ChristianMatch

Forum

Berichten van LEONARD480
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 56 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LEONARD480
Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 00:54
BerichtOnderwerp: PC-problemen

FRANKT627 schreef:
Ja waarschijnlijk is er iets met de geluidskaart niet in orde. Ik kan bij Skype een 'micro-test' doen het probleem is dat ik me zelf bijna niet hoor. Ook wanneer ik met mijn ouders aan de skype hangen horen ze me haast niet. Misschien is het iets met drivers of zo. Ik ken er helemaal niets van. Liedjes van Youtube kan ik wel heel goed beluisteren. Dus is het iets tussen Skype en Windows denk ik...Marcowaal ken ook wel iets van computers Knipoog smiley ...waar zit hij ergens???

FT

Weet je Frankt ..misschien toch een instelling die niet goed is ingesteld...
Welk merk is je geluidskaart??
Is het een onboard geluidskaart of een pci variant?
Krijg toch sterk de indruk van je instellingen..
Laatste drivers downloaden is altijd goed natuurlijk...
en vele vragen en oplossingen staan op helpmij.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 00:25
BerichtOnderwerp: chantage???

Lukas 18:18-27

Het is een bekend verhaal. En velen kunnen de bedoeling en de strekking van dit bijbelgedeelte al wel invullen. Dit gedeelte lezende ben ik toch wel jaloers op deze man geworden. Hij komt toch maar bij de Here Jezus met de vraag wat hij moet doen om het eeuwige leven te beërven. Zo jong als hij was, was hij bezig met de dingen van de eeuwigheid. Hij denkt dat hij al de geboden serieus heeft onderhouden en toch voelt hij zich niet verzekerd van het eeuwige leven. Hij heeft een verkeerd begrip van de wet als gevolg van het onderwijs van de Wetgeleerden. Zij pasten de wet van God toe alleen op het uiterlijk leven. Maar de Heere Jezus zet dat recht. De wet is ook van toepassing op ons hart, onze gezindheid, onze gedachten, onze begeerten en onze bedoelingen. De wet van God moet niet alleen naar de letter maar ook naar de geest gehouden worden. Deze man en ook wij kunnen daar niet aan voldoen. Als het gaat om het onderhouden van Gods geboden en het bezig zijn met de vraag: „Wat moeten wij doen om het eeuwige leven te beërven?” is deze jongeling een voorbeeld voor ons. Maar de Here Jezus kent deze man beter. Hij kent hem tot in het diepst van zijn hart.De Heere Jezus weet waar het hem op vastzit. Hij is gierig. De man maakt van zijn geld zijn afgod. En die afgod moet hij kwijt, want anders is hij een verloren man. En dan komt er een radicaal advies: hij zal alles weg moeten geven. Niemand kan twee heren dienen of hij zal de één aanhangen en de andere verachten. Bij de rijke jongeling zijn zijn goederen een afgod voor hem. Maar zo kunnen er tal van belemmeringen zijn om het koninkrijk van God binnen te gaan. Zullen we eerst eens naar onszelf kijken. Ook ons kent de Heere Jezus beter en dieper dan we onszelf kennen. Waar zit het bij ons op vast, ook op ons geld of zijn er andere afgoden? En laten we maar niet doen of wij nergens aan vastzitten. Wij zijn geen haar beter dan deze jongeling. En als het er op aankomt zullen we moeten kiezen en loslaten wat ons lief is en wat ons hart in zijn greep houdt. De Here Jezus zegt tegen deze jongeling: „Eén ding komt gij te kort; verkoop alles wat je bezit, verdeel het onder de armen en gij zult een schat in de hemel hebben en kom hier en volg Mij.” Er wordt een schat in de hemel beloofd. Laten wij ook hier een juiste keuze maken. Dit Bijbelgedeelte leert ons en we weten het zelf ook wel dat het onderhouden van Gods geboden en de werken der wet ons niet zalig kunnen maken. Dat is onmogelijk. Maar de mogelijkheid om zalig te worden ligt in Christus. Hij heeft de wet volmaakt onderhouden en vervuld. Niet door de werken der wet, maar alleen door het geloof in Christus volbrachte werk beërven wij het eeuwige leven. Hij is in de wereld gekomen om voor ons de weg te openen om uit genade door het geloof zalig te worden. Wij zullen moeten komen met lege handen. Hij heeft in Christus Zijn hand naar ons uitgestoken en zegt: „Mijn kind kom bij Me. Ik heb volledig de rekening betaald van je schuld en zonde, voldaan aan het kruis van Golgotha.” Er staat veel op het spel. Nee, alles staat op het spel. Laten wij maar alles uit handen geven in Zijn doorboorde handen. Laten wij maar tot de erkentenis komen: „Gij zijt mijn één en al.” Laten we maar op onze knieën gaan en zeggen: Moede, kom ik arm en naakt, Tot de God die zalig maakt. Die de arme kleedt en voedt, Die de zondaar leven doet. Als wij Hem zo volgen, dan zullen wij een schat in de hemel hebben. Dan zullen wij Hem ook éénmaal zien van aangezicht tot aangezicht. Moge dat ons aller deel zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 17:26

MARIA576 schreef:
Lisa, volgens mij heb je het in dit stuk én het vorige stuk bijzonder goed verwoordt. Duidelijker kan volgens mij niet.
Wat ik niet zo goed begrijp is de tweedeling die sommigen maken: Liefde versus Wraak/straf. Het één: de Liefde, is niet álleen maar 'onder de kin kietelen'...en het ánder: wraak/straf is nooit zonder de Liefde. Trouwens, ik gebruik zélf liever het woord: correctie.Voor onszelf kunnen we heel goed begrijpen dat Liefde en correctie hand in hand gaan. Wij kunnen onze kinderen niet opvoeden, leiden naar volwassenheid en tegelijkertijd álles maar goed vinden wat ze doen of zeggen! (ik niet althans, soms moet ik ook beslissingen nemen die mijn kinderen helemaal NIETS vinden..en toch doe ik het voor hén, omdat ik zie dat als ik hen hun gang laat gaan, ze gewoon de verkeerde keuzes maken!) Een familielid van me zei ooit eens: 'jij mocht zowat niets van je ouders, maar ik mocht álles...ze vonden alles goed en dát heb ik ze héél erg kwalijk genomen! Hadden ze me maar meer regels gegeven want nu ben ik járen bezig geweest om de grenzen van mijn leven te zoeken en bepalen'
Ik zal nooit vergeten dat ze dit tegen me zei en het geeft volgens mij ook heel goed aan wat Liefde werkelijk is. Liefde is het állerbeste willen voor iemand. Zoals God het allerbeste voor ons wil, ja zelfs zóver is gegaan, dat Hij door de dood héén is gegaan, voor onze zonden.
Het heeft God altijd bedroeft, als de mensen zich van Hem afkeerden en zondigden. Toch wilde Hij steeds opnieuw beginnen met ons. Elke keer weer! Soms was er tucht en opvoeding voor nodig...maar wél met het doel om ons mensen te doen omkeren van het verkeerde pad en het énige waarachtige pad, het pad dat tot leven leidt, weer op te gaan.
Regels? Zijn dat beperkingen? Nee, eerder een kader waarbinnen je veilig mag leven, wetend dat het goed voor je is.
Regels brengen ook rust..(als het goed is) en duidelijkheid.
Als ik, als wij geloven..dat HIJ dé Weg en dé Waarheid is...mogen we er gerust vanuit gaan dat zijn Liefde en al wat HIJ van ons vraagt, bedoeld is om te léven, écht te leven en vrij te zijn.

Begrijp werkelijk niet op Bijbelse gronden waar je de tweedeling mee rechtvaardigt. Kan heel ver mee gaan ....en natuurlijk kennen wij dat God liefde is ....en tevens ook barmhartig en genadig, maar als wij blijven volharden in het overtreden van zijn regels, wat dan??

Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 17 maart 2011, 17:27
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 11:45

Het is een veronderstelling dat hier op het forum een leer van de contraremonstranten verkondigd wordt, tegenover de remonstrantse leer.

Had het niet in het persoonlijke vlak beschreven Lisa, want aan jouw geloofsleven daar twijfel ik ook niet aan.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 09:48
BerichtOnderwerp: Drachten

DINI968 schreef:
Even voor de duidelijkheid, ik heb wel een auto tot mijn beschikking maar heb er een vreselijke hekel aan om ergens naar toe te rijden waar ik de weg niet ken...............daar ga ik met mijn zelfstandigheid en grote mond................
Dus als iemand mij ergens op een handige plek p kan pikken, heel graag.[/quote]

Weer daar de weg ook niet hoor ... maar de tomtom weet wel raad hoop ik ....avond daarvoor zit ik in Hasselt vlakbij Zwolle ...dus mocht het een probleem zijn, moeten we even naar een oplossing zoeken.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 01:27

FRANKT627 schreef:
Hoi Leonard en Cross,

De outlook doet het inderdaad weer. Op google probeerde ik de site van KPN te openen en dat lukte ook niet. Misschien was hun "computer-machien" wel defect zoals je zelf zegt.

Nu het probleem met de skype nog proberen op te lossen. Boze smiley

Frank

Fijn dat het weer werkt Frank...

En Skype ???iets met de geluidskaart ???
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 01:17
BerichtOnderwerp: vergeven

Vergeving

U bent voor onze zonden aan het kruis gestorven.
U geeft ons een beter Huis,
Bij de Vader Thuis.
In de Hemel nodigt U ons uit.
Wij zijn Uw Bruid.

U moest lijden en strijden voor al onze zonden.
U heelt alle wonden.
Vergeving van je zonden heelt (geneest) al je wonden.
De Vader heeft U naar ons toegezonden.
En U haalt alles wat verkeerd is uit onze monden.

U vergeeft alles wat wij verkeerd hebben gedaan
En U kijkt niet meer tegen onze zonden aan.
Wij slaan onze ogen voor U neer,
“U bent zo geweldig goed, oh Heer!
Dank U wel dat U onze zonden vergeeft,
En dat de duivel voor U beeft.
Maar U heeft hem verslagen.
De duivel zal het steeds opnieuw wagen maar U,
U verlost ons van zijn plagen”

We moeten ook elkaar vergeven
als iemand ons iets heeft aangedaan.
We moeten er niet op los slaan,
maar naar de Vader gaan en Hem om vergeving vragen,
en niet over die ander gaan klagen.

Het leven is een strijdwagen
De zonden volgen ons dagen op dagen,
Maar vergeet niet om vergeving te vragen.
Hij geeft je de moed en de kracht en zet een wacht voor je lippen.
Zodat er geen verkeerde dingen uit kunnen glippen.

Ga toch met je zonden naar God,
en luister naar Zijn Gebod.
Dit was het slot van mijn gedicht
Ik hoop dat je je op de Heere richt met heel je leven en je hart.
Dan ben je rijk,
en kom je later in Zijn Koninkrijk!

http://www.gedichten-freaks.nl/349182/

Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 17 maart 2011, 01:20
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 01:05

Het Chantage

Het begrip chantage krijgt nu een andere dimensie en waarin de liefde van Christus jegens ons centraal staat.
Begrijp wel dat de liefde van Christus en dus God centraal staat in de beleving van veel Christenen, maar er word nu ook in wezen de essentie voorbij gestreefd van het ware geloof.

"Want de toorn Gods wordt geopenbaard van den hemel over alle goddeloosheid, en ongerechtigheid der mensen, als die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden..." ROMEINEN 1:18

Je kunt het misschien met de mantel liefde alles bedekken maar de bovenstaande Bijbeltekst geeft toch duidelijk aan dat waar deze dingen zich afspelen er toch sprake is van een toornig God die jegens hem ongehoorzaam zijn.

Hij komt in heerlijkheid en kracht, "Met vlammend vuur wraak doende over degenen, die God niet kennen, en over degenen, die het Evangelie van onzen Heere Jezus Christus niet gehoorzaam zijn. Dewelken zullen tot straf lijden het EEUWIG VERDERF, van het aangezicht des Heeren, en van de heerlijkheid Zijner sterkte,..." 2 THESSALONICENSEN 1:8-9

In deze Bijbeltekst geeft God aan die God niet kennen een eeuwig verderf te wachten staat. Daarin zie toch het oordeel Gods.

"Of die achttien, op welke de toren in Siloam viel, en doodde ze; meent gij, dat deze schuldenaars zijn geweest, boven alle mensen, die in Jeruzalem wonen? Ik zeg u: Neen zij; maar INDIEN GIJ U NIET BEKEERT, ZO ZULT GIJ ALLEN INSGELIJKS VERGAAN." LUKAS 13:4-5

Angst Hel en Verdoemenis wordt gemakshalve in de chantage verweven, maar in de bovenstaande tekst kunnen wij niet om heen.

"Want dit weet gij, dat geen hoereerder (of overspelige) of onreine of gierigaard, die een afgodendiener is, erfenis heeft in het Koninkrijk van Christus en van God. DAT U NIEMAND VERLEIDE met ijdele woorden; want OM DEZE DINGEN komt de toorn Gods over de kinderen der ongehoorzaamheid." ÉFEZE 5:5-6

"Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam." 1 KORINTHE 6:18

Ook ons lichaam een evenbeeld van God is een tempel en zoals je ziet is er in de bovenstaande teksten komt duidelijk naar voren hoe wij met ons lichaam om moeten gaan, want anders zullen wij niet het Koninkrijk Gods kunnen in gaan.

De liefde en de relatie met de Hemelse Vader die Lisa zo mooi heeft verwoord is in grote lijnen waar maar de keerzijde is toch ook het oordeel Gods en de keuze tussen die in Hem geloven en waarachtig deelgenoot zijn van het Eeuwig Leven van de Nieuwe Hemel en de Nieuwe Aarde of anders het Eeuwig Verderf en dus de Hel

Laatst aangepast door
LEONARD480
op vrijdag 18 maart 2011, 13:38
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 00:07
BerichtOnderwerp: Ben jij opgewekt?

WILLEMIJN232 schreef:
ik las trouwens vandaag op MSN dat bewezen is dat mannen vaker liegen dan vrouwen?????? Daar was ik wel weer een beetje verbaasd over..... Verraste, verbaasde smiley

Waar halen ze die onzin weer vandaan Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 00:05
BerichtOnderwerp: Groningen, 20-40jaar? interesse?

ADELAAR559 schreef:
Hallo allemaal .....

Even om polshoogte te nemen...... wie komt uit Groningen, is tussen de 20 en de 40 jaar oud en voelt iets voor een uitje hier in de buurt?

He dat is ook weer jammer ...iets boven de leeftijdsgrens Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 22:21
BerichtOnderwerp: Zou je nog kinderen willen?

EGGIE989 schreef:
Dat hele kinderwensvraag er gewoon uit gooien.
Beste idee vind ik

Dus moderator CM, kan dat?

Hoezo Eggie?? In mijn ogen een heel belangrijk onderdeel van de relatie.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:23

SUSANNAH475 schreef:
Als je niet vergeeft, dan kan dat voor jezelf een last worden.
In het voorbeeld van het stelen ben je bijv. boos dat je bestolen bent. Maar als de man of vrouw geen berouw toont, kun je er zodanig in blijven hangen dat je jaren na het gebeurde er nog zo mee bezig bent dat je tot op de dag van vandaag nog steeds kwaad bent. Dat bedoel ik met dat het gebeurde je kan achtervolgen. (En dat zal sterker zijn, naarmate de duur en de intensiteit van hetgeen wat gebeurde). Het is bijv. niet eerlijk maar daarmee verandert er weinig bij de ander en heb jij geen leuk leven. Het is een last geworden die je met je meedraagt.*
Ik denk dat God dat soort ‘negatieve vasthouding aan elkaar’ niet bedoeld heeft, zelfs niet als jij in je recht zou staan en de ander fout bezig is geweest, dat God ons daarom “vergeving” aanbiedt, vergeving die soms zelfs plaats kan vinden zonder dat de ander daarvan weet, dan is vergeving een loslaten van negatieve emoties om zo weer op een positieve manier verder te komen. God wil je daarbij helpen.

Ik denk dat -juist omdat God weet hoe lastig dat kan zijn, zeker voor ons mensen- Hij daarom vraagt om Hem daarin te vertrouwen. Het feit dat je weet dat God goed is, helpt ook om het bij Hem neer te leggen en die last bij Hem neer te leggen, zodat jij verder kunt, het overlatend(e) aan God.

Verzoening is overigens niet hetzelfde als vergeven.
Ik vind zelf berouw ook erg belangrijk in het vergevingsproces, maar hoe je er ook op hoopt, er zijn zoveel situaties te vinden waarin mensen geen idee hebben van wat ze verkeerd gedaan hebben, al is het nog zo duidelijk voor de rest van de wereld.
En er zijn mensen die nooit berouw kunnen tonen, omdat ze of het niet in (willen) zien, of al gestorven zijn. Hoe moet je dan ooit verder als berouw noodzakelijk zou zijn om iemand te kunnen vergeven ? Vergeven ligt vaak bij jezelf, zodat je zelf los komt van het gebeurde waarvan jij weet dat het niet eerlijk was, maar waarbij je niet gehinderd wordt in je (verdere) leven door wat er in het verleden zich afspeelde.

Leonard en Marylien, ik hoop dat ik jullie vragen hiermee een beetje heb kunnen beantwoorden.
Ik besef dat het geen gemakkelijk onderwerp is, en vaak is het een leerproces wat geen standaard tijdsbestek heeft en voor ieder persoonlijk (de gebeurtenis en de verwerking) weer heel verschillend in elkaar kan steken. Ik heb er persoonlijk ook jaren mee geworsteld en het heeft een hele tijd geduurd voor ik het zo kon zien.

N.B. Er zijn overigens ook talloze voorbeelden waar minder verschil is tussen “dader(s)” en “slachtoffer”, maar om e.e.a. duidelijk te maken heb ik deze niet specifiek in mijn bijdrage genoemd.

*In die last ben je bovendien n.m.m. een veel gemakkelijker 'prooi' voor satan (, die maar wat graag wil dat je als mens gebonden blijft aan het verleden en mensen liever tegenover elkaar ziet, denken jullie niet ?
En juist omdat het voor ons mensen soms zo moeilijk is, is het zo fijn om God/ Jezus te kennen, die bijv. weet wat het met je gedaan heeft, maar toch vraagt om Hem hierin te vertrouwen.)

Susannah

Dank voor deze mooie bijdrage Suzannah en leer hier ook weer van Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 14:06

FRANKT627 schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb sinds gisteren probelemen met de skype. Als ik de test doe met de microfoon hoor ik me haast niet. Tenzij ik die spreekstok bijna in mijn mond steek. Ik heb al het één en ander nagezien maar het blijft maar slecht. Mijn ouders verstaan me haast niet. Weet iemand een oplossing?

Dan is er nog het probleem met de outlook. Ik heb een kpnmail.nl mailadres maar ik krijg mijn mails niet te lezen via outlook. Er komt een foutmelding en de vraag om mijn wachtwoord in te vullen. Het wachtwoord dat ik van KPN kreeg leverde niets op. Dat wachtwoord had ik bij de aansluiting veranderd in mijn eigen gekozen wachtwoord maar wanneer ik dat ingeef blijf ik ook steeds weer problemen ondervinden. Zijn er nog CM-ers die dit probleem hebben? Of een oplossing weten?

Telefonisch advies vragen aan KPN is een erg dure aangelegenheid en haast niet te doen omdat ik een prepaid ding heb.

Alvast bedankt...

Frank

Bekend probleem bij outlook Frank ...zit hem in de instellingen voor zover ik weet....loop alle instellingen eens goed na bij de Account..
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:48

THOMAS968 schreef:
Waarom denk je dat mensen IE Internet ExploDer noemen? En niet alleen in de Applewereld. Neem Firefox, een verademing en je wordt niet gemanipuleerd om allerlei Microsoftoplossingen zoals Bing te installeren. Firefox werkt ook op de Apple het beste. Safari ziet er gelikt uit en is mooi gemaakt maar niet erg snel.

Thomas, Firefox is er ook in het Fries.

Thomas zit in de marketing van Firefox en ja zelfs in het fries tjonge ha ha

Dus overstappen mensen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:43

SUSANNAH475 schreef:
Leonard, ik g'loof ook dat berouw belangrijk is, maar stel dat iemand jou iets heeft aangedaan en diegene heeft geen berouw ? Ik denk dat God ons vergeving geleerd heeft om daarvan los te komen... anders zou dat jouw hele leven misschien blijven achtervolgen... nu mag je weten dat je verder mag gaan, ook als dat betekent dat de ander geen berouw heeft... je mag het aan God toevertrouwen, en m.i. kun je op die manier het loslaten en verder gaan...
Het onrecht wat een mens is aangedaan is niet aan ons mensen om er mee af te rekenen, m.i. mag je dat aan God overlaten door Hem daarin te vertrouwen.

Vergeven is een must toch Suzannah, maar als er geen berouw is dan begrijp ik niet waarom je moet vergeven??? Stel iemand steelt iets van jou en je zegt ach berouw is bijzaak en ik vergeef je bij voorbaat en waarom zou je hem dan moeten vergeven. Ik denk dat er toch een balans moet zijn toch???
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 20:02
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?

CROSSROAD317 schreef:
Zou Leonard wel een voldoende krijgen voor zo'n opmerking Marijan Knipoog smiley

Ha ha Cross ...ik denk na vandaag wel..

wat een gesprekken ....hmmm Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 16:00

CHATULIEM619 schreef:
Het persoonlijke verhaal van David 923:

Mijn moeder was een linkse hippie, een vrijdenker. mijn vader een huisarst een man van de ratio, rede en emprisch bewijs.

Als katholiek gedoopt omdat mijn oma er op stond, die diep gelovig katholiek was. Maar mij ouder waren niet gelovig.

vrij opgevoed, vrije school, en kon alles doen,bijne geen tucht of straf, ik was zeer moeilijk opvoedbaar kind, school in en uit, internaat in en uit. tot mijn 16de, toen bij mijn moeder weer, waar bijna geen regels waren.

leefde  in de werel:, weed xtc, alcohol, vrouwen gebruiken voor seks, vechten, stappen, kortom alles wat God verboden had, geen remmen, geen regels.

Dus ik denk ook dat mensen als mij die door die slechte opvoeding een zwakke impuls controle heeft, eerder geneigt is naar de wat traditionele/strenge denominatie, en de persoon die zo is opgevoed en die excessen daar heeft meegemaakt meer neigt/hunkert naar de vrije en warme sfeer in de evangelische-pinkster denominatie.

Maar goed ik leefde zo door Tot God ingreep, toen die levenstyle bij me terug kaatste en ik ellendig was, bad ik God om hulp, nou bidden, ik ging op de knieen en sprak God aan, weet niet meer wat ik precies zei, maar het was in de strekking van; God ik heb er een zootje van gemaakt, wilt u me helpen.

vond vlak erna ''toevallig'' een kinderBijbel en begon te lezen, ging nadenken over wat ik las en het klopte in mijn hoofd, op het einde was een uitnodiging om Jezus in je leven uit te nodigen (ik denk dat ik toen al wedergeboren was hoor, ander had ik de bijbel als dwaasheid verworpen, en Jezus niet uitgenodigd, dat was dus Gods werk in mij)

Geen sterren, vuurwerk of visioenen, of hevige ervaringen zoals je soms hoort, maar in die weken erna, merkte ik iets, ik was anders, ik wou God dienen, en stoppen met zondigen, kreeg een hekel aan de dingen waar god een hekel aan had en een liefde om Hem te gehoorzamen, wilde er over praten met mensen, en dan kwam er een vrede, krecht en grote vreugde over me heen. echt van buiten af, niet van mij, dacht echt zo van wow wat is dit nu!?

Later las ik in de ''echte'' Bijbel, het boek, een makkelijke vertaling, dus 1 stapje hoger dan de kinderBijbel, over de Heilige Geest, de wedergeboorte, en wat dat inhield, dus toen ik teksten als 2 cor 5:17 las, wist ik wat er was gebeurd, ik was wedergeboren!!! geen suggestie, geen placebo, geen waanideen of dat ik me dingen inbeelde omdat ik in een moeilijke situatie zat. dat gaf me zo`n vertouwen. van dat moment af was de Bijbel DE universele waarheid voor mij, en de maatstaaf voor mijn leven. las de 2 jaar erna alleen maar de Bijbel, zonder leraar of kerk, maar met de Geest als leraar (1joh 2:26).

Mijn eerste kerk was een afrikaanse charismatische kerk in Leiden, ik was naief, dacht dat iedereen er een wedergeboren christen was, en nam de leer als zoete koek aan. droeg mijn hart voor me uit. Het was dus een kerk die de word of faithleer en health and wealth leer (rijkdom en gezondheid kan je claimen) predikten. En ook zaken als vallen in de Geest en meer van die dingen.

Toen ging ik via een kennis ook wel eens naar een baptistenkerk in katwijk waar henk bakker voorganger was in die tijd. die preken waren minder oppervlakkig en mens gericht. En goed Bijbels onderwijs, ben via hem gaan studeren aan de evangelische theologische hogeschool.

Toen kwam ik er achter dat er vele onBijbelse dingen aan de gang waren in die kerk waar ik was. Later door andere dingen te bestuderen die ik als zoete koek daar had geslikt ging ik het vergelijken met de calvinistische leer, dus ook de vraag over de relatie russen Gods Voorzienigheid en almacht en de mens en zijn vrije wil, dus ook de predestinatie leer. Ook de mensgerichtheid, en nadruk op gevoel en emotie (bijvoorbeeld de vele oppervlakkige en eenzijdige opwekkingsliederen versus de psalmen en johannes de heer liederen) trok ik steeds minder.

Naast mijn ervaringen het toetsen aan de Bijbel, stuurde boeken als ''oorlog tegen de Heiligen'' en 'Ze hebben lief, maar worden vervolgd' door henk bakker waren eye openers.

Ben nu nog steeds onderweg en de Bijbelse balans aan het zoeken. Maar toest alles aan de bijbel en bid dat de Geest me helpt.

Tjonge een heel levensverhaal en David heb er toch veel respect voor.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 15:48
BerichtOnderwerp: Drachten

Bij deze weer een bijgewerkte actuele versie:

De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...

Zondag 10 april 2011

1. Chatuliem
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Trijnie671
8. Dini968 (o.v. afhankelijk van vervoer vanaf Wolvega)

Als je mee wilt, vul de lijst dan aan...
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 15:45
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARISKA601 schreef:
Problemen met inet hier.
Woensdag komen ze langs om alles opnieuw in te stellen.

Huh Mariska .....ja als ik in de buurt zou wonen ...was het zo gepiept... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 13:37

MARIJAN072 schreef:
Ik hoop het! Het maakt mij ook kriegel namelijk.

Ach, waar maak ik me ook druk om. Twijfelende smiley

Is niet tussen jou en mij Marijan ... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LEONARD480
op dinsdag 15 maart 2011, 13:38
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 10:50

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd begint het wat irritant te worden Leo, hoe je reageert op de bijdragen van bepaalde personen hier op het forum..

Was niet de opzet Chatuliem ... neem wel even contact met je op..

opgelost naar mijn idee..

Laatst aangepast door
LEONARD480
op dinsdag 15 maart 2011, 11:41
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 07:18

LISA610 schreef:
Boosaardig is iets anders dan boos zijn Leonard. En de vraag waar het hier om gaat is niet zo zeer of God boos kan/mag zijn op ons, maar of wij boos kunnen/mogen zijn op God.

Wat het begrip boosheid betreft: dit is een normale emotie die voortkomt uit onbegrip of onmacht. Op zich is er niets mis met die emotie. Zoals ik al aangaf heeft God ons naar Zijn evenbeeld geschapen. Hij kan boos worden, dus wij ook. Wat we vervolgens met die boosheid doen is een heel ander verhaal. Zetten we die boosheid om in daden waar we anderen mee kwetsen? Zetten we die boosheid om in wrok jegens andere mensen of zelfs richting God? Of maken we God deelgenoot van ons onbegrip, van onze onmacht die zich uit in gevoelens van boosheid.. Wenden we ons tot Hem, vragen we Hem om hulp, juist omdat we weten dat Hij ons heel graag wil helpen. Misschien niet persé door de situatie te veranderen, maar juist wel door ons kracht te geven die situatie aan te kunnen. Nogmaals, God vraagt niet van ons dat we welke emotie dan ook weg drukken, maar juist dat we hem deelgenoot maken van alles wat er in ons omgaat. Alleen als we dat doen, kunnen we hem ook vragen om ons terzijde te staan bij alles wat we beleven, ervaren en voelen. DAT is wat er wordt bedoeld met een diepe, intense, levende relatie met een hele liefdevolle en genadige God! Knipoog smiley

wederom een mooie bijdrage Lisa

Laatst aangepast door
LEONARD480
op dinsdag 15 maart 2011, 11:59
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 01:00
BerichtOnderwerp: Autisme

FRANKT627 schreef:
Tja, ik zat me eigenlijk ook al een hele tijd af te vragen, na het lezen van de reactie waar het topic gebleven was...

Ja was een bijzondere topic, maar blijkbaar ging er dus iets mis en waar het hart vol van is loopt de mond ervan over Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 00:52
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

CROSSROAD317 schreef:
Zijn dit je eigen woorden ?? De schrijfstijl wijkt namelijk behoorlijk af van je eerdere postings Twijfelende smiley

Heb verschillende schrijfstijlen Cross en dus ja Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 23:32
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

LISA610 schreef:
In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst. Dat geldt ook voor teleurstellende ervaringen. En in hoeverre doe je elkaar tekort als je blijft hangen in die teleurstellende ervaringen?Let wel: ik veroordeel niemand. Het zijn gewoon een paar open vragen
(die misschien wel een beetje aanzetten tot nadenken over de vraag waarom je niet gewoon trouwt als je oprecht van elkaar houd)

Al met al krijg je steeds meer de vraag wat is ten diepste houden van om zeker te zijn van de partner. Temeer de kwestie is uit welk Bijbels perspectief we het samenwonen en trouwen benaderen.

Moeilijker is het dat wij als individu steeds meer egocentrisch zijn gaan denken en niet meer in de rol die God van ons verlangt en dan is de vraag niet of samenwonen of trouwen zo belangrijk is maar de verbintenis die wij aan gaan met God in het huwelijksverband.

Proef de laatste tijd vooral dat we aan het afglijden zijn in ons denkpatroon en het jammerlijke is dat de meerwaarde heel vaak vergeten en of onderschat wordt van een huwelijk
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 23:16

MARY052 schreef:
Dat denk ik niet Leonard. Kijk es hoe boos JEZUS werd toen hij zag hoe het tempelplein een marktplaats was geworden. Hij gooide de tafels en alles om! Reken maar dat dit niet heel voorzichtig is gebeurd.
Dus voor mij is boosheid niet een emotie ten gevolge van de zondeval.

Groet Mary

God kan ook een toornig God zijn Mary ...maar bedoel in die zin boosaardig en dat lijkt me verkeerd
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 23:04

BEUN656 schreef:
Ik heb anders totaal geen problemen met Google Chrome. En IE vind ik zulke bagger...

Beetje overdreven Beun ...op zich is IE een goed progamma Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:54
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

VISSER278 schreef:
hoog tijd dat je eens een rustpauze neemt, Leo.
Weet je nog wat Hannah je gevraagd heeft op 11 maart 2011 9.54 uur?
Dit: Wil je aub. niet meer reageren op dit topic vóór je een keer de sfeer geproefd heb op de picknick?
Na 11 maart heb je al weer 5 bijdrages geleverd.
Gá lekker naar de picknick zou ik zeggen ,maar ik kan je alvast 1 ding zeggen : Het is daar niet alleen lol trappen . Ook serieuze gesprekken vinden daar plaats ( mits je daar voor open staat natuurlijk)

Zo, en nu weer on-topic aub.

PICKNICKEN

Even een off-topic bericht

Beste broeder Visser ben daar inderdaad ook nooit geweest op de Picknick en is nu even de vraag of ik daar de hele dag aanwezig kan zijn. Maar Hannah bedoelde destijds over iets heel anders, althans als ik het goed begrepen heb en daar is wat voor te zeggen gezien de historie van de Picknick ...en daarmee lijkt deze discussie gesloten.

Ook ik kan heel serieus zijn Visser ...misschien krijg je een andere indruk van het forum ...en je moet niet vergeten, dat er het nodige aan humoristische dingen al de revue gepasseerd is op dit topic ....en van tijd tot tijd mag dat toch ook weleens Visser...of zie ik het verkeerd

Nu weer on-topic

Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 14 maart 2011, 22:55
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:56

HENK710 schreef:
Niet boos worden op God...zou Hij daarom die emotie geschapen hebben? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Heb wel te doen met bijvoorbeeld Job en Jeremia die getuige hun ernstige uitlatingen toch echt goed pissig moeten zijn geweest op God...
Let wel, dit is geen oproep om gewoon maar lekker ongeleid boos te worden. Het geeft enkel ruimte voor deze heel normale emotie (die ergens niets anders is dan een zwaar aangezette teleurstelling).

Is dat dan per definitie goed Henk en is de boze emotie niet een teken van de zondeval
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:28
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

VISSER278 schreef:
Ben je daar nou nóg niet achter. Huilende smiley, smiley in tranen
Afijn.....ik ga het niet nog een keer vertellen. Lees dit topic nog maar eens door. Dacht dat jij zo'n topic-lezer was. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Ja normaal wel Visser ....maar Leonardus is in de war....teveel aan zijn hoofd Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 14 maart 2011, 21:29
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van LEONARD480
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 56 Volgende
Pagina 31 van 56