ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 22:18
BerichtOnderwerp: Calvijn

HARALD940 schreef:
Wat is een calvinistische kerk? zou Calvijn ten eerste gaan vragen denk ik.
Calvijn heeft nooit echt zijn naam zo belangrijk willen hebben als dat nu gebeurd.

En ik denk dat hij zich wel thuis zou voelen in een kerk waar men het geloof niet stil laat staan of afbakent, maar de ruimte geeft om te evolueren ten goede.

Vernieuwende |Theologie bedoel je????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:50
BerichtOnderwerp: Vergeving

JOL252 schreef:
Sorry Willemijn, ik liet me even meeslepen... maar wil je er nog iets over kwijt, een zogezegd KPG-tje? Engeltje smiley

Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:43
BerichtOnderwerp: Schilderkunst...

ROELANDE345 schreef:
In onze kerk noemen ze het profetisch schilderen.
Als het beestje maar een naam heeft he Knipoog smiley
En iets wat mooi is is gewoon mooi

Net als met yoga bedoel je???? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:43

JOL252 schreef:
mag ik ook mag ik ook? Clown smiley

Ik wordt helemaal niet serieus genomen merk ik.... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:41

ROELANDE345 schreef:
hij is inderdaad heel mooi

Ik heb op spiritueel schilderen gezeten en daar maakten we ook dit soort schilderijen, dus ik ben verbaasd dat dit hier onder de categorie mooi wordt geplaatst.....bijzonder
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:37

CARMEN073 schreef:
1 van zijn mooiste schilderijen... vind ik...

Michel van den Einden:

het is wel erg spiritueel, mag dat wel????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:36
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen

PIETER649 schreef:
van der staay? wiesdah??

enne... ik heb op de groze blonde leider gestemt, niet op omo ( witte reus wast beter maar ik zag geen omo op het formulier )

- 11 he?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:34
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

CORTAZAR588 schreef:
slechtste moment van de dag.....
als je helemaal klaar bent voor de mooie zomerdag en overeenkomstig jezelf hebt gekleed en dan ......

je voelt hem wel denk ik ?

dan wil ik acuut weg uit dit regenland.

is een heel veel voorkomend slecht moment.

kost geen geld , maar als je het zou moeten uitdrukken in een boete voor te hard rijden , dan komt het overeen met die van Pieter.

lekker tuffen , 140-150 km/uur , mooie kruis snelheid en dan ......flits ...een koude douche.

Weerplaza op je Iphone zetten......krijg je een half uur van tevoren een geluid van een regenbuitje als het in jouw stad gaat regenen.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:32

Pieter, Annette, Roelande en Sven:

Eerst laat Chatuliem op het forum weten dat hij door mijn occulte gedachten niet in mij geïnteresseerd is....Ik loop dus een blauwtje...........

Wat doen jullie???? Stellen een date voor met allerhande suggesties........pffff
en maken mijn hartezeer nog een beetje erger Boze smiley Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:12

ERIKA129 schreef:
hihi ik ben niet altijd wijs he Knipoog smiley Clown smiley

Wel eigenwijs toch? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:06

ERIKA129 schreef:
Ze mag wel alles eten he Knipoog smiley maar weten is twee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ach joh das de leeftijd he vrouwen van 57 denken dat ze alles mogen weten Clown smiley Knipoog smiley

Erika....... Knipoog smiley beetje meer respect he? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:05

PIETER649 schreef:
ik was dees ochtend de allereerste in t stembureau en ik heb voor t eerst van mn leven op de grote blonde leider gestemd.

Van der Staay is toch vrij klein? Noem jij dat een grote blonde reus?????

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 13:22

CHATULIEM619 schreef:
Dat je moeite hebt met vergeving is wel duidelijk. Maar waar leg je dan de grens. wat moet je wel vergeven en wat niet? Of waar moet je wel vergeving om vragen en waar om niet?
Je hebt zelf al aangegeven dat je moeite hebt iemand te vergeven die iets totaal verkeerd gezegd en begrepen heeft. En als je daar al moeite mee hebt, denk ik dat je eigenlijk vindt dat je niemand hoeft te vergeven.

Je begrijpt helemaal niet waar ik op doel.....dus niet invullen. Ik heb totaal geen moeite met mensen die wat verkeerd zeggen.... en ook al had ik dat wel is het niet aan jou om daar een waarde oordeel over te geven Jij vindt van alles over mij wat kant noch wal raakt.....Ik heb het over wel wat ergere zaken in het leven mag dat duidelijk zijn......
En mijn vraag was ook aan Harald gericht met wie ik een boeiende discussie over vergeven had.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 12 september 2012, 13:24
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 12:29

HARALD940 schreef:
Vergeving en het kleed zijn wel 2 verschillende dingen.

Persoonlijke vergeving is iets wat jij doet, en dat kan in sommige gevallen/zonden zeer moeilijk zijn voor jezelf en vergeving. in moeilijkheid kan het enigszins vergelijkbaar met de rijke jongeling en het koninkrijk van God, maar denk daarnaast aan bv. David, de man naar God's hart, maar toch iemand die overspel pleegde, en er een moord voor pleegde, en toch weer vergeving kreeg terwijl hij voor de moord eigenlijk de dood verdiende. Ook hij had toen erg veel moeite met de vergeving.

En een rein kleed krijg je van God, Hij heeft jou dan al vergeven.

En of de vrouw van Dutroux vergeven is, dat is tussen God en haar.
Al is haar keus om in een klooster te gaan leven, er niet een die uit gelovige gronden genomen is, ze zal er wonen als gast die meewerkt in en rond het klooster, maar word geen non. Ook een spijtbetuiging aan de getroffen families heeft ze (nog) niet gegeven.
En hoe dat zal zijn voor de ouders van de vermoorde en uitgehongerde kinderen, hopelijk kunnen ze het (tot op zekere hoogte) verwerken, met Gods hulp.

Het gaat toch over reinheid en gerechtigheid? En die gerechtigheid is juist het lastigste.....Je kan ook iets met Gods hulp een plekje in je leven geven zodat het voor jou acceptabel is om verder te leven.....Dan heb je het niet over vergeven en gerechtigheid en dicht je die ander zeker geen rein kleed toe.......Ik denk zelf dat God dat ook helemaal niet van je vraagt want dat is in sommige gevallen niet eens aan de orde...
Er zijn christen die voor hun daden zelf vergeving vragen aan God terwijl de ander -die ze wat aangedaan hebben dat niet kan...ik vind dat wat te gemakkelijk en ook niet fair.....beetje lichtzinnig komt me dat over......Je ziet dat veel in Evangelische kringen, als je maar wedergeboren bent komt het wel goed wat je ook gedaan hebt met als reden dat je niet in haat wilt leven??????
Maar misschien heb jij daar een andere uitleg over?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 12 september 2012, 12:57
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 12:11

ANNETTE792 schreef:
Na Balkenende naast Bush vrees ik nergens meer voor Willemijn, ik vrees nog steeds dat tie achter de schermen om een handtekening gevraagd heeft.

Ik denk dat mensen die op de SGP stemmen dat niet doen om de SGP de grootste partij te maken, sterker nog, als die kans er in zat had ik er bewust niet op gestemd. Ik heb bewust een oppositiepartij gekozen.

Ja, daar heb je nu ook weer gelijk in, dat beeld had ik even verdrongen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 12:04

ANNETTE792 schreef:
ik heb mezelf verbaast en WEL op de jarige gestemt ha ha.
Ook niet een partij wat normaal mn eerste keuze is hoor, maar ik kon dit jaar echt geen betere bedenken en of het een man of een vrouw is maakt me nooit zo uit.
Wat ik voornamelijk tegen de PVV heb is dat partijleden eigenlijk niet meer dan noodzakelijk kwaad zijn, het komt allemaal een beetje over als een dictatuur. Ik kan niet achter alle punten staan maar snap wel waarom stemwijzers me die kant op sturen, er zijn best punten waar ik me wel in kan vinden.

De keuze was een serieuze stem op de SGP of een proteststem op de anti-europapartij, ik ben toch maar voor de serieuze stem gegaan maar niet omdat die partij christelijk is, juist die puntjes die ze 'superchristelijk' maakt vind ik vaak een beetje onrealistisch.

Maar Annette, zie jij van der Staay nu al naast Obama staan of Poetin?
Het is een vreselijk aardige jongeman, ik ken hem zelfs persoonlijk....maar zo'n beeld probeer ik me dan altijd even voor te stellen.. ik ben erg beeldend he?.Die vegen hem toch op?????
Ik stem er niet op maar ik vond de Christen Unie ook zo slecht nog niet....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 12 september 2012, 12:09
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 11:39
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

LEANNE226 schreef:
Wat doe je als je weet dat 3 kennisen per 1 maart hun baan kwijt zijn maar zij dat zelf niet eerder zullen horen dan per 1 februari?
Ik baal stevig van deze info!
Managers gaan over lijken en om hun geweten te sussen proberen ze er anderen in te betrekken,bah!

Gelukkig kennen ze bij mij op het werk het woord integriteit nog.........hoop ik Verraste, verbaasde smiley misschien weet mijn collega wel meer over mij dan mij lief isKnipoog smiley

Zo werkt het al jarenlang.Het gaat me te ver om managers alleen maar de schuld te geven.......die moeten van hogerhand ook een beleid uitvoeren en vechten meer en houden meer mensen in dienst dan die drie, misschien waren het er anders wel 6 geweest....
En hadden ze wel een vast contract? Of werd hun contract niet verlengd?
Situatie kan ook nog gaan veranderen dat ze er in februari niet uithoeven?
Dat het nu een optie is? Niets is veranderlijker dan het bedrijfsleven he?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 12 september 2012, 12:16
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 11:37

ANNETTE792 schreef:
Ze schrijft toch ook nergens dat je op een zogenaamde christelijke partij moet stemmen? Enkel dat je moet kijken of een partij en het beleid dat ze willen gaan voeren met jou eigen christelijke normen en waarden overeen komt, en niet blind afgaan op wat een stemwijzer zegt.
Ik heb redelijk wat stemwijzers en stemkompassen ingevult dit jaar en als ik die volg moet ik PVV stemmen, een partij die me tegenstaat en waar ik ook echt niet op gestemd heb.

Toch wel op Agema gestemd dan? We hebben gelukkig kiesvrijheid in Nederland, ik stem niet op de PVV, ik vind ze niet zo vriendelijk naar onze medemens......
Ik wilde SGP stemmen . Kees van der Staay is vandaag jarig, maar ik stem altijd op een vrouw dus het wordt me onmogelijk gemaakt........ Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 12 september 2012, 11:40
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 00:09

SHANITA130 schreef:
Hai Willemijn!

Wat ik heel tof vind van je: je denkt vaak genuanceerd! Knipoog smiley

En niet van zwart is zwart, wit is wit, er zijn idd nog zoveel grijstinten tussen.

Daarom, als jij iets schrijft, kan ik daar zo heerlijk over nadenken...
Omdat er zoveel wijsheid in zit, in je postings, nu weer Knipoog smiley

Dank je wel! Lachende smiley

Sweet dreams tonight! Slapende smiley

Engeltje smiley

Aardige woorden Shanita....dank je wel.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:55

HARALD940 schreef:
Je kan het misschien ook iets anders bekijken in die laatste zin.

Jij bent nog steeds jij in de laatste zin, in je zondige maar gelovige aard, maar je hebt het kleed Jezus als een gift gekregen, en je hebt het niet zelf aangetrokken omdat je het waard was, maar je werd erin aangekleed omdat je door Jezus werd waard gezien.

Maar hoe zit het dan met je persoonlijke vergeving? Het zijn prachtige woorden, maar jij weet net zo goed als ik dat vergeving soms een brug te ver kan zijn.....en dan heb ik moeite met de term een rein kleed.....
De vrouw van Dutroux heeft zich ook bekeerd maar zij heeft wel vreselijke dingen gedaan. Wandelt zij nu ook in een rein kleed......?
Hoe zou dat voor de ouders van die vermoorde en uitgehongerde kinderen zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:07

JOB303 schreef:
hoi willemijn.

je was het niet eens met de laatste regel van het gedicht.
dat is op zich wel te begrijpen. in de bijbel staat dat de rechtvaardige 7 maal per dat struikelt. heel vaak betekend dat.

toch is het wel waar wat in het gedicht staat.
het geldt degenen die werkelijk in Christus zijn. ze hebben met Hem mogen ruilen; Hij heeft hun zonden gedragen, zij krijgen zijn volmaakte gerechtigheid. in de bijbel wordt dit vergeleken met een wit kleed. ze zijn rein in Hem.

maakt dit zorgeloze mensen?

Nee. Het ware geloof in Hem heeft in zich dat het Christus weldaden aanneemt, en van daaruit dankbaar is.
In de gelovigen is dit helaas niet altijd even sterk aanwezig, maar het wordt als het goed is wel steeds meer hun begeerte.
het is een kenmerk van het ware geloof, dat de gelovige altijd streeft naar volmaaktheid.

Ze hebben een Zaligmaker Die hen lief heeft gehad en ook lief zal hebben tot het einde. Hijzelf zorgt ervoor dat ze niet zo zullen struikelen dat ze het geloof zullen verloochenen of verloren gaan.

zijn ze dan niet verantwoordelijk voor hun daden?

dat zijn ze wel, je kunt bv. in de bijbel lezen dat jakob zijn vader bedriegt, en vervolgens door zijn oom, en weer later door zijn zoons bedrogen wordt.
hieruit kunnen we leren dat God het niet goedkeurde wat hij deed.
toch kwam hij met Zijn God niet bedrogen uit.
Daarom is hij, ondanks dat zijn falen niet goed te praten is, toch zo gelukkig.

er zijn altijd gelovigen geweest. wij kunnen niet aan de buitenkant zien of het vanbinnen waar is. het komt er op aan of ons geloof niet door onszelf gemaakt is, maar door God aan ons geschonken is. dat zal dan ook in onze wandel te zien zijn.

zeg dus nooit, niemand is volmaakt en ik ook niet, dus een zonde meer of minder maakt niet uit.
of we moeten zelf de straf voor onze zonden dragen, of Hij heeft onze zonden gedragen en dan wil je ook voor Hem leven.

gr. Job[b]

Dat bedoel ik er niet mee te zeggen....Er wordt in sommige kerkelijke kringen vrij makkelijk over vergeving gepraat.....vergeven is voor mij dat je inziet waar je de ander mee gekwetst hebt en onheus bejegent hebt........en vice versa.......dan kan je niet makkelijk zeggen ik heb een rein gewaad......inzicht in wat je hebt gedaan en dan vergeven........
En niet denken, God vergeeft me dus mijn schuld is schoon gewassen, dat vind ik te makkelijk....Snap je wat ik bedoel te zeggen Job?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 11 september 2012, 23:22
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:14

VISSER278 schreef:
Ik kan niet alles vertellen natuurlijk. Kan hier moeilijk gaan vertellen dat ik vannacht nog moest afwassen, stofzuigen , dweilen , ramen zemen en nog meer van die huishoudelijke werkzaamheden. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Mag jij jokken van je moeder??????? Verraste, verbaasde smiley Het is gewoon privé....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:55
BerichtOnderwerp: Satan: de tegenstander van de christen

PIETER649 schreef:
zal wel ff gniffelen zijn, hooguit Lachende smiley

Nou, inderdaad....over lange tenen gesproken........ Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:26

VISSER278 schreef:
Ondanks dat ik de wekker niet gehoord heb was ik wèl op tijd op m'n werk.
Als je heel de nacht wakker ben , heb je geen wekker nodig , W-tje.

Was je druk met de drieling? Of bang dat je je versliep?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:22
BerichtOnderwerp: waarom altijd dat verfoeilijke engels?

SHANITA130 schreef:
Ja, maar dat doen amerikanen nu ook, als je naar een film kijkt, geen klassieker, maar een recente film, zo, erg veel fouten.

Zo van: do you wanna have a coke?, ipv, do you want to have a coke?

FF voorbeeldje.

Je ziet ook, dat er steeds meer nederlandse termen en woorden worden gebezigd in amerikaanse films en series. Denk de invloed van de veel nederlanders daar...

S. Amerikaans en Engels is veel mooier dan nederlands..

Gelukkig hebben we hier Chatuliem die de fouten verbetert......
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:21

MARIO216 schreef:
Heb je het nu tegen jezelf Knipoog smiley

tegen Visser..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:10

VISSER278 schreef:
Wat maakt het mij nou uit of het een leeuw , een hyena , een luipaard of voor mijn part een dino is .
Maar over dat vak biologie , dat kan kloppen .
Hij vertelde er nl bij dat hij dat ook gehoord had van een ouderling. Knipoog smiley

Wat zijn ouderlingen toch wijze mensen he???
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 20:46

CORTAZAR588 schreef:
bedankt voor je zeer structureel commentaar.
is echt een enorme verheldering.

en als je ervan over je nek gaat , kun je niet veel hebben.
is een zeer mild omschrijving.

niet de hele wereld kan door een deur.
en antisemitisme verdedigen en lafheid goedpraten verdient wat mij betreft geen vriendelijk woord.

en het enige wat sebastiaan aanvoert is dat ik met teksten moet komen of onderbouwing van het feit dat de slappe hangjas houding van de kerken in de 2e WO ook echt is gegaan zoals ik het durf te stellen.

Wat voor bewijs willen jullie hier ?
zijn 105.000 namen niet genoeg ?
staat er ergens in de annalen dat de gereformeerde kerk actief heeft meegholpen om joodse kinderen weg te smokkelen?

of dat er gewapend verzet is geweest?
van de refo club?

nee ze hebben een papieren protest aangetekend.
titus brandsma en dietrich bonhoeffer hebben hun nek uitgestoken.
de gereformeerde clubs waren allang blij dat ze van de joden af waren.

BTW datt moet jou bevallen met al je engelse kreten , de vervangingstheologie is ook door die Calvijn in het leven geroepen.

dat ik deze dingen zou moeten aantonen is wel een beetje domme dingen vragen.

en de argumenten daarvoor heb ik al gegeven.
dat het niet goed valt in protestant nederland is jammer.

de historie spreekt voor zich .......of willen jullie misschien ook nog gaan bweren dat de joden het erzelf naar hebben gemaakt ?

en nee ik drink niet dank je.
noch heb ik op een andere manier een verslaving
wel een enorme hekel aan de zelfgenoegzaamheid van de protestantse kerk zodra het op de Shoa aankomt en hun laffe gedrag tijdens de 2eWO

dat mijn beste , is erger dan de nazi propaganda zelf, dat is goed praten van moord in de naam van het geloof.

Ging dit nu over de Engelse taal?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 20:24
BerichtOnderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!

CORTAZAR588 schreef:
wie is er nou een echte man ?
alle vrouwen kunnen tegen pijn , kunnen 5 dingen tegelijk doen en nog veel meer.

volgens mij is er een fout gemaakt in de benaming ......zijn de mannen de vrouwen en vice versa.

en voor de vrouwen die echte mannen willen .......

dat is geen pleziertochtje me dunkt.

Maar even serieus:

Wat willen vrouwen nou eigenlijk van een man ?
Dat hij lief is en begripvol enz enz , maar een echte man is ook een beetje oer man.

geven niet om een beetje zweet , zijn niet echte praters , lossen dingen liever alleen op.
ook niet bang voor confrontaties ......

waar dan ook harde woorden vallen.
maar daarna zand erover ( niet voor iedereen gaat dat op)

maw willen nederlandse vrouwen wel een echte man ?
of een man die eigenlijk in veel dingen toch de vrouwlijke aanpak prefereert?

Weet je dat dan niet????? Zijn credit card toch???? Kijk, gelijk weer zo'n engels woord.....dus zijn betaalpasje......
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 19:44

CHATULIEM619 schreef:
Een groot deel van onze NL woorden hebben hun oorsprong in het Frans. Denk eens aan de werkwoorden die eindigen op -eren. Dat komt door de Franse bezetting. Maar ik denk dat er wat anders onder zit. Ons land is vanaf haar oorsprong altijd open geweest voor invloeden van het buitenland. We zijn van oudsher een immigratieland. Wat Wilders doet is dus heel onnederlands. De handel zit ons in het bloed en vormt de ruggegraat van onze maatschappij. Omdat we van nature zo internationaal georiënteerd zijn, is het logisch dat we ook de buitenlandse talen overnemen.
Op dit moment komen er heel veel Engelse termen in onze taal, dat komt mede door de opkomst van de computer en het internet. Ik vind het altijd prettig dat ik me heel goed kan redden in het Engels en daarmee ook de internationale web sites kan lezen.
Ik heb mn kinderen van jongs af aan met het Engels geconfronteerd. Het gevolg is dat ze zich zo goed kunnen redden in het Engels, dat ze er nog profijt van hebben.
We leven in een internationale wereld en het Engels wordt verreweg het meeste gesproken. Mijn advies is, ga er actief mee bezig en je zult merken dat het makkelijker is dan je denkt.
Vannacht kon ik niet slapen, heb nog ff gekeken naar de toespraak van Obama. Ongelofelijk, ik zat met tranen in mn ogen. Wat een geweldig sprekerstalent heeft ie. Als ik in USA zou wonen, zou ik op hem stemmen.

het gaat er niet om dat je je niet kan redden in het Engels, Engels is een wereldtaal....De discussie was nu even dat het Nederlands zo doorspekt is met Engelse woorden en dat dat niet nodig is want Nederlands is een mooie taal...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 180 Volgende
Pagina 32 van 180