Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 21:06
Onderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik ben het met nagenoeg alle stukjes eens. |
Je mag het wel eens zijn met de inhoud, maar ik vind dat er al genoeg met modder gegooid is op het forum over de charismatische bewegingen. Dus stop er ajb er mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 20:54
Onderwerp: slavernij
|
|
|
De hele voetbalwereld bestaat uit slavenhandel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 20:47
Onderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!
|
|
|
Shanita,
Ik heb de niet okee knop gebruikt. Ik vind dat je al voldoende dingen op het forum hebt gezet. Je weet inmiddels ook al de reacties van leden. Ik denk niet dat het erg op prijs gesteld is om nog met meer dingen op de proppen te komen, die de charimatische wereld in een kwaad daglicht zet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 09:01
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
MOMO697 schreef: | Hmm ik denk dat ik nog maar weer es een studie oppak en dominee ga worden ... |
Al een gemeente op het oog?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 21:34
|
|
|
GERRIT084 schreef: | En das een feit, en niet tegenstaande van dat, zij krijgen voor een anderhalf uur s,morgens, en idem s,avonds, als gauw 1.00.000€ per jaar. Zeker bij ons in ut dorp, en dan lopen ze zich nog te beklagen ook, over jou stemgedrag. Dat was aan het begin van de vorige eeuw wel anders gesteld, brood vlees, en groente kregen ze van de boeren, en de plaatselijke middenstand, een fiets van de fietsenmaker. Tegenwoordig hebben ze nog net geen auto met chauffeur. |
Vergeet niet de bezoeken aan ouderen en zieken, vergaderingen, cathchisatie... dat vreet ook uren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 21:10
Onderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nee het gaat mij om het princiepe! Iemand moet al jaren terug naar zijn moeder maar is nooit uitgezet. Nu is tie volwassen en moet tie opeens wel, dat vind ik niet fair! |
het beleid in de wereld is, opgenomen in het verdrag van het kind:
een aleenstaande minderjarige asielzoeker mag je niet uitzetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 17:10
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Dank jullie!
Ja, nu heerlijk overnachten in de hotelkamers van het leger de Heils
Ik heb nog een paar maanden om wat anders te zoeken, dat scheelt |
In laten schrijven voor huurwoning.... en gefeliciteerd met de verkoop...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 16:24
|
|
|
Een dominee kan pas afgezet worden als hij dingen doet die tegen de leer van de kerk zijn. Ook bij ontucht. Verder is een dominee vrij in waar hij predikant wilt zijn. De kerk verwacht dat de dominee tenmiste 4 a 5 jaar ergens staat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 13:00
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wijs mij dan eens concreet aan waar ik een kerk heb aangevallen? Ik wijs voortdurend op de leer die verkondigd wordt. Als ik een kerk zou aanvallen, zou ik vertellen wat die en die kerk deed. En wat voor slechte mensen daar zouden zitten. Als we niet eens meer van gedachten mogen wisselen over onze verschillen in geloof, heeft het forum helemaal geen nut meer in mijn ogen. Wat hier gebeurt, is, dat men doelbewust op de persoon wil spelen, zonder dat men inhoudelijk ingaat op datgene wat er geschreven wordt. |
Jij valt constant de leer van de reformatorische kerken aan. Terwijl elders op het forum er aanvallen worden ingezet naar de charismatische kerken. En mag schijnbaar van jou niet.
Maar soms is het onvermijdelijk in een dicussie om niet te persoonlijk naar iemand uit te valllen. Men valt de mening aan van wat iemand post. Men reageert op wat die persoon zegt en beweert. Dus echt doelbewust op de persoon spelen doet men niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 10:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja, idd Mariska. Omdat het niet gepast is in mijn ogen. |
Er is veel wat niet past in jouw ogen. Het gaat erop lijken dat jij weinig respect gaat vertonen naar mensen met een reformatorische achtergrond.
Nee kritiek hebben op de charimatische bewegingen dat schijnt niet te mogen. Maar kritiek uiten naar reformatorische kringen mag dus allemal wel? Omdat die dingen niet in jou straatje passen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 09:56
|
|
|
Ezechiël 18:10-20. Vers 20 luidt: "Iemand die zondigt zal sterven, maar een zoon hoeft niet te boeten voor de schuld van zijn vader, en een vader hoeft niet te boeten voor de schuld van zijn zoon; wie rechtvaardig is wordt als een rechtvaardige behandeld, en een slecht mens wordt voor zijn slechte daden gestraft."
Ik weet dat er een leer is die luid als volgt:
Als iemand een zonde gedaan heeft , en er geen vergeving om heeft gevraagd, dan zal de straf daarop over zijn kinderen en diens kinderen komen. Dus iemand kan gestraft worden om wat zijn overgrootouders gedaan hebben.
Deze bijbeltekst laat duidelijk zien, dat een ieder zelf verandwoordelijk is voor zijn daden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 09:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vind je dit nu eigenlijk wel kunnen? Amen kun je zeggen over belangrijke geestelijke onderwerpen, maar niet over zulke bijdragen. Eigenlijk vind ik dit spotten. |
Gaan we nu struikelen over het woordje amen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 20:33
|
|
|
PIETER649 schreef: | Om met jouw tenslotte te beginnen: haal nou es aub dat achterlijke idee van je uit je hoofd dat de kinderdoop een tovermiddel is tegen zonde. Alleen het bloed van Jezus wast de zonde weg. Dus niet een besprenkeling met water, en ook geen onderdompeling op oudere leeftijd. Sterker nog, al ga je een half uur op je kop, kompleet onder water, in de rivier de Jordaan staan, zitten al je zonden nog aan je euh.. achterste vastgeroest!!
Nou weet ik dat jullie evangelischen het oude testament vooral als een hinderlijk aanhangsel van de bijbel zien, maar er staat wel degelijk dat de gevolgen van zonden tot in het zoveelste geslacht zullen gelden.
Mede gezien dat jullie ook nog es dat rare ritueel hebben om mensen "vrij te bidden" van zonde van het voorgeslacht, snap ik jouw reactie al helemaal niet |
AMEN.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 17:50
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Niks toch, ik geef aan dat dat heel waardevol is. |
Je doet wel heel denigrerend over de kinderdoop dat alles er aan fout is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 17:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Op maandag 31 oktober schreef ik het volgende: |
Ik weet nog heel goed dat mijn vader 's morgens , na het eten God vroeg of hij die dag met ons wilde zijn. Ons wilde beschermen. Wat is daar mis mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 17:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is moeilijk om vanuit een hartekreet van David meteen een theologie op te bouwen. En ik geloof ook niet, dat je dit zo letterlijk moet opvatten. Het is meer een gekreun van alles wat hij fout had gedaan. Het staat ook lijnrecht tegenover andere teksten, die juist zeggen, dat je niet verantwoordelijk bent voor de daden van je ouders. En reinigen van onbegane zonden is volstrekt overbodig.
Iedereen is voor zijn eigen daden verantwoordelijk. Let wel: daden...en dat gaat zelfs zo ver, dat joodse theologen daarom ook moeite hebben, met het feit, dat Jezus alle zonden voor ons heeft overgenomen. Het is niet bestaanbaar, dat ze zouden denken dat een kind voordat het kon spreken al gezondigd had. Waarom leggen wij dat wel in teksten van het OT?
Tenslotte nog dit, als jullie ritueel ons zou afhelpen van onze zondige natuur, zou ik als eerste iedereen aanraden hun kinderen dat ritueel te laten ondergaan... |
Welk ritueel? Zou je ajb willen stoppen met bepaalde dingen in het belachelijke te zetten?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 2 november 2011, 17:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 11:53
|
|
|
Voor degenen die aan deze discussie (willen) meedoen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 11:32
|
|
|
Definieer eerst wat erfzonde is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 10:18
Onderwerp: De zondeval
|
|
|
Als wij van de straf op de zonden verlost willen worden, moeten we ten eerste weten wat zijn zonden, en hoe is het onstaan.
Dan pas kunnen we gaan kijken wat Gods plan is van Zijn verlossingswerk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 23:06
|
|
|
Ik zou graag een slotje op dit topic willen zien. Het word een eindeloze discussie over wellus en nietus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:48
|
|
|
Ik krijg nu werkelijk moeite met de term kinderritueel...
Kunnen we gewoon niet noemen wat we bedoelen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:26
|
|
|
Wat ik verder ook nog hoorde is , is dat Mauro zelf niet verder wilt doorleren.. dus wat studievisum? Laat hem deze school afmaken heeft ie nog een diploma.
Verder moet ie gewoon doen wat er in de wet staat.
En ja de politieke partijen hebben weer een speelbal gevonden om leden te trekken. Jammer dat de politiek dit voert over de rug van mensen die nergens part nog deel aan hebben.
Mauro Maurice is het slachtoffer van ons politiek beleid. Wie is de volgende?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 13:14
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dit onderwerp verzandt echter in een grote litanie tegen de evangelische gemeentes. En de voorbeelden die aangehaald worden zijn uit een ver verleden, dus echt niet actueel. |
Ik geloof nog steeds dat er vele dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Of ze nu 10 jaar geleden hebben plaatsgevonden of nu heden tendage. Dus actueel blijft het altijd wel.
Wat is het verschil tussen een litanie tegen de evangelische gemeentes en een litanie tegen de reformatorische gemeentes?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 13:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | A;s we filosofen waren, zou de discussie niet zo emotioneel zijn af en toe. Nee in principe gaat het hier om iets heel wezenlijks. Iets wat het hart van het evangelie raakt. Daar mogen we best wel met elkaar van gedachten over wisselen...
Wat is de feitelijke aanleiding geweest de kinderdoop in te voeren? Waarom blijft men zo halsstarrig volhouden dat het goed is, terwijl het niet de doop is, die de Bijbel beschrijft?
Zelf denk ik dat de link tussen doop en behoudenis de sterkst motivatie is geweest. De vraag of kinderen behouden zijn als ze niet gedoopt zijn. Keizer Constatijn liet hele legertroepen soldaten massaal dopen, omdat hij christen werd. De doop werd niet gekoppeld aan het geloof van de persoon, maar werd een voorwaarde tot behoudenis. Nog steeds zijn er groepen mensen, die hun behoudenis meer in de kerk zoeken dan bij hun persoonlijk geloof. En het argument: bij onze kerk doen we het zo, dus daarom doe ik dat ook, geldt nog steeds. Alsof de Heer aan ons vraagt: bij welke kerk hoor je? Ik denk dat de Heer eerder zou vragen: ben je wel gehoorzaam geweest aan Mij?? Te vaak gaan mensen ervan uit, dat omdat ze bij de kerk horen, ze automatisch behouden zijn. Ze zijn toch gedoopt, ze zijn toch uitverkoren? En het gevolg is, dat ze er maar op los leven. Dit zijn ervaringen, die ik zelf in mijn eigen omgeving meegemaakt hebt. Andere kerken laten de goddelijke inspiratie van de Bijbel los en vervangen het door hun eigen New Age evangelie. Allemaal een direct gevolg van het idee dat men toch wel behouden is, omdat men gedoopt is..
Het gaat veel verder dan alleen het meningsverschil over de manier van dopen. Het gaat om de existentiële waarde van Gods Woord en over de vraag wie horen er nu werkelijk bij Gods volk? Zijn dat de mensen, die als kind besprenkeld zijn, of zijn dat de mensen die zich daadwerkelijk toegewijd hebben aan God? De geloofsdoop vormt in die zin een scheidslijn, door de eeuwen heen. Waarom werden mensen door de kerk vervolgd als ze de geloofsdoop predikten? Om de doodeenvoudige reden, dat deze mensen voor hun geloof durfden uit te komen. En dat kan heel bedreigend zijn voor de gevestigde orde. En nog steeds worden mensen onder druk gezet als ze zich willen laten dopen. En nog steeds geldt het argument ik ben bij deze kerk, dus ik doe dat niet.
De verbondstheologie is geboren uit het idee dit ritueel te rechtvaardigen. De vraag is echter, voldoet dat wel? En veel mensen komen tot de ontdekking, dat het niet zo werkt. Je wordt als kind opgevoed met de gedachte dat je al behouden bent omdat je als kind gedoopt bent. En bij sommige kerken gaat het nog verder. Je bent behouden omdat je bij die kerk hoort. Dus als je de kerk verlaat ben je verloren. De kerk vormt de basis van het behoud van de mensen.
Ik val geen mensen aan. Ik val een theologie aan, omdat die naar mijn idee voor veel verwarring gezorgd heeft. Ze predikt nl. geen verlossing, terwijl de doop een teken van die verlossing is. |
De kinderdoop word nu heel anders bekeken. En de theologie achter de kinderdoop is: we zijn kindren van God. We behoren tot Hem toe. En binnen de reformatorische kerken word gekeken naar hoe de mens zondig werd, wat de zonde inhoud en hoe we verlost worden van de straf op de zonden.
Zo komen er geluiden uit de charismatische hoek: Wie niet gedoopt is door onderdompeling is niet wedergeboren en niet behouden.
Dat is hetzelfde als er reformatorische kerken zijn dat er buiten hun kerk om geen behoudenis is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 12:12
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Gerrit, soms denk ik dat je alleen maar reageert om ruzie te zoeken. Moet ik echt op deze reactie reageren? Het gaat me helemaal niet om alleen maar positieve verhalen te horen. Het gaat me erom, dat er van alles bij gesleept wordt om de evangelische wereld in een kwaad daglicht te stellen. En dat kan toch niet echt de bedoeling zijn van dit forum? |
Er gebeuren nu eenmaal zaken binnen bepaalde evangelische gemeenten die het daglicht niet kunnen verdragen. Moeten we onze ogen er voor sluiten? Ja, ook binnen de reformatische kerken gebeuren er dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. En moeten we ook daarvoor onze ogen sluiten?
De ene persoon heeft positieve ervaringen en de andere negatieve ervaringen. De een ziet gebedsgenzing als iets positiefs, terwijl een andere er een negatieve ervaring bij heeft.
Ik vind dat men best kritisch mag zijn naar gebedsgenezingen toe. En men mag zich best afvragen of men genezen is door het gebed en of door de medicijnen.
De ene evangelische gemeente is de ander niet. En men is vrij op het forum om zijn/har ervaringen van een kerkelijke gemeente op het forum neer te zetten.
Of dat slim is is een ander punt. Met wat je ook op het forum neer zet, men zal altijd wel tegen iemands schenen aanschoppen.
Als dat niet meer mogelijk is om je verhaal kwijt te kunnen, kan het forum wel opgedoekt worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:30
|
|
|
Al die jaren dat Mauro Manuel in Nederland verbleef heeft hij nooit een verblijfsvergunning gekregen. Nu is het zo dat Mauro uitgezet dreigt te worden. Hij kan in Angola een studievisum aanvragen. Als dat toegewezen wordt kan hij terugkeren. Zo is dat in de wet vastgelegd.
Waarom kunnen zijn pleegouders hem niet adopteren? Gewoon omdat zijn biologische moeder nog leeft en in Angola verblijft.
Kan hij terug naar Angola? In principe wel. Men zegt dat het een veilig land is.
|
|
Naar boven |
|
|