ChristianMatch

Forum

Berichten van ANNETTE050
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 45 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE050
Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 00:12
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

sorry, verkeerde link,
hier de juiste
http://youtu.be/RuLodhYg9dk

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 23 juli 2011, 10:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 12:19
BerichtOnderwerp: politieke discussies

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 6 augustus 2011, 11:58
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 12:11
BerichtOnderwerp: Ramp

Ja, als er mensen (blanken) sterven aan de EHEC bacterie staat heel Europa op de kop, de WHO geeft waarschuwingen af, dat en dat niet eten enz.. Toen er nog maar een paar mensen mee besmet waren, was de WHO er als de kippen bij!!
In de tijd van de H1N1 virus moest er zelfs massaal gevaccineerd worden....op last van de WHO!!!!
het is zeer onwaarschijnlijk, dat de WHO deze ramp, en de omvang ervan, niet aan heeft zien komen. In mijn ogen zijn díe grote organisaties aan het meten met twee maten...en dát is m.i. onacceptabel.....

...en nu... opeens.....álarm!.....ja, ze kunnen het natuurlijk ook niet maken om helemaal niets te doen....maar nu is alle hulp een druppel op de gloeiende plaat.....

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 22 juli 2011, 15:46
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 11:43
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ERIKA129 schreef:
Ken dat heeft mijn kat ook een keer geflikt was toen wel krols Clown smiley Dus je raad het al weken later 5 kittens Knipoog smiley
Dusse is de dame wel gesteriliseerd???

Da's de natuur he. Mooi toch! Maar mocht het zo zijn, dan staan ze, tegen de tijd dat de kittens groot genoeg zijn om weg te mogen, in rijen van drie voor de deur. In november/december zijn er haast geen kittens meer te krijgen....dus...no problem....
En zo'n nestje met kittens.....leuke ontspanning toch...je hebt er geen omkijken naar...ma doet alles!!!!
En ik denk, dat als ma al zo mooi en lief is, de kittens ook wel mooi en lief zullen zijn, ongeacht met wie ze op stap zou kunnen zijn geweest...

Dus....eh...als je in november/december een kitten wil........ Clown smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 22 juli 2011, 13:20
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 11:08
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Vannacht mijn witte kat met lichtblauwe ogen eindelijk teruggevonden, ze was 6 dagen weggeweest en ik had de hoop een beetje opgegeven dat ik haar nog terug zou vinden.
Gisteravond alles op alles gezet en gelukkig kwam ze om half-éen naar me toe lopen, broodmager, maar alert en gezond.
Het idee dat zo'n dier zich misschien niet kan redden en eraan onderdoor gaat, langzaam, vond ik erg moeilijk.
Wat heb ik vannacht geslapen als een roos! Het is maar een kat, maar toch......en TomPoes, die ligt nu heelijk in elkaar gerold te slapen in een hoekje van de bank......wat was dat beestje blij toen ze hier weer binnenkwam...wist niet dat een kat dat zo kon uiten.....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 12:21
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?

THOMAS968 schreef:
Ik schrijf zoals je terecht aanhaalt : Geloven is OOK voor hoger opgeleiden en niet alleen voor mensen die geen moeite hebben met die zaken waarin geloof en wetenschappelijke kennis met elkaar botsen of in strijd lijken te zijn. Het mooie is dat je met elke achtergrond gelovig kunt en mag zijn. Ik heb er moeite mee als mensen stellen: volgens mij ben je geen christen, en dat als je naar de dingen kijkt anders dan vanuit een letterlijke interpretatie. In Bijbelse tijden dacht men dat de zon om de aarde draaide en ze schreven dat ook op. Welnu, het is niet waar want de aarde draait om de zon en om zijn as. Galilei is nog ter dood veroordeeld door de kerk omdat hij stelde dat de Zon niet om de Aarde draaide. Is de Bijbel daarmee onwaar? Welnee, het was een normale opvatting in die tijd en voor hen vanzelfsprekend. Wetenschap werkt met voortschrijdend inzicht.

Thomas

K Heb geen wetenschappelijke studie gedaan hierover, maar het is natuurlijk wel van belang wat het uitgangspunt van een stelling is.
Mag ik als voorbeeld even de evolutietheorie nemen. Daarvan is als uitgangspunt genomen dat een bepaald steentje zo - en zoveel miljoen jaar oud is. Gewoon een stelling waarop de hele evolutietheorie gebouwd is (de C14 methode) Dit heeft iemand, een christen, die wil bewijzen dat het scheppingsverhaal wel waar is en de aarde wél ongeveer 6000 jaar oud, me verteld.
Zo kan het best zijn dat iets dergelijks ook bij het inschatten van het hele uitspansel en de sterrenhemel het geval is.

Mij persoonlijk maakt het niet uit of de aarde om de zon draait of andersom....als 'tie maar schijnt.....

Het geloof/de Bijbel draait om Jezus Christus en gelukkig niet om een wetenschappelijke discussie. De Bijbel is er om naar Jezus Christus te verwijzen....hoe je de Bijbel ook intrepreteert.........
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 10:15

[quote=

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 19 juli 2011, 11:48
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 20:39

Er was eens een wetenschapper, die de Heere God uitdaagde: "Dat wat U hebt gedaan, mensen scheppen is helemaal niet zo moeilijk, dat kan ik ook! Ik heb veel onderzoek gedaan en weet nu hoe dat moet.
De wetenschapper wreef zich in de handen en schepte een flinke stapel zand bij elkaar.
'Momentje', zei de Heere God, "wel je eígen zand gebruiken natuurlijk!"

(Metafoor, absoluut niet spottend bedoeld, wie het vat, die vatte het)

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 19 juli 2011, 11:41
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 09:08

THOMAS968 schreef:
Militaire overwinningen hangen en hingen samen met technische ontwikkelingen. Bedenk dat oorlogvoering heel lang een kwestie is geweest van gevechten van man tegen man. Wie de meeste soldaten overhield of zorgde dat de ander zich terugtrok, die won. De strijdwagen met spaakwielen kon door paarden snel getrokken worden. De paarden waren toen nog niet zo op kracht doorgefokt als nu en de spaakwielen maakte de constructie van een licht en toch sterk wiel mogelijk. Dit maakt ook duidelijk dat de strijdwagen onoverwinnelijk was. Het verschijnsel dat de Rode Zee af en toe droogvalt, is normaal en was er ook in die tijd. Het volk Israël kon over de bodem naar de overkant, het was een soort wadlopen. De tijd die je nodig had om naar de overkant te komen was lang en angstig want het water kon zo weer komen opzetten. Ze wisten de overzijde te bereiken en de achtervolgende Egyptenaren met hun strijdwagens niet meer, die dus verdronken. Het Joodse volk was tegen deze toenmalige high-tech volslagen kansloos geweest en zou teruggevoerd zijn in slavernij. Dat ze dit als een groot en cruciaal wonder beschouwden was heel begrijpelijk, de hen achtervolgende strijdwagens waren immers onoverwinnelijk geweest . In een film als de Tien geboden staat het water in een tiental seconden metershoog rechtop, maar zo is waarschijnlijk niet gegaan. Zo hoog als een muur is rekbaar natuurlijk. Het ging waarschijnlijk zoals het nu nog soms te zien is. Dat de Joden het als een ingrijpen van God zagen die hen zelfs redde van strijdwagens met soldaten, terwijl zij wel de overkant bereikten, is echt heel erg begrijpelijk. Als God zelfs dat kon.... De strijdwagen was overigens geen Egyptische uitvinding en werd later nog sterk verbeterd door de Assyriërs. Om een indruk te krijgen van hoe men tegen deze wagens aankeek, een (latere) tekst uit Jeremia:

Daar doemt de vijand op,
als een jagende wolk,
zijn wagens razen als een wervelwind,
zijn paarden gaan sneller dan adelaars.
"Wee ons! Het is met ons gedaan."

Thomas

Toch knap, kamelen die kunnen wadlopen.....drassige bodem.....
.....nog wonderlijker eigenlijk dat een heel leger kan verdrinken in een paar centimeter water.
Nog wonderlijker dat de zee droogvalt op het moment surpreme, terwijl Mozes zijn staf uitstrekt over de wateren.....
En wat dan van de wolkkolom die hen beschermde bij dag en nacht.....laaghangende mist?
Ook in het boek Openbaringen wordt melding gemaakt van het feit dat er twee getuigen zullen komen, die de macht gegeven zal worden over natuurverschijnselen...'op hun woord zal er geen regen zijn....enz.'....ook verkeerd begrepen door Johannes?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 18 juli 2011, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 19:47
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

FRANKT627 schreef:
Vandaag schrijf ik eens niets op het forum. Ik heb toch geen inspiratie. Lachende smiley

ja, leuk idee, vind je 't erg als ik het ook doe?.....

...................'niets'.............................. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 4 juli 2011, 19:48
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 19:39

In Duitsland is grote politieke ophef ontstaan, nadat is gebleken dat met het eerste reddingspakket van € 110 miljard, vooral tijd blijkt te zijn gekocht! Tijd, waarin Europese banken en verzekeraars massaal hun Griekse belangen van de hand kunnen doen.

Een 'zachte' herstructurering van de Griekse staatsschuld werd geschreven door de top van de private banken voor het oplossen van de Griekse crisis, zodat het land een 7 jaar lange adempauze krijgt voor het terugbetalen van zijn schulden.

Dat Griekenland feitelijk failliet is, is al meer dan een jaar bekend. Het risico van een officieel bankroet van Griekenland, waar de banken zo'n € 300 miljard aan geleend hadden, werd door middel van het noodfonds afgewenteld op de Europese burgers. Het eerste, € 110 miljard grote reddingspakket voor Griekenland zou dan ook geschreven zijn, met als doel dat Griekenland de Europese banken 'terug' kan betalen, en niet om het land zelf op de been te houden.

dit is een hoogst bedenkelijk gang van zaken dat een minister van Financieen de belangen van de banken vertegenwoordigt in plaats van die van het volk. Het door de Europese burgers opgebrachte belastinggeld dat bedoeld zou zijn voor Griekenland verdween achter de schermen rechtstreeks in de zakken van de banken en verzekeraars.

Het begint erop te lijken dat de banken te machtig zijn geworden en dat een land klaarblijkelijk niet wordt geregeerd door politici, maar door de topmannen van de centrale en private banken. De banken lijken de dienst uit ge gaan maken en het financiële beleid van een land of van een monetaire unie zoals de EU bepalen.

Nu dit steeds duidelijker wordt rijst de vraag hoelang de gewone man nog zal willen blijven meewerken met het in stand houden van dit door-en-door corrupte financiële systeem, waarin een puissant rijk en eliteclubje in steeds sneller tempo de totale macht en controle naar zich toe trekt.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 4 juli 2011, 19:51
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juli 2011, 20:25
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

YELNIN491 schreef:
maar ik had ze niet aan mezelf gestuurd, anders had ik het wel geweten en was mijn dag ook niet slecht geweest. Gefrustreerde smiley

Mis ik nu iets....of... Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 3 juli 2011, 20:35
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juli 2011, 19:51

FRANKT627 schreef:
nooit of nooit vertel ik nog iets tegen iemand... Boze smiley ik ga wel op een onbewoond eiland wonen en neem niemand mee...

kan niet ...want als jij er heen gaat is het onbewoond eiland een bewoond eiland geworden.....en als je 'haar' én Niemand meeneemt kan ze aan Níemand verder vertellen wat je tegen haar zegt.......dus k zou Niemand maar niet meenemen.....enne mogen wij ook weten wie Niemand is??

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 3 juli 2011, 20:06
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juli 2011, 19:25

THOMAS968 schreef:
Wat voel ik me een stakker als ik naar dit meisje luister, luister en huiver...

http://www.youtube.com/watch?v=KeqhQuOTe8k&NR=1

Mooi vanaf 1.00 en thrilling vanaf 1.37

Thomas, vol bewondering....

Ja, Thomas echt een heel bijzondere muzikale gave heeft ze...je blijft ernaar luisteren...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juli 2011, 16:18
BerichtOnderwerp: kreet van de week

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 4 juli 2011, 09:48
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juli 2011, 15:55
BerichtOnderwerp: Een WOORD voor jou...

PIETER649 schreef:
Of er expliciet bij gezegd wordt dat hetgene wat op het hart gekregen is, maakt in de letter een wereld van verschil, maar in de praktijk niet altijd.
Vaak worden de boodschappen doorgegeven vlak voor, tijdens, of na een dienst, zodat er wel een sfeer omheen hangt.

De boodschap, vaak een bemoediging, heeft veelal betrekking over een onderwerp waar de betrokkene moeite mee heeft in zn leven.
Persoonlijk heb ik er moeite mee dat dit soort profetieen meer impact kunnen hebben dan de spreker zich voor kan stellen.
Hoeveel kinderloze vrouwen en of koppels, hebben niet het woord gehoord dat het "binnenkort" wel zal lukken?
Zeker als dan ook erbij gezegd word dat het woord van God afkomt, kan er een scepsis of zelfs complete afwijzing richting geloof komen.
Mensen met een ziekte of met een zieke in de omgeving die te horen krijgen dat er een wonderbaarlijk herstel zal optreden... wat zal dan het gevoel zijn als de groeve geopend is?
Mensen die na een scheiding te horen krijgen dat er herstel zal zijn van de relatie kunnen dit zo vast geloven dat ze overgaan tot stalking van hun ex en bedreiging naar de nieuwe partner van die ex.
Ik ben ervan overtuigd dat er zelfs moorden gepleegd zijn om een dergelijke profetie uit te kunnen laten komen....

Ik denk dat Chat gelijk heeft, men mag een profetie niet hinderen, maar een valse profetie moet gehinderd worden.
De profetie eerst met meerdere andere christenen bespreken en daarna pas doorgeven is de veiligste manier, voor iedereen.

Hier kan ik me heel goed in vinden
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juli 2011, 14:13

http://youtu.be/ODQ5kQ4qzgg

zo'n mooie melodielijn en vrolijkheid
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juli 2011, 12:37

FRANKT627 schreef:
Volgens mij doelde Mario op het feit dat onze pa de wegvinder had ingesteld en dat hij een fietsroute had geselecteerd... Gefrustreerde smiley

Denk 'ut niet hoor.....

er heeft dus weer iemand haar mond niet kunnen houden. Ik had nochtans gevraagd omdat niet verder te vertellen. Mijn wraak za zoet zijn...baai de wee: mijn vader had die wegvinder ingesteld

dus....eh... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 3 juli 2011, 12:38
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juli 2011, 12:25

MARIO216 schreef:
Ook een belg dus Smiley met dichtgeplakte mond

Volgens mij is 'zij' geen belg hoor....als je de eerdere onthullingen van Frank goed leest........ Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 16:08
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

[quote=YELNIN491]

l

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 4 juli 2011, 10:00
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 16:07
BerichtOnderwerp: Het weer

DANIEL777 schreef:
je moet maar zo denken achter de wolken schijnt altijd de zon Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nou, da's nou juist het probleem....omdat de wolken er zijn, weten we niet of de zon de weg kwijt is......snapppie....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 16:03

http://youtu.be/ZOrZHbTKmks
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 15:51

[quote=THOMAS968]Geen probleem mee. Wie goede dingen doet voor het land, doet dat. Wie scherpe inzichten heeft en goed analyseert, heeft mijn respect. We leven in een vrij land en iedereen mag zijn en denken zoals hij wil. Vijftig jaar geleden mocht je katholieken ook niet bewonderen als gereformeerde. Die wat mij betreft onwerkbare antitheseleer riep daar toe op. Daar zijn we nu gelukkig van af. De koningin is ook lid van de Bilderberggroep overigens.

Thomas.[/quote

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 4 juli 2011, 09:58
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 15:12

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 4 juli 2011, 09:57
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 14:11

http://youtu.be/j2sBQ8RROr4
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 11:08

http://youtu.be/Bp05evI5fxI
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 22:47

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 2 juli 2011, 09:24
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 21:30
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

FRANKT627 schreef:
Pfff, mooi is dat. Ik heb nog geen zonnige-groeten-kaartje gekregen Huilende smiley, smiley in tranen

Aha...hét nieuwe cm-setje dat je al aangekondigd had.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 21:19
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

FRANKT627 schreef:
Ik vraag me af of ons Judith op vakantie is. We hebben immers al een hele tijd niets meer van haar gehoord. Of zijn we zo braaf op het forum Engeltje smiley ?

Nou, ik denk het eerste..... Clown smiley ...dus.....als de kat van huis is.....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 10:01
BerichtOnderwerp: Frusty

HANNAH810 schreef:
en toen voerde men op een "frusty-topic" een gefrustreerde discussie over hoe men zou moeten discuseren over het onderwerp discussies op de juiste manier voeren. is dat deze hele gefrustreerde discussie waard?

zucht...........

helaas...maar waar...iedereen mag hier een topic openen over een onderwerp dat haar/hem uitkomt, met de hoop dat er een discussie uitkomt......
zelfs ik mag een topic over bordercollie's openen......al zou er waarschijnlijk geen hond reageren............. Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 1 juli 2011, 15:44
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE050
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 45 Volgende
Pagina 31 van 45