Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 april 2011, 01:34
Onderwerp: Mijn Doop, a.s zondag
|
|
|
MARIA576 schreef: Dat heb je goed aangevoeld Leonard. Het is niet in woorden te vatten maar dit was/is zoveel méér dan 'een blij gevoel'. Dit komt ook niet van mijzelf...dit is God zelf die aanwezig is.
MAC823 schreef: | Is dat zo??? |
Wat probeer je in twijfel te trekken Mac??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 april 2011, 01:28
Onderwerp: Mail-response
|
|
|
PEET760 schreef: | maak er ook nietzo probleem van,maar het lijkt net of je geen mails beantwoord. Vind het gewoon een beetje vreemd, terwijl je niets doet,de % teruglopen. |
Als je een aantal dagen niet online was, en in die dagen wel mail kreeg, dan heb je dus onbeantwoorde mail. Dit wordt volgens mij de volgende dag na het beantwoorden, weer meegenomen in het percentage beantwoorde mail ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 14:40
Onderwerp: Mijn Doop, a.s zondag
|
|
|
MIEK114 schreef: | Maria...
Geweldig he? Of eigenlijk beter gezegd: Overweldigend! Van harte Gefeliciteerd met de allerbeste keuze van je leven! En wat een genade van zo'n mooie grote God |
Volgens mij de op één na beste keuze, want als je Jezus niet kent als je Verlosser en Zaligmaker .... sta je nog steeds met lege handen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 14:38
Onderwerp: Geweld tegen hulpverleners, wat kunnen we als christen doen?
|
|
|
Hulpverleners werken natuurlijk niet alleen maar in de zorg ....
Ik heb jaren bij de vrijwillige brandweer gewerkt, en ook daar komt geweld tegen de hulpverlening voor.
Regelmatig moest er handelend opgetreden worden, door politie, tegen agressieve omstanders. Als je normaal met 2 man aan het blussen was, moest je dan met 4 man staan, 2 om te blussen en 2 om de stenen, bierflesjes of andere projectielen tegen te houden .... Als christen kun je daar niets tegen doen, wel kun je, na de uitruk, praten vanuit je geloof tegen je collega's over de hoe jij er tegenaan kijkt. In elk geval geen oog om oog, tand om tand standpunt innemen .... Zelf gaf ik vaak aan dat de oorzaak toch bij het ontbreken van normen en waarden ligt, meestal een gevolg van de opvoeding ... Als christen kun je anders zijn door je anders op te stellen dan de niet christenen, doordat je leeft vanuit de Liefde van Jezus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 13:24
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Dankjewel voor je reactie. Daar ik veel benaderd wordt over mijn persoonlijke inbreng, deze is alleen bedoeld als illustratie/getuigenis. Er is ook nergens een klacht over mijn lippen gekomen naar de Here God. en voel me ook geen slachtoffer ofzo. Ik heb een fantastische tijd gehad bij de zendelingen en later in India-Bombay.
Je stelt veel vragen.... Veel heb ik m.i. al beantwoord. Eén ding steekt voor mij boven alles uit en dat is dat de uitstorting van de Heilige Geest in de Vrijgemaakte kerken een m.i. niet bijbelse invulling heeft gekregen. Het boek Handelingen staat er vol van hoe de Heilige Geest steeds werkt. God heeft ervoor gekozen, om samen met Zijn Kinderen te werken. Jezus is bruidegom, de kerk zijn Bruid...samen alles doen....geestelijke éénwording. Hij, in al Zijn Glorie, heeft ervoor gekozen om ons actief in te zetten in dienstbaarheid door de Kracht van de Heilige Geest. In het beginstuk werd de ziekenzalving aangehaald, m.i. is de olie van de zalving een teken dat het lichaam van de zieke gevuld is door de Heilige Geest, meer niet...tenzij je de werking toe wilt schrijven aan magische machten....ik in ieder geval niet. Dat Jezus dit niet deed is erg makkelijk te verklaren...de Heilige Geest was nog niet uitgestort. Waarom is er in vrijwel geen enkele vrijgemaaakt gereformeerde kerk ruimte voor de werking van de Heilige Geest, waarom worden de gaven die Hij geeft aan de kant geschoven? Wie zijn wij, om Hem in een box te stoppen en te bepalen welke van Zijn Gaven wel en welke niet kunnen. Er wordt dan wel gezegd dat de Heilige Geest niet meer werkt nadat de Bijbel door één of ander concilie is vastgesteld.....
Ik had het eerder over het bestraffen van de koorts (zie eedere bijdrages)...jij vroeg of het wel in nederigheid gebeurd was enz. Ik wil het andersom stellen...was dit niet juist een daad van gehoorzaamheid, nederigheid? En is het geen vorm van hoogmoed om de Heilige Geest zo te beknotten, in een box te zetten en alle Zijn gaven maar te negeren, om wat voor redenen dan ook maar? De Heilige Geest is volgens de Bijbel een Persoon en ik denk dat het in de wil van God past de Heilige Geest te erkennen als een Persoon, deeluitmakende van de Drie-enige God. (P.s. ik heb het hier niet over het uitnodigen, welkom heten van de Heilige Geest, want Hij nodigt ons juist uit). |
Leuk stukje Annette, en ik wil graag een aanvulling geven op het stukje wat in het blauw staat. Ik denk dat als je bestraft, in dit geval de koorts, dat zeker niet in nederigheid moet gebeuren, maar juist in de autoriteit van Jezus Christus. Als je iets of iemand bestraft in nederigheid, waar is dan je autoriteit in Jezus Christus. Hij heeft Zijn kinderen juist de macht gegerven om in die autoriteit te kunnen staan/gebruik van te maken. In geval van aanbidding of lofprijzing dan kunnen we alleen maar nederig en dankbaar zijn, omdat we het niet van onzelf hebben maar van Hem. Dat is alleen maar Genade van God de Vader, ons gegeven in het werk van Jezus Christus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 13:08
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Het ligt er zéker aan wat of je tatoeage voorstelt..en hoeveel ruimte die in beslag neemt.. Een vriendin van mij heeft een klein bloempje op haar bovenarm en een andere vriendin heeft haar trouwring als tatoeage... persoonlijk houd ik er absoluut niet van, maar dat zoiets mij af zou houden van een relatie is erg vergezocht.. |
Ik zal geen tattoo laten zetten, maar heb er wel heel lang over nagedacht of ik er één zou nemen. Mijn gedachten gingen uit naar een hart, met daarin een kruis en een waterval .... maar dan wel op een kunstzinnige manier uitgetekend. Waarbij Joh. 4:14 mijn uitgangspunt is: ‘maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 april 2011, 23:24
|
|
|
BASTIAAN161 schreef: | p.s. Ik ben me bewust van stromingen die mijn inziens niet het anker werpen op de vaste rots van Gods Woord, op Zijn beloften die we mogen aannemen in vol vertrouwen. Voor alle duidelijkheid zou ik graag lezen wat dan die beloften zijn .... Maar die het anker werpen op het gevoel, en op uiterlijke kenmerken of je wel echt een zondig hartje hebt. Hoe bedoel je dit, "gevoel, uiterlijke kenmerken en echt zondig hart hebben" ?? En daarmee twijfel wekken, en ontmoedigen zij dit willen aangaan tot de maaltijd van onze Here Jezus Christus. Welke twijfel wekken ze op, en in welk verband zie je dat dan, met het ontmoedigen van het aangaan aan het Heilig Avondmaal ?? Dit is m.i. niet naar de Schrift. Dan zou ik ook graag de bijbelgedeeltes willen weten waarin datgene staat, wat volgens jou niet naar de schrift is?? Maar ik zie niet in waarom dit Calvinistsich genoemd zou moeten worden. |
Alvast bedankt ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 22:28
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Denk dat ik dan een pleister over die tatoe heen plak..ik vin d dat echtn iet mooi... .........en ja..een uiterlijk teken kan in de weg staan voor een relatie als je oppervlakkig bezig bent.... als je echt van iemand gaat houden en het is wederzijdse liefde..kan niets je stoppen toch? |
Er staat alleen dat tattoo's in bepaalde situaties niet mogen, bijv om een overleden persoon te herdenken Verder staat er niet dat het niet mag volgens mij ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 22:26
Onderwerp: Lente
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Vroeger? was nog niet zo lang geleden op tv. MIjn zoon keek er zo graag naar..en ik deed mee...ach jeugdsentiment hé? |
Volgens mij nog elke avond op tv, sbs 6 of rtl 7 ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 13:17
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Om nog maar 'es een koe maar bij de horens te vatten....er is een stelling die, althans in de strengere gereformeerde kerken, een geheel eigen leven is gaan leiden, een starre wet is geworden. Ben je gescheiden, dan mag je volgens deze wet niet hertrouwen, tenzij de andere partij hertrouwd, dan ben je zelf ook weer vrij om te hertrouwen.
Het lijkt bijna op tikkertje met verlos.
M.i. zou elke scheiding op zich bekeken moeten worden en moeten diegenen die willen scheiden/hertrouwen, dit zelf in gebed brengen en beslissen.
Ik ben geen voorstander van scheidingen, maar alles heeft een keerzijde. Het gaat mij hier dus niet op het item scheiding op zich, maar dat er een starre wet is ontstaan...rigide. En God is niet rigide, de ene keer reageerde Jezus zus, de andere keer zo....Zijn enige leidraad was dat Hij niets uit Zichzelf deed, maar Zich in alles door de Vader liet leiden. (Vaak staat er dat Hij zich in gebed afzonderde, of dat Hij Zijn ogen ten hemel sloeg...) Dat is m.i. wat God graag wil, afhankelijkheid van Hem Zelf, als levende God, die zich als Liefdevolle Vader laat kennen. Niet afhankelijkheid van starre wetten. En daar heeft Calvijn m.i. de boot volledig gemist. (Zoek eerst het Koninkrijk van God.... ....en de Here Jezus heeft vaak aangegeven dat Hij Koning was van een heel andere bedeling). |
Hoi Annette,
Ik kreeg maandag een link van iemand, een preek die gaat over "gij zult niet echtbreken". Als je de link aanklikt dan 27-3 avonddienst 18.30 uur - Gij zult niet echtbreken. Ik vond de preek "ontroerend mooi" een bijbelse onderbouwing, waarbij de dominee niet in de veroordeling ging staan, maar juist veel ruimte voor de menselijke kant kende.
http://www.ebenhaezerkerk.nl/
PS: als je luistert, luister dan de hele preek .... want het stuk pastorale zorg, komt daar extra naar voren.
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 1 april 2011, 13:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 12:05
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Zo zie ik het ook. Even geen plaagjes meer om enige wrevel te voorkomen. Het zou zonde zijn indien er iemand verdriet wordt aangedaan en dat hij of zij zou besluiten om niet te verlengen. Zeker niet als het leden zijn die mooie en interessante bijdragen op de topics plaatste.
Frank (In Pace et Charitate ) |
Zo zie je maar Frank, dat niet alles wat uit mijn hand komt, verandert in een ongeleid projectiel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 12:01
Onderwerp: Accepteren of een bret veur de kop hebben
|
|
|
In gewoon Nederlands, "een bord voor zijn (haar) hoofd hebben"
Als je tegen iemand zegt, "ik wil niet verder met je", ben je dan duidelijk genoeg geweest??
Na een date of afspraakje kan het gelijk duidelijk zijn, voor jou hoeft het niet verder, je voelt of hebt geen klik met de ander. Wat doe je dan, zeg je het gelijk, denk je er nog even over na en laat je het hem/haar dan weten. Ben je duidelijk als je zegt, eventueel met reden, "ik wil niet verder met je"?? Je hebt misschien al een tijdje een relatie gehad met iemand, maar voelt steeds meer dat het niet "de ware" is, je komt tot het besluit dat je niet verder met hem/haar wilt. Ben je duidelijk als je zegt, met reden, "ik wil niet verder met je"??
Ik hoor/lees regelmatig, ook hier op CM, dat men m/v niet accepteert dat de ander niet verder wil. Men gaat gewoon door met het benaderen van de persoon, alsof er niets aan de hand is ..... Voor de persoon die niet verder wil kan het gedrag van de ander als ergerlijk of zelfs zeer bedreigend overkomen. Dan vraag ik me af, heeft die persoon een "bord voor zijn hoofd" dat hij/zij het niet begrijpt of wil hij/zij het niet begrijpen. Tuurlijk mag je om een reden vragen, maar, "ik wil niet verder met je" is toch echt duidelijk genoeg lijkt me om dat te accepteren en te respecteren.
Wanneer is iemand duidelijk genoeg??
Blijven doorgaan, alsof er niets aan de hand is, is een vorm van stalken??
Hoe te reageren op een openbaar forum (bij vorm van stalken)??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 11:26
|
|
|
LISA610 schreef: | Ik weet niet wie je wat wijs probeerd te maken met jou insinuerende opmerking: jezelf of anderen.. Maar nog maar eens een keertje voor alle duidelijkheid: er is geen sprake van een weddenschap tussen jou en mij. Dat heb ik al eerder geschreven, dus dat is voor Visser geen vraag en voor jou een weet. Blijkbaar is Visser iets beter in staat om begrijpend te lezen. |
Zand erover, onderwerp weddenschap gesloten !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 11:19
Onderwerp: Andere afkomst/huiskleur en relatie`s.
|
|
|
Toch vind ik dat iedereen voorkeur mag hebben in of bij het kiezen van een partner, en volgens mij doen we dat ook allemaal.
Ik ga ook voor een blanke vrouw, omdat het mijn voorkeur heeft. Ik ga ook voor een bepaalde leeftijdsgroep, + 0 - 8, omdat het mijn voorkeur heeft. Ik ga ook voor een vrouw die oprecht Jezus kent als haar Verlosser en Zaligmaker, omdat het mijn voorkeur heeft. (dit is trouwens voor mij een must!!) Ik ga voor een vrouw die ..... enz enz.
Dit heeft allemaal niets te maken met discriminatie, maar met voorkeuren, wat voelt voor mij "goed", in een (mogelijke) relatie. Alleen in de situatie dat ze Jezus moet kennen als haar Verlosser en Zaligmaker zou je kunnen zeggen dat ik discrimineer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 11:05
Onderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hoezo verward?
DE MOEDER VAN 63
Door gebruik te maken van alle nieuwe technologieën met betrekking tot de vruchtbaarheid lukte het een 62 - jarige vrouw zwanger te raken en een gezonde baby te baren. Toen ze thuis kwam uit het ziekenhuis kwamen natuurlijk haar vriendinnen supernieuwsgierig op bezoek. Mag ik de baby zien? vroeg één van hen. Nog niet, antwoorde de kersverse moeder, straks. Na een half uur vroeg de andere vriendin :"Mogen we nu de baby zien?" Nog niet , zei de moeder. Nadat opnieuw een paar minuten waren verstreken vroegen ze weer "mogen we nu de baby zien"? Nee antwoorde de moeder. De vriendinnen werden erg ongeduldig en ze zeiden : "Zeg, we zijn moe van het wachten , wanneer kunnen we nu eindelijk eens de baby bewonderen"? ZODRA HIJ HUILT was het antwoord. Zodra hij huilt????vroegen de vriendinnen, waarom moeten we wachten tot da manneke begint te huilen? Zegt de moeder: OMDAT IK VERGETEN BEN WAAR IK HEM GELEGD HEB. |
SUPER !!!
Toch vegeten vaders / moeders wel eens hun kinderen, met gevolgen die heel ernstig kunnen zijn. Aan de leeftijd zal het bij deze ouders niet gelegen hebben ....
http://zwanger.blog.nl/bizar/2009/06/22/vader-vergeet-baby-gestorven-uitdroging-kessel-lo-onderweg-naar-creche
http://zwanger.blog.nl/bizar/2010/06/18/baby-bezweken-in-snikhete-auto-dood-overleden-warmte-zon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 23:46
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
WILLIE400 schreef: | Net begonnen in : handboek voor counseling tot discipelschap van Neil T Anderson. Fijn boek met veel onderwijs Eerste hoofdstukken even pittig maar daarna leest het wel fijn weg. Willie |
Das een dikke pil om te lezen, maar zeker de moeite waard.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 23:26
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik las vandaag dat er een nieuw deel van de Aardkinderen van Jane Auel uitkomt, het vijfde deel. Laat ik nu altijd gedacht hebben dat er maar drie delen van zijn/waren? Wi eweet daar wat meer van.....? Ik dacht, ik kan het vast wel even vragen in een boekentopic...... |
Je loopt dan al een deel achter, deel 6 is uitgekomen ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 18:29
|
|
|
LISA610 schreef: | Over wat voor weddenschap gaat dit eigenlijk en wat is de hoofdprijs |
Zijn weddenschap met jou, wie het eerst 1000 posting zou hebben ....
Als Leonard gaat winnen (wat al bijna vaststaat) is een voetreis naar Rome of zwemmend naar Drachten ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 18:21
Onderwerp: Andere afkomst/huiskleur en relatie`s.
|
|
|
MAUREEN217 schreef: | Griffin eerst jou, ik vind jou hatelijk ik ben bruin ben van Surinaamse komaf. Ik hou zeer zeker niet van jou paspoort zeker ook niet van een man die er zo over denk weet je Joe hard en gemeen dat klinkt wat je zegt in de oren van een buitenlands iemand, ik heb hier geen woorden voor. Bij ieder volk zijn er mensen die profiteren ook onder Hollanders, jullie zijn echt niet heilig. En jij Chat, stelt mij diep teleur. Jij bent een echte rasist, weet je ik hoop dat jij zo'n in en in zwarte vrouw vindt en daar hopeloos verliefd op wordt. Weer een gebedszaak, hahaha. Dan lach ik, heerChat. Stel je voor dat de Here Jezus donker is van huidskleur, oei, problemen. Wat dan? Niemand weet het alles is mogelijk. Maureen |
Lezen is toch wel moeilijk ....
Griffin schrijft dat hij "weet uit eigen ervaring" ..... en het daarom met een korreltje zout neemt. Chatuliem geeft alleen aan dat een gekleurde vrouw niet zijn voorkeur heeft, omdat hij misschien wel problemen voorziet in cultuurverschil.
Beide stellen daar hun "zoekcriteria" op af, daar is volgens mij niets mis mee. Dat alles mogelijk is .... Als ze volgens hun zoekcriteria te werk gaan, zullen ze niet snel in contact komen met vrouwen die buiten die criteria vallen .... Denk dat je zelf heel veel invloed kunt uitoefenen op "alles is mogelijk"
En je opmerking over de huidskleur van de Here Jezus, dat Chatuliem daar problemen mee zou hebben ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 maart 2011, 20:28
Onderwerp: Japan
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Sorry hoor, volgens jou staat alles al vast... ? Ik geloof daar niks van... nogmaals we zijn geen robotjes.... God heeft ons geschapen met een eigen wil... Ik ben het zooo niet met jou eens !! |
He Sus, ff iets anders, voor God staat alles al vast omdat Hij de uitkomst al weet. God is tijdloos, geen begin en geen eind .... Verleden, heden en toekomst zijn voor Hem gelijk .... Wij als mensen zijn gebonden aan tijd, en in die tijd hebben wij de vrijheid om te kiezen .... maar God weet de uitkomst al, ondanks onze vrijheid om te kiezen. Die vrijheid komt heel duidelijk naar voren wanneer er gezegd wordt, God wil niet dat er iemand verloren gaat ..... maar er gaan wel mensen verloren ..... dus zeker geen robotjes, maar mensen met een eigen- vrije wil...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 maart 2011, 18:24
|
|
|
VISSER278 schreef: | Even offtopic dan maar.
Oh dierbare Leo , je hoeft je bij mij niet te verontschuldigen hoor. Wat je schrijft moet je allemaal zelf weten toch? Al kalk je heeeeeel het forum vol . |
Volgens mij doet tie dat al .... de weddenschap is bijna gewonnen voor hem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 maart 2011, 12:58
Onderwerp: collecte
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | maar hoe zie je die tienden? ik stort bijvoorbeeld ook elke maand aan AZG, en tussendoor komen andere initiatieven ook aan de beurt om gesteund te worden, ik wil dit eigenlijk ook blijven doen, of vindt jij dat het alleen naar de gemeente (of kerk) moet gaan? |
Persoonlijk denk ik dat het goed zou zijn om je eigen gemeente (of kerk) te ondersteunen met je tiende, maar volgens mij kan het zeker geen kwaad om ook aan andere (christelijke) initiatieven te geven. Je eigen gemeente (of kerk) heeft natuurlijk veel vaste lasten die betaald moeten worden, en met je tiende ondersteun je ze hierin. Vraag eens in je gemeente (of kerk) waarvoor de financieen bestemd zijn, denk o.a. aan; salaris, onderhoud, diaconie, studie, huur, jeugdwerk, zending enz. enz.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 maart 2011, 12:41
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | om het toch serieus te maken...........
er werd in het verre verleden wel eens de opmerking gemaakt om één tiende van je inkomen te schenken aan de gemeente,
ik zie regelmatig de collecte passeren bij sommigen, waarschijnlijk storten deze maandelijks, hoe zien jullie die gift van 1 tiende van je inkomen? eerlijk gezegd zijn er maanden dat ik dit niet kan! |
Toch is het goed denk ik om die tiende te reserveren voor de Heer. Persoonlijk denk ik dat Hij je daarvoor zal belonen, omdat het een kwestie van vertrouwen is wanneer, ook in moeilijke tijden, je je tienden geeft. Kun je het echt niet geven, of moet je iets anders ervoor laten staan?? Hoevaak is het zo dat onze luxe levensstijl door moet gaan en dat we dan de tienden maar niet kunnen betalen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 14:41
Onderwerp: De oude vogelkooi
|
|
|
DAVID923 schreef: | Niet van mezelf, maar van het internet geplukt. Hier gaat het me even niet om theologie, maar de oproep en de spiegel die dit stuk voor houdt.
We moeten als verwende luie consumerende westerse christenen eens goed relativeren en prioriteiten stellen.
Ik wens ieder een gezegende zondag toe... |
Nu plaats je zo'n mooi en gevoelig stukje, en dan geef je er een persoonlijk commentaar bij, waar totaal geen gevoel/respect voor je mede-christenen uit spreekt.
Valt me mee dat je nog niet uit Matt. 23 citeert ....
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zondag 27 maart 2011, 14:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 14:22
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | Op 16 april is er ook de speeddate van Christan Match. Omdat we niet alle picknickgangers kunnen bereiken laten we deze datum WEL staan voor de picknick!!!
Picknick 16 april 2011
Let op: de picknick is tegenover het restaurant op de hei!! Zie routebeschrijving hier onder.
verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
Ieder neemt zijn/haar eigen eten en drinken mee, een kleedje of stoel is handig (denk aan de koude grond het is pas april!)
Een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
juffrouw tok heet het restaurant. tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
• Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
• Volg de A50 richting Nijmegen. • Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. • Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. • Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 49 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Aatje057 47 jaar Christina 50 jaar Cornelia889 54 jaar Thirza120 30 jaar met 2 kinderen van 5 en 7 jaar (onder voorbehoud) Mir111 18 jaar (onder voorbehoud) Inkie095 31 jaar met loge van negen (onder voorbehoud) salamander, 37 jaar, zusje van hannah met dochter van 4 (onder voorbehoud)
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar o.v. Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 49 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar JOSP469 28 jaar (onder voorbehoud)
Er kan nog meer bij!! Han en Lief hebben er zin an! |
Echt lang geleden dat ik een salamander op de heide zag ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 14:19
|
|
|
INEZ910 schreef: | Dutch women don't get depressed (Hoe komen die vrouwen zo stoer?) door Ellen de Bruin
Op de achterflap staat oa: u kent ze wel: vrouwen die door weer en wind fietsen, volle boodschappentassen aan het stuur, kinderen achterop. Hollandse stortbuien? Geen probleem, met een kekke regencape redden ze zich goed. Er hoeft heus geen man aan te pas komen om de helpende hand te bieden... |
De meeste "leuke" boeken zijn fictie, toch ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 23:32
|
|
|
MARISKA601 schreef: | In perpermunt zit spiritus. En spiritus betekend geest. |
Wilhelmina perpermunt .... heerlijk gaat zeker niet in de collectezak...
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zaterdag 26 maart 2011, 23:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |