer dan een tijdschrift dat vandaag wordt opgericht en er morgen niet meer is.

En heeft alles niet zijn oorsprong uit de bijbel?

Ik geloof juist dat we weer terug moeten naar het leven volgens Gods woord en dan wel toegepast/aangepast aan....verwoord naar/ deze tijd, maar wél volgens de richtlijnen die God geeft, omdat het Zijn bedoeling is ons gezond en gelukkig te laten leven en zeker in een relatie waarvan Hij oorspronkelijk de grootste Matchmaker is.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 11:09
BerichtOnderwerp: Mannen van het forum, verenigt u

GIBBY159 schreef:
Over bepaalde topic's ben ik absoluut niet lollig. Ik ken lol en kán lol maken. Daar ben ik "artiest" muzikant en clown voor. Clown smiley Iedere keer als ik die vervelende comments lees met als dialoog "vrouw tégen de man" proef een sfeertje hoe superieur vrouwen zich kunnen uiten. Een soort blijk geven hoe afstandelijk en onafhankelijk vrouwen zich uiten jegens de man! Een féministische aangedikte saus van "vrouwen hebben mannen niet nodig" Weljá, toe maar weer...! Dat is destijds toch zeker niet de bedoeling geweest van de "Dolle Mina" geweest? Emanicipatie? Primá...juich ik van harte toé! Mannen voelen zich in het algemeen doorgaans zeer begaan met vrouwen. Neem dát maar van mij aan, dames!

Tsjá helaas er zijn "mannen" van andere categorie. En dat soort individuen komen met uitlatingen in de trend van: Boycot vrouwen! Massaal negéren! Sperma-banken opheffen! Geen sexueel contact! Laat vrouwen het zélf uitzoeken! En al wat dies meer zij. Dit soort uitingen staan absoluut niet in mannen magazins! Begéérte zit nu eennmaal in in de méns! Dat kunnen mannen en vrouwen sturen en beheersen! De méns kan in Gods Woord de LIEFDE ontdekken. Vrouw én man kunnen al eeuwen lang niet zonder elkaar. Prijs de HEER..Halleluja!

In maandblad "OPZIJ" staan zeer nuttige artikelen wat ook door mannen gelezen wordt. Ik zeg dit niet om dat blad te promoten maar voor de man om een goed en positief beeld te vormen hoe dé hedendaagse vrouw leeft, werkt en wat ze wil om samen in harmonie te léven! Met haar (of zijn) partner elkaar nodig hebben! Misschien is het hierboven geschrevene voer voor lief kunnen hebbende vrouwen die, net als de mannen ook naar geborgenheid, warmte en liefde verlangen? Daar kunnen we voor bidden! Lachende smiley

De mens heeft in en door God en Zijn woord de echte, pure liefde ontdekt en als we in de bijbel lezen staat er zoveel in hoe we met elkaar om horen te gaan...

Lees in het Nieuwe Testament maar eens..hoe we in harmonie met elkaar leven kunnen.
Daar kan geen tijdschrift aan tippen en zeker geen mannen/vrouwen magazine.

Ik vind het altijd een beetje pathetic als een man daar zijn " wijsheid " uit haalt.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 9 januari 2011, 11:12
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 09:06
BerichtOnderwerp: eer uw vader en uw moeder???

AREND003 schreef:
Ook even mijn reactie.

Opgegroeid als oudste in een gezin met 12 kinderen, oudgereformeerd, en ben nu in het stadium dat m'n ouders mij respecteren om wie ik ben, en niet om wat ik doe! En dat is wederzijds! Ik moet er niet aan denken om te leven zoals m'n ouders en broers en zussen! Oké, ik ben een beetje het zwarte schaap maar iedereen respecteerd mij wel, zoals ik anderen respecteer! Dat betekend niet dat ik het met hun eens ben of zij met mij, maar we respecteren elkaar wel, en hebben een hele goede familieband! Ik denk gewoon, als er iets mis is in de familesfeer, wat is dan belangrijker, de religie of de liefde? Ik heb al gekozen en m'n familie ook! Wat een goed gevoel hou je er aan over als je oprecht kunt vergeven, ofdat je nou religieus bent of niet! Maar jah, mijn mening is altijd voor verbetering vatbaar!

Heel herkenbaar,

Ook ik kom uit een oud-ger. nest.
Knipoog smiley
Verder geloof ik bij wat je zegt dat het om elkaar vergeven gaat, let wel...elkaar..en dan de ander accepteren om wie je bent.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op vrijdag 7 januari 2011, 09:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 08:55
BerichtOnderwerp: BZV Topic

GIBBY159 schreef:
Je geeft ...zonder iets terug te verwachten...........

Serieus? Zonder iets terug te verwachten...?..iets dus?
je geeft nl. in de verwachting te ontvangen.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op vrijdag 7 januari 2011, 08:58
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 08:52

MARYLIEN613 schreef:
en toch geloof ik als het leven hier een einde neemt,
dat wij bij de Heer mogen vertoeven,
als Hij komt, kan toch ook als wij hier sterven?

soms denk ik wel dat het daar ondanks de liefde en warmte ook eentonig moet zijn,
ik kan mij niet voorstellen dat ik enkel en alleen maar mijn eer voor de Heer ga uitzingen zonder anders iets te doen!

maar we zullen de dingen daar ook wel anders zien of voelen of ervaren denk ik hé

en ondanks alles vraag ik mij soms wèl nog af waar of hoe de hemel is,
ik heb al verschillende keren een overleden persoon rond mij gevoeld,
alsof die er in levende wijze zijn, zo'n identiek gevoel van een aanwezig zijn zoals toen zij nog in leven waren,

hoe ga je hier mee om?
beoordeel je dit als zijnde van satan?

Eentonig? dat klinkt saai..ik geloof dat er vreugde/blijdschap is en daar past eentonig niet in.

En waar of hoe de hemel is? Er komt een nieuwe aarde en een nieuwe hemel.
God wil alleen maar dat we in Hem geloven en verder stel ik me dat niet zo voor.
Op Zijn tijd zullen we dat gewaar worden al kun je van alles dromen en lezen daarover..in boeken en de bijbel.

Een overleden persoon.. .van iemand die je erg dierbaar was?
Ik zou dat toetsen aan de bijbel, teksten opzoeken en verbanden lezen en proberen te begrijpen wat God ervan vindt.
Bidden en ermee bezig gaan dan.
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 08:36

EVA685 schreef:
Wie kent het boek de hemel is zo echt?
Mijn dochter heeft het gelezen, ze had er geen goed gevoel bij,
het is een Christelijk boek, het is in de prullenbak gegaan.

Ben zelf gaan googelen en kwam vreemde uitspraken tegen
van dit boek.
Het filmpje wat erbij hoort, kan ik helaas niet openen.
Misschien maar goed ook?? Smiley die vol vragen zit

Hoi Eva,
Alles wat echt is over de hemel zoek ik in de bijbel op.

Deze site vind ik zelf erg prettig.

Je typt hier het woord in waarover je meer inde bijbel wilt lezen en krijgt alle teksten die het woord bevatten..een soort concordantie...
http://www.statenvertaling.net/zoek.php?q=hemel&delen[]=2&in=v

Laatst aangepast door
MARIAN519
op vrijdag 7 januari 2011, 08:37
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:53

GERT856 schreef:
Ik heb het boek niet gelezen, en ik ga het voorzeker ook niet doen, en eigenlijk zou niemand het moeten doen.
En of de Hemel echt is... het hele geloof is geloven of niet geloven, daarom heet het ook geloof.
Een ding weet ik wel zeker, dat niemand echt weet hoe het er precies is, behalve zij die ons voor zijn gegaan. En die komen ons echt niet vertellen hoe het er wel is, en als het goed is komen we er ooit wel zelf achter.
En er proberen naar te leven, in welke beleving je ook zit van geloof.
Als je dan nog twijfelt, geloof je het toch niet.

Als je een boek niet leest, weet je ook niet wat erin staat.

"De Uitnodiging van W. Paul Young."

Hierin gaat het over de hemel, erg mooi boek al heb ik mijn vraagtekens bij sommige belevenissen, maar ja, het is en blijft een roman.

"Deadline van Randy Alcorn."

Ook een roman die over de hemel gaat en deze boeken zijn echt goed te lezen...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:09
BerichtOnderwerp: Christelijke Mop van de dag....

GIBBY159 schreef:
Nu eens geen Christelijke mop maar een verhaal over een zwerver.....

Een zwerver zit op een bank in een prachtig plantsoen nabij een kerk.
Hij overdenkt z'n levensverloop en komt op de gedachte een kerk te bezoeken. Want, zo denkt hij...er is toch een betere weg te bewandelen dan elke dag doelloos rond te dolen? Op een Zondagochtend gaat de man naar de kerk. Op het moment dat hj naar binnen wil gaan wordt de zwerver staande gehouden door de koster die bij de ingang staat. "Ho ho"! zegt de koster, "zo kunt u niet niet naar binnen, hoor zoals u er uit ziet!" De zwerver kijkt verbaasd en zegt: "Ehm, waarom niet?" vraagt de man. "Nou," antwoordt de koster..."U moet zich eerst maar eens even wassen en scheren!" "Ow" zegt de zwerver en loopt weemoedig weer weg en loopt terug naar z'n zitbankje om na te denken.

Hij gaat zich bij Het Leger des Heils een heerlijke douche nemen en wacht de volgende Zondag af. Inmiddels is het weer Zondag geworden en dus loopt de zwerver weer naar de kerk. Weer staat de koster bij de ingang.
En opnieuw wordt de zwerver staande gehouden en de koster zegt: "Maar mijnheer, u kunt zo niet naar binnen met die vuile gehavende kleren, hoor!" De zwerver kijkt verbaast en gaat vervolgens weer naar z'n bankje in het plantsoen. "Tsjonge jonge" denkt de zwerver "wat moeilijk allemaal. Nou moet ik ook nog andere en schone kleren aan doen?"
Na enig zoeken bij een Kringloopwinkel koopt de zwerver nette kleren.

De derde Zondag komt de zwerver weer bij de kerk alwaar de koster hem al ziet aan komen. Wéér houdt de koster hem staande en zegt: "U kunt zo niet naar binnen gaan, hoor! Want u heeft helemaal geen Bijbel bij!" Wederom kijkt de zwerver de koster aan en met verwondering draait de zwerver zich om en loopt weer naar zijn zitbankje in het plantsoen.
"Wat is dit toch allemaal!" vraagt de zwerver zich af. Verdrietig en teleurgesteld zit hij daar...

Van z'n láátste paar centen koopt de zwerver een Bijbel bij de Evangelie winkel. Trots als hij is loopt de zwerver op de vierde Zondag weer naar de kerk. Net dat de zwerver z'n Bijbel aan de koster wil laten zien zegt de koster..."Dat is mooi, maar heeft u nu ook wel centen voor de collecte"?
"Sorry koster" antwoordt de zwerver, "daar heb ik een Bijbel van gekocht!" Zegt de koster: "Ja, dat is mooi maar u moet wél centen hebben voor de collecte, hoor!" De zwerver wordt verdrietig en loopt maar weer naar z'n bankje.

En terwijl de zwerver alle gebeurtenissen huilend overdenkt komt er een man aan lopen. De man staat stil en vraagt aan de zwerver waarom hij zo zit te treuren. De zwerver verteld z'n bevindingen aan de man en kijkt met tranen over zijn wangen naar de man op. "Maar maar wie bent U dan?" vraagt de zwerver. "Nou mijn zoon" zegt de man "IK ben JEZUS!"
"Ooooh...U bent echt JEZUS???!!!" reageert de zwerver stamelend, "Maar
...maar...maar dan bent U toch in de kerk aanwezig"!?" En Jezus antwoordt: "Já, mijn zoon...IK kom er ook niet in want de ménsen LUISTEREN TOCH NIET NAAR MIJ!" En zo gaat de zwerver samen met JEZUS toch naar de kerk om Hem te eren en te leren van Zijn Woord om zo de smalle weg te gaan bewandelen op zijn verdere levensloop. En de zwerver leefde nog lang en GELUKKIG.

Note: Soms midden in de nacht als er iets mij weer iets te binnen schiet; dat kan een melodie zijn, maar ook een heel lang geleden gehoord verhaal. Zo ook nu in deze nacht. Met een heerlijke mok koffie en een shaggie er bij zit ik weer eens aan m'n bureau achter de desktop te typen.... Om straks weer onder de wol te kruipen en stilletjes de HEER danken voor m'n ingeving boven staand verhaal aan het Forum toe te voegen.....

Mooi verhaal en ook een beetje triest..
Het is nl. ook een realiteit, wij houden de kerkdeuren met al onze vastgeroeste gewoontes en onze "tale Kanaäns' gesloten voor ongelovigen..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:54
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

WILLEMIJN232 schreef:
Ach Marian, het is zo heerlijk laag complex en ook ontspannend om daarna even te evalueren.......
En dat missen natuurlijk de mensen die niet kijken.......maar misschien zijn die niet zo laag complex als ik ben Verraste, verbaasde smiley

Vast wel Knipoog smiley
Volgende zondag zal ik mij ook eens laag complex opstellen.. Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op maandag 3 januari 2011, 12:54
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:52
BerichtOnderwerp: Gehoord op TV Zender: Family7

HERMAN388 schreef:
Waarom heeft Jezus gezegd
Mijn God, Mijn God, Waarom hebt Gij MIj verlaten?
Zwijgt God?

Ik denk dat Hij zich verlaten voelde/wist van God.

Maar zijn laatste woorden waren, zo staat in de Bijbel:

En Jezus riep met luider stem: Vader, in uw handen beveel Ik mijn geest. En toen Hij dat gezegd had, gaf Hij de geest.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:35
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Ik mis dus heel veel als ik " Boer zoekt vrouw " niet kijk?

Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

Ik vind het wel erg dat mijn kerstspullen nu allemaal weg zijn, vanochtend het laatste opgeruimd..
Kaal...erg kaal alles weer. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:28
BerichtOnderwerp: Gehoord op TV Zender: Family7

THOMAS968 schreef:
Het doet me een beetje denken aan de preek die ds. Miskotte hield, kort na de Tweede Wereldoorlog. Hij stelde toen dat het scheen of de duivel had geheerst op Aarde. Of het zo is, weet ik niet maar God leek wel erg zwijgzaam in Auschwitz, Gross-Rosen en waar al niet meer.

Thomas.

Of het zo is weet ik ook niet.
Wel kan de duivel veel vrijheid krijgen zoals met Job en met Jezus en in ieders leven.
Ja, de oorlog was vreselijk en wij weten niet de helft van wat ons nu verteld wordt, maar als je leest in de " Schuilplaats " van Corrie ten Boom en hoe zij alles ervaren heeft en zelfs na de oorlog en alles wat ze meemaakte nog zo'n vast vertrouwen heeft in God dat ze haar kampbewaakster vergeeft..

Zou God echt zwijgzaam zijn voor hun die het van Hem verwachten?
Hij is erbij..altijd.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op maandag 3 januari 2011, 12:28
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:09

CHATULIEM619 schreef:
Humor is er ook voldoende vind ik. Maar met moppen tappen gaat het snel de verkeerde kant op. Vooral geintjes maken over God vind ik veel tever gaan.

Is wel zo, maar in de Bijbel staan heel veel komische dingen hoor.

Ik geloof dat moppen waar het geloof een beetje op de tang wordt genomen soms, ook wel kan relativeren, het hoeft niet allemaal altijd zo zwaar toch?

En God lacht ook wel, om onze dwaasheid dan wel maar zou Hij ook niet een beetje humor hebben? is dat ook niet een stukje van Zijn beeld en gelijkenis?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:02
BerichtOnderwerp: Verliefd

MAR907 schreef:
Als ik rustig zit en luister naar de woorden van dit lied... dan word ik 'Verliefd!" bijvoorbeeld deze zinsnede "You give us hope when we hopefully lost our way".
Die Jezus waar ik dagelijks van mag getuigen, Die Jezus die de spil was in mijn relatie met mijn lieve Harma.
Die Jezus die het leven van jongeren bewust een nieuwe richting in stuurt.
Die Jezus, waarvan ik mag knielen "before Your throne".

Het is toch een hemels wonder dat er mensen zijn die hun relatie zo kort en bondig kunnen beschrijven in een lied. De Heer heeft mij een ander gave gegeven..
Er hier is iemand die de essentie van de boodschap verwoord in zo'n machtig aanbiddingslied.

Wonderful mericiful Savior
Precious redeemer and friend
Who would have thought that a lamb could
Rescue the souls of men, Oh You rescue the souls of men

Counselor, comforter, keeper
Spirit we long to embrace
You offer hope when our hearts have
Hopelessly lost the way, Oh we hopelessly lost the way

You are the One that we praise
You are the One we adore
You give the healing and grace our
Hearts always hunger for, Oh our hearts always hunger for

Almighty infinite father
Faithfully loving Your own
Herein our weakness You find us
Falling before Your throne, Oh we're falling before Your throne.

klik hier

Verliefd op Jezus? nee, dat niet..

Wel dankbaarheid en ontzag, dat zo een Almachtige God ons Zijn kinderen noemt..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 00:20
BerichtOnderwerp: Een fout in de vrouw

HENK710 schreef:
God zegt in deze anekdote niet dat tranen niet waardevol zouden kunnen zijn. Ook staat er niet dat God traanvocht niet gemaakt heeft.

Als je de laatste opmerking van de anekdote goed wilt begrijpen, moet volgens mij wel de context gelezen worden van het antwoord dat God net ervoor geeft aan de engel.

God geeft een mogelijke functie aan die de traan kan hebben. Hij laat daarbij de emotie geheel bij de mens liggen, die deze zelf op kan roepen. God kijkt vervolgens somber als de engel zegt dit geniaal te vinden, omdat God het eigenlijk, net als de vrouw, spijtig vindt dat die opgekropte emotie, onrechtvaardigheid en gebrek aan begrip bestaan. Dat zou niet nodig hoeven zijn... Zo moet je volgens mij deze anekdote lezen! Knipoog smiley

Mooie uitleg Henk.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:41

O humor Gods, o fijne lach,
die oplicht na de zware dag!
O meesterlijke, kleine daad,
die mij mijn dwaasheid proeven laat
Met zoveel milde, ted're spot,
dat ik terug moet lachen, God,
mij in Uw armen stort: een kind,
dat onverwachts den Vader vindt,
zijn toegebogen warmte voelt
en blij begrijpt wat Hij bedoelt, -
verlossend klein wordt, - dan bevrijd
afglijdt, tot spelen in de tijd!

Elisabeth Chéixhaou

uit: Okke Jager, De humor van de bijbel, in het christelijk leven
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 21:33

Waar gebeurd:

Twee ouderlingen zijn beide boer en wandelen op een zondag door het veld. Ze komen langs een stuk bouwland van de een. Het ligt er werkelijk prachtig bij. De ander werpt er een begerige blik op en wil het wel overnemen maar ja, het is zondag natuurlijk. Zegt hij:"Zeg, als het vandaag nu geen zondag zou zijn, hoeveel zou je dan voor je land willen hebben?""

Geweldig...

Erg leuk idee en ja lachen is gezond en ik geloof dat God ( eerbiedig gesproken )
er vast wel om kan lachen.
Of zeg ik iets verkeerds nu? Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 1 januari 2011, 21:44
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 00:37
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Ik werd wakker van mijn mobiel..een heel lief smsje...
Heel mooi moment, met als gevolg dat ik laat uit bed was, want ik heb de tijd liggen wegdromen...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 23:48
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

Bevrijdende liefde. Francine Rivers..

gebaseerd op een bijbels gegeven;
Hosea die moest trouwen met een prostituee.

Prachtig geschreven..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 22:23
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?

HENK710 schreef:
Ging iedereen er maar zo makkelijk mee om Marian...
Voor velen is het meer dan enkel dat...
(is het trouwens ook, want de roman is op historie gebaseerd)
Zoals voor ons de Bijbel meer is dan enkel een boek...

Dat kan met meer romans/boeken waar het christelijk geloof in verweven en /of die op historische feiten gebaseerd zijn.
Noem je ze daarom ook niet historische romans?

Ik geef toe dat er over deze roman veel te doen is geweest, en toch is het geen vergelijk met de bijbel.

Ik vond het een prachtig geschreven verhaal erg boeiend, maar ja, ieder zijn stijl.

zie Bol.com waar wel samenvattingen te vinden zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 21:56
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?

LORETTA033 schreef:
De Bijbel mag dan duidelijk zijn

Toch kan ik me er iets bij voorstellen dat in het algemeen een heleboel
mensen in verwarring raken door allerlei nieuwe leringen
dogma,s
te denken aan davincie code
alverzoeningsleer mdet evangelisch sausje enz enz
allerlei sectarische invloedene
rekening houdend met de tijd waarin we leven

wie staat ziet toe dat hij niet valle

De Da Vinci Code is een roman.
is dus duidelijk iets anders.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 december 2010, 16:01
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???

MAR907 schreef:
Scheiden is geen zonde.....er wordt geen gebod van God overtreden.....
Dus is het ook niet vreemd dat het voorkomt in de christelijke omgeving.

Zelf heb ik meer moeite mee, hoe men na een scheiding zich als "christen" gedraagd.
Voornamelijk in nieuwe relatie's.....daar zakt de broek van mij weleens vanaf en heb er vraagtekens bij of dat wel christelijk is......

Ik ook.. Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 december 2010, 15:08
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Eerlijk gepikt van Griffin, omdat ik het mooi vind en het o p een ander topic stond..
http://www.youtube.com/watch?v=GkHNNPM7pJA
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 december 2010, 14:57
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

GRIFFIN748 schreef:
Kerstevangelie in twitter/facebook/Android-stijl

http://www.youtube.com/watch?v=GkHNNPM7pJA

even los van de vraag of dit wel kan, is het meesterlijk in elkaar gezet.

wel een beetje off-topic, maar dat zijn we hier op CM inmiddels wel gewend
Hoi Griffin,

Prachtig gedaan idd. ik geloof zeker dat het kan, iets uit die tijd, vertaald naar onze tijd, knap gedaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 december 2010, 14:43
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???

QUELINE346 schreef:
Hoi allemaal,
Even serieus:
Pieter schreef eerder al , dat Christenen net zoveel zouden scheiden, (en andere dingen) als niet- christenen.....

En dat was nou juist mijn vraag:
Zouden Christenen nou juist niet MINDER moeten gaan scheiden, als niet-christenen? Percentage gewijs?
GIJ GEHEEL ANDERS?
En daarbij bedoel ik NIET de alcoholisten, of degenen die getrouwd zijn met anders-denkenden, of incest-plegende echtgenoten, of wat dan ook.

Ik bedoel dan de gelijkgestemden: degenen die samen voor God gekozen hebben:
Bij hen zou het echtscheidingspercentage toch in ieder geval veel lager moeten liggen, dan bij de anders-gelovigen????
of denk ik dan verkeerd??
gr
Queline
Hoi Queline,

Deze tekst wordt in andere vertalingen niet genoemd, dan staat er alleen dat wij Christus zo niet hebben leren kennen.

Verder geloof ik niet dat wij op welke wijze dan ook beter met zaken omgaan dan anders-gelovigen.

En degenen die samen voor God gekozen hebben zijn en blijven twee verschillende personen en kiezen dus op een bepaald moment niet meer voor God of niet meer voor de ander.
Je groeit allebei en met de tijd kun je allebei aan andere kant opgroeien, uit elkaar in plaats van naar elkaar toe.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 26 december 2010, 14:43
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 december 2010, 13:32
BerichtOnderwerp: Themachat

http://www.biblija.net/biblija.cgi?l=nl

Deze raadpleeg ik vaak online, staan veel vertalingen die je naast elkaar kunt lezen, al zie ik nu dat Aangenaam hem ook al geplakt had.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 26 december 2010, 13:43
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 39 Volgende
Pagina 33 van 39